Inhoud blog
  • Laika Kreos H 5109 is nieuw
  • Duitsland
  • Verkeersongevallen kosten geld
  • De nieuwe Diamant van Fendt
  • Veel plezier
  • De nieuwe Sport bij Knaus
  • Veel pret met de nieuwe Malibu 4x4
  • Draag lichte kleren bui duisternis!!!!
  • Winterbanden voor de winter
  • In de sneeuw
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Startpagina !
    Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    25-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    22-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw bij Carthago

    Nieuw basisvoertuig bij Carthago.

    Voor de halfintegrale Chic C-Line biedt Carthago in de nabije toekomst een model aan op Mercedes-Benz Sprinter met voorwielaandrijving.

    De halfintegralen en de integralen C-Tourer en de integrale Chic C-Line krijgt naast de bekende Fiat Ducato basis voertuig  nu een Mercedes-Benz Sprinter. Vooraan te herkennen aan de platina gekleurde bumper. Om te beginnen krijgt hij van de ontwerpers een indeling aangepast aan het basisvoertuig. Het is mogelijk meerdere varianten van die indeling bij zijn broeders uit tewerken. De Cathago Chic C-Line T 4.9 LE stelt een klassiek interieur voor dat aan veel klanten voldoet.

    De 7,5 m lange zwerfauto heeft enkele bedden achterin ze hebben een verstelbaar trapje om in de bedden te geraken. Ook hebben ze het mobile kussen om tussen de matrassen te leggen en één groot bed te vormen. Aansluitend is een grote badkamer en plaats voor een wc verdeeld langs beide kanten van de gang. Deze afdeling is afsluitbaar van de slaapkamer en het woongedeelte. Het deel tussen de deuren kan als kleedkamer dienen. Het sierlijk gevormde voorfront van de keuken verbergt genoeg bergvakken. Het aanrecht heeft 3 kookvuren en een ronde spoelbak.  De bovenkast met een tweekleurig deur past er best bij. In de zitgroep zien we comfortabele ergonomisch gevormde zit- en rugkussen.de tafel op één poot is groot genoeg om er met z’n twee te genieten van de culinaire genoegens. Veel witte vlakken afgewisseld met houtdecor maken er een aangenaam verblijf van. Hang en legkleren geraakt men kwijt onder de voeteinden van de enkele bedden.

    Het koetswerk verraadt de kenmerkende stijl van Carthago, die door verschillende vlakken in hoogglanzend wit een moderne tekening bekomen zonder het klassieke uitzicht van een Carthago te vervormen. De opbouw van de halfintegralen maakt de fabrikant uit Aulendorf met hoogwaardige materialen, waterafstotende isolatie materiaal en de bekende verwarmde dubbelebodem. Bij de eerste modellen past Mercedes-Benz basisvoertuig goed. Hij biedt een prima rijcomfort. Aangenaam schakelt de negengang automaat plus nog een hele reeks veiligheidssystemen.

    Alles samen maakt dat de nieuwe kampeerauto natuurlijk duurder, men mag voor de Chic-Line T 4,9 LE zich aan een bedrag van rond de 116.000 euro verwachten. Zijn zuster modellen op Fiat Ducato doen het voor ongeveer 10.000 Euro minder.

    Meer info www.carthago.com

     

    Technische gegevens

    Basisvoertuig Mercedes-Benz Sprinter met voorwielaandrijving en een AL-KO chassis.

    MTM vanaf 4.200 kg

    L X B X H  7,5 x 2,27 X 2,95 m                  

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een mooi stadhuis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    15-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een kleine fijne Knaus Tourer Van

    Knaus Tourer Van helemaal nieuw

    Voor zijn nieuwe compacte zwerfauto’s gebruikt de fabrikant uit Jandelsbrunn de VW T6.1. Als personenwagen goed bekend, als basisvoertuig moet hij zich nog waar maken. De Tourer Van is knap ingericht, keurig afgewerkt, je moet echter minstens 66.000 euro op tafel leggen om met de hem te kunnen rondtoeren. Voor hij uitgerust is met alles er op en er aan komen er ongeveer nog een 13.000 euro bij. Daarvoor krijgt u een 150 pk sterke motor, een zevengang automaat DSG, LED lichten, achteruitrijcamera, afstandsregelaar met de voor u rijdende wagen, panoramavenster boven de stuurcabine, geïsoleerde watertank en een luifel. Samen gevat is dat zeker zijn geld waard.

    De Tourer Van wordt in twee verschillende indelingen gebouwd. Ze hebben allebei een lengte van 5,88 m. De 500 MQ heeft bij een eerste blik een klassiek dwarsbed achterin. Het vernuftige is de in de hoogte verstelbare douchecabine. Daarvoor heeft de fabrikant een speciale mechaniek met gasveren en een riem ontwikkeld. In opgevouwen toestand ligt het dak van de douchecabine op het niveau van het bed, dat toch nog in zijn volle breedte bruikbaar blijft. Uitgeschoven rijkt de dak hoogte tot 1,90 m de vloer oppervlakte is ongeveer 1 m² Groot genoeg zodat de meeste zwervers zonder veel moeite er een douche kunnen nemen. De WC kan men gebruiken als het douche dak in geschoven is. Na enkele malen het douche dak omhoog en omlaag gelaten te hebben blijkt het systeem goed te functioneren. Niettegenstaande zijn beperkte afmetingen geeft de Tourer Van toch nog een redelijk ruimte gevoel. Optioneel biedt Knaus vooraan nog een hefbed van 1,96 x 1,45 m. Niet direct een aanrader om in deze compact zwerfauto nog twee extra zwerver mee te nemen. Achterin is de garage 1,25 m hoog, voldoende om een stel normale fietsen mee te nemen. Zijn broer de 500 LT heeft voor de zitgroep zitbanken tegen de zijwanden. Zoals we van Knaus mogen verwachten is het meubilair keurig afgewerkt met goede materialen. Er werd veel hout gebruikt met een warm dwars getekend decor. De keuken naast de buitendeur heeft een aanrecht met 3 geïntegreerde kookvuren en een spoelbak. Aan de linkerkant is een koelkast geïnstalleerd. Samen met de bovenkasten is er voldoende bergruimte voor het keukengerief van een koppel. Bij avond zorgen de LED’s voor voldoende licht op de juiste plaatsen.

    Technische gegevens

    Basisvoertuig VW T6,1 met origineel chassis

    MTM 3.500 kg

    L X B X H   5,88 x 2,14  x 2,76 m

    Meer info www.knaus.com

     

     

     

     

     














    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    14-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tussen de kranen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    11-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drie nieuwelingen bij Dethleffs

    Dethleffs Just Go

    Ford als basisvoertuig voor kampeerauto’s is bij Dethleffs niets nieuws. Voor een aantal jarenwerden die onderstellen al gebruikt voor de Fortero en nog enkele andere typen.

    Nieuw is nu de halfintegrale Just Go, een reeks van drie indelingen. De 6,99 m lange zwerfauto Just Go T 6815 EB is de kleinste, hij kost rond de 60.000 euro. Hij heeft 2 enkele bedden boven de garage, compacte natte cel met geïntegreerde douche, de keuken staat centraal en vooraan is de klassieke halve zitgroep. De 7,36 m lange T 7055 kost wat meer, het verschil met zijn kleine broer is de grote badkamer met afzonderlijke douche. Het derde type even lang als voorgaande is de Just Go 7055 DBL hij heeft een eilandbed, een ruime badkamer plus een afzonderlijke douche cel. Voor de keuken hebben de ontwerpers een L vormig model getekend en de zitgroep heeft zitbanken tegen de zijwanden. Hij kost een 2.500 euro meer dan zijn kleine broer.

    Alle drie de halfintegralen zijn gebouwd op het Ford Transit basisvoertuig met verlaagd chassis, een 2,0 l turbodiesel stuurt geholpen door een zesgang versnellingsbak 130 paardjes naar de voorwielen. De wanden hebben polyester buitenpanelen, eveneens het dak, voor de bodem heeft men houten sandwichpanelen gebruikt als isolatie materiaal zit er EPS tussen de binnen- en buitenplaten.

    Interieur

    Alle wagens hebben een MTM van 3.499 kg, hebben 2 volwaardige slaapplaatsen en 4 zitplaatsen met driepunt veiligheidsgordels. Het optionele elektrisch bediend hefbed biedt 2 slaapplaatsen meer aan. Nog niet genoeg slaapsteden, men kan van de zitgroep nog een bed maken. De verswatertank heeft bij de drieling een inhoud van 115 l, de afvaltank kan 95 l herbergen, warm water en warme lucht komt van de Truma Combi 6. Voeding en drankjes blijven koel in de 142 l grote absorptie koelkast.

