Inhoud blog
  • Tijdig rusten op een vakantie reis.
  • Adria op Mercedes-Benz Sprinter
  • Op reis
  • De Nieuwe Fendt caravans voor 2025
  • Zelfs in achterstraatjes vakwerkhuizen
  • Een nieuwe integraal bij Dethleffs
  • Frankrijk
  • De Sterckeman 496 is verbeterd
  • Luchtkoelers van Truma
  • Dure hotel kamers
  • Een nieuwe reeks bij Laika
  • Ontelbare vakwerkhuizen in Duitsland
  • een knappe Malibu
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Startpagina !
    Archief per maand
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Archief per maand
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    17-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weinsberg model 2020

    Kennis maken met de CaraOne 450 FU

    De CaraOne 450FU is een typische toercaravan voor een koppel. Niet te groot of te zwaar wat toelaat hem door lichte auto's te trekken. Tussen de vele caravans valt hij nauwelijks op. Zijn gebogen voorfront met geïntegreerde disselkoffer over de volle breedte geeft hem min of meer een aerodynamische vorm. Voor de buitenbeplating werd aluminium met hamerslag profiel gebruikt. Enkel service luiken en met zwart omkaderde vensters zijn in de flanken verwerkt. Binnen valt het interieur best mee. Ieder jaar zorgen de ontwerpers voor betere en mooiere interieurs, geen overdreven luxe uitvoering maar een sober en keurig afgewerkt interieur. Types met Fransbed zijn geliefd bij de kampeerders. Zo vinden we hier in de CaraOne 450 FU vooraan een Fransbed met onderin een grote koffer. Wel oppassen want de slangen van de verwarmingen liggen onbeschermd en schuivende bagage zou ze kunnen beschadigen. De diepe bovenkasten aan het hoofeinde van het bed kunnen veel lichte bagage herbergen, links en rechts zijn open bergvakken. Opvallend is dat op de bovenkasten boven het bed na ze allen schapjes hebben. Dat vertaalt zich in betere verdeling van de inhoud. Het fraaie en misschien wel nuttige aan de bovenkasten zijn de witte onderkanten. Dat weerkaatst het licht tussen het donker horizontaal getekend houtdecor en geeft dat een schitterend effect. Het kleinste kamertje herbergt een Thetford wc, om je te wassen is er naast het bed een zogenaamde open wasplaats met een in witte kunststof vervaardigd wasbakje omringd met enkele kasten. De kleerkast vormt de scheiding tussen slaap en woongedeelte. Voorin hebben we een ruime zitgroep met opvallend comfortabele kussens palend aan een redelijk grote tafel. Ze zijn niet te diep zodat je een goede rugsteun hebt. Wel moet je de kussens wegnemen als je in de koffer er onder moet zijn. Standaard zijn er afstandschotten voorzien. In winterse omstandigheden beletten ze dat de kussens aan de wand vriezen. Voor twee personen is hij ruim voldoende. Gaan er nog een paar kinderen mee kunnen ze in de omgebouwde zitgroep hun bedje spreiden. Vergeten we de knappe keuken niet ze is zowat de blikvanger in de 450 FU. Ze heeft een donker grijs aanrecht met 3 geïntegreerde kookvuren min of meer in driehoek opgesteld en een ronde spoelbak. Rond het venster is de wand afgeschermd met kunststofplaat. De drieladen met witte fronten en de bovenkast met een al even witte deur zorgen voor een gepast contrast in het interieur. Licht is er voldoende om bij avond de kleine lettertjes van kruiswoordraadsels te kunnen lezen.

    De Weinsberg CaraOne 450 FU is een ideale caravan voor een koppel, keurig afgewerkt en de prijs valt ook nog mee.

