Inhoud blog
  • Tijdens het salon van Düsseldorf
  • Na het salon van Düsseldorf
  • Vakwerkhuis
  • Model 2026 Dethleffs Nomad 510 ER
  • Nieuwe modelle, bij Fendt
  • Meer dan 500 jaar oud
  • Nieuws van Knaus-Tabbert
  • Aan de Main
  • De nieuwste Sprite caravans
  • Bogen brug
  • Fendt lanceert de NEXT
  • Het salon van Dusseldorf was weer een succes.
  • Caravan
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Startpagina !
    Archief per maand
  • 09-2025
  • 08-2025
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Archief per maand
  • 09-2025
  • 08-2025
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    23-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tijdens het salon van Düsseldorf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na het salon van Düsseldorf

    Nieuwe producten op het Caravan Salon 2025

    Knaus Tabbert heeft zichzelf opnieuw gepositioneerd: met een herziene productfilosofie, slankere structuren en een duidelijke focus op efficiëntie en klantvoordelen. Hoewel niet alles opnieuw is uitgevonden, is er veel bewust verbeterd, vereenvoudigd of consequent verfijnd.

    Innovatie blijft een integraal onderdeel van het Knaus Tabbert-DNA. De nieuwe producten op de Caravan Salon 2025 weerspiegelden precies deze toewijding, innovatieve technische oplossingen, nieuwe comfortbenaderingen en toekomstbestendige voertuigconcepten, helder, pragmatisch en gericht op de essentie. Een bijzondere highlight was de nieuwe KNAUS BOXTIME, die met zijn innovatieve lichtgewichttechnologie nieuwe maatstaven zet op het gebied van gewichtsefficiëntie en interieurdesign en daarmee een blijvende stempel drukt op het segment van compacte recreatievoertuigen.

    Ook de beursdeelname in Hal 1 presenteerde zich dit jaar in een nieuw jasje. Daar presenteerde Knaus Tabbert zijn uitgebreide merkenpalet met uitzondering van MORELO, dat in hal 16 vertegenwoordigd was. De nieuw ontworpen modules lieten bezoekers de voertuigen uitgebreid ervaren van de levendige demonstratie van de lichtgewichttechnologie van de KNAUS BOXTIME tot de praktische ervaring van het nieuwe draaibare bad in de KNAUS BOXLIFE.

    Met deze product- en merkpresentaties onderstreepte Knaus Tabbert zijn toewijding om de toekomst van mobiel reizen actief vorm te geven aan klanten.

     

    KNAUS

    • BOXTIME: De camper van de toekomst – lichtgewicht, slim, duurzaam

    • BOXLIFE en BOXLIFE PLATINUM SELECTION: De facilitator onder de campers

    • L!VE I: van binnen opnieuw gedefinieerd

    • L!VE WAVE: flexibel reizen, comfortabel aankomen – nu met een nieuwe indeling

    • SÜDWIND BLACK SELECTION: een klassieker als hoogwaardig edition-model

    • SPORT: meer comfort af fabriek

    WEINSBERG

    • CaraSuite: verder ontwikkeld – met nieuwe indelingen

    • CaraOne: voor wie meer verwacht onderweg – nu in een nieuw design

    • CaraBus EDITION [FIRE]: nu ook verkrijgbaar als CaraBus Grey EDITION [FIRE]

    • CaraCompact EDITION [PEPPER]: Vol van smaak, een slanke prijs – dat is de nieuwe [PEPPER]

    TABBERT

    • PANTIGA FINEST EDITION: Time-out zonder compromissen – standaard

    • CAZADORA: waar luxe ontmoet het leven – nu met nieuwe plattegronden

    Meer info:www.knaustabbert.com

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    22-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakwerkhuis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Model 2026 Dethleffs Nomad 510 ER

    Dethleffs Nomad 510 ER

    Bij de Nomad 510 ER vallen onmiddellijk de mooie polyester aerodynamische voor-en achterfronten op. De vensters zijn trapezium vormig. Het deksel van de koffer vraagt een inspanning om het recht omhoog te krijgen. Dat biedt de mogelijkheid om fietsen op de dissel te vervoeren. De kofferbodem is met geprofileerde aluminium uitgevoerd, er is plaats voor 2 grote gassen, de afvalwatertank en “allerlei”. 

    We stappen binnen….wouw wat een ruimte, natuurlijk we staan hier in een caravan met een opbouw lengte van 6,2 m dat is niet mis. De indruk wordt nog geaccentueerd door het ontbreken van een dwars opgestelde wand, geholpen door de vlakke moderne bovenkasten.

    Het meubilair is strak gehouden doch schittert door zijn eenvoud. Boven en andere kastdeuren hebben geen storende handgrepen, ze zijn verdekt opgesteld en toch goed te bereiken en te gebruiken. Grijze en witte kleuren geven samen met het dwars getekend houtdecor een aangenaam woongevoel. Het achterfront heeft een reliëf vorm waarin een trapezium venster geïntegreerd is. Er onder de verplichte verlichting en brede handgrepen hebben er ook een plaats. De sandwich wanden hebben een aluminium buitenplaat met hamerslag profiel. Voor het dak heeft de fabrikant hagel bestendig polyester gebruikt. Deur heeft een venster en een vuilbakje gekregen. Al is het een optie de 17 duim wielen zijn niet alleen nuttig voor zulke grote caravan hij staat er goed mee.

