Inhoud blog
  • Hij wil niet naar school
  • De nieuwe I Trend
  • Aan de rivier
  • De nieuwste Niesmann-Bisschoff
  • Dor hout
  • Hobby caravans in de kijker
  • Idstein heeft een kasteel
  • Een speciale Chausson
  • een ander kleurtje
  • Nieuwe halfintegraal Frankia Now
  • Zeer oud stadhuis
  • Tabbert Pantiga
  • Neumarkt
  • Een nieuwe Carthago
  • Hersteldienst va, Truma
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Startpagina !
    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    22-04-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hij wil niet naar school
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe I Trend

    Dethleffs Trend I

    Na de halfintegrale volgt nu een nieuwe integrale Trend I

    De Pulse reeks bleek geen groot succes te zijn. Het werd tijd om iets moderner op de markt te brengen. Om de prijzen een beetje in toom te houden werd de opbouw mits hier en daar wat  detail wijzigingen en een andere decor lijn op de flanken behouden. Enkel het interieur werd grondig gemoderniseerd.

    Hij vervangt niet alleen zijn voorganger maar ook de  reeksen Pulse en Pulse Classic. De constructie is afgekeken van de Pulse. De nieuwe heeft echter  een vloer die  helemaal vlak is in het interieur. Dus geen opstapjes meer. Het voorfront is eveneens afgekeken van zijn vorige broeder, maar hij  heeft nu standaard een deur aan de zijde van de chauffeur. Een verbetering.

    Dethleffs heeft 5 indelingen in zijn programa opgenomen. Met de Trend I 6877 is er voor de eerste maal een model met een dwarsbed. Met zijn 7 m lengte heeft hij meer plaats dan in de 6877 EB. Voornamelijk voor de zitgroep, zelfs ook een beetje voor de keuken en de badkamer. Met het typisch hefbed boven de stuurcabine is voor koppels die graag apart slapen meer plaats.

    De beide 7 m kampeerauto’s vullen de reeks aan met drie indelingen in de 7,5 m lange klasse. De I 7057 EB en de I 7057 EBL hebben enkele bedden en een grote badkamer. Terwijl de EB over een klassieke zitgroep beschikt heeft de EBL een zitgroep met zijzitbanken. De laatste van de reeks de I 7057 DBL heeft in plaats van enkele bedden achterin een eilandbed staan.

    Meer info: www.dethleffs.de


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    20-04-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aan de rivier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwste Niesmann-Bisschoff

    Niesmann-Bisschoff iSmove 6.9 E

    De iSmove 6.9 E is de laatste creatie van Niesmann-Bisschoff. Langs buiten is hij net zoals zijn Arto broertje maar 5 cm smaller iets wat in het interieur niet opvalt. Zijn 7 m lange opbouw komt ten goede aan de enkele bedden.

    Als basis voertuig werd voor een Fiat Ducato gekozen met een AL-KO chassis, wat toelaat een technische verwarmde ruimte onder de vloer te bouwen. Watertanks en andere noodzakelijke delen voor de uitrusting hebben er hun plaats. Het koetswerk is opgebouwd met sandwichpanelen met langs buiten aluminium beplating en als isolatie styrofoam. Het dak en de voorzijde hebben een laag vezel versterkte kunststof, het achterfront is in sandwich met een hagelbestendige polyester laag. Ramenvensters zorgen binnen voor het nodige licht. Achterin kunnen fietsen en andere grote bagage in de garage. Voor het materiaal dat wat tegen stof kan zijn koffers in de rok van het koetswerk gebouwd. Ook is er een koffer voor twee gasflessen voorzien. Een stevige buitendeur zonder venster sluit het interieur af. Een naar mijn mening zeer noodzakelijke handgreep aan de ingang is er niet.  

