Inhoud blog
  • Dure hotel kamers
  • Een nieuwe reeks bij Laika
  • Ontelbare vakwerkhuizen in Duitsland
  • een knappe Malibu
  • een ander kleurtje
  • Hymer Free Blue Evlution
  • Zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Hobby heeft een nieuwe MAXIA
  • Hij wil niet naar school
  • De nieuwe I Trend
  • Aan de rivier
  • De nieuwste Niesmann-Bisschoff
  • Dor hout
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Startpagina !
    Archief per maand
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Archief per maand
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    04-07-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LMC toont zijn modellen 2022

    LMC brengt veel nieuws voor volgend jaar.

    LMC start het nieuwe seizoen met een heldere vormentaal, moderne ontwerpen en past daarbij ook de externe communicatie aan. Het huisstijlontwerp is fundamenteel herzien en de identiteit is consequent aangescherpt. Het nieuwe logo als middelpunt en symbool staat voor de voortdurende merkwaarden kwaliteit, levensduur, waarde en veiligheid. Geconstrueerd als een zelfstandig merk, weerspiegelt het de nuchtere houding en de gestructureerde manier van leven van de doelgroep met sterke lijnen en hoge rechte lijnen, waarbij de nadruk ligt op kwaliteit, veiligheid en functionaliteit. Het nieuwe logo maakt indruk met veel helderheid en présence, is fris, tijdloos en modern.

                                       LMC

    Caravans.

     In elke prijsklasse voor elke leeftijdsgroep start LMC het nieuwe modellen jaar 2022 met vijf nieuwe indelingen en verfijning van de afwerking

    Van de Sassino in het voordelige instapsegment tot de hogere middenklasse met de Exquisite VIP: met in totaal zes caravan reeksen heeft LMC een breed assortiment qua uitrusting, comfort en design. Voor het modeljaar 2022 hebben de Sassenbergers vijf nieuwe, slim doordachte indelingen aan hun productportfolio toegevoegd en ook enkele reeksen verfijnd.

    Populaire reeks op instapniveau

    Voor velen is de Sassino vaak de eerste caravan waarmee caravan nieuwkomers zich in de grote wereld van mobiel reizen kunnen wagen. Vooral jonge gezinnen vertrouwen op de modellen van het instapprogramma 'Made in Sassenberg', die beginnen met prijzen vanaf 13.900 euro en afhankelijk van de indeling tot zes bedden bieden.

    In het modeljaar 2022 toont LMC drie nieuwe, spannende Sassino-versies, die allemaal verschillende USP's hebben. Kiest u voor de 6,25 meter lange Sassino 390 K, dan kunt u zich verheugen op extra kinderbedjes achterin, een grote garage achterin en een ruime zithoek met een flexibel bed. Een achterkeuken met raam, een serviceluik voor het laden en een dressoir voor gemakkelijke toegang tot het bed is wat je aantreft als je de 6,18 meter lange Sassino 430 D binnenstapt. De langste van het nieuwe trio is de Sassino 450 D met 7,08 meter - voldoende ruimte voor onder meer een achterkeuken met koelkast, ramen en grote kledingkasten.

    Indrukwekkend ruimtegevoel

    Grote luxe, enorm veel ruimte, hoogwaardige materialen, stoffen en oppervlakken: de LMC Exquisite VIP is gebouwd voor de hoogste eisen met totale lengtes van 8,43 tot 9,42 meter, pure extravagantie voor de caravan. In combinatie met zijn gemiddelde breedte van 2,52 meter creëert het een onvergelijkbaar ruimtegevoel. Lederlook bekleding, rondom comfortabele bedden met in hoogte verstelbaar hoofdbord door middel van gasdrukdempers en indirecte verlichting behoren tot de standaarduitrusting van het luxe voertuig, waarvan de binnenwanden zijn gedecoreerd met stijlvol meubilair. Extravagante stickers en lakwerk benadrukken de hoge mate van exclusiviteit aan de buitenkant. De LMC Exquisite VIP is verkrijgbaar in de vier modellen 595, 655, 685 en 695. Prijs vanaf 38.900 euro.

    Hoogwaardige bekleding met een knappe kleurstelling.

    De caravanspecialisten van Sassenberg hebben op alle series modelupdates uitgevoerd. Het interieurdesign de Style, Style Lift, Vivo en Musica is verder geoptimaliseerd. Alle modellen in de vier series, waaronder de Sassino, hebben een bekledingsupdate gekregen met als doel het interieur nog beter op elkaar af te stemmen. De hoogwaardige stoffering, waarmee de eindklant zijn eigen accenten kan aanbrengen door middel van decoratie en toebehoren dankzij de patroonloze en goede kleurstelling. Bij de Sassino komt het trenddesign "Silver Selection" in beeld, bij de Styl "Gray Stone" en "Blue Mountain", bij de Vivo "Gravel" en "Desert" en bij de Musica "Graphit" en "Dolomit". Daarnaast is het exterieur van de Musica vernieuwd en valt op door de exterieurstickers terug te brengen tot zwarte elementen met rode accenten.

    Xnxnxnxnxnxnxnxnxnxnxnxnxnxnxnxnxnxnxnxnxnxnxnxn

    Kampeerauto’s

    Voor elke behoefte heeft LMC de juiste kampeerauto:  de Cruisers en de  Tourers

    Twee sterke reeksen, één duidelijke signatuur

    Doordachte indelingen, een dynamisch ontwerp, een hoog beveiligingsniveau en veel slimme oplossingen aan boord. LMC gaat het modeljaar 2022 in met twee sterke reeksen: De Cruiser, die afgelopen zomer voor het eerst aan het publiek werd gepresenteerd, krijgt nu een uitgebreidere standaarduitrusting en is gebouwd op het nieuwe Fiat Ducato Series 8 chassis. Aan de buitenkant is de Cruiser nu ook voorzien van de typische LMC achterlichtdrager en past samen met de geoptimaliseerde stickers nog beter in het familiedesign. Het grote nieuwe hoogtepunt bij LMC is de Tourer, die als nieuwe serie op de markt komt. “Met deze twee kampeerauto series bieden we onze potentiële klanten een perfect op elkaar afgestemde selectie die hen in staat stelt om precies het voertuig van hun keuze te filteren op basis van hun eigen eisen en wensen. De nieuwe Tourer voelt zich thuis in het lagere mainstream-segment en is gemaakt voor stellen en gezinnen, of als een voertuig van meerdere generaties om onbezorgd mobiel reizen te ervaren en te genieten. De nieuwe designstrategie is doorgevoerd in de Tourer, die door ingetogen kleuren, heldere, hoekige meubelen een aangename rust in het interieur brengt. Qua gewicht, uitrusting, functionaliteit en design bereikt de Tourer een absoluut topniveau.

    Aantrekkelijk speciaal model met uitgebreide standaarduitrusting

    Comfort en variabiliteit zijn erg belangrijk bij de nieuwe Cruisers. De twee geoptimaliseerde halfintegrale T 662 G en T 732 G staan ​​voor een hoog slaapcomfort met comfortabele eenpersoonsbedden en veel opbergruimte, plus de hoge laadmogelijkheden als extra USP. In de grote garage achterin is plaats voor e-bikes of vrijetijdsuitrusting zodat u ter plaatse mobiel en actief kunt zijn. De derde in de cruiser-groep is de V 646 G, die verkrijgbaar is vanaf 60.900 euro. Een compact en mobiel toevluchtsoord dat vooral bedoeld is om de actieve jongere doelgroep aan te spreken. Qua interieur scoort het Cruiser-trio met een uitgebreide standaarduitrusting, met frisse kleuraccenten, waaronder de nieuwe, eigentijdse bekledingskleuren Light Stone en Deep Stone. Alle chromen elementen zijn vervangen door matte uitvoeringen en de kleppen zijn rechtgetrokken. Aan de buitenkant vallen de moderne achterlichtbeugels op. De speciale uitrusting omvat: LED-dagrij verlichting, verwarmde en geïsoleerde vers- en vuilwatertanks en een 6,30 meter brede, verlichte luifel.

    Tweemaal vier indelingen voor alle wensen.

    Als nieuwe reeks in het lagere mainstream-segment spreekt de Tourer iedereen aan die een stuk van thuis mee wil nemen op reis. Dit wordt mogelijk gemaakt door de eigentijdse sfeer met tal van slimme oplossingen van anti vingerafdruk tot glijdende wastafels. De nieuwe Tourer komt in twee vier-indelingen van de LMC-assemblagelijn. Naast de vier indelingen T 630, T 660 G, T 720 en T 730 G zijn er gelijknamige liftversies die een elektrisch bedienbaar hefbed aan boord hebben. De prijsbewuste Tourer is vooral aantrekkelijk voor gezinnen met kinderen en stellen die graag reizen en meer ruimte willen. De lichte kampeerauto heeft een coupé-ingang en biedt naar individuele ideeën verschillende hoogte punten, afhankelijk van de gekozen indeling: van de comfortabele douche in het achtergedeelte tot extra keuken opbergruimtes en de vijfde veiligheidsgordel tot de comfortabele slaapbank oplossing. In de stofferingswereld wachten de trenddesigns Moon en Mercury op de eindconsument.

    Xsxsxsxsxsxsxsxsxsxsxsxsxsxsxsxsxsxsxsxsxsxsxsxsxs

    Camperbussen

    “Met de LMC Innovan voegen we het productsegment kampeerauto‘s toe aan ons portfolio. De compacte afmetingen van 5,40 tot 6,40 meter zijn perfect voor kampeerliefhebbers die zowel op een spontane weekendtrip als op vakantie willen beginnen. Sassenbergers bieden drie slimme indelingen voor de nieuwe Camper Van - twee met tweepersoonsbedden achterin en één model met eenpersoonsbedden. Met prijzen vanaf 39.900 euro bevindt de Innovan zich weer in het instapsegment ondanks hoogwaardige standaarduitrusting.

