Inhoud blog
  • Nieuw bij Tabbert
  • Hoeveel kilogram weegt uw kampeerauto?
  • Winterbanden
  • Laika Kreos H 5109 is nieuw
  • Duitsland
  • Verkeersongevallen kosten geld
  • De nieuwe Diamant van Fendt
  • Veel plezier
  • De nieuwe Sport bij Knaus
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Startpagina !
    Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    05-01-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe Style 400 F van LMC

    LMC Style 400 F

    Het lijkt alsof de middenklasse caravans van hun populariteit verliezen. Grote luxe caravans zijn in opmars, voor wie echter graag op verplaatsing gaat zoekt een kleiner vakantie  voertuig. Fabrikanten spelen daar op in en brengen compacte comfortabele caravans op de markt.

    Een geschikte indeling vinden.

    Tussen het rijkelijk aanbod is het niet zo eenvoudig om eens een andere indeling te vinden. LMC heeft er iets op gevonden dat we al heel lang niet meer gezien hebben. Voor kampeerders die er niet van houden om dagelijks de zitgroep om te bouwen tot bed een mogelijke oplossing.

    De LMC Style 400 F heeft de traditionele indeling van een compacte caravan. Vooraan, soms achterin de keuken en sanitair, kleerkast en keuken volgen, als laatste volgen de zitgroep met zitbanken tegen de zijwanden. We treffen bij veel merken een hefbed boven de zitgroep. Plaats besparend maar toch een paar kleine nadelen. De ontwerpers van LMC plaatsten een vast dubbelbed tegen de achterwand. Bij avond hoeft men enkel het naar beneden te kantelen op de zitbanken. Twee springsloten vergrendelen het bed, ook als het recht staat wordt het stevig verankerd, vanzelf sprekend zijn de scharnieren van een prima kwaliteit. Tijdens de verplaatsingen dient men het bed plat te leggen en te verankeren met de bij geleverde spanriemen.

    Rondom de zitgroep zijn bovenkasten met vlakke witte deuren. Onderaan enkele ondiepe open bergvakken omdat het bed er voorbij moet. Vergeet niet de draai- en verschuifbare lichten  opzij te duwen.

    Het meubilair is vlak gehouden, doch goed afgewerkt. Deuren hebben metalen scharnieren en druksloten. Een van de voordelen van het bed tegen de achter wand is dat het in het interieur lichter is. Met een hefbed tegen het plafond wordt het grote dakluik tijdens de dag afgesloten dus minder invallend licht. Voor 2 personen is de zitgroep ruim genoeg, nog een koppel op bezoek geen probleem plaats genoeg aan tafel. Enkel slapen is voor twee reizigers voorzien. Aansluitend bij de zitgroep is een kast met 2 laden. Men had ze beter wat hoger gemaakt, zo kon er meer bagage in de kast. Nu is de verleiding groot om er van alles op te leggen dat er niet oord.

    Keuken

    Aan de andere zijde van de buitendeur tegen de voorwand is de keuken opgebouwd. In het aanrecht zijn 3 kookvuren, het spoelbakje beide afzonderlijk afdekbaar met een zwarte plaat geïntegreerd. Er blijft nog wat plaats als werkblad over. Hier zouden een paar stopcontacten wel handig geweest zijn, helaas ze ontbreken. Onderaan zijn 3 laden en een kast. Wel voorzichtig zijn met zware voorwerpen want een kopkeuken beïnvloed sterk het gewicht op de kogel. Boven het venster is nog een open schap. De grote 142 l koelkast is vlak bij de hand.

    Sanitair

    Traditioneel is de badkamer in de hoek naast de keuken. Al is er geen overschot aan plaats ze is slim en keuring ingericht en kan men de natte cel netjes gewassen verlaten. In de hoek staat de draaibare wc vlakbij een wit ovaal wasbakje op kast voor een grote spiegel. Enkele open schappen moeten wel leeg gemaakt worden vóór de verplaatsingen. Een stopcontact is men blijkbaar vergeten, het is dus scheren met zeep en Giletmesje. Douchen doet men best in het sanitair van de camping. Dat brengt heel wat minder werk aan de bak. Je moet het water niet aanhalen niet opwarmen nadien de afvaltank niet leeg maken en de badkamer opdrogen. Er zijn leuker dingen te doen. Bijna vergeten, tussen de koelkast en zitgroep is een kleerkast met aanvaardbare grootte voor een koppel.

     

    Samengevat

    De LMC Style 400 F zal niet ongemerkt blijven. Voor een koppel dat niet zo graag met een grote caravan op reis gaat en toch een vast dubbel bed wil is het een knap gevonden oplossing. Bij dag klapt het tegen de achterwand en voor de nacht eenvoudig omlaag laten zakken en het bed is kant en klaar om er zich in te nestelen, wat wil je nog meer? Bagage moet men nauwkeurig verdelen om niet te veel gewicht op de kogel te krijgen.

    %%%FOTO10%%%

    Technische gegevens

    L X B X H      5,83 x 2,33 x 2,6 m

    Leeg gewicht   1010 Kg

    MTM            1.300 kg

    Klapbed         1,9 x 1,5 m

    Info www.lmc.de


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    04-01-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boom in de winter
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    18-12-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CMT Stuttgart gaat niet door
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     De  CMT 2022 vindt niet plaats.