    De Ford transit kan bekomen worden met een 160 pk turbo diesel en een MTM van 4,1 ton dat kost natuurlijk wat meer.

    Meer informatie : www.dethleffs.de


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    05-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hobby lanceert weer wat nieuws

    Hobby Optima de Luxe T65 GE

    De voor twee zwervers ingerichte halfintegrale met een MTM van 3,5 ton, gebouwd op een Fiat Ducato met een 140 pk turbo diesel onder de motorkap heeft 2 enkele bedden boven de garage. Bij de Optima de Luxe T 65 GE staat de badkamer tussen zitgroep en een enkelbed, aan de overkant pronkt de keuken. Achter de stuurcabine bevindt zich de zitgroep. Als we zo eens rondkijken zien we dat bij Hobby veel toebehoren standaard zijn ingebouwd. We spreken van alu velgen, luchtkoeler, snelheidsregelaar, navigatie apparaat, achteruitrijcamera wat betreft het autogedeelte, in het koetswerk heeft de T65 GE 2 garagedeuren.

    Het koetswerk

    Op het standaard laagchassis van Fiat Ducato monteren de werknemers van Hobby een 42 mm dikke, sterke bodemplaat uit polyester met een XPS isolatie laag. De wanden zijn 34 mm dik met een aluminium buitenplaat. Het dak is in hetzelfde materiaal als de wanden, hier heeft het langs boven een hagelbestendige laag. Alles is zorgvuldig aan mekaar gelijmd. Bekabeling onder de bodem is zorgvuldig en degelijk verankerd tegen de bodem. De 61 cm brede buitendeur heeft een dubbele vergrendeling en door het venster heeft de chauffeur een beter zicht naar rechts. Ook de muggenhordeur is standaard. In de zijkant van het koetswerk is een koffer voor twee 27 kg gasflessen. Ze staan op een slede om gemakkelijk naar buiten te halen om ze te wisselen.

     Het interieur van de Optima de Luxe T 65 GE kreeg een moderne meubeluitvoering mee. Donker grijze zachte wanden en warm houtdecor vormen samen een chick harmonisch geheel. De witte ongewoon gevormde deuren van de bovenkasten lichten het interieur op. Bergvakken werden efficiënt uitgekiend, zo zijn er bergruimte in de trap naar de bedden, onder de koelkast en onder de bedden. Links en rechts vindt men hier en daar nog laden. De meubelen zijn vakkundig en keurig afgewerkt. De ruwe hoekverbinding met scherpe metalen hoeken en uitstekende schroeven aan de matrassen van het linker bed, kan worden toegeschreven aan de pre-seriestatus. Hobby gebruikt een ander verbindingsstuk in de productievoertuigen.

     Zitten en slapen

    De zitgroep is een klassieke uitvoering met zitbank voor twee, tafel met één poot bevestig aan de wand. Zoals bij alle kampeerauto’s kunnen de cabinezetels draaien. Het tafelblad is redelijk groot wat zich vertaalt in genoeg been en voetruimte er onder. De zitbank is uitgerust met veiligheidsgordels en in de hoogte verstelbare hoofdsteunen. Onder de zitbank ligt de vers watertank. Onder de zijzit naast de buitendeur is plaats voor bagage. Let wel op de warme luchtleidingen met de bagage want ze liggen hier een daar onbeschermd in de bagageruimte.  Boven de zitgroep is een groot dakvenster. Slierten LED’s zorgen voor sfeerverlichting terwijl er andere lampen boven de zitgroep en andere plaatsen waar het nodig is geïnstalleerd zijn. Boven de buitendeur hebben de ontwerpers een bedieningspaneel Hobby Connect gemonteerd. Men kan er de laadtoestand van de huishoudbatterijen, boordbatterijen, de hoeveelheid water in de tank aflezen. Door Bluetooth met app laat zich ook nog met Smartphone alle elektrische bediende lichten en apparaten bedienen, zelfs de gasverwarming van uit het warme bed.  Van bedden gesproken zij hebben koudschuim matrassen, gedragen door een lattenbodem waarvan de latten een verschillende draagkracht hebben. Een lekker slaapcomfort is verzekerd. In de slaapkamer hangen bovenkasten met witte deuren hoog genoeg om niet met het hoofd in onzachte aanraking te komen.

     Keuken en badkamer.

    Voor de keuken naast de buitendeur bleef slechts iets minder dan 1 meter plaats over. In het aanrecht zijn drie kookvuren geïntegreerd met een elektrische ontsteking. De bewoners mogen geen te grote eters zijn want de branders staan tamelijk dicht bij elkaar wat moeilijk toelaat er grote potten op te zetten. Naast de kookvuren is het spoelbakje met een deksel afdekbaar. Om het werkblad wat uit te breiden kan men aan de linkerkant een blad opklappen. Naast de keukenblok kan de goed geplaatste 139 l koelkast zowel links als rechts openen. Onderaan de keuken  zijn drie laden samen met de bovenkast kan men er voldoende keukengerief en mondvoorraad opslaan.

    Een witte houten deur met magneetsloten die pas in werking treden als de deur gesloten is sluit de natte cel af. In de badkamer is voldoende plaats op en rond de wc en ook om handen en meer te wassen aan het ronde waskommetje op de kast. Wil men een stortbad nemen draait men een acryldeur voor de wastafel het overige deel sluit men met een schuifdeur. Zelfs in de douche is nog plaats genoeg om armen en benen te bewegen. In tegenstelling van veel andere fabrikanten heeft Hobby een groot dakluik boven de natte cel geplaatst. Dampen kunnen snel afgevoerd worden.

     Samen gevat

    De Hobby Optima de Luxe T 65 GE is een vakkundig en goed afgewerkte halfintegrale kampeerauto met een ruim van toebehoren voorziene uitvoering voor een prijs die men zelden kan vinden. Hij is bedoeld voor een koppel die niet op een paar kilogram meer moeten zien als ze op reis vertrekken.

    Meer info: www.hobby-caravaning.de

     Technische gegevens

    Fiat Ducato Multijet met verlaagd chassis.

    Motor 140 pk

    MTM 3.500 kg

    Ledig gewicht 3.215 kg

    L X B X H  7.14 x 2,77 x 2,87 m

    Bedden 2,09 x 0,8 m


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    04-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorwaar een mooie uitstap

    Van het militaire terrein tot het bloeiende landschap

    Interview met Michael Schnellbach, directeur van de BUGA 2023 in Mannheim /

    Federal Garden Show is cultureel partner van de vakantiebeurs CMT

    Klimaat, energie, voedselzekerheid en milieu zijn de grote thema's van de

    Federal Garden Show (BUGA) in Mannheim 2023, de culturele partner van de Stuttgart

    Vakantiebeurs CMT komend jaar. De BUGA zelf wil duurzaam zijn en bezuinigen. Hoe het werkt en welke gasten op het voormalige militaire terrein arbeiden

    legt Michael Schnellbach uit.

    Mijnheer Schnellbach, waarom heeft u de CMT-vakantiebeurs als uw partner?

    geselecteerd, welke voordelen verwacht u van deze samenwerking?

    Schnellbach: De CMT is 's werelds grootste openbare handelsbeurs voor toerisme. Het doel is zoveel mogelijk belangstelling bij de bezoekers voor de Federale Tuinbouw Show 2023 in Mannheim op te wekken. Een formaat als de CMT is hier zeer geschikt voor.

    Om reclame te maken voor een tuinshow die een blijvende impact zal hebben op Mannheim.

    Wat kunnen de CMT-bezoekers in

    Stuttgart verwachten?

    Schnellbach: De BUGA wordt een bloemenshow, zomerfestival en proefveld. Dit willen we tastbaar maken voor de bezoekers van het CMT en onze belangrijkste thema's klimaat, milieu, energie en voedselzekerheid op de voorgrond zetten.

    Reismagazine Marco-Polo heeft BUGA uitgeroepen tot insidertip voor 2023. Wij zullen laten zien dat de BUGA en de vierkante stad Mannheim een ​​reis waard zijn.

    Wat is de bijzondere aantrekkingskracht van uw Federale Tuinbouw Show?

    Schnellbach: Aan de ene kant hebben we het historische Luisenpark, dat in 1975 werd geopend.

    Het toneel van de Federale Tuinbouw Show was, met zijn kronkelende paden en

    bloeiende gebieden. En aan de andere kant het Spinelli Park, een voorheen ruig,

    groot militair terrein dat we volledig hebben getransformeerd. Deze twee

    verschillende parken verbonden door een kabelbaan, maar samen gebruikt in een tentoonstelling is het unieke aan de BUGA Mannheim.