     Technische gegevens

    LxBxH 6,61 x 2,32 x 2,57 m

    Stahoogte 1,96

    Leeg gewicht 960 kg

    Rijklaar     1000 kg

    MTM 1200/1500 kg

    Bed voor 1,97 x 1,37 m

    Bed achter 1,99 x 1,57 m

    Informatie www.weinsberg.com

     














    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    16-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knaus nieuws voor 2020

    Knaus nieuw voor 2020

    Knaus Tabbert de fabrikant uit Jandelsbrunn kan terugblikken op een succesvol afgelopen modellenjaar. 23.600 caravans en kampeerauto's rolden uit de fabrieken te Jandelsbrunn, Mottgers, Schlüsselfeld en Nagyorosri. Grote sensationele veranderingen of verbeteringen mag men voorlopig nog niet verwachten. Vele kleine dingen die het leven in een zwerfauto aangenamer zijn het doel voor 2020. Zo krijgen alle vakantievoertuigen van Knaus Tabbert een watersysteem aan boord. Het zorgt voor een smakelijker drinkwater eveneens zullen koffie en thee beter smaken. Bovendien houdt de filter behoudens onzuiverheden ook de kalk tegen wat koffiezet apparaten zeker zullen waarderen. Buiten in de nieuwe vakantievoertuigen kan het filtersysteem "BWT" in oudere wagens gemonteerd worden. Voor de kampeerauto's werd een aan het chassis passende fiets drager ontworpen. Hij heeft een dubbele zwenkarm voor fietsen of een koffer en een verdwijn kogel. Met een druk op de knop komt de kogel automatisch van onder de bumper te voorschijn. De fietsdrager uitgerust met de verplichte verlichting kan maximaal 83 kg dragen. Gelijktijdig biedt men een 320 l grote transportkoffer uit weerbestendig kunststof materiaal aan.

    De modellen Van TI Plus, Sky TI, Sky Wave en L!VE zijn standaard uitgerust of als optie te bekomen een gasflessen slee in de zijkant van de wagen. Ze biedt plaats aan twee 11 kg gasflessen. Dank zij het uitschuifsysteem kan men de flessen gemakkelijker omwisselen en aan of afkoppelen. Naar wens kan men de garagedeuren met een centrale vergrendeling laten uitrusten. De LIVE reeks krijgt de kattenogen achterlichten wat het achterfront een ander uitzicht geeft. Op hun beurt krijgen de Sun I zwerfauto's andere schijnwerpers in LED techniek. Voor een aangenamer weggedrag krijgt de Van TI Plus op het MAN TGE basisvoertuig luchtveren op de achteras.

    Knaus heeft zijn gamma met de nieuwe integrale LIVE 650 MEG en 700 MEG vergroot. Beide gebouwd op een Fiat Ducato basisvoertuig rollen op enkele assen achteraan en hebben een MTM van 3.500 kg. Langs de kant van de chauffeur heeft de deur centrale vergrendeling. Met zijn grote voorruit heeft het interieur een ruim gevoel. Er is voldoende stahoogte, bergruimte en 6 volwaardige bedden, slechts 4 zitplaatsen met veiligheidsgordels. Horizontaal getekend houtdecor en kasten met witte deuren maken er een aangenaam verblijf van. Aan licht geen gebrek daar zorgen de vele LED's voor. Om het biertje en andere voeding koel te houden beschikken de bewoners over een 142 l Thetford koelkast. Voor de wintervakantie is de Alde vloeistof verwarming een aan te raden optie. Voor 2020 kregen de succesnummers Sky TI en de Sky TI Platinum Selection extra uitrustingen bij en hier en daar kan men wat wijzigingen aan het interieur laten uitvoeren. Om meer plaats te creëren in de 650 MEC werd een zijzit rechts van de zithoek geïnstalleerd. In de stuurcabine van de Platinum Selection zijn de zetels draaibaar, de bijrijderszetel is in de hoogte verstelbaar, is er een airbag en luchtkoeling. Verder behoren nog tot de extra uitrusting voor de 2020 modellen een elektrisch bediend opstapje, Truma iNet Systeem, navigatie systeem, elektrisch verwarmde en verstelbare buitenspiegels om er slechts enkele te vermelden.

