Inhoud blog
  • Skoda VISION
  • Goed om weten voor u naar Düsseldorf gaat.
  • NIeuw bij Carthago
  • Twee nieuwe Apero's
  • Een nnieuwe Phoenix A 6700 HBL
  • Fleurette Discover 74 LJG
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Startpagina !
    Archief per maand
  • 08-2025
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Archief per maand
  • 08-2025
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    14-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bloemen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Even testen


    Rijgeschiktheidstesten: 9 op de 10 geteste bestuurders kan nog veilig aan verkeer deelnemen
    Eerste provinciale rijgeschiktheidsafdeling vandaag geopend in Limburg

    Vorig jaar hebben 4980 bestuurders in Vlaanderen een rijgeschiktheidsevaluatie bij het CARA ondergaan. Daar wordt zowel medisch, neuropsychologisch als rijpraktisch bekeken of ze nog veilig aan het verkeer kunnen deelnemen. In 87% van de gevallen is gebleken dat ze al dan niet met een beperking op het rijbewijs en/of aanpassingen aan hun voertuig nog mochten rijden. Vandaag opende Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters in Limburg de eerste provinciale rijgeschiktheidsafdeling. Vanaf nu kunnen Limburgse cliënten in Hasselt terecht voor alle onderzoeken, terwijl ze voorheen voor bepaalde onderzoeken naar Brussel moesten.

    Wat is het CARA?
    Het rijgeschiktheidscentrum CARA is een multidisciplinaire afdeling van Vias die al meer dan 40 jaar bestaat. Het onderzoekt of mensen nog veilig aan het verkeer kunnen deelnemen op basis van medische, neuropsychologische en rijpraktische criteria. Die onderzoeken gebeuren, na een medische doorverwijzing, enkel bij personen van wie er twijfel is over de rijgeschiktheid. Afhankelijk van de aandoening wordt beslist welke onderzoeken nodig zijn. Na alle onderzoeken wordt op basis van wettelijke criteria een beslissing genomen door een arts. Daar zijn verschillende uitkomsten mogelijk:

    • De bestuurder kan verder rijden zonder aanpassingen of beperkingen op het rijbewijs.
    • De bestuurder mag enkel verder rijden met aanpassingen aan zijn voertuig, vb verplichte automatische versnellingsbak.
    • De bestuurder mag enkel verder rijden met beperkingen op het rijbewijs: vb enkel nog in een straal van 10 kilometer rond zijn woning.
    • De bestuurder mag verder rijden met beperkingen op het rijbewijs en aanpassingen aan zijn voertuig.
    • De persoon wordt rijongeschikt verklaard en moet het rijbewijs inleveren.

     
    Opening eerste provinciale rijgeschiktheidsafdeling in Hasselt
    Vandaag werd in het Hasseltse Jessa Ziekenhuis in aanwezigheid van Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters de eerste volwaardige provinciale rijgeschiktheidsafdeling geopend.
    Minister Lydia Peeters: ‘Vanaf nu kunnen dus alle onderzoeken (zowel neuropsychologisch, medisch als rijpraktisch) van Limburgse cliënten dichter bij huis gebeuren. Voorheen konden enkel in sommige gevallen de rijpraktische proeven al lokaal gebeuren. Vorig jaar werden in totaal 868 personen uit Limburg onderzocht op hun rijvaardigheid. Daarvan werd ongeveer 25% uitgenodigd naar Brussel voor medische en neuropsychologische onderzoeken en/of rijpraktische proeven. Die onderzoeken kunnen vanaf nu allemaal in Hasselt afgelegd worden. De dienstverlening wordt zo dus nog beter afgestemd op de noden van de doelgroep.
    Na de rijgeschiktheidsafdeling in Limburg opent Vias dit najaar bij het AZ Delta in Roeselare een soortgelijke rijgeschiktheidsafdeling in West-Vlaanderen. Andere provinciale hubs zijn zeker in de toekomst mogelijk.

