Inhoud blog
  • Woensdag 21 april 2010
  • Zondag 18 april 2010
  • Zaterdag 17 april 2010
  • Woensdag 14 april 2010
  • Zondag 11 april 2010
    Andere Blogs
  • seniorennet.be
  • Luc Heirbaut
  • PaulVDB
  • Herman Moerenhout
  • Hank Mees
  • Frank Suys
  • Zoeken in blog

    Antoine9100
    Dagboek en Bedenkingen
    02-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag 2 april 2010
    Kijk wie we daar hebben, is dat niet .....
    Nu de grote dag van de Ronde van Vlaanderen snel dichterbij komt, wordt het weer eens tijd om het parcours te gaan verkennen.  Maar wel met de auto !!  En uiteraard ook niet het eerste gedeelte vanaf Brugge langs de kust en zo over Gistel terug het binnenland in, want dat zijn de normale vlakke wegen.  We zijn begonnen in Kruishoutem om zo al meteen de eerste klim (klimmetje) van Den Ast te doen.  Voor mij onbekend, maar eerst passeerden we wel in Mullen, een echt mooi pittoresk dorpje.  Nadien ging het richting Kluisbergen om dan alle bekende beklimmingen en kasseistroken te verkennen.  En bij het opdraaien van de Côte de Trieu (Knokteberg) zag ik in de verte een auto met fietsen en wielen op het dak, dus dat zouden wel eens profs kunnen zijn die ook nog eens de weg kwamen verkennen.  Dichterbij gekomen zag ik een rode auto, maar doordat er nog enkele autos achter reden kon ik iet goed zien of het nu Radioshack of BMC was.  Dan maar wachten tot de afdaling van de nieuwe Kwaremont om zo te proberen voorbij te steken.  En wie reed daar op het parcours, jawel,  King Lance himself, samen met Popovitch en in de auto gevolgd door Johan Bruyneel.  We konden nog juist de auto parkeren op het Kwaremontplein of daar kwamen ze al naar boven gereden.  We zijn dan gevolgd tot over de Paterberg en de Koppenberg, want op die smalle baantjes is voorbijsteken geen optie.  Nadien kon dat dan weer wel en hebben we ze nog een laatste maal gezien op de Taaienberg, want voor ons was het dan etenstijd.  Later op de dag, op de Muur van Geraardsbergen, kwamen daar plots 2 renners tussen de toeristen naar boven gelaveerd.  Tot onze verbazing waren het de twee Svennen : Nys en Van Thournhout.  Zij hadden blijkbaar ook deze dag uitgekozen om eens van de Ronde te proeven.  Later ook nog Rudy de Bie (vlotjes) en Ludo Dierickxsens, maar bij deze laatste was het toch echt zwoegen om boven te geraken.  Dat ging vroeger wel een beetje vlotter, maar dan ook wel met de nodige kilootjes minder.  Zo werd het een mooie zonnige dag, toch tot 17 uur, want dan gingen de hemelsluizen open, en spijtig voor diegenen die dan nog verder over de Bosberg en zo tot Ninove moesten. 






    >> Reageer (2)
    31-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 31 maart 2010
    Bye, bye, Pascalleke !!!
    Inderdaad het is nu echt de laatste spinningles van dit winterseizoen.  Vanaf nu moeten we dus steeds hopen op goed weer voor de woensdagavond, want na vandaag is het buiten gaan fietsen of thuisblijven.  Dus nog maar eens stevig spinnen om de laatste grammetjes wintervet te laten smelten.  Maar ja, nadien nog een pintje, aangeboden door het kaske van Hugo, en zodoende zullen er <el terug de nodige grammetjes bijkomen.
    Tijd = 1u18', HR = 134/157, Kcal = 848

    >> Reageer (0)
    28-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 28 maart 2010
    Clubrit 3 naar Berlare, Overmere-Donk en Zele.  Maar wel met een extra ommetje rond het Donkmeer om zo toch aan een 70 km te komen, want de normale clubrit tijdens de maand maart zijn slechts een goede 60 km lang.  En vermits het startuur dit jaar vervroegd werd naar 9 uur zouden we dan reeds rond 11.15 uur terug thuis zijn.  Dat kan toch niet echt de bedoeling zijn voor een sportieve fietser.
    Afstand = 72 km, Tijd = 2u49', Gem = 26,4 km/u, HR = 131/154, Kcal = 1745.

