MALIBU IN MODELJAAR 2023: MEER TRANSPARANTIE, MEER OVERZICHT VOOR DE NIEUWE SUCCESVOLLE MALIBU VAN EN MALIBU CAMPERSERIES
Malibu Van: breed scala aan modellen geherstructureerd
Malibu motorhomes T/I: jonge modelserie met een gestroomlijnd gamma
Premium camperbussen, halfintegrale en integrale Malibu dekt met succes de gemeenschappelijke segmenten van camperbussen en kampeerauto’s. De succesvolle modelseries gaan het modeljaar 2023 in met herziene programma's: gestroomlijnd voor de Malibu-kampeerauto’s, geherstructureerd voor de Malibu-camperbussen.
Malibu Van: breed scala aan modellen geherstructureerd
De Malibu Van is een van de succesvolle pioniers van comfortcampers met badkamer. Hij was niet alleen mede-oprichter van dit snelgroeiende segment van de kampeerindustrie, maar gaf het ook resoluut vorm met een verscheidenheid aan innovaties. Malibu is nu meervoudig reekswinnaar in de verkiezing voor zwerfauto’s van het jaar in zijn klasse en heeft het programma van de Malibu Van de afgelopen jaren geleidelijk uitgebreid - de comfortcamper op maat, de Malibu Van maakt het mogelijk.
Met een nieuwe structuur maakt Malibu het programma van de Malibu Van in het modeljaar 2023 duidelijker en transparanter met ongewijzigde variatie. Het bestaat nu uit zeven basismodellen met tal van varianten en optionele extra's.
Malibu Van compact is de headliner voor de 540 DB- en 600 LE-modellen met dwarsbed en longitudinale eenpersoonsbedden. Het duo is 365 dagen per jaar voorbestemd voor dagelijks gebruik. Als meer reiscomfort gewenst is, zijn de modellen 600 DB en 640 LE ideaal. Ze kenmerken zich door de ruime comfortkeuken en het unieke, bijzonder ruime XL-Flexibad. Als alternatief maken de Allrounder 600 DB K en 640 LE K diversiteit indruk met hun XL comfortkeuken, een brede doorgang en een royaal gevoel van ruimte door een vrije zichtlijn. De Malibu Van first class twee kamers 640 LE RB overtreft dit als topmodel met zijn premium keuken, een enorme opbergruimte en zijn unieke tweekamerconcept met kleedkamer dankzij ruimtescheiding.
Alle Malibu Van comfort, diversiteit en eerste klasse - twee kamers zijn ook beschikbaar in de exclusief uitgeruste charmante coupé-uitrustingslijn met plafondluifels en verlengde interieurhoogte in de cabine en boven de residentiegroep in plaats van de cabinedakkast. Dit resulteert in een gevoel van ruimte bijna zoals in een semi-geïntegreerde camper. Dit kan tot het uiterste worden doorgevoerd in de exclusieve charmante GT skyview-lijn met een grote panoramische dakkoepel van de cabine naar de woongroep en ook een uitgebreide interieurhoogte in de cabine en boven de woongroep.
Malibu biedt alle modellen van de Malibu Van compact, diversiteit en eerste klas - twee kamers serie als een optionele familie-voor-4 versie. Bovenal omvat het een pop-up dak dat uitsluitend in eigen huis is ontwikkeld en geproduceerd in een unieke hybride constructie. Deze bestaat uit een GVK dakbedekking, hoogwaardige isolatie en een volledig beklede aluminium binnenhuid en biedt nog twee slaapplaatsen. De hoogwaardige constructie komt overeen met een volwaardig dak, het is tegelijkertijd licht en zeer stabiel en hagelbestendig.
Als je alle basismodellen, uitrustingslijnen en de familie-voor-4-varianten en de verschillende stijlwerelden bij elkaar optelt, kom je op enkele tientallen varianten van de Malibu Van. Ze zijn allemaal gebaseerd op de Fiat Ducato met hoog dak en worden gekenmerkt door een hoog woon- en slaapcomfort, verrassend grote opslagruimtes met maximale functionaliteit en gemakkelijke toegang, een uitgebreide en uitgebreide isolatie van de carrosserie en een uitzonderlijk stabiele meubelconstructie in langdurige kwaliteit. Dit maakt je een premium busje en de seriewinnaar als camper van het jaar. De Malibu Van interpreteert deze titel op zijn eigen manier als een premium bestelwagen: het is de hoogwaardige en handige camper voor elke dag van het jaar.
Malibu motorhomes T/I: jonge modelserie met een gestroomlijnd gamma
Het heeft de hogere middenklasse flink wakker geschud: de huidige generatie M Malibu-campers, pas in 2020 gepresenteerd, is met succes van de grond gekomen en heeft zich sindsdien internationaal bewezen. Daarom vertrouwt Malibu op consistentie en onthoudt zich van veranderingen in uiterlijk, technologie en uitrusting voor het modeljaar 2023. Tegelijkertijd is het modellengamma gestroomlijnd en overzichtelijker. In de semi-geïntegreerde Malibu T bestaat hij uit vier modellen, van de compacte, 6,9 meter lange T 430 LE tot de bijzonder ruime T 500 QB met een lengte van 7,4 meter. De plattegronden met longitudinale eenpersoonsbedden en eilandbed bed, met gecombineerde badkamer met scheidbare ronde douche en kamerbadkamer dekken alle gangbare wensen – inclusief met name rijbewijsvriendelijke varianten in de 3,5-tons klasse. De geïntegreerde Malibu concurreert met vijf modellen. Hier varieert het spectrum van de compacte en handige I 441 LE, slechts 6,67 meter lang, tot de weelderige I 500 QB met een lengte van 7,5 meter. De plattegronden komen overeen met de T-modellen.
Alle Malibu campers zijn nog steeds gebaseerd op de Fiat Ducato met plat frame. Met hun hoge kwaliteit, de carrosserieconstructie van de extra klasse met elegante dak- en zijwandafronding, de hoogwaardige meubelconstructie met dubbele verbindingstechnologie, het cabinezichtconcept van de geïntegreerde en een volwaardige verhoogde vloerkelder met de grootste opslagruimte in klasse, blijven ze normen stellen. Speciale aandacht moet worden besteed aan de Malibu Touring-modellen met een weelderige uitrusting en een aanzienlijk prijsvoordeel.
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
05-07-2022
600 jaar oud
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
Peggy Peg
Peggy Peg première op de Caravan Salon 2022 in Düsseldorf:
"Peg&Stop Heavy Duty", is hard als staal"
Peg&Stop Heavy Duty is gemaakt van gerecycled roestvrij staal van marinekwaliteit
"Peg&Stop Heavy Duty" is ook zoutwaterbestendig
Staalharde schroefpen is gebaseerd op bewezen Peggy Peg schroef- en producttechnologie
Op de Caravan Salon 2022 presenteert Peggy Peg voor het eerst de "Peg&Stop Heavy Duty". Dit is de sterkste versie van een schroefpen die ooit door Peggy Peg op de markt is gebracht. Bestaande uit gerecycled roestvrij staal, is het staalharde ontwerp in de eerste plaats ontworpen voor een zeer verdichte, extreem harde en steenachtige ondergrond, d.w.z. voor uitzonderlijke hardheid en bodemgesteldheid. De uitzondering hierop is massief gestort beton.
Vanwege het staalharde karakter van de nieuwe haringen is een slagmoersleutel met een bevestiging van 17 mm nodig om deze in de grond te schroeven. Die laatste is verkrijgbaar bij Peggy Peg. Een standaard accuschroevendraaier en de bijbehorende accessoires zijn voldoende voor de nieuwe Powerpack niet genoeg. Dankzij een doorontwikkelde contramoer 2.0 hoeft de Peg&Stop Heavy Duty niet altijd tot aan de aanslag ingedraaid te worden. De borgmoer 2.0 stelt de Peg&Stop in staat om de hoogte van de schroef flexibel in te stellen en gebruikt de geïntegreerde haak om tenttouwen en andere spanbanden op te spannen. Een of twee tegendraaien met de borgmoer zijn voldoende om ankerplaten met tegendruk aan de grond te bevestigen of tenten en stormlijnen stevig te verankeren.
%%%FOTo2%%%
Het nieuwe product is ontwikkeld naar aanleiding van een sterk en vaak genoemd verzoek van een klant. Kortom, Peggy Peg heeft tot op de dag van vandaag zijn lichtgewicht constructiefilosofie gevolgd. Voor kampeervoertuigen is het van belang dat de toebehoren zo licht mogelijk zijn. Hier beantwoord de Peggy Peg ten volle.
De vraag naar een superstabiel en staalhard systeem was echter zo groot dat deze nieuwe ontwikkeling nu is doorgevoerd. Achim Reinhold, Peggy Peg-ontwikkelaar: "Zelfs als we ons "lichtgewicht constructieprincipe" schenden, hebben we besloten om onze hardcore Peggy Line uit te breiden met de nieuwe Peggy Peg Heavy Duty (HD) om eindelijk zelfs extreem extreme grondomstandigheden aan te kondigen Peggy Peg is inmiddels wereldwijd actief en in andere landen zijn er nauwelijks problemen met gewichtsbeperkingen voor recreatievoertuigen. Daarnaast kregen we steeds meer aanvragen voor deze zware machine.”
De Peg&Stop Heavy Duty wordt voor het eerst gepresenteerd op de Caravan Salon in Düsseldorf. Vanaf januari 2023 is hij verkrijgbaar in speciaalzaken in een set van 4 voor 39,95 euro.
Vind meer informatie over Peggy Peg en zijn innovatieve bevestigingssystemen
Geïnteresseerden op www.peggypeg.de of op www.peggypeg.shop
Op het Caravan Salon 2022 zal Peggy Peg exposeren in Hal 3 Stand A 36.