    Tegenover de vorige interieurs hebben de ontwerpers van Niesmann–Bisschoff een wat moderner, donkerder en een warmer gevoel aan de IS Move 6.9 E gegeven. De wanden zijn in zacht aanvoelend grijs vilt materiaal terwijl de wand aan het hoofdeinde van de bedden in een groene kleur is. Voor afwisseling zorgen de grote hoekige bovenkasten de deuren hebben een bijpassende houtdecor. Het hoekige nauwelijks opvallende meubilair behoort tot de nieuwe stijl. Normaal stoort dat niet alleen boven de tv zouden de bewoners wel eens in aanraking kunnen komen met een hoek van de bovenkast. Nu we ons in de zitgroep bevinden kunnen we de comfortabele kussens proberen. Lichte rugkussens vormen een contrast met de antraciet kleurige zittingen. Hij heeft een lange en een wat kortere zitbank plus de twee draaibare cabinezetels. De korte zitbank heeft onder de zit een grote bagage ruimte. De lange kan men ombouwen voor 2 plaatsen in de rijrichting voorzien van veiligheidsgordels en hoofdsteunen. Er is plaats om met zijn vijven rond de tafel te zitten om een drupje en van een snoepje te proeven. Om van de culinaire genoegens te genieten zal men een beetje inschikkelijk moeten zijn. De Ismove 6.9 E is meer bedoeld voor een koppel dat van een comfortabele kampeerauto wil genieten. Om gemakkelijk naar de stuurcabine te gaan kan de tafelpoot verschuiven en ook het samen klapbaar tafelblad. Boven de stuurcabine, een optie, hangt het hefbed dat vloeiend in het plafond overgaat.

    Doen we een paar stappen naar achter staan we voor een knappe keuken met een wit voorfront. Er zijn drie zelf sluitende laden de onderste en bovenste hebben verdelingen zeer handig om de inhoud tijdens het rijden op zijn plaats te houden. De middelste lade is een koelkast met verdelingen en enkele bakjes alsook een klein vriesvak. Achter het front van de bovenste zijn de gas afsluiters geïnstalleerd. De keuken heeft twee elektrisch bediende kookvuren.

    Het uittrekbare zwarte afdekblad schuift tot tegen de wand van de badkamer en vormt een soort L keuken, slim gevonden. Zo ook het houten afdekblad van het spoelbakje dat men op een uittrekbaar frame aan de zijkant van de keuken kan leggen en het werkblad wat vergroot. Aan de spoelbak pronkt een kanjer van een waterkraan. Samen met de bovenkast en de laden is er waarschijnlijk genoeg ruimte voor het keukengerief van de bewoners. Een leuke detail is de apotheker kast tussen bed en keuken.

     Zij kan elektrisch op en afgaan en is ook een beetje bedoeld om het vlak bij liggend bed te beschermen tegen kookspatten. Drie 230 Volt stopcontacten en een USB aansluiting is de keuken rijk.

    Draaien we ons om komen we via een schuifdeur terecht in een prachtige natte cel. We zien slechts twee kleine kastjes en wat open legvakken om toiletgerief in op te bergen. Het draaibaar Thetford wc staat gebruiksvriendelijk  opgesteld en bewoners met lange benen hoeven geen angst te hebben er is plaats genoeg. Er zijn kapstokjes en een handdoek droger.

     Een leuk rond waskommetje is gemonteerd aan de mobile zijwand. Hij schuift naar de wc toe en vormt een 1.95 m hoge douchecel. De waterafvoeren in de douche bak zijn langs dezelfde zijde. Men zal de kampeerauto dus altijd iets schuin moeten zetten om de restjes water te later wegvloeien. Een 37 x 37 cm groot dakluik voert vocht en waterdamp snel af.

