NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • Frankia zwerfauto modellen 2019
  • Bürstner caravans modellen 2019
  • Sprite caravan modellen 2019
  • Bürstner zwerfauto modellen 2019
  • Sterckeman caravan modellen 2019
  • Hobby caravans modellen 2019
  • Caravelair modellen 2019
  • Hobby zwerfauto's modellen 2019
  • Pilote zwerfauto's modellen 2019
  • Dethleffs Pulse nieuw modellen 2019
  • Dethleffs Trend modellen 2019
  • Dethleffs Coco nieuw model 2019
  • Dethleffs modellen Alpa 2019
  • Bürstner Premio 530 TL model 2019 nader bekeken
  • Bescherm uw kampeerauto
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    10-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zwerfautoclub Regio Antwerpen

    De zwerfautoclub Regio Antwerpen bestaat al meer dan 10 jaar en zorgt regelmatig voor leuke activiteiten. De club behoort tot de overkoepelende organisatie PASAR. De meeste activiteiten vangen aan op vrijdag, de dag van bijeenkomst, iedereen krijgt de gelegenheid om de voorbije belevenissen bij te praten. Zaterdag vertrekken we afhankelijk van de activiteit met de zwerfauto, per fiets, te voet of met het openbaar vervoer naar de plaats van het gebeuren. Dat kunnen musea zijn, fabrieken, een natuurdomein of zaken waar het publiek geen toegang voor heeft.
    Zondag staat er weer iets anders op het programma. De sluiting vindt gewoonlijk plaats rond de middag zodat iedereen voldoende tijd heeft om rustig naar huis te rijden.
    Eén of tweemaal per jaar wordt een buitenlandse reis georganiseerd.

    Informatie over de club en de activiteiten kan u bekomen bij:
    Voorzitter: Robert Vermeulen
                   e-mail: vermeulen.robert@telenet.be
    Bestuursleden: Luc Reymen
                   e-mail: reymenengels@skynet.be
                  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Logo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                      Zwerfautoclub Regio Antwerpen


    17-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van waar komt de naam Zwerfauto?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Van waar komt de naam Zwerfauto?

    Als we even terug kijken in de geschiedenis van het kamperen zien we dat er al voorlopers waren van de moderne caravan vanaf het ogenblik dat het wiel is uitgevonden. Van het moment dat er voertuigen met een motor verschenen waren er bekwame vaklui die er een bewoonbare laadruimte op bouwden. Dit type vrijetijdsvoertuig kende in de loop van de zeventiger jaren succes, alleen ontbraken specifieke reglementen. Tot 1986 wist niemand wat wel en niet mocht met die wagen. In het voertuig als dusdanig mocht men volgens de wet niet slapen, geen boodachappen mee doen en hem zelfs niet parkeren, alleen rijden was toegelaten. Tijdens een werkvergadering op 7 januari 1984 werden een aantal voorstellen betreffende de inrichting, het gebruik van het voertuig en de benaming "Zwerfauto" aangenomen. Vanaf 1 januari 1986 werd het koninklijk besluit van kracht betreffende de inrichting en het gebruik van het voertuig, enkel de benaming "Zwerfauto" werd veranderd in "Kampeerauto". De verdelers en invoerders waren niet gelukkig met deze benaming daar ze aan kamperen deed denken. Ze kleefden op hun voordeur het Engelse "Motorhomes". Tijdens een radio uitzending "Neem je tijd" op  11 januari werd ter gelegenheid van "Motorhome Kortrijk" de benaming "Zwerfauto" gelanceerd. Het zegt duidelijk waarvoor het voertuig dient. Dank zij de voornaamste kampeertijdschriften begon zwerfauto door te dringen. Er ontstonden zwerfautoclubs,  zwerfautovriendelijke restaurants en -gemeenten en Zwerfautomagazine verscheen.
    Zwerfautomagazine en de Kampeertoerist lagen aan de basis om de zwerfauto in de caravansalons te Brussel de nodige bekendheid te geven. "Zwerfauto" kwam in de van Dale en als laatste woord van de index in de Gouden Gids. Voor een tiental jaren dook de naam "Mobilhome" op. Waarschijnlijk ingevoerd door landgenoten die in Frankrijk op campings het bordje "A louer des mobilhomes" zagen, niet wetend dat het de Franse benaming is voor stacaravans. Bovendien hebben veel Vlamingen moeite om "zwerfauto" uit te spreken.
    Komen we met "caravan" in een heel groot deel van de wereld terecht, de zwerfauto heeft een ongekend aantal benamingen waar we er enkele van aanhalen: in Duitsland spreekt men van "Reisemobil" of soms "Wohnmobil". Voor de wet is het bij de Nederlanders een kampeerauto, ze spreken echter van een "Kemper", de Zweden hebben hun "Husbil", de Italianen hun "Camper" en in Amerika reist men met een "RV" (recreation vehicle)
    Onder de druk van het algemeen gebruikte mobilhome in België, zelfs een groot aantal verkopers kennen niet eens de exate benaming van hetgeen ze verkopen, werd de benaming van het Brussels caravansalon veranderd in "Mobicar", onbekenden met de branche zullen zich afvragen wat dat zou kunnen betekenen. De meeste wrijven zich met genoegen in de handen want eindelijk is er een MOBILhome-CARavan salon.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    06-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een handje toesteken.