    Meer informatie: www.knaustabbert.de








    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knaus Kennis making

    Knaus VW Crafter BD 680 ME Model 2020

    Tussen het uitgebreid aanbod aan "kastenwagens" zoals de Duitsers ze noemen maakten we kennis met de VW Crafter BD 680 ME. Met zijn meer dan 6 m lengte vragen we ons af of we zulke wagen nog een compacte zwerfauto mogen noemen. Dat betekent echter dat we veel binnenruimte hebben en we veel meer kunnen meenemen als het laadvermogen dat toelaat. Hij heeft de typische wat hoekige snoet van VW, de opvallende decorstukken op de flanken maken dat hij niet ongemerkt in het straatbeeld verschijnt. Het interieur heeft de overbekende indeling want het is niet zo eenvoudig iets anders te vinden voor omgebouwde bestelwagens. Achterin is een dubbelbed dat men geholpen door een stel veren omhoog kan duwen en onderaan fietsen of een motorfiets kan inladen. Links en rechts zijn nog enkele bergvakken. Veel plaats bleef er niet bovenaan, toch heeft men er kleine kastjes geplaatst want zwervers nemen genoeg spulletjes mee om ze te vullen. Aansluitend bij de keuken is de koelkast omgeven door enkele kasten want hoe groter de wagen hoe meer kasten men er kan in monteren. Alle bovenkasten hebben witte deuren wat een mooi contrast vormt met het donker houtdecor voor de meubelwanden. In de doorgang staat een douche want hoe weinig mensen douchen in de zwerfauto, ze zijn niet te verkopen zonder douche. Deze heeft 2 halfronde acrylglazen deuren en is niet te klein. Als de deuren dicht zijn heeft men toegang tot het sanitair en het wasgedeelte waar we een echt miniwasbakje vinden en een goed opgesteld wc. Een al even klein venstertje zorgt voor de afvoer van dampen en aanvoer van verse lucht. Op de traditionele plaats en aan de schuifdeur staat de keuken met 2 kookvuren, een spoelbak en een opklapbaar blad om de werkoppervlakte van het aanrecht wat te vergroten. Onderaan zijn brede laden met witte fronten waarin men veel keukengerief kan bergen. We zien er ook de afsluiters van het gas. Op de kop van de keuken heeft men een uit kantelend vuilbakje gemaakt. Hoewel men het tafelblad van de zitgroep kan uittrekken blijft het toch maar smal, de zitbank echter zit comfortabel. In de stuurcabine zijn comfortabele draaibare zetels, een overzichtelijk instrumentarium en boven de voorruit nog een open schap. Samengevat is deze Knaus BD 680 ME niettegenstaande zijn lengte toch maar geschikt voor een koppel zij genieten van een comfortabel bed en een keurig zoals we van Knaus mogen verwachten afgewerkt interieur.

    Meer informatie: www.knaustabbert.de

     

     














    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    30-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morelo investeert
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    MORELO blijft investeren in de toekomst

    Uitbreiding fabrieksterrein en nieuwe camperparkeerplaatsen


    De luxe kampeerautofabrikant MORELO heeft grond aangekocht die direct grenst aan de locatie. De grootte komt overeen met 55.414 m² in ongeveer de acht voetbalvelden. In totaal zal ongeveer 3 miljoen euro worden geïnvesteerd in het nieuwe gebied.
    Op 5.000 m² wordt een moderne parkeerplaats voor 52 zwerfauto’s gecreëerd: met aan- en afvoer, elektriciteitsaansluitingen en een statige natuurlijke vijver van ongeveer 900 m³. De rest zal worden gebruikt voor aankomende productie-uitbreidingen en als een broodnodige vloeroppervlakte. De nieuwe, reeds geëgaliseerd oppervlak voor gasten met een zwerfauto kan worden gebruikt, dit jaar verwacht Morelo een record aantal bezoekers.
    "Dit is een stap in de goede richting", zegt Reinhard Löhner, Managing Director van MORELO. "De persoonlijke nabijheid van onze klanten en vrienden is altijd erg belangrijk voor ons geweest. Des te beter als je je al snel "welkom thuis" voelt op het MORELO-veld. "
    Iets meer dan een jaar geleden is MORELO begonnen met de bouw van een nieuw servicecentrum. Het werk zal in de zomer worden voltooid en de fabrieksservice kan enorm worden uitgebreid. Met deze maatregelen wil MORELO ervoor zorgen dat het gestaag groeiende aantal klanten optimale ondersteuning kan blijven ontvangen.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    29-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sunlight modellen 2020
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Sunlight

