Inhoud blog
  • fijn weekend
  • Meloen met sabayon
  • fijne vrijdag gewenst aan alle bloggertjes
  • Hortensia's
  • fijne zaterdag
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Photobucket
    Foto
    Foto
    Foto

    Photobucket

    Photobucket

    Foto

    Photobucket

    Photobucket

    .
    Foto
    Foto
    .Photobucket
    .Photobucket

    .Photobucket

    .Photobucket

    .Photobucket

    .Photobucket

    .Photobucket

    .Photobucket

    .Photobucket
    .Photobucket

    Foto
    Foto
    Foto
    allerlei

    26-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De bouw
    .In 1887 begon, Eiffel met de bouw; hij had slechts tweeënhalf jaar de tijd eer de tentoonstelling zou openen. Hij regeerde met strenge hand over het legertje bouwvakkers dat hem ter dienst stond en ontsloeg iedereen die naar de fles greep of op de vuist ging. Hij eiste totale inzet van mensen, want de klus moest op tijd geklaard worden. Dat lukte: op 31 maart 1889 werd de Eiffeltoren geopend. Het bouwwerk was direct een commercieel succes en trok soms 20.000 bezoekers per dag. In die tijd gold driehonderd meter hoogte als een magisch getal,dè uitdaging op bouwkundig terrein, en zowel in Europa als in Amerika waren plannen in de maak voor een toren van deze hoogte. Voor de bouw van het gigantische tentoonstellingstuk kwam Eiffels ervaring als ontwerper van grote stalen bruggen goed van pas. De toren was eigenlijk een drie hectometer hoge viaductpijler, ontworpen om wind, water en zwaartekracht zo goed mogelijk te weerstaan. Gezien de hoogte is de constructie is opmerkleijk licht: 7300 ton. Er waren tweeënhalf miljoen klinknagels nodig voor de constructie. De toren heeft een basis van honderd bij honderd meter. De hoogte wordt onderbroken door platformen op 57,115 en 274 metr. de bekende schuine liften die van de begane grond naaar eerste en tweede verdieping voeren,waren in de negentiende eeuw een noviteit en vormden een attractie op zich.Tot 1930 was de Eiffeltoren het hoogste gebouw ter wereld.


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Archief per maand
  • 11-2013
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007

    E-mail mij

    Photobucket


    Foto

    Foto

    .Photobucket
    Foto

    Gastenboek
  • Een aangename zaterdag gewenst vriendin
  • Hopelijk gaat alles beter
  • Lieve midweekgroetjes lieve vriendin
  • Een fijne Dinsdag blogvriendin
  • Wens je een prettig weekend

    Photobucket


    Foto

    Foto

    Foto

    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Photobucket

    Photobucket


    Photobucket


    Photobucket


    .Photobucket

    .Photobucket


    .Photobucket


    .Photobucket


    .Photobucket


    .Photobucket


    .Photobucket

    .Photobucket


    .


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!