NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • Programma voor 2019
  • Slotweekeind te Brugge
  • Carado I447 nader bekeken
  • Een leerzaam weekeind te Overijse
  • Vouwwagen UDOCamp Düsseldorf 2018
  • Isabella nieuws 2019 Düsseldorf
  • Malibu kampeerato's Düsseldorf
  • Carthago zwerfauto Düsseldorf
  • Knaus Caravans Düsseldorf
  • Knaus kampeerauto's Düsseldorf
  • Weinsberg zwerfauto's Düsseldorf
  • Frankia zwerfauto's Düsseldorf
  • Hobby zwerfauto's Düsseldorf
  • Dethleffs zwerfauto Düsseldorf
  • LMC caravans Düsseldorf
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    10-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zwerfautoclub Regio Antwerpen

    De zwerfautoclub Regio Antwerpen bestaat al meer dan 10 jaar en zorgt regelmatig voor leuke activiteiten. De club behoort tot de overkoepelende organisatie PASAR. De meeste activiteiten vangen aan op vrijdag, de dag van bijeenkomst, iedereen krijgt de gelegenheid om de voorbije belevenissen bij te praten. Zaterdag vertrekken we afhankelijk van de activiteit met de zwerfauto, per fiets, te voet of met het openbaar vervoer naar de plaats van het gebeuren. Dat kunnen musea zijn, fabrieken, een natuurdomein of zaken waar het publiek geen toegang voor heeft.
    Zondag staat er weer iets anders op het programma. De sluiting vindt gewoonlijk plaats rond de middag zodat iedereen voldoende tijd heeft om rustig naar huis te rijden.
    Eén of tweemaal per jaar wordt een buitenlandse reis georganiseerd.

    Informatie over de club en de activiteiten kan u bekomen bij:
    Voorzitter: Robert Vermeulen
                   e-mail: vermeulen.robert@telenet.be
    Bestuursleden: Luc Reymen
                   e-mail: reymenengels@skynet.be
                  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Logo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                      Zwerfautoclub Regio Antwerpen


    17-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van waar komt de naam Zwerfauto?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Van waar komt de naam Zwerfauto?

    Als we even terug kijken in de geschiedenis van het kamperen zien we dat er al voorlopers waren van de moderne caravan vanaf het ogenblik dat het wiel is uitgevonden. Van het moment dat er voertuigen met een motor verschenen waren er bekwame vaklui die er een bewoonbare laadruimte op bouwden. Dit type vrijetijdsvoertuig kende in de loop van de zeventiger jaren succes, alleen ontbraken specifieke reglementen. Tot 1986 wist niemand wat wel en niet mocht met die wagen. In het voertuig als dusdanig mocht men volgens de wet niet slapen, geen boodachappen mee doen en hem zelfs niet parkeren, alleen rijden was toegelaten. Tijdens een werkvergadering op 7 januari 1984 werden een aantal voorstellen betreffende de inrichting, het gebruik van het voertuig en de benaming "Zwerfauto" aangenomen. Vanaf 1 januari 1986 werd het koninklijk besluit van kracht betreffende de inrichting en het gebruik van het voertuig, enkel de benaming "Zwerfauto" werd veranderd in "Kampeerauto". De verdelers en invoerders waren niet gelukkig met deze benaming daar ze aan kamperen deed denken. Ze kleefden op hun voordeur het Engelse "Motorhomes". Tijdens een radio uitzending "Neem je tijd" op  11 januari werd ter gelegenheid van "Motorhome Kortrijk" de benaming "Zwerfauto" gelanceerd. Het zegt duidelijk waarvoor het voertuig dient. Dank zij de voornaamste kampeertijdschriften begon zwerfauto door te dringen. Er ontstonden zwerfautoclubs,  zwerfautovriendelijke restaurants en -gemeenten en Zwerfautomagazine verscheen.
    Zwerfautomagazine en de Kampeertoerist lagen aan de basis om de zwerfauto in de caravansalons te Brussel de nodige bekendheid te geven. "Zwerfauto" kwam in de van Dale en als laatste woord van de index in de Gouden Gids. Voor een tiental jaren dook de naam "Mobilhome" op. Waarschijnlijk ingevoerd door landgenoten die in Frankrijk op campings het bordje "A louer des mobilhomes" zagen, niet wetend dat het de Franse benaming is voor stacaravans. Bovendien hebben veel Vlamingen moeite om "zwerfauto" uit te spreken.
    Komen we met "caravan" in een heel groot deel van de wereld terecht, de zwerfauto heeft een ongekend aantal benamingen waar we er enkele van aanhalen: in Duitsland spreekt men van "Reisemobil" of soms "Wohnmobil". Voor de wet is het bij de Nederlanders een kampeerauto, ze spreken echter van een "Kemper", de Zweden hebben hun "Husbil", de Italianen hun "Camper" en in Amerika reist men met een "RV" (recreation vehicle)
    Onder de druk van het algemeen gebruikte mobilhome in België, zelfs een groot aantal verkopers kennen niet eens de exate benaming van hetgeen ze verkopen, werd de benaming van het Brussels caravansalon veranderd in "Mobicar", onbekenden met de branche zullen zich afvragen wat dat zou kunnen betekenen. De meeste wrijven zich met genoegen in de handen want eindelijk is er een MOBILhome-CARavan salon.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    19-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sluiten met de sleutel
    Met de sleutel sluiten.
    Dieven hebben een nieuwe methode ontdekt om geparkeerde auto's leeg te plunderen. Op het ogenblik dat je de auto parkeert en hem afsluit met de afstandsbediening kunnen ze vliegensvlug de code van uw zender scannen. Terwijl je dan afwezig bent is het een klein kunstje om de auto of zwerfauto open te maken zonder schade. Sluit dus de wagens af met de sleutel dat is het veiligste.