    9 op de 10 kan nog veilig aan het verkeer deelnemen.
    Vorig jaar werden in Vlaanderen in totaal 4980 personen door het CARA onderzocht op hun rijgeschiktheid. 13% van de geteste bestuurders kreeg te horen dat hun rijgeschiktheid niet meer voldoende is om nog veilig aan het verkeer deel te nemen. De overige 87% kan wel nog veilig aan het verkeer deelnemen, al dan niet met aanpassingen aan hun voertuig en/of beperkingen op hun rijbewijs.
     
    In totaal kreeg 4 op de 10 bestuurders (41%) een aanpassing aan hun voertuig opgelegd. In quasi alle gevallen ging het om de verplichting om te rijden met een auto met een automatische versnellingsbak. Daarnaast kreeg een kleine groep de combinatie opgelegd om met een wagen te rijden die een gas- en rembediening aan het stuur had.

    De helft van de bestuurders (50%) kreeg minstens een beperking opgelegd. Binnen die groep kreeg 85% de beperking opgelegd om enkel te rijden met bril of contactlezen. 18% kreeg een straalbeperking opgelegd, dat wil zeggen dat ze enkel in een beperkte straal rond hun woning nog met de wagen mogen rijden. 15% van de bestuurders die een beperking opgelegd kreeg, mag niet meer op de autosnelweg rijden en 7% mag enkel nog overdag rijden. Ook een combinatie van de voorgaande beperkingen komt voor.

    Doe eerst een zelftest
    Mensen die twijfels hebben over hun rijgeschiktheid kunnen in eerste instantie terecht bij een online zelftest op de vernieuwde website www.senior-test.be. Als daaruit blijkt dat ze tot de risicogroep behoren, nemen ze best contact met hun arts of specialist. Die kunnen bij gegronde twijfel altijd doorverwijzen naar de onderzoeken van het CARA.
    Die onderzoeken bij het CARA zijn gratis en worden in Vlaanderen gefinancierd door het Departement Mobiliteit en Openbare Werken. Samen met Vias zien ze erop toe dat de rijgeschiktheidsonderzoeken op een efficiënte en kwaliteitsvolle manier kunnen gebeuren.
    De mensen die getest worden op hun rijgeschiktheid zijn zeker niet alleen ouderen. De gemiddelde leeftijd van iemand die door het CARA onderzocht wordt is 59 jaar. De jongste was 16 jaar en de oudste was 99 jaar.
    De insteek van het CARA zal altijd zijn om te bekijken hoe bestuurders zo lang mogelijk op een veilige manier nog aan het verkeer kunnen deelnemen.
     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkel vakwerkhuizen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zware en lichte auto's

    Steeds zwaardere, hogere en krachtigere wagens zorgen voor verkeersveiligheid op twee snelheden
    Inzittenden van lichtere voertuigen en kwetsbare weggebruikers lopen meer risico’s

    De laatste jaren zijn wagens steeds zwaarder, hoger en krachtiger geworden. Dat zorgt ervoor dat de inzittenden van die wagens bij een ongeval steeds beter beschermd zijn. Voor inzittenden van lichtere voertuigen en voor kwetsbare weggebruikers is de balans minder gunstig. In een botsing tussen twee wagens waarbij de ene minstens dubbel zo zwaar is dan de andere, lopen de inzittenden van het lichte voertuig 3 keer meer kans op ernstige verwondingen dan wanneer de voertuigen evenveel zouden wegen. Een fietser of voetganger die aangereden wordt door een voertuig waarvan de motorkap 10 cm hoger is dan gemiddeld, loopt 30% meer kans op dodelijke verwondingen. Deze conclusies blijken uit een studie van Vias institute die alle ongevallen van 2017 tot 2021 bestudeerd heeft.