Contactpersoon: Achim Reinhold
Telefoon: 09203-918240
e.mail: info@peggypeg.de
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
03-07-2022
Kampeerauto’s
CaraBus en CaraTour
Het zijn echte succesverhalen - de WEINSBERG Camper Vans CaraBus en CaraTour . En het nieuwe seizoen brengt een frisse wind, waarmee de twee hun weg naar succes vervolgen: CaraBus en CaraTour zijn nu ook beschikbaar op Ford Transit - en deze combinatie past meer dan goed: nog meer hoofdruimte (205 cm), veel royale opbergruimte enorm dwarsbed en een unieke prijs-kwaliteitverhouding.
w
CaraBus en CaraTour – elk verkrijgbaar als 550 MQ en 600 MQ – zijn verkrijgbaar in drie frisse koetswerkkleuren die perfect harmoniëren met het onmiskenbare WEINSBERG-design. In het interieur maken de campers indruk met licht hout en witte kleppen met CPL (CaraBus) en modern CPL aluminium decor (CaraTour). Het dwarsbed achterin is goed bereikbaar via een opstapje. Dankzij de speciaal ontwikkelde zijdelen is de liglengte maar liefst 193 cm. Indien gewenst kan de liglengte zelfs worden verlengd tot 203 cm door de zijkanten in het bedgedeelte te verbreden . Ook de ruime badkamer is zeer comfortabel dankzij de indirect verwarmde douchebak en grote, ergonomische wastafel.
w
Dankzij open zichtlijnen ontstaat er een groot ruimtegevoel, wat ook wordt geholpen door een bijzonderheid in de keuken: de energiezuinige compressorkoelkast met vriesvak bevindt zich niet in het gezichtsveld, maar in het entreegebied , zodat deze zowel van binnen als van buiten goed bereikbaar isis. Ook hobbykoks komen aan hun trekken met de nieuwe kookplaat/spoelbakcombinatie van Dometic, inclusief een tweepits kooktoestel met elektrische branderontsteking en een gespleten glazen deksel. Er is voldoende opbergruimte naast het fornuis en in de nissen in de achterwand van de keuken. De ruime bovenkasten bieden veel ruimte, net als de garage. Hoewel het Ford-chassis slank en wendbaar is, biedt de garage veel opbergruimte - in vergelijking met CaraBus en CaraTour op Fiat is hij zelfs hoger en breder. Dankzij de voor koudebruggen geoptimaliseerde isolatie is er altijd een aangenaam binnenklimaat en ook in de winter zijn de WEINSBERG-campers ideaal om te kamperen, ook dankzij de standaard dieselverwarming.
w
Verdere highlights in de nieuwe campervans op Ford: innovatieve insectenwerende deur, zoals gebruikelijk met WEINSBERG volledig overdekte toiletschacht, in hoogte verstelbare tv en een moderne open kledingkast achterin.CaraBus en CaraTour op Ford Transit met voorwielaandrijving en 3,5 ton toelaatbaar totaalgewicht - er is volop ruimte voor extra ladingen - zijn verkrijgbaar met 130 pk en handgeschakelde zesversnellingsbak. Optioneel kan ook worden gekozen voor 155 pk (zware uitvoering), 170 pk en een 6-traps automaat. De voertuighoogte is 280 cm, de lengte is 553 cm of 598 cm, afhankelijk van de indeling.
w
Het nieuwe basisvoertuig wordt ook geleverd met intelligente assistentiesystemen , zoals: B. ESP, ABS, elektronische remkrachtverdeling (EBD), noodremhulp inclusief noodremlicht, tractiecontrole (TCS) standaard en tal van andere opties zoals slaperigheidsdetectie, cruisecontrol of rijstrookassistent. De buitenspiegels met geïntegreerde richtingaanwijzers zijn standaard elektrisch verstelbaar en verwarmd. De standaard halogeenkoplampen met dagrijverlichting zorgen voor het beste zicht. Eveneens standaard: de Ford Easy Fuel tankdop met bescherming tegen verkeerd tanken, de achterbumper met brede opstap en stabiele sjorogen, verzonken in de 50 mm dikke bodemplaat. Het innovatieve WEINSBERG hefdak is optioneelkan worden besteld, dat speciaal voor de voertuigen op Ford voor het nieuwe modeljaar is ontwikkeld. Het hefdak is standaard wit, maar kan op aanvraag ook in carrosseriekleur worden besteld.
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
Weinsberg veel nieuws
Kampeerauto
X-Cursion VAN en X-Cursion VAN EDITION [PEPER]
Helemaal nieuw, helemaal WEINSBERG - dat is de X-Cursion VAN . Het slanke, gedeeltelijk geïntegreerde voertuig is het eerste WEINSBERG-voertuig op basis van de VW T6.1 . Het nieuwe basisvoertuig past perfect bij het authentieke, prijsbewuste merk WEINSBERG en zijn unieke claim op functionaliteit en design. De T6.1 geeft het voertuig een nieuw "gezicht" dat harmonieus samengaat met het typische WEINSBERG-uiterlijk tot een opvallende, moderne eenheid. Ook het gezellige, stijlvolle interieur van de X‐Cursion VAN met hout en warme kleuren past hierbij.
p
De nieuwe X‐Cursion VAN is verkrijgbaar in twee indelingen: De 500 LT heeft een praktische draaibare badkamer, dwz de wastafel is aan één kant en kan over het toilet worden gezwenkt. In een handomdraai ontstaat aan de andere kant een homogene doucheruimte met gladde wanden. De doucheplanken zijn geïntegreerd in de zijwand en kunnen daardoor zowel in de douche- als in de wasstand worden gebruikt. Op deze manier combineert het draaibare bad twee verschillende gebruiksgebieden met het meest efficiënte gebruik van de ruimte. Nog een bijzonderheid van de 500 LT: de vaste zithoek. Er is niet één, maar twee banken in de lengterichting. De tafel tussen de banken kan indien nodig worden verbreed. Als de cabinestoelen zijn gedraaid, kunnen in totaal zes personen comfortabel aan tafel zitten - perfect, b.v. B. om gasten of campingburen uit te nodigen. Daarnaast wordt de zithoek in een handomdraai een ruim tweepersoonsbed. Met het op aanvraag te bestellen schuifbed boven de bestuurderscabine kunnen tot vier personen in de 500 LT slapen. In de garage van 60 x 90 cm is er veel ruimte voor vakantiegarderobe en uitrusting, talrijke opbergvakken en kasten en een opbergvak op de vloer dat ook via de garage bereikbaar is.
p
p
De 500 MQ maakt indruk met een volwaardige garage achterin en een groot tweepersoonsbed achterin. Ook hier kan optioneel een uitschuifbed voorin besteld worden, zodat deze plattegrond ook slaapruimte biedt aan maximaal 4 personen in twee aparte slaapruimtes. Bijzonderheid van de 500 MQ: de innovatieve, in hoogte verstelbare douche. Als dit op dit moment niet nodig is, kan het met een paar simpele bewegingen - met ondersteuning van een gasveer - tot de hoogte van het aangrenzende bed worden geduwd. Het matras ligt dan bovenop de douche. Hierdoor ontstaat er extra ruimte en opbergruimte. Als de douche naar de bovenste positie wordt geschoven, ontstaat er een volwaardige douchecabine, net als thuis in uw eigen badkamer - met een klapwand en volledige stahoogte van 1,90 meter. De matras is zo gevormd dat het bijbehorende matrasdeel eenvoudig opzij kan worden geschoven terwijl de douche in gebruik is. Het toilet kan op elk moment worden gebruikt in zowel slaap- als douchemodus. Beide indelingen van de X‐Cursion VAN hebben een ruime keuken met spoelbak, tweepits gasfornuis en 90‐liter Thetford compressorkoelkast. De boiler en verwarming werken op diesel, dus gas is alleen nodig voor het fornuis en een gasfles van 5 kg is voldoende. Met een binnenbreedte van 200 cm, een totale voertuighoogte van 285 cm en een lengte van 588 cm is het nieuwe halfintegrale voertuig ruim en compact tegelijk.
p
Van meet af aan is de X‐Cursion VAN ook verkrijgbaar als uitgebreid uitgerust speciaal model [PEPPER] . Deze apparatuur gaat veel verder dan de gebruikelijke [PEPPER] apparatuur. Dit omvat onder meer: 150 pk, 7-traps DSG-automaat , zijwand- en cabinelak in Ascot grijs, bumpers in carrosseriekleur gespoten, elektrische buitenspiegels, 17" VW lichtmetalen velgen, LED-koplampen inclusief LED-dagrijverlichting, Grootlichtregeling "Light Assist" en mistlampen incl. bochtverlichting, hordeur, voortentverlichting, voortent in antraciet, panoramisch klapraam, tweede garagedeur, verwarmde ruitensproeiers, bandenspanningsindicatie , ACC afstandsregelinginclusief Front Assist met city-noodremfunctie, multifunctioneel display in kleur, slaperigheidsdetectie, naviceiver VW streaming & internet inclusief achteruitrijcamera , multifunctioneel lederen stuur, geïsoleerde en verwarmde vuilwatertank, in hoogte verstelbare originele VW stoelen met dubbele armleuningen en lendensteunen , stoelverwarming voor bestuurders- en bijrijdersstoel, onderhoudsvriendelijke en robuuste Active Line stof MALABAR, 24-inch smart-tv, sfeerverlichting en smartphone-interface met inductieve oplaadfunctie .
p
De X‐Cursion VAN EDITION [PEPPER] biedt met zijn uitgebreide extra uitrusting een enorm prijsvoordeel ten opzichte van het standaardmodel met de bijbehorende uitrusting, die van land tot land kan verschillen.
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
Nieuw bij Knaus
CUV (Caravaning Utility Vehicle - nieuwe voertuigcategorie)
Game changers: TOURER CUV en TOURER CUVISION
Het beste van de twee werelden van stedelijke klasse en de compacte semi-integrale of gesloten bestelwagen: KNAUS presenteert een "game changer" en vestigt een nieuwe voertuigcategorie met de TOURER CUV op basis van de VW T6.1 : CUV staat voor Caravaning Utility Vehicle e. De belangrijkste kenmerken: compacte afmetingen tijdens het rijden, ruimte voor een comfortabele zithoek, een complete badkamer en een grote stahoogte in kampeermodus.
cu
De TOURER CUV – met minder dan 3.500 kg ideaal voor rijbewijshouders categorie B – staat voor flexibiliteit met volledige kampeergeschiktheid. Met vier zitplaatsen tijdens het rijden, vier slaapplaatsen en veel opbergruimte is het ook nog eens een perfecte gezinsauto. De TOURER CUV is geschikt voor de stad, manoeuvreren door smalle straatjes en het zoeken van een parkeerplaats is geen probleem. En ondanks zijn compacte afmetingen biedt hij in kampeermodus een stahoogte van twee meter . Dit is mogelijk dankzij het innovatieve hefdakconcept . In compacte rijmodus is de binnenhoogte 150 cm. De lengte van de TOURER CUV is 588 cm, de binnenbreedte is 190 cm. Via de FoldXPand achterzijdeer zit lengtewinst in het interieur. Met een douchevoorziening, vaste badkamer inclusief toilet, volwaardige keuken en koelkast alsmede dieselverwarming en boiler doet hij qua kamperen in geen enkel opzicht onder voor een camper of camper. Zijn compacte buitenafmetingen en de bijbehorende handzaamheid bieden een comfortabele kruissnelheid; Belangrijke rijhulpsystemen en een uiterst stabiele carrosserie zorgen voor een hoog veiligheidsniveau. Het zogenaamde "Bridge Light" tussen de KNAUS CATEYE evolution-achterlichten - een doorlopende lichtband - maakt het voertuig nog beter zichtbaar en geeft de nieuwe CUV's een hoge herkenningswaarde. Net als de TOURER VAN is de nieuwe TOURER CUV verkrijgbaar in de indelingen 500 MQ (met in hoogte verstelbare douche, volwaardige garage achter en tweepersoonsbed achter) en 500 LT (met draaibare badkamer, garage, vloer opbergvak en vaste zitgroep die omgebouwd kan worden tot tweepersoonsbed) aanwezig. Het hefdak heeft op aanvraag twee extra slaapplaatsen - het optionele schuifbed met een doordacht mechanisme ligt deels op de bestuurderscabine en is deels naar achteren uitgetrokken.
cu
Vanaf het begin is de TOURER CUV ook verkrijgbaar als een uitgebreid uitgerust speciaal TOURER CUVISION-modelbestelbaar. De uitrusting omvat bijvoorbeeld: 17" VW lichtmetalen velgen, voorbumper in carrosseriekleur gespoten, elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels, LED-koplampen inclusief LED-dagrijverlichting, "Light Assist"-grootlichtregeling en mistlampen inclusief bochtverlichting, insectenwerende deur, voortentlamp, voortent, verwarmde ruitensproeiers, geïsoleerde en verwarmde vuilwatertank, bandenspanningsindicatie, ACC afstandsregeling inclusief Front Assist met city-noodremfunctie, multifunctioneel display in kleur, slaperigheidsdetectie, naviceiver VW streaming & internet inclusief achteruitrijcamera, smartphone-interface met inductieve oplaadfunctie, multifunctioneel lederen stuur, in hoogte verstelbare originele VW-stoelen met dubbele armleuningen en lendensteunen en stoelverwarming voor bestuurder en voorpassagier.