    Komende januari geen vakantiebeurs in Stuttgart / Overheidsregering verbiedt het houden van beurzen in ondanks alarmniveau II Met grote belangstelling van bezoekers en exposanten en een goedgekeurd veiligheids- en hygiëneconcept dat in het najaar is getest, kan de CMT van 15 tot 23 januari 2022 in Messe Stuttgart niet plaatsvinden zoals gepland . Dit geldt ook voor de deelbeurzen fiets- & wandeltochten, cruise- & schipreizen en golf- en wellnessreizen. Zoals de deelstaatregering van Baden-Württemberg vandaag heeft aangekondigd, worden de coronamaatregelen ter bescherming tegen infectie uitgebreid. Met de nieuwe regeling zijn beurzen en tentoonstellingen in het momenteel geldende alarmniveau II in Baden-Württemberg voorlopig verboden. De Corona-regeling is in eerste instantie geldig tot 17 januari 2022. Roland Bleinroth, algemeen directeur van Messe Stuttgart, betreurt deze ontwikkeling ten zeerste: “Nadat de CMT 2021 digitaal had plaatsgevonden, hebben we het afgelopen jaar intensief samengewerkt met alle partners en exposanten. enkele maanden wordt in januari een aanwezigheidsbeurs voorbereid. Uit de volgeboekte beurshallen op de vakantiebeurs zien we dat het beursplatform hard nodig is.” Een hybride evenement wordt momenteel bewust vermeden. "Behalve dat het CMT zich richt op de uitwisseling van informatie, het overleg en het persoonlijk contact ter plaatse, zou de voorbereidingstijd voor een alternatief, digitaal format nu veel te kort zijn", zegt Bleinroth. Geïnteresseerden kunnen echter meer te weten komen over bedrijven, producten en innovaties uit de toerisme-, camping- en outdoorsector in de online exposantenlijst op de CMT-website. Publieke evenementen zoals de Stuttgart-beursherfst of de Euromotor, die onlangs plaatsvond onder 2G- of 2G + -omstandigheden in het beurscentrum van Stuttgart, gaven ook hoop dat de CMT succesvol en veilig zou zijn. "We hebben ruim tien maanden onvermoeibaar gestreden voor een succesvolle CMT 2022 en nieuwe formats en onderwerpen ontwikkeld voor zowel eindklanten als het gespecialiseerde publiek", zegt Guido von Vacano, lid van het managementteam van Messe Stuttgart. Zo had het duik- en snorkeltoerisme met de Interdive voor het eerst vertegenwoordigd moeten zijn op de CMT. De huidige situatie raakt iedereen die persoonlijke ontmoetingen met passie en met volle ernst organiseert. Het zicht is nu vooruit gericht naar de volgende CMT. "We willen iedereen bedanken die dit pad tot nu toe met ons heeft bewandeld en zal blijven doen", zegt von Vacano. Alle gekochte beurstickets worden vergoed op dezelfde manier als besteld. De volgende CMT vindt plaats van 14 tot 22 januari 2023


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    15-12-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Premium Line van Bürstner

    Bürstner Premium Life.


    Vier jaar heeft het interieur van de Bürstner Premium Life stand gehouden. Voor volgend jaar werd het volledig in een nieuw kleedje gestoken en twee typen komen de reeks vergroten.


    Bij de ideale tourcaravans met hun slechts 2,12 m breed koetswerk komen 2 nieuwelingen bij de 415 TK met een typische gezinsindeling voor 4 personen. Voor weinig geld kan er nog een bed bij gezet worden. Het interessante aan dit type is zijn doordachte bergcapaciteit waar zelfs een 142 l koelkast bij hoort. Zijn broeder de 480 TS met zijn breed eilandbed zal zeker in de smaak vallen. Goed bereikbaar zowel links als rechts. Onder de lattenbodem is een zee van plaats. Wel opletten want zulke grote bergvakken slokken gemakkelijk te veel gewicht op.


    De moderne wat rechthoekige meubelstijl van de nieuwe Premium Life gaat perfect met zijn tijd mee. Zo zien we in de meubelontwerpen kleuren zoals brons, zandkleurig, cappuccino en sepia, eikenhout decor ontbreekt niet en de stof voor de kussens vormt samen met het meubilair een harmonisch kleuren geheel. Heel die combinatie van kleuren en meubelstijl geven de Premium Life een ruime en woonvriendelijke indruk. Het decor noemt “Brava” en werd wat afgekeken van de kampeerauto’s van hetzelfde merk.


    Met de totaal nieuwe reeks hoopt de fabrikant op een stijgende belangstelling voor deze reeks. Het is tevens de bedoeling een antwoord te geven op de stijgende vraag naar compacte en woonvriendelijke caravans.


    De “Outdoor-Trend” zorgt ervoor dat jonge gezinnen weer de weg naar de caravan zullen vinden. Een nadeel is dat de prijs van de materialen gestegen is en de Premium Life met ongeveer 7% duurder zal worden. Het zullen echter deze caravans niet alleen zijn die duurder wordt volgend jaar.