    Tijdloos en modern grijs

    Gezellig en comfortabel voor twee, ook met een baby en door gebruik te maken van een hefdak met twee kinderen reist en woont u comfortabel in de compacte Innovan. Het interieurontwerp is minimalistisch. De kleuren: gereduceerd.

    Tijdloos moderne ideeën doen hun intrede. Voor maximaal aanpassingsvermogen, want dit warme, donkerdere grijs past bij elk kleurenpalet en zet in combinatie met licht eikendecor individuele accenten. Grijs straalt een zekere rust uit. “Een rust die vakantiegangers mee op reis moeten nemen.” Op het gebied van interieurdesign scoort “de nieuwkomer” met praktische oppervlaktedecors met anti-vingerafdrukken. Het hoekige design is een statement.

    Slimme oplossingen

    In de badkamer harmonieert een lichtwit met de grijze tinten, slim verzonken led-spots zorgen voor een aangename verlichting. Daglicht komt door het dakluik.

     Ergonomische bekleding zorgt voor maximaal comfort aan boord. De naam is programma. Doordachte oplossingen maken de Innovan van LMC tot een bijzonder voertuig: de deur van de energiebesparende compressorkoelkast is aan beide zijden voorzien van een scharnier en kan zowel links als rechts worden geopend. De universele haakrails zijn zeer praktisch in de keuken voor het ophangen van kookgerei en ander keukengerei. De geïsoleerde en verwarmde verswatertank is onder het voertuig gemonteerd en zorgt zo voor meer opbergruimte. De dieselverwarming werkt geluidsarm en emissiearm. Isofix-bevestigingen zorgen ervoor dat zelfs de allerkleinsten veilig kunnen reizen.

    Srsrsrsrsrsrsrsrsrsrsrsrsrsrsrsrsrsrsrsrsrsrsrsrsrsr

    De Exquisite VIP

    LMC Exquisite VIP komt met vier indelingen.

    De nieuwe premium reeks “Made in Sassenberg” brengt alles aan boord om mobiel reizen en leven met al je zintuigen te beleven en te genieten. De LMC Exquisite VIP: dit is caravan extravagantie met een totale lengte van 8,43 tot 9,42 meter. "Met de Exquisite VIP presenteren we vier verschillende exclusieve indelinvgen waarmee we ons uitrustingsaanbod naar een nieuw luxueus niveau tillen met een gemiddelde breedte van ruim 2,50 meter.

    Wie door de brede ingangsdeur de nieuwe high-class caravan betreedt, ervaart een heel bijzonder ruimtegevoel. Want naast de gemiddelde lengte is de breedte van de LMC Exquisite VIP met 2,52 meter een absoluut onderscheidend kenmerk van de nieuwkomer. Aan boord kunnen geïnteresseerden topuitrusting verwachten die hen uitnodigt om exclusief te blijven hangen en comfortabel te reizen. Van de vitrine voorzien van licht, als onderdeel van de hoogwaardige meubelen, tot lederlook bekleding en comfortabele bedden waarvan de hoofdborden in hoogte verstelbaar zijn met gasdrukdempers. De indirecte verlichting draagt ​​bij aan de aangename sfeer in het luxe voertuig. De binnenmuren in de boeg en achtersteven zijn behouden in het meubeldecor. In de keuken staat een fornuis met oven te wachten.

    Extravagante stickers en lakwerk

    De 595 indeling heeft een grote koelkast van 140 liter aan boord; De drie andere indelingen zijn nog een maatje groter: de 190 liter versie van de Exquisite VIP 655, 685 en 695 wacht op eten en drinken. De vers- en vuilwatertank heeft een inhoud van 44 liter. De uitgebreide hoogwaardige standaarduitrusting omvat ook raamkozijnen inclusief rolgordijnen en betrouwbare verwarming met circulerende lucht. Van buitenaf vallen de extravagante stickers en het lakwerk op ze benadrukken de exclusiviteit. Premium front, dak (met elegante decoratieve reling) en achterzijde zijn gemaakt van gegoten GFK-onderdelen. Niet alleen de achterlichten hebben LED's, maar ook de luifel met regengoot. Het winterpakket met warmwaterverwarming is optioneel voor de serie. De LMC Exquisite VIP is verkrijgbaar bij geselecteerde verdelers vanaf 38.900 euro inclusief btw.

    Info www.lmc-caravans.de

    Sfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsfsf

    Technische gegevens

    -LMC biedt aan

    42 verschillende indelingen

    Kampeerauto’s camperbussen op Fiat Ducato en Citroën basisvoertuigen.

    Alle vakantievoertuigen kan men met een rijbewijs B besturen.

    Twaalf jaar waterdicht garantie.

    Caravans

    28 indelingen in 6 reeksen: Sassino, Style Lift, Vivo, Musica, Exquisite VIP.

    Van instap model tot grote luxe.

    Mogelijk tot 7 slaapplaatsen

    Tototale lengte van 5,83 tot 9,57 m

    Kampeerauto’s.

    11 indelingen in 2 reeksen: Tourer en Cruiser

    Tot 6 slaapplaatsen volgens model.

    Totale lengtes van 6,6 tot 7,55 m

    Buscampers

    Inovan met 3 indelingen.

    Tot 5 slaapplaatsen volgens model.

    Totale lengtes 5,41 tot 6,36 m

     




    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    27-06-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kampeerauto bezoekers welkom in Antwerpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Provincie Antwerpen verwelkomt kampeerauto toeristen
    Nieuwe infoborden, Kempense campertour en 84 campergastvrije logeerplekken

    Kampeerautotoerisme piekt en reizen met de camper groeide uit tot een volwaardige vakantiebeleving.

    Antwerpen profileert zich steeds meer als campervriendelijke provincie.

    Ze biedt logeerformules bij campings, op camperterreinen, op openbare camperparkings én campergastbedrijven.

    Veertig borden bij campergastvrije overnachtingsplaatsen informeren de internationale vakantieganger over logies en toeristische aanraders.

    Toerisme Provincie Antwerpen werkte ook een aantrekkelijke kampeerauto tour in de Kempen - dé Vlaamse camperregio - uit.

    Mee door de coronapandemie en de stijgende belangstelling voor dichtbij vakanties is reizen met de kampeerauto vandaag een van de snelst groeiende vormen van kampeertoerisme in Vlaanderen.

    In de nota ‘Campergastvrije provincie’ formuleert Toerisme Provincie een duidelijke visie en strategie rond kampeerautotoerisme. Gedeputeerde voor Toerisme Jan De Haes: “Enerzijds ondersteunen we aanbieders die kampeerauto toeristen gastvrij willen ontvangen. Zo verlenen we advies aan gemeenten die willen inzetten op campertoerisme. Daarnaast stimuleren we een  gevarieerd en kwaliteitsvol aanbod voor de vakantieganger. Uiteraard waken we daarbij over de draagkracht voor de omgeving en de bewoners. Ten slotte kaderen we onze inspanningen bewust binnen de bredere promotie van het kampeertoerisme, in het bijzonder in de Kempen. ”

     

    Vier kampeerauto formules

    Het camperpubliek is heel divers: voor de ene campertoerist primeert de service, de andere opteert voor beleving en een persoonlijk onthaal.

    Met een ruim en gevarieerd aanbod speelt de provincie Antwerpen daar perfect op in. De vakantieganger kiest er uit 84 campergastvrije logeerplekken en vier formules: overnachten op een camping, op een camperterrein, op een openbare kampeerauto parking of bij een campergastbedrijf.

    Als een van de actiepunten binnen het relanceplan plaatst Toerisme Provincie Antwerpen 40 nieuwe, drietalige borden bij campergastvrije logeerplaatsen in de provincie. Ze informeren de binnen- en buitenlandse vakantieganger over de aanwezige voorzieningen op de locatie zelf, het camperaanbod in de buurt en de toeristische aanraders in de regio.

    kampeerauto tour langs Kempentoppers

    Vooral voor de ‘beginnende’ kampeerartotoerist werkte Toerisme Provincie Antwerpen een kant-en-klare Kempense campertour uit. Het traject (ca. 250 km) volgt voornamelijk minder drukke N-wegen en verbindt absolute Kempentoppers in onder meer Kalmthout, Turnhout, Kasterlee, Mol, Herentals, Westerlo en Lier. Je overnacht onderweg zowel op een camping, als op een openbare kampeerautoplaats en bij een campergastbedrijf. Een gedroomde kennismaking met dé camperregio van Vlaanderen, concludeert gedeputeerde Jan De Haes: “De Kempen vormen sowieso al de Vlaamse kampeerbestemming bij uitstek. Het vele groen, de actieve buitenbeleving en de combinatie van campings en alternatieve kampeerauto locaties beantwoordt prima aan de vrijheid die de hedendaagse campertoerist zo waardeert.”

    PRAKTISCHE INFO

    Meer info:
    Actueel camperaanbod in de provincie Antwerpen: https://www.campercontact.com/nl/belgie/antwerpen

     

    Camperplaatsen in de Kempen:

    https://www.kempen.be/camperplaatsen

     Camperplekken langs het water in Scheldeland:

    https://www.scheldeland.be/camperplekken-langs-het-water

     Details Kempense campertour:

    https://www.kempen.be/route/kempense-campertour

    WEER EEN ACTIE UIT HET RELANCEPLAN TOERISME

    Na een zware coronaperiode willen we dat bezoekers dit jaar opnieuw ten volle vakantie kunnen beleven, zelfs nog intenser dan voorheen. Daarom werkt Toerisme Provincie Antwerpen dit jaar met een relancebudget van 300.000 euro aan de versterking van het toeristisch aanbod, een betere ontsluiting van de toeristische producten en de verdere professionalisering van de toeristische sector.

     Het relanceplan toerisme gaat uit van vijf grote projectlijnen.