    Voor het modellenjaar 2020 heeft de fabrikant uit Neustadt zijn zwerfauto’s weer wat opgewaardeerd en een aantal toebehoren in de opstap reeks toegevoegd. Zwervers zullen zeker hun gading vinden in de 5 verschillende reeksen, aan de jubileum modellen mogen ze zeker niet voorbij gaan.

    Snel en beweeglijk

    Wie een compacte zwerfauto zoekt zal zeker iets vinden bij de Camper Vans van Sunlight. De CLIFF is het bekijken waard, de prijs maakt hem nog aantrekkelijker. Het interieur is in licht houtdecor wat het ruimtelijk effect beïnvloed. Samen met een knappe keuken is hij het nieuwste product voor 2020. Er zijn 4 indelingen in het aanbod met lengtes van 5,41 m tot 6,36 m. In het interieur kan men zowel dwarsbedden, enkele bedden en stapelbedden vinden.

    De “Van” van Sunlight is 18 cm smaller dan de halfintegrale, doch biedt hij nog voldoende woonruimte. Door zijn geringere afmetingen weegt hij ledig iets minder ten voordele van de lading. Hij is gebouwd op een Fiat chassis als V60 en 5,99 m lang met dwarsbed en de V66 heeft met zijn lengte van 6,65 m enkele bedden. Ze hebben eveneens het lichte houtdecor voor het interieur. Voor 2020 hebben de nieuwe bovenkasten automatisch sluitende deuren.

    Integrale

    De architecten van Sunlight bedachten voor de integrale en halfintegrale talrijke verbeteringen, daar komen nog 2 nieuwe indelingen bij. De succesmodellen van deze kampeerauto’s zijn de 7 m lange T67S en de I67S. Beklede vensters aan de keuken in dezelfde kleur als het aanrecht zijn in alle wagens voorzien. Achterin kregen de wanden aan de bedden een stofbekleding dat geeft een warmer gevoel in de slaapkamer. Aan de zijkant van de zitbank in de A70 is een deurtje gemaakt, handig om schoenen te bergen. Er zijn betere matrassen op de bedden.

    Goed om weten dat: alle Sunlight wagens uitgerust zijn met ABS. ESP, airbag, ERD, versterkt polyesterdak en achterwand, zeker niet vergeten dat de fabrikant 7 jaar garantie geeft op de waterdichtheid.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sunlight viert 15 jarig bestaan
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Sunlight verjaart.

    De fabrikant uit Neustadt viert dit jaar zijn 15 jarig jubileum. Zoals het hoort met enkele speciale modellen “XV”. De halfintegrale zwerfauto’s en de buscampers krijgen tal van extra’s voor ontspannen en comfortabel rijden.

