Inhoud blog
  • Laika Kreos H 5109 is nieuw
  • Duitsland
  • Verkeersongevallen kosten geld
  • De nieuwe Diamant van Fendt
  • Veel plezier
  • De nieuwe Sport bij Knaus
  • Veel pret met de nieuwe Malibu 4x4
  • Draag lichte kleren bui duisternis!!!!
  • Winterbanden voor de winter
  • In de sneeuw
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Startpagina !
    Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    13-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.G+S ontwikkelt nieuwe luxe matras

    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nieuwe luxe matras

     Innovatieve ideeën voor matrasmakers op de Caravan Salon 2022 CSD première van de innovatieve G+S Medicool® hoes voor de nieuwe luxe matras Innovatief luxe matrasconcept voor het eerst met speciale TÜV-certificering Het nieuwe beursconcept en de locatie in Hal 14 Stand D 05 hebben hun waarde bewezen
     “G+S, Die Polstermacher” is terug en wordt voor het eerst (opnieuw) gepresenteerd door de nieuwe eigenaren Kai en Judith Feyerabend. De vorig jaar vernieuwde beursstand stond vorig jaar op de nieuwe locatie in Hal 14 Stand D05. Een bijzonder hoogtepunt is de hoogwaardige luxematras, die in het voorjaar werd gepresenteerd en die waarschijnlijk een speciaal kwaliteitscertificaat van TÜV Süd op de beurs zal dragen en daarom objectief en aantoonbaar een bijzondere kwaliteit zal garanderen. De momenteel lopende test heeft betrekking op de duurzaamheidstest van deze G+S-matras, model: luxe. Het omvat bijvoorbeeld meer dan 30.000 loopcycli en het resultaat zal elk hoogteverlies en een mogelijke verandering in hardheid documenteren. Dit voegt volgens TÜV-testen een extra kwaliteitscriterium toe aan de matras. Dit criterium is het objectieve bewijs van kwaliteit dat de kwaliteit van de matras een snel "doorzakken" voorkomt en dus rugpijn en daardoor zelfs houdingsproblemen voorkomt. Over het algemeen is de bijzondere kwaliteit van deze luxe matras al door de schuimfabrikant gecertificeerd met een "Öko-Test-Standard 100". Deze keuring en certificering houdt onder meer in dat het materiaal geen schadelijke stoffen doorlaat die allergieën kunnen veroorzaken. Daarnaast zijn speciale luchtdoorlatendheid en aangepast temperatuurgedrag belangrijke kwaliteitskenmerken. De stoffeerders vinden deze serieuze test- en keuringsprocedure belangrijk, omdat online reviews en objectieve certificaten en onderscheidingen van cruciaal belang zijn bij het kopen van een matras. De beslissende autoriteit is meestal een test door onafhankelijke consumentenorganisaties, waar kopers veel vertrouwen in hebben. TÜV-testprocedures zijn daarom bewust nauw gebaseerd op een strikte en objectieve methodiek. De verwachte positieve resultaten van de TÜV-test zijn gebaseerd op de bijzondere structuur van de G+S luxematras met een gecombineerde kubus-/piramidevorm. Het voordeel is een hoge puntelasticiteit, die zich optimaal aanpast aan de individuele lichaamsvorm en het gewicht. Een speciaal inzetstuk van viscoschuim ontlast vooral het schoudergedeelte, een groot voordeel bij het zijwaarts slapen. De hoogte van de koudschuimmatras met open poriën is 16 cm. Gemiddelde standaard is 12 cm. Een belangrijke kwaliteitsindicator is de dichtheid van het gebruikte koudschuim. Terwijl een gemiddelde van 30 kg/m³ de norm is, scoort de nieuwe matras met een zeer dynamische 55 kg/m³. Alleen al deze dichtheid zorgt ervoor dat de matras een bovengemiddelde levensduur heeft. Peter Schneider, schuimexpert bij G+S: "De dichtheid is niet alleen bepalend voor de levensduur van de matras. Het verhoogt eerder de dynamiek van een matras. Dit betekent dat de kwaliteit, de aanpassing van het schuim aan de individuele lichaamsbouw en de hoge elasticiteit niet alleen zorgen voor een comfortabele, nauwsluitende slaap, maar ook voor een zeer gezondheidsbevorderende, rustgevende slaap. De nieuwe luxe matras is bovendien bedekt met een nieuwe "G+S Medicool®" hoes, die zijn première viert op de Caravan Salon 2022. Deze innovatieve hoes heeft dezelfde positieve eigenschappen als de Coolmax® hoes die bekend is van G+S: hij droogt snel, is ademend en reguleert het klimaat. De Medicool® hoes is echter drie keer zo dik en daardoor veel zachter. Daarnaast heeft het de bijzondere eigenschap "easyclean®": betekent dat de hoes niet meer gewatteerd, maar gebreid is. Dit vermindert het volume van de hoes, waardoor deze in elke wasmachine past. Hij kan gemakkelijk in de wasmachine op maximaal 60 graden en hygiënisch gereinigd worden. Een ander positief effect van de Medicool® hoes: de zogenaamde "bezoekerskloof" tussen individuele matrassen in een tweepersoonsbed en ook de zones van een matras vallen niet meer zo op. Een aantrekkelijk uiterlijk completeert de positieve eigenschappen van hoezen met easyclean®. Geïnteresseerden kunnen op www.die Polstermacher.com meer informatie vinden over de bovengenoemde producten en over het volledige portfolio van de Polstermacher. De stoffeerders zijn live ter plaatse met deskundig advies in de Caravan Salon in Hal 14 Stand D05.

