Inhoud blog
  • Duitsland
  • Verkeersongevallen kosten geld
  • De nieuwe Diamant van Fendt
  • Veel plezier
  • De nieuwe Sport bij Knaus
  • Veel pret met de nieuwe Malibu 4x4
  • Draag lichte kleren bui duisternis!!!!
  • Winterbanden voor de winter
  • In de sneeuw
  • pas op met winterbanden Duitsland
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Startpagina !
    Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    26-06-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs Beduin terug van weggeweest
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beduin volledig nieuw.

    De comeback van een icoon: Beduin Scandinavia het nieuwste vlaggenschip in de Dethleffs vloot. Dé caravan voor veel eisende kampeerders. Elegant Scandinavisch interieur met een natuurlijke houtlook en 7 verschillende indelingen. De Dethleffs Beduin reist al sinds 1956 de wereld over en brengt zijn kampeernomaden veilig, comfortabel en betrouwbaar naar hun bestemming. In modeljaar 2021 keert hij terug als nieuw vlaggenschip onder de Dethleffs caravans. Dankzij het standaard wintercomfort met warm water verwarming en elektrische vloerverwarming is kamperen het hele jaar door mogelijk. Vandaar het passende toevoegsel "Scandinavia", dat niet alleen verwijst naar de bruikbaarheid gedurende het hele jaar, maar ook naar het nieuwe ontwerp in "Scandinavische stijl". Met zijn hoogwaardig, elegant afgewerkt interieur en uitgekiende standaarduitrusting is de Beduin Scandinavia bedoeld voor iedereen die op vakantie niet zonder zijn persoonlijk comfort wil en veel ruimte wenst. Er kan gekozen worden uit 7 verschillende indelingen. De schoonheid van de nieuwe Beduin Scandinavia komt vooral tot uiting in het smaakvolle en hoogwaardige interieur, dat modern, Scandinavisch design combineert met verfijnde functionaliteit. Dankzij uitgekiende ruimte biedt het interieur veel bewegingsvrijheid. Hier ontmoeten moderne leisteen grijze antraciettinten de witte oppervlakken met houtoptiek en natuurlijke materialen. Een compositie die de nieuwste trend wereldwijd bepaalt. Een sfeervol verlichtingsconcept met rechtstreekse en onrechtstreekse lichtbronnen zorgt voor een gezellige sfeer. Drie verschillend gekleurde stofferingen passen bij het interieur met gordijnen en een zijwanddecor in natuurlijke viltlook. Maar de Scandinavia scoort niet alleen qua design, hij heeft een brede buitendeur, hoogwaardige 7 zone matras, hoofdsteunen in de zithoek, de standaard warmwater verwarming en elektrische vloerverwarming getuigen van zijn bruikbaarheid het hele jaar door. In de keuken zijn niet alleen grote laden en een ruime koelkast van 142 of zelfs 175 liter afhankelijk van de indeling, er is een 3 pits fornuis en een praktische oven standaard aanwezig. Het moderne design van de nieuwe Dethleffs reeks komt ook tot uiting in het exterieur van de caravan. Buitenkant van witte gladde beplating, mooi gevormde trapezium vormige ramen, chroom kleurige rangeergrepen en de standaard disselafdekking geven de caravan een modern, aantrekkelijk design en maken hem ook tot een echte blikvanger. Ook de chique achter bumper met geïntegreerde verlichting draagt hieraan bij.

    Veel ruimte voor de perfecte vakantie.

    De Beduin Scandinavia is verkrijgbaar in zeven verschillende indelingen met opbouwlengtes van 6,50 m tot 8,05 m lang. Alle modellen zijn 2,50 m breed. Het maximaal toelaatbaar gewicht begint bij de kleinste indeling, de 540 QMK, bij 1.800 kg en loopt op tot 2.200 kg bij de 740 BFK. Afhankelijk van de individuele wensen kunnen de modellen tot 2.800 kg worden geladen. Behalve de twee kortste modellen zijn het allemaal tandemassers. Onder de indelingen van de nieuwe Beduin zijn ook bekende, zoals de gezinsvariant 540 QMK met stapelbedden en badkamer achterin, de 590 RK met zijn familie slaapkamer en de 650 RFK, met een slaapgedeelte in het midden van het voertuig. De uitvoering met de éénpersoonsbedden, de 650 RE met zijn rond zitten de 690 BQT, met de grote, ruime keuken aan de voorzijde, Maar het portfolio van Beduin bevat ook twee volledig nieuwe indelingen die nog niet eerder voorkwamen in het modellengamma. De 670 BET heeft een aantrekkelijke indeling, omdat het de open keuken voorin combineert met enkele bedden en een enorme badkamer achterin. Zowel de badkamer over de volle breedte als het slaapgedeelte kan worden gescheiden van het woongedeelte. Ook de grootste variant, de 740 BFK is nieuw. En ook hier bevindt de keuken zich aan de voorzijde, met in het midden een rondzitgroep en lange bank. Achterin staan stapelbedden, daarvoor de badkamer en dan de slaapkamer. Er is een extrazithoek waar de kinderen kunnen spelen of knutselen.

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs hoe het begon

    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een stukje geschiedenis.
    Dethleffs “Niet zonder mijn gezin!” besloot Arist Dethleffs in 1931. Hij bouwde toen de eerste caravan van Duitsland, die hij toen nog “woonauto” noemde, omdat de fabrikant van skistokken en zwepen zijn gezin tijdens lange zaken reizen bij zich wilde hebben. Het begrip “vrije tijd” kenden toen slechts enkelingen, gezinsvakantie was een privilege en het toerisme stond nog in de kinderschoenen. Met de uitvinding van de Dethleffs caravans begon een nieuw tijdperk, vooral voor de onderneming, die zich op een bepaald moment volledig aan de productie van caravans en later ook van kampeerauto's wijdde. De pioniersgeest van Arist Dethleffs is ook tegenwoordig nog in de onderneming merkbaar: in de permanente verdere ontwikkeling van reeksen, in talloze innovaties en natuurlijk centraal in het campingverhaal: het gezin. Van meet af aan is het bedrijf nauw verbonden met de plaats Isny in Allgäu. Door zijn engagement als “vriend van het gezin” blijft het merk zich concentreren op zijn kerntaak. In Isny worden naast kampeerauto’s en caravans van het merk Dethleffs ook bus campers en Urban Vehicles van de merken Pössl en Crosscamp ontwikkeld en geproduceerd.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    14-06-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kennis making met Eura Mobil

    Eura Mobil Contura 760 QB.

    Met de nieuwe half integrale Contura 760 QB doet Eura Mobil een greep naar de hoogste halfintegrale klasse.