       

     

     Er is een brede midden gang naar de enkele bedden achterin. Comfortabele matrassen worden ondersteunt door lattenbodems. Zij kunnen door een sterk stel veren omhoog klappen daar goed blijven staan om de lading te bergen. Een deel van de koffer wordt ingenomen door het tussenkussen van de enkele bedden. Dat kan men leggen op de uittrekbare latten bodem. Zo bekomt men een bed van 2 x 2 m afmetingen die nodig zijn want de mensen worden alsmaar groter. In het andere koffer ligt het kussen dat men nodig heeft om de zitgroep in een bed om te bouwen. Is men slechts met z’n tweetjes kan dat veel plaats innemend kussen thuis blijven. In de koffer van het linker bed liggen een vaste watertank en de boiler, rond de afvoerkranen van het water is een bescherming tegen verschuivende reisbagage. De slangen van de verwarming zijn in alle koffers bovenaan geplaats zo kunnen ze niet beschadigd worden door verschuifbare bagage. De wanden van de koffers hebben een onzichtbare spleet om de vloerverwarming overal te laten circuleren. Die elektrische vloerverwarming is een optie maar sterk aan te raden als de caravan alle seizoenen als vakantie verblijf mee op reis gaat. Links en rechts zijn bovenkasten met vlakke deuren uitgerust met sterke zelf sluitende scharnieren. Onder en boven zijn de kasten afgeboord met hout wat een mooi effect geeft in de slaapkamer. Tegen de achterwand is een open bergvak onderaan zijn verschuifbare leeslampjes en eveneens een dubbel verschuifbaar USB stopcontact.

    Zo ongeveer in de midden van de Nomad 510 ER is de kleerkast boven de Truma verwarming een opstelling die in de meeste caravans wordt toegepast. Tegen de rug van de kleerkast is het elektronisch hart van de caravan vakkundig geïnstalleerd. Aan stroomkabels en aansluitingen kan men zien dat Dethleffs knappe vakmannen in dienst heeft. Stroomkabels liggen mooi rechtlijnig en zijn perfect verankerd aan de rugwand. De deur met houtdecor heeft onderaan onzichtbaar ingebouwd in klein handgreepje. Zo ook is de er naast geïnstalleerde smalle Thetford koelkast een deur met hout decor. Met een kloeke deur volgt de badkamer. Voor een mooi effect zijn de deuren met een witte band gescheiden.

    Badkamer

    Zo komen we in eenvoudige knap ingerichte badkamer afgesloten met een brede deur die verbonden is met vier stevige scharnieren aan de stijl van de wand. Het vast Thetford wc is gebruiksvriendelijk opgesteld zelfs voor mensen met lange benen. Een wit wasbakjes in kunststof laat door een zwarte draaibare waterkraan warm en koud water in het wasbakje lopen. Een douche is niet voorzien. Zeer verstandig van de ontwerpers. Douchen kan altijd beter in het sanitair van de camping. Wie in de caravan een douche wil nemen moet eerst water aanhalen opwarmen, de douche droog maken en zorgen dat de vochtige dampen buiten geraken. Het vuil water terug naar een daarvoor geplaatste afvalwaterinstelling brengen. Zeker geen leuke bezigheid. Onderaan het wasbakje is kastje plus een open legvak. Een spiegelkast en 2 open legplanken maken overige meubilair uit. Aan het dakluik is een wegklapbare metalen drager om natte kleren te hangen. De bodem met opstaande wanden en afloop is uit één stuk gegoten polyester.

    Keuken.

    De kok van dienst zal beslist glunderen als hij de culinaire gerechten tot tong strelende lekkernijen klaar kan maken aan deze keuken. De keuken heeft wanden, deuren en laden in hout decor heeft een mooi effect met het donker grijs aanrecht. Het aanrecht is zo maar eventjes 1,38 m  breed en 0,55 m diep groot genoeg om onderaan 2 ruime kasten en 3 laden onderdak te verlenen. Verborgen achter een deur is een flessen lade achter de andere deur zijn de snel bereikbare gasafsluiters. Afgedekt door zwarte platen zijn 2 kookvuren met elektrische ontsteking en de spoelbak, de zwarte draaibare waterkraan steekt er boven uit. Voor een mooie afmaak is er een bescherm plaat rond het venster. Wie nog plaats te weinig heeft in de kasten onderaan kan het overige keuken gerief in de bovenkasten met schap bergen. De knappe bovenkasten van de slaapkamer lopen ononderbroken verder tot in de keuken.

    Komen we aan de zitgroep waar 4 bewoners comfortabel aan de tafel kunnen zitten. Als je aan tafel zit om te eten hebt je geen rugsteun. Dat is het nadeel van 2,30 m brede caravans. Zijn er één of twee kinderen mee kam men de zitgroep met enkele handgrepen ombouwen tot een bed van 2,1 x 1,35 m groot. De donkere kussens zitten comfortabel, door de drie grote ramen heeft men een breed panoramisch uitzicht. Het dakluik zorgt voor de nodige ventilatie. Alle vensters hebben verduisterings- en anti muggen rollo’s, voor de gezelligheid zijn er nog gordijnen. Om grote zaken in de koffers onder de zitkussens te bergen neemt best de zitkussens even weg. Voor kleinigheden is er een deurtje aan de zijkant van de zitbank. Tegen de witte zijwand kan men een TV hangen de bekabeling is voorzien.

    Samen gevat

    De ontwerpers hebben weer eens een chique modern interieur op papier gezet. De gespecialiseerde vakmannen van de fabriek in Isny hebben er op hun beurt volgens de plannen een keurig afgewerkt interieur van gemaakt. Echt geschikt voor een paar dat van ruimte houdt en gemakkelijk te onderhouden is.

     

    Technische gegevens

    Totale lengte 7,66 m

    Opbouw 6,20 m

    Hoogte 2,65 m

    Stahoogte 1,89 m

    MTM 1.800 kg

    Basisprijs 34.190 euro

    Modellen 2026 zijn al te koop in België.

    Meer info: Caravaningcentrum Londerzeel


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    21-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe modelle, bij Fendt

     Nieuwe modellen bij Fendt 

    Apero en Apero Activ

    De Apero maakt al drie jaar deel uit van de Fendt caravanfamilie en heeft zich fantastisch op de markt gevestigd. Vanaf dit seizoen wordt de Apero-serie aangevuld met twee Activ-indelingen.