Ten opzichte van het standaardmodel met de juiste uitrusting levert de TOURER CUVISION enorme besparingen op.
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
Knaus op Volkswagen volgend jaar
Kampeerauto’s
TOURER VAN en TOURER VAN VANSATION
KNAUS en Volkswagen gaan een nieuwe samenwerking aan in het campersegment: de nieuwe TOURER VAN . Het nieuw ontwikkelde semi-integraal voertuig op basis van de VW T6.1 maakt op het eerste gezicht indruk met zijn sportieve, opvallende exterieur in het onmiskenbare KNAUS-design. Daarbij past ook het moderne, uitnodigende interieur van de TOURER VAN met open zichtlijnen, doordachte opbergruimte, licht hout en stijlvolle SAMOA-accenten. De nieuwe semi-geïntegreerde is verkrijgbaar in twee lay-outs: 500 MQ en 500 LT. Dankzij de FoldXPand achterconstructiemet een compacte buitenlengte is er aan de binnenkant lengtewinst. Met een binnenbreedte van 200 cm, een hoogte van 276 cm en een lengte van 588 cm is de TOURER VAN ruim en handzaam tegelijk. Beide indelingen hebben een ruime keuken met een 90 liter compressorkoelkast, spoelbak en tweepits gasfornuis, evenals een dieselverwarming en boiler. Een gasfles van 5 kg biedt royale reserves om te koken. Op aanvraag kan een praktisch schuifbed boven de bestuurderscabine worden besteld, zodat in totaal maximaal vier personen in de TOURER VAN kunnen slapen.
De 500 MQ komt ook met een bijzonderheid: met slechts een paar eenvoudige bewegingen - ondersteund door een innovatief mechanisme met gasveer en riemlus - kan de badkamer altijd worden aangepast aan de huidige gebruikssituatie: als deze op dit moment niet nodig is , de in hoogte verstelbare douche kan naar beneden worden geduwd zodat deze gelijk staat met het aangrenzende tweepersoonsbed achter, het matras ligt dan bovenop de douche. Dit creëert extra ruimte wanneer de douche niet in gebruik is. Wanneer de douche naar de bovenste positie wordt geschoven, wordt het een volwaardige douchecabine met een vouwwand en een volledige stahoogte van 1,90 meter. Of het nu in slaap- of douchemodus is - het toilet is te allen tijde toegankelijk en bruikbaar. Daarnaast inspireert de 500 MQ met eenvolwaardige garage achter en twee aparte slaapgedeeltes: het tweepersoonsbed achter en het optionele schuifbed voor. In de 500 LT is er een ruime garage, een grote opbergruimte op de vloer die ook via de garage te bereiken is, evenals andere compartimenten en kasten voor allerlei vakantiespullen.De comfortabele draaibare badkamer maakt optimaal gebruik van de ruimte door de combinatie twee verschillende toepassingsgebieden: de wasbak aan de ene kant kan in een handomdraai over het toilet worden gezwenkt. Hierdoor ontstaat een op zichzelf staande doucheruimte met aan de andere zijde gladde wanden. De in de zijwand geïntegreerde doucheplanken kunnen in beide ruimtes volledig worden benut. Nog een highlight: het zeer ruime zitgedeelte van aangezicht tot aangezicht: In plaats van één heeft de 500 LT twee lange zitbanken die comfortabel plaats bieden aan vier personen. Als de bestuurdersstoelen ook naar het woongedeelte worden gedraaid, kunnen er in totaal zes personen aan de tafel plaatsnemen, die indien nodig ook kan worden verbreed. Niets staat bijvoorbeeld het samen eten met gasten in de weg. De zithoek kan ook worden omgebouwd tot een ruim tweepersoonsbed.
Vanaf het begin kan de TOURER VAN ook als speciaal model VANSATION worden besteld . De uitgebreide uitrusting omvat veel meer dan de gebruikelijke VANSATION-uitrusting, bijvoorbeeld: bestuurderscabine en zijwanden in Ascot-grijs, 17" VW-lichtmetalen velgen , LED-koplampen inclusief LED-dagrijverlichting, grootlichtregeling "Light Assist" en mistlampen inclusief bochtverlichting, verwarmde ruitensproeiers, bandenspanningsindicatie , 7-traps DSG-automaat , naviceiver VW streaming & internet inclusief achteruitrijcamera , smartphone-interface met inductieve oplaadfunctie , ACC afstandsregelinginclusief Front Assist met city-noodremfunctie, voorbumper in voertuigkleur gespoten, elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels, tweede garagedeur, insectenwerende deur, voortentverlichting, voortent in antraciet, panoramisch openslaand raam, geïsoleerde en verwarmde vuilwatertank, multifunctioneel display in kleur, slaperigheidsdetectie, multifunctioneel lederen stuur, in hoogte verstelbare originele VW stoelen met dubbele armleuningen en lendensteunen , stoelverwarming voor de bestuurders- en bijrijdersstoel, sfeerverlichting, smart TV en het speciale model bekleding VANSATION WINTER WHITE.
Ten opzichte van het standaardmodel met de juiste uitrusting levert de TOURER VANSATION enorme besparingen op.
VAN TI PLUS en VAN TI PLUS PLATINUM SELECTIE
Sinds zijn marktintroductie overtuigt de sportieve VAN TI PLUS met het hoogste wooncomfort en uitzonderlijke rijdynamiek. Voor het modeljaar 2023 heeft hij een aantal optimalisaties en veranderingen ondergaan: hij heeft nu een nieuw basisvoertuig, de VW Crafter , die perfect past bij de "PLUS" van de VAN TI PLUS: moderne assistentiesystemen, vierwielaandrijving aandrijving op aanvraag, 140 pk en handgeschakelde 6-versnellingsbak, optioneel 177 pk en 8-traps automatische transmissie – het nieuwe chassis vormt een aantrekkelijke eenheid met de VAN TI PLUS, die met een PLUS overtuigt op het gebied van veiligheid en rijdynamiek. Dankzij de innovatieve FoldXPand achterzijde wordt het voertuig korter terwijl de leefruimte gelijk blijft.
Beide lay-outs 650 MEG en 700 LF zijn nu ook verkrijgbaar met uitgebreide PLATINUM-uitrustingbeschikbaar, wat een groot prijsvoordeel oplevert ten opzichte van het seriemodel met de juiste uitrusting: b.v. B. Chassis in metallic lak INDIUM GRAU, originele VW 17" lichtmetalen velgen, voorbumper gespoten in voertuigkleur, handgeschakelde airconditioning, multifunctioneel stuur, draaibare cabinestoelen in KNAUS design, cruisecontrol met snelheidsbegrenzer, slaperigheidsdetectie, elektrisch verstelbaar en verwarmde buitenspiegels, navigatiesysteem "Discover Media" inclusief "Streaming & Internet" met vier luidsprekers, digitale radio-ontvangst, achteruitrijcamera, PREMIUM-cabinedeur, insectenwerende deur, bedverlenging naar de ligweide, bedverlenging in het voeteneinde voor 700 LF (F-bed), ACTIVE ROCK bekleding, digitaal verwarmingsbedieningspaneel Truma CP‐ Plus, bluuwater waterfiltersysteem, sfeerverlichting, 32” Smart TV,
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
24-06-2022
Just go van Dethleffs
Camper voor starters met aantrekkelijke prijs-kwaliteitverhouding
Dethleffs Just Go: drie extra indelingen voor de nieuwe camperserie op Ford-basis
In mei 2022 vierde de Dethleffs Just Go zijn première. Voor het modeljaar 2023 breidt Dethleffs de nieuwe camperserie op basis van de Ford Transit nu uit met drie extra indelingen. Kampeerliefhebbers die op zoek zijn naar een voordelige camper van goede kwaliteit met een reisklare uitrusting, kunnen nu kiezen uit in totaal zes verschillende indelingen.
Met de Just Go, die nog maar enkele weken geleden op de markt werd gebracht, komt Dethleffs tegemoet aan de vraag van heel wat nieuwe kampeerders naar een compacte en tegelijk reisklare camper. De halfintegraal op basis van de Ford Transit onderscheidt zich door een bijzonder aantrekkelijke prijskwaliteitverhouding. Zo behoren draaibare pilotenstoelen met twee armsteunen, een cabineverduistering en 150 millimeter dikke premium 7-zone-matrassen van klimaatregulerend materiaal op de vast ingebouwde bedden al tot de standaarduitrusting. Het omvangrijke startpakket omvat in de basisuitvoering een EcoBlue-dieselmotor van 96 kW (130 pk) met voorwielaandrijving en een uitgebreide comfort- en veiligheidsuitrusting.
Het exterieur van de Dethleffs Just Go met de dynamisch gebogen lijn onder de ramen en de fraaie achterbumper past naadloos in het karakteristieke design van de Dethleffs camperseries. In het interieur combineert de Just Go de lichte, houten oppervlakken van de meubels met fijn gestructureerde wanden in grijze viltoptiek en de trendy donkergrijze deuren van de bovenkasten, zonder greep en wandoplossing draagt ook bij tot de ruimtewinst in de Just Go T 6615. Hier zijn de wastafel en een kunststof scheidingswand aan een centraal geplaatste, draaibare kolom bevestigd. In ‘normale toestand’ is de draaibare wand parallel aan de buitenwand opgesteld, terwijl de wastafel zich goed toegankelijk in het douchegedeelte van de badkamer bevindt. Als de wand naar buiten wordt gedraaid, draait de wastafel over het toilet en ontstaat een comfortabele douche met vaste kunststof wanden. De keuken tegenover de badkamer is beschikbaar met ofwel een groot werkblad en een koelkast van 83 liter eronder, ofwel een hooggeplaatste koelkast met een inhoud van 137 liter. Voor wie de Just Go T 6615 met drie personen wil gebruiken, is er een optie voor een hefbed.