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    26-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dure telefoon nummers


    Onderwerp: Normale tel nummers

    Iedereen kent wel enkele nummers met de prefixen 070, 078, 0820, 0900 enz......

    Bijna al deze nummers zijn duur … véél te duur.

    Wel, wat velen niet weten is : elk van deze nummers heeft een gelijkwaardig NORMAAL telefoonnummer, …

    t.t.z. een nummer dat niet overgetaxeerd is.

    Bijvoorbeeld :- FORTIS : het dure nummer is 078050502, het corresponderende NORMALE nummer is 02/513.01.01 - Electrabel : 't dure nummer is 078/353333, het NORMALE nummer is 02/518 61 11;

    - Enz...

    Ga naar deze website indien U zo een nummer wilt opzoeken :

    http://www.geonumbers.com:80/

    Typ het overgetaxeerde nummer in of de naam van de firma en klik op'envoyer' en u krijgt het NORMALE en GOEDKOPERE nummer binnen de kortste keren !!!

    NB : Niet alle nummers zijn al gekend maar daar wordt aan gewerkt. Een groot aantal is al gerepertorieerd.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    24-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bescherm u tegen de koude
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Isolatiemat voor de voorruit.

    De winter staat voor de deur en aangezien de omgebouwde bestelwagens fel in de lift zitten zijn er ook zwervers die beslist met hun wagen naar winteroorden zullen trekken. De meeste van die modellen hebben langs binnen een plooigordijn voor de cabine ruiten. Zij schermen echter de koudebruggen van de metalen constructie niet af en door de ventilatie openingen want die vergeet men gewoonlijk dicht te draaien komt redelijk wat koele lucht naar binnen. Een isolatiemat die de volledige stuurcabine afsluit is ideaal, het probleem is waar kan het grote pak in opgevouwen toestand worden geborgen. Voor de meeste bestelwagens is een isolatiemat voor de stuurcabine ruiten en een deel van het metalen koetswerk al een hele verbetering. De meeste isolatiematten voor de voorruit van omgebouwde bestelwagens zijn iets te kort van onder. Zij laten het verluchtingsrooster gedeeltelijk open waardoor er koude naar binnen komt en het smeltwater of regen op de motor kan sijpelen. Larcos heeft een verlengde versie die het verluchtingrooster volledig afdekt. Het bestaat uit 7mm isolatie buitenkant gecoat polyesterdoek. Water- en olie afstotend geïmpregneerd, scheur- en UV bestendig. De binnenkant in blauw glad PVC met bevestiging aan cabinedeuren. Bescherming warmte(+40°C)-koude(-35°C).