    Blikvanger

    Voor het modellenjaar 2020 werden de T68 en de T 69 vooruit geschoven als jubileum modellen. De matzwarte stuurcabine van de halfintegrale gaat vloeiend over in de buitenwanden van de opbouw. Aan de grille is er een Sunlight logo met een witte palm, die perfect is afgestemd op de monochromatische uitstraling van de zwerfauto. De bumpers zijn zwart geverfd, zoals de fietsdrager en de behuizing van de luifel. Hoge achterlichten inclusief dakrails versterken het sportieve uiterlijk van het voertuig.
    Ook voor het interieur heeft Sunlight iets individueels bedacht met een nieuwe leefruimte. De zitbanken zijn geborduurd met een chic XV-logo. De speciale T-modellen zijn uitgerust met betere vensters, een multimediapakket en voorbedrading voor de achteruitkijkcamera. Ook al aan boord: vlakscherm tv satellietsysteem en andere toebehoren. Zo zijn de jubileum modellen rijkelijk voorzien van nuttige uitrustingsstukken om het de reiziger aangenamer en comfortabeler te maken.
     Niet minder aantrekkelijk zijn de speciale editie van de CLIFF campers. In een mysterieuze Black Metallic met matzwarte vleugelvormige decorstukken zijn ze gemakkelijk te onderscheiden van hun broers. Net als bij de halfintegrale  zijn de bumpers en de behuizing van de luifel zwart geverfd, terwijl het logo in het radiatorrooster contrasteert met een elegant wit. Het XV-borduurwerk op de zitbanken van de TOFINO Beach geeft een individuele toets. Daarnaast heeft het voertuig 16 duim lichtmetalen wielen, bedrading voor de achteruitrijcamera en een Multimedia-pakket.
    Alle speciale modellen zijn uitgerust met de toebehoren pakketten Basic, Chassis en Chassis Komfort. Deze omvatten dakkappen, doucheruimte bekleding en extra stopcontacten in het woongedeelte. Bovendien zijn de voertuigen extra uitgerust met airconditioning, cruise control, lederen stuurwiel en LED dagrijlichten.

    Hiermee heeft fabrikant toch weer enkele creatieve ideeën kunnen uitwerken om zijn 15 jarig bestaan te vieren.

     

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    26-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs model 2020

    Kampeerauto model 2020

    Globeline T 6613

    Het meest opmerkelijk aan deze nieuwe productie van Dethleffs is dat de Globeline T 6613 op Mercedes Sprinter is gebouwd. De fabrikant uit Isny koos voor een compacte halfintegraal, bedoeld voor een koppel dat zich met wat meer luxe en comfort wil laten vertroetelen. De architecten kozen voor de succesvolle indeling met enkele bedden plus een hefbed boven de zitgroep. Het meubilair is luxueuze afgewerkt met 2 kleurige bovenkastdeurtjes als blikvanger. Als opbouw en interieur is het zo ongeveer een luxe uitgave van de Pulse 6811LB. Natuurlijk zijn er enkele extra’s in voorzien zoals verwarmde watertank en de meer en meer gebruikte 0,7 m buitendeur met een raampje. Het voorgestelde type heeft een zwarte stuurcabine, wat zeer opvallend is en zeker met de Mercedes snoet, het is wel een optie. Achterin is een garage met een redelijk grote deur. Het Mercedes basisvoertuig heeft zo ongeveer alles wat tegenwoordig aan rij- en veiligheidssystemen te vinden is.














    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs modellen 2020

    Kampeerauto’s

    Nieuw bij de Trend

    Nieuwe indelingen T/I6617 EB en T/I6717 DBL bij de halfintegraal en integraal modellen en het alkoof type Trend A7877-2 schitterender

    De Trend heeft zich ontwikkeld tot een bestseller in het kampeerautoprogramma van Dethleffs. In het nieuwe modeljaar 2020 krijgen de halfintegraal en de integraal modellen twee nieuwe indelingen: een populaire enkel bed indeling met een ruime garage en een eilandbed indeling met een trendy loungezitgroep. Beide indelingen blijven onder een lengte van zeven meter en een MTM van 3,5 t. Het grootste familielid uit de reeks, de Trend Alkoof A 7877-2, krijgt in het nieuwe modeljaar een opwaardering en kenmerkt zich door een chique look, verbeterde details en extra, praktische toebehoren.

    Nieuwe indeling Trend T/I6757 DBL

    De T/I 6757 DBL is 695 cm lang en zijn MTM ligt onder 3,5 t. De moderne en nieuwe indeling van de zitgroep met tegenoverliggende banken in de lengte geeft het voertuig meer bewegingsvrijheid. Een ander pluspunt is de ruime badkamer, die door middel van schuifdeuren van de woonruimte wordt afgescheiden. Terwijl de integraal modellen het hefbed standaard aan boord hebben, kan men bij de T 6757 DBL optioneel een hefbed voor twee personen bekomen.