    Intussen hebben we de parketvloer bekeken met zijn twee luikjes boven de watertanks. Via twee treden, die ook een functie als bergvakken hebben komt men in het bed. Lange bewoners zullen hier zeker in hun nopjes zijn want de bedden zijn zo maar eventjes 2,05 m lang. Een tussen matras maakt de enkele bedden even breed als ze lang zijn. De comfortabele matrassen worden ondersteunt door een verend teljoren systeem. Onder de voeteinden zijn langs boven en de zijkant bereikbare kleerkasten met automatisch aanspringend licht. Rondom de bedden zijn redelijk grote bovenkasten helaas geen enkele met een schapje. De deuren hebben kwalitatief goede scharnieren en gasveren om ze open te houden. Onderaan de kast is een stootrand omdat de inhoud er niet zou uitschuiven bij het openen van de deuren. Wil het koppel ‘s avonds nog wat lezen in bed er zijn twee zwanenhals lampen ter beschikking. Verborgen in vakjes zijn 230 Volt stopcontacten en USB aansluitingen. Een schuifdeur sluit de slaapkamer af van het woongedeelte.

    In heel het plafond van het interieur zijn lampen voor een aangenaam zacht licht, boven de tafel echter hadden we graag een sterkere lichtbron gezien. Twee groten dakluiken en een temperatuur gevoelige ventilator zorgen voor een goede ventilatie en tegelijk voor wat afwisseling in het antraciet kleurig plafond. Een Truma verwarming maakt dat het tijdens de wintermaanden aangenaam warm blijft.

    Samen gevat.

    Niesmann-Bisschoff mag met de iSmove weer een pareltje aan zijn kroon kleven. Een gemoedelijk en toch modern interieur gepaard aan een ruime indruk waarin de kasten nauwelijks opvallen. Voor 2 of 3 personen een verantwoord laadvermogen in zijn standaard uitvoering. Geschikt om zowel zomer als winter vakanties comfortabel te beleven.

    Technische gegevens.

    Basisvoertuig: Fiat Ducato met AL-KO chassis

    Motor: 2,2 turbo diesel 132 pk

    Afmetingen: LXBXH 6,99 x 2,27 x 2,83 m

    MTM: 3.500 kg

    Rijklaar 2.885 kg (afhankelijke van de toebehoren)

    Dak, wanden, vloer dikte 30 mm

    Verwarming: Truma c 4

    Enkel bed: 2,05 x 0,77 m

    Naar Duitse gewoonte is er een fikse optie lijst

    Meer info: deerlijk@vanomobil.be


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    14-04-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dor hout
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hobby caravans in de kijker

    Hobby caravans

    Zoals veel handige mannen begon Harald Striewski na de oorlog een caravan voor zijn huisgenoten te bouwen. Het bleef daar niet bij want familie en vrienden vroegen voor hen ook een te bouwen. Harald moest enkele werknemers aannemen en de start van een van de grootste caravan fabrikanten was genomen. Bijna alle Belgische en Duitse caravan fabrikanten hadden hun naam als merknaam aangenomen. Harald vond Striewski niet zo’n geschikte naam voor zijn caravans. Omdat het begon als een hobby vond hij niet beter dan Hobby als merknaam te gebruiken. Veel kampeerders kochten een Hobby voor zijn uitgebreide uitrusting en vooral voor het sfeervol interieur. De jaren voor dat de kampeerauto op het toneel verscheen werden in Fockbek 110 caravan per dag gefabriceerd. Dat kon zelfs nog verhoogd worden, het grote probleem echter was die dagelijkse 110 caravans afvoeren. De vrachtwagens konden slechts omwille van de afmetingen 2 caravans vervoeren, als het toevallig 3 kleine caravans waren kon dat in één lading. Voor vrachtwagen chauffeurs die 2 caravans geladen en tot 25 m lang waren was het niet gemakkelijk voor de nacht een parkeerplaats te vinden. In die tijd waren er veel minder overnachtingsplaatsen voor vrachtwagens bovendien waren afgetekende stroken kleiner.De caravanners van toen wisten al dat ze een kleine set gereedschap moesten meenemen omdat tijdens het rijden er eens wat los geraakte tussen of aan het meubilair van de caravan. Een probleem dat langzaam opgelost werd en al lang van de baan is. Door zijn grote productie kon Striewskie bij de fabrikanten van toebehoren gunstige prijzen bekomen of soms een onderdeel dat hij alleen voor een jaar kon bekomen. Hij was de eerste die in 1986 een contract met Thetford afsloot voor de levering van een vast wc. Dat bracht wat deining in de caravan wereld. De kampeerders waren gewoon aan een los en meestal in de weg staande Porta Potti. Nu werd een vast Thedfort in de badkamer geplaatst. In die tijd waren er nog veel type caravans zonder badkamer. De nieuwe badkamers moesten iets groter zijn en de ontwerpers krabten zich in het haar want bijzonder in de middelgrote en kleine caravans moest het interieur aangepast worden.

