Rond 1900 begint Edoardo Bianchi in Milaan met de productie van automobielen en rijwielen. Deze verschijnen op de markt onder de naam Bianchi. De productie is bescheiden qua omvang. Deze kleinschaligheid is tevens de voornaamste oorzaak van het staken van de autoproductie in 1938. Fiat en Pirelli blazen de autoproductie in 1955 nieuw leven in. De auto's krijgen de naam "Autobianchi". In 1957 neemt Fiat alle aandelen over. Autobianchi is vanaf dat moment een 100% dochteronderneming van Fiat. In de nieuwe fabriek in Desio rollen in de volgende jaren vele Autobianchi's van de band. Fiat wil met dit nieuwe merk modellen ontwerpen en vervaardigen die wat exclusiever zijn dan de eigen Fiat modellen. In de Autobianchi-fabriek worden volledig uitgeruste auto's geproduceerd die een welkome aanvulling vormen op het Fiat aanbod. In de 60-er jaren dient Autobianchi tevens als proeftuin voor nieuwe Fiat modellen.
Bianchina
De Autobianchi Bianchina was het eerste product van de fabrikant en was gebaseerd op de beproefde techniek van de FIAT 500. Ook bij deze auto was het kleine halve litertje achterin geplaatst. De auto werd geleverd in verschillende uitvoeringen, waaronder Panoramica (dakraam), Cabriolet en zelfs een licht vrachtwagentje.
Bianchina special cabriolet (1961)
Bianchina panoramica (1969)
Bang
Voor de Bianchina op de markt komt beseft men bij Fiat dat dit wagentje wel eens succesvoller kan zijn dan hun eigen Fiat 500. Om de vraag naar de Bianchina te beperken wordt de prijs verhoogd en de productie in de fabriek te Desio is beperkt tot 50 voertuigen per dag. In de volgende jaren komen er verschillende type's op de markt : de quadroposti(een vierpersoons sedan),een cabriolet, combi modellen(Panoramica en Giardiniera),de Transformabile en de Furgoncino(bestelwagen). Eind jaren '70 wordt de Giardiniera als laatste uit productie genomen.
Auto-immuunziekten ontstaan doordat het immuunsysteem lichaamseigen cellen en stoffen als vreemd aanziet. Het lichaam gaat dan antistoffen tegen de eigen weefsels vormen. Om auto-immuunziekten te begrijpen, moet je eerst weten hoe het immuunsysteem werkt. Het immuunsysteem is een netwerk van organen, cellen en molecules die samenwerken om het lichaam te beschermen tegen lichaamsvreemde stoffen, zoals kiemen, bacteriën, virussen, parasieten en schimmels. Als een van deze indringers (antigenen) in het lichaam probeert te komen, verdedigt het zich in de eerste plaats via de huid en de slijmvliezen.
De huid en de slijmvliezen bevatten macrofagen, witte bloedcellen, en antilichaampjes. De macrofagen verteren de antigenen, terwijl de antilichaampjes de antigenen opvangen die kunnen ontsnappen. Als de antigenen langs deze hinderpalen geraken, reageert het lichaam met de productie van lymfocyten (B-cellen en T-cellen), die geprogrammeerd zijn om de antigenen aan te vallen.
Het auto-immuunproces kan verschillende gevolgen hebben. Zo bijvoorbeeld de trage vernietiging van cellen of weefsels, de buitensporige groei van een orgaan of verstoring van de orgaanfuncties. Organen en weefsels die regelmatig getroffen worden zijn de schildklier, de alvleesklier, de bijnieren, de rode bloedcellen en de verbindingsweefsels (huid, spieren en gewrichten).