    Het zal betrekking hebben op klimaat, energie, voedselzekerheid en het milieu.

    Wat betekent het precies?

    Schnellbach: De voormalige locatie van het Amerikaanse leger wordt onderdeel van de verbouwing een doorlopende groene corridor. Hier kan in de toekomst koude lucht ontstaan, wat gevolgen zal hebben voor het klimaat positief beïnvloed in de stad. Het onderwerp energie komt onder meer tot uiting in de U-Halle, een voormalig pakhuis waar veel evenementen plaatsvinden. Daar we zullen de grootste zijn met een fotovoltaïsch systeem van 6800 vierkante meter we hebben het energie dak van Mannheim.

    Mannheim wil ook de meest duurzame federale tuinshow aller tijden zijn.

    Hoe werkt het?

    Schnellbach: Er is niet één beslissende maatregel of één grote windmolen, maar veel kleine bouwstenen. Onze planten zijn er zo een zijn duurzamer en hebben minder water en onderhoud nodig. Ons water en ook hebben we het elektriciteitsverbruik constant gemeten en publiceren we de gegevens.

    Een federale tuinshow lijkt tegenwoordig minder een tuincultuurgebeurtenis, maar

    een stadsontwikkelingsproject zijn. Is het daarom minder aantrekkelijk voor bezoekers?

    Schnellbach: Nee, tuinshows zijn altijd al gebruikt voor stadsontwikkeling

    reconstructie of voor de ontwikkeling van de open ruimte. Maar dat is maar een fractie van wat gasten ter plaatse ervaren. Je zult bloemen zien en genieten van een geweldige culturele en culinair aanbod. Ik denk niet dat ze teleurgesteld zullen zijn.

    Integendeel: we plannen meer dan 5000 evenementen, met als een van de hoogtepunten dat Musical over de Mannheimse soulzangeres Joy Fleming, speciaal gemaakt voor de Federal Garden Show is geschreven en viert hier zijn première.

    Waar kijk je vooral naar uit?

    Schnellbach: Als alles klaar is, een uur voor de opening met de dichtstbijzijnde

    medewerkers om te kijken naar de site en de groene ruimte die we hebben gecreëerd.

    Ik hoop dat we de tijd vinden!

    Het terrein is in totaal 104 hectare, ongeveer drie keer zo groot als het

    Federal Garden Showterrein 2019 in Heilbronn. Kan zo'n groot gebied overal interessant zijn?

    Schnellbach: Dat is inderdaad moeilijk. We hebben dus twee gebieden:

    gemaakt. Enerzijds begeleiden we mensen door de innovaties en de belangrijke verbeteringen.

    In de andere delen wijden we ons aan soorten en natuurbehoud bijen- en hagedishabitats en nog veel meer. Als je meer tijd hebt, kun je daarheen gaan om te ervaren wat is gemaakt voor ecologie.

    Helaas u vindt nog niemand die in groen investeert. Wij hebben aan de randen van het gebied appartementen gebouwd en verdicht en daartussen een grote verbindende groene corridor van ruim 60 hectare gemaakt. Zonder de financiering van de staat en de federale overheid zou de stad Mannheim dit nooit op zo'n grote schaal hebben kunnen doen.

    Wat zal worden herinnerd van de Mannheim Federal Horticultural Show?

    Schnellbach: Het onderwerp hoe we in de toekomst in de steden zullen leven. We laten het zien in de bijdragen aan de tentoonstelling, maar het is ook te zien in de stedenbouwkundige ontwikkeling die aan de site grenst. Bezoekers zullen zich ook de kabelbaan herinneren: een rit van acht minuten over de stad, een landschappelijk beschermd gebied, een industriegebied, een sportpark en de Neckar het zijn beelden die je bijblijven.

    De Federale Tuinbouw Show BUGA 2023 Mannheim

    De Federal Garden Show 2023 omvat twee parken die met elkaar zijn verbonden door een kabelbaan. Ten eerste het Luisenpark, dat in 1975 het toneel was van een federale tuinshow en waarin nieuwe avonturenruimtes worden gecreëerd. Aan de andere kant Spinelli Park, dat wordt gebouwd op een voormalig Amerikaans militair terrein van ongeveer 80 hectare. Het gebied ligt ongeveer vijf kilometer ten oosten van het stadscentrum van Mannheim. Ongeveer 60 hectare wordt daar gebruikt voor de Federale Tuinbouw Show. Op het voormalige militaire terrein wordt een nieuwe stadswijk ontwikkeld met 2.000 appartementen voor 5.000 mensen. Er wordt 150 miljoen euro in het project geïnvesteerd en de Federal Horticultural Show Society verwacht in totaal ongeveer 80 miljoen euro aan financiering.

    De Federale Tuinbouw Show is geopend van 14 april tot 8 oktober 2023. Het abonnement kost 145 euro, vooraf 130 euro, een dagkaart voor volwassenen 28 euro.

    Meer informatie op buga23mannheim.de


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    20-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsen in de belangstelling

    Nu drie dagen kermis voor het actieve vakantiejaar

    Fiets- en wandeltochten verlengd op de CMT 2023 in Stuttgart: natuurbelevenissen, sportieve extravagantie en hightech onder één dak

    De "winnaars" van vroeger waren en zijn allemaal activiteiten die buiten mogelijk waren: fietsen, wandelen of golfen kende een enorme vraag die aanhoudt. De vreugde van de Duitsers in buitenactiviteiten is ongebroken. Aanbieders van fietsen, uitrusting en fiets- en wandelvakanties kunnen nog steeds op grote belangstelling rekenen. Tegelijkertijd hebben actieve vakantiegangers steeds meer keuze als het gaat om de juiste fiets, de juiste outfit om te wandelen en de perfecte sportvakantie of een korte mountainbiketocht.

    Bezoekers van de vakbeurs Fahrrad- und Wander-Reisen, die van 14 t/m 16 januari 2023 in Stuttgart plaatsvindt, hebben dus een duidelijk voordeel. De beurs geeft een overzicht van welke toeristische trends het komende jaar in zwang zijn, welke nieuwe high-end producten op klanten wachten en welke bijzondere bestemmingen er voor fietsers en wandelaars worden aangeboden. In het GPS-forum is er ook informatie over de bediening, reisplanning en routebepalingsfuncties van navigatiesystemen. In de 10.500 vierkante meter grote hal 9 kunnen beursbezoekers zich verheugen op een ware explosie van inspiratie en informatie. En nog een innovatie: de beurs wordt voor het eerst uitgebreid naar drie dagen, zodat je de maandag ook kunt gebruiken om de "fiets- en wandeltochten" te bezoeken. De openingstijden zijn van 10.00 tot 18.00 uur.

    Vraag naar fietsvakanties groeit

    De Algemene Duitse Fietsclub (ADFC) kwam in haar jaarlijkse fietstochtanalyse tot de conclusie dat in 2021 in totaal vier miljoen mensen zouden hebben gekozen voor een fietstocht, een half miljoen meer dan in het voorgaande jaar. "We zijn erg blij dat het fietstoerisme weer in opkomst is na het moeilijke reisjaar 2020", zegt ADFC Tourism Director Christian Tänzler. “Fietsen is populair, zeker als de fietspaden van goede kwaliteit zijn. De infrastructuur speelt een centrale rol bij het maken van een keuze voor een fietstocht of een dagtocht.” Volgens de analyse let bijna 70 procent goed op de verkeersveiligheid van een route en waardeert het gescheiden fietspaden en weinig autoverkeer. Daarnaast speelt de bouwkundige staat van de paden voor 66 procent van de fietstoeristen een belangrijke rol.

    In tegenstelling tot dagtochten is toeristische aantrekkelijkheid van groot belang bij langere fietstochten: 71 procent van de ondervraagden geeft aan bij het plannen van hun reis aandacht te besteden aan bezienswaardigheden langs de route. 61 procent wil ook graag fietsvriendelijke accommodatie langs de route. Gevraagd naar de redenen voor een fietstocht, gaf 80 procent van de deelnemers aan tijdens een fietstocht veel over het land en de mensen te willen leren kennen. 67 procent wil actief zijn op vakantie, 52 procent reist graag milieuvriendelijk en voor 48 procent is het belangrijk om je eigen gezondheid te bevorderen. Over het algemeen is de ervaring van een fietstocht positief voor een duidelijke meerderheid: 68 procent van de ondervraagden zei dat ze het komende jaar nog een reis op twee wielen plant

    Steeds meer mensen in het zadel

    Volgens de fietsreisanalyse fietsen steeds meer mensen in hun vrije tijd. 42 miljoen burgers maakten in 2021 minimaal één dagtocht met de fiets. Dat zijn er elf miljoen meer dan in het voorgaande jaar. Daarnaast kocht 24 procent van de fietserspopulatie vorig jaar een nieuwe fiets, waarbij bijna de helft van de nieuwe aankopen elektrische fietsen zijn. De keuze aan fietstypes is enorm: stadsfiets, toerfiets, racefiets, mountainbike, gravelbike, singlespeed of ligfiets - alle fietsmodellen zijn nu verkrijgbaar met en zonder elektrische ondersteuning. Er is ook veel vraag naar handige en lichte fietsmodellen en hightech vouwfietsen.