    Dit is een klein stukje van de Hobby geschiedenis dat ik zelf heb gezien en een beetje heb mee gemaakt.

    Een lang verhaal over Hobby en veel foto’s vindt in:

    www.hobby-harald striewski.  Een man en zijn werk

    Een Hobby van nu

    Hobby heeft een enorm aanbod aan caravans. Voor ieder gezin is er wel een geschikte indeling te vinden. Zowel voor een wat ouder publiek die tevreden zijn met een grotere luxe caravan. Voor paren die veel rondtrekken moet hij niet te groot en te breed zijn en enkele bedden krijgen meestal de voorkeur, voor gezinnen met kinderen heeft de fabrikant uit Fockbek een uitgebreide keuze aan indelingen. Met en zonder kinderkamer stapelbedden voor 2 of 3 kinderen en nog inrichtingen met het oog voor een reis met kinderen.

    Zeven reeksen van eenvoudige uitvoering tot luxueus caravan verlaten de fabriek in Fockbek.

    Voor sommige kampeerfamilies zou het wel een moeilijke keuze kunnen zijn tussen de Ontour, De Luxe, Exellent, Excellent Edition, Prestige, Maxia en de sinds enkel jaren nieuw type Beachy-caravan. Bij aankoop speelt niet alleen de prijs, de grootte van de caravan en het gewicht moet rekening worden gehouden. De kleinste caravan meet 5,8 m en de langste is 8,35 m.

    De Luxe reeks heeft zo maar even 14 doordachte indelingen, laat ons zeggen dat er voor elk wat wils in te vinden is. Hij is trouwens tot een van de best verkochte Hobby’s. Ze hebben het lichte en vriendelijke design dat zorgt voor het perfecte thuisgevoel.

     

    Met 14 indelingen is de Hobby DE LUXE de perfecte caravan voor gezinnen en koppels. Of het nu gaat om een tweepersoonsbed, eenpersoonsbedden of een praktisch hefbed bij deze caravan draait alles om afwisseling. Met 5 verschillende ledikantvarianten biedt de Hobby DE LUXE veel flexibiliteit, vooral voor kamperen met kinderen.

    Met Hobby hoef je niet te kiezen tussen comfort en budget. De populaire Hobby DE LUXE is vanaf het begin uitgerust met alles wat je nodig hebt voor een comfortabele vakantie. Daarmee is Hobby de onbetwiste prijs-prestatiewinnaar.

    Gezellige plek voor families en vrienden. Dankzij de veelzijdige woonkamercombinaties is alles mogelijk. Of het nu voor twee, vier of meer personen is: met grote kasten en opbergvakken is er zeker genoeg opbergruimte aan boord.

    Gezinnen zijn dol op de Hobby DE LUXE. Naast 5 kinderbedindelingen biedt de familiecaravan veel ruimte om te spelen te tekenen of te lezen. En natuurlijk genoeg ruimte voor bouwsteentjes, knuffels, boeken en ander speelgoed.

    Meer licht, meer lucht, meer praktische voordelen. De stoere erker heeft een volledig geïntegreerde combicassette met verduisterings en horplissé gordijnen en wordt aangevuld met planken voor boeken en andere gebruiksvoorwerpen.              Het tv-dressoir bij de ingang heeft een mooi gevormde vitrine.

