Inhoud blog
  • Klein maar fijn
  • Glamping-Park
  • Opvallend torentje
  • Dethleffs c'Go up 525 KR
  • Een vakwerk toren
  • Nieuws van KInaus
  • Neumarkt
  • Weinsberg klaar voor 2026
  • Een rustige straat
  • De nieuwe Tabbert caravans
  • Mooi huis
  • Caravan Salon Düsseldorf 2025
  • Fendt Next 380
  • Mooi om te fietsen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Startpagina !
    Archief per maand
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Archief per maand
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    27-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opvallend torentje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs c'Go up 525 KR

    Dethleffs c’Go up 525 KR

    De c’Go up 525 KR behoort tot de instapreeks van Dethleffs. Een reeks die al 10 jaren met succes wordt gefabriceerd en verkocht. Een bewijs dat vooral gezinnen met kinderen uitkijken naar een instapmodel. De aankoopprijs speelt er een belangrijke rol in. Die typen worden net zo goed gebouwd en afgewerkt als hun duurdere broeders. Alleen ontbreekt er de luxe die de prijs en gewicht fel opdrijft. Toch is de ‘c Go up klaar om na de aankoop persoonlijk materiaal in te leggen en te vertrekken. De meeste klanten nemen er meestal toch één of meer pakketten bij wat natuurlijk het comfort en de prijs opdrijft. Tot die pakketten behoren vliegendeur, dakvenster, Trumavent, licht metalen velgen, gladde aluminium buitenplaten voor de buitenwanden om enkele op te noemen.

    De ‘c Go reeks is in 8 verschillende indelingen verkrijgbaar. Vier voor gezinnen met kinderen, vier voor koppels die graag wat meer levensruimte in een caravan vinden.

    Als onderstel hebben ze een AL-KO chassis met geknikte as. De bodemplaat is 38 mm dik voor de zijwanden zijn 28 mm dikke sandwich panelen gebruikt met aluminium buitenplaten met hamerslag profiel. Het koetswerk heeft een hagelbestendige polyester bovenlaag. Om het voor en achterfront een elegante vorm te geven is kunststof gebruikt. Via een 51 cm brede buitendeur komt men in  het interieur. Zeven vensters met combi-rollo’s is de 525 KR rijk. Twee vensters hier in de zijwand verraden dat er stapelbedden zijn in de caravan.

    Al is het een instapmodel het interieur valt best mee. Zijn vlakke witte meubels afgewisseld met donkere wanden en kussens geven hem een modern uitzicht. De 525 KR is niet zo klein en biedt aan zes reizigers een volwaardige zit en slaapplaats. Om gezellig te keuvelen is de U zitgroep achterin groot genoeg voor iedereen aan boord. Komen de potten, borden en tassen op tafel kan men het best bij vier houden.

    De zitgroep in de kinderkamer kan de 2 overige een plaats bieden. Indien nodig kan men de zitgroep achterin ombouwen tot bed. Wil men er nog een bed bij kan men het hefbed boven de tafel laten zakken. Met enkele stappen door de brede doorgang komen we in de kinderkamer. De 2 stapelbedden aan de zijkant hebben een licht, usb contact en een openklappende venster. Onder laagste bed is een bergvak bereikbaar door lattenbodem en matras omhoog te klappen. Aan de overkant is een zitgroep voor twee, zijn de kinderen nog klein kan het met drie. Tussen zitgroep en stapelbed is een kleerkast. En zijn nog een bovenkast en open leg schabben. Een deur sluit de kinderkamer af.

    Zo staan we direct bij de 1,13 m brede keuken. In het aanrecht kan men de kookvuren en het wasbakje met zwarte platen afdekken na gebruik. Er naast is een strookje aanrecht dat als werkbladje kan dienen. Onderaan zijn 3 brede laden. In de bovenkast hebben de meubelmakers het linkervak een verdeling geplaatst handig voor  het kleine keuken gerief. Nemen we daarbij de 142 l grote koelkast mogen we zeggen dat de keuken goed uitgerust is voor een groot gezin.

    Naast  de koelkast boven de Trumatic verwarming is de kleerkast. Wil men kleren aan de bar hangen mag men niet te klein zijn want de stahoogte is zomaar eventjes 2,08 m. De bar hangt in de kleerkast bijna tegen het plafond. De Trumatic S3004 met ring verwarming zorgt voor een aangename temperatuur tijdens koude dagen. Aan de andere zijde van de kleerkast is het sanitair. Daar is de inrichting als instapmodel duidelijk te zien. Afmetingen zijn nogal beperkt, net genoeg plaats om en rond het wc, aan het wasbakje met aflegplank is de bewegingsvrijheid beperkt. Een spiegel en bovenkast maakt het sanitair compleet. Of niet, er is nog een douche die staat of hangt meer in de weg dan hij nuttig is. Zoals voor veel caravans dat kunnen zelfs dure typen zijn is een douche nemen in het sanitair van de camping een aanrader.

    Rijden

    Een 7,56 m lange en 2,30 m brede caravan is niet niks. Bovendien mag hij nog 1.800 kg op de wielen zetten. Materialen moeten goed verdeeld gelegd worden om het juist gewicht op de kogel te krijgen. Dat is zeer belangrijk. Met een groot gezin hebben de eigenaars vanzelfsprekend al een grote krachtige auto en zal het best lukken om de 1800 kg zware ‘c Go up 525 KR vlot te slepen.

     Samen gevat.

    Voor de basisprijs plus enkele pakketten heeft men een volwaardige caravan. Hier en daar zijn wel enkele kleinigheden die beter zouden kunnen. Maar ja, de aankoopprijs speelt hier een grote rol. Zonder de luxe en vooral als er een stel kinderen aan boord is maakt men even goed een leuke zomer als wintervakantie door.

    Technische gegevens

    Totale lengte: L x B x H  7,56 x 2,3 x 2,71 m

    Opbouw: interieur 5,8 m

    MTM 1.800 kg

    Leeg gewicht 1.331 kg

    Bedden: zitgroep 2,11 x 1,72 m

            Hefbed 2,0 x 1,45 m

            Stapelbed 2 – 2,03 x 0,74 m

    Koelkast: Thetford 142 l

    Verwarming: Trumatic S 3004

                Ringverwarming

    Basis prijs: 27.590 euro

    Meer info: Caravaningcentrum Londerzeel

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    21-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een vakwerk toren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws van KInaus

    Knaus Tabbert presenteert de nieuwe producten voor modeljaar 2026 in Jandelsbrunn

    Jandelsbrunn – Onder het motto "Samen maken we het verschil" presenteert Knaus Tabbert de nieuwe producten voor modeljaar 2026. De presentatie van dit jaar in Jandelsbrunn vertegenwoordigt niet alleen nieuwe recreatievoertuigen en concepten, maar ook een frisse blik op wat het bedrijf kenmerkt: samenwerking, verantwoordelijkheid en de wil om nieuwe kracht te putten uit uitdagingen.

     Het afgelopen jaar heeft laten zien dat verandering niet altijd comfortabel is, maar noodzakelijk om een ​​bedrijf op lange termijn te laten overleven en groeien. Knaus Tabbert heeft dit proces gebruikt om zichzelf te heroriënteren: met een herziene productfilosofie, slankere structuren en een duidelijke focus op efficiëntie en klantvoordelen.

     "Samen maken we het verschil" – dit motto is meer dan alleen een leidraad. Het beschrijft de weg die Knaus Tabbert is ingeslagen: in nauwe dialoog met medewerkers, retailpartners en klanten. Veel ideeën en feedback uit de markt zijn direct verwerkt in de ontwikkeling van de nieuwe modellen.

     Niet alles werd opnieuw uitgevonden, maar veel werd bewust verbeterd, vereenvoudigd of consequent heroverwogen. Tegelijkertijd is het duidelijk dat innovatie een integraal onderdeel blijft van het Knaus Tabbert-DNA. In 2026 zal het bedrijf innovatieve technische oplossingen, nieuwe comfortbenaderingen en toekomstbestendige voertuigconcepten op de weg blijven brengen – maar met meer helderheid, pragmatisme en een focus op de essentie.