    1/ We zetten in op de promotie van fiets- en wandelvakanties, waarbij we bestemmingen en producten aan elkaar koppelen.

    2/ We bieden belevingsvolle pop-ups aan ter promotie van de Vlaamse icoonfietsroutes.

    3/ We zetten een bezoekersanalyse van logies op met als doel de kwaliteit, de beleving en de rendabiliteit te verbeteren.

    4/ We creëren een camper- en kampeervriendelijk klimaat en belevingsvolle suggestielussen voor de kampeerauto toerist.

    5/ We bieden de kampeersector een gebruiksvriendelijke en performante reserveringsmodule aan en ondersteunen kleinschalige logies bij hun inspanningen voor een vlottere online boekbaarheid.

     Info Provincie Antwerpen


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    24-06-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kampeerauto's gaan vlot over de toog
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Kampeerauto's steeds populairder: het aantal inschrijvingen is verdubbeld op 10 jaar tijd

     Eerste trip met een kampeerauto? Dit zijn 10 tips om veilig ermee op reis te gaan

     Een kampeerauto is een ideaal vervoersmiddel om eropuit te trekken en toch alle coronamaatregelen te respecteren. De verkoop en verhuur van de kampeerauto kent een enorm succes momenteel. De komende weken vertrekken veel reizigers ermee op vakantie, soms zelfs voor de eerste keer. Het is belangrijk om toch op een aantal specifieke zaken te letten om een zorgeloze reis tegemoet te gaan. Vias institute heeft de belangrijkste tips in een film samengevat. Ook al gebeuren er zelden ongevallen met kampeerauto’s, toch blijkt uit recente crash-tests dat de gevolgen zeer ernstig kunnen zijn.

     Vorig jaar zijn bijna 5400 nieuwe kampeerauto's ingeschreven in België. Dat zijn er dubbel zoveel dan 10 jaar geleden (2789 in 2011). Momenteel rijden er ongeveer 60 000 kampeerauto’s rond in België.

     Ongevallen gebeuren zelden, maar zijn mogelijk wel ernstig

    Ongevallen met een kampeerauto of andere campingcars en caravans gebeuren gelukkig zelden. De voorbije jaren gaat het gemiddeld over een 40-tal ongevallen in ons land per jaar. De bestuurders zijn meestal zeer voorzichtig en zelden gehaast. Als er toch een ongeval zich voordoet, kunnen de gevolgen wel ernstig zijn.

    Een recente Duitse crash-test tussen een kampeerauto en een break-personenwagen van een Frans merk aan 56 km/u toonde aan dat de personenwagen er nog redelijk goed uitkwam, ondanks het verschil in gewicht. Moderne wagens hebben belangrijke kreukelzones die de passagiers beschermen. Kampeerauto’s hebben als basis een platform en hebben een veel kleinere kreukelzone. Ze dienen vooral om een grote lading te kunnen vervoeren. Het materiaal aan boord zoals de koelkast, het vuur, enz. is niet altijd voldoende verankerd in het voertuig om grote schokken te weerstaan. Die spullen kunnen bij een botsing los komen te zitten en op die manier de passagiers verwonden.

     Om te kunnen genieten van een veilige reis met je kampeerauto zijn dit alvast 10 gouden tips:

     Voor het vertrek

    1) Let op het maximaal toegelaten gewicht

    De grote meerderheid van de kampeerauto’s wegen minder dan 3,5 ton en mogen dus bestuurd worden met een rijbewijs B. Het is belangrijk om deze maximaal toegelaten massa (MTM) niet te overschrijden.

    In dat gewicht zit dus alles inbegrepen: de passagiers, de gasflessen, waterreservoir, fietsen, andere bagage, enz. In de meeste gevallen kan je dus ongeveer 400 kg meenemen, passagiers inbegrepen. In het geval dat je het gewicht overschrijdt, riskeer je bij een controle om een boete te betalen. Je zal dan ook verplicht gewicht ter plaatse moeten laten.

    Een gouden raad. Meestal gaat de verkoper met de kampeerauto naar de autokeuring. Als u de wagen afhaalt en zeker als hij 7 m of langer is, vul de verswatertank en de dieseltank en laat hem terug afwegen. Zo weet u exact hoeveel u nog mag laden zoals hiervoor beschreven is. 

    Enkele gewichten

    2 gasflessen 50 kg

    2 fietsen met elektrische ondersteuning 50 kg

    80 l water  80 kg

    80 l diesel 80 kg

    Mits een optie voor een grotere dieseltank 120 kg

    2 personen  140 kg

    Om u een idee te geven. 

     2) Je moet je kampeerauto correct laden.

    Plaats alle grote objecten zoals fietsen, tafels, stoelen om buiten te eten, etc. in de bagageruimte. Vergeet niet om ze met riemen vast te maken. Zware objecten moet je zo laag mogelijk plaatsen om te vermijden dat ze vallen tijdens je rit.

    Lichte bagage kan je wel zonder problemen hoger plaatsen. Het laden is wel een belangrijke stap voor het vertrek. Een slecht geladen of overladen kampeerauto’s heeft een minder goede wegligging. Je remafstand wordt er ook langer door. 

     3) Noteer de afmetingen van je voertuigen op een post-it.

    Het is essentieel om de afmetingen van je voertuig goed te kennen. Noteer daarom op een post-it of papiertje de lengte, hoogte en breedte van je kampeerauto. Zorg ervoor dat je die info altijd bij de hand hebt. Dat kan door de info op je zonneklep te kleven. Op die manier vermijd je om ergens vast komen te zitten omdat je de afmetingen niet kent. 

     4) Kies voor een speciale kampeerauto GPS.

    Niet alle kampeerauto zijn standaard uitgerust met een ingebouwd navigatiesysteem. Als je er eentje moet kopen, kies voor een speciaal model die rekening houdt met je lading en je snelheid van je voertuig. De voorgestelde routes houden rekening met interessante plekken zoals campings of rustplaatsen.

     Op het moment van vertrek

    5) Doe een laatste grondige check

    Wandel nog één keer rond je voertuig en check of alle luiken goed dicht zijn, zoals de afdekking van de elektriciteit, de toiletcassette en de bagageruimte. Enkel als je een gasdrukregelaar hebt die aan de Europese regelgeving voldoet, mag je tijdens je rit rijden wanneer de gaskraan open staat. Klap ook de antenne van je satelliet-tv in wanneer je rijdt.

     6) Vergrendel ook alles in het voertuig

    Zorg ervoor dat ook binnen het voertuig alle lades en deuren gesloten zijn. Stop alles weg wat onderweg kan vallen of wegrollen. Alles wat tijdens de reis valt, kan de bestuurder afleiden. Sluit de koelkast af en als dat niet automatisch al gebeurt, zet hem dan op 12 volt.

     7) Relax vanaf het begin van je reis

    Op reis vertrekken met je kampeerauto, dat is een ‘way of life’, eerder dan een manier om op je bestemming te geraken. Vertrek niet met de gedachte om zo snel mogelijk op je bestemming te geraken. Frankrijk in bijvoorbeeld één keer doorkruisen is dus geen goed idee. Meer nog dan met je wagen, begint de vakantie vanaf het moment dat de deur van je kampeerauto sluit en je de motor start.

     Tijdens je rit

    8) Hou je gordel aan tijdens de rit.

    Tijdens de rit is de verleiding soms groot voor kinderen om hun gordel los te doen. Ze gaan dan soms speelgoed uit de kast halen of een drankje uit de koelkast. Maar net zoals voor alle andere passagiers geldt, dat ze altijd hun gordel moeten aanhouden.

     9)  Een langer voertuig =  een grotere draaicirkel in de bochten

    Hoe groter je voertuig, hoe ruimer je je bocht moet nemen om te vermijden dat je met de zijkant ergens vast komt te hangen of dat je met je achterste wielen een obstakel raakt. Dat is een klassieke fout die bestuurders, die voor het eerst met een kampeerauto’s rijden, wel eens maken.

     10) Hou rekening met het gewicht en de hoogte.

    Een kampeerauto weegt ongeveer 1,5 ton meer dan een gewoon voertuig. Daardoor is de remafstand ook langer. Hou daarom dubbel zo veel afstand ten opzichte van je voorligger als je zou doen met een gewone personenwagen. Het voertuig is ook hoger, waardoor het gemakkelijker wind vangt. Dat kan ervoor zorgen dat het voertuig wankelt wanneer je een vrachtwagen passeert of wanneer er veel wind staat. Pas je snelheid dus altijd aan naargelang de weersomstandigheden.

     Goede reis wees voorzichtig en neem vooral je tijd om ten volle van je vakantie te kunnen genieten

    Info VIAS


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    22-06-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de zwerfautoclub van Antwerpen gaat weer van start
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We gaan weer van start.

    Weekeind Neerlinder 15-17 oktober 2021

    Verblijf; Camping “Leeuwerikenveld”

    Ransbergstraat 26 3350 Neerlinter

     

    2 pers per camper:  € 60 per persoon

     1 persoon per camper: € 80 per persoon

     honden gratis, wel aangelijnd.

     

    Inbegrepen in de prijs:

    2 overnachtingen op camping, incl electra, en BBQ op zaterdagavond,

     Aankomst op de camping vanaf 14 uur, vertrek ten laatste 12 uur

     

    Programma

     

     

    Gezien de toch nog wat onzekere toestanden, en het feit dat niemand weet hoe één en ander in oktober zal mogen of kunnen, hebben wij een heel eenvoudig programma gemaakt.

    Het belangrijkste leek ons dat we elkaar na lange tijd weer eens zien en uitvoerig kunnen bijpraten met iedereen!

     

    Vrijdag 15 oktober:

     aankomst vanaf 14 uur op de camping.

     

    Zaterdag 16 oktober:

     Er kan naar hartenlust gewandeld en gefietst worden van op de camping.  Wij zorgen voor een paar suggesties.