    Verder kan de klant kiezen uit 3 uitrustingspakketten om comfort en uitzicht te optimaliseren. Daarbuiten is zelfs nog een Autark Pakket in de aanbieding.
    Technische gegevens.
    De reeks bestaat uit 6 indelingen van 6,15 m tot 7,16 m totale lengte.
    Het leeggewicht bij de Premium Life ligt bij de 850 kg.
    Het MTM kan oplopen tot 1.500 kg
    De prijzen zullen schommelen van ongeveer 13.000 tot 15.000 euro.
    Info: www.bürstner.de


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    06-12-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw bij Carado

    Carado V337 Edition 15

    Verhuurbedrijven zoeken meestal instapmodellen van bekende fabrikanten. Al zijn die wagens goedkoper ze weten echter dat de kennis en het vakmanschap er achter schuilt. Een van de bekende merken is Hymer die zijn Carado lanceerde in 2006. Daarvoor werd een oude fabriek in Neustadt in de omgeving van Dresden gerestaureerd en met de toenmalige moderne machines uitgerust voor de productie van caravans en kampeerauto’s. Enkele jaren geleden nam Carado de productie van caravans uit zijn gamma, hij legde zich nog enkel toe op de productie van kampeerauto’s. Voor liefhebbers zijn er nu camperbussen, smalle halfintegralen, halfintegralen en alkoofmodellen in het aanbod. Omdat de fabrikant nu 15 jaar bestaat biedt  hij enkele wagens aan met een extra uitgeruste Edition 15 versie. De drie uitverkoren smalle halfintegralen V132, V337 en V339 hebben aluvelgen, luifel, geïsoleerde watertank, tweede garagedeur en een TV pakket met antenne en TV als standaard uitrusting meegekregen. Ook bij het autodeel zijn er nog wat extra’s bij. Wij bekeken de V337 Edition 15 op Citroën  Jumper met 140 pk turbodiesel en zes trapautomaat.

    In de 6,65 m lange halfintegrale zijn 2 enkele bedden boven de garage, ervoor is het sanitair, keuken en zitgroep. Laat ons zeggen een klassieke indeling.

    Koetswerk

    De fabrikant bouwt het koetswerk op het verlaagd chassis van Citroën Jumper. De bodemplaat is 41 mm dik, de wanden 34 mm. Met aluminium buitenplaten, voor het dak en het achter front is polyester gebruikt. Kabels en leidingen zijn degelijk verankerd tegen de bodem, de buitendeur moet het zonder venster stellen. De stuurcabine is zwart met een paar uitlopende decorblokken over de zijwanden van de opbouw. Achteraan zijn lichtblokken gevat in een stevig uitziende bumper. In de garage met twee deuren kunnen gemakkelijk 2 fietsen.

    Het interieur werd opgewaardeerd met andere kussens en andere deuren aan de bovenkasten wat een heel verschil maakt met vorig edities. De vloer is enkel dat maakt dat het tijdens de winter waarschijnlijk wat frisser zal aanvoelen. Een goed punt zijn de afgeronde kasthoeken. Deuren van de bovenkasten passen nauwkeurig en zijn van goede scharnieren voorzien.

    Aansluitend bij de stuurcabine is de zitgroep met tafel aan de wand, ondersteund door één poot. Voor de zitgroep heeft men andere zit- en rugkussens laten maken, die veel comfortabeler zitten dan de gewone rechthoekige uitvoeringen. Met de veiligheidsgordels en kopsteunen maken zij de V337 geschikt voor 4 personen. In de zitbank is de vers watertank vorstvrij geïnstalleerd. Bij dag valt er veel licht door het panoramisch dakvenster, voor een goede verlichting bij avond zorgen 2 inbouw LED’s en een sterke LED plafondlamp. Voor de verwarming zorgt een Truma C6E plus een CP bedieningspaneel.

    Nemen we enkele stappen door de gang naar de bedden die het dak van de garage vormen. Met hun respectievelijke 1,95 en 2,00 m kunnen lange zwervers zich er al eens lekker in uitrekken. Comfortabel slapen op de dikke matrassen ondersteund door een lattenbodem is een waar genoegen. Gelijk bij de meeste zwerfauto’s met enkele bedden kan men er ook één groot bed van maken. Onder de voeteinde zijn kasten voor kleren en ander klein materiaal. Om in de kasten te geraken is het een beetje moeilijk omdat de deuren niet ver open kunnen, dat heeft met de breedte van de wagen te maken  Ja, zou er een kampeerauto bestaan zonder een compromis? Boven de hoofdeinde van de bedden zijn LED lampen met eigen schakelaar.

    Keuken en badkamer.

    De keuken voldoet voor een gezin met 2 kinderen. In het aanrecht zijn de kookvuren en de spoelbak uit één stuk RVS geïntegreerd, ernaast is op het aanrecht nog wat plaats als werkblad. Onderaan is een 89 l koelkast, onder- en bovenkasten bieden voldoende plaats voor het keukengerief van een gezin.

    De badkamer achter de zitgroep met geïntegreerde douchedeur sluit degelijke af. Rechts is een draaibaar wc en tegen de wand met spiegel is het wasbakje opgesteld. De douchebak als vloer heeft twee aflopen.

    De V337 Edition 15 is slechts 2,14 m breed. Dat biedt de mogelijkheid al eens meer de witte wegeltjes van de Michelinkaart te gebruiken en parkeren kan soms gemakkelijker zijn. Hij gedraagt zich goed in het bochtenwerk en windgeruis is zo goed als afwezig. Met de 140 pk sterke  dieselmotor rijdt men onbekommerd over berg en dal.

    Samen gevat.