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    12-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tegen de dorst
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    NIESMANN+BISCHOFF herdefinieert de linerklasse met de Flair 2023

    Met de nieuwe generatie flair heeft Niesmann+Bischoff een premium voering ontwikkeld die interieurontwerp naar een geheel nieuw niveau tilt – gecombineerd met de hoogste kwaliteit technologie. Klanten kunnen talloze mogelijkheden voor individualisering verwachten.

    Hoogste kwaliteit van buiten – maar binnen wacht de echte verrassing: Niesmann+Bischoff zet compleet nieuwe maatstaven in het interieur van de Flair 2023. De stijl is modern, helder, tijdloos en puristisch, maar zonder concessies te doen aan design, materialen of gezelligheid. "Met de flair hebben we een volledig nieuw interieurontwerp gedefinieerd. Over nieuwe materialen, een nieuwe designtaal, een nieuwe architectuur – maar gecombineerd met de hoogste linertechnologiekwaliteit", zegt managing director Hubert Brandl. Achter hem en zijn team ligt een ontwikkeltraject van zo'n twee jaar. Het resultaat is een heel vuurwerk van innovatieve ideeën. Hierdoor kan de klant terugvallen op een bijna oneindig aantal configuratiemogelijkheden om zijn droom van een zeer persoonlijke premium liner te vervullen.

    De nieuwe flair is direct na de wereldpremière vanaf 8 juli 2022 te bestellen. Al eind augustus zijn de eerste voorbeeldauto's te bezichtigen op de Caravan Salon van dit jaar in Düsseldorf (26.08. - 04.09.22) of vanaf september in de handel.

    Nieuwe generatie flair met compleet ander interieurdesign

    Al wordt al snel aan de buitenkant duidelijk dat de Flair 2023 een nieuwe generatie is: Het exterieur heeft een 'facelift' gekregen en is dus flink opgewaardeerd – een liner die je omdraait. Het moderne, automotive ontwerp is eenvoudig, eenvoudig en ongecompliceerd. De koplampen staan verder uit elkaar en zowel de dagrijverlichting als de achterlichten hebben een doorlopende, zeer kenmerkende lichtsignatuur. Maar het bijzondere zit hem in het interieur: met zijn moderne design verschilt het interieur aanzienlijk van het voorheen nogal conservatieve interieurontwerp in de linerklasse. "In geen enkel ander voertuig vind je zoveel ruimte, helderheid en rust binnenin", zegt Hubert Brandl.

    Visueel alleen al ziet het interieur er verrassend groot uit, omdat het een duidelijke zichtlijn biedt van de cabine naar het achterbed. Maar het is niet alleen de uitstraling: het interieur heeft eigenlijk een veel grotere bewegingsvrijheid. Er is een brede doorgang naar het bed en de verschuifbare en draaibare tafelpoot en het opklapbare tafelblad kunnen zo worden aangepast dat u vanuit de woonkamer met de gezellige face-to-face zithoek open toegang krijgt tot de cabine. In de cockpit bieden geometrische plafondkasten meer ruimte zonder dat dit ten koste gaat van de opbergruimte. Als alternatief kunt u daar ook nog twee slaapplaatsen onderbrengen, met een hefbed dat bijna onzichtbaar in het plafond verdwijnt.

    Hoge functionaliteit met gemakkelijke bediening

    Daarnaast heeft Niesmann+Bischoff enkele trucs bedacht om de ruimte in de kampeerauto nog beter te benutten. Een 32-inch tv is bijvoorbeeld geïntegreerd in het meubilair tussen de kitchenette en de woonkamer, die elektrisch kan worden ingetrokken en uitgebreid, afhankelijk van of het nodig is of niet. De luidsprekers zijn op hun beurt geïntegreerd in de wandlampen en in de cabine.

    Als het gaat om design, vertrouwen de Polchers op het gebruik van speciale en natuurlijke materialen met een buitengewone uitstraling die nog niet zijn gevonden in dit gebied: schuifdeuren gemaakt van gerookt glas zetten ongewone visuele accenten, de kastoppervlakken zijn gemaakt van hoogwaardig echt houtfineer. Naast een wand met een nieuwe betonlook is de wellnessdouche ook voorzien van een inloopdouchebak van solid surface materiaal. En als u een echt statement wilt maken in het ontwerp van de badkamer, kunt u op verzoek kiezen voor een wastafel van het Italiaanse bedrijf Antoniolupi gemaakt van het gepatenteerde materiaal Cristalmood.

    De wandbekleding in de woonkamer is daarentegen gemaakt van vilt, vergelijkbaar met de iSmove. Dit zorgt niet alleen voor een compleet nieuwe ruimtesfeer, maar ook voor een zeer natuurlijke akoestiek. De iSmove heeft ook andere veranderingen geïnspireerd: de hele zitbank in de woonkamer kan worden omgetoverd tot twee veilige gordelstoelen met één beweging via een speciaal door Niesmann+Bischoff ontwikkeld draaimechanisme. Het verlichtingsconcept is zo ontworpen dat het zo intuïtief mogelijk kan worden bediend. Er zijn bewegings- en lichtsensoren voor het verlichten van de nachtgang. De woonkamer, de achterste garage en het toevoercompartiment hebben automatische verlichting, die wordt geactiveerd door contact met de deuren of kleppen.