    Het was in 1997 dat Eura Mobil zijn eerste halfintegrale Contura voor stelde. Hij was geen lang leven beschoren want langzaam verdween hij uit het beeld tot hij voor enkele maanden weer in volle glorie te voorschijn kwam. Hij scoort nu bij de luxe halfintegralen veel goede punten. Voor het interieur stond de chique Integra model. Uit verschillende types konden we kennis maken met de Contura 700 QB. De 7,71 m lange kampeerauto is gebouwd op een Fiat Ducato met max verlaagd AL-KO chassis. Een 160 pk turbo diesel met 6 versnellingen maakt dat hij met gemak het verkeer kan volgen. Zoals we van de fabrikant uit Sprendlingen gewoon zijn heeft de wagen een verwarmde dubbele bodem, langs buiten en binnen bereikbaar. Het snoetje boven de stuurcabine heeft een mooie vorm, evenzo het polyester achterfront. Helaas is het uit één stuk gemaakt. Bij serieus wat schade moet het helemaal worden vervangen. Eura Mobil geeft 10 jaar garantie op de waterdichtheid van de polyester opbouw. Een goed punt voor het interieur is alvast de vloeistof verwarming van Alde. Vuilwater kan bij middel van een elektrisch bediende kraan uitlopen. In het schitterend interieur gaan de bovenkasten met glad gepolijste deuren in een vloeiende lijn tot in de stuurcabine wat het ruimtelijk effect sterk vergroot. In de zitgroep zien we een L-zitbank en een zijzit. Spijtig dat de rugkussens nogal recht geplaatst zijn wat niet zo comfortabel zit. Het tafelblad is verschuifbaar. De keuken is een knap stukje vakmanschap. Een wit aanrecht in kunststof met 3 geïntegreerde kookvuren en een redelijk grote spoelbak. Onderaan zijn laden, in de bovenkasten is plaats voor het kleinere keuken gerief. Tegenover de keuken is een 160 l grote koelkast. Het sanitair ziet er al even chick uit. Een leuk wastafeltje, draaibaar wc en wat bergruimtes maken er een praktisch geheel van. Het vloer oppervlak van de tegenover staande douche cel wordt bijna gehalveerd door een onvermijdelijke wielkast. Komen we achterin waar een eilandbed prijkt. De matras kan omhoog klappen en er komt een groot bergvak vrij. Het bed kan hydraulisch in een hogere stand worden gezet om fietsen in de garage te bergen. Een vouwdeur sluit de slaapkamer van het woongedeelte af

    Zoals bekent bij de Duitse kampeerauto’s legt men u een waslijst opties voor bij de aankoop. Zo kan men een sterkere motor met automaat bekomen. Een groot panoramisch dakluik, centrale vergrendeling, soms zijn er ook nog enkele pakketten die het leven aan boord comfortabeler maken.

    Technische gegevens

    Opbouw L X B X H 7,71 x 2,32 x 2,92 m

    Gewicht rijklaar 3.385 kg

    MTM 4.500 kg

    Eilandbed 1,99 x 1,52 m

    Omgebouwde zitgroep 2,00 x 1,05 m

    Meer informatie: www.euamobil.de










    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    12-06-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CamperClaen nieuws

    CamperClean en FrankenTherme staan ​​garant voor kwaliteit

    FrankenTherme tekent een positief jaarsaldo voor 2019
    Het automatisch CamperClean-station gebruikt enkel grijswater.
    100 moderne parkeerplaatsen voorzien van individuele CamperClean stroomvoorziening.

    Schermbeck Bad Königshofen juni 2020

    Spa-directeur Werner Angermüller is lovend. Hij runt zijn FrankenTherme in Bad Königshofen volgens het uitgangspunt "kwaliteit is alles" en kwaliteit heeft altijd prioriteit. In september 2018 besloot Bad Königshofen de camperplaats die is aangesloten op het thermale bad uit te breiden en te moderniseren met CamperClean-componenten. Na een jaar oefenen is de balans van Angermüller zeer positief.

    “Wij, of liever onze mobiele klanten, zijn enthousiast over het comfort en de probleemloze werking van het afvalverwijderings- toevoersysteem en elektriciteitskolommen. De kwaliteit van de parkeeruitrusting voldoet aan onze eisen en ook aan de zeer hoge standaard van onze thermale baden. De samenwerking is meer dan bevredigend. Reizigers en lokale campers maken steeds vaker gebruik van de handige service. De administratie registreerde in 2019 meer dan 1.000 reinigingen. Voor een plaats van deze omvang met een exclusief publieks- en gezondheidsprogramma en een parallel aangeboden handmatige verwijdering is dit een zeer respectabel aantal. Handmatige verwijdering zal zeker slechts in beperkte mate worden gebruikt nadat de coronacrisis is overwonnen. Omdat alleen het volautomatische CamperClean-station nu en in de toekomst de allround vereiste en noodzakelijke hygiëne-eisen garandeert.

    Met een glimlach rapporteert Kurdirektor Angermüller over groepjes mensen die zich soms vormen voor het volautomatische leegmaak- en reinigingsstation om meer te weten te komen over de technologie of gewoon uit nieuwsgierigheid naar de procedure met de mobiele toiletcassette te kijken. Het station is uitgegroeid tot een klein communicatiecentrum. Iedereen legt iedereen iets uit. Over discussies gesproken. Zonder discussie wordt de nachtprijs van 13 euro per nacht en 2 euro voor elk verwijderingsproces geaccepteerd. Volgens Angermüller prijzen campers de hoge kwaliteit van de parkeerplaats, die zich naadloos aanpast aan de hoge kwaliteit van de thermale baden.

    De parkeerplaats beschikt momenteel over het nieuwste volautomatische aan- afvoerstation dat gebruikt kan worden voor alle gangbare cassettetoiletten. Met dit systeem wordt de toiletcassette volautomatisch geleegd, gereinigd en gedesinfecteerd en tegelijkertijd gevuld met microbiologisch, absoluut chemievrij Sanitair additief. Het station is gekoppeld aan een zeer grote grijswater schacht, waarvan de reiniging en spoeling volautomatisch wordt geregeld via het station. Het aan- en afvoersysteem wordt aangevuld met een moderne zoetwaterkolom.

     Daarnaast zijn op de parkeerplaats moderne elektrische kolommen voor de individuele parkeerplaatsen geplaatst. Er zijn zes verlichte hoofdpijlers die op hun beurt de 31 comfortplaatsen en de overige 65 parkeerplaatsen individueel van stroom voorzien via elf extra satellietzuilen. Naast de stroomaansluiting op elke plek biedt de parkeerplaats zijn campergasten een wifi-hotspot, bakkerij en gasdienst, een drempelvrij sanitairgebouw met douches en toiletten en twee bijkeukens met wasmachine, droger en gootsteen.
    De ruime, aangelegde camperplaats ligt op slechts een paar honderd meter van het marktplein en wordt begrensd door de kuurtuinen, weiden en velden met uitzicht op de romantische bedevaartkerk Ipthausen. De camperplaats is gelegen in de directe omgeving van de FrankenTherme met het eerste natuurlijke geneeskrachtige watermeer in Duitsland. Dit meer is chloorvrij, het warmste van Duitsland (32 graden watertemperatuur) en bijzonder goed voor de gezondheid als er problemen zijn met gewrichten en huid.