    Met de Carado V337 Edition 15 bekomt de koper een eenvoudige maar goed uitgeruste kampeerauto voor een gunstige prijs.

    Technische gegevens:

    L X B X H  6,65 x 2,14 x 2,87 m

    Leeg gewicht 2.871 kg

    MTM 3.500 kg

    Bedden 1,95 x 0,8 m

           2.00 x 0.7 m

    7 jaar waterdichtheid garantie

    Meer info: www.carado.de

     

     

     

     

     

     

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    02-12-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prachtig winterweer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    29-11-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bekijk even de Knaus Sport

    Knaus Sport 450 FU Silver Selection.

    De caravan Sport is bij Knaus het instapmodel, hij komt nu met zorgvuldig uitgezochte uitrusting in beeld.

    Wie een toercaravan zoekt kan best de Knaus Sport als Silver Selection eens goed bekijken. Standaard heeft hij doordachte toebehoren aan boord waar men anders extra moet voor betalen. Wij bekeken eens de 450 FU een indeling met Frans-bed vooraan, achterin een ruime gezellige u-zitgroep bedoeld voor 2 personen.

    Schuin geplaatste lichtblokken plus de mooi gevormde bumper zijn alvast blikvangers. Zijwanden hebben blauwe en grijze kleurstroken die met de 17 duim aluminium velgen een sportief uiterlijk geven. De met een donker afgeboorde rok maakt het geheel compleet. In het licht bolstaande voorfront met een donker getinte venster is een ver opengaande koffer geïntegreerd. Voor de wanden heeft men gladde buiten beplating gekozen, voor het dak hagelbestendig polyester. Kijken we lager zijn de draadstangen van de hoeksteunen gemakkelijk bereikbaar. Voor de buitendeur heeft men een venster bedacht.

    Interieur

    Zoals in bijna in iedere caravan als je binnen komt gaan de eerste blikken naar de bovenkasten. In de  Sport Silver Selection verdienen de ontwerpers een dikke pluim voor hun ontwerp. Witte licht gebogen deuren met champagne kleurige boorden evenals de handgrepen, er onder een open legplank en voor de afwerking een streep onrechtstreeks licht boven de kasten, wie kan beter? Dat open legvak hadden we toch liever iets groter gezien. Scharnieren zijn voor een instap model van een goede kwaliteit.

    Keuken

    Voor de keuken blijft in een echte toercaravan meestal net genoeg plaats over voor het keukengerei. In de 450 FU is ze 1,16 m breed, herbergt een 106 l koelkast onder de drie kookvuren. Boven hebben de kasten iets meer inhoud dan die van de woon- en slaapkamer. Tegenover de andere deuren hebben die van de keuken noodzakelijke sloten. Vooraan op het aanrecht is wat plaats voor de bereiding van de culinaire genoegens. Onderaan 3 diepe niet zelf sluitende laden, dat heeft echter wat met de prijs te maken.

    De zitgroep van de 450 FU zorgt voor een sfeervol verblijf en het vakantiegevoel hangt er in de lucht. Rondom zijn schitterende bovenkasten, drie grote vensters zorgen voor een panoramisch uitzicht vanop de tweekleurige kussens.  In de hoeken zijn schapjes voor  sierstukjes, de ramen hebben links en rechts gordijnen met bij passende kleuren en tekening. Voor 2 personen is de tafel op één poot groot genoeg.

    In het kleinste kamertje naast het bed staat een draaibaar wc gebruiksvriendelijk op gesteld. Tegen het plafond is een staaf waar men handdoeken of natte kleren kan aanhangen. Er is een douche dat is echter niet veel zaaks. Net vóór het sanitair gedeelte is een wastafeltje met redelijk groot wasbakje. Onderaan zijn kasten, ook links en rechts van de spiegel, met voldoende inhoud voor 2 reizigers.

    Slapen

    Zoals al lang bekend is, is het Frans-bed in een 2,3 m brede caravan niet al te breed. Naar het voeteinde wordt het nog wat smaller om doorgang te verlenen naar de wc en wasafdeling. Het wil echter niet zeggen dat een koppel er niet heerlijke kan in slapen. Een goede matras is belangrijker. Onder het bed is een ruime koffer, een deel wordt wel ingenomen door de vers watertank.

    Met zijn sportief uiterlijk ziet de Sport Silver Selection er meer uit als een caravan uit de middenklasse dan een instapmodel. Het interieur biedt rijkelijk plaats voor een paar reizigers. Voor hen zijn er genoeg kasten en bergvakken om enkele weken op winter of zomer vakantie te trekken. Gedurende de vakantie zullen ze zich aangenaam verwend voelen in het modern doch sfeervol interieur. Bij aankoop kunnen ze zich verheugen in de gunstige prijs voor de Sport 450 FU Silver Selection.

    Info www.knaus-tabbert.de

    Technische gegevens

    L X B X H opbouw 4,8 x 2,32 x 2,57 m

    Totale lengte 6,69 m

    Leeg gewicht 1.116 kg

    MTM 1.500 kg

     

     

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    25-11-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op weg naar de zon.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Betere veiligheid in Wallonië

    Integratie van data voor een betere verkeersveiligheid in Wallonië

    Nieuw partnerschap tussen Coyote, SPW Mobiliteit en SOFICO

    COYOTE kondigt, in het kader van het proefproject C-Roads, een nieuwe samenwerking aan met de SPW Mobiliteit en SOFICO. De samenwerking heeft als doel de verkeersveiligheid te verbeteren dankzij de uitwisseling van informatie tussen de voertuigen en de overheidsinfrastructuur. Coyote en SOFICO zullen hiervoor informatie uitwisselen over verschillende soorten gevaren en verkeershinder. Coyote zal tevens alle waarschuwingen die afkomstig zijn van hun community delen met het centrum PEREX.