    Een extra lichtschakelaar direct op het ligvlak is binnen handbereik. Een stopcontact in het slaapgedeelte zorgt voor extra gemak.

    Het praktische hefbed zorgt voor extra slaapruimte. De toegangsdeur blijft toegankelijk, zelfs als het hefbed wordt neergelaten.

    Win in een handomdraai ruimte: na het opstaan kunnen het hefbed en alle steunen eenvoudig naar boven worden verplaatst. Daar houdt het de automatische vergrendeling stevig op zijn plaats.

    Sommige hebben een garage voor sportuitrustingen of fietsen in te bergen.

    Ook de andere reeksen hebben veel te bieden en het loont de moeite om er ook eens blik in te werpen.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Idstein heeft een kasteel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Tags:Een vijver in de nabijheid
    07-04-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een speciale Chausson

    Chausson Etape Line 724

    Wat een verschil met een Chausson van voor enkele jaren. Nu mooi afgewerkt zowel binnen als buiten.

    De Chausson Etape Line 724 is een halfintegrale kampeerauto gebouwd op een Peugeot met standaard chassis en een 140 pk sterke turbo diesel. Hij heeft een leuk uitzicht met de licht grijze wanden, een sierlijke decorlijn en de witte stuurcabine. Hij is geholpen door de getinte vensters voor een afwisseling van het koetswerk. Een kloeke buitendeur met venster en vuilbakje geeft toegang tot het interieur. Het vlakke achterfront is nieuw met zijn hooggeplaatst derde remlicht dat hier verticaal gemonteerd is. We zien ook de voorbereiding om een fietsrek te monteren en in de zwarte balk onderaan de ronde geïntegreerde  verkeerslichten.

    Bij het binnenkomen zou je zeggen dat is een indeling  zoals alle merken er een hebben. Het is niet waar het verschil zit in spitsvondige uitvoering verscholen onder het bed achterin. Daar komen we verder op terug.

    Tot aan de achterin gelegen slaapkamer voel je, je net als in een kleine feestzaal. Zeker die ronde schijf onder het hefbed is een blikvanger, zelfs de tafel ziet er ook al wat ongewoon uit.

     Er zijn minder LED slierten gebruikt maar wel veel langwerpige lichten, het geeft het interieur een feestelijk uitzicht. De wanden zijn in een licht houtdecor afgeboord met donkere profielen, deuren en deurtjes zijn ook in donker uitgevoerd. Samen vormen ze een moderne contrastrijke uitvoering wat het aangenaam gevoel geeft om er te blijven. De tafel op één poot heeft geen al te groot blad, maar aan iedere zijde is een omklapbare driehoek bevestigd. Als ze allemaal op de tafel gedraaid zijn geeft dat een gemakkelijke doorgang naar de stuurcabine en de ruim bemeten zitbanken. Klapt men alle driehoeken uit heeft men een groot tafelblad om met z’n vieren van de culinaire genoegens te genieten. Staat het blad wat te hoog, geen nood het kan op de gewenste hoogte worden ingesteld.

    Boven de tafel is een ronde schijf met 4 LED’s voor genoeg licht op tafel te hebben. Het elektrisch bediend hefbed met zijn donkeren bodem geleid door metalen profielen zakt tot op de zitbanken. Dus geen laddertje nodig. Met wat knutselen kan men de zijzitbanken van de zitgroep omvormen tot zit voorzien van veiligheidsgordels in de rijrichting. Rijden kan men met zes, slapen is beperkt tot 4 bewoners. Met dit type zitbanken verliest men natuurlijk wat bergruimte onder de zitting. Aan de zijkanten zijn open legvakken ook boven de stuurcabine waar een panoramisch dakluik voor veel licht zorgt. Links van de buitendeur staat een 167 l grote absorptie koelkast met afzonderlijk vriesvak.