    >> Reageer (0)
    27-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 27 maart 2010
    Zoals in het clubblad aangegeven wordt het een rit, aangepast aan de weersomstandigheden.  En vermits die goed meevallen wordt het dus de polder in, richting Doel en zo verder langs de Scheldedijk tot aan den beton.  Een voor de meesten zeer gekende rit, waarbij er zelfs al enkelen zich niet konden inhouden om te tonen dat de form al aanwezig was.  Maar de meerderheid bleef rustig bijeen om de volledige afstand van het snelle gedeelte aan een gezapig tempo af te leggen.  En weer vertoonde mijn hartslagmeter zijn kuren, zodat ik geen gegevens heb.  Maar op het gevoel zal ook wel gaan zeker ?
    Afstand = 84 km, Tijd = 3u12', Gem = 27,6 km/u, HR = ???, Kcal = ???

    >> Reageer (0)
    24-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 24 maart 2010
    Spinning, maar wel reeds de voorlaatste keer.  Dus nog even doorduwen en er nog een leuk lesuurtje van maken. Dit allemaal in het teken van het komende weekend waar we tweemaal buiten hopen te kunnen gaan rijden. 
    Tijd = 1u11', HR = 135/162, Kcal = 755

    >> Reageer (0)
    22-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag 22 maart 2010
    Door het natte weer van gisteren, en het mooiere weer van vandaag moest ik mijn gemiste kilometers ophalen.  En vermits Willy De Clercq eens gevraagd had om hem te bellen indien ik eens wilde gaan rijden, was de deal snel geklonken.  Afgesproken ergens tussen Nieuwkerken en Kemzeke en we waren vertrokken voor een ritje in de polders.  Feitelijk was mijn eerste idee om via Hamme, Waasmunster, Dendermonde en Baasrode te vertrekken om dan met wind in de rug terug naar huis te kunnen komen.  Maar omdat we nu toch al dichter bij de Expresweg en het viaduct van Meerdonk waren, werden de plannen gewijzigd.  En dat hebben we geweten want in het begin liep het heel lekker, want wind bijna voortdurend in de rug.  Maar er was slechts 1 à 2 beaufort voorspeld, dus dat ging wel meevallen.  Maar zoals nogal eens dikwijls het geval is, was er ook nu in de polders weer veel meer wind dan verwacht.  En dus lag ons tempo steeds tussen 28 à 30 km/u, lekker keuvelend en zonder te forceren.  Maar ter hoogte van Prosperpolder maakte ik de vergissing van niet goed op te letten en de afslag te missen.  Doch niet getreurd, we reden verder tot aan de dijkwerken en moesten daar wel rechts een baantje inslaan, wind recht op de neus.  Bovendien was dit een ellendig lang stuk rechte weg, die dan op het einde plots naar rechts afboog zodat we terug langs de dijk stonden waar we een tijdje eerder waren gepasseerd, maar wel op 50 meter van de weg die we hadden gemist.  Dus dat was geen probleem, alleen hadden we toch zeker meer dan 5 kilometers omgereden.  Maar niets aan de hand, want goed voor de conditie.  Alleen begon dan pas de echte ellende met nog 25 km een stevige wind op kop.  Hierdoor lag ons tempo wel een heel stukje lager dan ervoor, want we haalden met moeite nog 24 à 25 km/u.  En dus weer met pijn in de benen thuis languit in de zetel gaan liggen.  Hopelijk helpt het wel voor de verdere opbouw van de conditie.  Maar volgende keer toch een beetje beter op de wind (en de weg) letten.
    Afstand = 79 km, Tijd = 3u04', Gem = 26,1 km/u, HR = 142/159, Kcal = 2158.