     

    Beste Zwervers,

     

     

     

    Reeds vele jaren kunnen jullie met Regio Antwerpen geregeld op weekend, en af en toe zelfs voor een wat langere reis, op stap.

    Zo’n weekend of reis komt er natuurlijk niet vanzelf. Er gaat heel wat voorbereiding aan vooraf: datums plannen door het jaar, bestemmingen zoeken, op de bestemming een overnachtingplaats proberen te reserveren, bezoeken regelen, ……

    De huidige bestuursploeg doet dit nog steeds met veel enthousiasme, maar een paar nieuwe medewerkers zouden toch welkom zijn.

     

    v  Wil je wel eens een handje toesteken op een weekend?

    v  Wil je wel helpen zoeken naar nieuwe originele ideeën of bestemmingen?

    v  Wil je wel wat helpen met reservaties?

    v  Heb je originele ideeën over onze werking?

     

    Aarzel dan niet, en neem contact op met één van de bestuursleden.

     

    Je hoeft daarom niet heel veel tijd te besteden aan de club. Iemand die eens één weekendje mee wil organiseren is even goed welkom als iemand die meer tijd beschikbaar wil stellen.

     

    Heb je interesse, maar ook nog wel wat vragen? Geen probleem, neem even contact op, en we kunnen er eens rustig over praten vooraleer je een beslissing neemt.

     

    En ja, het is en blijft vrijwilligerswerk. Het kost je alleen wat tijd, en het levert je niks op, buiten de tevreden glimlach van een deelnemer. Maar daar doen wij het nu juist voor!

     

    Hopelijk mogen we je binnenkort verwelkomen in onze ploeg!

     

     

     

    Robert Vermeulen         Heidi en Luc Reymen      Leo van Loock             

      0477/43.85.66               03/647.09.02             03/235.25.41              


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    19-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sluiten met de sleutel
    Met de sleutel sluiten.
    Dieven hebben een nieuwe methode ontdekt om geparkeerde auto's leeg te plunderen. Op het ogenblik dat je de auto parkeert en hem afsluit met de afstandsbediening kunnen ze vliegensvlug de code van uw zender scannen. Terwijl je dan afwezig bent is het een klein kunstje om de auto of zwerfauto open te maken zonder schade. Sluit dus de wagens af met de sleutel dat is het veiligste.

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    26-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dure telefoon nummers


    Onderwerp: Normale tel nummers

    Iedereen kent wel enkele nummers met de prefixen 070, 078, 0820, 0900 enz......