    Volgens onderzoek van de tweewieler branchevereniging (ZIV) is de marktontwikkeling van Duitse fiets- en e-bikefabrikanten ondanks de moeilijke algemene omstandigheden indrukwekkend. Na het recordjaar 2020 mag ook het jaar 2021 als een succes worden gezien. Het aantal verkochte elektrische fietsen is gestegen van 1,95 naar 2 miljoen en komt nu overeen met een marktaandeel van 43 procent. Tegelijkertijd daalde het aantal verkochte fietsen van 3,09 naar 2,7 miljoen stuks, waardoor het aantal verkochte fietsen daalde van 5,04 miljoen naar 4,7 miljoen. Het ligt echter ruim boven het pre-coronaniveau.

    Forum voor buitenenthousiastelingen

    De vakbeurs "Bike and Hiking Travel" bevestigt deze trend en is al jaren een belangrijk forum voor wielerfans in Zuid-Duitsland. "Een groot voordeel is bijvoorbeeld dat alle tentoongestelde fietsen ter plaatse kunnen worden uitgeprobeerd", zegt Alexander Ege, directeur Trade Fairs & Events en verantwoordelijk voor de vakantiebeurzen op Messe Stuttgart. Een 1.600 vierkante meter groot fietsparcours moedigt zowel nieuwsgierigen als kopers aan om een ​​paar testrondjes te rijden. Daarnaast kunt u bij de outdooradviesstand uitgebreide informatie krijgen van Ralf Stefan Beppler over de juiste wandelschoenen of geschikte rugzakken. De vakhandelaar, reclamemanager en vakjournalist is een echte outdoor-veteraan en al meer dan 30 jaar werkzaam in de branche. Het wandel-pretpark biedt ook actuele informatie over de respectievelijke trends en stromingen in dit vakantiesegment.

    Top exposanten aan de start

    Beurshal 9 zal volgeboekt zijn, met zo'n 170 exposanten uit twaalf landen die zich daar presenteren, waaronder een grote gezamenlijke stand uit Frankrijk en voor het eerst Polen. Ook nieuw is de vereniging "Tasuleasa Social" uit Roemenië, die met haar sociale projecten hulp aan kinderen en jongeren combineert met duurzaamheid en milieubewustzijn. In een educatief bosavonturenpark dat Tasuleasa Social in 2010 heeft aangelegd, overigens het enige in Roemenië, leren kinderen de natuur te waarderen en te beschermen. Bovendien zijn "perfecte wandel- of fietstochten, professionele uitrusting, technische hoogtepunten en een innovatieve sfeer gegarandeerd", kondigt Rebekka Körner, projectmanager van de vakbeurs, aan. "We hebben topexposanten bij ons, waaronder Bosch ebike-systemen, Paul Lange en Cube, maar ook enkele nieuwe dealers uit de e-bikebranche."

    Wandelvakanties zijn nog steeds erg populair

    Wandelvakanties zijn het 4e meest populaire type vakantie voor Duitsers en ongeveer elf procent van de Duitsers geeft in een onderzoek van de IfD Allensbach aan dat ze vaak in hun vrije tijd gaan wandelen. In 2021 verklaarden ongeveer 1,45 miljoen mensen van de Duitstalige bevolking van 14 jaar en ouder dat ze zelfs meerdere keren per week wandelden. Wie dus graag zijn wandelschoenen aantrekt, kan kiezen uit een indrukwekkende regionale verscheidenheid: van lokale middelgebergten en berggebieden tot exclusieve wandeltochten door heel Europa. Of het nu op de fiets of te voet is, in de bergen, in het bos of aan zee, in Duitsland of daarbuiten - wie graag actief vakantie of vrije tijd doorbrengt, mag de Fahrrad- und Wander-Reisen niet missen.

    Een hoogtepunt uit het uitgebreide voorprogramma is zeker het live verslag "Running, Eating, Sleeping" van en met Christine Thürmer op zondag 15 januari in hal 9. Ze vertelt hoe ze in totaal 4277 kilometer op de Pacific Crest Trail aflegde van Mexico tot Canada - eigenlijk onsportief en zonder ervaring. De langeafstandswandelaar veroverde later de Continental Divide Trail en de Appalachian Trail. De ProCycle Outdoor Treff, een specialistisch evenement voor fiets- en wandelspecialisten, staat in het teken van bewegwijzering en eventuele financiering van fiets- en wandelroutenetwerken en de natuursportacademie uit het Zugspitzedorp Grainau presenteert zich voor het eerst op de beurs met verschillende evenementen.

    Meer informatie op https://www.messe-stuttgart.de/ Fahrrad/


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsen is leuk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    28-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na het caravan salon

    Caravan salon Düsseldorf.

    Na tweejaar hinder door de Corona pandemi kon men dit jaar alle registers open trekken. Alles samen 250.000 m² groot, 734 exposanten uit 34 landen en meer dan 250.00 bezoekers te verwachten. Corona stak toch weer zijn kopje op want veel bezoekers droegen een mondmasker dat zelfs in het openbaar vervoer van Duitsland verplicht is. In het salon was het niet verplicht. Handen regelmatig ontsmetten was een aanrader.

    De camping stond vol, een salon op zich zelf de moeite om het zeer uitgebreid soorten caravans en kampeerauto's te bekijken.

    In het salon hebben we geen nieuwigheden om verbaasd op te kijken gevonden. Wel zijn  alle producten verbeterd, mooier en zo mogelijk gebruiksvriendelijker geworden. Veel van de vakantie voertuigen zijn zo schitterend ingericht dat men zich bijna verplicht voelt om zijn zondagspak aan te doen om er in te wonen. Bij de grote wagen vindt types tot 12 m lang en bijna 4 m hoog, daar nog een hefdak bovenop en langs beide kanten uittrekbare delen. Toch worden ze met hun 25 ton als "kampeerauto" ingeschreven. Houden we het even bij de kampeerauto's voor de gewone gezinnen. Veel van die wagens pronken met prachtige interieurs waar de  elektronica meer en meer zijn intrede doet. Hefbedden worden elektrisch bediend. Van op afstand licht aansteken, de verwarming aansteken of doven, de koelkast niet vergeten, zien of er nog voldoende gas in de tank is zijn in veel wagens en ook caravans standaard. Elektrisch aangedreven kampeerauto's zijn al geen uitzondering meer, dat is natuurlijk het werk van de basisvoertuigen fabrikanten. In veel gevallen ook bij de caravans verdwijnt de gasfles, koken verwarmen en afkoelen gebeurt elektrisch. Tussen de basisvoertuigen krijgt Fiat meer concurrentie van Citroen, MAN, Volkswagen, Iveco, Mercedes en nog een paar anderen. De interieurs zijn prachtig uitgevoerd met veel verschillende indelingen. Enkele bedden schijnen het meest in de smaak te vallen, eilandbedden zijn meestal in de wat duurdere wagens te vinden, dwarsbedden zijn geschikt voor de kleinere wagens. Het sanitair en of de douche nemen stilaan een grotere hap uit het woongedeelte.

    Ingerichte bestelwagens

    Ongelooflijk  hoe de vraag en aanbod van ingerichte  bestelwagens gegroeid is. Zo ongeveer alle bekende fabrikanten en veel nieuwe nog niet bekende hebben een productie opgestart. Hoewel er meerdere bestelwagen merken worden gebruikt spant FIAT hier nog altijd de kroon. Zijn breedte is het grote voordeel. Bedden kunnen dwars worden opgesteld in de korte typen. De meest gebruikte lengte is rond de 6,50 m ze zijn geschikt voor enkele of zelfs een dubbel bed in de lengte richting. Ze hebben allemaal een zitgroep(je) vooraan, de keuken aan de schuifdeur met er tegenover het sanitair, achteraan de bedden. Hier en daar is wel een variant, in het meubilair en de uitrusting is meer keuze. Al ze zijn wat kleiner er zijn ook juweeltjes te vinden wat betreft het meubilair.