    Nieuwe indeling Trend T/I6617 EB

    Deze indeling beleefde al in januari 2019, op de CMT in Stuttgart, zijn première. Hij heeft enkele bedden, een lengte van 696 cm en een MTM van 3,5 ton, een garage. De Trend T/I 6617 EB heeft een grote badkamer met douchecabine. Bij het binnengaan van het voertuig krijgt u meteen een open gevoel van ruimte door het vrije zicht tot achterin. De integraal beschikt standaard over een hefbed voor twee volwassenen.

    De Trend A7877-2

    Voor het nieuwe modeljaar 2020 is dit model, met zijn 860 cm het langste Trendfamilielid, niet alleen optisch verbeterd, maar valt hij ook op door zijn vele nieuwe, praktische details. Er zijn 6 volwaardige zitplaatsen en bedden. Bovendien is hij met zijn dubbele vloer geschikt om het hele jaar door mee te reizen. Met zijn MTM van vijf ton biedt hij extra veel ruimte. Voor het nieuwe modeljaar heeft de gezinsalkoof nu een frissere en moderner uitzicht. In het interieur werd hier en daar het Welsh White gebruikt. De pvc-vloer heeft nu een, lichtgrijze natuurtint en het laminaat van de tafel en het aanrecht heeft een nieuw uiterlijk gekregen. De keukenachterwand in gelakt plexiglas heeft achtergrondverlichting. Verbeterde details maken het interieur helemaal af. Het interieur van de Trend A 7877-2 ziet er veel leuker uit.

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs modellen 2020
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dethleffs

    Nieuwe caravan modellen 2020

    “Niet zonder mijn gezin!" besloot Arist Dethleffs in 1931. Hij bouwde toen de eerste caravan van Duitsland, die hij toen nog "kampeerauto" noemde, omdat de fabrikant van skistokken en zwepen zijn gezin tijdens lange dienstreizen bij zich wilde hebben. Het begrip "vrije tijd" kenden toen slechts enkelingen, gezinsvakantie was een privilege en het toerisme stond nog in de kinderschoenen. Met de uitvinding van de Dethleffs caravans begon een nieuw tijdperk, vooral voor de onderneming, die zich op een bepaald moment volledig aan de productie van caravans en later ook van kampeerauto's wijdde. De pioniersgeest van Arist Dethleffs is ook tegenwoordig nog in de onderneming merkbaar: in de permanente verdere ontwikkeling van series, in talloze innovaties en natuurlijk centraal in het campingverhaal: het gezin. Van meet af aan is het bedrijf nauw verbonden met de plaats lsny in Allgàu' Door zijn engagement als "vriend van het gezin" blijft het merk zich concentreren op zijn kerntaak. ln lsny worden naast kampeerauto’s en caravans van het merk Dethleffs ook buscampers en Urban Vehicles van de merken Pössl en Crosscamp ontwikkeld en geproduceerd.

     

    Twee nieuwe compacte indelingen voor 2020

    c'joy en c'go hebben nieuwe indelingen voor beginnende kampeerders, overstappers of koppels die op zoek zijn naar compacte en lichte caravans.

    c'joy 420 QSH met keuken achterin en dwars tweepersoonsbed aan de voorzijde. c'go 475 FR met een rondzitgroep aan de achterzijde een Fransbed.

    De c'joy is met een breedte van 212 cm de smalste caravan in zijn klasse met opbouwlengten van 493 tot maximaal 593 cm. Andere types tot 2.50 m breed vinden we in het gamma. De opbouwlengten variëren van 498 tot 672 cm met een indeling die twee hefbed indelingen biedt. Beide indelingen zijn ontworpen voor paren en de zitgroepen kunnen indien nodig optioneel heel eenvoudig tot bedden worden omgebouwd. De c'joy 420 QSH Deze smalle en compacte indeling heeft een totale lengte van 612 cm en een opbouwlengte van 503 cm. Aan de voorzijde bevindt zich een dwars tweepersoonsbed, dat eenvoudig te bereiken is via een opstap. Bijzonder praktisch is de keuken achterin met daarnaast de badkamer.

    c'joy hebben een eenvoudige inrichting, maar met alles erop en eraan, met compacte afmetingen en een laag gewicht keren we terug naar de oorsprong van het kamperen. Hij heeft alle kampeerbenodigdheden aan boord in de gebruikelijke Dethleffs kwaliteit, maar met het oog op een aantrekkelijke prijs en het gewicht zijn alle zaken weggelaten die hem zouden overbelasten.