     De twee modellen, de Apero Activ 390 FH en Apero Activ 560 SKM, zijn uitgerust met compressorkoelkasten (respectievelijk 98 liter en 154 liter) en een Truma Combi 4 en Combi 6 gaskachel en zijn respectievelijk de kleinste en grootste modellen in de serie. Er zijn in totaal zeven Apero-indelingen, die ruim voldoende ruimte bieden aan maximaal vijf personen en aan vrijwel elke behoefte voldoen. Twee indelingen met stapelbedden zijn bijzonder geschikt als gezinscaravan. In alle indelingen kunt u kiezen tussen de nieuwe stoffering "Brenta" en de bekende stoffering "Pino", die perfect harmoniëren met het moderne meubeldecor "Norfolk". Comfortabele zithoeken, hoogwaardige slaapgelegenheden, goed uitgeruste keukens en aantrekkelijke badkamers, maar ook ruime kledingkasten, opbergruimtes en planken zijn standaard bij

     Apero.

    Buiten de beschreven Apero heeft Fendt nog een rijk aanbod van caravans met keuze uit super comfortabele interieurs, gewoonlijk voor een koppel dat zich wil verwennen in comfort en ruimte. Daarnaast zijn er zeer geschikte caravans voor gezinnen al dat niet met kinderen. Van de laagste prijsklasse tot de duurste zijn ze allemaal perfect afgewerkt en worden er nauwkeurig uitgezocht materialen gebruikt.

    Een lijstje met de verschillende modellen 2026

     

    Apero und Apero Activ

    7 Modelle

    Twee nieuwe modellen Apero Activ met extra uitrusting

    Bianco:

    Bianco Selection en Bianco Activ

    17 Modelle

     

    Tendenza:

    6 Modelle

     

    Diamant: de luxe reeks

    6 Modelle

    Meer informatie  Thomas Kamm,  E-mail: marketing@fendt-caravan.de

     

     

                                                                 


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    19-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meer dan 500 jaar oud
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws van Knaus-Tabbert

    De directie van Knaus –Tabbert is tevreden

     Knaus Tabbert trekt positieve conclusie uit Caravan Salon 2025 • Caravan Salon Düsseldorf 2025 verwelkomde 269.000 bezoekers • Veel belangstelling voor de merken van Knaus Tabbert in hal 1 en 16 • Bekroond: WEINSBERG en KNAUS winnen prijzen • Positieve conclusie: Hoge respons en optimistische vooruitzichten voor het komende seizoen Jandelsbrunn – Met een succesvolle beursdeelname en twee prijzen in de lezersenquête van AutoBILD Reisemobil kijkt Knaus Tabbert tevreden terug op de Caravan Salon van dit jaar in Düsseldorf.

    269.000 bezoekers onderstrepen opnieuw het belang van 's werelds grootste caravanbeurs en markeren het op één na hoogste aantal bezoekers in de geschiedenis van de Caravan Salon. In hal 1 presenteerde het bedrijf de merken KNAUS, WEINSBERG, TABBERT, T@B en het verhuurmerk RENT AND TRAVEL. Het luxemerk MORELO trok de aandacht in hal 16. Deze kampeerauto’s kregen een speciale erkenning van de lezers van AutoBILD Reisemobil: de KNAUS TOURER CUV behaalde de tweede plaats in zijn categorie. Dit innovatieve CUV-concept combineert de wendbaarheid van een buscamper met het comfort van een kamperauto en is gericht op actieve reizigers die waarde hechten aan compacte afmetingen en slimme ruimteoplossingen. De grote winnaar was de WEINSBERG X-PEDITION, die de eerste plaats behaalde. Met zijn opvallende offroad-design, moderne technologie en comfortabele interieur is hij ideaal voor avonturiers die waarde hechten aan dagelijks gebruiksgemak. "De prijzen zijn een bewijs van de innovatieve kracht en aantrekkingskracht van ons portfolio. Tegelijkertijd laat de respons op de beurs zien dat het enthousiasme voor recreatieve voertuigen hoog blijft", aldus Wim de Pundert, CEO van Knaus Tabbert AG. Met de grote belangstelling van bezoekers, positieve feedback van dealers en klanten en twee bekroonde voertuigen trekt Knaus Tabbert een over het algemeen positieve conclusie en is optimistisch over het komende seizoen.

    Meer info: www.knaustabbert.de












    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aan de Main
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    15-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwste Sprite caravans

    Sprite komt met vernieuwde Mondial en Cruzer serie.

    Kamperen zit in de lift en dat is goed te merken in de vele caravan showrooms. Met name de afgelopen jaren gingen caravan als warme broodjes over de toonbank.

    Momenteel is de markt in iets rustiger vaarwater gekomen en is het weer tijd dat vele fabrikanten met nieuws op de markt komen, zo ook Sprite.

    Voor het 2026 seizoen heeft Sprite de modellen uiterlijk een stuk fraaier gemaakt.

    De Mondial- en de Cruzer serie krijgen beiden een nieuw modern front. Ook krijgen de beide series een fantastisch mooie buitendecoratie in combinatie met grijze zijpanelen.

    Binnenin zijn de Sprites voorzien van een nieuwe stoffering in combinatie met een nieuw strak design van de kussens.

    De Mondial serie krijgt nu ook de gordijn opmaak van de Cruzer modellen, dat wil zeggen, gordijnen in combinatie met beklede zijpanelen.

    Op indelingen gebied verandert er voor komend seizoen niets, de 4 bekende indelingen van de Mondial- en de 6 indelingen van de Cruzer serie blijven gewoon verkrijgbaar het komend seizoen.

    Wat ook niet veranderd is in het komend seizoen is de prijs. Door slim in te kopen is het Sprite gelukt om de prijzen gelijk te houden en voor de twee grootste Cruzer modellen zelfs de prijs met 1300 euro te verlagen.

    De prijzen van de Sprite caravans beginnen bij € 28.895,- voor de Mondial SE en de Cruzer SR is er vanaf € 37.195,-.

    De prijzen voor deze ruim uitgeruste caravans zijn All-in, dus inclusief 21% BTW, kentekenbewijs, verwijderingsbijdrage, transport naar de dealer en kosten rijklaar maken.