     19h00: gezamenlijk BBQ op de camping!

    Bij slecht weer kunnen we binnen zitten om te eten!

    Wij zorgen voor de BBQ, ieder brengt eigen drank mee!

     

    Zondag 17 oktober:

     Wie wil kan nog gaan wandelen of fietsen. In principe moeten we tegen 12 uur de camping verlaten.

     

    Inschrijven:irijven

    Neem eerst contact op met Heidi en Luc

    (0473 36 05 78 na 19 uur of reymenengels@skynet.be)

    Uiterste inschrijvingsdatum:

    1 september 2021!

    Aantal inschrijvingen is beperkt!

    Het verschuldigde bedrag  overschrijven op de rekening van De Zwervers:

    BE88 7755 9103 2741        

    Met vermelding van uw naam, welke activiteit (Neerlinter in dit geval) en het aantal personen.

     

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    18-06-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morelo breidt uit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Morelo investeert

     Productiehallen worden uitgebreid.

     Intussen zijn de werkzaamheden reeds begonnen. Door het enorme succes met kampeervoertuigen waar ook Morelo kan van genieten was de fabrikant verplicht zijn productie te verhogen. Zonder onvoorziene omstandigheden zouden binnen 7 maanden 2 nieuwe productiehallen klaar zijn, goed voor 4.350 m² werkvloer. Daarbij wordt de winkel ook nog met 675 m² vergroot. Vergaderzalen, een plaats voor klantenopvang, burelen en een afdeling voor vertegenwoordigers,  verdelers en invoerders komen in de nieuwe gebouwen.

    Einde van de werkzaamheden zijn voorzien tegen het einde van 2021.

    Info; www.morelo.de


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.meer luxe voor de integrale iSmove
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Niesmann+Bischoff neemt de Smove 2022 uit zijn programma.

    Zo wil de fabrikant uit Polch productie capaciteit vrij maken voor de fabricatie van de succesvolle iSmove. Onderdelen en reservestukken voor de Smove zullen bij de verdelers te koop blijven.

    De kwaliteitsvolle iSmove heeft de fabrikant wat verrast met het grote succes. Hij wil daarmee verder gaan en de luxe kampeerauto’s nog meer optimaliseren.  Het streven is om nog meer luxe en comfort in de nieuwe integrale iSmove te bouwen. Een model daarvan was vorig jaar al te zien met een bijna ongelooflijk succes. Het resultaat was dat de halfintegrale Smove uit productie genomen werd en plaats moest maken voor iSmove een integrale kampeerauto.

    Info www.niesmann-bischoff.de


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bij nacht onder een brug
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    15-06-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knaus heeft weer wat nieuws

    Knaus Van Ti 650 MEG Vansation

    Een beetje afgekeken van zijn familielid de Weinsberg Pepper lanceert Knaus nu ook een halfintegrale met alles erop en eraan.

    Het succes van Weinsberg in aanmerking genomen dacht men bij Knaus om ook een vergelijkbaar type te fabriceren, maar dan in een Knaus jasje.

    Voor deze uitvoering werden modellen van de Van Ti genomen. Ze zijn wat smaller dan de doorsnee halfintegralen en hebben al een uitgebreide uitrusting. Er zijn twee indelingen, de 5,99 m lange 550 MF met een Frans-bed, de 1 m langere 650 MEG heeft twee enkele bedden boven de garage. Een opmerkelijk verschil tussen de Knaus en Weinsberg is de achterwand. Bij een zelfde lengte heeft men bij Knaus de bumper in de wand geïntegreerd wat het interieur 10 cm langer maakt. In de koffer voor gasflessen staan ze naast elkaar wat het omwisselen gemakkelijker maakt. Het technisch vak is op dezelfde manier ingericht als dit van de Peper, vulopening voor verswater, de afvoerkraan en het veiligheidsventiel van Truma zijn er allen aanwezig.

    Als basisvoertuig werd de Fiat Ducato met een 140 pk sterke turbo dieselgenomen. Met zijn slechts 2,2 m breedte laat de Van Ti 650 MEG zich vlot over smalle en heuvelachtige wegen rijden. Een extra brede buitendeur met centrale vergrendeling zorgt voor een  gemakkelijke doorgang naar het interieur.

    De ontwerpers hebben de meubelen wat schuin laten uitvoeren waardoor de doorgang tot aan de bedden even breed blijft. Naast de buitendeur is een éénpersoons zitbank. Zo kan nog een vijfde persoon aan het verlengde tafelblad plaats nemen. Laat het echter voor een noodgeval zijn of voor een kort weekeind want de Van Ti 650 MEG is bedoeld en ingericht voor een koppel. Vooraan valt er een zee van licht door het dakvenster boven de stuurcabine en de vensters van de zitgroep. Een goed punt verdienen de 2,0 meter lange bedden. Zwervers worden alsmaar groter en om comfortabel te slapen dienen de bedden groot genoeg te zijn. Aan het hoofdeinde zijn drie afgesloten bovenkasten met onderaan een open legvak. In beide hoeken is een leeslamp met schakelaar, een USB stopcontact zien we aan een bed en in de zitgroep. Onder het voeteinde vinden we een kleerkast aan de ene zijde aan de andere kant is een legkast. Via een zijdeur of een deel van het omhoog kantelend voeteinde is de inhoud gemakkelijk te bereiken. Zoals in de meeste uitvoeringen met enkele bedden kunnen ze hier ook omgevormd worden tot een groot bed. Tussen het voeteinde van het linker bed en de badka[P1] mer heeft men een smalle kleerkast geperst, handig om je jas te hangen als je van buiten komt. Het sanitair achter de zitgroep is knap uitgekiend, een schuifdeur sluit het sanitair af. De meeste delen zijn uit witte kunststof vervaardigd. Met een draaibare wand waaraan het wastafeltje kleeft sluit het sanitair gedeelte af en een bruikbare douchecel komt te voorschijn.

     

    Keuken

    In de keuken heeft men slechts twee kookvuren in het aanrecht voorzien, ernaast is de RVS spoelbak. Enkel de kookvuren kan je afdekken. Onderaan zijn 3 zelfsluitende laden met een brede handgreep. Links van het aanrecht is een omhoog klappend verlengstuk, kwestie van het werkoppervlak wat te vergroten. Boven heeft de kast met witte licht gebogen deuren voldoende inhoud voor het kleine keukengerief. Tussen bed en keuken staat een smalle 142 l koelkast.

    Zwervers zullen in de smalle halfintegrale Van Ti 650 MEG Vansation een ideale reiswagen vinden zonder dat ze eerst uren de optielijsten moeten uitpluizen. Op enkele extra zaken, dat zijn meestal pure luxe uitrusting stukken zijn alle noodzakelijke en minder noodzakelijke toebehoren vanaf fabriek ingebouwd. Zoals we van Knaus gewoon zijn worden degelijke materialen gebruikt en zijn de kampeerauto’s keurig afgewerkt

    Meer info: www.knaus.com

    Technische gegevens

    L x B X H     6,96 x 2,2 x 2,76 m

    Stahoogte 1,96 m

    Bedden 2,0 x 0,8 m     2,01 x 0,97 m

    Gewicht rijklaar 2.790 kg

    MTM  3.500 kg

     [P1]er












    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    10-06-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De mooie molen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Truma Combi E reeks
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Sneller op temperatuur

    De hybride kachels van de Truma Combi

     De E-serie belooft meer flexibiliteit. Ze verwarmen ofwel met gasstroom of in een mix, waardoor verschillende situaties mogelijk zijn in elk geval de optimale energiebron.

    Twee elektrische in de warmtewisselaar geïntegreerde verwarmingselementen van 900 watt zorgen voor uitsluitend met elektriciteit te verwarmen. Dat betekent nul uitstoot en een goedkope alternatief vooral als men een vast bedrag op de camping betaald. In de verdere ontwikkeling richtte Truma zich op twee functies: snellere verwarming en warmer en meer warm water. In de boost-modus warmt het interieur tot 25 procent sneller op. Bij gemengd bedrijf wordt het verwarmingsvermogen bij elkaar opgeteld de elektrische verwarmingsstaven en de gasbrander, waarmee een totaal vermogen van 6.900 watt wordt opgewekt. Deze functie is echter alleen beschikbaar als het verschil tussen de binnentemperatuur en de ingestelde temperatuur meer dan tien graden Celsius is en het voertuig is aangesloten op 230 volt. In elektriciteitsmodus is de bijna stille werking prettig, want er zijn geen geluiden van de gasbrander. Degenen die volledig zelfvoorzienend zijn, zijn daarentegen aangewezen op gas.

    De nieuwe hybride verwarming kan niet achteraf worden gemonteerd vanwege de ingebouwde elektrische verwarmingselementen, dus u moet er een bestellen wanneer een aankoop van de kampeerauto voorzien is en erop letten of het gewenste model is geïnstalleerd.

    www.truma.com

     

     

     

     

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    09-06-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    HUUR EN REIZEN:

    Knaus Tabbert inspireert nieuwe caravanklanten met innovatieve ideeën

    • Vijf jaar op een steile weg naar succes

    • Meer dan 2200 voertuigen in de aanbieding

    • De ideale introductie tot de caravanwereld caravan

    • Handige, veilige digitale boekingsopties

    De caravaning beleeft momenteel een hausse die ongekend is. Dat blijkt uit de actuele cijfers van RENT AND TRAVEL, het verhuurmerk van Knaus Tabbert AG. Steeds meer jonge gezinnen, stellen of alleenstaanden voelen zich aangetrokken tot deze fascinerende, ongebonden vorm van vakantie. Zonder grenzen, zonder barrières, of het nu ver in de natuur is of spontaan direct naar de culturele schatten van Europese steden: reizen met kampeerauto’s en caravans is in de zomer van 2021 populairder dan ooit tevoren. "RENT AND TRAVEL is een absoluut succesmodel voor Knaus Tabbert", benadrukt Gerd Adamietzki, bestuurslid / CSO van Knaus Tabbert AG, de huidige cijfers: we bereiken  vele duizenden nieuwe klanten die caravannen als een veilige vorm ontdekken vakantie voor zichzelf."