    Voor deze grootschalige studie zijn alle letselongevallen tussen 2017 en 2021 geanalyseerd. In totaal waren daarbij 300 000 auto-inzittenden en kwetsbare weggebruikers betrokken. Twee vragen stonden centraal in de studie:

    • Wat is de impact van voertuigkenmerken van een personenwagen op de letselernst bij kwetsbare weggebruikers?
    • Wat is de impact van voertuigkenmerken op de letselernst van auto-inzittenden, zowel bij de eigen auto als bij de auto van de tegenpartij?

    Voertuigkarakteristieken die een impact hebben op de ernst van de verwondingen bij een ongeval
    1. Massa van het voertuig
    Ten eerste heeft voertuigmassa zowel een beschermend als “agressief” effect: inzittenden van voertuigen met een hogere voertuigmassa hebben minder kans om ernstig of dodelijk gewond te raken, terwijl opponenten getroffen door een voertuig met een hogere voertuigmassa net meer kans hebben om ernstig of dodelijk gewond te raken.
     
    Als een wagen van bijvoorbeeld 1600 kilogram botst met een wagen van 1300 kilogram dan is het risico op dodelijke verwondingen:

    • 50% lager voor de inzittenden van de zwaarste wagen
    • 80% hoger voor de inzittenden van de lichtste wagen

    Per 300 kilo dat een wagen zwaarder wordt, stijgt de kans op dodelijke verwondingen met 30% voor kwetsbare weggebruikers als ze aangereden worden.
    Wanneer een kleine stadsauto met een gewicht van ongeveer 1000 kg botst met een grote gezinswagen met een gewicht van 2000 kg, hebben de inzittenden van het lichte voertuig ongeveer 3 keer meer kans op ernstig letsel dan wanneer de twee voertuigen een vergelijkbare massa zouden gehad hebben.

    2. Vermogen van de wagen
    De inzittenden van een wagen die 50 KW krachtiger dan een andere wagen die in botsing betrokken is, lopen 65% minder risico om te overlijden dan de inzittenden van de andere wagen.
    Daarentegen hebben inzittenden van een wagen 125% meer kans om te sterven wanneer ze aangereden worden door een wagen die 50 KW meer vermogen heeft dan hun wagen.
     
    Dit effect komt omdat massa en vermogen sterk met elkaar verbonden zijn. Een zwaardere wagen heeft gemiddeld meer vermogen dan een lichtere wagen. Meer vermogen gaat soms ook gepaard met een sportievere rijstijl.
     
    3. Motorkaphoogte
    Het risico op dodelijke verwondingen voor kwetsbare weggebruikers wordt groter naarmate de motorkaphoogte toeneemt. Zo is het risico om te sterven 30% groter voor fietsers of voetgangers wanneer zij aangereden worden door een voertuig met een motorkaphoogte van 90 cm, dan wanneer zij worden aangereden door een voertuig met een motorkap van 10 centimeter lager.
     
    4. Pick-up
    De inzittenden van een pick-up lopen minder kans op ernstige of dodelijke verwondingen dan de inzittenden van een personenwagens. De risico’s voor de opponenten om ernstig gewond te raken of te sterven zijn wel groter dan wanneer ze door een personenwagen aangereden zouden worden.
    Het risico op ernstige verwondingen:

    • Vermindert met 65% voor de inzittenden van een pick-up
    • Stijgt met 50% voor de inzittenden van een wagen die in een ongeval betrokken is met een pick-up.

    Wanneer een fietser of voetganger wordt aangereden door een pick-up dan verdubbelt de kans (+90%) op ernstige verwondingen en verdriedubbelt (200%) de kans op dodelijke verwondingen.

    5. SUV
    De inzittenden van een SUV lopen minder risico om ernstig gewond te raken of te sterven dan de inzittenden van een gewone personenwagen. De inzittenden van een personenwagen die betrokken zijn in een ongeval met een SUV hebben wel een hoger risico op ernstige verwondingen.  
     