    Sprite biedt tot 10 jaar garantie op vochtinwerking.

    De nieuwe caravans staan vanaf eind juli in de showroom.

    Sprite caravans worden geïmporteerd door Caravan Trading Europe B.V

     Email: jkruimer@caravantradingeurope.nl










    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    11-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bogen brug
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fendt lanceert de NEXT

    NEXT nieuw bij Fendt

    Het Caravan Salon Düsseldorf 2025 was het toneel voor een ware innovatie: voor het eerst presenteerde Fendt-Caravan het nieuwe merk NEXT aan het grote publiek, speciaal ontwikkeld voor de behoeften van de volgende generatie kampeerders: ontworpen voor duurzaam reizen, met alleen het hoognodige en van topkwaliteit. Met een technisch toegestaan ​​totaalgewicht van slechts 1.000 kg is hij ideaal voor kleinere trekauto's en elektrische auto's. Hoewel de ultralichte caravan al in de winkel ligt, konden bezoekers van 's werelds grootste caravanbeurs dit innovatieve huis onderweg van dichtbij ervaren en de voordelen ervan zelf ervaren. Daar hoort zeker de aantrekkelijke prijs van € 18.900 (in Duitsland) bij. "Wow, je ziet niet eens wat er in deze kleine caravan zit", is wat bezoekers horen als ze de deur van de NEXT 380 openen na een eerste blik van buitenaf. Het interieur ontpopt zich als onverwacht ruim, met een slim geplande indeling en extreem hoogwaardige afwerking. Compact, slim, comfortabel. De uitrusting concentreert zich op de essentie en doet afstand van alle opsmuk. De NEXT 380 biedt onder andere: · Comfortabele zithoek met grote ramen die snel kunnen worden omgebouwd tot een derde bed · Comfortabel bed met comfortschuimmatras, dimbare led-leeslamp en USB-C-aansluiting · 2-pits gasfornuis en koelkast met dubbelzijdige deuropening 2 ·· Geïntegreerde wasruimte met toilet en voldoende ruimte voor badkamer- en toiletartikelen ·· Voldoende opbergruimte voor bagage, barbecue en persoonlijke spullen "Met het nieuwe merk hebben we in feite een tiny house gecreëerd voor onderweg. Kampeerders van de volgende generatie hebben alles wat ze nodig hebben. Een elektrische auto of een kleinere trekauto is voor hen voldoende. Precies zoals veel mensen vandaag de dag willen reizen, en wij richten ons op deze doelgroep", legt Thomas Kamm, Hoofd Marketing en Communicatie bij Fendt-Caravan, uit. De sandwichconstructie met glad plaatstaal zorgt voor een hoge stabiliteit en een laag gewicht. Intelligente isolatie garandeert een aangenaam binnenklimaat – zowel op de camping, in de stad als onderweg. De NEXT 380 is gemakkelijk te manoeuvreren en biedt ruim voldoende ruimte voor twee personen of een klein gezin. Aantrekkelijke prijs en maatwerkopties De NEXT 380 is verkrijgbaar vanaf € 18.900 (in Duitsland). Er zijn optionele uitrustingspakketten beschikbaar om aan individuele behoeften te voldoen: ·· Exterieurpakket: Opbergluik aan de buitenkant, fietsendrager op de dissel en een laadvermogenverhoging naar 1.100 of 1.300 kg (vanaf € 1.390) ·· Interieurpakket: Hor, boiler, comfortabele kussens en viltmanden (€ 990) ·· Veiligheidskoppeling AKS 3004 (€ 429) Ervaar de toekomst van caravaning live Bezoek het merk NEXT op de Caravan Salon Düsseldorf 2025 en ontdek de NEXT 380 tijdens zijn grote publiekspremière. Ervaar hoe gemakkelijk, comfortabel en flexibel kamperen vandaag de dag kan zijn – geheel volgens het motto: "Instappen, aankomen en genieten – kamperen kan zo gemakkelijk zijn." Meer informatie en advies vindt u op de NEXT-stand op de beurs van Düsseldorf, van 29 augustus tot en met 7 september 2025. 3 De NEXT 380 in één oogopslag: Prijs: € 18.900 (in Duitsland), exclusief registratiekosten Gewicht: 1.000 kg toegestaan ​​totaalgewicht Slaapplaatsen: 3 Totale lengte: 588 cm Totale breedte: 219 cm Stahoogte: 198 cm Optioneel: Extra binnen- en buitenuitrusting Meer informatie  Thomas Kamm,  E-mail: marketing@fendt-caravan.de

     








    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    10-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het salon van Dusseldorf was weer een succes.

    Het caravan salon van Düsseldorf  had veel te bieden

     
    Na de grote zomervakantie begon het Caravan Salon van Düsseldorf. Tien dagen lang stelden fabrikanten van caravans, kampeerauto's en ander kampeermateriaal hun nieuwste creaties voor. Er werden eveneens toebehoren voor vakantiedoelen voorgesteld. 810 exposanten waren er vertegenwoordigd, zoveel... dat was nog nooit gebeurd. Samen maakte dat de beurs tot het grootste caravan salon van de hele wereld. Het salon dat plaats vond in Noordheim Westfalen brengt veel werk mee voor een groot aantal gespecializeerde werknemers van de streek bovendien ook nog een belangrijke impuls aan het toerisme.

    Mini caravans
    Een beetje avontuurlijk paren hadden veel belangstelling voor de mimni caravans met een oppervlakte van een tweepersoons matras, groot genoeg om hun een comfortabele nacht te bezorgen. Het hagelbestendig koetswerk zorgt voor een leuk onderkomen. Slechts 220 kg zet een gemiddelde mini caravan op de weegschaal. Prijzen liggen ronde de 7.000 euro.

    Licht gebouwde klassieke caravans zijn al enkele jaren bekend omdat ze door sommige elektrisch aangedreven personenwagens kunnen getrokken worden zijn talrijk vertegenwoordigd. Een goed uitgerust type weegt rond de 1.000 kg, hangt natuurlijk van de grootte af. Een ongeveer 6 m lange "normale" caravan in standaard uitvoering kost rond de 19.000 euro.