    Meer informatie: www.camperclean.de


     

     








    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    10-06-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knaus Live I 600 MEG kennis making

    Knaus Live I 700 MEG

    Stilaan nemen meer fabrikanten goedkopere integrale kampeerauto’s in hun gamma op. Eerst werden ze voorgesteld onder een andere naam, nu worden ze gelanceerd als instapmodel van eigen merk. Een typisch voorbeeld hiervan zijn de Knaus Live I 600 MEG en zijn grotere broer de Live I 700 MEG.

    We kregen de gelegenheid nader kennis te maken met de 7.53 m lange Live I 700 MEG. Hij is gebouwd op een Fiat Ducato met origineel verlaagd chassis. De 120 pk turbo diesel met 6 versnellingen zijn standaard. De zwerfauto die wij bekeken was uitgerust met de 177 pk turbo diesel en de 9 traps Wandler automaat. Het is een optie maar een genot om mee te rijden.

    Als indeling hebben de ontwerpers van Knaus het niet moeilijk gemaakt. Achteraan boven de garage twee enkele bedden en vooraan in de stuurcabine is een handbediend hefbed voor 2 reizigers. Onder het voeteinde van de enkele bedden zijn kleerkasten. Naast de buitendeur is een redelijk grote badkamer met er tegenover de keuken om voorin te eindigen met een ruim bemeten zitgroep.

    De Live I 700 MEG is een moderne verschijning. Met zijn grote voorruit, hangende achteruitkijkspiegels en zijn mooi gevormde decorstukken op de wanden geeft hij helemaal niet de indruk van een instapmodel. De wagen is voorzien van een 40 mm dikke bodemplaat, wanden met aluminium buitenbeplating zijn 30 mm dik en het dak is 31 mm dik bekleed met hagelbestendige polyester. Niet zo handig is de motorkap, men moet ze afnemen om aan de motor te kunnen.

    Interieur

    Voor zijn prijs levert de fabrikant uit Jandelsbrün de Live I 700 MEG met een mooi en keurig meubilair af. De witte kastdeuren vormen met de donkere boorden en wanden een knap harmonisch geheel. Waar het kan zijn bovenkasten. Grote bagage kan onder de bedden, in de garage en kledij in de hoge kast naast de keuken. Kokkerellen aan de met wat goede wil een L keuken is een plezier. Achteraan zijn 3 branders in het aanrecht geïntegreerd. Het ronde wasbakje bevindt zich vooraan in de korte arm van de L, zo blijft er nog redelijk wat werkblad over. Onderaan zijn 3 laden, rechts een kast voor het grote materiaal. Het kleine kan in de bovenkast. De badkamer is knap ingericht met een draaibaar wc, een wit wasbakje en enkele kastjes. De witte afzonderlijke douchecel sluit af met een acrylglazen vouwdeur. Een belangrijk deel van een zwerfauto is de zitgroep. Er worden vele uren in doorgebracht dan zijn comfortabele zitbanken zoals hier aangenaam. Het tafelblad van de zitgroep met zijn L zitbank en zijzit kan men verschuiven. Een leuk idee is de dubbele vloer in de gang. Als het nodig is kan men hem wegnemen en verhoogt de stahoogte onder het hefbed.

    Zoals het hoort zorgt een Truma C 6 voor een gezellige warmte bij koude dagen. LED lichten zorgen voor voldoende licht op tafel en sfeerverlichting rondom.

    Men zou hem als een 3.5 tonner kunnen laten inschrijven. Dat is zeker geen aanrader want rijklaar weegt hij al bijna 3,4 ton (afhankelijk van de toebehoren) Dus een rijbewijs C is noodzakelijk om de meer als 3,5 ton wegende en meer als 7 m lange kampeerauto te mogen besturen.

    Technische gegevens

    Opbouw LXBXH 7,53 x 2,32 x 2,79 m

    Rijklaar gewicht 3.361 kg

    MTM 4.000 kg

    Bedden 2 – 1,95 x 0,78 m

    Hefbed 1,67 x 1,80 m

    Meer informatie www.knaus.com












    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.













    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    05-06-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caravan Salon Düsseldorf

    Caravan Salon Düsseldorf

    Messe Düsseldorf en de Caravaning Industrie Verband (CIVD) kijken vol optimisme naar de toekomst en verheugen zich erop CARAVAN SALON 2020 door te kunnen laten gaan. De beurs rondom de mobiele vakantie vindt van 4 tot en met 13 september plaats en nodigt alle bezoekers uit om de veelzijdigheid van deze vorm van vrijetijdsbesteding te ontdekken. “We zijn er vast van overtuigd, dat CARAVAN SALON de complete branche belangrijke impulsen kan geven en dat het voor het opnieuw opstarten van de economie essentieel is, om de bedrijven weer een podium te bieden. We willen daarbij nogmaals benadrukken, dat de veiligheid en gezondheid van onze bezoekers, exposanten en medewerkers altijd de hoogste prioriteit heeft. We zullen de noodzakelijke hygiëne- en veiligheidsmaatregelen uitgebreid en verantwoordelijk inzetten,” aldus Stefan Koschke, projectleider van CARAVAN SALON.

    Momenteel wordt er in samenspraak met het Ministerie van Volksgezondheid en Economie van Noordrijn-Westfalen een gezondheidsconcept met grote draagkracht opgesteld, waarmee het doorvoeren van beurzen onder de huidige randvoorwaarden en nieuwe standaards mogelijk wordt. Op het gehele beursterrein en in de hallen worden de noodzakelijke hygiënische en infectie-beschermende standaards ingevoerd. Stefan Koschke omschrijft de belangrijkste uitgangspunten: “Door het aanpassen van de indeling van ieder deel van het beursterrein lukt het ons, om de voorgeschreven minimale afstand van 1,5 meter te handhaven. De hygiënische maatregelen worden opgeschaald. Zo zal er bij alle ingangen en bij iedere stand handdesinfecteringsmiddel voor bezoekers en standpersoneel ter beschikking staan. Voor de voertuigen geldt, dat zich hier alleen meerdere personen mogen bevinden, indien voor hen geen contactbeperking geldt – daarnaast is het dragen van een mond- en neusbescherming verplicht. Zo zetten we de maatregelen in die als huidige norm gelden en door het merendeel van de bevolking worden geaccepteerd en opgevolgd.