     Met modeljaar 2026 zet Knaus Tabbert zich in voor een gezamenlijk pad naar een moderne, klantgerichte en duurzame toekomst van mobiel reizen. Want echte verandering ontstaat wanneer die samen wordt vormgegeven.

     

    KNAUS BOXTIME

    De camper van de toekomst – licht, slim, duurzaam

    Met de nieuwe BOXTIME presenteert KNAUS een geavanceerde kampeerauto van de toekomst die lichtgewicht constructie, functionaliteit en modern comfort combineert. De serie kenmerkt zich door zijn automotive en dynamische uitstraling, zijn hoogwaardige, gedetailleerde afwerking en zijn uitzonderlijke thermische en akoestische isolatie – ideaal voor moderne caravanbehoeften. Dit is gebaseerd op de nieuw ontwikkelde lichtgewichttechnologie, die gebruikmaakt van hoogwaardige, moderne materialen. Deze technologie garandeert goede isolatiewaarden, hoge stabiliteit en temperatuurbestendigheid – en is recyclebaar.

    Met de lichtgewichttechnologie laat KNAUS zien hoe modern zwerven er vandaag de dag uitziet – lichter, stiller en duurzamer. Deze technologie combineert de hoogste designnormen met maximale functionaliteit, verlaagt het gewicht en verbetert het comfort. Het resultaat is een leefruimte die een belevenis wordt. Meer ruimte, meer mogelijkheden: ondanks een vergelijkbaar volume creëren slankere bovenkasten een ruimtewinst van circa 70 mm voor meer bewegingsvrijheid tussen keuken en badkamer. Minder gewicht, maximale prestaties: het gerichte gebruik van lichtgewicht materialen maakt het voertuig aanzienlijk lichter. Zo bespaart de BOXTIME 600 MQ maar liefst 60 kg ten opzichte van een vergelijkbare conventionele bestelwagen. Dit verbetert de handling, verlaagt het brandstofverbruik en verhoogt het potentiële laadvermogen. Duurzaamheid opnieuw uitgevonden: het gebruikte materiaal is 100% recyclebaar – voor intelligente, verantwoorde technologie die grondstoffen spaart. Het materiaal met gesloten cellen absorbeert bovendien effectief schokken, beschermt meubels en constructies en vermindert trillingen merkbaar – voor meer veiligheid en een langere levensduur. Ook de thermische isolatie is aanzienlijk verbeterd. Het plafond en de vloer zijn elk uit één stuk vervaardigd en passen zich perfect aan de voertuigstructuur aan – voor een gelijkmatige isolatie in het hele interieur. De Boxtime beschikt over een uitstekende akoestiek: de wandbekleding isoleert niet alleen tegen warmte en kou, maar vermindert ook het buitengeluid met tot wel -3 dB(A) – voor meer rust en comfort.

    Naast een uitgekiend ruimteconcept en een automotive-geïnspireerd design beschikt het model over een nieuw badkamerontwerp: de stijlvolle badkamer met draaibare wand combineert design en functionaliteit perfect – en is tegelijkertijd compact, praktisch en volledig zonder douchegordijn. Dit maakt de badkamer tot een waarlijk comfortabele oase tijdens het reizen. Open leefruimtes met veel ruimte, intelligente opbergoplossingen en een doordachte keuken maken de stacaravan veelzijdig en uitnodigend. Met uitgebreide ledverlichting en talrijke lichtbronnen biedt de BOXTIME zowel helder licht als sfeervolle sfeerverlichting. Strakke lijnen en de EasySpace frontuitbouw met standaard panoramaraam in het vooronder creëren een interieur dat ruimte, design en comfort combineert. Geraffineerde, slanke bovenkasten zorgen voor meer bewegingsvrijheid en een open gevoel – en bieden tegelijkertijd royale opbergruimte dankzij innovatieve materialen. De BOXTIME is verkrijgbaar in vier indelingen: 540 MQ, 600 MQ, 630 ME en 630 MX. Deze laatste overtuigt met een standaard elektrisch hefbed achterin, dat maximale ruimtebenutting combineert met slaapcomfort. Het hefbed is als optie verkrijgbaar voor de overige modellen. Het elektrisch verstelbare hefbed kan met één druk op de knop op de gewenste hoogte worden gebracht en blijft in elke positie volledig bruikbaar. Het standaard comfortbedsysteem met een EvoPore HRC-matras en een bedframe met hoogwaardige schotelveren zorgt voor een droomslaapcomfort. Met de BOXTIME opent KNAUS een nieuw hoofdstuk in de camperwereld – innovatief, technologisch en ecologisch.

     

    KNAUS BOXLIFE PLATINUM SELECTION

    Meer uitrusting, meer comfort – dat biedt de BOXLIFE PLATINUM SELECTION. Standaard is hij uitgerust met een uitgebreid pakket aan uitrustingen die uw vakantie nog aangenamer maken: zoals een praktische hordeur, een elektrische instaptrede, de geavanceerde EasySpace frontuitschuif en een regengoot boven de schuifdeur. De geïntegreerde matrastopper zorgt voor nog meer slaapcomfort. De geïsoleerde afvalwatertank is ook bij lagere temperaturen eenvoudig te gebruiken, talrijke stopcontacten bieden maximale flexibiliteit – en de standaard luifel maakt van elke kampeerplaats een comfortzone.De exclusieve NATURAL STONE bekleding brengt stijl en elegantie in het interieur. De zitgroep is veelzijdig: de tafel kan in een handomdraai worden uitgeschoven en de cabinestoelen zijn draaibaar en visueel geïntegreerd. Wie op zoek is naar extra opbergruimte of bijzonder flexibele slaapmogelijkheden, kan de BOXLIFE PLATINUM SELECTION uitrusten met een optioneel hefbed achterin – een slimme oplossing voor wie maximale dagelijkse bruikbaarheid wil combineren met maximaal comfort.

    KNAUS L!VE I

    Een nieuwe definitie van het interieur

    De KNAUS L!VE I staat voor comfort met doordachte details. Ideaal voor wie onderweg waarde hecht aan ruimte, comfort en een stijlvolle ambiance. De grote panoramavoorruit zorgt voor een licht interieur en een unieke rijervaring. De bestuurders- en passagiersstoel zijn optimaal geïntegreerd in het woongedeelte, waardoor een open, communicatief gevoel van ruimte ontstaat. Het standaard hefbed biedt extra slaapplaatsen zonder dat dit ten koste gaat van de leefruimte overdag.Het interieur van de L!VE I is nu volledig opnieuw ontworpen, waardoor het design en de functionaliteit merkbaar zijn verbeterd. Het vernieuwde entreemeubilair heeft een moderne en overzichtelijke uitstraling. De geoptimaliseerde bekledingsgeometrie zorgt voor nog meer zitcomfort en een hoogwaardige uitstraling in het woongedeelte. Ook de opnieuw ontworpen ventilatie achterin de opbergruimte draagt ​​bij aan het verbeterde binnenklimaat en de duurzaamheid van het meubilair. In combinatie met de stijlvolle kleurstelling en de hoogwaardige afwerking ontstaat zo een fris, uitnodigend interieur met een hoge woonkwaliteit. De L!VE I is verkrijgbaar in drie indelingen: 650 MEG, 700 MEG en 900 LEG – allemaal met comfortabele eenpersoonsbedden en ruime leefruimtes.