    Bijna al deze nummers zijn duur … véél te duur.

    Wel, wat velen niet weten is : elk van deze nummers heeft een gelijkwaardig NORMAAL telefoonnummer, …

    t.t.z. een nummer dat niet overgetaxeerd is.

    Bijvoorbeeld :- FORTIS : het dure nummer is 078050502, het corresponderende NORMALE nummer is 02/513.01.01 - Electrabel : 't dure nummer is 078/353333, het NORMALE nummer is 02/518 61 11;

    - Enz...

    Ga naar deze website indien U zo een nummer wilt opzoeken :

    http://www.geonumbers.com:80/

    Typ het overgetaxeerde nummer in of de naam van de firma en klik op'envoyer' en u krijgt het NORMALE en GOEDKOPERE nummer binnen de kortste keren !!!

    NB : Niet alle nummers zijn al gekend maar daar wordt aan gewerkt. Een groot aantal is al gerepertorieerd.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    24-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bescherm u tegen de koude
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Isolatiemat voor de voorruit.

    De winter staat voor de deur en aangezien de omgebouwde bestelwagens fel in de lift zitten zijn er ook zwervers die beslist met hun wagen naar winteroorden zullen trekken. De meeste van die modellen hebben langs binnen een plooigordijn voor de cabine ruiten. Zij schermen echter de koudebruggen van de metalen constructie niet af en door de ventilatie openingen want die vergeet men gewoonlijk dicht te draaien komt redelijk wat koele lucht naar binnen. Een isolatiemat die de volledige stuurcabine afsluit is ideaal, het probleem is waar kan het grote pak in opgevouwen toestand worden geborgen. Voor de meeste bestelwagens is een isolatiemat voor de stuurcabine ruiten en een deel van het metalen koetswerk al een hele verbetering. De meeste isolatiematten voor de voorruit van omgebouwde bestelwagens zijn iets te kort van onder. Zij laten het verluchtingsrooster gedeeltelijk open waardoor er koude naar binnen komt en het smeltwater of regen op de motor kan sijpelen. Larcos heeft een verlengde versie die het verluchtingrooster volledig afdekt. Het bestaat uit 7mm isolatie buitenkant gecoat polyesterdoek. Water- en olie afstotend geïmpregneerd, scheur- en UV bestendig. De binnenkant in blauw glad PVC met bevestiging aan cabinedeuren. Bescherming warmte(+40°C)-koude(-35°C).

    Opbergtas 30x60

    Opties: motorkap - zijramen - in 1 of 2 delen.

    Larcos heeft niet alleen de verlengde isolatiematten voor bestelwagens. Voor bijna ieder type en merk alkoof modellen, halfintegrale en integrale zwerfauto’s zijn op maat gemaakte isolatiematten verkrijgbaar.

     

    De invoerder:

    Lautus Trading bvba

    Guido Gezellelaan 109

    8800 Roeselare

    Tel 051 22 41 27

    e-mail: info@lautustrading.com

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    30-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Persbericht Winterbanden
     

       
     

    Winterbanden: resultaten van het onderzoek van het BIVV
     
     
    In opdracht van de Staatssecretaris voor Mobiliteit, Melchior Wathelet, heeft het BIVV een onderzoek gerealiseerd waarvan de belangrijkste doelstelling was om na te gaan of het denkbaar is winterbanden bij winterweer te verplichten in ons land, naar het voorbeeld van de regeling in onder andere Duitsland en Luxemburg. De resultaten van deze studie worden vandaag bekendgemaakt.
     
    De studie van het BIVV toont aan dat winterbanden ontegensprekelijk van het grootste nut zijn bij extreem winterweer. Als er sneeuw op de weg ligt, zijn winterbanden duidelijk beter geschikt dan gewone banden, zowel wat betreft de verkeersveiligheid als de mobiliteit. Dankzij hun samenstelling blijft het rubber soepel bij lage temperaturen, en met hun specifieke profiel hebben winterbanden een betere grip op de sneeuw. Bij zeer lage temperaturen leveren ze ook betere prestaties dan klassieke banden.
     