    >> Reageer (0)
    20-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 20 maart 2010
    Vandaag Milaan-San Remo, maar door het heel zachte weer (16 graden) kon niets ons binnen houden.  Dus de digicorder geprogrammeerd en zelf het stalen ros bestijgen om kilometers te malen.  Naar de koers kan ik daarna nog altijd rustig in de zetel zitten kijken.  Het voorstel was om de 65 km rit van onze eigen Tom Steels Classic al eens te gaan verkennen.  Er waren een paar baantjes bij die we nog niet echt kenden, en bovendien moest er eens uitgekeken worden hoe we het beste aan de controlepost konden komen.  En dat zoiets wel nuttig is bleek al toen we plots een gewone verharde kiezelweg moesten indraaien.  Maar niet getreurd, er was slechts een ommetje van 200 meter nodig om aan de controlepost te geraken.  Ikzelf vond het een mooi ritje, mede door die enkele nieuwigheden, want steeds maar diezelfde wegen gaat op den duur toch wel wat vervelen.  Nu zullen we later ook nog eens de 125 km moeten gaan verkennen, maar daarvoor moeten we toch eerst nog wat extra kilometertjes trainen.
    Afstand = 83 km, Tijd = 3u14', Gem = 26,3 km/u, HR = 139/162, Kcal = 2221

    >> Reageer (0)
    17-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 17 maart 2010
    Spinningles met een vervangster voor Pascale.  Goede muziek met voldoende beats en een degelijke begeleiding.  Dus alles was aanwezig om er een degelijke training van te maken.  En vermits het gevoel vanaf het begin vrij goed zat, stond niets in de weg om er eens stevig in te vliegen.
    Tijd = 1u17', HR = 135/166, Kcal = 843.

    >> Reageer (0)
    14-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 14 maart 2010
    Het eerste volledige weekend van dit seizoen is afgewerkt.  Nu maar hopen dat er zo nog veel mogen komen, zonder regen, ziektes of kwetsuren.  Clubrit 1 stond op het programma, maar vermits deze ritten slechts 60 km lang zijn, en omdat wij nu reeds om 9 uur vertrekken, moet er een klein ommetje bij gemaakt worden.  Dit om te vermijden dat we reeds om 11.15 uur terug aan de Nieuwkerkse cafes passeren.  Want een teveel aan koersfietsen op een te vroeg uur voor de café geeft de club rap een minder goede naam.
    Afstand = 72 km, Tijd = 2u45', Gem = 27,1 km/u, HR = 133/156, Kcal = 1765

    >> Reageer (0)
    13-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 13 maart 2010
    Een rit, aangepast aan de weersomstandigheden, dus eigen improvisatie.  En vermits de wind uit noorwestelijke richting kwam was het aangewezen om richting Wachtebeke-Axel te vertrekken, om van daaruit met de wind grotendeels in de rug terug huiswaarts te keren.  Het werd een leuke rit op één klein detail na, namelijk onze volgwagen waren we op een bepaald moment kwijt.  Gelukkig bestaat er in deze tijd een GSM en GPS om iedereen terug samen te krijgen.  Wat zijn wij toch een moderne club.
    Afstand = 76 km, Tijd = 2u59', Gem = 27,4 km/u, HR = 143/161, Kcal = 1734.

    >> Reageer (0)
    10-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 10 maart 2010
    Na deze spinningles nog slechts drie beurten te gaan.  We zullen er dan maar stevig invliegen want nadien is het steeds buiten te doen, bij goed en slecht weer.  Alhoewel ik in het laatste geval regelmatig forfait zal geven.  Maar dus vandaag nog eens goed zweten en de grenzen weer een paar milimetertjes verleggen.  En de muziek vond ik vandaag toch weer van een deftig niveau, met veel echte beat-nummers waarbij men de gedachten op nul kan zetten en enkel en alleen naar die beat luisteren.  Ondertussen wel op regelmatige tijdstippen de knop eens goed aandraaien om zo toch een beetje het gevoel van tegenwind of bergop te creëren.
    Tijd = 1u16', HR = 142/166, Kcal = 905.

    >> Reageer (1)
    09-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 7 maart 2010
    Klik op de afbeelding om de link te volgen START ! ! !
    Het startschot is gegeven, en ziedaar opeens bijna 30 Schapekoppen verzameld.  En dat bij dit vriesweer, want om 8.30 uur wees de thermometer -2 graden aan.  Gelukkig scheen de zon reeds van 's morgens vroeg en konden we met de wind in de rug vertrekken richting Klein-Sinaai.  In het begin had ik wel koude vingers maar na een half uurtje ging dat over en was het voor de rest van de rit nog redelijk te doen.  Alleen bij het terug vertrekken, na de fietszegening, met de wind op kop, voelde het opeens toch wel veel kouder aan.  Maar toen lag de temperatuur toch al een paar graadjes hoger, zodat we niet onderkoeld terug op De Ster aankwamen voor de jaarlijkse drink bij het seizoensbegin.  Nu maar hopen dat het weer de komende weekends ook een beetje mee wil werken en dan kan het seizoen echt op gang geschoten worden.
    Afstand = 55 km; Tijd = 2u38', Gem = 25,4 km/u, HR = 128/158, Kcal = 1502