     

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sprite niet in Düsseldorf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Sprite caravans niet op Caravan Salon Düsseldorf


    Zoals bekend is gemaakt door de organisatoren van de Caravan Salon gaat de beurs 1 week
    later dan gepland gehouden worden, om zodoende het verbod op grote bijeenkomsten in
    Duitsland te omzeilen. Tevens is er een hygiëneprotocol voor de beurs gemaakt, om Corona
    besmettingen tegen te gaan.
    Dit protocol levert voor exposanten een aantal beperkende maatregelen op die in de praktijk
    zeer moeilijk zijn na te leven.
    Na een uitgebreide afweging hebben we besloten om niet naar de beurs te gaan met Sprite
    caravans. Het was geen eenvoudig besluit, maar naar ons idee uiteindelijk wel het beste.
    Uiteraard vinden het jammer dat we Sprite dit jaar niet kunnen presenteren zoals de klanten van
    ons gewend zijn. Normaal gesproken zou dit in een informele en gezellige sfeer zijn op de
    stand, echter door alle te nemen maatregelen blijft er van sfeer en gezelligheid niet veel over.
    Geïnteresseerden in Sprite caravans verwijzen we graag naar onze dealers. Zij zullen klanten
    met raad en daad terzijde staan bij de aanschaf van een caravan en hebben een ruim aanbod
    in de showroom staan.
    Sprite caravans worden geïmporteerd door Caravan Trading Europe B.V.
    Voor meer informatie over Sprite caravans kunt u contact opnemen met:
    Website: www.spritecaravans.com


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    04-06-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thetford

    Thetford zal niet aanwezig zijn op het Caravan Salon  van Düsseldorf


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    31-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterbanden omwisselen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Winterbanden:  nu snel laten vervangen

    Tot wel 16 meter langere remweg met winterbanden bij warme temperaturen

    Sinds de versoepeling van de coronamaatregelen zijn vooral professionele gebruikers naar de bandencentrale gegaan voor het vervangen van winter- door zomerbanden. TRAXIO en Federtyre merken dat veel particuliere automobilisten nog steeds met winterbanden rijden. Zij roepen op om deze snel te laten vervangen door zomerbanden. Niet alleen blijven de temperaturen zomers hoog, er wordt ook steeds meer en over langere afstanden met de wagen gereden. Met de vakantieperiode in het vooruitzicht, waarbij er meer zal worden gereden in binnen- en waarschijnlijk ook in het buitenland, is het gebruik van zomerbanden noodzakelijk.

    Winterbanden slijten immers niet alleen sneller dan zomerbanden maar presteren ook minder bij temperaturen boven 7 °C en zeker bij zomerse temperaturen; vooral de remweg wordt langer. Het is daarom – zowel vanuit economisch als veiligheidsstandpunt – aan te raden om zo snel mogelijk winterbanden om te ruilen voor zomerbanden.

    Vier nadelen van winterbanden bij temperaturen van meer dan 7 °C en in het bijzonder bij zomerse temperaturen:

    1. Winterbanden hebben tijdens de zomer een langere remweg dan zomerbanden;
    2. Winterbanden hebben tijdens de zomer een minder goede wegligging dan zomerbanden;
    3. Winterbanden slijten sneller tijdens de zomer;
    4. Winterbanden zorgen voor een hoger brandstofverbruik dan zomerbanden en produceren een hoger geluidsniveau.

    Tot wel 16 meter langere remweg

    Door het zachtere rubbermengsel en het winterse profiel slijten winterbanden sneller.

    Belangrijker echter is dat onder andere een test van ADAC (2019) aangetoond heeft dat de remafstand verhoogt: bij een snelheid van 100 km/u en een temperatuur van 20 °C op droog wegdek heeft een winterband tot 5 meter extra remafstand ten opzichte van een zomerband, maar dit kan oplopen tot 16 meter bij een temperatuur van 35 °C.

    Tot slot: met winterbanden vermindert ook de wegligging bij hogere temperaturen en daalt de stabiliteit, in het bijzonder wanneer de kampeerauto's zwaar geladen zijn.

    Voor meer informatie kan u contact opnemen met Filip Rylant op 0475/35 45 64.

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    28-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bericht van Vias
      Elektrische steps, een helm dragen is van essentieel belang

    Van  alle elektrische stepgebruikers die op de spoeddiensten terechtkwamen, droeg niemand een helm op het moment van het ongeval. Hierdoor zijn de gevolgen zowel op medisch als esthetisch vlak zwaarder. In de overgrote meerderheid van de ongevallen zijn geen andere weggebruikers betrokken. Het zijn vooral occasionele gebruikers of mensen die voor het eerst zo’n  step gebruiken die slachtoffer zijn. Dit zijn enkele conclusies uit een  studie van Vias institute in samenwerking met de spoeddiensten van verschillende ziekenhuizen. In het kader van deze studie heeft Vias ook       een vergelijking gemaakt van de wetgeving in 11 Europese landen. Vias  stelt zich de vraag of een aanpassing van de wegcode wenselijk is.

     

    Vias institute heeft een exploratieve studie gedaan over  ongevallen met elektrische steps bij de spoeddiensten van 5 ziekenhuizen  in België. Het doel was om na te gaan of de situatie zo ernstig was als de artikelen die vorig jaar in de pers verschenen leken uit te schijnen.

     1)Exploratieve studie in de ziekenhuizen     

    Gemiddeld  1 hospitalisatie per week
       Ongevallen met elektrische steps doen zich vooral voor in het Brussels   Hoofdstedelijk Gewest. In Wallonië en Vlaanderen komen ze veel minder   vaak voor. In Brussel stellen we gemiddeld 1 slachtoffer per week op de  spoeddiensten vast. In bepaalde drukke gebieden kan dat oplopen tot 2 of 3 per week. Het aantal spoedopnames is ook sterk weersafhankelijk, bij  mooi weer zijn er meer.

    Vooral valpartijen

    Bij de overgrote meerderheid van de ongevallen is enkel de gebruiker van de elektrische  step betrokken in een ongeval. Die ongevallen komen het vaakst overdag  voor op plaatsen waar er veel verkeer is en waar verschillende  weggebruikers de rijbaan delen. Nochtans is er op sommige plaatsen ook  een fietspad. Na een bepaald uur is er een grotere proportie van ongevallen  waarbij de bestuurders van de elektrische steps onder invloed van alcohol  of drugs waren.

     

    De helm is essentieel     

    Van alle gebruikers die zich aanmelden bij de spoeddiensten droeg niemand een helm. Het gevolg is dat hoofdletsels en kaakbreuken het vaakst voorkomen. Sommige gebruikers hebben letsels aan de onderbuik door de botsing met  het stuur. Breuken aan de bovenste ledematen, zoals een polsbreuk komen ook vrij frequent voor. Verwondingen aan de onderste ledematen (zoals bv  de knieën) komen minder voor. De meerderheid van de verwondingen zijn licht, toch hebben ze vaak een esthetische impact als het over gezichtsletsels gaan. Ze kunnen ook een impact op het beroepsleven hebben. Een simpele polsbreuk leidt al tot een werkverlet van zo’n 8 weken.