    Er tegenover is de keuken met een donker front. In het aanrecht met houtdecor zijn 2 kookvuren met elektrische ontsteking en een rechthoekig spoelbakje met een zwart omlijnd afdekblad. De zwarte waterkraan heeft witte ringen een mooi en fijn detail. Vooraan heeft het aanrecht nog plaats om de culinaire genoegens voor te bereiden. De lampen onder de ruim bemeten bovenkast geven voldoende licht in en om de potten. In de onderkast zijn zelfsluitende laden. In de laden is plaats voor een vuilbakje, 1,5 l grote drankflessen, gasafsluitkranen zijn er goed bereikbaar. Een 0,4 x 0,6 m groot dakluik voert de keukengeurtjes snel af. Voor de afmaak is rond het venster een zwarte plaat gemonteerd. Aansluitend is de volledig in witte blinkende platen uitgevoerde douchecel met op een zwarte plaat geplaatste sproeier en kraan. Afsluiten gebeurt met een dubbele acrylglazen deur.

    Verborgen achter een stevige deur die zowel het sanitair als heel het achterste deel met bureel en bed kan afsluiten van het woongedeelte is de gebruiksvriendelijke draaibare wc en een waskommetje met wit geringde zwarte waterkraan te vinden. Zwervers met lange benen hoeven geen angst te hebben om de wc te gebruiken er is genoeg plaats. Een brede spiegel gedeeltelijk met kast  en onderaan nog een is voldoende voor het kleine toiletgerief. Aan het plafond is een beugel om kleren aan te hangen.

     In de slaapkamer zien we de grote nieuwigheid van de Chausson Etape Line 724. De 2 matrassen op lattenbodem kunnen samen schuiven tegen de achterwand. Links en rechts komen kasten te voorschijn. Links is de kleerkast, als het blad omhoog klapt komt ook de kleerhanger mee omhoog en kan men gemakkelijker bij de kleren. In de kast zijn nog een paar schapjes als legplanken. Als de kast dicht is kan het blad gebruikt worden door kinderen als speel- of teken- of speeltafel.

    De andere zijde is om te werken. Zoveel lampen te vinden in het interieur en daar waar het volgens ons toch nodig is, is er geen boven het werkblad. Men kan er een pc of een ander elektronisch apparaat aan sluiten. USB, 230 Volt, 12 volt stopcontacten zijn voorzien in een vakje onder een deksel. Voor gereedschap, andere werktuigen of documenten is er een zelfsluitende lade. De bijhorende zitbank wordt met magneten onder het bureelblad op zijn plaats gehouden tijdens de verplaatsingen. Tegen de zijwand is een plaats voor de onmisbare tv.

    Boven de bedden zijn over de volle breedte van de wagen bovenkasten met zwarte deurtjes. Twee vensters en dakluik zorgen voor frisse lucht en licht. Wie rustig bureel werk wil doen kan de schuifdeur dicht schuiven. Onder het bed is een doorgang naar de garage met 2 deuren. In de garage is licht, stopcontacten en verankeringsringen voor fietsen of ander gerief. Winterkampeerders worden verwend met een 4000 of 5.500 w (optie) sterke ringverwarming.

    Samen gevat

    We mogen gerust zeggen dat Chausson van de Etap Line 724 een schitterende goed uitgeruste kampeerauto heeft gemaakt. Voornamelijk het modern uitgevoerde interieur zal veel belangstellende aanspreken. De uitvoering achterin met bureel en kleerkast zou voor een aantal bewoners van pas kunnen komen om tijdens de uitstap nog iets af te werken waar men thuis geen tijd meer voor had. Kinderen zullen zeker dat speelkamertje waarderen om er gerust wat speelgoed uit te spreiden.

    Meer info. www.alphamotorhomes.be

    Technische gegevens

    Basis voertuig: Peugeot met standaard chassis

    Motor: Turbo diesel 2,2 l  140 pk

    MTM: 3.500 kg

    Afmetingen: LXBXH   7,2 x 2,35 x 2,92 m

    Stahoogte: 2,11 m

    Bedden: Elektrisch hefbed 1,9 x 1,4 m

    Bed achter: 1,95 x 1,3

    Verswatertank: 100 l

    Vuilwatertank: 100 l

    Ringverwarming met diesel 4000 w (5.500 w optie)

    Koelkast: absorptie 167 l

    Heeft een uitgebreid uitrustingspakket vanaf de fabriek.