    >> Reageer (0)
    06-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 6 maart 2010
    De laatste rit voor het echte seizoensbegin.  Mooi zonnig weer, frisse temperatuur en een noodoostelijke wind.  Dus richting polders om zo langs Doel terug naar huis te keren, met de wind in de rug.  Er waren slechts 8 dapperen op het appel.  Dat belooft voor morgenvroeg bij de eerste rit, want dan worden bitter-koude temperaturen voorspeld.  Ik ben eens benieuwd hoeveel er dan op de afspraak zullen zijn, voor de fietswijding, de weinige kilometers en de pintjes achteraf.
    Door mijn haperende hartslagmeter heb ik de hele weg op het gevoel moeten rijden, maar iemand met een beetje ervaring moet dat aankunnen.
    Afstand = 71 km, Tijd = 2u55', Gem = 25,6 km/u, HR = ???; Kcal = ???

    >> Reageer (0)
    03-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 3 maart 2010
    Na de zere benen van gisteren was het vandaag maar de vraag hoe ze tijdens het spinnen zouden aanvoelen.  En dat viel reuze mee.  Alleen de eerste tien minuten had ik het gevoel dat er precies toch nog wat stramheid aanwezig was.  Maar daarna heb ik het verstand op nul gezet (wat niet echt heel moeilijk is als er zo al niet veel verstand aanwezig is) en lekker mee getrapt op de maat van de muziek.  En dat beviel mij heel goed.  Dus qua recuperatie zit het precies wel al een beetje snor. Maar morgen toch maar een rustige dag inlassen, kwestie van de supercompensatie zijn werk te laten doen.  En dan hopelijk zaterdag en zeker zondag er terug tegenaan.  Maar dat zal dan wel in andere en veel koudere omstandigheden zijn want de weersvoorspellingen zijn wel redelijk goed, maar wel aan de hele frisse, zeg maar koude kant.  Maar het vooruitzicht van die lekkere pintjes nadien, of misschien wel een warme thee of chocomelk om op te warmen, maakt veel goed.
    Tijd = 1u14', HR = 141/163, Kcal = 841.

    >> Reageer (0)
    02-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag 2 maart 2010
    Daar is de lente, daar is de zon
    Een mooie lentedag met veel zon en weinig wind, dus fietsen dan maar want we hebben er lang genoeg op gewacht en over gepalaverd.  Maar zoals het spreekwoord zegt : één zwaluw maakt de lente nog niet, zo was het ook.  Want het zonnetje scheen wel (en dat was best aangenaam) maar eens in de polders, stond daar toch redelijk wat wind en die kwam nu niet precies uit de warme richting.  Dus voelde het wel een beetje fris aan, maar beter zo dan de ellende van de voorbije weken en maanden.  Maar ik fietste niet zo graag alleen, dus had ik Gerard gecontacteerd en die was ook juist van plan om te gaan fietsen.  Met twee is wel een beetje aangenamer en tegen uzelf praten op de fiets komt niet echt fantastisch over.  En ook al hebben we aan een gezapig tempo gereden en aan een hartslag die meestal in de extensieve zone lag, toch had ik op het einde pijn in de benen.  En dat was al enkele jaren geleden dat ik zoiets nog had gevoeld.  Dus zijn we nog lang niet waar we dachten te zijn, er is nog veel werk aan de winkel.  En dat voelt ge bij het terugkeren op de viaduct van Meerdonk, dat er nog niet te veel 'poer' in de benen zit.  Daar zullen we nog even op moeten wachten.
    Afstand = 75 km, Tijd = 3u03', Gem = 24,7 km/u, HR = 141/156, Kcal = 2130