     

    In het kader van het project C-Roads, en om het aantal waarschuwingen te verhogen en de kwaliteit ervan te verbeteren, zullen Coyote en SOFICO voortaan hun informatie over verschillende soorten verstoringen van het verkeer delen en hun gegevens ter beschikking stellen van het centrum PEREX, dat het verkeer op het Waalse wegen controleert en beheert. Deze samenwerking zal de veiligheid van het Waals wegennet verhogen, een snellere interventie verzekeren voor allerhande gevaren op de weg en correctere informatie verstrekken bij gevaren.

    De uitwisseling van gegevens zal de veiligheid van alle automobilisten verbeteren –  of ze nu Coyote gebruiken of niet – want door af te remmen wanneer men een gevaar op de weg nadert, zullen de Coyote-gebruikers ervoor zorgen dat andere automobilisten op de Waalse wegen ook langzamer gaan rijden.

    “Eén van de sleutels voor een betere verkeersveiligheid, is het anticiperen op problemen.” bevestigt Valérie De Bue, Waals minister bevoegd voor Verkeersveiligheid. “ Deze nieuwe samenwerking zal de kwaliteit van de beschikbare  informatie voor alle gebruikers verbeteren en biedt daarnaast de mogelijkheid om een groter aantal gevaren te voorkomen. Het delen van gegevens biedt daarenboven een mogelijkheid voor de interventiediensten om sneller, beter en preciezer de aanwezigheid van bepaalde gevaren op de weg te identificeren en op te lossen. Nieuwe technologieën en het delen van data dragen hierdoor op een significante wijze toe aan een veiliger verkeer.

    Wat zijn de nieuwigheden?

    Naast het verbeteren van de betrouwbaarheid van de bestaande waarschuwingen, zoals die voor objecten op de weg en stilstaande auto's, laat het partnerschap ook toe om drie nieuwe waarschuwingen te integreren in Coyote: de aanwezigheid van dieren, mensen en werkzaamheden op de weg.

    Dankzij een verbeterd algoritme zullen alle waarschuwingen worden gevoed via de Coyote-community en de realtimegegevens die afkomstig zijn van het operationeel centrum, PEREX. De interconnectiviteit tussen de systemen van Coyote en SPW/SOFICO via PEREX zal het tevens mogelijk maken om nauwkeurigere en juistere informatie door te geven aan de Coyote-community. Bovendien zal de spraakaankondiging aangeven dat informatie al dan niet afkomstig is van het PEREX-centrum.

    “Dit is een stap in de richting van een intelligent wegennetwerk. Door gebruik te maken van deze realtime informatie en technologieën zullen wij de mobiliteit en de veiligheid kunnen verbeteren, de verkeersopstoppingen verminderen en zelfs de CO2-uitstoot en onnodige verontreinigende stoffen kunnen terugdringen ”, voegt Waals minister voor Mobiliteit, Philippe Henry, hieraan toe.  

    Voor wie ?

    De samenwerking zal de veiligheid van alle automobilisten ten goede komen, want door real time informatie te delen met SPW/SOFICO zullen alle Waalse stakeholders, die actief zijn op de weg, kunnen genieten van een snellere rapportering van gevaren en wordt het verkeer automatisch afgeremd bij gevaar.

    Vincent Hébert, Managing Director van Coyote Systems Benelux, reageert tevreden: "We zijn erg blij met deze extra stap die ten goede komt van de verkeersveiligheid voor onze Coyote-gebruikers, maar ook voor alle andere automobilisten. We herbevestigen hiermee opnieuw het doel van Coyote, namelijk het veiliger maken van onze wegen. Onze wens is dat Coyote een belangrijke partner van de overheid is - en blijft - in het verbeteren van de verkeersveiligheid.”

     

    Aangezien deze integratie sinds maandag 15 november 2021 automatisch beschikbaar is op de mobiele applicatie, via Android of IOS, en voor de gebruikers van de NAV+ en Up-toestellen, zal er geen update nodig zijn om van deze nieuwe diensten te profiteren.

    Coyote biedt daarenboven, voor zowel iOS en Android, een gratis proefperiode van één maand voor elke nieuwe inschrijving op zijn app. Om u in te schrijven en de Coyote-ervaring te beleven, afspraak op coyotesystems.be.  


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    23-11-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Sterckeman verjaart.

    Sterckeman vult het rijtje aan met zijn verjaardag al is hij met zijn 75 jaar bestaan mee van de oudste in de caravanwereld.