    CARAVANS

    Vergeten we zeker niet de caravans waar vele pronkstukken tussen te vinden zijn. Enkele merken hebben schitterende interieurs gemaakt waarvan je denkt is dat nog kamperen? Het zondagse pak en op kousen voeten zijn aan te raden als je hem wil bewonen. Gelukkig zijn er nog een aantal fabrikanten die "gewone" caravans maken, degelijk gefabriceerd en alles aan boord om leuke vakanties te beleven. Opvallend dit jaar waren de talrijk aangeboden kleine caravans met grote dikke banden en donkere kleur. Het interieur is niet groter dan een twee persoon bed. Omdat ze bedoeld zijn voor meer avontuurlijke verlofgangers gebeuren de huishoudelijke activiteiten buiten. Meestal is de openluchtkeuken achteraan, soms uittrekbaar aan de zijkant, ergens in een lade is plaats voor kampeerstoelen en tafel, voor bagage is er hier een daar nog een koffer te vinden. Zijn de avonturiers met vier brengt een daktent de oplossing voor de nacht. Fietsen, een reservewiel, sherrytank, worden tegen de buitenwanden geklikt. Kamperen ergens in een onbewoonde wereld geen nood een zonnepaneel zorgt voor stroom, bij regen trekt men een luifel uit om droog te zitten. Als u zin hebt in zo'n donker caravannetje hoeft u geen dikke 4X4 te bezitten dat kan net zo goed aan een gewone auto hangen. Wie geen aanhanger achter zijn wagen wil kan eens kijken tussen de tenten. Ze wegen veel minder, stellen eenvoudiger op en bieden afhankelijk van de grootte voldoende woonruimte. Wie toch niet op de grond wil slapen kan een autodaktent de oplossing zijn. Ze bestaan in veel maten en gewichten, zijn snel op te stellen. Met een metalen frame of een opblaasbare, voor grote of kleine auto's het maakt niet uit.

    Nog iets kleiner

    Zevenpersoonswagens komen ook in beeld om tot kampeerauto om te bouwen. Het probleem is, alles moet al zittend gebeuren. Daarom hebben enkele fabrikanten er een hefdak op gemonteerd. Sommige hebben in de koffer een uitneembaar keukentje met koelbox. Boven op de zetels wordt voor de nacht een bed uitgerold. Een stel jonge mensen zullen plezier hebben met zulk een wagen. Grotere gezinnen zullen eerder voor een campingcar kiezen. Opgesteld bieden ze 6 tot 7 slaapplaatsen en een zee van een woonruimte. Vooral als het eens een paar dagen slecht weer is, is het voor de kinderen een geschikte speelplaats. Het is echter vervelend als je ze nat moet inpakken. Een nachtje langer op de camping blijven tot de tent droog kan soms een oplossing zijn. De tent thuis opstellen lukt bij weinig mensen, ze moet alleszins droog zijn voor de campingcar de stalling in gaat. Een andere mogelijkheid is een ruime tent aanschaffen, samen met het nodige kampeermateriaal in de koffer stoppen, of nog beter is een klein aanhangwagentje laden.

    Voor fietsers, die kommen meer en meer in beeld wegens de dure brandstofprijzen, betere fietspaden, sterker en beter lichtgewicht kampeergerief is een succes. Tenten opgerold nog 2 vuisten dik bieden, opgesteld, plaats voor twee personen.

    Ander materiaal is al even knap uitgedokterd zo dat de sportieve fietskampeerders over wat comfort kunnen beschikken.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    25-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Concorde voor 2023

    Nieuw CREDO op CSD 2022

    Het nieuwe "Credo" is volledig herzien voor het modeljaar 2023

    • De nieuwe modellen van de Credo-serie zetten maatstaven in de compacte luxeklasse

    Concorde Reisemobile GmbH presenteerde tijdens het Salon in Düsseldorf voor het eerst vier nieuwe modellen van de Credo-serie voor het modeljaar 2023. Met de complete revisie zet het bedrijf nieuwe normen in de compacte luxeklasse op het gebied van technologie, comfort en design.

     De Credo-serie van Concorde vertegenwoordigt de instapmodellen in de compacte luxeklasse. Naast vier bestaande modellen stellen vier volledig nieuw ontwikkelde modellen met tal van innovaties op een maximale lengte van acht meter nu opmerkelijke normen in deze klasse.

     De basis wordt gevormd door het beproefde basischassis van de Iveco Daily Euro VI-E, 2.3 L met 156 pk. De nieuw ontworpen verhoogde vloer met een comfortabel doorlopend niveau door het hele voertuig is hierop gebaseerd. De verhoogde vloer bevat standaard de voertuigtechnologie en drie (fris/grijs/zwart) tanks van 160 liter. Optioneel kan de capaciteit van deze tanks worden verhoogd tot 270 liter voor zoet water en 230 liter voor grijs en zwart water.

     Ook het dakoppervlak van de nieuwe modellen is herzien en biedt nieuwe gebruiksmogelijkheden. De herpositionering van het optionele satellietsysteem werd beter uitgevoerd

    Nieuwe constellatie van dakramen creëren nu ruimte voor maximaal vijf zonnepanelen met een zonne-output van ongeveer 700 watt.

     Grote busspiegels en ruitenwissers van bussen verhogen de rijveiligheid door een beter zicht. De standaard LED dagrijverlichting kan op aanvraag vervangen worden door Bi-LED

    Hoofd- en mistlampen met statische elektriciteit

    Bochtenverlichting kan worden aangevuld. Het standaard Emergency Brake Assist-systeem zorgt ook voor veiligheid. Het radarsysteem detecteert obstakels en grijpt in bij afwezigheid van activiteit van de bestuurder om ernstige ongevallen te voorkomen.

     Comfortabele, optioneel van luchtkoeling voorziene, comfortabele pilotenstoelen met geïntegreerde, in hoogte verstelbare driepuntsgordel in de cabine zorgen voor maximaal zitcomfort. Brede armleuningen kunnen eenvoudig worden versteld tot een vermoeidheidsvrije hoogte. Samen met de in hoogte en kantelbare stoel zorgt dit voor een comfortabele en ergonomische zitpositie die zorgt voor ontspannen rijden.

     Nieuw en waardevol zijn de frameloze en vlakke zijruiten in de cabine. Horren op de zijruiten zorgen voor verse luchttoevoer zonder vervelend te doen.

    Muggenbezoek. De "Privacy"-functie van de zijruitplooi laat licht toe in de mobiel en maakt een blik in de open lucht mogelijk zonder nieuwsgierige blikken van buitenaf toe te staan.

     De woonkamer wordt betreden via een bijzonder brede toegangsdeur. Het lichte en op het eerste gezicht uitnodigende woonlandschap maakt indruk met een aantrekkelijk decor en stoffering en tapijtstoffen die optimaal zijn afgestemd op het meubilair. De meubeldeuren en kleppen zijn gefineerd in Ebano-Silver klei. Nieuwe sluitingen van de deuren en kleppen zijn discreet geïntegreerd en onderstrepen de exclusieve algemene indruk van meubelconstructie. De verandering van bolle en concave gebogen oppervlakken en het "Concorde-One-LevelConcept" creëren een continue indruk van de ruimte van de bestuurderscabine tot de slaapkamer.

     Een hoogwaardig mineraal keukenwerkoppervlak met geïntegreerde roestvrijstalen spoelbak en eenhendelmengkraan,

    Driepits fornuis en een grootvolume AES koelkast (optioneel ook compressor) met vriesvak vormen de basis van de luxe keukenapparatuur. Een tweedelige apotheek uittrekbare en ruime laden, evenals extra opslagruimten in het muurgebied completeren het optimale functionele concept van de keuken.

     De badkamer scoort ook met een comfortabele hoeveelheid ruimte. Met een slimme deurconstructie is de met satijn afgewerkte deur een visueel hoogtepunt, de sanitaire ruimte is gemakkelijk om te toveren tot een kamerbadkamer. De scheidbare douche en het standaard porseleinen toilet met 160 liter vaste tank zorgen voor maximaal comfort. Speciaal gebruikte pompen en leidingsystemen genereren zelfs een "onbeweeglijke" huishoudelijke waterdruk. Met de deuren naar de woonkamer en slaapkamer is de badkamer in een mum van tijd omgetoverd tot een aparte kleedkamer.