     

    KNAUS L!VE WAVE

    Nieuwe indeling

    De KNAUS L!VE WAVE combineert de dynamiek van een semi-integrale camper met de voordelen van een standaard hefbed. Dit biedt meer flexibiliteit en slaapcomfort en is daarmee de perfecte reisgenoot voor iedereen die spontaan en comfortabel onderweg wil zijn. Het opvallende design, de sportieve en tegelijkertijd elegante carrosserie en de indelingen 650 MG, 650 MF, 700 MEG en 700 DX maken de L!VE WAVE tot een echte allrounder. Het geïntegreerde hefbed integreert overdag discreet in het dak van de auto en biedt indien nodig extra slaapplaatsen van volledige grootte – zonder dat dit ten koste gaat van de leefruimte overdag. Binnenin overtuigt de L!VE WAVE met een huiselijke sfeer, hoogwaardige materialen en slimme opbergoplossingen.Nieuw in het assortiment is de 650 MEG-indeling – met comfortabele eenpersoonsbedden achterin, een ruim woongedeelte en een standaard hefbed boven de zitgroep. De 650 MEG biedt daarmee vier volwaardige slaapplaatsen en een uitgebalanceerde balans tussen wooncomfort en functionaliteit. Ideaal voor wie compacte buitenafmetingen wil combineren met maximale benutting van de binnenruimte.

     

    KNAUS SÜDWIND BLACK SELECTION

    Een klassieker als hoogwaardig speciaal model

    Met de SÜDWIND BLACK SELECTION biedt KNAUS een speciale editie die designverfijning op een bijzonder aantrekkelijke manier combineert met comfort. Stijl is hier geen extra, maar een integraal onderdeel van de standaarduitrusting: een opvallende verschijning met een harmonieus afgestemd interieur maken de BLACK SELECTION tot een echte blikvanger. Open zichtlijnen, lichte meubeldecoraties en doordacht geplaatste ledverlichting zorgen voor een bijzonder ruimtelijk gevoel. De stijlvolle ambiance wordt gecompleteerd door een luxueuze uitrusting en een ruime keuze aan indelingen. Het BLACK SELECTION-portfolio wordt uitgebreid met drie extra indelingen – 580 UF, 580 UK en 650 UDF – voor nog meer variatie en individuele vormgevingsmogelijkheden. Ook technisch overtuigt de BLACK SELECTION over de hele linie. De standaard AL-KO AAA Premium Brake zorgt voor meer veiligheid in het verkeer, verkort de remweg en verhoogt de stabiliteit. De elegante disselafdekking completeert de hoogwaardige exterieurlook en beschermt tegen vuil en weersinvloeden. De instap vindt plaats via de KNAUS PREMIUM opbouwdeur, die niet alleen qua uiterlijk maar ook qua functionaliteit overtuigt – inclusief een geïntegreerde hordeur. In het interieur zorgt sfeervolle sfeerverlichting voor een moderne touch. Nog een slimme feature: de rolbedfunctie voor eenpersoonsbedden, waarmee in een handomdraai een ruim slaapgedeelte ontstaat – voor maximale flexibiliteit in het slaapgedeelte. En met het gecombineerde buitenstopcontact voor stroom en tv is de buitenervaring net zo comfortabel als tv-entertainment in de caravan. Het standaard KNAUS Bluetooth-geluidssysteem zorgt voor een perfecte akoestiek en maakt draadloos audioplezier mogelijk.BLACK SELECTION betekent ook dat de gehele carrosserie in de exclusieve Campovolo-kleur is gespoten. De randafwerking is uitgevoerd in elegant zwart, terwijl deuren, kleppen en elementen zoals het koelkastrooster en de stopcontacten in modern antraciet zijn uitgevoerd. Op aanvraag is ook een witte versie met zwarte randafwerking verkrijgbaar. KNAUS SPORT

    Meer comfort af fabriek

    De KNAUS SPORT overtuigt met aantrekkelijke indelingen, een moderne uitstraling en een uitgebreide standaarduitrusting die praktische details combineert met bewezen kwaliteit. Denk bijvoorbeeld aan de zelfstellende KNOTT.ANS-rem en een steunwiel met geïntegreerde kogeldrukindicator. De door KNAUS ontworpen wieldoppen en de hoogwaardige KNAUS PREMIUM opbouwdeur zorgen voor visuele en functionele highlights. De hordeur, een groot dakluik (96 x 65 cm) en het uitzetbare raam in de toiletruimte – beide met geïntegreerde horren en verduisteringsrollo's – zorgen voor extra comfort. Een verrijdbare afvalwatertank van 25 liter completeert de uitrusting en maakt de KNAUS SPORT tot een betrouwbare metgezel voor dagelijks kamperen.

    Meer info Knaus-tabbert

      


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    19-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Neumarkt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weinsberg klaar voor 2026

     Weinsberg caravans en zwerfauto's

    WEINSBERG CaraOne

    Voor wie meer verwacht onderweg – nu in een nieuw design

    Met zijn moderne design en intelligente constructie is de CaraOne de perfecte instap in de wereld van de caravans. Met elf slim ontworpen indelingen – van compact tot ruim – biedt de populaire caravan voor elke behoefte het juiste huis op wielen. De CaraOne pronkt nu met een compleet nieuwe look: het design is zowel van binnen als van buiten volledig vernieuwd. In de badkamer zorgt een elegante marmerlook voor stijlvolle accenten en onderstreept het de moderne en huiselijke totaalindruk. Het woongedeelte maakt indruk met een frisse kleurstelling met stijlvolle grijstinten en levendige kleuraccenten, die een harmonieuze en tegelijkertijd dynamische sfeer creëren. Bijzonder opvallend: een apart lichtpaneel in het bovenste gedeelte, dat visueel opvalt en is bekleed met elegant, donker gemêleerd vilt – een waar designhoogtepunt met een uitnodigend karakter. Nieuw in het exterieurpakket: de gladde witte zijpanelen, gecombineerd met de speciale bestickering, creëren strakke, moderne lijnen en benadrukken het eigentijdse design van het voertuig. De disselafdekking zorgt voor extra elegantie, terwijl lichtmetalen velgen (enkelasser) sportieve accenten toevoegen en de hoogwaardige totaalindruk completeren. Ook qua functionaliteit overtuigt de CaraOne. Het efficiënte ruimtegebruik en de intelligente opbergoplossingen maken het interieur van de WEINSBERG CaraBus EDITION [FIRE] en CaraBus Grey EDITION [FIRE Koel van buiten. Warm van binnen. De CaraBus EDITION [FIRE] – nu ook verkrijgbaar in grijs.

    Na de succesvolle lancering van de EDITION [FIRE] vorig modeljaar, komt WEINSBERG nu met een vervolg: de populaire Fiat-gebaseerde CaraBus is nu ook verkrijgbaar als de nieuwe CaraBus Grey EDITION [FIRE] – met een opvallende verschijning en een modern, grijs exterieurdesign. Dit performance model combineert voor het eerst de vurige dynamiek van de EDITION [FIRE] met een bijzonder elegante en sportieve look. De uitgebreide uitrusting blijft een echte highlight: een 140 pk sterke motor, een hoogwaardige luifel, een modern mediacenter met een 6,8-inch touchscreen, exclusieve bekleding op maat, stijlvolle 16-inch lichtmetalen velgen en een geïntegreerde achteruitrijcamera zijn standaard aan boord. Talrijke andere comfort- en designkenmerken maken uw vakantie in de CaraBus Grey EDITION [FIRE] nog aangenamer – verpakt in een onverslaanbaar totaalpakket

     Modern, sportief, compleet uitgerust – en dat alles met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding: de WEINSBERG CaraBus EDITION [FIRE] is de perfecte keuze voor iedereen die een stijlvolle uitstraling wil combineren met compromisloze functionaliteit. WEINSBERG CaraCompact EDITION [PEPPER]

    De populaire WEINSBERG CaraCompact EDITION [PEPPER] gaat het nieuwe modeljaar in met een frisse, nieuwe start – met een geoptimaliseerde uitrusting en een nog aantrekkelijkere prijs. Europa's bestverkochte semi-integraal in zijn klasse blijft trouw aan zijn roots: een modern, dynamisch design, compacte rijeigenschappen en slimme oplossingen maken de [PEPPER] tot de ideale reisgenoot voor iedereen die waarde hecht aan comfort en wendbaarheid tijdens het reizen. Nieuw is onder andere een aangepast uitrustingspakket dat zich nog nadrukkelijker richt op de essentie – zonder de meest geliefde highlights te verliezen.