    Het aantal beginners dat voor het eerst enthousiast is over de grote vrijheid van reizen is enorm gestegen. Voor hen is huren een ideaal  en innovatieve middel. Sinds de start vijf jaar geleden is er het ene succes na het andere: momenteel staan ​​meer dan 2200 voertuigen ter beschikking van klanten bij verhuurbedrijven in heel Duitsland. Ook het aantal verhuurstations (2021: 180) en reisbureaus (2021: 440) in het assortiment is fors gestegen.

    Dat steeds meer nieuwkomers hun weg vinden in de caravanwereld is ook een gevolg van het comfortabele en veilige boekingsplatform met uitgekiende software die RENT AND TRAVEL al snel populair maakte. Vooral klanten die geen ervaring hebben met mobiel wonen, krijgen veel praktische informatie en actieve hulp van experts bij het kiezen van het juiste voertuig. Bovendien waarderen geïnteresseerden het enorm dat ze gemakkelijk verschillende voertuigformaten kunnen testen voordat ze een specifieke aankoopbeslissing nemen.

    Het succesverhaal van RENT AND TRAVEL wordt momenteel ook bevestigd door de onderscheiding van het Duitse Instituut voor Servicekwaliteit: eind mei 2021 ontving RENT AND TRAVEL de felbegeerde onderscheiding "Duitslands beste online portals" in de categorie "Motorhome Rental". De onderscheiding is het resultaat van een uitgebreid consumentenonderzoek, onder meer naar de kwaliteit en variëteit van de aangeboden diensten.

    De intuïtieve RENT AND TRAVEL-app is ook bijzonder praktisch gebleken en biedt uitgebreide services voor en tijdens een reis - zelfs digitaal inchecken is mogelijk. Met snelle, ongecompliceerde gebruikersinterfaces, veel opties en, last but not least, een maximaal aanbod aan voertuigen, maakt de verhuurder indruk op elke klant met een slimme en individuele ervaring in de aanloop naar hun unieke vakantie. Dat blijkt ook uit de ontwikkeling van de leeftijdsopbouw: in 2020 was ruim 43 procent van de websitebezoekers jonger dan 34 jaar - een forse stijging van zo'n kwart ten opzichte van het jaar ervoor. Dit aantal bewijst op indrukwekkende wijze hoe sterk de jonge doelgroep dit type vakantie nu zelf ontdekt. De gemiddelde leeftijd van kopers ligt daarentegen nog steeds tussen de 51 en 57 jaar.

    Ondanks het grote aantal voertuigen in het wagenpark adviseert men momenteel niet lang te wachten met het boeken van een zomervakantie in 2021. Vooral dit jaar, wanneer na lange maanden van beperkingen eindelijk stap voor stap terugkeer naar onbeperkt reizen mogelijk is, verwacht men een verdere sterke stijging van de vraag.

    Meer informatie: www.knaustabbert.de

     

     

     

     








    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    07-06-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Inschrijvingen


     
    Inschrijvingen van zowel nieuwe als tweedehandse voertuigen doen het in mei slechter dan voor de coronacrisis

    Net zoals in de maanden maart en april moeten we de cijfers met 2019 vergelijken omdat de garages in mei 2020 nog deels verplicht gesloten waren. Dan merken we een terugval voor alle categorieën van zowel nieuwe als tweedehandse voertuigen, enkel de motorfietsen houden ongeveer gelijke tred met 2019. Er is dus (tijdelijk?) een einde gekomen aan de sterke prestaties van tweedehandse voertuigen, die al enkele maanden onafgebroken hoge inschrijvingscijfers konden voorleggen.

    Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO, vat de situatie als volgt samen: “In mei 2020 waren de garages nog gedeeltelijk gesloten en dus vergelijken we de resultaten van mei 2021 best met mei 2019. Dan merken we dat de inschrijvingen van nieuwe wagens (-31,1 %) ronduit slecht blijven ten opzichte van mei 2019. Nieuwe lichte en zware bedrijfsvoertuigen doen het eveneens slecht met dalingen tussen -18,9 % en -57,7 % terwijl de motorfietsen een status quo laten noteren (+0,7 %). Opvallend zijn de negatieve tweedehandscijfers in mei, en dit in tegenstelling tot de sterke prestaties in de afgelopen maanden: alle categorieën dalen ten opzichte van 2019 – zelfs de motorfietsen! Voor wat nieuwe voertuigen betreft spelen productie- en leveringsproblemen mee in het negatieve resultaat maar het lijkt er nu ook op dat de tweedehandsmarkt verzadigd raakt. Het wordt nu uitkijken naar juni, een maand waarin traditioneel veel tweedehandswagens worden aangekocht met het oog op de nakende zomervakantie.”

     

    Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

     



    Inschrijvingen speed pedelecs stijgen in mei licht ten opzichte van mei 2020 (+3,3 %) maar liggen ver achter t.o.v. mei 2019

    Na zeer sterkte prestaties in maart en april, vallen de inschrijvingen van speed pedelecs in mei terug op een niveau dat net boven dat van mei 2020 ligt (+3,3 %). Aangezien de fietshandels vorig jaar in mei nog deels gesloten waren, kijken we ook naar de cijfers van mei 2019 en dan zien we een sterke daling met -23,9 %. Toch blijft de balans over de eerste 5 maanden positief met een stijging van +31,2 % ten opzichte van 2020 en van +0,5 % ten opzichte van 2019. Alle provincies doen het duidelijk beter dan vorig jaar met procentueel zeer sterke stijgingen in enkele Waalse provincies. Leasing is sterk in opmars.

    Meer info TRAXIO


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    04-06-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een complete Giottiline

    Giottiline,

    Voor dit jaar worden weer meer kampeerauto’s aangeboden met alles erop en eraan. Giottiline T37S behoort tot die groep. Gebouwd als een halfintegrale kampeerauto op een Citroen basisvoertuig met een 140 `Pk sterke dieselmotor.

    Hij is 7,5 m lang, heeft enkele bedden en een ruime badkamer. Dak, wanden en bodem hebben hagelbestendige buitenbeplating. Voor een mooi effect tussen de 16 duim banden heeft hij licht metalen velgen en een sierlijk koetswerk decoratie gepaard aan een metallic kleurige stuurcabine. Een dakvenster boven de stuurcabine brengt veel licht in het interieur. Bij avond heeft men een gezellige sfeerverlichting en een sterk licht boven de tafel en de zitgroep. Bijna rondom zijn bovenkasten met witte licht gebogen deuren.

    We gaan de lange lijst aan toebehoren waarin een TV antenne, vlakscherm TV, 100 Watt zonnepaneel, navigatie systeem en nog veel meer niet vermelden. Misschien interessant om weten is dat ook een winterpakket met een Truma C met elektrische verwarmingselement voorzien is. Omdat al die opties meer gewicht veroorzaken is aan de achteras een luchtveersysteem gemonteerd en krijgt hij een MTM van 3.850 kg. Dat vertaalt zich natuurlijk in een rijbewijs C voor de chauffeur.






    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    03-06-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

     

    Wil je dit EK pas echt scoren?
    Kies dan een BOB!
    EK voetbal centraal in de nieuwe BOB-campagne

    Tijdens de wereldbeker van 2018 verdubbelde het aantal letselongevallen na de matchen van de Rode Duivels. Vooral overmatig drankgebruik van sommige bestuurders achter het stuur was de oorzaak. Met die wetenschap richt de BOB-campagne zich deze zomer in eerste instantie op het Europees Kampioenschap voetbal. Om tot de verbeelding te spreken, worden beelden van verkeersongevallen gecombineerd met echt voetbalcommentaar van Frank Raes en Filip Joos om duidelijk te maken dat drinken en rijden combineren gevaarlijk is. De slogan van de campagne geeft zoals steeds een positieve boodschap: ‘Mijn BOB is top”.

    Nieuwe campagne: ‘Mijn BOB is top’.

    Dit jaar start de BOB-campagne na een periode met zeer strenge gezondheidsmaatregelen. De heropstart van de horeca, het feit dat je terug samen dingen kan doen met vrienden en familie en het EK voetbal zijn allemaal potentiële momenten om feest te vieren. Het is daarom meer dan ooit nodig volgens  vzw Belgische Brouwers, Assuralia en Vias institute om een BOB-campagne te organiseren. Die wordt trouwens ondersteund door alle regio’s, de federale en de lokale politie.

    Euforie en…ongevallen na voetbalwedstrijden

    Een analyse van Vias institute toont aan dat in de uren na de wedstrijden van de Rode Duivels op het WK voetbal van 2018 het aantal ongevallen verdubbelde. De euforie en de feestroes van sommige bestuurders spelen daarbij zeker een rol. Nog een andere vaststelling is dat er zowel voor als na de matchen meer bestuurders onder invloed rondreden. Zo is bij 16% van de ongevallen in het uur voor een wedstrijd van de Rode Duivels de bestuurder onder invloed, ten opzichte van 5% op een soortgelijke dag zonder match.  In het uur na de wedstrijd blaast maar liefst 19% van de bestuurders na een ongeval positief, ten opzichte  van 11% in soortgelijke dagen zonder wedstrijd.

    Bob 2.0: weg van de platgetreden paden

    Na 25 jaar is BOB een door iedereen gekend concept. Om actueel te blijven, is het nodig om af en toe de platgetreden paden te verlaten en wat gedurfder uit de hoek te komen. De campagnespot wil daarom dit jaar het grote publiek sensibiliseren met beelden van echte verkeersongevallen in combinatie met voetbalcommentaar van Frank Raes en Filip Joos. Die mix lijkt op het eerste zicht humoristisch, maar maakt de problematiek toch heel erg duidelijk. Het drukt de kijker met de neus op de feiten: rijden en alcohol drinken, gaan niet samen.