    Talrijke configuratiemogelijkheden voor de klant

    In de keuken is er een innovatie die al jaren standaard is in moderne huishoudelijke keukens, maar een speciaal kenmerk is in de kampeerauto: de ruime koelkast met aparte vriezer is geïntegreerd in de kastwand - dit onderbreekt het meubelontwerp niet door de koelkastdeur. Op deze manier wordt de leefruimte visueel aanzienlijk vergroot, omdat koelkast en kledingkast een eenheid vormen.

    Qua ontwerp zijn er tal van mogelijkheden voor individualisering: de plafondkast boven de keuken, evenals de ladefronten, kunnen afzonderlijk van het huismeubilair worden geselecteerd in het echte houtfineer "Walnut planket", "Breeze Oak" of mat wit. Het keukenwerkoppervlak is gemaakt van solid surface materiaal in een robuuste steenlook met een verzonken spoelbak.

    Ook met betrekking tot de functie kan de keuken op verschillende manieren worden aangepast. Het biedt dus alle vrijheden zonder compromissen. Zo kan de klant kiezen tussen een vaatwasser, oven, een elektrisch uitschuifbare afzuigkap of een magnetron. Daarnaast is er de mogelijkheid van een koellade in het keukenblok – in plaats van de koelkast in de kastenwand te integreren.

    Technische innovaties zorgen voor meer zelfstandigheid

    Een andere innovatie biedt een verbazingwekkende hoeveelheid ruimte onder de vloer: een nieuwe, zeer functionele verhoogde vloer verbergt alle belangrijke tanks en slimme technische elementen. De gehele installaties zijn volledig heringericht met als doel zoveel mogelijk opslagruimte en een betere toegang tot hen mogelijk te maken. Dankzij een systeem met uitschuifbare dozen kan de nieuwe ruimte zo gemakkelijk en gemakkelijk mogelijk worden gebruikt.

    Verdere technische innovaties maken de flair bijzonder onafhankelijk: de voering is standaard uitgerust met een 100 Ah lithiumbatterij. De zelfvoorzienende voeding kan worden verhoogd tot 6 x 100 Ah – gecombineerd met een krachtige omvormer en lader en een batterijbeheersysteem. Daarnaast is er een 220 of 440 watt zonnestelsel om uit te kiezen. Aan boord is ook standaard een zoetwatertank van 370 liter gemonteerd. De klant kan ook een voeringpakket boeken, dat onder andere een vast tanktoilet met 200 liter tank inclusief keramische kom en elektrische afvoerklep omvat, evenals vloerverwarming en echte glazen ramen.

    De flair is verkrijgbaar op twee lengtes: 8,87 m en 9,27 m. De basis hiervoor is de Iveco Daily 70 C18.

    Safety First – Speciaal veiligheidsconcept ook in de nieuwe flair

    Iveco's elektronische assistentiesystemen, zoals Emergency Brake Assist, Adaptive Cruise Control en Active Lane Keeping Assist, bieden een absolute meerwaarde op het gebied van veiligheid en comfort. Niesmann+Bischoff heeft deze populaire opties gecombineerd in een rijveiligheidspakket.

    Daarnaast is de nieuwe Flair – net als zijn voorganger – nog steeds de enige liner met een integratie van airbag, ESP, gordelspanner en een crashmechanisme voor de rem. Dit is al lang gebruikelijk voor personenauto's, maar in de linerklasse van volledig geïntegreerde campers vertegenwoordigt dit speciale veiligheidsconcept een uniek verkoopargument voor de flair.

    Meer info  www.niesmann-bischoff.com


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tussen waters
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    10-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs Just Go

    Camper voor starters met aantrekkelijke prijs-kwaliteitverhouding

    Dethleffs Just Go: drie extra indelingen voor de nieuwe camperserie op Ford-basis

    In mei 2022 vierde de Dethleffs Just Go zijn première. Voor het modeljaar 2023 breidt Dethleffs de nieuwe camperserie op basis van de Ford Transit nu uit met drie extra indelingen. Kampeerliefhebbers die op zoek zijn naar een voordelige camper van goede kwaliteit met een reisklare uitrusting, kunnen nu kiezen uit in totaal zes verschillende indelingen.

     Met de Just Go, die nog maar enkele weken geleden op de markt werd gebracht, komt Dethleffs tegemoet aan de vraag van heel wat nieuwe kampeerders naar een compacte en tegelijk reisklare camper. De halfintegraal op basis van de Ford Transit onderscheidt zich door een bijzonder aantrekkelijke prijskwaliteitverhouding. Zo behoren draaibare pilotenstoelen met twee armsteunen, een cabineverduistering en 150 millimeter dikke premium 7-zone-matrassen van klimaatregulerend materiaal op de vast ingebouwde bedden al tot de standaarduitrusting. Het omvangrijke startpakket omvat in de basisuitvoering een EcoBlue-dieselmotor van 96 kW (130 pk) met voorwielaandrijving en een uitgebreide comfort- en veiligheidsuitrusting. 