    Kenmerken zijn onder andere een krachtige 140 pk motor, 16" lichtmetalen velgen, een geavanceerd interieurverlichtingsconcept en een comfortabel cabinepakket. Daarbij komt een hoogwaardig interieur met het typische [PEPPER] karakter – fris, functioneel en stijlvol. Dankzij de aantrekkelijkere prijsstelling biedt de nieuwe EDITION [PEPPER] nu nog meer kampeerders toegang tot de WEINSBERG-wereld – met een onverslaanbare balans tussen comfort, design en prijs. Hij is even praktisch als huiselijk. Hoogwaardige afwerking, doordachte details en een robuuste constructie zorgen voor duurzaamheid en comfort – zelfs op lange reizen. De modelvariatie varieert van een wendbare caravan voor twee tot een gezinsvriendelijke oplossing met kinderbedjes. Er zijn in totaal elf indelingsvarianten beschikbaar: 390 PUH (standaard met hefbed), 390 QD, 400 LK, 420 QD, 450 FU, 480 EU, 480 QDK, 500 FDK, 540 EUH (standaard met hefbed), 550 UK en 550 QDK.

    Meer info: www.knaus-tabbert.com

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een rustige straat
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe Tabbert caravans

    TABBERT PANTIGA FINEST EDITION

    Met de nieuwe FINEST EDITION presenteert TABBERT een speciale editie die het gevoel van thuis op de weg brengt – met compromisloos comfort, stijlvolle uitrusting en doordachte details. Alleen al het exterieur maakt een duidelijk statement: hoogwaardige raamomlijstingen, inclusief een extra zijruit, sluiten harmonieus aan op het elegante voertuigdesign. De TABBERT PREMIUM carrosseriedeur combineert robuuste kwaliteit met een stijlvolle uitstraling. Een subtiel verlichte markieslijst aan de deurzijde en een extra markieslijst aan de tegenoverliggende zijde van het voertuig zorgen 's avonds voor sfeervolle verlichting. De verlichte instap onderstreept het geraffineerde totaalconcept. De uitstraling wordt gecompleteerd door een opvallende gordellijst in zilver/chroom, die het voertuig extra visuele uitstraling geeft. Praktische functies voor meer veiligheid en comfort tijdens het reizen zijn ook standaard: het AL-KO Trailer Control-ATC antislipsysteem zorgt voor extra rijveiligheid, terwijl het steunwiel met geïntegreerde disseldrukindicator en de elegante disselafdekking de handling en uitstraling verbeteren. Voor een stabiele stand op elke ondergrond is het voertuig uitgerust met het beproefde AL-KO Big Foot steunplaatsysteem. Een extern gemonteerd 230V stopcontact met geïntegreerde antenneaansluiting vergroot de mogelijkheden voor buitengebruik. De premium kwaliteit van de FINEST EDITION is ook in het interieur terug te vinden: het TABBERT comfortslaapsysteem met flexibele lattenbodem en hoogwaardige WaterGEL-matras belooft maximaal slaapcomfort. De standaard vouwbedfunctie bij de eenpersoonsbedvarianten biedt extra flexibiliteit. Het ruime 3-pits gasfornuis met elektrische ontsteking, gedeelde glazen afdekplaat en geïntegreerde kook-spoelcombinatie maakt comfortabel koken mogelijk. Stijlvolle sfeerverlichting creëert een gezellige sfeer in het hele interieur. De geïntegreerde hordeur biedt effectieve bescherming tegen ongewenste gasten. De FINEST EDITION is verkrijgbaar in zes vloervarianten: 390 WD, 490 E, 550 E, 550 K, 550 TDL en 655 DMK. Elke vloervariant overtuigt door een helder ruimteconcept, een intelligente indeling en een zorgvuldige materiaalkeuze. Met de FINEST EDITION onderstreept TABBERT eens te meer haar streven om bijzondere momenten te verfraaien met optimaal comfort en tijdloos design.

     TABBERT CAZADORA

    Nieuwe indelingen

    Met zijn heldere designtaal, hoogwaardige uitrusting en het typische TABBERT-comfort betovert de CAZADORA veeleisende caravanliefhebbers. De reeks wordt nu uitgebreid met vier nieuwe indelingen – voor nog meer keuze voor verschillende reisbehoeften. De CAZADORA 420 QD is een compacte toercaravan, ideaal voor stellen of alleenreizenden. Met een dwarsbed voorin en een functionele indeling combineert hij wendbaarheid met comfort in een kleine ruimte. Wie meer ruimte zoekt, vindt in de nieuwe 655 MEB een model met uitzonderlijke woonwaarde: een ruime keuken voorin, comfortabele eenpersoonsbedden en een ruime badkamer achterin maken deze indeling de ideale keuze voor stellen die ruimte en functionaliteit eisen. Voor gezinnen biedt de CAZADORA twee indelingen met slimme kindergedeeltes: de 620 DMK en de 700 KD. Beide modellen beschikken over vaste stapelbedden, aparte slaapgedeeltes voor ouders en kinderen en een ruime zithoek. Alle plattegronden delen een hoogwaardig interieurdesign, gekenmerkt door een zorgvuldig geselecteerde materiaalkeuze, warme houttinten en doordachte details. Bijzonder opvallend is de unieke fotowand, die elke CAZADORA een persoonlijk tintje geeft en een unieke leefruimte creëert. Het hoogwaardige AL-KO-chassis is nu standaard – voor nog meer rijcomfort en veiligheid op alle wegen. Het nieuwe extra raam zorgt bovendien voor extra natuurlijk licht.

    Meer info: www.knaus-tabbert.com


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooi huis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nieuwe moto’s met licht verlies in eerste semester na topjaar 2024,

    Nieuwe motorfietsen

    Christophe Dubon, woordvoerder van FEBIAC: “Na een uitstekend 2024 – het beste van de afgelopen 15 jaar – vertoont het aantal inschrijvingen van nieuwe motorfietsen tijdens het eerste semester van 2025 een daling met -7% tot 14.461 eenheden. Al bij al een relatief mooi resultaat, want we mogen niet vergeten dat we in de laatste maanden van 2024 nog een eenmalige, sterke stijging zagen door een behoorlijk aantal last-minute Euro5-inschrijvingen net vooraleer de Euro-5+ normen op 1 januari van kracht werden. Dat heeft enkele maanden een negatieve impact gehad op de nieuwmarkt maar dit lijkt nu verleden tijd, zeker omdat we tijdens het tweede kwartaal een daling van nog slechts -0,9% en in juni zelfs een lichte stijging van +5,6% noteerden (3.070 motoren).”

    Bij de merken is Honda marktleider (2.576 inschrijvingen, marktaandeel 17,8%) dank zij o.a. de CB 1000 als nieuwe blikvanger en enkele populaire modellen zoals de CB750 en NT1100. BMW volgt op een afstand (2.083 eenheden) met enkele sterke nieuwkomers zoals de R1300GSA en de vernieuwde F900XR. Yamaha krijgt een flinke tik van de hamer (1.670 stuks, een verlies van -17,8%) door moeilijke leveringen van de nieuwkomers maar blijft nog nipt voor een sterk presterend Kawasaki. Opvallend is de daling bij KTM-Husqvarna-GasGas wat wijst op een verlies van vertrouwen bij de klanten, na de financiële problemen van de afgelopen maanden. Een positieve uitschieter is CF Moto dat maar liefst +76,6% stijgt en zich als Chinees merk prominent in de voorste gelederen van het klassement nestelt.

    Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO: “De tweedehandsmarkt deed het in de eerste zes maanden van 2025 duidelijk beter met een stijging van +14,4% tot 35.946 stuks. Die stijging zet zich vooral door in het tweede kwartaal (+18,8%) en ook bij de occasies was vooral de maand juni was zeer goed: 7.823 motoren, hetzij een stijging met +19,1%.

    Maar het echte referentiepunt is 2022, dus vooraleer de invoering van de tweedehandskeuring de occasiemarkt zowat de nek omwrong. Dan zie je dat de markt in vergelijking met de eerste zes maanden van 2022 is gedaald met -23,5%, wat in concrete cijfers een verschil maakt van 5.622 motoren. Goed dus dat de occasiemarkt de draad terug wat oppikt, maar we blijven nog wel een heel eind achter op vroeger. Uitstekend nieuws is dat de Vlaamse Regering van plan is om tweedehandskeuring voor motorfietsen af te schaffen want dat zal op termijn opnieuw wat ademruimte geven aan de sector – althans toch in Vlaanderen.