    Kampeerauto's
    Als we naar het andere uiterste gaan voor kampeervoertuigen, zo is toch de juiste benaming, maar of het nog iets te maken heeft met kamperen betwijfelen we sterk. Voor zulk prachtig luxueus paleis op wielen moet je zo ongeveer een 3 miljoen op tafel leggen. Hij heeft drie assen en 530 pk onder de motorkap trappelen en een geïntegreerde garage soms tussen de voor- en achteras. Als het interieur niet groot genoeg is kunnen erkers uitgeschoven worden. Zo onstaat een 10 m² grote slaapkamer om te genieten van een comfortabel eilandbed. Als alle erkers uitgeschoven zijn hebben de bewoners, dat zijn er gewoonlijk slechts twee, 30 m² woonoppervlakte ter beschikking. Aan zulke "kampeerauto's" wordt doorgaan een half jaar door gespecialiseerde arbeiders gewerkt. Dat is ideaal voor de ekonomie.
    Voor de toekomst wil Dethleffs een elektrisch aangedreven kampeerauto bouwen. Voorlopig kunnen die voertuigen slecht een 240 km rijden dan moeten ze naar de "paal". Gewicht veminderen is het probleem vanaf de eerste kampeerauto gebouwd werd. Een van de nieuwigheden voor de isolering van het koetswerk. Daar gebruikt de fabrikant uit Isny een nieuw speciaal schuim van gerecicleerde PET flessen voor. Voorlopig nog niet op de markt verkrijgbaar. Alleszins willen de techniekers van Dethleffs nog andere spitsvondigheden inbouwen bij een toekomstige elektrische kampeerauto die rond de 400 km zou kunnen rijden zonder bij te laden.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caravan
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Let op het gewicht

    Aanwijzingen voor voertuiggewichten en gewichtsgerelateerde informatie

    Elke camper, elke gesloten bestelwagen en elke caravan is door de fabrikant ontworpen voor een technisch toelaatbare totale massa die tijdens de reis niet mag worden overschreden. De wettelijke voorschriften voor voertuiggewichten zijn opgenomen in de Uitvoeringsverordening (EU) 2021/535 van de Commissie van 31 maart 2021, die uniform van toepassing is binnen de Europese Unie, waarvan wij de belangrijkste inhoud voor u hebben samengevat. Lees de volgende toelichtingen en opmerkingen aandachtig door. Deze zijn vooral belangrijk om rekening mee te houden bij het kiezen van uw voertuig en het configureren van optionele uitrusting. Ook hierin ondersteunen onze retailpartners u graag.

    1. De technisch toelaatbare totale massa (beladen)

    De "technisch toelaatbare totale massa" is het maximale gewicht dat uw voertuig mag hebben tijdens het rijden wanneer het beladen is. Houd er rekening mee dat het overschrijden van de technisch toegestane totale massa tijdens het rijden een veiligheidsrisico kan vormen en in veel Europese landen met boetes kan worden bestraft. Wij raden u daarom aan om uw voertuig voor elke rit te wegen en ervoor te zorgen dat de technisch toegestane totale massa wordt aangehouden. Informatie over de technisch toegestane totale afmetingen voor elke plattegrond vindt u in de technische gegevens.

    2. De massa in rijklare toestand

    De "massa in rijklare toestand" komt over het algemeen overeen met het gewicht van het lege voertuig volgens de specificaties van de fabrikant en omvat, volgens de wettelijke definitie in het geval van campers en gesloten bestelwagens, de brandstoftank die voor ten minste 90% gevuld is, de massa van de bestuurder, die forfaitair met 75 kg in aanmerking wordt genomen, en de vloeistoffen evenals de massa van de carrosserie, de bestuurderscabine, de trekhaak (indien standaard beschikbaar) en de bandenreparatieset.

    In het geval van caravans omvat de massa in rijklare toestand de massa van het voertuig dat is uitgerust met de standaarduitrusting volgens de specificaties van de fabrikant, inclusief de vloeistoffen, de massa van de carrosserie, extra trekhaken (indien standaard gemonteerd) en de bandenreparatieset.

    De massa in rijklare toestand voor elke plattegrond vindt u in de technische gegevens.

    Houd er rekening mee dat de informatie over de massa in rijklare toestand in de technische gegevens berekende waarden zijn uit de typegoedkeuringsprocedure. Deze zijn onderworpen aan wettelijk toegestane toleranties tot ± 5%, die een directe invloed kunnen hebben op het resterende laadvermogen van het individuele voertuig.

    Voorbeeld:

    Massa in rijklare toestand volgens technische gegevens: 2.939 kg
    Wettelijk toegestane tolerantie van ± 5 %: ± 147 kg
    Wettelijk toegestane overspanning in rijklare toestand 2.792 tot 3.086 kg

    Informatie over de wettelijk toegestane overspanning van de massa in rijklare toestand is ook te vinden in de technische gegevens.

    Aangezien het optreden van wettelijk toegestane toleranties een directe invloed heeft op het resterende laadvermogen van het individuele voertuig, moet met deze toleranties al bij de configuratie van het voertuig rekening worden gehouden.

    Voorbeeld:

    Als het voertuig in het bovenstaande voorbeeld wettelijk toegestane toleranties van +1% voor de massa in rijklare toestand heeft, neemt de massa in rijklare toestand toe van 2.939 kg naar 2.968,4 kg, waardoor het laadvermogen van het voertuig met 29,4 kg afneemt.

    3. De werkelijke massa van het voertuig en de standaard/optionele uitrusting

    De "werkelijke massa van het voertuig" omvat de massa in rijklare toestand en de optionele uitrusting die af fabriek is geïnstalleerd.

    "Standaarduitrusting" verwijst naar de basisconfiguratie van een voertuig dat is uitgerust met alle wettelijk vereiste functies. Dit omvat ook alle standaard uitrustingsonderdelen. Details over de standaarduitrusting vindt u in onze configurator.