    Het exterieur van de Dethleffs Just Go met de dynamisch gebogen lijn onder de ramen en de fraaie achterbumper past naadloos in het karakteristieke design van de Dethleffs camperseries. In het interieur combineert de Just Go de lichte, houten oppervlakken van de meubels met fijn gestructureerde wanden in grijze viltoptiek en de trendy donkergrijze deuren van de bovenkasten, zonder greep en   wandoplossing draagt ook bij tot de ruimtewinst in de Just Go T 6615. Hier zijn de wastafel en een kunststof scheidingswand aan een centraal geplaatste, draaibare kolom bevestigd. In ‘normale toestand’ is de draaibare wand parallel aan de buitenwand opgesteld, terwijl de wastafel zich goed toegankelijk in het douchegedeelte van de badkamer bevindt. Als de wand naar buiten wordt gedraaid, draait de wastafel over het toilet en ontstaat een comfortabele douche met vaste kunststof wanden. De keuken tegenover de badkamer is beschikbaar met ofwel een groot werkblad en een koelkast van 83 liter eronder, ofwel een hooggeplaatste koelkast met een inhoud van 137 liter. Voor wie de Just Go T 6615 met drie personen wil gebruiken, is er een optie voor een hefbed.

    Just Go T 6905: open interieur

    Een tweepersoons “Frans” bed en het royale interieur kenmerken de Just Go T 6905.De luchtige zitgroep met extra zitplaats aan de passagierskant biedt comfortabel plaats aan vijf personen. De camper uit de zeven-meter-klasse heeft ook een grote hoekkeuken met een werkblad van 1300 millimeter en veel bergruimte in de laden en bovenkasten: deze ruimte ontstaat doordat de koelkast tegenover de keuken en wat hoger is geplaatst. Naar achteren toe vormen een 60 cm brede garderobekast aan de ene kant en een 30 cm grote linnenkast aan de andere kant de overgang naar de slaapkamer en de badkamer. Het comfortabele bed meet 200 centimeter in de lengte, 135 centimeter in de breedte aan het hoofdeinde en is aan het voeteneinde afgeschuind voor een betere doorgang naar de badkamer. Een in lengterichting geplaatste badruimte met banktoilet en scheidbare douchecabine grenst aan de bestuurderskant. Een extra tweepersoonsbed kan besteld worden als een optioneel hefbed.

    Just Go T 7055 EBL: combinatie van eenpersoonsbedden en zitbank in lengterichting. 

    De 7,36 meter lange Just Go T 7055 EBL biedt nog meer ruimte voor wonen en slapen tijdens de reis. Deze combineert eenpersoonsbedden achterin met een met Softclose-technologie. In overeenstemming daarmee bieden de stofferingen ‘Ravello’ en ‘Salerno’ nieuw, qua kleur bij elkaar horend design.

    Voor Nederland en België is gekozen voor een standaard Comfort line uitvoering, met extra standaard uitrusting. Twee uitrustingspakketten – het Assistentiepakket en het One-pakket – vullen de uitgebreide basisuitrusting naar wens tegen aantrekkelijke voorwaarden aan. Een wintercomfortpakket met voorzieningen voor kamperen in het koude seizoen is ook verkrijgbaar.

    Drie extra indelingen voor het modeljaar 2023

    De Just Go was tot nu toe slechts in drie indelingen verkrijgbaar – een korte versie met eenpersoonsbed en twee zeven-meter-versies met een ruime badkamer en eenpersoonsbedden of een centraal tweepersoonsbed -, maar Dethleffs breidt het gamma voor modeljaar 2023 uit met drie extra en zeer verschillende indelingen. Er is de compacte Just Go T 6615, de net geen zeven meter lange Just Go T 6905 en de Just Go T 7055 EBL, een derde versie met een lengte van 7,36 meter, die eenpersoonsbedden achterin combineert met een in de lengterichting geplaatste zitbank voorin. Dit betekent dat nu voor bijna alle eisen in dit segment de juiste oplossing kan worden gevonden.

    Just Go T 6615: korte lengte, perfect gebruikt

    De Just Go T 6615 is compact en wendbaar. Dankzij een slimme indeling en innovatieve oplossingen biedt deze indeling veel meer camper dan u zou verwachten bij een lengte van slechts 6,69 meter. De 2,0 meter lange eenpersoonsbedden in het achterste gedeelte zijn verhoogd, zodat er veel ruimte onder is voor kleding- en linnenkasten alsook voor een grote garage. In combinatie met het Comfortpakket krijgt de garage er een praktische beladingsmogelijkheid bij, dankzij een tweede achterklep links. De badkamer met praktische draaibare  wandoplossing draagt ook bij tot de ruimtewinst in de Just Go T 6615. Hier zijn de wastafel en een kunststof scheidingswand aan een centraal geplaatste, draaibare kolom bevestigd. In ‘normale toestand’ is de draaibare wand parallel aan de buitenwand opgesteld, terwijl de wastafel zich goed toegankelijk in het douchegedeelte van de badkamer bevindt. Als de wand naar buiten wordt gedraaid, draait de wastafel over het toilet en ontstaat een comfortabele douche met vaste kunststof wanden. De keuken tegenover de badkamer is beschikbaar met ofwel een groot werkblad en een koelkast van 83 liter eronder, ofwel een hooggeplaatste koelkast met een inhoud van 137 liter. Voor wie de Just Go T 6615 met drie personen wil gebruiken, is er een optie voor een hefbed.