    Wanneer we de inschrijvingen van nieuwe en tweedehandse inschrijvingen optellen, dan merken we dat het eerste semester van 2025 het 3.452 stuks beter doet dan 2024 maar wel 5.761 achterloopt ten opzichte van 2022 – vooral bij de occasies. En dat betekent een afkalvende motormarkt, met alle gevolgen van dien voor de sector: minder motoren op de baan betekent immers minder onderhoud, herstellingen en onderdelen.”

    Feedback uit de showrooms


    Eerste vaststelling: de verkoop van nieuwe motorfietsen loopt niet parallel met het aantal droge dagen. Vorig voorjaar was kletsnat maar er werden toen meer nieuwe motoren ingeschreven. De impact van het weer op verkoop is dus minder groot geworden dan vroeger en het wordt ook duidelijk dat - jaar na jaar - het ‘seizoen’ langer duurt, met andere dat de winterstop korter wordt.

    De klanten blijven naar de showroom komen en zijn zowel kooplustig als goed geïnformeerd. Heel wat klanten zoeken eerst de nodige info op via digitale kanalen en eenmaal ze een dealer bezoeken, is de beslissing niet meer veraf. De invloed van commerciële acties op de verkoop blijft zeker groot maar toch iets minder dan vroeger, klanten vragen blijkbaar minder dan vroeger naar kortingen. Goed nieuws is ook dat er meer jongere kopers komen opdagen en dat is goed voor de broodnodige verjonging van het motorpubliek. En er komen ook meer vrouwen, eveneens een goede evolutie.

    Al even opmerkelijk is dat het supersport segment sinds vorig jaar blijft groeien. De jeugdige klanten die tot voor kort voor een model uit het naked segment kozen, opteren nu meer voor een motor met kuip uit het supersport of sport-touring segment.

    Tegelijk horen we bij verschillende merken dat er in deze eerste jaarhelft leveringsproblemen zijn geweest of nog steeds zijn. Deels gaat het louter over Euro 5+-motorisaties maar in bepaalde gevallen ook over nieuwe modellen met behoorlijk groot marktpotentieel en dat is dan een kleine commerciële ramp voor de betrokken dealers.

    Nog opvallend is dat de wachttijden voor onderhoud en herstellingen kunnen oplopen omdat de werkplaatsen de vraag niet kunnen volgen. Men wil dus duidelijk nog investeren in de huidige motor en het mag blijkbaar ‘geld kosten’. Het is natuurlijk wel zo dat nieuwe motorfietsen best prijzig kunnen zijn en dat de technische keuring voor verkoop ook een rem zet op de bereidheid om de huidige motor particulier door te verkopen. Sommige dealers doen omwille van de technische keuring geen overnames meer terwijl andere er zich net in specialiseren en daarom krijgen veel vraag om de huidige motor over te nemen bij aankoop van een nieuwe.

    Tot slot nog een bedenking over elektrische motorfietsen: behalve elektrische scooters die gebruikt worden voor woon-werkverkeer komt dit segment niet tot leven. Ondanks de belastingvermindering voor de aankoop van een elektrische motorfiets of een elektrische drie- of vierwieler.

    1. Tweedehandse motoren


    De tweedehandsmarkt deed het in juni +19,1% beter dan vorig jaar, maar het echte referentiepunt is 2022.

    Voor de eerste zes maanden is de winst ook behoorlijk (+14,4%) maar we staan nog een pak achter op 2022. Dan zie je dat de markt -23,5% is gedaald. Het wijst op een probleem van lange duur voor de Belgische occasiemarkt, waarvan de invoering van de tweedehands motorkeuring aan de basis ligt. Daardoor verschraalt de markt, daalt het aantal motoren op de weg en vermindert de omzet van desector – wat op langere termijn nefaste gevolgen kan hebben.

    Uitstekend nieuws is dat de Vlaamse Regering van plan is om tweedehandskeuring voor motorfietsen af te schaffen want dat zal op termijn opnieuw wat ademruimte geven aan de sector – althans toch in Vlaanderen.

    Gewesten en provincies kleuren stilaan terug groen, maar niet ten opzichte van 2022

    Vlaanderen is ook in 2025 de grootste tweedehandsmarkt (60,0%), met Wallonië op 32,7% en Brussel op 7,2%.

    We waren stilaan bloedrode kaarten gewoon op provinciaal vlak maar gelukkig is het tij wat gekeerd. We zien met name stijgingen in alle provincies, van een bescheiden +4,3% in Waals-Brabant tot +21% in Luik.

    Let op: dit zijn procentuele verbeteringen in vergelijking met 2024, toen de markt al licht hersteld was na 2022.

     

    Stijging in alle klassen

    Alle klassen stijgen ten opzichte van vorig jaar. De sterkste stijgers zitten bij de 126-500cc en bij de 751-1.000cc maar de verschillen tussen de verschillende klassen zijn niet extreem groot. Ook de 125cc doet het meer dan behoorlijk beter en een stijging van ongeveer +12,5% bij zowel de 501-750cc als bij de +1.0011cc geeft aan dat de markt volop in beweging is.

    Anderzijds is het belangrijk om te noteren dat de 125cc-klasse met 31,7% marktaandeel de grootste blijft, wat een goed teken is omdat hier vaak de motorrijders van de toekomst zitten.

     Top10 van de verschillende klassen: bijna overal positief


    In de gecumuleerde Top10 zijn de dieprode cijfers verdwijnen en merken we nog bijna enkel positieve cijfers op. Logisch, want we komen uit een heel diep dal gekropen. Piaggio gaat met +21,2% stevig vooruit ook Ducati en Kawasaki stijgen meer dan +15%. Gunstig is dat de positieve tendens zich in alle categorieën voordoet. Opvallend zijn het enorme aandeel van BMW in de grootste klasse (37,3%) en het gecumuleerde aandeel van Honda en Yamaha bij de middenklassers (501-750cc) waar ze samen 50,3% van het segment in handen hebben.

     

    Top10 van de verschillende klassen: bijna overal positief

    2. Nieuwe motorfietsen


    De nieuwe motorfietsen blijven relatief goed presteren na een beresterk 2024 toen de stockverkoop van Euro5-modellen de inschrijvingen eind 2024 hebben geboost. Misschien zit het mooie weer er voor iets tussen. Wat zeker meespeelt, is dat er behoorlijk veel nieuwe modellen zijn geïntroduceerd in de afgelopen maanden. Enerzijds facelifts die niet toevallig samenvielen met de introductie van de Euro 5+-normen maar anderzijds ook veel en belangrijke volledige nieuwe modellen bij heel wat merken. Vooral Honda en Kawasaki doen het opvallend beter dan vorig jaar, BMW verkoopt zijn nieuwste introducties heel behoorlijk en Yamaha loopt duidelijk achter met leveringen en beschikbaarheid van nieuwe toppers. We merken ook dat de Chinese merken grote stappen voorwaarts maken. Zo komt er een nieuwe dynamiek in de markt en zullen er zeker ook verschuivingen in de dealerships volgen.

     De gecumuleerde cijfers van de nieuwe inschrijvingen per regio reiken ons verdere interessante inzichten aan.  Vlaanderen blijft de grootste regio met 58% van de totale verkoop van nieuwe motorfietsen in ons land. Wallonië neemt 36,1% voor zijn rekening en Brussel 5,9%.


    Bij de provincies zien we over het algemeen sterkere dalingen in de Franstalige provincies met Waals-Brabant en Luxemburg als negatieve uitschieters. Enkel Limburg weet uit de rode cijfers te blijven maar in sommige provincies zoals Antwerpen, Oost-Vlaanderen en Luik blijft de schade erg beperkt.