Just Go T 6905: open interieur
Een tweepersoons “Frans” bed en het royale interieur kenmerken de Just Go T 6905.De luchtige zitgroep met extra zitplaats aan de passagierskant biedt comfortabel plaats aan vijf personen. De camper uit de zeven-meter-klasse heeft ook een grote hoekkeuken met een werkblad van 1300 millimeter en veel bergruimte in de laden en bovenkasten: deze ruimte ontstaat doordat de koelkast tegenover de keuken en wat hoger is geplaatst. Naar achteren toe vormen een 60 cm brede garderobekast aan de ene kant en een 30 cm grote linnenkast aan de andere kant de overgang naar de slaapkamer en de badkamer. Het comfortabele bed meet 200 centimeter in de lengte, 135 centimeter in de breedte aan het hoofdeinde en is aan het voeteneinde afgeschuind voor een betere doorgang naar de badkamer. Een in lengterichting geplaatste badruimte met banktoilet en scheidbare douchecabine grenst aan de bestuurderskant. Een extra tweepersoonsbed kan besteld worden als een optioneel hefbed.
Just Go T 7055 EBL: combinatie van eenpersoonsbedden en zitbank in lengterichting.
De 7,36 meter lange Just Go T 7055 EBL biedt nog meer ruimte voor wonen en slapen tijdens de reis. Deze combineert eenpersoonsbedden achterin met een met Softclose-technologie. In overeenstemming daarmee bieden de stofferingen ‘Ravello’ en ‘Salerno’ nieuw, qua kleur bij elkaar horend design.
Voor Nederland en België is gekozen voor een standaard Comfort line uitvoering, met extra standaard uitrusting. Twee uitrustingspakketten – het Assistentiepakket en het One-pakket – vullen de uitgebreide basisuitrusting naar wens tegen aantrekkelijke voorwaarden aan. Een wintercomfortpakket met voorzieningen voor kamperen in het koude seizoen is ook verkrijgbaar.
Drie extra indelingen voor het modeljaar 2023
De Just Go was tot nu toe slechts in drie indelingen verkrijgbaar – een korte versie met eenpersoonsbed en twee zeven-meter-versies met een ruime badkamer en eenpersoonsbedden of een centraal tweepersoonsbed -, maar Dethleffs breidt het gamma voor modeljaar 2023 uit met drie extra en zeer verschillende indelingen. Er is de compacte Just Go T 6615, de net geen zeven meter lange Just Go T 6905 en de Just Go T 7055 EBL, een derde versie met een lengte van 7,36 meter, die eenpersoonsbedden achterin combineert met een in de lengterichting geplaatste zitbank voorin. Dit betekent dat nu voor bijna alle eisen in dit segment de juiste oplossing kan worden gevonden.
Just Go T 6615: korte lengte, perfect gebruikt
De Just Go T 6615 is compact en wendbaar. Dankzij een slimme indeling en innovatieve oplossingen biedt deze indeling veel meer camper dan u zou verwachten bij een lengte van slechts 6,69 meter. De 2,0 meter lange eenpersoonsbedden in het achterste gedeelte zijn verhoogd, zodat er veel ruimte onder is voor kleding- en linnenkasten alsook voor een grote garage. In combinatie met het Comfortpakket krijgt de garage er een praktische beladingsmogelijkheid bij, dankzij een tweede achterklep links. De badkamer met praktische draaibare wandoplossing draagt ook bij tot de ruimtewinst in de Just Go T 6615. Hier zijn de wastafel en een kunststof scheidingswand aan een centraal geplaatste, draaibare kolom bevestigd. In ‘normale toestand’ is de draaibare wand parallel aan de buitenwand opgesteld, terwijl de wastafel zich goed toegankelijk in het douchegedeelte van de badkamer bevindt. Als de wand naar buiten wordt gedraaid, draait de wastafel over het toilet en ontstaat een comfortabele douche met vaste kunststof wanden. De keuken tegenover de badkamer is beschikbaar met ofwel een groot werkblad en een koelkast van 83 liter eronder, ofwel een hooggeplaatste koelkast met een inhoud van 137 liter. Voor wie de Just Go T 6615 met drie personen wil gebruiken, is er een optie voor een hefbed.
Just Go T 6905: open interieur
Een tweepersoons “Frans” bed en het royale interieur kenmerken de Just Go T 6905.De luchtige zitgroep met extra zitplaats aan de passagierskant biedt comfortabel plaats aan vijf personen. De camper uit de zeven-meter-klasse heeft ook een grote hoekkeuken met een werkblad van 1300 millimeter en veel bergruimte in de laden en bovenkasten: deze ruimte ontstaat doordat de koelkast tegenover de keuken en wat hoger is geplaatst. Naar achteren toe vormen een 60 cm brede garderobekast aan de ene kant en een 30 cm grote linnenkast aan de andere kant de overgang naar de slaapkamer en de badkamer. Het comfortabele bed meet 200 centimeter in de lengte, 135 centimeter in de breedte aan het hoofdeinde en is aan het voeteneinde afgeschuind voor een betere doorgang naar de badkamer. Een in lengterichting geplaatste badruimte met banktoilet en scheidbare douchecabine grenst aan de bestuurderskant. Een extra tweepersoonsbed kan besteld worden als een optioneel hefbed.
Just Go T 7055 EBL: combinatie van eenpersoonsbedden en zitbank in lengterichting.
De 7,36 meter lange Just Go T 7055 EBL biedt nog meer ruimte voor wonen en slapen tijdens de reis. Deze combineert eenpersoonsbedden achterin met een badkamer die, wanneer de deur open is, de douche- en toiletruimte samenvoegt tot een ruime badkamer, die het slaap- en badgedeelte scheidt van de woonruimte. In het voorste gedeelte nodigt een royale zitgroep met twee in de lengte geplaatste banken uit om lekker te relaxen. De grote, vrijstaande tafel in het midden kan opzij geschoven worden om de toegang tot de cabine te vergemakkelijken. Ook kopers van de T 7055 EBL kunnen het aantal bedden uitbreiden tot vier met een optioneel hefbed.
Meer info www.dethleffs.de
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
23-06-2022
Detleffs nieuwste camperbus
Dethleffs Globetrail 590 C: royale Camper Van met pit
Aan het einde van het modeljaar 2022 breidt Dethleffs het gamma van zijn nieuwe Camper Van-serie Globetrail uit met de Globetrail 590 C. De bijna zes meter lange buscamper op basis van de Ford Transit heeft een ruim woongedeelte, een dubbele bodem, een innovatieve comfort-badkamer en nog veel meer praktische details.
In de zomer van 2021 presenteerde Dethleffs voor het eerst een Camper Van onder zijn eigen naam. In de Dethleffs Globetrail op basis van de Fiat Ducato voerde de fabrikant veel vernieuwende uitbreidingsideeën door en het nieuwe model werd al snel succesvol. Nu breidt Dethleffs de Globetrail-serie uit met een buscamper op basis van de Ford Transit: de Globetrail 590 C.
De indeling van dit nieuwe model is gebaseerd op de bekende en beproefde indeling uit de Globetrail 600: voorin een zitgroep met twee zitplaatsen in de rijrichting en een draaibare bestuurders- en passagiersstoel, daarachter de badkamer en de keuken en in het achterste gedeelte een dwars ingebouwd tweepersoonsbed. Wat klinkt als een vertrouwde buscamper indeling, blijkt bij het instappen bij nader inzien een innovatief ruimtewonder te zijn. Zelden bood een camper van zes meter zo’n royaal ruimtegevoel, terwijl hij tegelijk overvloedige woon- en comfortfuncties en veel bergruimte biedt.
Nieuw type comfort-badkamer
Het geheel nieuw ontwikkelde comfort-badkamerconcept levert een belangrijke bijdrage aan de open, ruime woonsfeer in de Globetrail 590 C. Dethleffs maakt daarbij gebruik van de modulaire, opklapbare constructie van het dwarsbed achterin en combineert dat met een slimme draaibare wandoplossing in matglaslook, de deur met rollo die bekend is van de vorige Globetrail-modellen en
een douchebak met een breedte van 87 centimeter en een diepte van 47 centimeter, wat ongewoon groot is voor Camper Vans.
Als de douche niet in gebruik is, biedt de veelzijdige badkamer voldoende ruimte voor het onbelemmerd gebruik van wastafel en toilet. Tegelijkertijd schept hij dankzij de compacte afmetingen extra woonruimte en daardoor een onvergelijkbaar ruimtegevoel. Met enkele handelingen maakt u er een douche van: klap het voorste deel van het bed aan de bestuurderskant op, zwenk de douchewand naar buiten en u heeft een ruime douche-oase met een stijlvol hotelkarakter, veel daglicht en een stahoogte van 1,94 meter. De antracietkleurige douchebak met rooster van echt hout en het openslaande raam scheppen ook een behaaglijke sfeer in de comfort-badkamer van de Globetrail. De doucheslang kan ook door het raam naar buiten worden geleid: ideaal om zand af te spoelen, wetsuits schoon te maken of uw trouwe viervoeter te wassen.
Open voorzijde
Maar niet alleen de vernieuwde badkamer, ook de nieuw ontworpen open ruimte in het voorste gedeelte van de nieuwe Globetrail 590 C draagt bij aan het royale gevoel van ruimte. De smalle bovenkasten in een knus houtdecor boven de dinette lopen door naar voren tot in de cabine, waar ze bijna naadloos aansluiten op de praktische bergruimten boven de voorruit. Op deze manier combineert Dethleffs veel vrije ruimte aan de voorzijde met talrijke praktische opbergmogelijkheden. De boven- en keukenkasten zijn greeploos, zodat er niets achter kan blijven haken. En met hun elegante uitstraling met gladde panelen en afgeschuinde randen benadrukken ze de open totaalindruk in het interieur van de Globetrail.
Slim lichtconcept
Indirecte verlichting op de bovenkasten en in de keuken zorgt ’s avonds voor een gezellige sfeer. In plaats van uitstekende spots gebruikt Dethleffs in de nieuwe
Globetrail 590 C verzonken touchspots als functionele verlichting boven het aanrecht in de keuken, bij de zitgroep en als leeslampjes in het slaapgedeelte. Deze touchspots hebben het voordeel dat ze niet verblinden en de bewegingsvrijheid niet beperken.
Doorlopende dubbele bodem
De ontwerpers van Dethleffs gebruikten de aanpassing van het Globetrailruimteconcept aan de Ford Transit als basisvoertuig voor een andere innovatie: de installatie van een dubbele bodem. Zo ontstaat een volledig vlakke vloer van de cabine naar het achterste gedeelte. Toch biedt de woonruimte een royale stahoogte van 1,94 meter. Alle kabels en leidingen zijn, zonder struikelgevaar en beschermd tegen de kou, netjes in de dubbele bodem verwerkt.
Keukenladen voor binnen en buiten
De keuken van de Globetrail 590 C loopt langs de rechter zijwand door tot in het openingsgedeelte van de zijschuifdeur. Zo ontstaat niet alleen een ruim werkoppervlak, Dethleffs gebruikt deze constructie ook voor een andere ingenieuze vernieuwing: de keukenlades kunnen zowel van binnen als van buiten geopend worden – dit laatste als de schuifdeur open staat. Dat is het echte buitenleven! Maar de keuken overtuigt met nog meer praktische details. Zo is de 84 liter grote compressor-koelkast verhoogd geplaatst voor een gemakkelijke toegang. Tegelijkertijd benadrukt het consequent open ontwerp met een legplank in plaats van een kast boven de koelkast het royale ruimtegevoel in de Globetrail 590 C. Het fornuis en de gootsteen kunnen afgedekt worden om het werkoppervlak te vergroten, indien nodig. Een optionele uitklapbare plank in de doorgang naar buiten breidt de opbergmogelijkheden nog uit.