    Just Go T 6905: open interieur

    Een tweepersoons “Frans” bed en het royale interieur kenmerken de Just Go T 6905.De luchtige zitgroep met extra zitplaats aan de passagierskant biedt comfortabel plaats aan vijf personen. De camper uit de zeven-meter-klasse heeft ook een grote hoekkeuken met een werkblad van 1300 millimeter en veel bergruimte in de laden en bovenkasten: deze ruimte ontstaat doordat de koelkast tegenover de keuken en wat hoger is geplaatst. Naar achteren toe vormen een 60 cm brede garderobekast aan de ene kant en een 30 cm grote linnenkast aan de andere kant de overgang naar de slaapkamer en de badkamer. Het comfortabele bed meet 200 centimeter in de lengte, 135 centimeter in de breedte aan het hoofdeinde en is aan het voeteneinde afgeschuind voor een betere doorgang naar de badkamer. Een in lengterichting geplaatste badruimte met banktoilet en scheidbare douchecabine grenst aan de bestuurderskant. Een extra tweepersoonsbed kan besteld worden als een optioneel hefbed.

    Just Go T 7055 EBL: combinatie van eenpersoonsbedden en zitbank in lengterichting. 

    De 7,36 meter lange Just Go T 7055 EBL biedt nog meer ruimte voor wonen en slapen tijdens de reis. Deze combineert eenpersoonsbedden achterin met een badkamer die, wanneer de deur open is, de douche- en toiletruimte samenvoegt tot een ruime badkamer, die het slaap- en badgedeelte scheidt van de woonruimte. In het voorste gedeelte nodigt een royale zitgroep met twee in de lengte geplaatste banken uit om lekker te relaxen. De grote, vrijstaande tafel in het midden kan opzij geschoven worden om de toegang tot de cabine te vergemakkelijken. Ook kopers van de T 7055 EBL kunnen het aantal bedden uitbreiden tot vier met een optioneel hefbed.

         

    Meer info  www.dethleffs.de


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoog in de Alpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs nieuwe Globetrail 590 C

    Dethleffs Globetrail 590 C: royale Camper Van met pit

    Aan het einde van het modeljaar 2022 breidt Dethleffs het gamma van zijn nieuwe Camper Van-serie Globetrail uit met de Globetrail 590 C. De bijna zes meter lange buscamper op basis van de Ford Transit heeft een ruim woongedeelte, een dubbele bodem, een innovatieve comfort-badkamer en nog veel meer praktische details. 

    In de zomer van 2021 presenteerde Dethleffs voor het eerst een Camper Van onder zijn eigen naam. In de Dethleffs Globetrail op basis van de Fiat Ducato voerde de fabrikant veel vernieuwende uitbreidingsideeën door en het nieuwe model werd al snel succesvol. Nu breidt Dethleffs de Globetrail-serie uit met een buscamper op basis van de Ford Transit: de Globetrail 590 C.

    De indeling van dit nieuwe model is gebaseerd op de bekende en beproefde indeling uit de Globetrail 600: voorin een zitgroep met twee zitplaatsen in de rijrichting en een draaibare bestuurders- en passagiersstoel, daarachter de badkamer en de keuken en in het achterste gedeelte een dwars ingebouwd tweepersoonsbed. Wat klinkt als een vertrouwde buscamper indeling, blijkt bij het instappen bij nader inzien een innovatief ruimtewonder te zijn. Zelden bood een camper van zes meter zo’n royaal ruimtegevoel, terwijl hij tegelijk overvloedige woon- en comfortfuncties en veel bergruimte biedt.

    Nieuw type comfort-badkamer

    Het geheel nieuw ontwikkelde comfort-badkamerconcept levert een belangrijke bijdrage aan de open, ruime woonsfeer in de Globetrail 590 C. Dethleffs maakt daarbij gebruik van de modulaire, opklapbare constructie van het dwarsbed achterin en combineert dat met een slimme draaibare wandoplossing in matglaslook, de deur met rollo die bekend is van de vorige Globetrail-modellen en

    een douchebak met een breedte van 87 centimeter en een diepte van 47 centimeter, wat ongewoon groot is voor Camper Vans.

    Als de douche niet in gebruik is, biedt de veelzijdige badkamer voldoende ruimte voor het onbelemmerd gebruik van wastafel en toilet. Tegelijkertijd schept hij dankzij de compacte afmetingen extra woonruimte en daardoor een onvergelijkbaar ruimtegevoel. Met enkele handelingen maakt u er een douche van: klap het voorste deel van het bed aan de bestuurderskant op, zwenk de douchewand naar buiten en u heeft een ruime douche-oase met een stijlvol hotelkarakter, veel daglicht en een stahoogte van 1,94 meter. De antracietkleurige douchebak met rooster van echt hout en het openslaande raam scheppen ook een behaaglijke sfeer in de comfort-badkamer van de Globetrail. De doucheslang kan ook door het raam naar buiten worden geleid: ideaal om zand af te spoelen, wetsuits schoon te maken of uw trouwe viervoeter te wassen. 

    Open voorzijde

    Maar niet alleen de vernieuwde badkamer, ook de nieuw ontworpen open ruimte in het voorste gedeelte van de nieuwe Globetrail 590 C draagt bij aan het royale gevoel van ruimte. De smalle bovenkasten in een knus houtdecor boven de dinette lopen door naar voren tot in de cabine, waar ze bijna naadloos aansluiten op de praktische bergruimten boven de voorruit. Op deze manier combineert Dethleffs veel vrije ruimte aan de voorzijde met talrijke praktische opbergmogelijkheden. De boven- en keukenkasten zijn greeploos, zodat er niets achter kan blijven haken. En met hun elegante uitstraling met gladde panelen en afgeschuinde randen benadrukken ze de open totaalindruk in het interieur van de Globetrail.