    Meer info Traxio


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    18-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caravan Salon Düsseldorf 2025

    De belangrijkste vakbeurs voor iedereen die thuis is in de wereld


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fendt Next 380

    Fendt Next 380

     Next 380, een nieuw caravanmerk volgt blijkbaar de trend naar licht eenvoudig ingerichte caravans. Het motto van dit merk is trouwens “instappen, aankomen en genieten”. Met dit merk hoopt men nieuwe generatie kampeerders aan trekken die het licht, compact en functioneel wil hebben.

    Dat wil niet zeggen dat het interieur een primitieve uitrusting heeft. Alles wat aan boord is om een leuke vakantie te beleven vindt men ook in een Fendt caravan.

    De Next 380 is ontworpen om door elektrische of kleine wagens getrokken te worden. Het gewicht speelt een belangrijk rol om het rijbewijs niet te vergeten.

              

                                             

     Next 380 heeft een aerodynamische vorm, zijn schuin achterfront is een blikvanger. Eenvoudige verkeerslichten zijn in de witte bumper geïntegreerd. Gladde aluminium buitenplaten, licht getinte vensters en de knappe decor tekeningen geven hem een chick uiterlijk. De opbouw wordt gedragen door een licht Al-Ko chassis met een geknikte as wat een ideale wegligging waarborgt. Mooie sierringen op wielen zijn als de puntjes op de i. Vier witte handgrepen op goede hoogte vallen bijna niet op. De koffer onder het bed is langs een buiten serviceluik te bereiken. De gasfles heeft zijn langs de linkerkant bereikbare koffer met in de bodem een verluchting. In plaats van achteraan een fietsrek werd dit op de dissel gemonteerd waar geen venster in het voorfront is.

     

     Via een mobiel opstapje komen we door de ééndelige buitendeur in een verrassend grote leefruimte voor deze korte caravan. Dat ontstaat door slechts achterin en vooraan een bovenkast te hebben. Aan de zijkant zijn open legplanken met stootranden. Bovendien bevordert de horizontale houtekening van het houtdecor het ruimtelijk gevoel nog meer. De architecten van de Next hebben het zich niet te moeilijk gemaakt met de indeling. Vooraan een Fransbed en het sanitair, achterin een zitgroep voor twee of drie bewoners is zowat een succesvolle indeling in de caravanwereld. Voor de open legplanken en de schappen naast de keuken hebben de ontwerpers een slimme oplossing uitgewerkt. Opvouwbare vilten dozen vinden er hun plaats. Veel reisgerief kan men in die dozen bergen, daarna op de schappen met stootrand zetten en men kan snel vertrekken. Een comfortabele matras ligt op lattenbodems en kantelt met een sterk veersysteem omhoog. Kijkt je in de koffer merkt je duidelijk dat de Next in de Fendt fabrieken gemaakt is. Watertank, boiler en de buizen voor de lucht verwarming zijn keurig geïnstalleerd en beveiligd tegen verschuivende bagage met aangepaste bescherm elementen. Het is oppassen geblazen om niet veel in de grote koffer te leggen want dat kan de kogeldruk te veel verhogen. Naast het Fransbed verborgen achter een goed sluitende deur is een vaste wc eenvoudig om netjes te houden. Een houder voor een rol wc papier is voorzien plus enkele kapstokjes aan de deur. Een wit waskommetje gedragen door een kastje met deur onder de ovale spiegel is vlot bereikbaar naast het bed. Een 230 v stopcontact is hoog bijna tegen het plafond te vinden. Aansluitend is een kleerkast met wegneembare schappen om ze eventueel als kleren hangkast te gebruiken. Dometic mocht de koelkast met links en rechts draaiende deuren leveren. Om nog een kastje onderaan te hebben is de koelkast op een praktische oog hoogte geplaatst.

    In het 1,24 m brede licht grijze aanrecht zijn is één RVS bak 2 kookvuren en het spoelkommetje met plooibare waterkraan geïntegreerd. Een zwarte plaat dekt alles netjes af. Vooraan en aan de linkerkant is voldoende werkblad om de culinaire gerechten voor te bereiden. Onderaan zijn twee diepe brede zelf sluitende laden. Daaronder een open ruimte om een luifel of voortent te bergen, een ideale plaats boven de as. In de in 2 gedeelde bovenkast heeft er één een schapje voor het kleine keuken gerief. Daaronder gegroepeerd de bediening van de Truma, lichtschakelaar en twee 230 Volt stopcontacten. De deur heeft een drukknop sluitsysteem. Licht van de lange smalle lamp onder de bovenkast is er voldoende.

    %%%FOTO5%%%

    Komen we achterin bij de zitgroep met zijn panoramisch uitzicht door de 3 ramen. De opengaande venster met muggenhor en verduisterings rollo’s zorgen voor voldoende licht en ventilatie. Om het gezellig te maken hangen er gordijnen met een vrolijke tekening. Stevige zit-en rugkussens bevorderen het zitcomfort aan de grote verschuifbare tafel. In één van de zitbanken is de nieuwe Truma geïnstalleerd. Hier zien we ook het perfecte werk van Fendt zijn werknemers. Goed beschermde warme lucht buizen liggen tegen de zijwanden, stroomdraden en gasleidingen zijn keurig verankerd. Om bij de inhoud van de zitbanken te geraken moeten eerst het zit- en rugkussens verwijderd worden. Een plafond lamp levert veel licht op de tafel, je kan het omschakelen in een zacht sfeervol licht. Een heel zacht licht komt van een soort zwanenhals lichten uit de 4 hoeken. Voor de vloer heeft de fabrikant voor een donker parket tekening gekozen.

    %%%FOTO6%%%

     Samen gevat.

    De Next 380 is ontworpen voor kampeerders die een eenvoudig functioneel interieur willen. Verwarming voor jaarlijks gebruik is een noodzaak. Niet te zwaar om met elektrische of andere kleine wagens te trekken. De Next 380 is op alle punten te herkennen aan de hoogwaardige afwerking.

     

    Technische gegevens.

    Totale lengte 5,88 m

    Opbouw lengte 4,60 m

    Lengte interieur 4,37 m

    Totale breedte 2,19 m

    Totale hoogte 2,59 m

    Stahoogte 1,98 m

    Frans bed 2,02 x 1,33 m

    Omgebouwde zitgroep 2,01 x 0,96 m

    Dikte bodem 37 mm

    Dikte wanden en dak 31 mm

    Uitrusting

    Verwarming Truma Vario Heat gasverwarming

    Koelkast Slim Tower compressor Dometic 92 l

    MTM 1.00kg

    Prijs 20.500 €

     

    Pakketten.

    Zoals het bij de meeste Duitse merken de gewoonte zijn er een paar pakketten als optie te koop.

    Pack NEXTec 1.1 bevat: Serviceluik, fietsdrager voor 2 personen. Samen 33 kg prijs 1.430 euro.

    Pack NEXTec 1.3 bevat: Serviceluik, fietsdrager voor 2 personen. Samen 33 kg prijs 1.430 euro.

    Pack NEXTCom bevat: Vliegendeur, Truma Terme, 2 sierkussens,

    4 vilten opbergmanden. Samen 14,2 kg  prijs 1.020 euro

    Meer info: Info@faltercaravans.be

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    10-06-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooi om te fietsen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pedelecs
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mei 2025 | Inschrijvingen speed pedelecs: nieuwmarkt verschuift steeds meer naar leasing, tweedehandsmarkt op topsnelheid

    Filip Rylant, woordvoerder van mobiliteitsfederatie TRAXIO, vat de cijfers als volgt samen: “Het aantal inschrijvingen van nieuwe speed pedelecs kent in 2025 minder grote fluctuaties dan in de voorgaande jaren maar blijft structureel op een iets lager niveau. In mei daalde het aantal tot 1.094 eenheden en dat is -13,4% lager dan vorig jaar. Over de eerste vijf maanden van dit jaar zijn er 5.691 nieuwe speed pedelecs op de weg gezet; dat zijn er 217 ofte -3,7% minder dan in 2024. We wachten voor betere cijfers op de extra inschrijvingen door federale ambtenaren en onderwijspersoneel, die sinds kort toegang hebben tot fietsleasing. Die fietsleasing blijft ondertussen spectaculair groeien bij de speed pedelecs met een marktaandeel van maar liefst 61,5%. Dat verklaart meteen ook het enorme aandeel (41,3%) van de provincie Oost-Vlaanderen in de inschrijvingen.