Bedden om van te dromen
De praktische bedconstructie, die links en rechts op grote opbergboxen rust, is door Dethleffs voor de Globetrail 590 C nog eens verbeterd. De deelbare bedbodems kunnen zonder moeite omhoog geklapt worden en samen met de matras veilig tegen de zijwand opgeborgen worden, zodat er een middenpad ontstaat dat als garage gebruikt kan worden. Nieuw is echter de mogelijkheid om het tweepersoonsbed op te splitsen, zodat er achterin een eenpersoonsbed ontstaat, of zelfs ruimte voor de douche-oase. Bovendien heeft Dethleffs het dwars ingebouwde tweepersoonsbed met een schotelbodem uitgerust. De ergonomische schotelveren passen zich individueel en precies aan de wervelkolom aan, ondersteunen het lichaam op de juiste plaatsen en zorgen zo voor een gezonde en rustgevende slaap. Het slaapkamerkarakter van het achterste gedeelte wordt benadrukt door fraaie achterdeurpanelen, waarin de zonweringen inclusief hun frame gewoon verdwijnen. Dankzij het aangename oppervlak en de bijna randloze vorm leent het deurpaneel zich ervoor om tegenaan te leunen, zodat rechtop in bed zitten nu mogelijk is zonder het koude metaal van de deur of de uitstekende raamkozijnen aan te raken. Voor extra comfort en een onbelemmerd uitzicht op koude dagen zijn er verwarmde achterruiten.
Dat de ontwerpers van Dethleffs zich ook hebben toegelegd op minder zichtbare, maar daarom niet minder belangrijke details, blijkt uit het voorbeeld van de linker opbergbox onder het bed. Hier vindt u een ergonomische uittrekbare houder voor gasflessen. De gasflessen kunnen nu gemakkelijk verwisseld worden door de zware cilinders op de uittrekbare plaat te leggen en ze naar binnen te duwen.
Geen gezwoeg meer en vriendelijk voor de rug. Echt een verlichting.
Basisvoertuig Ford Transit
Het basisvoertuig van de Dethleffs Globetrail 590 C is een Ford Transit met hoog dak van de nieuwste generatie, met voorwielaandrijving en een lage-emissie 2,0liter TDCi Ford EcoBlue motor, handgeschakelde zesversnellingsbak, cruisecontrol, bestuurdersairbag, alsook een elektronisch stabiliteitsprogramma bedbodems kunnen zonder moeite omhoog geklapt worden en samen met de matras veilig tegen de zijwand opgeborgen worden, zodat er een middenpad ontstaat dat als garage gebruikt kan worden. Nieuw is echter de mogelijkheid om het tweepersoonsbed op te splitsen, zodat er achterin een eenpersoonsbed ontstaat, of zelfs ruimte voor de douche-oase. Bovendien heeft Dethleffs het dwars ingebouwde tweepersoonsbed met een schotelbodem uitgerust. De ergonomische schotelveren passen zich individueel en precies aan de wervelkolom aan, ondersteunen het lichaam op de juiste plaatsen en zorgen zo voor een gezonde en rustgevende slaap.
Het slaapkamerkarakter van het achterste gedeelte wordt benadrukt door fraaie achterdeurpanelen, waarin de zonweringen inclusief hun frame gewoon verdwijnen. Dankzij het aangename oppervlak en de bijna randloze vorm leent het deurpaneel zich ervoor om tegenaan te leunen, zodat rechtop in bed zitten nu mogelijk is zonder het koude metaal van de deur of de uitstekende raamkozijnen aan te raken. Voor extra comfort en een onbelemmerd uitzicht op koude dagen zijn er verwarmde achterruiten.
Dat de ontwerpers van Dethleffs zich ook hebben toegelegd op minder zichtbare, maar daarom niet minder belangrijke details, blijkt uit het voorbeeld van de linker opbergbox onder het bed. Hier vindt u een ergonomische uittrekbare houder voor gasflessen. De gasflessen kunnen nu gemakkelijk verwisseld worden door de zware cilinders op de uittrekbare plaat te leggen en ze naar binnen te duwen.
Geen gezwoeg meer en vriendelijk voor de rug. Echt een verlichting.
Basisvoertuig Ford Transit
Het basisvoertuig van de Dethleffs Globetrail 590 C is een Ford Transit met hoog dak van de nieuwste generatie, met voorwielaandrijving en een lage-emissie 2,0liter TDCi Ford EcoBlue motor, handgeschakelde zesversnellingsbak, cruisecontrol, bestuurdersairbag, alsook een elektronisch stabiliteitsprogramma (ESP), hulp bij het wegrijden op een helling, tractiecontrole, hulpremsysteem, extra zijwindassistentie en stabiliteitscontrole voor aanhangwagens.
De basisversie van de Globetrail 590 C wordt aangedreven door een krachtige viercilindermotor van 130 pk (96 kW). Als alternatief kan gekozen worden voor een 170 pk (125 kW) motor. Beide versies zijn verkrijgbaar met handgeschakelde of automatische versnellingsbak.
De nieuwe Globetrail 590 C is vanaf augustus te zien bij onze Dethleffs-dealers
Meer info www.dethleffs.de
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
600 jaar oud
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
Dethleffs Aero veel plaats
Dethleffs Aero Up: het compacte ruimtewonder
Dethleffs breidt de caravanserie Aero uit met drie nieuwe indelingen, waarbij een hefbed boven de rondzitgroep is geplaatst. Ondanks de compacte afmetingen kunnen zo snel en eenvoudig extra slaapplekken worden gecreëerd, zonder dat daarbij de woonruimte wordt beperkt. Vooral voor grotere gezinnen en kampeerders met incidentele slaapgasten is deze extra flexibiliteit absoluut een pluspunt.
In het jubileumjaar 2021 liet recreatievoertuigfabrikant Dethleffs de toercaravandesignreeks Aero terugkomen in een 90 jaar-editie en dat met groot succes. De Aero werd goed verkocht. Voor het modeljaar 2023 breidt Dethleffs het nu al veelzijdige assortiment uit en voegt aan de acht populaire indelingen (van het compacte model met dwarsliggende bedden Aero 410 QS en verschillende gezinsmodellen met stapelbedden tot de ruime variant met eenpersoonsbedden Aero 520 ER) drie extra indelingen toe. Alle drie modellen hebben de toevoeging ‘Up’ in de naam, waarmee Dethleffs verwijst naar een hefbed. Als het hefbed niet wordt gebruikt kan het vlak tegen het plafond worden geplaatst. Het kan indien nodig met enkele handelingen naar beneden worden gezwenkt, zodat een verhoogd aangebracht tweepersoonsbed ontstaat. Zo kan het aantal bruikbare bedden worden uitgebreid, zonder dat de woonruimte wordt beperkt. Daarmee is het Dethleffs gelukt om op een relatief compacte ruimte maximaal zeven bedden te plaatsen. De Aero up-modellen zijn vooral voor degenen die met veel personen reizen of die af en toe vrienden of kleinkinderen op bezoek hebben een ideale en bijzonder flexibele combinatie van compacte afmetingen met veel slaapplekken.
Ondanks bovenbed veel ruimte in de rondzitgroep
Dethleffs biedt de nieuwe Aero up in drie indelingen aan. Ze hebben allemaal een grote rondzitgroep in het achterste gedeelte, met daarboven een bovenbed dat tegen het plafond is aangebracht. Dankzij de binnenhoogte van 1,98 meter in de Aero up blijft boven de zitgroep voldoende ruimte. De bovenkasten boven de rondzitgroep hebben de ontwerpers van Dethleffs naar achter toe schuin vormgegeven, waardoor extra vrijheid boven het hoofd en een royaal ruimtegevoel ontstaat.
Als het bovenbed niet wordt gebruikt is het mechanisch vergrendeld. Om te ontgrendelen moet een knop links en rechts worden ingedrukt om het bed zachtjes naar beneden te zwenken. Zonder verdere ombouw kan het bed met een afmeting van 2,00 meter lang en 1,44 meter breed met een 13 centimeter dik, op veerlatten geplaatst 7-zones-koudschuimmatras van klimaatregulerend materiaal, direct worden gebruikt. Het stabiele bed is belastbaar met maximaal 200 kg. Via het meegeleverde trapje klim je eenvoudig naar het bed. Zowel boven alsook onder het bovenbed blijft er voldoende ruimte over, zodat ook bij naar beneden gezwenkt bovenbed de rondzitgroep als slaapplek voor maximaal twee personen gebruikt kan worden.
Met stapel- of eenpersoonsbedden
De compacte Aero up 460 KR wordt gekenmerkt door dwars ingebouwde stapelbedden in het voorste gedeelte, de centraal ingedeelde keuken, een badkamer en, bij omgebouwde rondzitgroep, maximaal zes slaapplekken. Bij uitrusting met de optioneel verkrijgbare drievoudige stapelbedden zijn zelfs zeven slaapplekken mogelijk. Ook de 70 centimeter langere Aero up 530 KR is bedoeld voor reislustige gezinnen. De in de lengte ingebouwde stapelbedden met tegenoverliggende dinette zorgen voor een royale, afzonderlijke kinderkamer in het voorste gedeelte, die bovendien met een vouwdeur kan worden afgescheiden. De indeling van de Aero up 530 ER wordt daarentegen gekenmerkt door een afscheidbare slaapkamer in het voorste gedeelte met in de lengte ingebouwde eenpersoonsbedden, een grote keuken, veel opbergruimte en een zeer royaal ruimtegevoel. Ook de verdere uitrusting van de nieuwe Aero up-modellen laat niets te wensen over. Zo beschikt de keuken standaard over een driepits fornuis met eenvoudig te reinigen kookoppervlak alsmede over een 137 liter grote koelkast met 15 liter groot vriesvak. Alle modellen beschikken over een badkamer met toilet en wastafel. Een douche-uitrusting is naar wens afzonderlijk of in een pakket met de City-wateraansluiting verkrijgbaar. Het optionele Touring-pakket bestaat uit een 70 centimeter breed panorama-dakluik voor veel daglicht, een Truma-boiler voor de warmwatervoorziening en een warmeluchtinstallatie. Een veiligheidspakket voor extra rijveiligheid en een Styling-pakket met 17 inch aluminium velgen, Big Foot-steunen, een disselafdekking en een ingebouwde kogeldrukweergave zijn eveneens voor alle drie modellen verkrijgbaar.
Meer info www.dethleffs.de
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
Dethleffs c'joy
Dethleffs c’joy: nieuwe outfit, meer comfort
Dethleffs geeft zijn caravanserie voor starters c’joy een upgrade. Een innovatief houtdecor en stoffering van duurzame grondstoffen bepalen het nieuwe trendy interieur. Bovendien zorgt een efficiënte compressorkoelkast in het modeljaar 2023 voor een upgrade van de standaarduitrusting van de Dethleffs c’joy.