    De c'go 475 FR

    Deze indeling is 230 cm breed en heeft een opbouwlengte van 558 cm. Hij heeft een Fransbed aan de voorzijde met daarnaast een badkamer met open wasgelegenheid. Aan de achterzijde bevindt zich een rondzitgroep, die net als de keuken genoeg ruimte voor koppels biedt

    ln het modeljaar 2018 is de c'go volledig herzien. De reeks is in het bijzonder gericht op nieuwkomers in het kampeersegment. Sinds begin 2019 is het gamma verrijkt met twee hefbed-indelingen. Ondanks de overzichtelijke afmetingen biedt hij veel ruimte dankzij een hefbed boven de zitgroep en door een stahoogte binnenin van 208 cm heeft u ook nog veel ruimte boven uw hoofd.

     

    De nieuwe Nomad

    De reeks bestaat uit 12 indelingen, waarvan 2 nieuwe De vorm van de caravan bleef behouden, maar de achterbumper met integraalverlichting, de chromen sierstrips aan de zijkanten en de rangeergrepen in chroomlook laten al doorschemeren dat de Nomad in het nieuwe modeljaar een verandering heeft ondergaan. En één blik op het interieur is genoeg: niets is hier bij het oude gebleven, de nieuwe Nomad heeft een volledige opwaardering gekregen.

    De reeks biedt keuze aan twee- of eenpersoonsbedden met doordachte oplossingen voor de woonruimte. Komt er opeens bezoek of reizen er kinderen mee, dan kunnen snel extra slaapplaatsen worden gecreëerd. Als alternatief zijn er drie kinderbed-indelingen. De opbouwlengten lopen uiteen van een compacte 550 cm tot 805 cm. Afhankelijk van het model varieert de breedte van de caravan van 230 tot 250 cm. De Nomad heeft een omvangrijke standaarduitvoering met onder andere een antislingerkoppeling, zelfstellende remmen, een GFK-dak. indirecte binnenverlichting, een grote koelkast en een buitendeur met raam.

    De ontwikkelaars van Dethleffs hebben bij het nieuwe ontwerp van de Nomad speciale aandacht besteed aan het interieur en de keuken. De binnenruimte van de Nomad is er in een harmonieuze combinatie van licht hazelnootbruine meubelpanelen, grijs-beige hoogglans-bovenkastkleppen en een vloer in steenlook. De moderne, maar toch knusse omgeving wordt ondersteund door een sfeervolle, indirecte belichting. De dwarsstructuur van het houtdecor geeft de binnenruimte een royale ruimtelijke indruk.

    De nieuwe keuken van de Nomad heeft een kookeenheid met aangepaste spoelbak. Laden, een uittrekbare apothekerskast en de koelkast maken de praktische onderdelen in de keuken

    Negen van de twaalf indelingen zijn al bekende klassiekers uit het modellenprogramma. Nu zijn er twee nieuwe. De eerste is de tweepersoonsbed-indeling Nomad 490 BLF met Fransbed. Het opvallende aan deze indeling is de kopkeuken in de 230 cm brede en 590 cm lange caravan. De plaatsing aan de voorzijde creëert veel ruimte en geeft het idee van een open woonkeuken. In de badkamer is standaard een raam aanwezig. Doordat het aanrecht naast de ingang is geplaatst en door de centrale zitgroep is het zicht bij het binnenkomen volledig vrij, waardoor een ruimtelijke indruk ontstaat.

    De Nomad 490 EST heeft enkele bedden en een totale lengte van 729 cm. Hij valt op door een grote badkamer achterin met veel bergruimte. De bedden zijn meer dan 2 m lang. Bij deze indeling is de focus op slaapcomfort en de badkamer gelegd.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per maand
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Archief per maand
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!