    "Speciale uitrusting" betekent alle uitrusting die niet tot de standaarduitrusting behoort en die in de fabriek onder verantwoordelijkheid van de fabrikant aan het voertuig is bevestigd en door de klant kan worden besteld. Onder speciale uitrusting vallen echter geen andere accessoires die na levering van het voertuig door de fabrikant, de handelspartner of door uzelf worden geïnstalleerd. In onze configurator vindt u ook informatie over de optionele uitrusting die in de fabriek kan worden besteld.

    Houd er rekening mee dat de installatie van optionele uitrusting altijd het laadvermogen vermindert (zie hoofdstuk 5). De maximale massa van de speciale uitrusting die voor welke plattegrond kan worden geselecteerd, vindt u in de informatie op de respectievelijke plattegronden (zie hoofdstuk 6.).

    4. De massa passagiers / het maximale aantal slaapplaatsen

    In het geval van campers en bestelwagens wordt de massa van passagiers berekend op basis van het toegestane aantal personen in de rijmodus, dat voor elke plattegrond in de technische gegevens wordt weergegeven. Voor elke passagier wordt een vast tarief van 75 kg in rekening gebracht, ongeacht hoeveel de passagiers daadwerkelijk wegen. Aangezien de bestuurder echter al in een rijklare staat in de massa is meegeteld, wordt hij niet opgenomen in de massa passagiers. Voor een voertuig met een toegestaan aantal personen in rijmodus van 4 is de massa van passagiers dus 225 kg (3*75 kg).

    Voor caravans wordt in de technische gegevens ook het aantal slaapplaatsen per plattegrond weergegeven. Een afzonderlijke massa die in aanmerking moet worden genomen bij de berekening van de gewichten van het voertuig is echter niet het gevolg van het aantal slaapplaatsen. Het aantal slaapplaatsen in caravans is echter doorslaggevend voor de berekening van het zogenaamde minimale laadvermogen (zie nummer 5.).

    5. Het laadvermogen en het minimale laadvermogen

    In het geval van campers en bestelwagens verwijst het "laadvermogen" naar het verschil tussen de technisch toegestane totale massa met belading en de massa met rijvaardigheid, vermeerderd met de massa van de passagiers en de massa van de optionele uitrusting.

    In het geval van caravans wordt het laadvermogen berekend door de massa in rijklare toestand en de massa van de optionele uitrusting af te trekken van de technisch toelaatbare totale massa.

    Uitvoeringsverordening (EU) 2021/535 schrijft een vast "minimaal laadvermogen" voor door HOBBY gebouwde voertuigen voor bagage en andere items voor die geen deel uitmaken van de in de fabriek geïnstalleerde optionele uitrusting. Dit is om ervoor te zorgen dat u persoonlijke bagage en voedsel (bijv. kleding, toilet- en keukenapparatuur, voedsel, kampeeruitrusting of speelgoed) kunt vervoeren zonder de technisch toegestane totale massa te overschrijden wanneer u geladen bent.

    Voor campers en bestelwagens die door HOBBY zijn gebouwd, wordt dit minimale laadvermogen berekend aan de hand van de volgende formule:

    Minimumlaadvermogen in kg ≥ 10*(n + L)
    n = maximaal aantal passagiers plus de bestuurder en
    L = totale lengte van het voertuig in meters.

    Voorbeeld: Voor een camper met 4 goedgekeurde zitplaatsen en een lengte van 7 m is het minimale laadvermogen 110 kg (10*[4+7]).

    In het geval van caravans daarentegen wordt het wettelijk voorgeschreven minimale laadvermogen berekend op basis van het maximale aantal slaapplaatsen:

    Minimumlaadvermogen in kg ≥ 10*(n + L)
    n = maximumaantal slaapplaatsen en
    L = carrosserielengte van het voertuig in meters.

    Voorbeeld: Voor een caravan met 3 slaapplaatsen en een opbouwlengte van 5,5 m is het minimale laadvermogen 85 kg (10*[3+5,5]).

    Dit minimale laadvermogen mag niet worden onderschreden bij het configureren van uw voertuig. Als de werkelijke voertuigmassa door de keuze van de optionele uitrusting zodanig toeneemt dat er niet meer voldoende vrije massa voor de passagiers is (alleen bij campers en gesloten bestelwagens) en het minimale laadvermogen tussen de werkelijke voertuigmassa en de technisch toegestane totale massa, kunt u afhankelijk van de indeling een toename van de voertuigbelasting (toename van de technisch toegestane totale massa) selecteren en/of de optionele uitrusting deselecteren. Anders kunt u het configuratie- en bestelproces niet voortzetten.

    Controleer indien nodig samen met uw HOBBY-dealer of de technisch toegestane totale massa wiskundig niet wordt overschreden, d.w.z. dat er voldoende vrije massa is voor de passagiers (alleen voor campers en bestelwagens) en het minimale laadvermogen.

    6. De maximale massa voor optionele uitrusting

    Om ervoor te zorgen dat de technisch toegestane totale massa van het voertuig, rekening houdend met de massa in rijklare toestand, de massa van passagiers (alleen voor campers en bestelwagens) en het wettelijk voorgeschreven minimale laadvermogen, niet wordt overschreden door de installatie van optionele uitrustingen, heeft HOBBY de installatie van speciale uitrustingen beperkt en een "maximummassa voor speciale uitrusting" van de kant van de fabrikant vastgesteld.

    Voor campers en bestelwagens wordt dit in eerste instantie berekend door de massa in rijklare toestand, de massa van de passagiers en het minimale laadvermogen af te trekken van de technisch toegestane totale massa. In het geval van caravans wordt dit berekend door de massa in rijklare toestand en het minimale laadvermogen af te trekken van de technisch toelaatbare totale massa.