     De slaapkamer combineert twee positieve uitersten: aan de ene kant de plaats voor rustgevende slaap met grote bedafmetingen: het achterste dwarsbed van het model "740 HI" meet bijvoorbeeld 2.000 x 1.500 mm en het oppervlak van de eenpersoonsbedden van de "790 LI" is elk 2.000 x 1.000 mm. Het "Concorde Comfort Plus Bed System", een combinatie van lattenbodem en Evopore HRC comfortschuimmatras met watergelkern, biedt optimale ligkwaliteit. Het andere uiterste is een optionele thuisbioscoopsfeer: deze is gemaakt met een 24"-smart-tv, een akoestisch pakket met vierkanaalsversterker, evenals twee softdome-tweeters en twee midrange-woofers.

     Qua prijs zijn de nieuwe compacte luxe mobiele telefoons die deze serie uitbreiden tussen de 179.000 en 189.900 euro geprijsd.


















    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    24-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Malibu voor 2023

    MALIBU IN MODELJAAR 2023: MEER TRANSPARANTIE, MEER OVERZICHT VOOR DE NIEUWE SUCCESVOLLE MALIBU VAN EN MALIBU CAMPERSERIE

    Malibu Van: breed scala aan modellen geherstructureerd

    Malibu motorhomes T/I: jonge modelserie met een gestroomlijnd assortiment

    Premium bestelwagens, semi-geïntegreerde en geïntegreerde kampeerauto’s - Malibu bestrijkt met succes de gemeenschappelijke segmenten van bestelwagens en kampeerauto’s. De succesvolle modelserie gaat het modeljaar 2023 in met herziene programma's: gestroomlijnd voor de Malibu-kampeerauto’s, geherstructureerd voor de Malibu-zwerfauto’s.

    Malibu Van: breed scala aan modellen geherstructureerd

    De Malibu Van is een van de succesvolle pioniers van comfortcampers met badkamer. Hij was niet alleen mede-oprichter van dit snelgroeiende segment van de kampeerindustrieidustrie, maar gaf het ook resoluut vorm met een verscheidenheid aan innovaties. Malibu, nu meervoudig seriewinnaar in de verkiezing voor camper van het jaar in zijn klasse, heeft de afgelopen jaren geleidelijk het programma van de Malibu Van uitgebreid - de comfortcamper op maat gemaakt, de Malibu Van maakt het mogelijk.

    Met een nieuwe structuur maakt Malibu het programma van de Malibu Van in het modeljaar 2023 duidelijker en met meer transparantie – met ongewijzigde variatie. Het bestaat nu uit zeven basismodellen met tal van varianten en optionele extra's.

    Malibu Van compact is de headliner voor de 540 DB en 600 LE modellen met dwarsbed en longitudinale eenpersoonsbedden. Het duo is 365 dagen per jaar voorbestemd voor dagelijks gebruik. Als meer reiscomfort gewenst is, zijn de 600 DB- en 640 LE-modellen ideaal. Ze kenmerken zich door de ruime comfort keuken en de unieke, bijzonder ruime XL-Flexibad. Als alternatief maken de Allrounder 600 DB K en 640 LE K diversiteit indruk met hun XL comfort keuken, een brede doorgang en een royaal gevoel van ruimte door een vrije zichtlijn. De Malibu Van first class – two rooms 640 LE RB overtreft dit als een topmodel met zijn premium keuken, een enorme opbergruimte en zijn unieke tweekamerconcept met kleedkamer dankzij kamerscheiding.

    Alle Malibu Van comfort, diversiteit en eersteklas – twee kamers zijn ook beschikbaar in de exclusief uitgeruste charmante coupé-uitrustingslijn met plafondluifels en uitgebreide binnenhoogte in de cabine en boven de residentiegroep in plaats van de cabinedakkast. Dit resulteert in een gevoel van ruimte bijna zoals in een semi-geïntegreerde camper. Dit kan tot het uiterste worden doorgevoerd in de exclusieve charmante GT skyview-lijn met een grote panoramische dakkoepel van de cabine naar de woongroep en ook een verlengde binnenhoogte in de cabine en boven de woongroep.

    Malibu biedt alle modellen van de Malibu Van compact, diversiteit en eerste klas - twee kamers serie als een optionele familie-voor-4 versie. Bovenal omvat het een pop-up dak dat uitsluitend in eigen huis is ontwikkeld en geproduceerd in een unieke hybride constructie. Deze bestaat uit een GVK dakbedekking, hoogwaardige isolatie en een volledig beklede aluminium binnenhuid en biedt nog twee slaapplaatsen. De hoogwaardige constructie komt overeen met een volwaardig camperdak, het is licht en zeer stabiel tegelijkertijd en hagelbestendig.

    Als je alle basismodellen, uitrustingslijnen en de familie-voor-4-varianten en de verschillende stijlwerelden bij elkaar optelt, kom je op enkele tientallen varianten van de Malibu Van. Ze zijn allemaal gebaseerd op de Fiat Ducato met hoog dak en worden gekenmerkt door een hoog niveau van woon- en slaapcomfort, verrassend grote opslagruimten met maximale functionaliteit en gemakkelijke toegang, een uitgebreide en uitgebreide isolatie van de carrosserie en een uitzonderlijk stabiele meubelconstructie in langdurige kwaliteit. Daarmee ben je een premium busje en de seriewinnaar als camper van het jaar. De Malibu Van interpreteert deze titel als een premium bestelwagen op zijn eigen manier: het is de hoogwaardige en handige camper voor elke dag van het jaar.

    Malibu kampeerauto’s T/I: jonge modelserie met een gestroomlijnd assortiment

    Het heeft de hogere middenklasse flink opgeschud: de huidige Generatie M van Malibu campers, pas in 2020 gepresenteerd, is met succes van de grond gekomen en heeft zich sindsdien internationaal bewezen. Daarom vertrouwt Malibu op consistentie en onthoudt hij zich van veranderingen in uiterlijk, technologie en uitrusting voor het modeljaar 2023. Tegelijkertijd is het modellengamma gestroomlijnd en overzichtelijker. In de semi-geïntegreerde Malibu T bestaat hij uit vier modellen van de compacte, 6,9 meter lange T 430 LE tot de bijzonder ruime T 500 QB met een lengte van 7,4 meter. De plattegronden met longitudinale eenpersoonsbedden en queensize bed, met combibadkamer met scheidbare ronde douche en kamerbadkamer dekken alle gangbare wensen – waaronder met name rijbewijsvriendelijke varianten in de 3,5-tons klasse. De geïntegreerde Malibu I concurreert met vijf modellen. Hier varieert het spectrum van de compacte en handige I 441 LE, slechts 6,67 meter lang, tot de weelderige I 500 QB met een lengte van 7,5 meter. De plattegronden komen overeen met de T-modellen.

    Alle Malibu campers zijn nog steeds gebaseerd op de Fiat Ducato met plat frame. Met hun hoge kwaliteit, de carrosserieconstructie van de extra klasse met elegante dak- en zijwandafronding, de hoogwaardige meubelconstructie met dubbele aansluittechnologie, het cabinekijkconcept van de geïntegreerde en een volwaardige verhoogde vloerkelder met de grootste opslagruimte in de klasse, blijven ze normen stellen. Speciale aandacht moet worden besteed aan de Malibu Touring-modellen met een weelderige uitrusting en een aanzienlijk prijsvoordeel.

     










    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Malibu in de prijzen

    INNOVATIEKRACHT BEVESTIGD: MALIBU GENERATION M CAMPERS WINNEN DE PRESTIGIEUZE EUROPEAN INNOVATION AWARD 2022

    • Het concept klopt: Malibu Motorhomes van Generatie M
    • Al de tweede prijs in deze categorie op rij voor Malibu

    Als het totaalconcept van een zwerfautoauto klopt, dan klopt de vakantie ook: Het Malibu-team is des te enthousiaster over de award met de European Innovation Award 2022 voor de zwervers van Generatie M in de categorie totaalconcept.

    Het concept klopt: Malibu Motorhomes van Generatie M

    "We willen u hartelijk bedanken en zijn blij dat de internationale jury van experts onze inspanningen heeft beloond", zegt Bernd Wuschack, Managing Director Sales, Marketing en Customer Service. Met de geïntegreerde en semi-geïntegreerde kampeerauto’s van de Malibu Generation M heeft de geavanceerde technologie uit de premiumklasse nu ook zijn weg gevonden naar de hogere middenklasse. Dit betekent onder andere: volwaardige verhoogde vloer met de grootste opbergruimte van de klasse, in dit segment unieke aansluittechniek van de sandwichwanden met volledig gelijmde steunparen, met als resultaat extreem stabiele opbouw, duurzaam, veilig, stil tijdens het rijden en optimaal geïsoleerd. Daarnaast is er de hoogwaardige meubelconstructie, boven met concave kleppen, daaronder met elegante basisverlichting, een verscheidenheid aan goed doordachte detailoplossingen en last but not least een laag eigen gewicht voor een rijbewijsvriendelijke en gratis goedkeuring. Malibu T/I zijn echte campers met toegevoegde waarde. De jury van de European Innovation Award heeft dit samenhangende totaalconcept nu geëerd met deze felbegeerde award.