    Vooral bij onervaren gebruikers

    De meerderheid van de ongevallen gebeurt met een occasionele gebruiker of iemand die voor de       eerste keer op een elektrische step rijdt. Vooral in de van 20 tot 40 jaar zien we slachtoffers. Er is ook een groot tussen degenen die hun eigen step hebben en de anderen. Die met hun step zijn meestal goed uitgerust, terwijl degenen die een step eerder de neiging hebben hun risico’s te onderschatten. Ze gedragen vaak risicovoller.

     2)Aanpassing van de wegcode?     

    een helm dragen van het grootste belang is, is het moeilijk om deze verplichten. Vele mensen gebruiken immers een deelstep op momenten. Een helm is dan niet altijd voorhanden. De verhuur van steps één van de middelen om in het centrum van steden het aantal auto’s verminderen. In deze studie hebben we ook de wetgeving in 12 landen bekeken. Slechts in 2 landen is het verplicht om altijd een te dragen.


          Er zijn echter maatregelen in andere landen van kracht die we hier zouden kunnen invoeren. Het gaat dan vooral over het verbod om te op het voetpad. Op dit moment zegt onze wegcode dat wanneer je met voortbewegingstoestel stapvoets rijdt, je op het voetpad mag rijden.  is echter quasi onmogelijk met een elektrisch aangedreven voertuig. optie veroorzaakt verwarring bij de andere weggebruikers. Sommige  met een elektrische step ook aan hogere snelheden op het voetpad wat  voetgangers in gevaar brengt. In 7 van de 12 landen die we bestudeerden het al verboden om met een elektrische step op het voetpad te rijden.
           
          Een andere maatregel die gerechtvaardigd zou kunnen worden, is verplichten van een fluohesje als je ‘s nachts rijdt. In tot fietsers hangt het licht van een elektrische step laag bij de grond       en is het vrij klein. Dat maakt dat de gebruiker vaak niet goed is. In Frankrijk is het sinds kort verplicht om ‘s nachts en bij zichtbaarheid een fluovest te dragen.

    3)De 10 tips van Vias     
    1. Als je voor de eerste keer met een step rijdt, dan enkele manoeuvres op een privé-terrein of op een weg met verkeer. Draag zeker beschermende kledij, waaronder polsbeschermers en       een helm.
    2. Rij nooit op het voetpadGebruikers van een elektrische step moeten de regels van fietsers volgen behalve als ze stapvoets rijden. Dat is extreem moeilijk met elektrisch aangedreven toestel.
    3. Wees zichtbaar Draag indien mogelijk fluo kledij, zeker ‘s nachts. Het achterlicht van       elektrische steps is zeer klein en niet altijd goed zichtbaar. Een achterlicht op je kledij bevestigen is zeker aan te raden.
    4. Check goed bij de aankoop dat uw step niet sneller rijden dan 25 km/u. Als je gaat, wordt de kans op een ongeval flink groter en wordt de autonomie de batterij gelimiteerd.
    5. Hou je handen altijd op het stuur. Op een step is je evenwicht houden moeilijker dan op een       fiets. Een hand van het stuur halen kan ervoor zorgen dat je wordt.
    6. Blijf je hele rit 100% geconcentreerd. Met de kleine wieltjes van je step, is het moeilijker om       een put in de weg te vermijden, om tramrails over te rijden of om  uit te wijken.
    7. Zorg ervoor dat andere weggebruikers je gedrag voorspellen. De van steps geeft misschien goesting om te gaan slalommen tussen de weggebruikers, maar de anderen kunnen je zo niet zien aankomen.
    8. Anticipeer goed op voorhand als je moet remmen. De remmen van elektrische steps zijn minder sterk die van een fiets. De remafstand wordt dus groter.
    9. Wees hoffelijk.  toename van elektrische steps is een relatief nieuw fenomeen. Sommige       weggebruikers kunnen zich erdoor opgejaagd voelen. Een klein  gebaar kan al helpen om de aanvaardbaarheid ten opzichte van vervoersmiddel te vergroten.

    Doe navraag bij je verzekeringsmaatschappij of je gedekt bent door je familiale verzekering

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    20-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat Vlaanderens bekendste viroloog, Marc Van Ranst. er van denkt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Interessant om weten

    Campaway.be kreeg de unieke kans om samen met Vlaanderens bekendste viroloog te praten over één van de onderwerpen dat ons sinds het begin van deze lockdown bezig houdt: hoe en wanneer mogen we weer uit ons kot? We geven je hier graag enkele verhelderende antwoorden mee!

    Nadat zo velen onder ons zich gedwongen zagen hun vakantie uit te stellen of te annuleren, ziet de toeristische sector nu toch een klein lichtpuntje aan het einde van de tunnel. De hele sector kijkt reikhalzend uit naar de toelating van toeristische verplaatsingen die er volgens viroloog professor Marc Van Ranst begin juni mogelijk aankomt. De ideale stimulans om die broodnodige volgende trip met de camper of caravan te beginnen plannen! 

    Onderweg, zoals thuis

    Tijdens deze wereldwijde pandemie vrezen we allemaal de verspreiding van het coronavirus. Waar kunnen we ons nog veilig voelen?  
    Marc Van Ranst bevestigt ons dat reizen met de camper of caravan een verantwoorde en veilige manier van reizen is. In ons vrijetijdsvoertuig zijn we ‘thuis’, ongeacht onze bestemming. We beschikken aldus over eigen toiletfaciliteiten en hoeven geen beroep te doen op bijvoorbeeld externe eetgelegenheden. Zo is het dus perfect mogelijk de eigen bubbel in stand te houden. Contacten met anderen kunnen beperkt worden, in tegenstelling tot diegene die reizen met het vliegtuig of in een druk hotel verblijven. 

    Marc Van Ranst: “Als viroloog kan ik op deze manier van reizen niets tegen hebben. Of je nu thuis in uw bubbel zit, of in uw caravan, dat biedt eigenlijk dezelfde veiligheid.”

    Op weg met de huur- of eigen kampeerauto

    Zoals bij elk contact tussen derden is het ook tijdens een toonzaalbezoek bij de dealer essentieel dat we de voorgeschreven veiligheidsmaatregelen, zoals social distancing etc., naleven.
    De officiële verhuurders van de kampeerauto’s of caravan zullen er ook steeds voor zorgen dat de voertuigen reisveilig zijn en zullen hiervoor de nodige maatregelen nemen. Zo kunnen we met een gerust gemoed de trip aanvangen.  
    Wanneer men strikte hygiënemaatregelen respecteert, zoals men ook in elk griepseizoen moet doen, ziet Marc Van Ranst verder geen noodzaak tot verregaande bijkomende schoonmaakmaatregelen.
    Op regelmatige basis een degelijke reinigingsbeurt en voldoende vaak de handen wassen blijft de boodschap!  