    Voor die gelegenheid ontwikkelde de fabrikant de “Starlett Graphite Anniversary”. Deze uitzonderlijke jubileum reeks is geen opgefriste Starlett type met wat meer uitrusting. De drie modellen hebben niets met de standaard Starlett te maken. Met die modellen presenteert de fabrikant duidelijk een jubileum uitvoering. De “Starlett Graphite Anniversary” heeft nog wel de bekende lichte grijze kleur voor het koetswerk. Voor de wanden heeft men geen hamerslag profiel gebruikt, wel hagelbestendig polyester alsook voor het dak. Het sierlijke logo “Graphite Anniversary” siert de wanden. Donker getinte vensters zorgen voor een mooi contrast, een disselafdekking geeft een zorgvuldige afmaak en de 14 duim aluvelgen zijn het puntje op de i. Als dat nog niet genoeg is voor het buiten gebeuren zijn er nog zwarte dak leuningen die hem een sportief uiterlijk geven. Met het afgekeken achterfront van de Evolution van hetzelfde merk is hij niet meer herkenbaar als de overbekende Starlett.

    De nieuwe reeks bestaan uit 3 varianten. Als nieuwe indeling is er de 480 CP. Vooraan is een eilandbed en achterin bevindt zich de zitgroep een indeling die nog niet voorkwam bij het Franse merk. Het sanitair is rijkelijk uitgerust met een douche, wastafel, vaste wc en bovenkast voor het toiletgerief. De compacte keuken staat naast de buitendeur net boven de as wat de gewicht verdeling ten goede komt. Zoals al enkele jaren te vinden is bij Franse merken hebben deze nieuwelingen in plaats van een koelkast een koellade in compressor uitvoering. Voor, naast het hoofdeinde van het bed is de kleer- en hangkast. Onder het eilandbed is de bekende enorme koffer, ze is ook langs buiten bereikbaar. Onrechtstreekse verlichting, spots verdeeld over het interieur zorgen bij avond voor een gezellige sfeer.

    Voor de 470 CP heeft men een Frans dubbelbed achterin en vooraan een U-zitgroep bedacht. Het derde jubileum model de 450 LJ heeft vooraan enkele bedden en hier is de zitgroep achterin. Het interieur van de jubileum caravans met 2 kleurige bovenkasten, kussen in dezelfde kleuren combinatie en licht meubilair is keurig afgewerkt en geeft buiten een moderne ook een aangename indruk.

    Het MTM van de 3 types bedraagt 1.300 kg, 1500 kg kan als optie als het trekkend voertuig er voor geschikt is.

    Info:Caravan Trading Europa B.V.










    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Helemaal boven op de col
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    15-11-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fendt bianco Activ voor 2022

     Fendt Bianco Activ

    Voor volgend jaar heeft de fabrikant uit Mertingen zijn Bianco reeks lichtjes aangepast, die in 2 varianten te bekomen is.

    Bianco caravans worden bij Fendt zo stilaan de succesnummers, begint een stevige concurrent van Saphir uit hetzelfde huis te worden. Samen bieden de Activ en de Selection voor volgend jaar 15 varianten aan. Zeven ervan hebben de Combi verwarming van Truma die in de Activ te vinden zijn. Veel vraag is er naar de elektronisch gestuurde verwarming met geïntegreerde boiler. Deze types kunnen ook met een Smartphone bediend worden, via het bedieningspaneel CP plus met iNet ready als standaard uitvoering. Andere toestellen kan men ook met dit systeem bedienen. Niet alleen de elektronische bediening wordt gemeengoed in de caravan. De ontwerpers hebben enkele indelingen herbekeken met een gezinsindeling en een brede badkamer achterin. Volgend modellen jaar 2022 komen er 3 nieuwe Bianco Activ bij: de 465 SFH, de 550 SD en de 560 SKM. Vooraan is een ruime comfortabele zitgroep geïnstalleerd en achterin is een Frans-bed. De koelkast is in het centrale meubel gebouwd zo ongeveer in het midden van de caravan en vlak bij de buitendeur. De koelkast kan zowel links als rechts opendraaien zodat men de inhoud langs binnen of langs buiten kan bereiken. Aan dit meubel kan men een zwenkarm voor een TV laten bevestigen. Achterin  in de 550 SD is een sanitair over de volle breedte van de caravan met afzonderlijke douchecel. Vooraan is een comfortabele U-zitgroep, de brede keuken neemt een stuk van het middendeel in beslag. Het succesrijke type 560 KM kan zowel als Saphier af Bianco Activ bekomen worden. Door de gecombineerde verwarming te installeren wint men plaats in de kleerkast. Daarmee heeft men nu 10 l warmwater ter beschikking. De Bianco Selection 550 SKM heeft vooraan een dubbelbed en in de midden bevindt zich de zitgroep tegenover de keuken. Voor kinderen zijn er stapelbedden voorzien en het sanitair spreidt zich uit over de volle breedte van het interieur.

    Alle Bianco’s krijgen een nieuwe en betere voortentlicht, dat het licht in verschillende standen kan laten schijnen. Waar mogelijke worden grote koelkasten van 133 l geplaatst. Voor 2022 kan men kiezen tussen twee stof varianten.

    Zoals alle zaken stijgen de prijzen met 5 tot 6 % en moet men rekenen op minstens 20.000 euro voor een kwaliteit volle Fendt caravan.

    Informatie:www.fendt-caravan.com






    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    10-11-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.herfst op komst
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rapido jubileert en wordt 60 jaar

    60 jaar Rapido

    Constant Rousseau werd bekend door zijn eerste klapcaravans. Ze waren gemaakt met vaste panelen. Opengevouwen boden ze een redelijke groot woon- en slaapinterieur. In die tijd was de slogan “Klein op de weg groot op de stek” een kleine auto kom hem gemakkelijk slepen. Daaruit ontstond in 1961 het eerste bedrijf met naam Papido. Begin jaren 1980 nam zijn zoon Pierre Rousseau het bedrijf over. Rond die tijd werden de eerste kampeerauto’s gefabriceerd.