    Groot succes in de provincies Luik en Luxemburg
    De betere prestaties bij winterweer hebben reeds heel wat bestuurders weten te overtuigen. Zo blijkt uit cijfers van Federauto dat meer dan de helft van de bestuurders in de provincies Luik en Luxemburg ’s winters voor speciale banden kiezen. Kortom: wie één maal winterbanden uitgeprobeerd heeft , wil er geen andere meer.
     
    Nieuw pictogram
    Ander positief element: Er werd een nieuw pictogram in omloop gebracht, dat een sneeuwvlok op een achtergrond van bergen voorstelt. Dit symbool geeft aan dat de wintercapaciteiten van de band in kwestie voldoen aan de meest strikte Europese normen. Deze markering zal het mogelijk maken om de voorwaarden waaraan winterbanden moeten voldoen te harmoniseren en om duidelijkheid te scheppen voor de consument.
     
    Weinig invloed op de verkeersveiligheid
    Daarentegen kan men uit de studie van het BIVV ook afleiden dat de montage van winterbanden slechts een beperkte impact zal hebben op het aantal letselongevallen, aangezien de meeste letselongevallen zich op een droog wegdek voordoen. In 2012 gebeurden slechts 2% van de letselongevallen op een besneeuwd wegdek, en dit ondanks de zeer strenge winter. Ongevallen op besneeuwd wegdek worden trouwens niet enkel en alleen veroorzaakt door de (verkeerde) banden(keuze). Onaangepaste snelheid of rijden onder invloed van alcohol bijvoorbeeld, kunnen ook mogelijke ongevalsoorzaken zijn. Bij ijzel is overigens geen enkele band efficiënt.
     
    Uit de studie bleek ook dat dit type band geen oplossing biedt voor het probleem van geblokkeerde vrachtwagens of vrachtwagens in schaarstand. Trouwens, bijna 90 % van de vrachtwagens zijn momenteel reeds uitgerust met winterbanden op de aandrijfassen, wat echter niet belet dat de problemen optreden als de vrachtwagens leeg zijn of als de lading slecht verdeeld is .
     
    Sensibiliseren maar niet verplichten
    Rekening houdend met al deze factoren en met het feit dat heel wat Belgen zich geen bijkomend stel banden kunnen permitteren, heeft de Staatssecretaris voor Mobiliteit, Melchior Wathelet, besloten om het gebruik van winterbanden niet te verplichten. Daarentegen zal hij elk initiatief ondersteunen dat het gebruik van dit type banden promoot, zowel in het domein van de verzekeringen als op het vlak van de sensibilisering.
     
    Campagne van het BIVV
    In deze context heeft de Staatssecretaris aan het BIVV gevraagd om een sensibiliseringscampagne te voeren die onderstreept hoe belangrijk het is dat voertuigen, en in het bijzonder de banden eronder, in goede staat verkeren … op het goede moment.Deze campagne zal dus de klemtoon leggen op het feit dat het afwisselen tussen zomer- en winterbanden in functie van het seizoen de beste garanties biedt qua veiligheid.
     
    Conclusie
    ‘s Winters kleedt men zich vanzelfsprekend niet op dezelfde manier als in de zomer en het is derhalve logisch dat men ook andere banden gaat gebruiken in functie van de weersomstandigheden. Dit gezegd zijnde, is het vooral essentieel dat men zijn rijgedrag aan de weersomstandigheden aanpast, ongeacht het bandentype. Om het ongevalsrisico te beperken, dienen bestuurders bij winterse omstandigheden hun snelheid te verminderen en de veiligheidsafstand tussen henzelf en hun voorligger te vergroten, ongeacht of ze al dan niet winterbanden gebruiken. In geen geval mag het gebruik van winterbanden bestuurders ertoe brengen om meer risico’s te nemen. Eenieder moet in alle weersomstandigheden verantwoord rijgedrag aan de dag leggen.
     