    Opbergtas 30x60

    Opties: motorkap - zijramen - in 1 of 2 delen.

    Larcos heeft niet alleen de verlengde isolatiematten voor bestelwagens. Voor bijna ieder type en merk alkoof modellen, halfintegrale en integrale zwerfauto’s zijn op maat gemaakte isolatiematten verkrijgbaar.

     

    De invoerder:

    Lautus Trading bvba

    Guido Gezellelaan 109

    8800 Roeselare

    Tel 051 22 41 27

    e-mail: info@lautustrading.com

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    26-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterbanden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Winterbanden.

     

    Het is de hoogste tijd om winterbanden aan te schaffen. Veel gebruikers wachten tot de eerste winterprik en dan zijn er nauwelijks nog winterbanden te vinden in de bandencentrales. Winterbanden bieden een betere wegligging en grip op winterse wegen al mag je er geen wonderen van verwachten. Bij temperaturen onder de 7°C hebben ze echt nut. De samenstelling van de rubber als men het nog rubber mag noemen want er wordt veel kunststof in verwerkt blijft veel soepeler bij koud weer. Het bandprofiel voert snel water en sneeuw af wat men weer niet van een zomerband kan zeggen. In vele landen worden winterbanden aanbevolen en in een aantal zelfs verplicht voor zwerf- en andere auto’s. Aangezien er veel zwerfauto’s met 225/70 R 15 C banden rijden heeft Pro Mobil een uitgebreide test met deze winterbanden gedaan en is er wel degelijk een verschil tussen de banden merkbaar. Als beste uit de test komen de Conti Vanco Winter 2 en de Goodyear Cargo Ultra Grip 2.
    Let wel op bij aankoop van winterbanden dat er een sneeuwvlokje op de wanden staat.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    09-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wist u dat?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

       Wist u dat?

       Voor een aantal jaren waren alle  fabrikant van caravan en zwerfauto’s nog zelfstandige bedrijven. Dat kan men nu nog moeilijk zeggen. Om verschillende redenen zijn een aantal producenten gaan samenwerken. Eén van de voornaamste is de aankoop van materialen. Bij toeleveranciers zal men een betere prijs bekomen voor 20.000 stuks dan voor 2.000.

         Europa telt op dit ogenblik 2 grote groepen: de Hymer groep en de Trigano groep. Deze laatste heeft onlangs de SEA groep overgenomen waar Elnagh, Mc Louis en Mobilvetta behoren. In totaal schuilen 15 zwerfautomerken onder de grote paraplu van Trigano met een jaarproductie van rond de 16.000 zwerfauto’s. Hymer volgt op de voet al moet men rekening houden dat er een Hymer AG bestaat en Dethleffs, Sunlight, LMC, TEC is intussen door LMC opgeslorpt, tot het privaat bezit van de familie Hymer behoren. Fabrikanten van dezelfde groep werken samen aan ontwikkeling met behoud van hun eigen kenmerken. Het werk wordt verdeeld zo bouwt Dethleffs de Tourer en de Grand Explorer voor LMC en de fabrikant uit Sassenberg fabriceert op zijn beurt de Globe-S alkoven van Dethleffs. Hymer produceert de Compact van Bürstner en levert de Campingbus aan Laika. Van Trigano waar François Feuillet de eigenaar is komen de Karman Dexter en de Font Vendome een Franse specialist in het ombouwen van bestelwagens. De Karman Davis worden samen met enkele types van Challenger, Chausson en Roller Team in Zuid Italië gebouwd.

    Samengevat

    Trigano groep

    Challenger, Chausson, Elnagh, Eura Mobil, Karman

    Mobil, Mc Louis, Mobilvetta, Notin, Roller team,

    Arca, Autostar, Auto-Trail, Benimar, CI en Font

    Vendome.

    Hymer AG

    Bürstner, Carado, Hymer, Laika, Niesmann+Bischoff,

    Dethleffs, LMC en Sunlight.