    Op ontdekking doorheen België

    De kans is groot dat veel landen in Europa de grenzen komende zomer nog gesloten houden voor toeristen en niet-inwoners. Marc Van Ranst ziet momenteel geen reden waarom binnenlandse reizen vanaf juni niet terug toegelaten zouden zijn. En gelukkig herbergt België tal van verborgen pareltjes die meer dan de moeite waard zijn om te ontdekken. De kust en de Ardennen mogen dan wel de populairste vakantiebestemmingen zijn in eigen land, zowel ten noorden als ten zuiden van de taalgrens zijn natuurpracht, historische schatten en een rijk cultureel patrimonium in overvloed aanwezig. Laat je dus zeker verrassen door al dat moois!

    Marc Van Ranst: “De reden waarom binnenlandse verplaatsingen nu nog niet zijn toegelaten, heeft niets met de caravan of zwerfauto te maken, maar heeft er gewoon mee te maken dat het toerisme in het algemeen nog niet is heropgestart.”

    Op reis met onze huisdieren

    Wanneer we erop uit trekken met ons huisdier, hoeven we volgens Marc Van Ranst ook niet te vrezen voor een besmetting bij of overdracht door onze geliefde reisgezel. De enkele katten waarbij symptomen van het virus werden vastgesteld, zijn uitzonderingen. Het is dan ook zeker geen substantiële transmissieweg voor het virus, verduidelijkt de viroloog.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    17-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Concorde gaat niet naar Düsseldorf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Geen Concorde in Düsseldorf

    Concorde Reisemobile GmbH neemt in geen geval deel aan de Caravan Salon Düsseldorf 2020. Het bedrijf voelde zich genoodzaakt om deze verklaring af te leggen nadat de aankondiging uit Düsseldorf kwam dat de Caravan Salon 2020 een week later zou plaatsvinden. De directie van Concorde en de adviesraad waren uiteindelijk verrast door deze beslissing.

    De leiding van de vakbeurs van Concorde was het er al snel over eens dat deelname aan de vakbeurs op het Caravan Salon als het populairste ontmoetingspunt in de branche extra, zeer complexe en kostbare aanvullende maatregelen met zich meebrengt.

    Naleving van strikte Corona hygiënemaatregelen toonde al de grenzen van wat mogelijk was. Om de vorming van groepen of de ontmoeting van wandelaars die onder de veiligheidsafstand van 1,5 meter vallen te voorkomen, is een strikte route op de beursstand vereist. Na de "inspectie" van een camper door één of mogelijk twee bezoekers, moeten onmiddellijk desinfecterende maatregelen worden uitgevoerd op alle aangeraakte gebieden (kleppen, lades, deuren, stoffering, enz.)

    Afstand houden in de kampeerauto en communiceren via gezichtsmaskers is uiterst moeilijk voor zowel bezoekers als begeleidend personeel bij dagelijks gebruik.
    Tegen deze achtergrond is een vertrouwde, informatieve en communicatieve standsfeer niet mogelijk.

    Bovendien kan Concorde geen verantwoordelijkheid nemen voor haar werknemers of voor het zeer gewaardeerde klantenbestand naar menselijk oordeel en kan hun veiligheid niet garanderen.
    Het is moeilijk voor te stellen of er in Düsseldorf een tweede golf van pandemieën zou beginnen als gevolg van het samenkomen van zoveel mensen die gevaar lopen. Rekening houdend met alle bovenstaande punten en ook met een afweging van economische belangen en beperkingen, staat het welzijn van mensen bij Concorde voor winstbejag.
    Info: www.concorde.de


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    14-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motor Union neemt blijft afwezig in Düsseldorf

    Motor Union neemt geen deel.


    De Motorhome Union heeft de deelname aan het Caravan Salon van dit jaar in Düsseldorf en de aangemelde standboeking geannuleerd. Deze officiële verklaring werd noodzakelijk nadat het beursbedrijf had gepubliceerd dat het Caravan Salon na overleg met de
    branchevereniging CIVD als ideale sponsor en alle belangrijke exposanten en partners alleen
    een week uitgesteld.
    Na intensieve bespreking van het hele presidium van Europa's grootste nationale koepelvereniging voor kampeerauto’s werd unaniem besloten niet aan de caravanbeurs deel te nemen. Het risico voor de president en het presidium was en is bij een beursdeelname te groot. Want ook al is de RU-stand een van de kleinere op de beurs, er is een
    verhoogd risico op infectie. De RU vindt het ook onredelijk dat de vrijwilligers op de stand negen dagen in constant contact en onder strengere omstandigheden met mondmasker staan om de club en haar doelen communicatief te presenteren. Het is nauwelijks mogelijk om een vertrouwde communicatiesfeer te creëren met de vereiste hygiënische afstand en zich er ook op een gecontroleerde manier aan houden.
    Het feit dat kampeerauto gebruikers in Corona tijden tot de risicogroep behoren vereist een grotere bereidheid om verantwoordelijkheid te nemen. Het is niet te verantwoorden als Düsseldorf zo veel risicovolle mensen uitnodigt. Er zou een pandemische golf ontstaan aldus RU-president Winfried Krag. RU-leden en geïnteresseerde leden ontvangen tot nader order alle actuele informatie over de Union Motorhome en haar activiteiten is te vinden op www.reisemobil-union.de


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    13-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Florium kennis making

    Fleurette

    Hoewel Fleurette in het nabij gelegen Frankrijk wordt gemaakt is hij toch niet zo bekend in België. Nochtans is het een mooie halfintegrale verschijning met een gezellig en keurig afgewerkt interieur.

    Veel ervaring.

    Fleurette is geen onbekende tussen de fabrikanten want men bouwt er al ongeveer 50 jaar vrijetijdsvoertuigen. Zoals vele andere waren het in de eerste jaren enkel caravans en stilaan ging men met succes over naar kampeerauto’s. Fleurette bouwt de voertuigen volledig in eigen beheer, wanden, vloer, dak en een aantal polyester delen worden in dezelfde fabriek geproduceerd.

    Knap werk.