     
     
     
     
       


     
     

     

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    26-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterbanden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Winterbanden.

     

    Het is de hoogste tijd om winterbanden aan te schaffen. Veel gebruikers wachten tot de eerste winterprik en dan zijn er nauwelijks nog winterbanden te vinden in de bandencentrales. Winterbanden bieden een betere wegligging en grip op winterse wegen al mag je er geen wonderen van verwachten. Bij temperaturen onder de 7°C hebben ze echt nut. De samenstelling van de rubber als men het nog rubber mag noemen want er wordt veel kunststof in verwerkt blijft veel soepeler bij koud weer. Het bandprofiel voert snel water en sneeuw af wat men weer niet van een zomerband kan zeggen. In vele landen worden winterbanden aanbevolen en in een aantal zelfs verplicht voor zwerf- en andere auto’s. Aangezien er veel zwerfauto’s met 225/70 R 15 C banden rijden heeft Pro Mobil een uitgebreide test met deze winterbanden gedaan en is er wel degelijk een verschil tussen de banden merkbaar. Als beste uit de test komen de Conti Vanco Winter 2 en de Goodyear Cargo Ultra Grip 2.
    Let wel op bij aankoop van winterbanden dat er een sneeuwvlokje op de wanden staat.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    09-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wist u dat?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

       Wist u dat?

       Voor een aantal jaren waren alle  fabrikant van caravan en zwerfauto’s nog zelfstandige bedrijven. Dat kan men nu nog moeilijk zeggen. Om verschillende redenen zijn een aantal producenten gaan samenwerken. Eén van de voornaamste is de aankoop van materialen. Bij toeleveranciers zal men een betere prijs bekomen voor 20.000 stuks dan voor 2.000.

         Europa telt op dit ogenblik 2 grote groepen: de Hymer groep en de Trigano groep. Deze laatste heeft onlangs de SEA groep overgenomen waar Elnagh, Mc Louis en Mobilvetta behoren. In totaal schuilen 15 zwerfautomerken onder de grote paraplu van Trigano met een jaarproductie van rond de 16.000 zwerfauto’s. Hymer volgt op de voet al moet men rekening houden dat er een Hymer AG bestaat en Dethleffs, Sunlight, LMC, TEC is intussen door LMC opgeslorpt, tot het privaat bezit van de familie Hymer behoren. Fabrikanten van dezelfde groep werken samen aan ontwikkeling met behoud van hun eigen kenmerken. Het werk wordt verdeeld zo bouwt Dethleffs de Tourer en de Grand Explorer voor LMC en de fabrikant uit Sassenberg fabriceert op zijn beurt de Globe-S alkoven van Dethleffs. Hymer produceert de Compact van Bürstner en levert de Campingbus aan Laika. Van Trigano waar François Feuillet de eigenaar is komen de Karman Dexter en de Font Vendome een Franse specialist in het ombouwen van bestelwagens. De Karman Davis worden samen met enkele types van Challenger, Chausson en Roller Team in Zuid Italië gebouwd.

    Samengevat

    Trigano groep

    Challenger, Chausson, Elnagh, Eura Mobil, Karman

    Mobil, Mc Louis, Mobilvetta, Notin, Roller team,

    Arca, Autostar, Auto-Trail, Benimar, CI en Font

    Vendome.

    Hymer AG

    Bürstner, Carado, Hymer, Laika, Niesmann+Bischoff,

    Dethleffs, LMC en Sunlight.

    Knaus-Tabbert groep

    Knaus, tabbert, Weinsberg, Bavaria Camp, Wilk,

    Morelo.

    Rapido

    Itineo, Florium, Campérève, Westfalia

    Pilote

    Bavaria, Moovéo, Le Voyageur, Frankia en RMB.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per week
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 11/12-17/12 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 19/10-25/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 20/09-26/09 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 02/11-08/11 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!