    Knaus-Tabbert groep

    Knaus, tabbert, Weinsberg, Bavaria Camp, Wilk,

    Morelo.

    Rapido

    Itineo, Florium, Campérève, Westfalia

    Pilote

    Bavaria, Moovéo, Le Voyageur, Frankia en RMB.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    17-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een zwerfauto naar wens
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

         CéDé Motorhomes een zwerfauto op maat

    Ingerichte bestelwagens vormen de laatste jaren een ontegensprekelijk succes. Het is niet de prijs die bepalend is in de sterk stijgende verkoop van deze wagens, want hij ligt in verhouding hoger dan voor een opbouw model. Een inbouwmodel biedt een aantal praktische voordelen en ook wel enkele financiële. Om te beginnen verbruikt hij minder dure energiedrank omdat het koetswerk beter gestroomlijnd is en kleinere buitenafmetingen heeft waardoor de rijwind weerstand geringer is. Hij kan allicht tussen personenwagens geparkeerd worden. Zo’n veredelde bestelwagen dient in de meeste gevallen als vakantievoertuig, maar je kan hem evengoed gebruiken voor woon-werkverkeer of om boodschappen te doen. Je kunt een tweede auto uitsparen. Op parkings trekt hij wat minder de aandacht van ongewenste dan een duidelijke herkenbare zwerfauto. Criminelen weten dat er altijd wat kostbaarheden te vinden zullen zijn. In een klassieke zwerfauto is natuurlijk wat meer levensruimte. Daar kiest de klant bewust voor. Wie in Spanje of een ander land voor enkele maanden gaat overwinteren kiest best voor voldoende woonruimte omdat de zwerfauto er lang op dezelfde plaats blijft staan. Voor zwervers die regelmatig op tocht gaan is zo’n ingerichte bestelwagen zeer handig. Hij rijdt vlot en dorpjes of steden met smalle straatjes hoeven niet vermeden te worden. Wie van de bergen houdt geraakt langs smalle wegen vrij hoog om vandaar te wandelen of zelfs te overnachten. Meestal zijn ze ingericht voor 2 personen hoewel er enkele zijn voor 4 is het toch krap om er met z’n vieren in te wonen.

     

     

    Doordacht

    In de relatief kleine laadruimte van een bestelwagen hebben de architecten niet zo veel mogelijkheden om hun fantasie bot te vieren. Een treinzit in combinatie met de cabine zetels en een keuken aan de schuifdeur vindt men in bijna iedere omgebouwde bestelwagen. Achterin ziet men wat verschil in de opstelling van de bedden en de natte cel. Voor klanten met ervaring in de zwerfautowereld is het dikwijls moeilijk om een wagen naar hun smaak te vinden en behoefte te vinden. Zij kunnen best een wagen laten bouwen naar hun idee of tekening.

     

    We ging op bezoek bij CéDé Motorhomes in Hasselt. De fabrikant zorgt voor een bestelwagen, de klant echter kan hem zelf leveren, dat kan een fonkel nieuwe zijn of een tweedehands. De zwerfauto die we ter beschikking kregen is een Fiat Ducato van 5.998 m lang, 2,52 m hoog en heeft een MTM van 3.500 kg. Zeggen we een veel voorkomende bestelwagen. Het interieur echter wijkt sterk af van wat we gewoon zijn. Jo Cleeren is een krak in het vinden van bruikbare spitsvondigheden om het leven van de zwervers zo aangenaam en comfortabel mogelijk te maken. Onze eerste blik valt op de zitgroep net achter de stuurcabine, de draaibare cabinezetels zijn geïntegreerd. Buiten het in alle richtingen verschuivende tafelblad met afgezaagde hoeken voor een betere doorgang wijkt de treinzit weinig af van de traditionele uitvoeringen. Over de volle breedte van de zitgroep is een bovenkast met twee witte deuren. Een lange strook LED’s zorgt voor licht op tafel, nog wat geholpen door de centrale plafondlamp. Zoals het bij moderne interieurs past is hier ook een combinatie van het warme notelaar decor afgewisseld met witte vlakken voor de deuren. De lichte uitvoering vooral van de natte cel zorgt voor een ruimtelijke indruk. Direct aan de schuifdeur is de kleerkast waar bovenop een plaats voor een tv voorzien is. Onderaan komt gelijklopend met de schuifdeur een lade met deksel te voorschijn.