    >> Reageer (0)
    27-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 27 februari 2010
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gegokt en verloren
    Slecht weer deze voormiddag en dus werd het gokken wat het in de namiddag ging worden.  Er werd wel gezegd dat het droger ging worden met enkele opklaringen maar ook nog steeds enkele buien.  En vermits het wielerseizoen vandaag van start ging met de Omloop Het Nieuwsblad (wat is dat toch moeilijk om uit te spreken !!) besloot ik dan maar om nog voor de middag op de spinningfiets te stappen om zo in de namiddag lekker languit in de zetel van de koers te genieten.  Maar dat was dus verkeerd gegokt, toch zeker wat het weer betreft in de namiddag.  Het was zelfs redelijk goed te noemen om buiten te gaan rijden.  Maar gedane zaken nemen geen keer en dus heb ik er het beste van gemaakt en van de koers genoten.  Jan Anton Pijl heeft velen verrast, niet wat zijn aanvalsdrift betreft maar wel dat hij dat tot het einde volhield met een prachtige overwinning voor zijn nieuwe ploeg als gevolg. Lang leve de Dogma van Pinarello.  Dat moest mij toch even van het hart.
    Tijd = 1u20', HR = 123/150, Kcal = 736

    >> Reageer (0)
    24-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 24 februari 2010
    Een zeer goede spinningles gehad vanavond.  Lekker getrapt en gezweet, zonder echt het gevoel te hebben dat het een beetje overdreven was.  Zo zou het altijd moeten zijn, maar spijtig genoeg komt dat niet op bestelling.
    Tijd = 1u15', HR = 138/166, Kcal = 854.

    >> Reageer (0)
    20-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 20 februari 2010
    Gelukkig viel het weer vandaag goed mee : een temperatuur waarmee een mens kan buitenkomen en niet al te veel wind.  En dus werd het buitenwerk met een redelijk grote groep van 15.  Het seizoen is precies al begonnen, en het is maar te hopen dat het weer nog een tijdje wil meewerken, want de winter heeft nu toch wel lang genoeg geduurd.  En het werd een rit aan een rustig, gezapig tempo waarbij iedereen wel zonder noemenswaardige problemen kon volgen.
    Doordat mijn borstband van de hartslagmeter was losgekomen heb ik geen hartslaggegevens, maar op het gevoel moet dat ook wel lukken.  En dat gevoel gaf aan dat ik toch nooit in het rood heb gereden, dus dat zit wel snor.
    Afstand = 67 km, Tijd = 2u40', Gem = 26,6 km/u, HR = onbekend, Kcal = onbekend.

    >> Reageer (0)
    17-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 17 februari 2010
    Nu het echte buitenseizoen toch wel heel dichtbij komt, zullen we er vandaag maar nog eens stevig tegenaan gaan.  Het moet natuurlijk wel lukken, met het goede gevoel en goede benen die lekker draaien.  En dat was vandaag wel het geval zodat ik met een leuk gevoel al kan uitkijken naar volgende zaterdag.  Want nu wordt het toch wel heel dringend om buiten te kunnen rijden.
    Tijd = 1u12', HR = 145/169, Kcal = 882

    >> Reageer (0)
    13-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 13 februari 2010
    Zoals voorspeld is het winteroffensief nog steeds aan de gang, en dus is buiten rijden geen optie.  Dus dan maar voor de zoveelste keer op de spinningfiets binnen.  En om toch een heel klein beetje beweging te hebben is de bedoeling om ongeveer anderhalf uur te spinnen.  Dat weegt natuurlijk helemaal niet op tegen 60 km buiten fietsen, maar het is toch beter als niets.  En dus gingen we er tegenaan, en gelukkig viel het allemaal nog goed mee zodat ik die voorspelde tijd vrij gemakkelijk kon volmaken.  Nu begin ik toch ook al een klein beetje te vrezen voor begin maart, want het zou niet de eerste keer zijn dat de Omloop Het Volk/Nieuwsblad wordt uitgesteld wegens ondergesneeuwde wegen.  En van dat witte goedje hebben we nu toch wel stilaan genoeg gekregen deze winter.  Dus hopen maar op een lange, hete zomer.  Misschien zagen we dan over een teveel aan zon en hitte, maar dan kunnen we tenminste toch al buitenkomen.
    Tijd = 1u34', HR = 142/164, Kcal = 1120.

    >> Reageer (0)


    Archief per maand
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!