    Slim lichtconcept

    Indirecte verlichting op de bovenkasten en in de keuken zorgt ’s avonds voor een gezellige sfeer. In plaats van uitstekende spots gebruikt Dethleffs in de nieuwe

    Globetrail 590 C verzonken touchspots als functionele verlichting boven het aanrecht in de keuken, bij de zitgroep en als leeslampjes in het slaapgedeelte. Deze touchspots hebben het voordeel dat ze niet verblinden en de bewegingsvrijheid niet beperken.

    Doorlopende dubbele bodem

    De ontwerpers van Dethleffs gebruikten de aanpassing van het Globetrailruimteconcept aan de Ford Transit als basisvoertuig voor een andere innovatie: de installatie van een dubbele bodem. Zo ontstaat een volledig vlakke vloer van de cabine naar het achterste gedeelte. Toch biedt de woonruimte een royale stahoogte van 1,94 meter. Alle kabels en leidingen zijn, zonder struikelgevaar en beschermd tegen de kou, netjes in de dubbele bodem verwerkt. 

    Keukenladen voor binnen en buiten

    De keuken van de Globetrail 590 C loopt langs de rechter zijwand door tot in het openingsgedeelte van de zijschuifdeur. Zo ontstaat niet alleen een ruim werkoppervlak, Dethleffs gebruikt deze constructie ook voor een andere ingenieuze vernieuwing: de keukenlades kunnen zowel van binnen als van buiten geopend worden – dit laatste als de schuifdeur open staat. Dat is het echte buitenleven! Maar de keuken overtuigt met nog meer praktische details. Zo is de 84 liter grote compressor-koelkast verhoogd geplaatst voor een gemakkelijke toegang. Tegelijkertijd benadrukt het consequent open ontwerp met een legplank in plaats van een kast boven de koelkast het royale ruimtegevoel in de Globetrail 590 C. Het fornuis en de gootsteen kunnen afgedekt worden om het werkoppervlak te vergroten, indien nodig. Een optionele uitklapbare plank in de doorgang naar buiten breidt de opbergmogelijkheden nog uit.

    Bedden om van te dromen

    De praktische bedconstructie, die links en rechts op grote opbergboxen rust, is door Dethleffs voor de Globetrail 590 C nog eens verbeterd. De deelbare bedbodems kunnen zonder moeite omhoog geklapt worden en samen met de matras veilig tegen de zijwand opgeborgen worden, zodat er een middenpad ontstaat dat als garage gebruikt kan worden. Nieuw is echter de mogelijkheid om het tweepersoonsbed op te splitsen, zodat er achterin een eenpersoonsbed ontstaat, of zelfs ruimte voor de douche-oase. Bovendien heeft Dethleffs het dwars ingebouwde tweepersoonsbed met een schotelbodem uitgerust. De ergonomische schotelveren passen zich individueel en precies aan de wervelkolom aan, ondersteunen het lichaam op de juiste plaatsen en zorgen zo voor een gezonde en rustgevende slaap.  Het slaapkamerkarakter van het achterste gedeelte wordt benadrukt door fraaie achterdeurpanelen, waarin de zonweringen inclusief hun frame gewoon verdwijnen. Dankzij het aangename oppervlak en de bijna randloze vorm leent het deurpaneel zich ervoor om tegenaan te leunen, zodat rechtop in bed zitten nu mogelijk is zonder het koude metaal van de deur of de uitstekende raamkozijnen aan te raken. Voor extra comfort en een onbelemmerd uitzicht op koude dagen zijn er verwarmde achterruiten.

    Dat de ontwerpers van Dethleffs zich ook hebben toegelegd op minder zichtbare, maar daarom niet minder belangrijke details, blijkt uit het voorbeeld van de linker opbergbox onder het bed. Hier vindt u een ergonomische uittrekbare houder voor gasflessen. De gasflessen kunnen nu gemakkelijk verwisseld worden door de zware cilinders op de uittrekbare plaat te leggen en ze naar binnen te duwen.

    Geen gezwoeg meer en vriendelijk voor de rug. Echt een verlichting. 

    Basisvoertuig Ford Transit

    Het basisvoertuig van de Dethleffs Globetrail 590 C is een Ford Transit met hoog dak van de nieuwste generatie, met voorwielaandrijving en een lage-emissie 2,0liter TDCi Ford EcoBlue motor, handgeschakelde zesversnellingsbak, cruisecontrol, bestuurdersairbag, alsook een elektronisch stabiliteitsprogramma bedbodems kunnen zonder moeite omhoog geklapt worden en samen met de matras veilig tegen de zijwand opgeborgen worden, zodat er een middenpad ontstaat dat als garage gebruikt kan worden. Nieuw is echter de mogelijkheid om het tweepersoonsbed op te splitsen, zodat er achterin een eenpersoonsbed ontstaat, of zelfs ruimte voor de douche-oase. Bovendien heeft Dethleffs het dwars ingebouwde tweepersoonsbed met een schotelbodem uitgerust. De ergonomische schotelveren passen zich individueel en precies aan de wervelkolom aan, ondersteunen het lichaam op de juiste plaatsen en zorgen zo voor een gezonde en rustgevende slaap. 