    Ondertussen blijft de tweedehandsmarkt er aan topsnelheid vandoor gaan. In mei 2025 werden 851 tweedehandse speed pedelecs ingeschreven en dat is een stijging van +17,1% ten opzichte van mei 2024. Tijdens de eerste vijf maanden bedroeg de stijging een mooie +10,7% met een gecumuleerd aantal inschrijvingen van 3.570 eenheden. In tegenstelling tot de nieuwmarkt worden tweedehandse speed pedelecs grotendeels ingeschreven door particulieren; zij kopen vaak tweedehands exemplaren over die zijn vrijgekomen uit leasing.

    Wanneer we naar de totaliteit van de inschrijvingen kijken, dan zien we dat het aandeel van de tweedehandsmarkt tussen 2023 en 2025 is gestegen van 26,8% (2.522 eenheden) tot 38,5% (3.570 stuks).

    De gecumuleerde inschrijvingen van nieuwe en tweedehandse speed pedelecs wijst erop dat deze snelle fiets op steeds meer bijval kan rekenen. We verwachten dat de ruimere toegang tot fietsleasing voor overheidspersoneel de cijfers in de komende nog positief zullen beïnvloeden.”

    Cijfers april: marktanalyse door Frank Glorieux, Algemeen Secretaris voor de fietssector bij TRAXIO

    De cijfers van de maand mei tonen dat er zich een dubbele, duidelijke tendens aftekent op de markt van de speed pedelecs. Enerzijds blijkt uit de cijfers dat de leasingmarkt van de nieuwe speed pedelecs het goed doet en blijft doen; in mei gaan die leasings er zelfs met +15,7 % op vooruit. Aan de andere kant stellen we vast dat de verkoop van tweedehandse speed pedelecs booming is. Ook dat merkten we - opnieuw - in een uitstekende maand mei, met een stijging van 17,1 %.

    Inschrijvingen nieuwe speed pedelecs (cumul 2025)

    Hoewel er nog altijd beduidend meer nieuwe SP's worden gekocht, tonen de cijfers van 2024 en 2025 een verschuiving in het marktaandeel tussen nieuw en tweedehands. In de eerste vijf maanden van 2024 waren occasie speed pedelecs goed voor 35,3% van de markt, tegenover 64,7% voor de nieuwe SP's. Voor dezelfde periode in 2025 is deze dynamiek licht gewijzigd: tweedehands stijgt tot 38,5% tegenover 61,5% voor nieuw.

    Particulier versus bedrijven en leasing (cumul 2025)

    Het leasesegment groeide met een indrukwekkende 15,7% ten opzichte van 2024: van 3.027 eenheden in 2024 naar 3.502 in 2025. Het segment van de particuliere inschrijvingen is gedaald met -30,6%, van 2.025 naar 1.405 stuks. Ook bij de bedrijven zien we een daling: met -8,4%, van 856 naar 784 stuks.

    In de eerste vijf maanden van 2025 werd een grote meerderheid van de nieuwe SP’s ingeschreven door niet-particulieren. De markt wordt grotendeels gedomineerd door leasing, goed bijna twee derde voor zijn rekening neemt (61,5%). Particulieren maken 24,7% van de markt uit, terwijl bedrijven goed zijn voor 13,8%.

    Inschrijvingen van tweedehandse speed pedelecs (cumul 2025)

    De markt voor tweedehandse speed pedelecs blijft maar groeien. In de eerste vijf maanden van dit jaar  werden er al 3.570 opnieuw ingeschreven (+10,7%) tegenover 3.225 in dezelfde periode vorig jaar. Ten opzichte van 2023 bedraagt de stijging zelfs +41,6%.

    Leasefietsen komen na enkele jaren op de markt als betaalbare tweedehands exemplaren indien de eigenaar ervoor kiest om dat model in te ruilen voor een moderner exemplaar. Dat opent perspectieven voor wie op zoek is naar een snel maar betaalbaar alternatief. Bovendien een goed voorbeeld van een circulair product!

    Meer info TRAXIO


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    07-06-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Takelen was nodig
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Takelbedrijven
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                               Takelbedrijven

    Op maandag 2 juni om 9u30 werd een delegatie van TRAXIO Road Support ontvangen op de FOD Justitie, in aanwezigheid van vertegenwoordigers van het kabinet van minister Annelies Verlinden, het openbaar ministerie, de taxatiebureaus en de administratie.

    Wij hebben onze grote bezorgdheid geuit en benadrukt dat verschillende takelbedrijven overwegen hun samenwerking met de overheid stop te zetten, niet alleen vanwege het maandenlang uitblijven van betalingen van hun facturen, maar ook door de zware administratieve lasten die hen worden opgelegd om überhaupt betaald te worden.

     De budgettaire situatie baart eveneens zorgen. Hoe kan de huidige situatie worden opgelost met een budget dat, zoals momenteel besproken, lager zou zijn dan dat van 2024? In 2024 was er al een structureel tekort van 20 miljoen euro. We schatten nu dat dit tekort minstens 32 miljoen euro zal bedragen. Het is dan ook vrijwel zeker dat er vanaf het derde kwartaal betalingsproblemen zullen ontstaan, tenzij er een oplossing wordt gevonden of er extra budget wordt toegewezen.

     Onze sector en de aanwezige partijen hebben afgesproken om nog vóór het einde van volgende week opnieuw samen te komen. TRAXIO Road Support wil niet alleen onmiddellijk de quick wins realiseren, maar tegelijkertijd het volledige proces op lange termijn herdefiniëren.

    Meer info: TRAXIO


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    06-06-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na het bier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
                                                                           
     
    BOB laat je nadenken voor je je wagen parkeert
    Aantal letselongevallen met alcohol vorig jaar fors gedaald
    Deze zomer zullen bestuurders nog voor ze hun wagen parkeren in heel het land herinnerd worden aan de BOB-boodschap ‘Wie rijdt, drinkt niet’. Een positieve trend is alvast dat het aantal letselongevallen met een bestuurder onder invloed van alcohol in 2024 met 8% is gedaald ten opzichte van een jaar eerder. Toch blijkt uit een nieuwe Europese studie dat nog steeds 19% van de Belgen aangeeft in de afgelopen maand gereden te hebben nadat ze mogelijk boven de wettelijke alcohollimiet zaten. De politie zal daarom vanaf vanavond tot begin september extra controles uitvoeren op bestuurders onder invloed.

    Aantal alcoholgerelateerde ongevallen fors gedaald
    Ondanks de gemediatiseerde ongevallen met bestuurders onder invloed van alcohol daalde vorig het aantal alcoholgerelateerde letselongevallen met ongeveer 8%. Er gebeurden nog 3764 letselongevallen met een bestuurder die te veel gedronken had, ten opzichte van 4105 ongevallen een jaar eerder. Sinds 2015 is het aantal alcoholgerelateerde ongevallen zelfs met ongeveer 20% gedaald.



    Op Europees niveau toch nog bij de slechtste leerlingen
    Toch blijkt uit alle vergelijkende Europese onderzoeken dat op het vlak van ‘drinken en rijden’ de Belgische bestuurder nog altijd bij de minst goede leerlingen van Europa behoort. Uit nieuwe cijfers van het grootschalige Europese onderzoek ESRA geeft 19% van de Belgische bestuurders aan de voorbije maand gereden te hebben nadat ze mogelijk boven de wettelijke alcohollimiet van 0,5 pro mille zaten. Het Europese gemiddelde ligt op 12%. We zijn daarmee na Luxemburg het slechts scorende land van de EU. Het best scorende land is Polen, waar slechts 4% van de bestuurders aangeeft de voorbije maand onder invloed van alcohol gereden te hebben, wanneer ze mogelijk boven de limiet zaten.