    Aangezien de massa in rijklare toestand een berekende waarde is die is onderworpen aan wettelijk toegestane toleranties tot ± 5% en het optreden van deze toleranties kan leiden tot een feitelijke onderbieding van het minimumlaadvermogen, worden de wettelijk toegestane toleranties uit voorzorg ook opgenomen in de maximummassa voor optionele uitrustingen. Er wordt ook rekening gehouden met speciale uitrustingskenmerken van landvarianten/speciale modellen die niet tot de standaarduitrusting behoren.

    Informatie over de maximale afmetingen voor optionele uitrusting vindt u voor elke plattegrond in de technische gegevens.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    09-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boogbrug
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
     
     

    Audi Concept C: Belichaming van een nieuwe designfilosofie

     
    • Audi presenteert een emotionele zuiver elektrische sportwagen
    • Het nieuw ontwikkelde dakconcept van de roadster combineert de elegantie van een coupé met de emotionele ervaring van het open rijden
    • Vertical Frame als centraal element van het nieuwe merkgezicht
    • Het conceptvoertuig staat voor radicale reductie tot de essentie
     

    Het is de wereldpremière van de Audi Concept C: een zuiver elektrische sportwagen met twee zitplaatsen die Audi’s nieuwe designfilosofie belichaamt en de weg wijst naar de toekomst. Op alle vlakken staat het conceptvoertuig voor een radicale reductie tot de essentie. Het zogenaamde Vertical Frame herinterpreteert de geschiedenis van het merk.
    ​Samen met een specifieke lichtsignatuur bestaande uit vier elementen is het bepalend voor het nieuwe merkgezicht. Het dakconcept combineert de voordelen van een cabrio met de essentie van een monolithische koetswerkvorm. In het interieur geven hoogwaardige materialen blijk van precisie tot in het kleinste detail. Het minimalistische design maakt het interieur vrij van afleiding. Shy tech-oplossingen en tactiele fysieke bedieningselementen staan garant voor een intuïtieve en emotionele gebruikerservaring.

     

    Visueel belichaamt de Audi Concept C atletisch minimalisme, met een puristische vorm die precisie en kracht uitstraalt. Het samenspel van volle en gereduceerde oppervlakken, gescheiden door een doorlopende lijn, creëert spanning en definieert de essentie van de ruimtelijke architectuur.

     

    Het Verticale Frame is bepalend voor de voorkant

     

    Het Verticale Frame staat centraal in de nieuwe voorkant. Van daaruit ontwikkelt het hele voertuig zich. Met zijn klare, verticaal georiënteerde vorm, geïnspireerd op de Auto Union Type C (1936) en de derde generatie van de Audi A6 (2004), symboliseert het Vertical Frame présence en identiteit. Als een progressieve interpretatie van Audi’s geschiedenis benadrukt het de vier ringen en integreert het toekomstige technologieën. Een sterke schouderlijn definieert het volume van de tweezits sportwagen, terwijl de proporties voortvloeien uit de architectuur met centraal geplaatste batterij. De daklijn strekt zich ver naar achteren uit en rust op het koetswerk. Voor het eerst in een roadster heeft Audi gekozen voor een elektrisch wegklapbare hardtop. Hij bestaat uit twee dakelementen die de monolithische vorm van het voertuig volgen en tegelijkertijd open rijplezier mogelijk maken. Achteraan benadrukken klare oppervlakken en horizontale voegen het sportieve karakter.

     

    De Audi Concept C introduceert een nieuwe lichtsignatuur bestaande uit vier horizontaal geplaatste elementen in elke koplamp en elk achterlicht. Dat designelement definieert de visuele identiteit van de Audi zowel overdag als ‘s nachts en staat garant voor een onmiskenbare présence in het straatbeeld. Het exterieur wordt gepresenteerd in de kleur Titanium. Deze tint straalt warme, technische elegantie uit en is geïnspireerd op het gelijknamige metaal, een materiaal dat precisie, lichtheid en kracht belichaamt.

     

    Hoogwaardige sfeer in het interieur

     

    Tussen architectonisch aandoende oppervlakken en klare geometrische vormen in het interieur is er plaats voor twee personen, waarbij de bestuurder netjes in het middelpunt staat. Schakelaars en knoppen van geanodiseerd aluminium zorgen samen met de onmiskenbare ‘Audi-klik’ voor een tactiele bedieningservaring met een mechanisch kwaliteitsgevoel. Het stuurwiel staat centraal in de gebruikerservaring: zijn ronde vorm, de hoogwaardige haptische elementen en de Audi-ringen van massief metaal in het midden zijn vervaardigd met de hoogste technische precisie. Samen creëren de materialen een klare en hoogwaardige sfeer. Het lichtmetaal titanium inspireert daarbij ook het kleurenpalet in het interieur. Hun tinten harmoniëren perfect. Natuurlijke materialen tillen de warme en hoogwaardige totaalindruk naar een nieuw niveau. De indirecte sfeerverlichting met nagenoeg natuurlijke lichttemperaturen laat de materialen tot hun recht komen en benadrukt de fysieke uitstraling van het design.

     

    Shy tech zorgt voor een intuïtieve gebruikerservaring

     

    Technologie maakt vooruitgang mogelijk. In de Audi Concept C is ze altijd beschikbaar, maar dringt ze zich nooit op. De naadloze gebruikerservaring met slimme technologieën spreekt alle zintuigen aan. De nieuwe designfilosofie wordt ook weerspiegeld in het bedieningsconcept en de displays. In het midden is een uitschuifbaar 10,4-duims display geplaatst dat alle relevante informatie intuïtief, situationeel adequaat en contextafhankelijk weergeeft. Samen met de haptische bedieningselementen op het stuurwiel en de middenconsole legt het design ook de nadruk op klaarheid en precisie in de bediening. De interactiepunten zijn precies daar geplaatst waar gebruikers ze verwachten.

     

    Wegbereider van een nieuwe toekomst voor Audi

     

    Op weg naar de toekomst richten de Audi-modellen zich nu nog sterker op de essentie: een onmiskenbare combinatie van klaarheid, technologie, intelligentie en emotie. Met zijn nieuwe designfilosofie symboliseert de Audi Concept C een beslissend moment in de geschiedenis van de vier ringen. Het is een voorproefje van een toekomstig productiemodel en zal ook blijvende inspiratie bieden voor andere modellen.