    Al de tweede prijs in deze categorie op rij voor Malibu

    Een overtuigend totaalconcept is typerend voor Malibu: vorig jaar werd de Malibu Van familie-voor-4 met zijn unieke hybride pop-up dak bekroond door de jury. Of het nu gaat om Malibu Van of Generation M campers: Als u meer wilt weten over het brede en aantrekkelijke programma van het succesvolle merk, bent u van harte welkom bij de vele handelspartners in Duitsland en Europa.

    Internationale jury van gerenommeerde vakjournalisten

    In zijn twaalfde jaar van bestaan is de prestigieuze European Innovation Award al lang uitgegroeid tot een uitstekende prijs in de caravanindustrie. Beschermheer en gastheer is DoldeMedien Verlag, gevestigd in Stuttgart. De jury van de European Innovation Award bestaat uit 17 onafhankelijke redacties en negen bloggers uit Europa's toonaangevende caravanlanden – in totaal zijn 15 landen vertegenwoordigd, het alfabet varieert van B voor België tot T voor Tsjechië.

     










    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eerste sporen van de herfst
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carthago nieuws voor 2023

    Carthago campers in modeljaar 2023: c-compactline en liner-for-two serie opgewaardeerd, Sprinter als tweede basisvoertuig voor de chique c-line T

    Uniek modellengamma in de premiumklasse voor campers

    Carthago c-compactline: extra stijlwereld casablanca

    Carthago liner-for-two nieuwe generatie: uitgebreid verbeterd interieurontwerp

    Carthago c-tourer T/chic c-line T: Verdere ontwikkeling en een ster meer

    Winnende teams vragen ook om continue en selectieve verdere ontwikkeling. Zie Carthago: De nog steeds bedauwde Carthago c-tourer, chic c-line en chic e-line serie in het midden van het modellengamma hebben onlangs uitstekende dubbele overwinningen behaald in de verkiezing voor camper van het jaar 2022. Carthago, het toonaangevende Europese merk voor premium campers, concentreert zich daarom op de twee andere modelseries in zijn verdere ontwikkelingen voor modeljaar 2023: de slanke Carthago c-compactline en de unieke Carthago liner-for-two beginnen het nieuwe reisseizoen versterkt. Bovendien zijn de semi-geïntegreerde campers discreet verfijnd.

    Uniek modellengamma in de premiumklasse voor campers

    Vijf series met geïntegreerde campers, geflankeerd door twee series met semi-geïntegreerde campers – carthago biedt als toonaangevend merk in het premium segment van campers het grootste assortiment in Europa. Of het nu Carthago c-compactline, c-tourer T/I, chic c-line T/I, chic e-line en s-plus en liner-for-two zijn – hier vinden veeleisende kopers hun op maat gemaakte camper van bijna 60 modellen. Dit omvat de unieke verscheidenheid aan chassis van Fiat Ducato en Mercedes-Benz Sprinter met AL-KO laagframe en Iveco Daily. Daarnaast zijn er verschillende stijlwerelden en tal van bekledingsvarianten, met geïntegreerde keuze tussen het standaard hefbed of opbergkasten boven de cockpit – een Carthago is net zo individueel als zijn eigenaren, bijna geen enkele camper lijkt op de andere.

    Alle modellen worden gekenmerkt door het Carthago Premium DNA. Het bestaat uit een carrosseriebedrijf van de liner premium klasse, een verhoogde vloerkelder met enorme opslagruimte, een hoog laadvermogen en zorgvuldig uitgebalanceerde gewichtsbalans, de hoogwaardige verwarmings- en airconditioningtechnologie, het cab view-concept en last but not least de Carthago Personality.

    Carthago c-compactline: extra stijlwereld casablanca

    Helderder, nog vriendelijker en met een nieuw genereus gevoel voor ruimte: de nieuwe optionele casablanca-stijlwereld past perfect bij de slanke geïntegreerde campers van de Carthago c-compactline-serie. casablanca betekent de combinatie van meubeldecor in kostbare kersen met fronten van dakopslagkoffers en keukenuittrek in hoogglans ivoor. In combinatie met de op maat gemaakte inrichting voor de carrosseriebreedte van slechts 2,12 meter oogt de leefruimte van de slanke c-compactline nu nog luchtiger. Wie een meer klassiek interieur waardeert, blijft kiezen voor de standaard stijlwereld "episch".

    De grote sterktes van de c-compactline zijn bewaard gebleven. Ze verzekeren hem van een uitzonderlijke positie als premium camper tussen de slanke geïntegreerde modellen: volwaardige verhoogde vloer met een AL-KO laag frame, superlichte constructie met een verbazingwekkend lage massa in rijklare staat en alle kenmerken van het Carthago DNA. In het modeljaar 2023 richt Carthago zich op drie plattegronden voor de c-compactline, de bijzonder compacte I 138 DB met tweepersoonsbed dwars achterin, de bijzonder compacte, slechts 6,41 meter lange I 138 DB met eenpersoonsbedden en Vario draaibad, en de I 143 LE met eenpersoonsbedden en combibad met scheidbare ronde douche. Alle drie de varianten hebben de typische Carthago kleedkamer met roomdividerfunctie en de bekende ruime verblijfsgroep.

    Carthago liner-for-two nieuwe generatie: uitgebreid verbeterd interieurontwerp

    Met zijn unieke kenmerken is het een voorbeeld voor koppels in de geïntegreerde topklasse campers: de fascinerende Carthago-liner-for-two met zijn unieke 4-kamerconcept op de meest compacte voertuiglengte mogelijk heeft een sensatie veroorzaakt in de hele industrie en nieuwe klantengroepen voor Carthago geopend. Nu verfijnt Carthago zijn vlaggenschipserie net zo zorgvuldig als effectief. De 2023-jaargang van de liner-voor-twee is onmiddellijk te herkennen aan zijn nieuwe, even dynamische en elegante exterieurafbeeldingen. Donkergrijs in de kern, het wordt omlijst door elementen in antraciet en goud en definieert de liner-voor-twee als een camper van topklasse.

    Het interieur is nu nog helderder, vriendelijker en daardoor uitnodigender. In het modeljaar 2023 wordt stelten Siena gekenmerkt door tafel- en dressoiroppervlakken in een crèmekleurige tint, nieuwe handgrepen voor de kleppen van de dakopbergkisten, een vloerbedekking in de look van een scheepsparket. Accenten worden bepaald door detailwijzigingen, zoals nieuwe elegante panelen voor de deuren van de toiletdeur en kledingkast in hoogglans ivoor met geïntegreerde chromen strepen. In de cockpit versterken zonnekleppen onder het hefbed, opnieuw ontworpen planken en een gewatteerde lederlook bezel van het hefbed de indruk: de Carthago liner-for-two nieuwe generatie van het modeljaar 2023 is eleganter, huiselijker en praktischer dan ooit.

    Carthago c-tourer T/chic c-line T: Verdere ontwikkeling en een ster meer

    Daarnaast hebben de Carthago-ontwikkelaars de semi-geïntegreerde campers die gewend zijn aan de overwinning met een deskundige hand verder ontwikkeld. Carthago c-tourer T en chique c-line T op basis van Ducato met AL-KO laag frame concurreren nu in een lichtere tint wit.

    Daarnaast breidt Carthago het modellengamma van de chique c-lijn T voor het eerst uit met een model gebaseerd op de Mercedes-Benz Sprinter met AL-KO laag frame. De nieuwe, circa 7,5 meter lange T 4.9 LE overtuigt met een plattegrond met een grote L-residence groep en brede zijbank, de ruime hoekkeuken met verhoogd aanrecht en design barkast, een weelderige comfort kamer badkamer met de praktische Carthago kleedkamer en grote, tot twee meter lange longitudinale eenpersoonsbedden met ligvlak uitbreiding in de slaapkamer. Visueel valt het nieuwe model op naast het gebruikelijke elegante Carthago-ontwerp met een platinakleurige bumper. Natuurlijk profiteert de nieuwe Carthago chic c-line T 4.9 LE op Sprinter ook van het Carthago premium DNA

     














    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    23-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weer veel nieuws bij Isabella

    Isabella breidt het aanbod voor  kampeerauto’s en caravans uit

    Een nieuwe reisgenoot voor de kampeerauto en een unieke luifel voor de populaire Penta voortent zijn een paar van de nieuwtjes voor het seizoen 2023 die Isabella dit jaar presenteert op de Caravan Salon in Düsseldorf.   