    Het slaapkamerkarakter van het achterste gedeelte wordt benadrukt door fraaie achterdeurpanelen, waarin de zonweringen inclusief hun frame gewoon verdwijnen. Dankzij het aangename oppervlak en de bijna randloze vorm leent het deurpaneel zich ervoor om tegenaan te leunen, zodat rechtop in bed zitten nu mogelijk is zonder het koude metaal van de deur of de uitstekende raamkozijnen aan te raken. Voor extra comfort en een onbelemmerd uitzicht op koude dagen zijn er verwarmde achterruiten.

    Dat de ontwerpers van Dethleffs zich ook hebben toegelegd op minder zichtbare, maar daarom niet minder belangrijke details, blijkt uit het voorbeeld van de linker opbergbox onder het bed. Hier vindt u een ergonomische uittrekbare houder voor gasflessen. De gasflessen kunnen nu gemakkelijk verwisseld worden door de zware cilinders op de uittrekbare plaat te leggen en ze naar binnen te duwen.

    Geen gezwoeg meer en vriendelijk voor de rug. Echt een verlichting. 

    Basisvoertuig Ford Transit

    Het basisvoertuig van de Dethleffs Globetrail 590 C is een Ford Transit met hoog dak van de nieuwste generatie, met voorwielaandrijving en een lage-emissie 2,0liter TDCi Ford EcoBlue motor, handgeschakelde zesversnellingsbak, cruisecontrol, bestuurdersairbag, alsook een elektronisch stabiliteitsprogramma (ESP), hulp bij het wegrijden op een helling, tractiecontrole, hulpremsysteem, extra zijwindassistentie en stabiliteitscontrole voor aanhangwagens. 

    De basisversie van de Globetrail 590 C wordt aangedreven door een krachtige viercilindermotor van 130 pk (96 kW). Als alternatief kan gekozen worden voor een 170 pk (125 kW) motor. Beide versies zijn verkrijgbaar met handgeschakelde of automatische versnellingsbak. 

          

    De nieuwe Globetrail 590 C is vanaf augustus te zien bij onze Dethleffs-dealers

    Meer info www.dethleffs.de


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    07-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.in de bergen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Malibu klaar voor 2023

    MALIBU IN MODELJAAR 2023: MEER TRANSPARANTIE, MEER OVERZICHT VOOR DE NIEUWE SUCCESVOLLE MALIBU VAN EN MALIBU CAMPERSERIES

    Malibu Van: breed scala aan modellen geherstructureerd

    Malibu motorhomes T/I: jonge modelserie met een gestroomlijnd gamma

    Premium camperbussen, halfintegrale en integrale Malibu dekt met succes de gemeenschappelijke segmenten van camperbussen en kampeerauto’s. De succesvolle modelseries gaan het modeljaar 2023 in met herziene programma's: gestroomlijnd voor de Malibu-kampeerauto’s, geherstructureerd voor de Malibu-camperbussen.

    Malibu Van: breed scala aan modellen geherstructureerd

    De Malibu Van is een van de succesvolle pioniers van comfortcampers met badkamer. Hij was niet alleen mede-oprichter van dit snelgroeiende segment van de kampeerindustrie, maar gaf het ook resoluut vorm met een verscheidenheid aan innovaties. Malibu is nu meervoudig reekswinnaar in de verkiezing voor zwerfauto’s van het jaar in zijn klasse en heeft het programma van de Malibu Van de afgelopen jaren geleidelijk uitgebreid - de comfortcamper op maat, de Malibu Van maakt het mogelijk.

    Met een nieuwe structuur maakt Malibu het programma van de Malibu Van in het modeljaar 2023 duidelijker en transparanter  met ongewijzigde variatie. Het bestaat nu uit zeven basismodellen met tal van varianten en optionele extra's.

    Malibu Van compact is de headliner voor de 540 DB- en 600 LE-modellen met dwarsbed en longitudinale eenpersoonsbedden. Het duo is 365 dagen per jaar voorbestemd voor dagelijks gebruik. Als meer reiscomfort gewenst is, zijn de modellen 600 DB en 640 LE ideaal. Ze kenmerken zich door de ruime comfortkeuken en het unieke, bijzonder ruime XL-Flexibad. Als alternatief maken de Allrounder 600 DB K en 640 LE K diversiteit indruk met hun XL comfortkeuken, een brede doorgang en een royaal gevoel van ruimte door een vrije zichtlijn. De Malibu Van first class  twee kamers 640 LE RB overtreft dit als topmodel met zijn premium keuken, een enorme opbergruimte en zijn unieke tweekamerconcept met kleedkamer dankzij ruimtescheiding.

    Alle Malibu Van comfort, diversiteit en eerste klasse - twee kamers zijn ook beschikbaar in de exclusief uitgeruste charmante coupé-uitrustingslijn met plafondluifels en verlengde interieurhoogte in de cabine en boven de residentiegroep in plaats van de cabinedakkast. Dit resulteert in een gevoel van ruimte bijna zoals in een semi-geïntegreerde camper. Dit kan tot het uiterste worden doorgevoerd in de exclusieve charmante GT skyview-lijn met een grote panoramische dakkoepel van de cabine naar de woongroep en ook een uitgebreide interieurhoogte in de cabine en boven de woongroep.