    We kregen de gelegenheid om eens kennis te maken met de Florium Mayflower 69 LJG een jongere broer van de Fleurette Magister 69 LJG. Hij is gebouwd op een Fiat Ducato met laag chassis en uitgerust met een 140 pk sterke turbo diesel, het koetswerk is volledig uit polyester. Achteraan is een garage. Het interieur is ontworpen voor een koppel, ze kunnen hun bedje spreiden achterin op de twee enkele bedden. Voor een kleine optie kan men een elektrisch bediend hefbed te laten instaleren. Zo is er ook voor ieder van een klein gezin een volwaardige slaapplaats. Met een uitbreiding tussen de bedden te schuiven heeft men een groot bed en kan voor een uitzonderlijke gelegenheid nog eens iemand mee. Voor de rit zijn 4 plaatsen met veiligheidsgordels in de rijrichting. Als we zo eens rond keken valt het knap afgewerkte interieur best in de smaak. Kastdeurtjes zijn in licht materiaal en afgeboord met hout, hier en daar zijn wanden in het zelfde hout decor. Gecombineerd met de comfortabele zit en rugkussens maken dat het er aangenaam vertoeven is. Voor een gemakkelijke doorgang van de woonkamer naar de stuurcabine en omgekeerd kan men het tafelblad wat opzij schuiven. Met een beetje goede wil is er in de zitgroep zelfs plaats voor 5 personen aan tafel. De keuken, al is ze niet overdreven groot is goed uitgerust. Achteraan in het aanrecht zijn 3 kookvuren, rechts een ronde spoelbak, er blijft nog een stuk over als werkblad. Onderaan zijn 3 brede laden en een 150 l absorptie koelkast houdt drank en vaste voeding koel. Uiteraard is er nog een bovenkast voor het lichte keukengerief. Het sanitaire deel met draaibaar wc, wasbakje en kastjes bevinden zich aan de overkant. De houten wanden geven een warm gevoel tegenover de volledig witte in de afzonderlijke douche cel. Daar is natuurlijk alles waterdicht gemaakt met aangepast materiaal. Zo zijn we stilaan achterin geraakt waar we twee enkele bedden met dikke matrassen zien. Ze nodigen uit tot comfortabel slapen en op de bedden geraken gaat vrij gemakkelijk met de twee brede treden tussen de bedden. Onder de bedden zijn grote bergvakken, zij vormen het dak van de garage waarin voldoende plaats is voor een stel fietsen. Zoals het hoort in een moderne zwerfauto zijn overal LED verlichting zowel voor een gezellig sfeerverlichting bij avond als voldoende licht op de tafel.

    Kort samen gevat is de Florium Mayflower 69 LJG ingericht voor een koppel dat graag wat levensruimte heeft en zich in een aangenaam interieur laat verwennen. Hij leent zich eveneens uitstekend voor een klein gezin.

    De fabrikant heeft ook een Fleurette Magister 69 LJG alle indelingen van beide kampeerauto’s zijn identiek, alsook de prijzen enkel de houtkleur en de benamingen zijn verschillend.

    De Florium Mayflower reeks is later in het gamma gekomen met een modernere uitvoering in lichte houtkleur met cederhout, de Fleurette Magister reeks heeft perelaarhout. Ze worden beiden volledig opgebouwd in Frankrijk en bestaan uit 100 % polyester

    Technische gegevens

    LXBXH 6,97 x 2,34 x 2,75 m

    Rijklaar 3.157 kg

    MTM 3.500 kg

    Enkele bedden achterin 1,97 x 0,8 m

    Meer inlichtingen: info@ctmmotorhomes.be


















    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    10-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gasflessen automaat in Belgïe

    Gas flessen automaat in de Benelux

    Antargaz heeft een eerste gasflessenautomaat
    geplaatst in ons land. In Moerkerke kunt u vanaf nu een gasfles kopen, omruilen of inleveren aan een gloednieuwe gasflessenautomaat.

    In de automaat zitten gasflessen gevuld met butaan en met propaan. Via een aanraakscherm kunt u snel en gemakkelijkaanduiden of u een fles wil omruilen, kopen of inleveren. Bij het kopen is de waarborg voor de fles inbegrepen. Ruilt u de fles om,dan betaalt u enkel voor het gas, omdat u de waarborg al betaalde.
    Net zoals bij een flessenverdeler. Koopt u een gasfles, dan krijgt u een digitaal ticket. Het wordt opgestuurd via e-mail en geldt alsaankoopbewijs én als bewijs om uw waarborg terug te krijgen.
    In het najaar komen er nog gasflessenautomaten bij op verschillende locaties in de Benelux.

    Goed om weten

    Een gastank is pas gevuld en toch geeft deze geen 100% aan: hoe kan dit?

    Een gastank van Antargaz is maximaal voor 85% gevuld omdat zij anders niet in staat zou zijn om vloeibaar propaan om te zetten in propaangas. Daarnaast zetten gassen tijdens warme periodes uit en nemen ze meer plaats in. Extra ruimte is dus noodzakelijk.

    Vloeibare propaan wordt omgezet in propaangas

    Een gastank wordt gevuld met vloeibare propaan, dit is namelijk veel compacter, eenvoudiger te transporteren en erg veilig. Je gebruikstoestellen hebben echter propaan GAS nodig. Daarom wordt er een deel van je gastank niet gevuld met vloeibare propaan, zodat deze vloeistof kan verdampen tot propaangas. Dat is het deel dat door je leidingen naar je woonst wordt gebracht. Wist je dat vloeibare propaan al verdampt bij een temperatuur van -42°C? Dat is waarom je zelfs tijdens een koude winter kan genieten van een warm verblijf met propaan! Mocht je gastank voor 100% gevuld worden, was er geen plaats voor de vloeibare propaan om te verdampen, en kon je dus niet koken en verwarmen.

    Ook goed om te weten: bestel je propaangas tijdens de zomer of een andere, uitzonderlijk warme periode? Dan vullen we je gastank zelfs nog een beetje minder, tot maximum 82%. Bij extreme hitte zet het propaangas namelijk nog extra uit, waardoor er een overdruk kan ontstaan in je gastank. Geen paniek! Hiervoor dient de overdrukklep die op elke gastank geïnstalleerd staat. Deze laat bij overdruk het teveel aan gas ontsnappen.

    Van 5kg tot 47kg: ontdek het volledige gamma gasflessen dat Antargaz kan aanbieden! Een gasfles voor elke toepassing.

    Meer informatie www.antargaz.be






    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    07-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Camper Clean
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    CamperClean, uitvinder van het volautomatische en gepatenteerde reinigingsstation heeft een Europees octrooi voor zijn volautomatische reinigingsstation

    Er zijn al meer dan 325 CamperClean-stations in 15 Europese landen actief

    Het Europese octrooi voor het volautomatische CamperClean-station, dat niet alleen mobiele toiletcassettes leegt, maar ook reinigt en ook met chemicaliënvrij sanitair concentraat vult, heeft het registratienummer 2799157. Op 6 november 2019 werd het certificaat uitgereikt door de president van het Europees Octrooibureau (EPA) ), António Campinos, getekend. Het heeft vijf en een half jaar geduurd voordat dit proces succesvol was afgerond. CamperClean registreerde op 24 maart 2014 al het Europese octrooi. Dit werd gevolgd door een lang administratief proces met tal van technische tekeningen en uitleg. Het EOB moest controleren of de aanvraag voldeed aan de noodzakelijke voorwaarden conform de artikelen en regels genoemd in het EOV (Europees Octrooiverdrag). Daarna werd het octrooi verleend. Anders had de aanvraag moeten worden afgewezen. Er zijn duizenden details opgevraagd en gecontroleerd. Nadien moest de definitieve aanvraag met alle testresultaten in drie talen (Duits, Engels, Frans) worden geschreven om deze ter goedkeuring voor te leggen aan de driedelige examencommissie.
    Het definitieve compendium bestaat uit enkele honderden pagina's met veel gedetailleerde beschrijvingen, individuele tekeningen en opmerkingen en opmerkingen van de octrooigemachtigde. Maar de moeite was het waard: het CamperClean-station voor het legen en reinigen van mobiele toiletcassettes en hun technologie is nu in heel Europa beschermd.