     Met hun elegante design en slijtvaste materialen sieren de caravanvoortenten van Isabella al meer dan een halve eeuw de Europese campings. Nu de verkoop van kampeerauto’s en kampeerbussen toeneemt, richt Isabella zich nu ook op het ontwikkelen van nog meer slimme oplossingen voor de camperaars. Buddy is hier een voorbeeld van. De perfecte reisgenoot voor je kampeervakantie.

    Buddy bestaat uit twee zijkanten en een front, die je aan de luifel van de kampeerauto of caravan bevestigt, waardoor een flexibele leefruimte onder de luifel ontstaat. Het front is verkrijgbaar in vier verschillende afmetingen, zodat je kunt kiezen voor een afgesloten leefruimte onder de volledige luifel of voor zowel een afgesloten leefruimte als een overdekt terras.

    Speciaal ontworpen luifel voor Penta

    Penta is al meer dan 35 jaar een favoriet bij seizoenskampeerders. Op verzoek van vele Penta bezitters heeft Isabella nu de perfecte luifel ontwikkeld voor de iconische, vijfhoekige Penta voortent. Voor extra stevigheid heeft de luifel een Megaframe en gelaste hoeken. De luifel heeft een unieke constructie in de vorm van een boven-achterpaneel met vensters voor een goede hoogte van de luifel en een goede lichtinval, zelfs bij bevestiging aan de Penta voortent onder de uitsteek.

    Nieuwe lamp op zonne-energie voor windschermen

    Een ander nieuwtje voor 2023 is de nieuwe lamp op zonne-energie voor windschermen. De lamp kun je op de pennen aan de bovenkant van je Isabella windscherm bevestigen, maar je kunt hem ook voor sfeerverlichting op de campingtafel gebruiken. De lamp wordt opgeladen via het zonnepaneel aan de bovenkant of via de USB-kabel. Als het donker wordt, doe je voor een gezellige sfeer de lamp op zonne-energie aan met de touch-knop.

    Meer tunnels voor X-Tension

    Het grote nieuws van vorig jaar voor kampeerbussen, de Isabella Air X-Tension, wordt nu uitgebreid met twee extra speciaal ontworpen tunnels, zodat de verbinding tussen kampeerbus en tent perfect is. De vrijstaande opblaasbare voortent is zo voor nog meer kampeerbussen geschikt.

    Meer info www.isabella.net

     




















    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    22-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hobby met veel nieuws voor 2023

    HOBBY PRESENTEERT MAXIA VAN EN STUDY BEACHY AIR.

    Fockbek/Düsseldorf, 26 augustus 2022 – Veel nieuwigheden, populaire bestsellers, een verrassende

    De Noord-Duitse caravan- en camperfabrikant Hobby presenteert op de Caravan Salon in Düsseldorf een concept en veel hijgerige. In het bijzonder in focus: de MAXIA-productwereld met zijn moderne Scandinavische design, de premium camper MAXIA VAN en, als verrassing, de BEACHY AIR-studie.

     De MAXIA VAN is de nieuwigheid waar waarschijnlijk het meest reikhalzend naar werd uitgekeken op de persconferentie van Hobby op de Caravan Salon van dit jaar in Düsseldorf. Vooral de basis op de VW Crafter trekt veel bekijks. Dit is het begin van de nog jonge samenwerking tussen Hobby en Volkswagen. Naast het comfort van de veiligheids- en assistentiesystemen die bekend zijn van personenauto's, scoort de MAXIA VAN met een krachtige 177 pk motor met 8-traps automatische transmissie – en een uniek design.

    De nieuwe MAXIA VAN bestelwagen met VW-Crafter chassis.

     Met een technisch goedgekeurde maximummassa van 3,5 ton is de MAXIA VAN ontworpen voor gebruik met twee personen in bedrijf. De uitrusting met twee eenpersoonsbedden aan de achterzijde, zijkeuken en wasruimte past hierbij. Als u met vier personen wilt reizen, kunt u het voertuig optioneel tot 3,85 ton laden. Met de MAXIA VAN positioneert Hobby zich in de klasse van premium panel bestelwagens. Dit zie je ook terug in het interieurontwerp. Perfect op elkaar afgestemde kleuren en uitgebreid ontworpen meubels spreken mensen aan die veel belang hechten aan moderne meubels, zelfs in de stacaravan.

    Het hyggelige interieur van de MAXIA VAN.

    Licht notenhout, grafietgrijze wandelementen, witte bovenkasten en een open interieur: het elegante interieur van de MAXIA VAN vervult de woondromen van iedereen die verliefd is geworden op de Scandinavische designstijl. Ook de grijze V-Flex vilten bekleding voor dak- en zijwanden en de modern gevormde kastkleppen dragen bij aan dit woongevoel. En met een super hoog dak heeft de paneelwagen ondanks de verhoogde vloer een comfortabele binnen hoogte van 2 meter.

    Talrijke slimme opbergruimteoplossingen en de compacte wasruimte met geïntegreerde douche en toilet zorgen voor nog meer comfort. Naast praktische kastelementen met ruimte voor boordtechnologie, laden en compartimenten biedt het multifunctionele achterste gedeelte van de bestelwagen ook ruimte voor de twee uitschuifbare gasflessen van 11 kg.Verfijnde keukenelementen zoals de 90 L compressor koelkast, de fornuis-spoelbak combinatie met 2-vlammen fornuis en elektrische ontsteking.                              

    Het superhoge dak van de VW Crafter-basis zorgt voor een royaal gevoel van ruimte in de MAXIA VAN.

    Dankzij sfeerverlichting, krachtige TRUMA Combi 6 verwarming en zeer effectieve Cellofoam isolatie gemaakt van tot 60% gerecyclede vezels, koudschuimmatras en GOODSIDE lattenbodem, blijft het comfortabel 's nachts en in de winter. Met de keuze uit drie verschillende lakafwerkingen biedt de MAXIA VAN ook ruimte voor persoonlijke smaak in het exterieurdesign.

    De MAXIA VAN 680 ET, met de volledige uitrusting die typerend is voor Hobby, kan nu in de winkels worden besteld tegen prijzen vanaf 89.750 euro en wordt naar verwachting vanaf het voorjaar van 2023 geleverd.

    HOBBY CAMPERS EN CARAVANS

    Naast de MAXIA VAN, die HOBBY presenteert op de Caravan Salon in Düsseldorf, wordt de MAXIAWelt ook uitgebreid op het gebied van caravans. Het nieuwste lid van de MAXIA-familie is de MAXIA 585 UL.

    Moderne meubelconstructie, heldere kastfronten en een open gevoel van ruimte in de MAXIA 585 UL.

    Het volledige caravanportfolio is zorgvuldig ontwikkeld voor het seizoen 2023, waarbij gedeeltelijk nieuwe plattegronden en tal van verbeteringen op het gebied van uitrusting zijn ontvangen. Met kleine detailaanpassingen starten ook de beproefde VANTANA-paneelwagens en de OPTIMA-campers het nieuwe seizoen met de modellen die bekend zijn van het voorgaande jaar.

    De VANTANA ONTOUR EDITION en de VANTANA DE LUXE met tal van uitrustingsdetails.

    HOBBY hield de grootste coup echter onder de pet tot de openingsdag van de Caravan Salon. Naast de MAXIA VAN presenteerde HOBBY op haar persconferentie de LIGHTWEIGHT CONSTRUCTION STUDY BEACHY AIR als verrassing.

    Meer informatie

    www.hobby-caravaning.de
















    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    21-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sunlight wint een prijs
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Sunlight in de bloemen

    Eerste plaats in de classificatie van het totale volume en in de afzonderlijke categorieën klantentrouw, kwaliteit en werkplaats.

    Sunlight is zeer trots te kunnen aankondigen dat ze één van de belangrijkste onderscheidingen in de branche hebben ontvangen: de "König Kunde Award". De eerste plaats in de classificatie van het totale volume (en in de afzonderlijke categorieën klantentrouw, kwaliteit en werkplaats) werd toegekend door de lezers van het tijdschrift Reisemobil International. Het feit dat voor de König Kunde Award alleen gebruikers voertuigen beoordelen die zij daadwerkelijk bezitten of hebben gehuurd, maakt deze prijs zeer bijzonder.

    Voor meer informatie over de König Kunde Award kunt u hier naar de website van Reisemobil International gaan info@doldemedien.de


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!