    Helemaal anders.

    Achterin wijkt alles af van wat we gewoon zijn. Enkel het 1.36 m brede bed op een verhoog dat kennen we. Slim gevonden is de dwars liggende matras die in de helft doorknikt en verticaal blijft staan. Het te voorschijn komend aanrecht is zo maar eventjes 1.85 m breed. Aan linkerkant kan de kok slechts een deel gebruiken de rest is legblad. Vlak voor heeft hij een kookfornuis met drie branders. Aan de rechterkant is de spoelbak met nog een klein stukje werkblad. Daar zijn laden waarvan de onderste een deksel heeft. Uitgetrokken dient ze als opstap naar het bed. We zien er zelfs nog een vitrinekast met verlichting en 2 andere voor keukengerief of als legkast. Via een afzuigkap boven de kookvuren worden de keukengeurtjes snel door het dak afgevoerd. Als aanvulling voor de keuken is er een compressorkoelkast op gebruiksvriendelijke hoogte.

     

    Natte cel.

    Tussen kleerkast en bed-keuken bevindt zich de natte cel, langs buiten helemaal in gebroken wit uitgevoerd. Een deur met drievoudige vergrendeling sluit ze af. Hoewel de badkamer goed uitgerust is mag men niet verwachten een ruimte te vinden om zich met brede armzwaaien te wassen of te kleden. Direct achter de deur is de douchecel met een roestvrijstalen bodem welke naar een gleuf afwatert. Zij doet dienst als waterslot tussen afvaltank en badkamer. Aan de rechterkant staat een draaibaar Thetford wc. Net boven de wc verbergt een deurtje de wastafel. Een druk op de knop en je kan het wastafeltje naar u toetrekken. Na de wasbeurt de wastafel een duwtje geven en het verdwijnt terug onder het aanrecht van de aanpalende keuken. Boven hebben we nog een spiegelkast, kapstok, handdoek -en wc rolhouder heeft de fabrikant niet vergeten.

     

       Hoewel het grootste deel van de laadruimte ingericht is als woon- en slaapvertrek blijft nog een 0.80 m diepe koffer onder het bed over. In plaats van één grote koffer heeft Jo Cleeren 2 wegneembare schappen gelegd. Dat is veel handiger om kampeerstoelen, tafel, gereedschap en bakken met materiaal te leggen.

     

    In een CéDé Motorhome vindt men altijd enkele slimme en doordachte vondsten. Zoals in onze testwagen waar het bed op een plaatsbesparende manier gedeeltelijk op de keuken ligt. Bovendien is de zwerfauto keurig afgewerkt en steekt stevig in elkaar. Misschien ligt de prijs iets hoger dan van een aan de lopende band gefabriceerde zwerfauto, je hebt echter een wagen naar je smaak en behoefte.

     










    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    27-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wintervoorzorgen.

    Voorzorgen tegen de winterkoude.

     