    BOB-boodschap voor je parkeert
    Vias institute, Assuralia en Belgische Brouwers VZW zetten hun schouders weer volop onder de BOB-campagne. Met de slogan ‘Wie rijdt, drinkt niet’, proberen ze alle bestuurders op voorhand te laten nadenken over hoe ze veilig thuis geraken.
     
    Om die boodschap kracht bij te zetten, zullen in 35 parkings in 17 steden (in het netwerk van Indigo, Interparking, MyPark en Apcoa) bestuurders bij het binnenrijden op de slagbomen al de BOB-boodschap te zien krijgen. Van Oostende tot Verviers krijgen bestuurders op die manier nog een laatste krachtige herinnering aan het gewenste gedrag vooraleer ze de stad intrekken voor een terrasje of etentje.



    Sensibilisering via sociale media
    Via sociale media zal het campagnebeeld met als slogan ‘Wie drinkt, rijdt niet’ en sensibiliseringsboodschappen verder verspreid worden.
    Steden en gemeenten krijgen daarnaast beeldmateriaal ter beschikking om hun bevolking verder te informeren.
     
    De zomer van de definitieve doorbraak van alcoholvrij bier 
    Er zijn tal van alternatieven voor alcohol, gaande van water, frisdrank tot mocktails. De voorbije jaren is er daarnaast een uitgebreid alcoholvrij assortiment van bieren op de markt gekomen dat steeds meer aan populariteit wint. Zowel qua speciaalbieren als pils zijn er nu talrijke smaakvolle alternatieven. Deze zomer zullen op enkele grote festivals voor het eerst alcoholvrije pintjes uit de tapkraan vloeien.

    Extra controles vanaf vrijdag 6 juni, ook op drugs
    De lokale en federale politie zullen tussen vrijdag 6 juni en maandag 1 september in heel het land verscherpte controles uitvoeren op elk moment van de dag. Bestuurders die negatief blazen, zullen beloond worden met de iconische gele sleutelhanger. De politie controleert niet alleen op alcohol achter het stuur, maar zal uiteraard ook nagaan of bestuurders onder invloed van drugs rijden. Vorig jaar liepen zo in totaal 12636 bestuurders tegen de lamp die een positieve speekseltest aflegden. De meest voorkomende drug in het verkeer is cannabis. Zoals voor alle andere illegale drugs geldt er een nultolerantie in het verkeer voor deze drug.Deze winter viert BOB zijn 30ste verjaardag en dat zal uiteraard niet onopgemerkt blijven.  

    Koen Ricour, directeur van de Wegpolitie: “De zomer brengt de mooiste momenten: lange avonden, gezellige feestjes en een glaasje in goed gezelschap. Maar ook dan blijft één regel simpel en duidelijk: wie drinkt, rijdt niet. Maak op voorhand goede afspraken en geef het stuur aan BOB. Zo zorgen we er samen voor dat iedereen veilig thuiskomt en de zomer een mooie herinnering blijft."
     
    Hein Lannoy, CEO van Assuralia: “Samen met alle actoren die betrokken zijn bij de verkeersveiligheid in ons land, verheugt de federatie van verzekeringsondernemingen zich over de daling van het aantal letselongevallen gelinkt aan alcohol. Maar het moet nog beter. Daarom proberen we met alle partners BOB regelmatig onder de aandacht te brengen. De volgende drie maanden gaat dit gepaard met politiecontroles en aanwezigheid in talrijke parkings, daar waar het familie-uitstapje of het zomerse avondje uit begint.”
     
    Krishan Maudgal, CEO Belgische Brouwers:" Tijdens de zomer trekken heel wat mensen de stad in voor een terrasje of een avondje uit. Net dan is het cruciaal dat bestuurders vooraf nadenken over hoe ze weer veilig thuiskomen. Dankzij de BOB-boodschap aan de slagbomen van parkings, krijgen ze meteen bij aankomst een duidelijke en positieve herinnering: wie rijdt, drinkt niet. Gelukkig betekent dat vandaag niet langer een verlies aan smaak en beleving. Door het groeiende aanbod aan kwalitatieve en smaakvolle alcoholvrije bieren, kan ook BOB volop meegenieten." 

    Meer info.VIAS institute


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    03-06-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De top van een zuil
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe LMC Sassino 470 K

    LMC Sassino 470 K

    LMC slaat met zijn nieuwe Sassino 470 K een beetje een nieuwe weg in. Een even kwalitatief goed gemaakte caravan als de luxueuze type. Hier ontbreekt echter wat luxe die normaal de prijs en het gewicht opdrijven. Gezinnen met 3 of 4 kinderen zullen hier hun gading vinden in deze slechts 2,13 m brede caravan.

     Vijf indelingen.

    Vijf  indelingen heeft de fabrikant ontwikkeld. De kleinste en de grootste hebben achterin stapelbedden. De 470 K heeft achterin een stapelbed een dwars dubbelbed ligt op een enorme koffer vooraan. Dat zal al oppassen zijn met de lading, de kogeldruk zou snel kunnen oplopen. De zitgroep voor 4 sluit aan tegen de koffer. Het interieur is mooi doch eenvoudig afgewerkt. Waar het kan zijn bovenkasten met vlakke handvatloze deurtjes. Dat de Sassino wat smaller is dan zijn grote luxueuze broeders valt nauwelijks op. Het geringere gewicht valt op weegschaal duidelijk op.

    Het koetswerk heeft een houtvrije bodem. Dak, voor- en achterfront hebben een hagelbestendige polyester buitenplaat. Vooraan is geen venster. Knap gevonden is de inschuifbare luifel onder de lattenbodem van het bed. Zo komt er een plaatsje vrij voor de meereizende bengels. Het is eveneens geschikt om omvangrijke voorwerpen mee te nemen. Een tweede koffer bevindt zich onder de stapelbedden, ze is langs buiten bereikbaar. Zoals bij de meeste Duitse caravans zijn er enkele pakketten om het interieur comfortabeler te maken en wat op te vrolijken.

    Direct naast de buitendeur is de 1,13 m brede keuken. In het licht gekleurde aanrecht zijn 3 kookvuren en spoelbak geïntegreerd als één geheel afdekbaar met zwarte platen. Onderaan verborgen achter twee deuren in de hoekige keuken is voldoende plaats voor het keukengerief van de bewoners. Ontwerpers hebben moeite gedaan om wat werkoppervlak te creëren. Echter de tafel zal wel nodig zijn bij het bereiden van de maaltijden. Een 131 l compressor koelkast plus een extra stopcontact behoren tot de uitrusting. De koelkast en de kleerkast staan tegenover de keuken.

    Aan de linkerkant van de wagen tussen stapelbedden en koelkast is de badkamer. Tegen de wand is een redelijk grote ovale spiegel. Er onder een wit wasbakje met zwarte kraan. In de kast er onder is plaats voor toilet gerief. De wc staat gebruiksvriendelijk opgesteld met voldoende plaats voor bewoners met lange benen. Tegen de wand hangen laat ons zeggen een soort zwarte valiezen. Toiletgerief en ander klein materiaal kunnen er in opgeborgen worden. Net voor het vertrek klikt men ze aan de wand in de badkamer.

    Zoals men kan verwachte is de verlichting in een prijsgunstige caravan net genoeg zonder fantasietjes. Bij dag echter zorgen de grote ramen en dakluiken voor voldoende licht en verluchting.

    Als we er enkele pakketten bij nemen zouden we de Sassino 470 K niet echt goedkoop durven noemen. Men krijgt wel een kwalitatief goed gefabriceerde caravan met een kindvriendelijk interieur.

     

    Technische gegevens.

    Afmetingen: L X B X H: 7,15 x 2,13 x 2,65 m.

    Interieur: lengte 5,12 m

               Breedte 2,07 m

    MTM: 1500 kg

    Dak, wanden: 30 mm dik

    Bodem: 40 mm dik

    Vensters: 7 opengaande

    Dwarsbed: 1,92 x 1,5 m

    Stapelbedden 2 - 1,92 x 0,62 m

    Meer info: www.lmc.com

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per maand
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Archief per maand
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!