    Het risico op ernstige verwondingen:

    • Vermindert met 25% voor de inzittenden van een SUV
    • Stijgt met 20% voor de inzittenden van een personenwagen die betrokken zijn in een ongeval met een SUV.

    Leeftijd van de wagen
    Hoe ouder de wagen, hoe minder goed hij de inzittenden in een geval van een aanrijding zal beschermen. In vergelijking met een jonge wagen (0-3 jaar) zal het risico op ernstige verwondingen voor inzittenden met 60% stijgen bij voertuigen die 12 jaar of ouder zijn.
     
    Evolutie van de voertuigkarakteristieken
    De laatste 20 jaar zijn de voertuigkarakteristieken gunstiger geworden voor de auto-inzittenden en minder gunstig voor de opponenten:

    • De massa van personenwagens is met bijna 30% gestegen op 20 jaar tijd (van 1186 kg in 2000 naar 1521 kg en 2021) 
    • Het vermogen van personenwagens is met 60% toegenomen (van 65 kW in 2000 naar 103 kW in 2021)
    • De motorkaphoogte is met 15% gestegen (van 73 cm naar 83 cm).

    Conclusie
    Uit de bestudeerde ongevallen tussen auto’s onderling en anderzijds auto’s met kwetsbare weggebruikers blijkt dat de evolutie van steeds zwaardere, krachtigere en hogere voertuigen leidt naar een verkeersveiligheid op twee snelheden. De inzittenden van de steeds robuuster wordende wagens zijn beter beschermd, maar langs de andere kant hebben inzittenden van lichtere voertuigen en kwetsbare weggebruikers meer risico op ernstigere of dodelijke verwondingen.
    Hoewel voertuigen steeds vaker uitgerust zijn met allerhande rijhulpsystemen die kunnen bijdragen tot het vermijden van ongevallen of het verminderen van de ernst ervan, is het nodig om de tendens naar zwaardere voertuigen te doorbreken. Hoe homogener het voertuigpark is op het vlak van gewicht, hoe beter voor de bescherming van zowel fietsers en voetgangers als voor auto-inzittenden van de tegenpartij wanneer ze aangereden worden.

    Meer info www. vias.be


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek aan de wadden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wees voorzichtig!

    Wees voorzichtig bij het kopen van een voertuig!

    De lekgarantie bij aanschaf van een recreatievoertuig wordt anders behandeld

    Lekdichtheidsgarantie bij aankoop van het voertuig zonder extra installatie van accessoires

    Lekdichtheidsgarantie na installatie van accessoires

    Lekdichtheidsgarantie met tijd- en prestatiegerelateerd (KM) raamwerk

    Frankfurt in augustus 2023

    De Reisemobil Union, de Duitse koepelorganisatie voor camperrijders, wijst op een belangrijk feit bij het kopen van een camper (maar ook een caravan). Het gaat om de dichtheidsgarantie. Dit is van het allergrootste belang voor een (handgemaakt) recreatievoertuig en wordt door alle fabrikanten toegekend. Belangrijk om te weten is dat dit doorgaans beperkt is tot een bepaalde periode, maar dit kan zeker ingekort worden middels een KM-prestatieclausule. Wat veel mensen niet weten is dat deze dichtheidsgarantie kan vervallen als er accessoires (bijvoorbeeld satellietantenne, luifel etc.) op het voertuig zijn geïnstalleerd. Dan moet er over een nieuwe garantie worden onderhandeld.

    Een dichtheidsgarantie voor campers en caravans is een garantie van de fabrikant of dealer dat het voertuig gedurende een bepaalde periode beschermd is tegen het binnendringen van water of vocht. Deze vrijwillige dichtheidsgarantie zorgt ervoor dat een voertuig beschermd is tegen het binnendringen van water en vocht. Deze garantie is een belofte van de fabrikant of dealer dat alle relevante delen van de camper zorgvuldig zijn afgedicht om te beschermen tegen de mogelijk schadelijke effecten van vocht en om de kwaliteit van het product te ondersteunen.