    Meer informatie is beschikbaar op www.camperclean.com.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caravan salon Düsseldorf een week later
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Caravan Salon 2020 opent op 5 september voor bezoekers, Knaus Tabbert verwelkomt het besluit.

     Jandelsbrunn. Vanwege het infectiegevaar bij de Corona-pandemie, heeft de federale regering
    grote evenementen tot eind augustus verboden. Dit heeft ook gevolgen voor 's werelds grootste kampeerbeurs, het Caravan Salon Düsseldorf (CSD) 2020.

    Messe Düsseldorf en de organiserende Caravaning Industrie Verband e.V. (CIVD) zijn overeengekomen
    de start van het evenement met een week uit te stellen tot 4 september 2020 na overleg met de bevoegde autoriteiten.
    Na de vakbezoekersdag is de CSD dan ook van 5 t/m 13 september voor het publiek geopend.
    Knaus Tabbert GmbH verwelkomt deze beslissing en zal ook dit jaar weer deel uitmaken van de beurs in Hallen 4 en 15. Het Neder-Beierse bedrijf is ervan overtuigd dat de organisatoren een veel omvattend
    veiligheids- en hygiëneconcept hebben ontwikkeld en kan een veilige beurs garanderen. De organisatoren vertrouwen er op dat het spannend zal worden, interessant en ook succesvol Caravan Salon ondanks de huidige omstandigheden, Managing Director Gerd Adamietzki geeft commentaar op de beslissing: "We kijken er erg naar uit om klanten persoonlijk en om hen een breed scala aan innovatieve producten te presenteren."

    Info: www.knaus-tabbert.de

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    06-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knaus-Tabbert start de productie

    Nieuwe start: Knaus Tabbert hervat productie in Duitsland na stilstand


    Jandelsbrunn en Mottgers. Het coronavirus is aangetast en treft bijna alle industrieën en bedrijven, inclusief fabrikanten van recreatievoertuigen. Knaus Tabbert GmbH hervatte de productie op maandag in haar fabrieken in Jandelsbrunn en Mottgers op maandag na enkele weken van inactiviteit. Algemeen directeur Gerd Adamietzki: "Dit is een bevredigende stap in de richting van normaliteit, wat alleen mogelijk was omdat belangrijke leveranciers in de regio ook in staat waren om de productie te hervatten en we de gezondheid van onze werknemers van tevoren hadden voorbereid. Knaus Tabbert evalueert de vorige en huidige ontwikkeling zeer nauwkeurig om het dagelijkse werk voor de werknemers zo veilig mogelijk te maken, zijn speciale veiligheids en hygiëneconcepten geïmplementeerd. Bij de ingangen wordt onder meer de lichaamstemperatuur gemeten en is er op het gehele bedrijfsterrein een maskerplicht. Op alle relevante stations zijn aanvullende beschermingsmaatregelen aangebracht, zoals desinfectiestations. Pauzetijden zijn ontworpen in ploegendiensten zodat zo min mogelijk collega's tegelijkertijd in de kantine bleven en de noodzakelijke veiligheidsafstand kon worden gehandhaafd. Dankzij flexibele werktijdmodellen en de opsplitsing van enkele afdelingen in de kantooraanwezigheid en het thuiskantoor, was het ook gegarandeerd dat klanten tijdens kantooruren konden bereiken en blijven handelen. De gezondheid van medewerkers en bezoekers staat bij alle beslissingen voorop en ook de handelspartners worden met veel hulp ondersteund.
    Alleen al op de hoofdvestiging in Jandelsbrunn in Neder-Beieren werken ongeveer 1.500 mensen en rond de 400 in de Tabbert-fabriek in Mottgers.
    De meerderheid van de Tsjechische werknemers kan ook terugkeren naar hun baan vanwege de ontspanning voor zakenreizigers.

     






    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    01-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiets ongevallen

     Elke week minstens 75 ongevallen met fietsers 

    Het aantal letselongevallen en slachtoffers in het verkeer is tijdens de lockdown gedaald. Uit de eerste cijfers van de politie voor heel België blijkt dat het aantal fietsongevallen met 56% gedaald is tijdens de eerste twee weken van de lockdown. Het aantal doden en zwaargewonden is gedaald met 28%. Uit een eerdere analyse van Vias bleek dat voor alle weggebruikers er een daling was van ongeveer 70% van het aantal letselongevallen. De daling bij de fietsers is dus minder uitgesproken. Daarom is er zaterdag om 18u op één een speciale uitzending van ‘Kijk uit’ over de verkeersregels voor fietsers. Vias institute organiseert dinsdag 5 mei een webinar voor senioren om hun kennis over de wegcode op te frissen.

    Tijdens deze lockdown is er overal minder gemotoriseerd verkeer. Dat is uiteraard goed voor de verkeersveiligheid. Uit een analyse van Vias bij 13 politiezones bleek dat er voor alle weggebruikers een daling was van ongeveer 70% van het aantal letselongevallen. Uit nieuwe cijfers voor heel België van de politie blijkt dat het percentage fietsongevallen met 56% daalde tijdens de eerste twee weken van de lockdown. Het aantal doden en zwaargewonden daalde met slechts 28%. De daling van het aantal (zwaargewonde) slachtoffers is dus minder groot bij de fietsers.

    Kijk uit’ met speciale uitzending over verkeersregels voor fietsers Om ervoor te zorgen dat alle wegggebruikers de verkeersregels kennen en respecteren voorziet het verkeersveiligheidsprogramma 'Kijk uit' nu zaterdag om 18u op één, een speciale uitzending over de verkeersregels voor fietsers. Deze uitzending kan gedeeld worden via het youtube kanaal en de facebook pagina van de Federale Politie.  https://www.facebook.com/BelgianFederalPolice/

    https://www.youtube.com/playlist?list=PL0185E339B2512C7D

    Vias organiseert gratis webinar op 5 mei
    Volgens een enquête van Vias institute bleek eerder al dat 1 op de 3 Belgen de meest recente verkeersregels niet of onvoldoende kent. Dat kan voor iedereen gevaarlijk zijn, maar brengt vooral de kwetsbare weggebruikers in gevaar. Vias institute heeft daarom de voorbije 3 weken elke week op hun site een nieuwe quiz gelanceerd over de wijzigingen aan de wegcode, met extra nadruk op de regels voor kwetsbare weggebruikers.

    Dinsdag 5 mei organiseert Vias om 14u ook een gratis webinar voor senioren om hen wegwijs te maken in de meest belangrijke regels voor kwetsbare weggebruikers. Inschrijven kan via www.vias.be.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!