    Meer info e-mailolivier.van.hoorebeke@dieteren.be


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda
     
    5 ŠKODA Belgium Logo
     
     

    Epiq showcar: Škoda's gedurfde visie op zijn meest betaalbare volledig elektrische SUV onthuld

     
    • Škoda Epiq showauto geeft een voorproefje van de aankomende, volledig elektrische stads-SUV-crossover van het merk, die gepland staat voor productie in 2026
    • Het eerste model dat Škoda's Modern Solid-designtaal volledig overneemt, waarbij een gedurfd, minimalistisch exterieur wordt gecombineerd met een functioneel interieur
    • Praktische metgezel voor dagelijks gebruik met een bagageruimte van 475 liter, een actieradius tot 425 km en een verwachte vanafprijs vergelijkbaar met die van zijn ICE-tegenhanger, de Kamiq
     

    Škoda Auto heeft zijn nieuwe Epiq-showauto onthuld en biedt een duidelijk voorproefje van zijn aanstaande volledig elektrische stads-SUV-crossover. Het model heeft een gedurfd, minimalistisch ontwerp en innovatieve elementen die praktische oplossingen benadrukken, waardoor de Epiq een ideale metgezel is voor dagelijks gebruik. Het is een belangrijke stap in de elektrificatiestrategie van Škoda en weerspiegelt het engagement van het merk om aantrekkelijke, innovatieve en betaalbare elektrische voertuigen te leveren. Een naadloze digitale ervaring met geavanceerde technologieën en assistentiesystemen zal de rijervaring aanvullen. De Epiq debuteerde op de mediaworkshop van de Volkswagen Group voorafgaand aan de IAA in München, samen met de andere modellen in de Electric Urban Car Family (EUCF) van Volkswagen's Brand Group Core (BGC).

     
    Klaus Zellmer, CEO van Škoda Auto, zei: "De Epiq-showauto biedt een concrete blik op de volgende toevoeging aan Škoda's succesvolle volledig elektrische familie. Het belichaamt de essentie van Škoda: een modern, solide design, een ruim interieur binnen een compact formaat, gebruiksvriendelijke, intuïtieve digitale interfaces en Simply Clever-details die zorgen voor een naadloze ervaring – en vooral – tegen een aantrekkelijke prijs. Met de Epiq zetten we een nieuwe stap om van elektrische auto's een praktische en aantrekkelijke keuze te maken voor dagelijkse bestuurders. “
     

    Dagelijkse metgezel: compact formaat, groot in ruimte en bereik

     

    De showcar presenteert de Epiq als een compacte stads-SUV-crossover met een lengte van 4,1 meter. Hij biedt comfortabel plaats aan vijf passagiers, biedt een indrukwekkende bagageruimte van 475 liter en een actieradius tot 425 kilometer. Dit maakt hem praktisch voor dagelijks gebruik en tegelijkertijd ook geschikt voor langere ritten. De vanafprijs van het toekomstige productiemodel zal naar verwachting in veel markten vergelijkbaar zijn met die van zijn ICE-tegenhanger, de Kamiq, waardoor het de meest betaalbare elektrische auto in het groeiende portfolio van Škoda wordt. Dit onderstreept nog eens het engagement van Škoda om tegemoet te komen aan de groeiende vraag naar duurzame en toegankelijke mobiliteitsoplossingen.

     

    Modern Solid van binnen en van buiten: robuust, functioneel, authentiek

     

    De Epiq is het eerste Škoda-model dat de nieuwe Modern Solid-designtaal van het merk volledig overneemt, zowel van binnen als van buiten. Deze filosofie combineert robuustheid, functionaliteit en authenticiteit, wat duidelijk tot uiting komt in de gedurfde, minimalistische styling van de showcar. De matte lak van kasjmier wordt gecombineerd met een glanzend zwart Tech-Deck Face, omlijst door T-vormige LED-dagrijverlichting en richtingaanwijzers. De koplampen zitten lager en accentueren de robuuste voorbumper met zijn spoiler afgewerkt in Cosmo grijs. Een nieuwe tornadolijn scheidt de carrosseriedelen visueel, geeft het voertuig sterke schouders en onderscheidt de glazen cabine van de rest van de auto, waardoor een dynamische en eigentijdse uitstraling ontstaat.

     
     

    Interieur: Focus op functionaliteit en digitale integratie

     

    Binnenin richt Škoda zich op bruikbaarheid en dagelijkse bruikbaarheid. De Epiq biedt royale opbergmogelijkheden en slimme bagageoplossingen, waaronder tassenhaken, bevestigingsmiddelen en verborgen vakken onder de vloer. Het interieur weerspiegelt Škoda's 'Mobile First'-benadering en is minimalistisch en functioneel, met draadloos opladen van telefoons, Simply Clever-compartimenten, fysieke knoppen en voelbare scrollwielen. Deze mix van functionaliteit en slim ontwerp zorgt ervoor dat de Epiq voldoet aan de behoeften van zowel gezinnen als lifestyle-georiënteerde klanten.

     

    Gezamenlijke productie: Electric Urban Car Family wordt geproduceerd in Spanje

     

    De Epiq zal worden gebouwd in de Volkswagen Navarra-fabriek in Spanje als onderdeel van een gezamenlijk ontwikkelings- en productieproject binnen Volkswagen's BGC. Met het EUCF-initiatief wil de BGC elektrische mobiliteit democratiseren voor toekomstige generaties door vier aantrekkelijke, betaalbare elektrische auto's van drie merken te introduceren. De productieversie van de Škoda Epiq zal naar verwachting medio 2026 in wereldpremière gaan

                                           Meer info:


    PR Manager Škoda & Mobility brands, D'Ieteren

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per maand
  • 09-2025
  • 08-2025
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 09-2025
  • 08-2025
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Archief per maand
  • 09-2025
  • 08-2025
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!