    Stevige constructie, soms nogal zwaar. De jaren gingen voorbij en de kleinzoon van Constant, Nicolas Rousseau deed zijn intrede. Rapido groeide tot een redelijk groot concern en palmde de merken Iteneo, Dreamer, Fleurette en Westfalia in.

    Uiteraard ontsnapt Rapido niet aan de traditie en ontwikkelde voor zijn 60 jarig jubileum een speciale reeks. Voor volgende modellen jaar 2022 lanceert Rapido de 666F, 696F, 8066dF, 8096dF, Distinction i66 en i96 als jubileum kampeerauto’s.

     De uitverkoren zwerfauto’s hebben een eigen buitendecor en kussens met het 60 jarig logo vanzelfsprekend werd ook het interieur onder handen genomen. Afhankelijk van het type hebben ze zwarte aluminium velgen, Truma C 6EH met bediening door het Truma i Net systeem. Onrechtstreekse LED verlichting in lange slierten door heel het interieur. In de badkamer werden tal van verbeteringen doorgevoerd.

    De halfintegrale zijn gebouwd op Fiat Ducato met een 140 Pk sterke dieselmotor, achter de stuurcabine zijn zijzitbanken. Beide kunnen tot zittingen in de rijrichting worden omgebouwd. Als optie kan men een hefbed bekomen. In enkele type kan het eilandbed in hoogte worden geregeld

    Info www.rapido.fr






    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    05-11-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel nieuws bij Dethleffs

    Veel nieuws bij Dethleffs

    De Special Edition Avantgarde: nu verkrijgbaar in 4 modellen

    Nog meer variatie en nog meer keus. Populaire indelingen in twee verschillende reeksen: Camper en Nomad 460 EL en 510 LE.

    Luxe en comfort

    Comfortabele indelingen, met praktische eenpersoonsbedden (van 85 cm breed) die desgewenst in een handomdraai om te bouwen zijn tot een groot tweepersoonsbed. Voorzien van veilige en praktische basisuitrusting zoals het AL-KO chassis met stabilisator, de stabiele uitdraaisteunen, het hagelbestendiger GFK dak, de krachtige verwarming, de boiler en de royale 142 liter koelkast met apart vriesvak. Aangevuld met het luxe Avantgarde pakket met o.a. vloerverwarming, 17“ aluminium velgen en chique gladde buitenbeplating in zilver, zal het u aan niets ontbreken.

    "Speciaal voor Nederland en België hebben we voor het nieuwe modeljaar 2022 de Avantgarde serie uitgebreid. Naast de populaire indeling 460 EL, die als Camper en Nomad beschikbaar is, hebben we ook de 510 LE als Camper en Nomad in het chique Avantgarde jasje gestoken. En alle vier modellen compleet uitgerust met vele extra’s, waaronder de grote koelkast, de chique zilveren buitenbeplating en de vloerverwarming, aan luxe en comfort zal het u dus niet ontbreken."

    Camper, Nomad en Beduin Scandinavia krijgen een ander knap achterfront en een pak nieuwe indelingen.

    Bijna alle grote fabrikanten streven er naar om het uiterlijk van hun caravans hetzelfde te maken, als het kan zelfs met een knipoog naar hun kampeerauto’s. Zo ook bij Dethleffs een fabrikant die tot de “grote” behoort geeft aan zijn caravans uit de midden  en dure prijsklasse  een modern knap uitgewerkt achterfront. De smalle zwarte lichtendrager toont duidelijk de breedte van de caravan aan. De moderne lichtblokken met een LED techniek zijn duur en worden in alle nieuwe fronten aangewend. Op de zijwanden van de Camper, Nomad en Beduin Scandinavia zijn de dubbele decorstrepen verdwenen en vervangen door een fijnere lijn onder de vensters.

    Info Dethleffs.de






    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de top bereikt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    31-10-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe buscampers bij Laika

     Laika nieuws

    Laika werd opgericht in 1964 en heeft alle campers in San Casciano in Val di Pesa, Italië, zonder uitzondering vanaf de eerste dag zelf geproduceerd.

    Ecovip camperbussen.

    De Italianen ondervonden het succes van de camperbussen en ontwikkelde een luxueuze reeks. De aandacht ging vooral naar een chique interieur en wintervastheid.

     In de Kosmo reeks van Hymers dochter Laika vonden zich meestal prijsgunstige camperbussen hun weg naar de klanten. Voor de modellen 2022 legt de fabrikant uit Toskane de lat hoger voor de Ecovip zwerfauto’s. De elegante huislijke interieur stijl met donker houtdecor en witte vlakken zijn afgekeken van hun integrale Ecovips. Veel aandacht ging eerst en vooral naar de winterdegelijkheid. Voor de bodem en dak XPS isolatie, doorlopende isolatie in de zijwanden, achterdeuren en zijdeuren en een verwarmde verswatertank zijn met zorg aangebracht. Bij een test in de vrieskamer bleek hij er goed door te komen.