    Beide commentatoren schaarden zich meteen en volmondig achter het initiatief:


    Frank Raes: “De feestroes en uitbarsting van vreugde na een overwinning van de Rode Duivels kunnen overweldigend en begeesterend zijn, met niets te vergelijken. Maar die bedwelmende euforie valt in het niets als dronken supporters verkeersongevallen veroorzaken. Daarom steun ik deze BOB-campagne zodat we met zijn allen het EK nog lang zullen herinneren en wel om de juiste reden!’’

    Filip Joos: “Ik steun de campagne omdat geen enkele voetbalwedstrijd ter wereld ook maar een verkeersdode waard is. Liever een exit van de Duivels na de eerste ronde en nul verkeersdoden dan EK- winst die tot een zegedronken ongeval met dodelijke afloop leidt.”

    Beide commentatoren schaarden zich meteen en volmondig achter het initiatief:


    Frank Raes: “De feestroes en uitbarsting van vreugde na een overwinning van de Rode Duivels kunnen overweldigend en begeesterend zijn, met niets te vergelijken. Maar die bedwelmende euforie valt in het niets als dronken supporters verkeersongevallen veroorzaken. Daarom steun ik deze BOB-campagne zodat we met zijn allen het EK nog lang zullen herinneren en wel om de juiste reden!’’

    Filip Joos: “Ik steun de campagne omdat geen enkele voetbalwedstrijd ter wereld ook maar een verkeersdode waard is. Liever een exit van de Duivels na de eerste ronde en nul verkeersdoden dan EK- winst die tot een zegedronken ongeval met dodelijke afloop leidt.”

    Deze spot zal trouwens te zien zijn via de sociale media, Sporza en de RTBF.

    Ook de Koninklijke Belgische Voetbalbond steunt de actie, CEO Peter Bossaert: “We hebben fantastische supporters. Ze zijn de steun en toeverlaat van onze Rode Duivels. Hopelijk kunnen we straks samen met hen  genieten van grootse sportmomenten. Maar hoe mooi het ook wordt, we houden het graag veilig. Niet alleen op het vlak van Covid-19, maar ook op de weg. Onze oproep:   supporter   zo   hard   voor   ons   als   je   kan,   maar   hou   het   veilig."


    Een wedstrijd om barbecues te winnen

    Om zoveel mogelijk mensen te enthousiasmeren, is er ook een wedstrijd met mooie prijzen (BBQ set, BOB-gadgets). Om deel te nemen moet je op de sociale media een foto of filmpje plaatsen die jouw BOB duidelijk in de kijker zet met de hashtag #mijnBOBisTOP. De origineelste foto’s en filmpjes vallen in de prijzen.

     

     

    Alcohol achter het stuur: nog altijd elke twee uur een ongeval!

    Sinds 2016 is het aantal ongevallen met een bestuurder stabiel gebleven en schommelt rond de 4200 per jaar, ofwel 1 ongeveer elke twee uur. In die ongevallen zijn er gemiddeld 5400 gewonden. Op langere termijn stellen we wel een verbetering vast. Het aantal ongevallen met een  bestuurder onder invloed is gedaald met 20% in vergelijking met 10 jaar geleden. Het aantal positieve blaastesten na een ongeval is gedaald van 11 naar 9%. In 2020 is het aantal ongevallen wel fors gedaald (2922 ongevallen) maar dat komt voor het grootste deel door de coronamaatregelen zoals de avondklok,  de sluiting van de horeca en de annulatie van bijna alle evenementen.

    Vooral een probleem bij de mannen.

    Hoewel bij 31% van de letselongevallen een vrouw betrokken is, maken ze maar 19% uit van de bestuurders onder invloed na een ongeval. Dat wil zeggen dat wanneer er bij een ongeval alcohol in het spel  is, dat in 4 op de 5 gevallen een man achter het stuur zat.

    Niet alleen ‘s nachts

    De laatste gedragsmeting over alcohol door Vias toont dat het percentage positieve bestuurders ‘s nachts het hoogst ligt: 10,7% tijdens weeknachten en 12,6% tijdens weekendnachten. Overdag ligt het percentage veel lager: 0,4% tijdens weekdagen en 1,2% tijdens weekenddagen.
    Het verkeer is overdag natuurlijk wel drukker en er gebeuren ook meer ongevallen. In totaal gebeuren er daarom meer ongevallen met een bestuurder onder invloed tijdens weekdagen (1427), dan tijdens weekendnachten (1117). Dat toont de noodzaak om op elk moment van de dag controles uit te voeren, dus ook tijdens de dag.

    Federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet: "Deze zomer kunnen we eindelijk opnieuw genieten van gezellige momenten met vrienden en familie. Dat hebben we allemaal echt nodig! Ik neem aan dat veel mensen, net als ik, gaan supporteren voor de Rode Duivels. Om die momenten optimaal te beleven, lanceer ik samen met Vias institute en de sponsors de nieuwe campagne "Mijn Bob is Top". Ons doel is dat dit Europees Kampioenschap dankzij alle Bobs een echt feest wordt voor iedereen. Scoren kunnen we enkel samen, als een team van 11 miljoen. Bob zijn, dat is een reflex van vriendschap en verantwoordelijkheid, om veilig te feesten."

    Koen Ricour, directeur Federale Wegpolitie: "BOB is een partnership om te strijden tegen alcohol achter het stuur en zo de verkeersveiligheid te verbeteren. Voor de Federale Wegpolitie is verkeersveiligheid onze hoofddoelstelling. We zijn fier om één van de partners te zijn van de campagne. We blijven erover waken dat onze wegen veiliger worden en we blijven alle weggebruikers wijzen op hun verantwoordelijkheid in het verkeer.”

    Bart Van Thienen, Korpschef Lokale Politiezone Aarschot en Co-voorzitter Centrex Verkeer:”De vrijheid om te bewegen in een veilige en leefbare omgeving is iedereen terecht zeer genegen en het hoofddoel van verkeershandhaving. We zijn zeer voorzichtig en risico-avers over onder andere de neveneffecten van vaccins, maar staan in verhouding nog te weinig stil bij de neveneffecten van alcohol en drugs achter het stuur. Het is al een hele sinecure om het verkeer in nuchtere toestand zonder ongevallen en gewonden of doden te laten verlopen, laat staan dat dit voldoende veilig zou lukken met een glas te veel op. Met de BOB-campagne blijft politie streven naar leefbare en veilige wegen voor iedereen." 

    Download hier het beeldmateriaal: https://www.dropbox.com/sh/y6nlf9c3edx96ao/AADP9739jkDnkeJjqTF2UfJla?dl=0 

     

     

     










    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    01-06-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een goede raad
    Klik op de afbeelding om de link te volgen



    Vertrek veilig op zomervakantie en laat tijdig je auto nazien op 10 essentiële punten!

    Voor het tweede opeenvolgende jaar zullen heel wat landgenoten deze zomer veeleer met de auto of kampeerauto op reis vertrekken en binnen Europa rondrijden dan met het vliegtuig naar verre bestemmingen te vertrekken. Het is daarbij van groot belang om de wagen in de garage goed te laten nazien of een onderhoud te laten uitvoeren vooraleer te vertrekken. Zeker omdat heel veel zwerfauto’s het afgelopen jaar maar weinig hebben gereden.

    Vorig jaar zijn veel minder mensen met het vliegtuig vertrokken op zomervakantie. De auto – en in mindere mate ook de kampeerauto’s – waren de grote reisfavorieten. Voor dit jaar verwachten we dezelfde tendens. Maar de meeste wagens hebben veel stilgestaan en minder gereden dan normaal. Dat kan problemen veroorzaken aan heel wat onderdelen zoals batterijen, banden, ruitenwissers, allerlei vloeistoffen tot zelfs de roetfilter. Aangezien je op vakantie behoorlijk wat kilometers aflegt in vaak warme omstandigheden is het echt nodig om je wagen preventief te laten nazien of een onderhoud te laten uitvoeren vooraleer op vakantie te vertrekken. Dat is belangrijk vanuit veiligheids- en ecologisch standpunt. Bovendien wil je op vakantie niet in panne vallen. TRAXIO heeft daarom een “10 om te laten nazien”-lijstje opgesteld voor een veiligheidscheck die je kan laten doen door je garagist, die daarnaast eventueel ook de nodige software-updates zal doorvoeren.

    10 om te laten nazien

    1. Banden: algemene staat, profieldiepte, bandendruk - eventueel ook controle van de schokdempers;
    2. Remmen en remvloeistof: de staat van remblokken en remschrijven, controle van het remvloeistofniveau;
    3. Lichten en richtingaanwijzers: werking en afstelling controleren;
    4. Ruiten: controle op barstjes of sterretjes door steenslag – licht beschadigde ruiten kunnen bij warm weer plots scheuren wanneer de airco wordt ingeschakeld;
    5. Ruitenwissers en ruitensproeiervloeistof: gebruik in de zomer sproeivloeistof waarmee insecten gemakkelijk worden verwijderd van de voorruit;
    6. Koelvloeistof: controle van het niveau en nazicht op mogelijke lekken van het koelsysteem;
    7. Batterij: bij zomerse temperaturen wordt de batterij hard belast, dus controle van de staat (en eventueel van de alternator);
    8. Airconditioning: nazicht, desgewenst filter vervangen en gas bijvullen;
    9. Roetfilter: controle van de staat en van het AdBlue-niveau
    10. Trekhaak, stekker en fietsrek, dakkoffer: controle van de algemene staat en de bevestigingspunten. Laat desgewenst monteren door je garagist of toebehorenspecialist.
    11. Meer info TRAXIO

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    30-05-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meer dan 3,5 ton
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw rijbewijs voor kampeerauto's van meer dan 3,5 ton?????