AutoAlliance International
AutoAlliance International (AAI) is een joint-ventureautoassemblagebedrijf van het Amerikaanse Ford Motor Company en het Japanse Mazda. De assemblagefabriek is gelegen in het Amerikaanse Flat Rock in de staat Michigan. In 1987 kocht Mazda Ford's niet langer gebruikte Michigan Casting Center om er de Mazda 626 sedans te bouwen voor de Noord-Amerikaanse markt. In september dat jaar werd de fabriek heropend als de Mazda Motor Manufacturing (USA). Op 15 april 1992 nam Ford een aandeel van 50% in de fabriek terug en werd het een joint-venture. Op 1 juli 1992 ging Ford de fabriek ook beheren en veranderde de naam. Vanaf 1993 bouwde AutoAlliance alle modellen Mazda 626. Van 1999 tot 2002 werd er de Mercury Cougar gebouwd en in dat laatste jaar begon ook de productie van de Mazda 6. In 2005 kwam daar de nieuwe Ford Mustang bij.
AutoAlliance Thailand
AutoAlliance Thailand (AAT) is een autoassemblagebedrijf in Thailand. Het is een joint-venture tussen de Japanse autobouwer Mazda en het Amerikaanse autoconcern Ford. De fabriek produceert compacte pick-ups en SUV's voor voornamelijk de Zuidoost-Aziatische markt. In 1913 begon Ford met de Ford Model T auto's te verkopen in Thailand. In 1960 kondigde de distributeur Anglo-Thai Motors Company de bouw van een autofabriek in het land aan. Die fabriek werd de Thai Motor Industry Company. In 1973 kocht Ford de fabriek op om ze drie jaar later al te sluiten. In 1985 werd in Thailand de New Era Company opgericht om voertuigen van Mazda te verkopen. Eind 1993 komt het tot een akkoord tussen Ford en Mazda om verder te gaan samenwerken in Thailand. AutoAlliance Thailand werd in november 1995 opgericht. Op 28 november dat jaar werd de bouw van de fabriek aangevangen. Die investering was 500 miljoen USD waard. Op 29 mei 1998 begon die te produceren. Op 1 juli van hetzelfde jaar werd de openingscerimonie gehouden in aanwezigheid van de eerste minister van Thailand, Chuan Leekpai. Midden 2007 rolde bij AutoAlliance Thailand de miljoenste auto van de band
Auto van het jaar
Auto van het Jaar is de verkiezing van de beste nieuwe auto volgens een aantal vooraanstaande, onafhankelijke autojournalisten uit Europa. De organisatie is in handen van 7 europese autobladen: Auto (Italië), Autocar (Verenigd Koninkrijk), Autopista (Spanje), Autovisie (Nederland), L'Automobile Magazine (Frankrijk), Stern (Duitsland) and Vi Bilägare (Zweden). De jury van dit jaar bestaat uit 59 auto-journalisten uit 23 landen. De verdeling van het aantal juryleden per land is gebaseerd op de omvang van de auto(verkoop) markt en de autoproductie per land. Voorwaarden De auto moet zijn geïntroduceerd in de 12 maanden voorafgaand aan de uitreiking van de prijs. De auto hoeft niet uit Europa te komen maar moet ten minste te koop zijn in 5 Europese landen en een minimale verwachte verkoop van 5000 stuks hebben. De kandidaten worden beoordeeld op de volgende criteria: design, comfort, veiligheid, verbruik, rijeigenschappen, prestaties, functionaliteit, milieu belasting en de aankoopprijs. Een shortlist van 7 auto's wordt gemaakt door te kiezen uit een veld van ongeveer 35 auto's, deze keuze wordt gemaakt d.m.v. een simpele stemronde. De keuze uit de 7 overgebleven auto's gaat als volgt; elk jurylid krijgt 25 punten te verdelen, hij/zij moet minimaal aan 5 auto's punten toekennen. Er mogen niet meer dan 10 punten per auto worden gegeven en ook mag er maar 1 de hoogste score per jurylid hebben. De eerste verkiezing vond plaats in 1964. Er zijn geen categorieën of meerdere prijzen, er is slecht 1 prijs; Auto van het jaar. 2009 Was het vorig jaar met de Fiat 500 een uitgemaakte zaak. Voor dit jaar hebben de juryleden een lastiger taak. Ze hebben inmiddels 42 kanshebbers gekozen voor de Auto van het Jaar 2009. Op 17 november is de Auto van het Jaar 2009 bekend.