    Tot zwerfauto omgebouwde bestelwagens zijn het laatste jaar fel in trek. Het aantal zwervers dat nu, hun half- of integrale zwerfauto omgewisseld hebben of kortelings zullen omwisselen voor zo’n “Kastenwagen” zoals de Duitsers hem noemen zijn bijna niet meer te tellen. Vergeten we niet de nieuwe klanten die voor zulk een handige wagen kiezen. Hij heeft zijn voor- en nadelen zoals alle andere types. Vanzelfsprekend is het wooncomfort wat minder dan in een 7 m of meer lange integrale of halfintegrale wagen. Zijn sterke punten zijn handiger om te rijden, gemakkelijker een parkeerplaats vinden en het brandstof verbruik is merkelijk minder. Zeker niet te verwaarlozen nu het begint te krioelen van zwerfauto’s. Wat het wooncomfort betreft, de gebruikers passen zich meestal snel aan want die “inbouwmodellen” hebben net zo goed alles aan boord, alleen staat het wat dichter bij elkaar. Nu de winter voor de deur staat hoeven ook die gebruikers niet thuis te blijven. Ze kunnen net zo goed van een wintervakantie genieten als andere zwervers. Het is wel zo dat omgebouwde bestelwagens een paar koude bruggen hebben die een opbouwmodel niet heeft. Vooral de schuif- en achterdeuren kunnen een bron van koude zijn. Met een goede diesel of gasverwarming hoef je u geen zorgen te maken de temperatuur in de wagen is aangenaam. Net zo goed als een alkoofmodel of een halfintegrale is de stuurcabine een bron van koude. Voor de 3 types bestaan er isolatiedekens die de stuurcabine langs buiten helemaal omvatten en het probleem is van de baan. Het beste zijn isolatiedekens die helemaal tot op de grond komen. Opgevouwen is het een groot pak en wegbergen bij bestelwagens kan een probleem zijn. Wees echter gerust een isolatiedeken die de ruiten en een deel van de cabinedeuren afschermt helpt al heel veel. Sluit op de boordplank alle ventilatieopeningen zodat er geen tocht binnenkomt. De meeste isolatiematten voor de voorruit van omgebouwde bestelwagens zijn iets te kort van onder. Zij laten het verluchtingsrooster in de motorkap gedeeltelijk of soms helemaal open waardoor er koude naar binnen komt en het smeltwater of regen in de machinekamer kan sijpelen. Larcos heeft een verlengde versie die het verluchtingrooster volledig afdekt. De isolatiedeken bestaat uit 7 mm isolatie met aan de buitenkant gecoat polyesterdoek. Water- en olie afstotend geïmpregneerd, scheur- en UV bestendig. De binnenkant in blauw glad PVC met bevestiging aan cabinedeuren. Bescherming warmte(+40°C)-koude(-35°C). Als je de isolatiedeken van de voorruit neemt is het moeilijk ze volledig droog te maken na regen of sneeuw. Neem daarom een grote plastiek zak mee om ze in op te bergen. Afdruipend water blijft in de zak want de bijgeleverde zakken zijn niet waterdicht, dat belet dat je een plas water in de koffer vindt. Voor de “echte” winterkampeerders is een isolatiedeken een noodzaak. Niet iedereen zoekt koude winteroorden op. Een weekje Ardennen of aan zee tijdens de wintermaanden kan zonder zorgen. De temperaturen kunnen er ook wel eens rond het vriespunt huppelen. Daar bewijst de isolatiedeken eveneens haar kwaliteiten om het binnen behaaglijk warm te houden. Reken niet te veel op de zogenaamde “plissé gordijnen” aan de voorruit. Zij dienen om onbescheiden blikken af te schermen, de isolatiewaarden is volkomen nul.

    Larcos heeft niet alleen de verlengde isolatiematten voor bestelwagens. Voor bijna ieder type en merk alkoof modellen, halfintegrale en integrale zwerfauto’s zijn op maat gemaakte isolatiematten tot op de grond of alleen voor de ruiten verkrijgbaar. Eveneens te koop isolatiemat die langs binnen de boordplank en been-voetruimte afschermt.

    De invoerder:

    Lautus Trading bvba

    Guido Gezellelaan 109

    8800 Roeselare

    Tel 051 22 41 27

    e-mail: info@lautustrading.com

     

    Foto 1

    Te korte isolatiedeken. Aflopende dooi – of regenwater sijpelt in de machinekamer en de wind vindt er een vrije inkom.

     

    Foto 2

    Op een Larcos isolatiedeken blijft de sneeuw liggen en ontsnapt er geen warmte van binnenuit.

     

    Foto 3

    Bij een plissé gordijn of ander binnenisolatie gaat er veel warmte verloren en ziet men duidelijk waar de kostbare warmte ontsnapt.

     

    Foto 4

    Isolatiedeken over de boordplank help ook om de koude buiten te houden.

     

    Foto 2 en 3 zijn op dezelfde dag, uur en camping na een paar uren sneeuwen genomen.

     

     

     

     










    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per week
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 17/07-23/07 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 19/10-25/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 20/09-26/09 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!