    EMHC PERSBERICHT

    Binnenkort autorijbewijs voor kampeerauto’s tot 4,25 ton?

    Brede steun voor het EMHC-idee

    De Euro Motorhome Club (EMHC), de oudste en grootste zwerfautoclub van Duitsland, beschrijft de onlangs afgesloten hoorzitting over de wijziging van de EU-rijbewijsrichtlijn, die kampeerautobestuurders in de toekomst in staat moet stellen om auto's van klasse B tot 4,25 ton te hebben momenteel is het B-rijbewijs beperkt tot voertuigen tot 3,5 ton. Met de verhoging van de limiet naar 4,25 ton zou een oude eis van de EMHC werkelijkheid worden: in 2011 startte de club haar “Aktion 4,25”, waarin precies deze eis werd gesteld. De EMHC had hiervoor duizenden steunhandtekeningen verzameld bij de kampeerauto gebruikers.

    Als quasi-uitvinder van het nieuwe doelmerk is het EMHC verheugd dat er nu brede steun is voor haar initiatief in heel Europa. Dat was niet altijd het geval: toen de Euro Motorhome Club in 2011 het onderwerp rijbewijzen in de publieke discussie bracht, verwierp de Duitse vereniging van kampeerautofabrikanten CIVD (voorheen VDWH) het initiatief als "zinloos".

    Intussen is dat fundamenteel veranderd: Europa's grootste autoclub, ADAC, en zijn Oostenrijkse equivalent, ÖAMTC, pleitten voor het verhogen van de 3,5 ton limiet voor kampeerauto’s naar de Europese Unie, net als Europa's grootste zwerfautoclub, de Nederlandse NKC, de Deense AutoCamperRådet, de Oostenrijkse Camping Club (ÖCC) of de dealerverenigingen DCHV (Duitsland) en Assocamp (Italië). De Europese kampeerautofabrikanten sloten zich ook aan bij de oproep voor een nieuwe limiet van 4,25 ton via hun overkoepelende organisatie ECF. Naast de EMHC voerden ook de Reisemobil Union (RU) en het Duitse Caravaning Institute (DCI) campagne voor de EU-vlag om de rijbewijswetgeving te wijzigen. Met succes: van de precies 2213 reacties aan de Europese Commissie over de herziening van de rijbewijswet gingen er meer dan 2000 over de kampeerauto regelgeving. Ruim 99 procent (!) Van hen eiste dat de autorijbewijsgrens voor kampeerauto’s zou worden verhoogd naar minimaal 4,25 ton. Naast een aantal belangen-, auto- en consumentenverenigingen kwamen ook veel kampeerautoliefhebbers direct in de

    hoorzitting van een maand voor de Europese Commissie.

    Wat het EMHC bekritiseerde sinds de laatste uitgebreide wijziging in de rijbewijswet in 1999, is allang uitgekomen: dat de starre gewichtslimiet het voor nieuwkomers moeilijk maakt om toegang te krijgen tot de wereld van kampeerauto’s. Het EMHC bekritiseerde ook het feit dat chauffeurs sinds 1999 de dure C1- of C-vrachtwagenrijbewijzen moesten halen, die bedoeld waren voor het goederenverkeer, als ze een voertuig van meer dan 3,5 ton wilden besturen. Hierdoor worden nieuwe bestuurders duidelijk benadeeld ten opzichte van degenen die nog een oud rijbewijs klasse 3 (C1E) hebben. Hiermee kunnen voertuigen tot 7,5 ton worden bestuurd.

    Daarnaast wilde de EMHC met haar “Aktion 4.25” bereiken dat een aantal kampeerauto’s van de 3,5-tons klasse die nu overbelast zijn weer legaal gebruikt kunnen worden. Omdat veel kampeerauto’s inmiddels de grens van 3,5 ton hebben overschreden omdat veiligheidscomponenten zoals ABS, ESP, sterkere remmen, betere kreukelzones, uitlaatgasreinigingssystemen, elektronische componenten en prestatiegerichte motoren standaard zijn en omdat de gebruikelijke comfortuitrusting (zonwering, zonne-energie) panelen, airconditioning, satellietsystemen, luchtvering, krikken, extra batterijen, enz.) zetten de gewichtsbalans onder druk. Als gevolg hiervan zijn de campers in de loop der jaren zwaarder geworden - maar over het algemeen zijn ze ook veel veiliger en net zo gemakkelijk te besturen als een auto.

    Het feit dat de Europese Commissie tot nu toe alleen een verhoging van het rijbewijsgewicht boven 3,5 ton heeft geaccepteerd met het B-rijbewijs als het extra gewicht wordt veroorzaakt door alternatieve aandrijvingen (dwz elektromotoren en batterijen) is vanuit het standpunt van de EMHC niet gepast. weergave: Indien u met het B-rijbewijs probleemloos een elektrisch voertuig mag besturen, dan moet dit ook gelden voor voertuigen met moderne dieselmotoren. Al het andere is "discriminerend" vanuit het standpunt van het EMHC.

    Na de meer dan eenduidige feedback aan de EU hoopt EMHC-voorzitter Dieter Steinacker "dat de uitbreiding van het autorijbewijs naar 4,25 ton, waar we al tien jaar om vragen, eindelijk en snel werkelijkheid zal worden."

    Nu ligt de bal in de politiek: de Europese Commissie komt naar verwachting eind 2021 met een voorstel voor een nieuwe Europese rijbewijswet, dat naar de Raad gaat.

    Ronde van Europese regeringsleiders. De Raad moet het Europees Parlement raadplegen voordat de wet in werking kan treden.

    Als alles volgens plan verloopt, zou de lang gevraagde 4,25-tons regeling voor kampeerauto’s eind 2022 of begin 2023 werkelijkheid kunnen worden.

    Meer info: Joachim Sterz, Rieslingstraße 4, D-67454 Haßloch

    TEL +49 151 2062 1000

    MAIL sterz@sterz-media.de

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    28-05-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sjoemelt Fiat ?

    De grootste zwerfautoclub NKC van Nederland schreef in haar nieuwsbrief:

    Mogelijk ook sjoemelsoftware bij Fiat Ducato

    Na het dieselschandaal met Volkswagen in 2015 zit nu Fiat in de beklaagdenbank. In Duitsland lopen meerdere rechtszaken van mensen die de aanschafprijs van hun camper terugeisen van Fiat. De eerste, tussentijdse vonnissen zijn geveld. Waar gaat het precies over? Vijf antwoorden op de belangrijkste vragen rond het vermeende gesjoemel van Fiat.

    Wat is de aanklacht?

    Zowel in Nederland als in Duitsland hebben stichtingen namens consumenten claims ingediend bij Fiat. Hun stelling: bepaalde modellen Fiat zijn voorzien van een installatie die de reiniging van de uitlaatgassen uitschakelt, als je gewoon met de auto de weg op gaat. Kortom: de waarden van de uitlaatgassen die de wet vereist, worden enkel tijdens een officiële test bereikt. De stichtingen eisen een schadevergoeding, omdat de fabrikant niet het schone voertuig heeft geleverd dat was beloofd.

    Om welke modellen gaat het?

    In Nederland rijden naar schatting 98 duizend campers rond op basis van een Fiat Ducato. Verdacht zijn op het moment alle 2.3- en 3.0-literdieselmodellen die volgens de normen Euro 5 en Euro 6 zijn gekeurd en in de periode 2014 –2019 op de markt zijn gekomen. Deze worden in diverse aanklachten in Duitsland genoemd. De nieuwste modellen, waarbij AdBlue wordt toegevoegd, vallen buiten de verdenking.

    Wat is de bewijsvoering?

    Volgens de aanklachten zijn diverse modellen Fiat-dieselmotoren voorzien van een installatie die een officiële test herkent: de motorsoftware zou na 22 minuten de reiniging van de uitlaatgassen uitschakelen. Geen toeval volgens de aanklagers, omdat een officiële test exact 20 minuten duurt. Na uitschakeling stoten de betreffende Fiat-diesels zo’n acht tot vijftien maal meer NOx (stikstofoxiden) uit dan volgens de norm is toegestaan. In Duitsland lopen diverse zaken van mensen die het geld van hun recent gekochte camper terugeisen. In Freiburg wees de rechtbank een claim af; in Koblenz won een camperaar een dergelijke zaak. Het gaat hier om voorlopige uitspraken, waarbij uiteindelijk in hoger beroep een definitief oordeel wordt geveld.

    Wat kan het gevolg zijn voor camperaars?

    Er zijn nog geen definitieve gerechtelijke uitspraken. Ducatocampers mogen gewoon gebruikt worden. Bovag-woordvoerder Paul de Waal voorziet ook voor de toekomst geen grote problemen. “Ook bij Volkswagen zag je dat er in Europa nooit een rijverbod is afgekondigd. Al die auto’s rijden nog dagelijks rond. Wel heeft Volkswagen de eigenaren gevraagd terug te gaan naar de dealer voor een software-update. Als de aanklachten tegen Fiat terecht blijken, kan ik me voorstellen dat ook eigenaren van een camper op Ducato-basis naar de Fiat-dealer worden geroepen voor een software-update.”

    Wat vindt de NKC hiervan?

    De NKC heeft Fiat in Nederland om opheldering gevraagd. Maar de autobouwer heeft ook na enkele maanden nog niet inhoudelijk gereageerd. NKC-directeur Stan Stolwerk vindt dat Fiat en de diverse camperfabrikanten die het Ducato-chassis gebruiken, de consument goed moeten informeren. “Dit is een ernstige zaak. Die stilte van de zijde van Fiat veroorzaakt onrust onder camperaars. Het minste dat Fiat kan doen, is eigenaren van een camper op basis van Fiat uitleggen wat de mogelijke gevolgen zijn van deze kwestie. Wij blijven erop aandringen dat Fiat z’n informatieverantwoordelijkheid neemt naar hun klanten en dealers. Wij houden de camperaar zo goed als mogelijk op de hoogte van eventuele ontwikkelingen.”