    Voorlopig biedt Laika 2 indelingen aan op Fiat Ducato, de 5,41 m korte Ecovip 540 verschijnt met een dwarsbed achterin en de koelkast aan de schuifdeur. De 5,99 m lange Ecovip 600 heeft eveneens een dwarsbed achterin, hier staat de koelkast tussen keuken en bed. In beide type is veel plaats in de zitgroep. De tafel heeft geen vaste voet, maar hangt tegen de wand en voor de rit kan men ze opklappen. Voor de rugleuningen van de zitbank heeft men een andere constructie ontwikkeld, zodat ze nu veel comfortabeler zitten. In de badkamer kan men een wand opzij draaien om te douchen.

    Info: www.laika.it

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     








    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    24-10-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fendt is klaar voor modellenjaar 2022

    Fendt is klaar voor het modellen jaar 2022

    Ondanks de pandemie had Fendt een van de meest succesvolle zakenjaren ooit.

    Goede planning, een haalbaar assortiment en een achterstand van vorig jaar zorgde daarvoor. Bijna 200 miljoen omzet en er werden bijna 10.000 caravans geproduceerd vertelde de trotse fabrikant. Dienovereenkomstig gaat men in Mertingen ook met een gerust gemoed het komende boekjaar tegemoet. Hopelijk wordt weer wat normalerzegt directeur Hans Frindte zelfverzekerd.

    Onmiskenbaar design in de beste kwaliteit is de slogan en komt voort uit het feit dat Fendt voortdurend verbetert, de fabrikant zet alle details op de voorgrond en houdt de modellenreeks compact. Het huidige 33 indelingen tellende nieuw programma biedt vijf nieuwe modellen, twee zijn weggelaten in vergelijking met het voorgaande jaar. Weggelaten zijn ook de witte wielen die er nu in zilveroptiek zijn voor Tendenza en Opal of in gepolijst zwart voor de diamant. Een nieuwe voortentlamp biedt verschillende mogelijkheden schakelbare lichtscenario's en ook licht achteraan de bovenkant van de luifel, die het dan indirect weerspiegeld. Tendenza en Opal worden in 2022 toch met een kleine facelift bedacht en krijgen afhankelijk van het model mogelijke 177 liter Slim Tower koelkasten, die aan beide zijden te openen zijn, evenals nieuwe rugkussens met lounge karakter als Studio_Line in drie of vier verschillende soorten stof, de kleuren worden op elkaar afgestemd.

    In het afgelopen jaar werd de Diamant weer een Luxe reeks en komt terug in seizoen 2022 Een nieuwe indeling is de Diamant 650 SGD in het assortiment. De tandemas heeft een centrale wasruimte met een aparte douchecabine. Een royale ronde zithoek in de boeg met aanpalende ladekast, een TV en een slanke torenkoelkast. De middelste wasruimte rondt het woongedeelte harmonisch af. Tegenover is een grote keuken met aparte spoelbak en oven. Dan is er een grote kleerkast als overgang naar de enkele bedden geïnstalleerd.

     www-fendt-caravan.de








    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    19-10-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw bij Frankia

    Frankia 2122

    De halfintegrale NEO rolt het nieuwe jaar binnen met een compact dwarsbed interieur en als speciaal model Black Line. De grote integrale Titan Next werd beter uitgerust.

     

    De Frankia Neo Behoort tot de lichtste halfintegralen op Mercedes Sprinter van de kampeerauto markt. Met iets minder dan 3 ton rijklaar gewicht kan hij nog 500 kg laden om binnen de gewicht grens van 3,5 ton te blijven. De vorig jaar voorgestelde indeling met enkele bedden GDK  heeft nu een dwarsbed. De Neo BD is nu 6,82 m lang, 17 cm korter als het type met enkele bedden. Daarmee kon men zelfs nog 20 kg gewicht uitsparen. Volgens de fabrikant weegt hij nu welgeteld 2.956 kg in rijklare toestand. Het dwarsbed is 2,03 x 1,4 m groot. Voor lange gebruikers dus geen probleem om lekker gestrekt te slapen. De indeling met dwarsbedden is ten voordelen van de zitgroep in de Neo BD. Hij heeft een L-zitbank en tafel op centrale poot, daarbij nog een ruime zijzit. Ook de keuken deelde in de winst en werd iets breder. De Neo GD met enkele bedden, kleinere keuken en zijzit worden niet meer gemaakt.

    Naast de Neo standaard versie stelt Frankia de Neo Black Line voor. Langs buiten is hij herkenbaar aan de zwart gelakeerde stuurcabine en de zwarte decorstukken op de wanden van het koetswerk. voor het interieur is meer houtdecor gebruikt, speciale kussen bekledingen en als uitzonderlijk model een omvangrijke uitrusting waaronder het Mercedes multimedia systeem, navigatie toestel, achteruitrij camera en zonnepanelen.

    Schakelen we even over van klein naar groot met de integrale Titan Next gebouwd op Fiat Ducato met AL-KO chassis en dubbele as. Hij wordt zoveel mogelijke als autark voertuig uitgerust. zo kreeg hij het nieuwe Indutoilet systeem van Thetford en moet de fäcaliën tank veel minder geledigd worden. Zonnepanelen en de lithium batterij maken hem minder afhankelijk van het stroomnet.

    Voor de 7,86 m lange Titan Next met enkele bedden zijzitbanken in de zitgroep moet men toch minstens 150.000 euro op tafel leggen

     Meer info www.frankia.com

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    16-10-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een oud beeldje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!