    Prijs van het beschreven model 83.975 euro

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    05-04-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een ander kleurtje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe halfintegraal Frankia Now

    Nieuwe halfintegraal Frankia Now

    Men zou het niet verwachten van Frankia dat hij “slechts” een 7 m lange halfintegrale op wielen zou zetten. Bij een eerste blik in het interieur niets bizonders zo heeft iedere fabrikant wel een paar indelingen.

    Deze nieuwe zwerfauto is jong, eigentijds en fraai ingericht. Het leuke is dat de ontwerpers van Frankia het interieur zodanig ontworpen hebben dat het groter lijkt dan zijn werkelijke afmetingen. Het ontbreken van de bovenkasten is daar niet vreemd aan. Voor Frankia is het min of meer een gok want belangstellende zijn gewoon aan grote luxueuze kampeerauto’s. Maar met deze al evenwaardige 7 m lange Now probeert Frankia een jonger publiek aan te trekken. De Now is wel het evenbeeld van de Neo maar is op het basis voertuig Fiat Ducato met standaard chassis gebouwd met een 140 pk sterke motor. De Neo daar en tegen heeft een laag ALKO chassis met dubbele bodem. Om de prijs en het gewicht te drukken moet de Now het zonder deze uitvoering doen.

     Daarom kiest de fabrikant zoveel mogelijk voor organische vormen. Dat is al te zien aan het exterieur van de zwerfauto, waar de opbouw zowel aan de voor- als aan de achterzijde een vloeiende lijn vertoont. Die ronde vormen komen in het interieur overal terug, bijvoorbeeld in de hoofdsteunen van de tweezitsbank en bij de kasten en open vakken. Veel aandacht is ook besteed aan de sfeervolle indirecte verlichting die door de hele zwerfauto is aangebracht.

    Nog even terug naar het exterieur, waar de kleur geel een prominente rol toebedeeld heeft gekregen. Van wit is sowieso geen sprake bij de Frankia Now. De neus van de Fiat Ducato is stoer zwart, dat gedeeltelijk doorloopt naar vlakken aan de zijkanten en deels naar het dak met panoramaraam. De zwarte vlakken aan de zijkant zijn omgeven door felgele strepen, die ook terugkomen op de achterzijde van de wagen. De zwarte Thule-luifel sluit daar mooi op aan. Voor de opbouw maakt Frankia gebruik van de Thermoprotect-techniek, bekend van onder meer de Frankia Neo. Het dak is gemaakt van hagelbestendiger GFK.

    In het interieur zien we veel zwart en donkergrijs, gecombineerd met wit en meubelfronten van houtdecor. De gele kleur werd rijkelijk gebruik in de fluwelen kussens, in de gordijnen en als bekleding in de opbergvakken. De wanden zijn bekleed met stof, wat volgens Frankia comfortabel is en de akoestiek in de zwerfauto ten goede komt. Het keukenblok is uitgerust met een kookstel, ronde spoelbak en veel opbergruimte. Daarnaast staat een grote koelkast. In de vario-badkamer vind je een toilet en wastafel, én kan je douchen. De Frankia Now heeft vier slaapplaatsen: twee achterin de camper en twee in het hefbed. Onder het achterste bed bevindt zich de garage, die 1,20 meter diep is en waar bijvoorbeeld twee fietsen in passen.

    Grote bewoners hebben zeker niet te klagen met de 2,13 m stahoogte. In plaats van kasten heeft de halfintegraal de al eerder genoemde open opbergvakken die in de wand zijn geïntegreerd. Alleen achter het bed vind je bovenkastjes.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Archief per maand
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!