    Lees op de website het Dossier verdenking emissiefraude met de meest recente informatie en antwoorden op veel gestelde vragen.

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mooi plaatje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    27-05-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caravan Salon Düsseldorf vergroot in 2021

     CARAVAN SALON Düsseldorf 2021: de hele wereld van de caravaning

    Toonaangevende beurs voor kampeerauto’s, caravans en uitrusting, met duidelijke groeicijfers belangrijk signaal voor de beursbranche

     CARAVAN SALON nodigt exposanten, bezoekers en de media van 28 augustus tot en met 5 september 2021 in Düsseldorf uit voor de branchehighlight van het jaar.

    ’s Werelds toonaangevende beurs voor kampeerauto’s, caravan en uitrusting vindt dan voor de 60ste keer plaats.

     “Messe Düsseldorf en de Caravaning Industrie Verband (CIVD) als partner, kijken vol vertrouwen uit naar de ronde verjaardag. De openingsperspectieven voor beurzen, die Andreas Pinkwart, de minister van Economie uit Noordrijn-Westfalen onlangs heeft gepresenteerd, en de ontwikkeling van de stijgende vaccinatiecijfers en de daarmee gepaard gaande dalende infectiecijfers, stemmen ons positief. Op basis hiervan verwachten we dat we aan het einde van de zomer met het plaatsvinden van CARAVAN SALON opnieuw een belangrijk signaal voor de Europese beursbranche af kunnen geven. Het goed functionerende hygiëneconcept ‘PROTaction’ van het afgelopen jaar, zal ook dit keer de basis zijn om een beurs ten tijde van Corona succesvol te kunnen laten draaien. Wij zijn goed voorbereid en zetten alles op alles om van CARAVAN SALON, met het in achtnemen van de hoogst mogelijke hygiënestandaards, opnieuw een geweldig evenement te maken,” aldus Erhard Wienkamp, directeur van Messe Düsseldorf.

    Ook de te verwachten versoepelingen met het oog op de reisbestemmingen stemt de verantwoordelijke directeur positief, daar er dit jaar weer geïnteresseerden uit heel Europa op de vakbezoekersdag worden verwacht. “De voorwaarden voor een succesvolle beurs zijn aanwezig. Caravaning en natuurtoerisme worden steeds populairder. Een bezoek aan de beurs biedt de beste mogelijkheid om live alle voertuignoviteiten te bekijken en informatie in te winnen over bijzondere bestemmingen en over technische innovaties in het toebehoren- en uitrustingssegment,” vult Wienkamp aan.

    Podium voor trends, innovaties en noviteiten

    Ook in 2021 kunnen bezoekers een uniek aanbod op het gebied van de mobiele vrijetijd verwachten. In vergelijking met het voorgaande jaar, zullen  drie extra hallen in gebruik worden genomen. Deze extra oppervlakte vertaalt zich naar een beduidend grotere oppervlakte en ook het aantal exposanten stijgt met circa 45 procent. “Deze groeicijfers onderstrepen dat CARAVAN SALON als impulsgever van de branche dient en als jaarlijks verkoopplatform voor de caravaning-industrie onontbeerlijk is. In Düsseldorf worden de trends, innovaties en noviteiten van het komende seizoen gepresenteerd. Het stemt ons extra gelukkig dat veel exposanten, die het afgelopen jaar niet deel hebben genomen, terug zijn gekeerd,” zegt Stefan Koschke, projectleider Caravaning & Outdoor. Rond de 500 exposanten tonen op een oppervlakte van meer dan 200.000 vierkante meter de hele wereld van het mobiele reizen. In 13 hallen en op het buitenterrein presenteren zij ’s werelds grootste keuze aan caravans, kampeerauto’s, kampeerbusjes, voertuigtechniek, componenten en uitbouwdelen, tenten, mobiele woningen, caravaning- en campingtoebehoren & equipment, outdoor-kleding en – uitrusting, reisbestemmingen en natuurregio’s, camping- en staplaatsen.

    Beurzen onmisbaar verkoopplatform

    “De vakantievorm Caravaning vertoont sinds bijna een decennium een enorme en aanhoudende groeicurve. De corona-pandemie heeft de trend voor individuele, zelfvoorzienende vakanties en regionaal reizen een extra boost gegeven,” zegt Daniel Onggowinarso, directeur van de CIVD. “kampeerauto’s en caravans zijn emotionele producten. Potentiële klanten willen voertuigen ‘live’ zien en aanraken, wat digitaal niet mogelijk is. De live productpresentaties bespoedigen een aankoopbeslissing aanzienlijk, zoals het grote succes van CARAVAN SALON in de afgelopen jaren heeft bewezen. Evenementen zoals beurzen zijn onontbeerlijk als verkoopplatform en als mogelijkheid om merken en producten te presenteren. Dat geldt vooral voor een middelgrote branche zoals de onze.”

    Compact en connected toonaangevende beurs voor talrijke innovaties

    Daar vrijwel alle exposanten die het afgelopen jaar hun deelname hadden geannuleerd, in de beurshallen van Düsseldorf terugkeren, presenteren weer vrijwel alle gerenommeerde, internationale producenten hun complete productportfolio. Ook enkele nieuwe merken vieren dit jaar in Düsseldorf hun wereldpremière. Van compacte modellen voor starters tot aan luxemodellen, die geen wens onbeantwoord laten en expeditiemodellen voor ruwe terreinen, zal alles te zien zijn. “CARAVAN SALON is en blijft het beste platform om een allesomvattend, maar tevens gecomprimeerd overzicht te krijgen op de markten dan specifiek voor nieuwkomers, die een grote informatiebehoefte hebben,” aldus Onggowinarso.

    De toonaangevende beurs in Düsseldorf is het moment waarop de branche haar technische innovaties en productnoviteiten presenteert. De verbinding van verschillende apparaten in het voertuig is een aanhoudende trend. Op het gebied van caravans, die in de afgelopen jaren een beetje in de schaduw van de recordomzet voor campers stonden, groeit het aanbod. Bij jongere doelgroepen, vooral jonge gezinnen waarbij de ouders tussen de 35 en 45 jaar zijn, is de interesse sterk gegroeid. Bij campers is er vooral veel vraag naar uitbouwmogelijkheden en ook de vraag naar compacte modellen blijft onveranderd groot: met een eenvoudige bediening, slimme opbergruimtes en aantrekkelijke instapprijzen worden vooral jonge kopers en caravaning-nieuwkomers aangesproken. Nieuwe indelingen en inrichtingsmogelijkheden bieden de mogelijkheid, het voertuig naar eigen individuele wensen vorm te geven. En uiteraard kunnen klanten uit een groot scala aan basisvoertuigen kiezen.

    Nieuwe halindeling

    De groeicijfers van CARAVAN SALON vergeleken bij de voorgaande editie en de integratie van de reis-, natuur- en outdoor-segmenten in de themawerelden Equipment & Outdoor en Travel & Nature maken een verandering van de hallenindeling noodzakelijk.

    De integratie van hal 3 in de rondgang is geheel nieuw. Dit wordt de thuishaven voor de exposanten in de segmenten TRAVEL & NATURE en EQUIPMENT & OUTDOOR. Het aanbod in hal 3 wordt aangevuld met exposanten en handelaren voor tenten en voortenten en de directe verkoop.

    Hal 17 zal dit jaar weer in gebruik worden genomen en zal geheel met kampeerauto’s worden bezet. Meer dan 220 exposanten in het segment TECHNOLOGY & COMPONENTS vormen de B2B-afdeling van CARAVAN SALON en leiden ertoe dat ook hal 14 weer zal worden toegevoegd. De exposanten uit de segmenten voertuigtechniek, componenten en bouwdelen zijn zodoende in de naast elkaar liggende hallen 13 en 14.

    De grootste oppervlaktegroei genereren de aanbieders van kampeerbusjes, die de hallen 12 tot en met 15 geheel in beslag zullen nemen.

     Hal 5 blijft gereserveerd voor het PREMIUM-segment met luxemodellen, seriemodellen en off the road-voertuigen. In de hallen 1 en 4, 9 tot en met 11 en 16 en 17 zijn zoals gebruikelijk de kampeerauto’s en caravans te vinden.

     Digitale aanvulling

    Naast de live-presentaties die een beurs mogelijk maakt, biedt CARAVAN SALON voor het eerst ook digitale aanvullingen zoals matchmaking, online presentaties, video-showrooms en een hybride forum in het segment toerisme. “Voor, tijdens en na de beurs brengt de matchmaking-tool de bezoekers met het juiste aanbod samen. Vakbezoekers en natuurlijk ook consumenten kunnen met de producenten in contact treden, hen in virtuele meeting rooms ontmoeten, maar ook een afspraak ter plaatse op CARAVAN SALON plannen. Ook in het toerisme-segment zullen we met Travel & Nature connected’ een virtuaal platform creëren en online interessante presentaties op het gebied van toerisme ter beschikking stellen van mensen, die zelf niet in staat zijn de beurs te bezoeken. Bovendien staat er een techniekdag voor het B2B-segment ingepland, waar toebehoren-aanbieders zich met een online presentatie van de noviteiten die ze op hun beursstand zullen laten zien, ook tot geïnteresseerde klanten uit Noord- en Zuid-Amerika, Azië en Australië kunnen wenden. Met deze stappen ontwikkelen we het platform CARAVAN SALON met het oog op de toekomst en bieden exposanten en bezoekers het beste uit de analoge en digitale beurswereld,” aldus projectleider Stefan Koschke. Verschillende websessies zullen ook na de beurs onbemand in een video library ter beschikking staan.

    Actuele informatie en noviteiten zijn op het internet te vinden op www.caravan-salon.de.

     










    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per maand
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Archief per maand
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!