De start in de Dethleffs caravanwereld wordt gemaakt met c’joy. De wendbare en compacte caravan is verkrijgbaar in vijf verschillende indelingen en is een geschikte kampeeroplossing voor jonge gezinnen en prijsbewuste stellen. Dankzij het lage eigen gewicht kan de c’joy zelfs door trekkende voertuigen uit de compacte klasse met minder krachtige motor worden getrokken. Ook bezitters van rijbewijs B mogen onder bepaalde omstandigheden met een dergelijke combinatie rijden. Met een breedte van 2,12 meter kan met de c’joy bovendien over smalle toegangswegen worden gereden, wat zorgt voor een ontspannen reis voor caravanstarters, ook op krappe delen van de route.
Nieuw, modern interieur
Voor het modeljaar 2023 maakt Dethleffs het interieur van de c’joy moderner en voert een nieuwe meubeldecor en stofferingen in. De meubelpanelen hebben een vriendelijk, licht houtdecor met dwars lopende nerf, wat het interieur groter doet lijken en voor een behaaglijke woonsfeer zorgt. De bovenkasten krijgen lichte kleppen en decorstrepen die fraai aansluiten bij de stofferingskleuren. Bij de vernieuwde c’joy kan worden gekozen uit twee stofferingen: Bij de stoffering Kappan harmoniëren kussens in lichtgrijs en beige met het nieuwe houtdecor van de meubels. Bij de stoffering Timor zijn zitkussens daarentegen in antraciet, terwijl turquoise rugkussens hier voor kleuraccenten zorgen. Bij beide stofferingen wordt de behaaglijke sfeer onderstreept door een qua kleur bijpassende stoffen bekleding. Ook bij de materiaalkeuze voor de stofferingen slaat Dethleffs bij de c’joy nieuwe, innovatieve wegen in. Het polyestergaren van de stoffen is gemaakt van 100 procent gerecyclede PET-flessen en ontziet daarmee het milieu. Het garen, dat ook wordt gebruikt in sportkleding, geeft de stofferingen een aangenaam zachte haptiek en draagt zo bij aan de behaaglijkheid in de c’joy.
Efficiënte compressorkoelkast in alle modellen
De keuken van de c’joy wordt in het modeljaar 2023 eveneens herzien, wat op het eerste gezicht echter minder opvallend is dan bij de meubels en stofferingen. In plaats van de tot nu toe gebruikte absorptie koelkast voorziet Dethleffs de caravan voor starters nu van een efficiënte compressorkoelkast. Deze kan zowel tijdens het rijden met 12 volt alsmede met landstroom worden gebruikt en koelt snel en betrouwbaar. Terwijl de modellen 410LK, 420QSH, 480 FSH en 480 QLK een 132 liter grote koelkast met vriesvak hebben, heeft het model met eenpersoonsbedden c’joy460LE vanwege de constructie een koelkast met 83 liter inhoud.
De indeling van het grote gezinsmodel c’joy480QLK met tweepersoonsbed voor en stapelbedden achter heeft Dethleffs voor het modeljaar 2023 in geringe mate herzien. Zo sluit de badkamer nu direct op de stapelbedden aan, terwijl de linnenkast naar voren is verplaatst. Daardoor heeft deze indeling nu ook een grote koelkast met 132 liter inhoud.
Uitrustingspakketten voor meer comfort en veiligheid
Voor de c’joy van het modeljaar 2023 worden verder de uitrustingspakketten Touring en Dynamik aangeboden. Het uit andere series bekende Touring-pakket bevat de warmwatervoorziening met een Truma-boiler, een warmeluchtinstallatie en een 50 x 70 centimeter groot hef-kanteldakluik en een hordeur. Bij het uitrustingspakket Dynamik wordt naast een mobiele vuilwatertank in de opbergkast voor gasflessen en een 44 liter grote verswatertank een reservewielhouder in de opbergkast voor gasflessen alsmede een serviceluik aan de buitenkant toegevoegd. Verder zijn bij het Dynamik-pakket schokdempers en een veiligheidskoppeling inbegrepen. Daarmee mag c’joy in combinatie met een geschikt trekkend voertuig worden gebruikt voor snelheden tot 100 km/u.
Praktische, tweedelige toegangsdeur
Alle c’joy-modellen beschikken over een praktische, tweedelige toegangsdeur. Deze is vooral gewild bij gezinnen en hondenbezitters, want het geopende bovendeel maakt aanvullende ventilatie mogelijk, terwijl het gesloten benedendeel voorkomt dat de caravan zonder toezicht wordt betreden of verlaten. Het dak, de voor- en achterzijde van de c’joy zijn gemaakt van hagelbestendig GFK.
Indelingen voor elke doelgroep
Zoals altijd kan in de serie worden gekozen uit vijf indelingen. Het kortste model c’joy410 LK, met een opbouwlengte van 4,99 m, heeft stapelbedden in het achterste gedeelte, een toiletruimte, keuken en een grote, om te bouwen zitgroep in het voorste gedeelte en is daarmee een comfortabele startersmodel voor jonge gezinnen. De c’joy420 QSH heeft een dwars in het voorste gedeelte geplaatst vast tweepersoonsbed en een midden-dinette. Keuken en badkamer bevinden zich in het achterste gedeelte. De indeling van de c’joy460 LE wordt gekenmerkt door in de lengte geplaatste eenpersoonsbedden en een dinette in het voorste gedeelte met keuken en tegenoverliggende toiletruimte in het middengedeelte. De c’joy480 FSH biedt maximale ruimte voor stellen met een keuken en badkamer in het achterste gedeelte en een grote slaapruimte met in de lengte ingebouwd tweepersoonsbed voorin. De grote gezinscaravan c’joy480 QLK heeft een dwars geplaatst tweepersoonsbed in het voorste gedeelte, een grote zitgroep, keuken en badkamer erachter en stapelbedden achterin. Hier is ruimte voor zes personen. In alle c’joy-modellen kan de badkamer optioneel met een douche worden uitgerust.
Mer info www.dethleffs.de
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
22-06-2022
Nieuwe halfintegraal bij Dethleffs
Dethleffs Just Go: nieuwe instapcamper op chassis van
Ford Transit
In periodes van reisbeperkingen voor hotels en pensions ontdekken steeds meer mensen kamperen als aantrekkelijke reisoptie. Beginnende kampeerders en mensen die de overstap maken naar kamperen vinden bij Dethleffs meteen een alternatief: een voordelige camper van goede kwaliteit met een reisklare uitrusting, de Dethleffs Just Go. Het nieuwe model op basis van de Ford Transit gaat vanaf eind juni 2022 bij de Dethleffs-dealers in première.
Het stijgend aantal registraties van kampeerauto's weerspiegelt het aantal kampeerders dat voor het eerst reizen met een zwerfauto ontdekt. Maar net voor starters is de keuze van het juiste model en van aangepaste uitrusting vaak moeilijk. Dethleffs komt nu tegemoet aan de vraag naar een voordelige en tegelijk reisklare kampeerauto met een nieuwe, betaalbare serie en biedt vanaf eind juni 2022 de nieuwe Dethleffs-serie Just Go.
De halfintegraal onderscheidt zich door een erg aantrekkelijke prijs-kwaliteitverhouding, zowel voor de basisvariant met omvangrijke basisuitrusting als in de uitgebreide variant met Comfortpakket. Als basisvoertuig gaat Dethleffs bij de Just Go voor de Ford Transit. Het omvangrijke startpakket omvat in de basisuitvoering al een EcoBlue-dieselmotor van 96 kW (130 pk) met voorwielaandrijving en een uitgebreide comfort- en veiligheidsuitrusting. De standaarduitrusting omvat o.a. cruisecontrol, verwarmbare, elektrisch instelbare buitenspiegels en een digitale DAB+-autoradio met afstandsbediening op het stuur evenals talrijke hulpsystemen, zoals noodremassistent, hill-holder-, zijwind- en hulpremsysteem. Voor extra comfort tijdens de rit zorgen de draaibare, in hoogte en helling instelbare pilotenstoelen met twee armsteunen.
Dynamisch buitendesign van de Dethleffs modeljaar 2022
Zoals de naam al doet vermoeden, is de Just Go afgeleid van de populaire Dethleffs-camperserie voor starters Just – met enkele kenmerkende verschillen. De Just Go krijgt een nieuwe kap boven de cabine, die past bij de cabine van het basisvoertuig Ford Transit. Het design van de zijkant met de voor Dethleffs kenmerkende, dynamisch golvende lijn onder de ramen, doet onmiskenbaar denken aan de actuele serie Just. De achterkant van de Just Go wordt echter gesierd door een nieuw ontworpen, mooie achterbumper, die optisch doet denken aan de bumper van de nieuwe Premium-integraal Dethleffs XL I. Zo past de buitenkant van de Dethleffs Just Go draadloos in het design van het modeljaar 2022 bij Dethleffs.
Drie indelingen op de markt
De halfintegraal Just Go wordt in juni 2022 op de markt gebracht met drie indelingen en twee uitvoeringsvarianten. De korte T 6815 EB beschikt over eenpersoonsbedden achterin en een L-vormige keuken in het midden, tegenover de badkamer. Hierbij is optioneel een vijfde zitplaats mogelijk. De langere T 7055 is beschikbaar in een versie met eenpersoonsbedden (T 7055 EB) of met een in hoogte verstelbaar, centraal queensbed achterin (T 7055 DBL). Beide lange modellen pronken bovendien met een ruime badkamer met afzonderlijke douche, die van de woonruimte gescheiden kan worden.
In de basisstructuur van het interieur is de overeenkomst met het zustermodel Just goed zichtbaar, maar de Just Go combineert lichte, houten meubels met fijn gestructureerde wanden in grijs vilt-optiek en trendy donkergrijze bovenkastkleppen, greeploos en met Softclose-technologie. In overeenstemming daarmee bieden de stofferingen ‘Ravello’ en ‘Salerno’ nieuw, qua kleur bij elkaar horend textiel, het laatste voorbehouden als deel van het Comfortpakket.
De zitgroep is bij de modellen met eenpersoonsbed T 6815 EB en T 7055 EB in de basisuitrusting uitgevoerd als halve dinette met tafel aan de wand. In de uitvoeringsvariant met Comfortpakket bevatten beide modellen een L-zitgroep met vrijstaande tafel. Het model T 7055 DBL met tweepersoonsbed beschikt over een zitbank langs beide zijwanden en tussenin een vrijstaande tafel.
Twee uitvoeringsvarianten vereenvoudigen de keuze
Om voor starters de keuze te vereenvoudigen, biedt Dethleffs voor de nieuwe Just Go slechts een overzichtelijk aantal opties. De omvangrijke basisconfiguratie omvat bijv. al de opbouwdeur met hor, cabineverduistering en matrassen van 150 mm dik op vast ingebouwde bedden. In de indeling T 7055 DBL behoort zelfs het in hoogte verstelbare queensbed tot de standaarduitvoering. De garage beschikt standaard al over een vloer met antislipvloer en nieuwe, soepele draai-spansluitingen.