    Normaal gesproken dekt de dichtheidsgarantie zowel het dak van het voertuig als de interfaces met de zijwanden, die bijzonder kwetsbaar kunnen zijn voor het binnendringen van water. Ook ramen en deuren, vaak gevoelige toegangspunten voor water, worden zorgvuldig afgedicht zodat het voertuig in iedere situatie optimaal beschermd is. Ook andere kritische ruimtes zoals ventilatieopeningen, doorvoeren voor kabels en leidingen en aansluitingen voor externe voorzieningen worden grondig gecontroleerd en afgedicht.

    2

    De dichtheidsgarantie wordt doorgaans verleend voor een bepaalde periode vanaf de aankoopdatum. Deze periode kan variëren afhankelijk van de fabrikant of detailhandelaar, maar bedraagt ​​meestal meerdere jaren. Tijdens de garantieperiode heeft de klant recht op reparatie of herstelmaatregelen als vocht in de camper of caravan binnendringt en schade veroorzaakt.

    Belangrijk om te weten is dat aan de lekgarantie doorgaans bepaalde voorwaarden verbonden zijn. Hierin kan worden bepaald dat het voertuig moet worden onderhouden volgens de specificaties van de fabrikant om de geldigheid van de garantie te behouden. Schade veroorzaakt door oneigenlijk gebruik of ongelukken kan eveneens van de garantie uitgesloten zijn. Indien de dealer na aankoop wijzigingen aan het recreatievoertuig uitvoert, zoals het installeren van een satellietsysteem met schotel of een zonne- of alarmsysteem, kan de fabrieksgarantie vervallen. Nu is de garantie van de dealer vereist.

    Belangrijk: De lekgarantie zelf vervalt niet automatisch als accessoires door de dealer worden geïnstalleerd, maar als de fabrikant van mening is dat een eventueel lek te wijten is aan de installatie. Dit geldt ook voor geautoriseerde dealers van de fabrikant, wat uit de ervaring ook kan gebeuren. Als de eindklant er bij een claim anders over denkt, moet de klant een rechtszaak aanspannen. Dit gaat meestal gepaard met een zeer duur beoordelingsproces.

    Ook moet worden opgemerkt dat de dealergarantie doorgaans maximaal 2 jaar bedraagt, wat altijd veel korter is dan de lekgarantie van de fabrikant. Als u bijvoorbeeld op een beurs het aanvullende pakket aanschaft waar in aanwezigheid van de fabrikant veel reclame voor wordt gemaakt, komt u vaak pas op de hoogte van de uitsluitingscriteria voor de lekgarantie nadat het nieuwe voertuig is afgeleverd en overgedragen met de bijbehorende papieren. Dan zal het te laat zijn. Vroeger kon je de kleine lettertjes niet eens lezen. Volgens de Reisemobil Union moet dit tijdig en duidelijk zichtbaar voor de koper worden gewaarborgd. Dit is ook in het belang van de industrie en het bedrijfsleven om conflicten met klanten tegen te gaan.

    Voordat u een camper (en caravan) koopt, is het dus voor alle betrokkenen raadzaam om goed de voorwaarden van de lekgarantie te checken. Houd rekening met de garantieperiode, de gedekte gebieden en eventuele uitsluitingen. Een uitgebreide lekdichtheidsgarantie toont het vertrouwen van de fabrikant in de kwaliteit van zijn product en zorgt voor extra veiligheid en gemoedsrust. Over het geheel genomen is de dichtheidsgarantie voor campers een belangrijke waarborg tegen mogelijke schade door vocht en draagt ​​hieraan bij


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per maand
  • 08-2025
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 08-2025
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Archief per maand
  • 08-2025
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!