De uitvoeringsvariant Comfort voldoet aan de eisen voor meer woon- en rijcomfort. Naast extra uitrusting voor het basisvoertuig, zoals een koplampassistent, regensensor en airco, beschikt het Comfortpakket o.a. over een dakraam in de cabine en een raam in de toegangsdeur, een hef-kanteldakluik van 70 cm lang boven de zitgroep, vouwverduistering in de cabine, de mogelijkheid om de eenpersoonsbedden om te bouwen tot tweepersoonsbed en een tweede garageluik. Het Comfortpakket omvat ook de indirecte verlichting Light Moments.
Voor beide versies is bovendien een assistentiepakket met meer veiligheidsassistenten verkrijgbaar. Dankzij het optionele wintercomfortpakket wordt de Just Go een absolute specialist tijdens de winter, die ook in ijskoude omstandigheden een prima wooncomfort biedt, zonder risico dat de waterinstallatie bevriest.
Daarnaast kan de zwerfauto voor een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding een persoonlijke touch krijgen dankzij opties, zoals een sterkere motor van 118 kW (160 pk), automatische versnelling, trekhaak, elektrische vloerverwarming, zonnepaneel of een elektrisch bedienbaar hefbed boven de zitgroep.
Meer info www.dethleffs.de
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
19-06-2022
De eerste camperbus van Hobby
Hobby-bestelwagen MAXIA VAN zijn première.
De tot nu toe bekende details verhogen de verwachting. De naam MAXIA alleen al geeft een idee van de innerlijke werking van de nieuwste bestelwagen van de familie Hobby. De MAXIA-wereld is bekend uit het caravansegment. Daar staat het voor de nieuwe premiumklasse Hobby caravans met Scandinavisch design, perfect op elkaar afgestemde kleuren en Scandinavisch comfort. "Het Hygge-design zal ook terug te vinden zijn in de MAXIA VAN", bevestigt Bernd Löher, algemeen directeur van Hobby. "Het beschrijft de nieuwe manier van kamperen, waarbij je zwerfauto net zo comfortabel en stijlvol is als je eigen huis." De VW Crafter dient als basis voor de MAXIA VAN. Bernd Löher weet dat het werken met Volkswagen grote voordelen met zich meebrengt: “Onze klanten zijn al bekend met veel eigenschappen van auto's. Dat waarderen ze, vooral op het gebied van veiligheids- en assistentiesystemen.” Binnenkort volgt meer informatie over de nieuwe MAXIA VAN.
EDITION (Citroen-chassis) en VANTANA DE LUXE (Fiat-chassis) beginnen het seizoen 2023 ongewijzigd, elk met twee verschillende plattegronden en in totaal drie bekledings-/meubeldecors om uit te kiezen. "Beide reeksen hebben veel fans en de vraag is nog steeds groot", legt Löher uit. Highlights zoals het extra brede panoramadak HOBBY TOP in de VANTANA DE LUXE zorgen daarvoor. "De eersteklas prijs-kwaliteitverhouding in alle Hobby-voertuigen is voor veel klanten cruciaal", zegt de Hobby-directeur. “Veel hoogwaardige en handige uitrustingsdetails zijn vanaf het begin bij Hobby zonder enige bijbetaling.” Het instapmodel VANTANA ONTOUR EDITION scoort hier bijzonder hoog met zijn uitgebreide standaarduitrusting, de af fabriek gemonteerde luifel, het navigatiesysteem met geïntegreerde achteruitrijcamera en het satellietsysteem inclusief TV.
OPTIMA DE LUXE BLIJFT OPWINDEN
In het kampeerauto segment begon het afgelopen seizoen met een update op het gebied van interieurdesign: de volledig herziene OPTIMA DE LUXE (Fiat Chassis) bracht het Scandinavische Hygge-design voor het eerst naar de camper. Lineaire meubels, perfect op elkaar afgestemde kleuren en een stijlvol interieur overtuigden meteen veel klanten. Net als het gemoderniseerde exterieurdesign met een nieuwe daklepel en dynamische ruitenwisserrichtingaanwijzers achter. Het is dan ook niet verwonderlijk dat Hobby het seizoen 2023 ongewijzigd begint met de OPTIMA DE LUXE. "Met 5 plattegronden biedt de OPTIMA DE LUXE veel flexibiliteit voor zowel paren als gezinnen", legt Matthias Schätzle, hoofd camperbouw bij Hobby, uit. "Je kunt bijvoorbeeld kiezen tussen een Frans bed, eenpersoonsbedden of een praktisch hefbed."
OPTIMA ONTOUR-SERIE BLIJFT OP KOERS VOOR SUCCES
De camperbestseller OPTIMA ONTOUR EDITION (Citroen Chassis) gaat ongewijzigd het nieuwe seizoen in. De bekende Hobby Complete uitrusting, b.v. met navigatiesysteem, satellietsysteem, zonnescherm, plisségordijnen en vele andere extra's verzekeren de wendbare OPTIMA ONTOUR EDITION al jaren op de prijs-prestatieschaal. Ook dit zal komend seizoen niet veranderen.
"We zien aan het aantal bestellingen dat we een assortiment kampeerauto’s hebben dat zeer goed is afgestemd op de behoeften van onze klanten", zegt Schätzle. "Van het instapmodel OPTIMA ONTOUR tot de compacte OPTIMA ONTOUR EDITION tot het opbergwonder OPTIMA ONTOUR ALKOVEN (allemaal op Fiat-chassis), er is voor iedereen een geschikte camper."
Meer info www.hobby-caravaning.de
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
Hobby duo
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
08-06-2022
Caravan salon Düsseldorf
CARAVAN SALON Düsseldorf 2022: ’s werelds grootste aanbod rond het thema caravaning
Drie extra hallen voor een beduidend groter aanbod
CARAVAN SALON Düsseldorf opent van 26 augustus tot en met 4 september 2022 op het beursterrein van Düsseldorf haar poorten voor de caravaning- highlight van het jaar. De toonaangevende beurs voor kampeerauto’s, caravans, camperbusjes en uitrusting breidt het aanbod vergeleken bij het voorgaande jaar duidelijk uit en toont de hele wereld van de caravaning in meer hallen dan ooit tevoren. “We zijn heel blij dat we een groot aantal nieuwe firma’s en verschillende terugkerende firma’s van ons concept hebben kunnen overtuigen. De tentoonstellingsoppervlakte wordt met drie hallen uitgebreid. Daarmee presenteren we in maar liefst 16 hallen het aanbod van meer dan 600 exposanten op 250.000 m². Alleen op CARAVAN SALON is vrijwel het volledige merkenspectrum live te zien en daardoor is het alleen bij ons in Düsseldorf mogelijk om op één locatie producten te vergelijken bij de verschillende producenten. We kijken vol vertrouwen, en voorpret uit naar de komende editie van dit evenement,” aldus Stefan Koschke, Project Director Caravaning & Outdoor. In Düsseldorf vinden alle fans van de mobiele vrije tijd naast de voertuighoogtepunten, ook een keur aan accessoires, technische uitrusting, uitbouwonderdelen, daktenten, mobiele woningen, caravaning- en campingtoebehoren, outdoor-kleding, reisbestemmingen, campingplaatsen en staplaatsen voor campers.
Trend voor individuele en natuur-verbonden reizen
“De vakantie met camper en caravan kent al meer dan 10 jaar een enorme en aanhoudende groei. Door de pandemie is de trend voor individuele en natuur-verbonden reizen nog verder gegroeid,” zegt Daniel Onggowinarso, directeur van de Caravaning Industrie Verband e.V. (CIVD). “Daar het weer mogelijk is om vrijwel zonder beperkingen te reizen, zijn de mensen weer volop bezig met het plannen van vakanties. Daarom is een bezoek aan CARAVAN SALON voor zowel caravaning-fans als nieuwkomers dan ook zo interessant, want nergens anders is de bandbreedte aan voertuigen en toebehoren zo veelzijdig en kan men producten aanraken en beleven.”
Nieuw: Preview Day op de eerste vrijdag
Voor het eerst zal er op de eerste vrijdag een Preview Day worden georganiseerd. Naast vertegenwoordigers van de media en vakbezoekers, kunnen exposanten ook eindgebruikers uitnodigen, om hen de mogelijkheid te bieden om op deze dag in een rustige setting een verkenningstocht over het beursterrein en door de hallen te maken. “Met dit aanbod willen wij de eerste beursvrijdag verder ontwikkelen en bieden daarbij onze exposanten de mogelijkheid om hun klanten gericht aan te spreken. Daarmee wordt een professioneel kader voor netwerken, ordergesprekken en business gecreëerd,” ligt Stefan Koschke toe.
Een dagkaart voor volwassenen in het weekend kost 18 euro en doordeweeks 16 euro (met korting 15 euro in het weekend en 13 euro doordeweeks). Voor kinderen (6 tot 12 jaar) is een dagkaart in het weekend 8 euro en doordeweeks 6 euro. Daarnaast kan er van maandag tot en met vrijdag voor tien euro een ticket voor de namiddag worden gekocht. De prijs voor de Preview Day-ticket bedraagt voor volwassenen 35 euro (met korting 30 euro) en voor kinderen 8 euro.
Actuele informatie en noviteiten zijn op het internet te vinden op
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
20-05-2022
Leuke binnenwegen
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
18-05-2022
Dethleffs heeft een nieuwe Globebus T6
Dethleffs Globebus T6
Net zoals bij de caravans worden bij de kampeerauto’s er wat smallere gebouwd. Meestal in een halfintegrale versie met enkele bedden en geschikt voor een koppel zo heeft Dethleffs de Globebus T6 op wielen gezet.
Achterin 2 enkele bedden boven de garage. Vooraan de zitgroep achter de cabinezetels, tussen bed en zitgroep is het sanitair, aan de overkant zijn de keuken en de kleerkast. Daartussen is een samenvouwende deur die de slaapkamer van het woongedeelte afsluit.
Heel het interieur is knap samengebracht in de 2,20 m brede halfintegrale wagen. Wie voor de landwegen, dorpen of stadjes kiest prijst deze wat smallere zwerfauto. Heeft men er nog een 160 pk sterke turbo diesel laten inleggen kan de pret niet meer op. Standaard is de halfintegrale T6 ingericht voor 2 personen al zijn er wel 4 zitplaatsen met veiligheidsgordels, om te slapen zijn er slechts 2 volwaardige slaapplaatsen. Er kan van de zitgroep een noodbed worden gemaakt, daar moet men extra voor betalen.
Voor de Globus T6 gebruikt de fabrikant uit Isny het Fiat Ducato basisvoertuig met het origineel verlaagde chassis. Voor de bodem gebruikt men 49 mm dikke sandwichpaneel. Zijwanden en achterfront zijn 49 mm dik met hagelbestendige polyesterplaat aan de buitenkant. Het dak is 1 mmm dikker en heeft dezelfde beschermende buitenbekleding als de zijwanden. Voor de isolatie gebruikt men Styropor.
De garage met twee deuren rust op verlengstukken aan het chassis. Een goed punt is de 0,65 m brede buitendeur met een venster en centrale vergrendeling. Nog een tweede goed punt is de uit verschillende bestaande achterbumper met geïntegreerde lichten. Bij kleine beschadigingen hoeft men niet heel de dure bumper te vervangen.
Het meubilair met houtdecor zit stevig in mekaar. Uitstekende delen zijn wat afgerond. De deurtjes van de bovenkasten zijn vlak en in wit uitgevoerd, een mooi contrast met het houtdecor. Een donkere grijze band op de deurtjes verhoogd nog het effect. De deurtjes hangen iets door onder de bovenkasten en vervangen alzo handgrepen. Bovendien hebben ze zelfsluitende sloten. Onder de voeteinden van de bedden zijn redelijk grote kasten. Tussen de enkele bedden is een uittrekbare bodem, bij middel van een smalle matras er tussen te leggen heeft men één groot bed. Wie nog wat wil lezen voor het slapen beschikt over een leeslamp boven het hoofdeinde.
In heel het interieur is voldoende licht, sfeerverlichting echter is niet in de prijs begrepen. Een Truma C6 houdt het interieur aangenaam warm gedurende koude dagen. Zijn er slechts twee bedden voor de bewoners voorzien, is de zitgroep geschikt om met nog twee bezoekers rond de tafel een gezellige avond te beleven.. voor 2 zwervers is er dus ruimschoots plaats. Dikke rugkussens, in de hoogte verstelbare kopsteunen met veiligheidsgordels alles is aanwezig om zelfs tijdens het rijden comfortabel te zitten. De tafel op één poot is groot genoeg om uitgebreid te eten. De poot kan men indrukken ingeval men de zitgroep tot noodbed wil omvormen. Daarbij kan je de al even comfortabele cabinezetel naar de tafel draaien. In de zitbank is een 104 l verswatertank geborgen. Achterin boven de garage zijn bijna 2 m lange bedden groot genoeg voor de doorsnee gebruikers. De 15 cm dikke koudschuim matrassen gedragen door lattenbodems waarborgen een aangenaam slaapcomfort. Trekt men een lade uit tussen beide bedden kan men die opvullen met een daarvoor gemaakt matrasje en bekomt men een groot bed. Met een afzonderlijk laddertje geraakt men in het bed. Een stel LED spots onder de bovenkasten zijn de enige lichtbronnen in de slaapkamer.
Keuken
De keuken ziet er echt vierkantig uit. De bovenkast met haar witte deuren onderbroken door een grijze band past er mooi bij. In het aanrecht zijn 2 kookvuren met elektrische ontsteking. Ernaast een ronde spoelbak. Omdat er niet veel werkoppervlakte over blijft heeft men aan de zijkant en opklapblad als bijkomend werkblad. Onderaan zijn zelfsluitende kastdeuren en laden, inhoudelijk groot genoeg voor het keukengerief voor twee bewoners. Voor de koeling van drank en voeding is een 142 l absorptiekoelkast geplaatst. De deur van de natte cel tegenover de keuken ziet er stevig uit en sluit goed, langs een venster in de wand worden dampen afgevoerd. Aan een rond wasbakje bij het venster kan men zich wassen douchen gebeurt in een afsluitbare cel met 2 aflopen in de douchebak. In een paar kastjes is plaats voor toilet gerief. Blijft nog de wc die niettegenstaande de badkamer compact is gebruiksvriendelijk opgesteld is.
Samen gevat
Met de smalle Globebus T6 van Dethleffs op Fiat Ducato brengt de fabrikant uit Isny een kampeerauto op de markt die zeker in de smaak zal vallen. Hij is vooral ontworpen voor een koppel dat zich in de T6 behaaglijk zal voelen zowel bij koude dagen als in warme streken. Zoals gewoonlijk bij Duitse zwerfauto’s zijn er pakketten ter beschikking om het comfort of de luxe te verhogen.
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
15-05-2022
Een nieuw aanbod bij Dethleffs
Een kampeerauto voor beginners.
In periodes van reisbeperkingen voor hotels en pensions ontdekken steeds meer mensen kamperen als aantrekkelijke reisoptie. Beginnende kampeerders en mensen die de overstap maken naar kamperen vinden bij Dethleffs meteen een alternatief: een voordelige camper van goede kwaliteit met een reisklare uitrusting, de Dethleffs Just Go. Het nieuwe model op basis van de Ford Transit gaat vanaf eind juni 2022 bij de Dethleffs-dealers in première.
Het stijgend aantal registraties van campers weerspiegelt het aantal kampeerders dat voor het eerst reizen met een camper ontdekt. Maar net voor starters is de keuze van het juiste model en van aangepaste uitrusting vaak moeilijk. Dethleffs komt nu tegemoet aan de vraag naar een voordelige en tegelijk reisklare camper met een nieuwe, betaalbare serie en biedt vanaf eind juni 2022 de nieuwe Dethleffs-serie Just Go.
De halfintegraal onderscheidt zich door een erg aantrekkelijke prijs-kwaliteitverhouding, zowel voor de basisvariant met omvangrijke basisuitrusting als in de uitgebreide variant met Comfortpakket. Als basisvoertuig gaat Dethleffs bij de Just Go voor de Ford Transit. Het omvangrijke startpakket omvat in de basisuitvoering al een EcoBlue-dieselmotor van 96 kW (130 pk) met voorwielaandrijving en een uitgebreide comfort- en veiligheidsuitrusting. De standaarduitrusting omvat o.a. cruisecontrol, verwarmbare, elektrisch instelbare buitenspiegels en een digitale DAB+-autoradio met afstandsbediening op het stuur evenals talrijke hulpsystemen, zoals noodremassistent, hill-holder-, zijwind- en hulpremsysteem. Voor extra comfort tijdens de rit zorgen de draaibare, in hoogte en helling instelbare pilotenstoelen met twee armsteunen.
Dynamisch buitendesign van de Dethleffs modeljaar 2022
Zoals de naam al doet vermoeden, is de Just Go afgeleid van de populaire Dethleffs-camperserie voor starters Just – met enkele kenmerkende verschillen. De Just Go krijgt een nieuwe kap boven de cabine, die past bij de cabine van het basisvoertuig Ford Transit. Het design van de zijkant met de voor Dethleffs kenmerkende, dynamisch golvende lijn onder de ramen, doet onmiskenbaar denken aan de actuele serie Just. De achterkant van de Just Go wordt echter gesierd door een nieuw ontworpen, mooie achterbumper, die optisch doet denken aan de bumper van de nieuwe Premium-integraal Dethleffs XL I. Zo past de buitenkant van de Dethleffs Just Go draadloos in het design van het modeljaar 2022 bij Dethleffs.
Drie indelingen op de markt
De halfintegraal Just Go wordt in juni 2022 op de markt gebracht met drie indelingen en twee uitvoeringsvarianten. De korte T 6815 EB beschikt over eenpersoonsbedden achterin en een L-vormige keuken in het midden, tegenover de badkamer. Hierbij is optioneel een vijfde zitplaats mogelijk. De langere T 7055 is beschikbaar in een versie met eenpersoonsbedden (T 7055 EB) of met een in hoogte verstelbaar, centraal queensbed achterin (T 7055 DBL). Beide lange modellen pronken bovendien met een ruime badkamer met afzonderlijke douche, die van de woonruimte gescheiden kan worden.
In de basisstructuur van het interieur is de overeenkomst met het zustermodel Just goed zichtbaar, maar de Just Go combineert lichte, houten meubels met fijn gestructureerde wanden in grijs vilt-optiek en trendy donkergrijze bovenkastkleppen, greeploos en met Softclose-technologie. In overeenstemming daarmee bieden de stofferingen ‘Ravello’ en ‘Salerno’ nieuw, qua kleur bij elkaar horend textiel, het laatste voorbehouden als deel van het Comfortpakket.
De zitgroep is bij de modellen met eenpersoonsbed T 6815 EB en T 7055 EB in de basisuitrusting uitgevoerd als halve dinette met tafel aan de wand. In de uitvoeringsvariant met Comfortpakket bevatten beide modellen een L-zitgroep met vrijstaande tafel. Het model T 7055 DBL met tweepersoonsbed beschikt over een zitbank langs beide zijwanden en tussenin een vrijstaande tafel.
Twee uitvoeringsvarianten vereenvoudigen de keuze
Om voor starters de keuze te vereenvoudigen, biedt Dethleffs voor de nieuwe Just Go slechts een overzichtelijk aantal opties. De omvangrijke basisconfiguratie omvat bijv. al de opbouwdeur met hor, cabineverduistering en matrassen van 150 mm dik op vast ingebouwde bedden. In de indeling T 7055 DBL behoort zelfs het in hoogte verstelbare queensbed tot de standaarduitvoering. De garage beschikt standaard al over een vloer met antislipvloer en nieuwe, soepele draai-spansluitingen.
De uitvoeringsvariant Comfort voldoet aan de eisen voor meer woon- en rijcomfort. Naast extra uitrusting voor het basisvoertuig, zoals een koplampassistent, regensensor en airco, beschikt het Comfortpakket o.a. over een dakraam in de cabine en een raam in de toegangsdeur, een hef-kanteldakluik van 70 cm lang boven de zitgroep, vouwverduistering in de cabine, de mogelijkheid om de eenpersoonsbedden om te bouwen tot tweepersoonsbed en een tweede garageluik. Het Comfortpakket omvat ook de indirecte verlichting Light Moments.
Voor beide versies is bovendien een assistentiepakket met meer veiligheidsassistenten verkrijgbaar. Dankzij het optionele wintercomfortpakket wordt de Just Go een absolute specialist tijdens de winter, die ook in ijskoude omstandigheden een prima wooncomfort biedt, zonder risico dat de waterinstallatie bevriest.
Daarnaast kan de camper voor een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding een persoonlijke touch krijgen dankzij opties, zoals een sterkere motor van 118 kW (160 pk), automatische versnelling, trekhaak, elektrische vloerverwarming, zonnepaneel of een elektrisch bedienbaar hefbed boven de zitgroep.
De voertuigen zijn naar verwachting eind juni 2022 te zien bij de dealer.
Over Dethleffs
“Niet zonder mijn familie!” besloot Arist Dethleffs in 1931. Hij bouwde toen de eerste caravan van Duitsland, die hij toen nog ‘woonauto’ noemde, omdat de fabrikant van skistokken en zwepen zijn gezin tijdens lange dienstreizen bij zich wilde hebben. Het begrip ‘vrije tijd’ kenden toen slechts enkelingen, gezinsvakantie was een privilege en het toerisme stond nog in de kinderschoenen. Met de uitvinding van de Dethleffs-caravans begon een nieuw tijdperk, vooral voor de onderneming, die zich op een bepaald moment volledig aan de productie van caravans en later ook van kampeerauto’s wijdde.
De pioniersgeest van Arist Dethleffs is ook tegenwoordig nog in de onderneming merkbaar: in de permanente verdere ontwikkeling van series, in talloze innovaties en natuurlijk centraal in het campingverhaal: het gezin. Van meet af aan is het bedrijf nauw verbonden met de plaats Isny im Allgäu. Door zijn engagement als ‘vriend van het gezin’ blijft het merk zich concentreren op zijn kerntaak.
In Isny worden naast campers en caravans van het merk Dethleffs onder andere ook camper vans en urban campers voor de merken Pössl en Crosscamp ontwikkeld en geproduceerd.