    Malibu biedt alle modellen van de Malibu Van compact, diversiteit en eerste klas - twee kamers serie als een optionele familie-voor-4 versie. Bovenal omvat het een pop-up dak dat uitsluitend in eigen huis is ontwikkeld en geproduceerd in een unieke hybride constructie. Deze bestaat uit een GVK dakbedekking, hoogwaardige isolatie en een volledig beklede aluminium binnenhuid en biedt nog twee slaapplaatsen. De hoogwaardige constructie komt overeen met een volwaardig dak, het is tegelijkertijd licht en zeer stabiel en hagelbestendig.

    Als je alle basismodellen, uitrustingslijnen en de familie-voor-4-varianten en de verschillende stijlwerelden bij elkaar optelt, kom je op enkele tientallen varianten van de Malibu Van. Ze zijn allemaal gebaseerd op de Fiat Ducato met hoog dak en worden gekenmerkt door een hoog woon- en slaapcomfort, verrassend grote opslagruimtes met maximale functionaliteit en gemakkelijke toegang, een uitgebreide en uitgebreide isolatie van de carrosserie en een uitzonderlijk stabiele meubelconstructie in langdurige kwaliteit. Dit maakt je een premium busje en de seriewinnaar als camper van het jaar. De Malibu Van interpreteert deze titel op zijn eigen manier als een premium bestelwagen: het is de hoogwaardige en handige camper voor elke dag van het jaar.

    Malibu motorhomes T/I: jonge modelserie met een gestroomlijnd gamma

    Het heeft de hogere middenklasse flink wakker geschud: de huidige generatie M Malibu-campers, pas in 2020 gepresenteerd, is met succes van de grond gekomen en heeft zich sindsdien internationaal bewezen. Daarom vertrouwt Malibu op consistentie en onthoudt zich van veranderingen in uiterlijk, technologie en uitrusting voor het modeljaar 2023. Tegelijkertijd is het modellengamma gestroomlijnd en overzichtelijker. In de semi-geïntegreerde Malibu T bestaat hij uit vier modellen, van de compacte, 6,9 meter lange T 430 LE tot de bijzonder ruime T 500 QB met een lengte van 7,4 meter. De plattegronden met longitudinale eenpersoonsbedden en eilandbed bed, met gecombineerde badkamer met scheidbare ronde douche en kamerbadkamer dekken alle gangbare wensen – inclusief met name rijbewijsvriendelijke varianten in de 3,5-tons klasse. De geïntegreerde Malibu concurreert met vijf modellen. Hier varieert het spectrum van de compacte en handige I 441 LE, slechts 6,67 meter lang, tot de weelderige I 500 QB met een lengte van 7,5 meter. De plattegronden komen overeen met de T-modellen.

    Alle Malibu campers zijn nog steeds gebaseerd op de Fiat Ducato met plat frame. Met hun hoge kwaliteit, de carrosserieconstructie van de extra klasse met elegante dak- en zijwandafronding, de hoogwaardige meubelconstructie met dubbele verbindingstechnologie, het cabinezichtconcept van de geïntegreerde en een volwaardige verhoogde vloerkelder met de grootste opslagruimte in klasse, blijven ze normen stellen. Speciale aandacht moet worden besteed aan de Malibu Touring-modellen met een weelderige uitrusting en een aanzienlijk prijsvoordeel.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    05-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.600 jaar oud
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peggy Peg

    Peggy Peg première op de Caravan Salon 2022 in Düsseldorf:

     "Peg&Stop Heavy Duty", is hard als staal"

     Peg&Stop Heavy Duty is gemaakt van gerecycled roestvrij staal van marinekwaliteit

    "Peg&Stop Heavy Duty" is ook zoutwaterbestendig

    Staalharde schroefpen is gebaseerd op bewezen Peggy Peg schroef- en producttechnologie

    Op de Caravan Salon 2022 presenteert Peggy Peg voor het eerst de "Peg&Stop Heavy Duty". Dit is de sterkste versie van een schroefpen die ooit door Peggy Peg op de markt is gebracht. Bestaande uit gerecycled roestvrij staal, is het staalharde ontwerp in de eerste plaats ontworpen voor een zeer verdichte, extreem harde en steenachtige ondergrond, d.w.z. voor uitzonderlijke hardheid en bodemgesteldheid. De uitzondering hierop is massief gestort beton.

    Vanwege het staalharde karakter van de nieuwe haringen is een slagmoersleutel met een bevestiging van 17 mm nodig om deze in de grond te schroeven. Die laatste is verkrijgbaar bij Peggy Peg. Een standaard accuschroevendraaier en de bijbehorende accessoires zijn voldoende voor de nieuwe Powerpack niet genoeg. Dankzij een doorontwikkelde contramoer 2.0 hoeft de Peg&Stop Heavy Duty niet altijd tot aan de aanslag ingedraaid te worden. De borgmoer 2.0 stelt de Peg&Stop in staat om de hoogte van de schroef flexibel in te stellen en gebruikt de geïntegreerde haak om tenttouwen en andere spanbanden op te spannen. Een of twee tegendraaien met de borgmoer zijn voldoende om ankerplaten met tegendruk aan de grond te bevestigen of tenten en stormlijnen stevig te verankeren.

    %%%FOTo2%%%

    Het nieuwe product is ontwikkeld naar aanleiding van een sterk en vaak genoemd verzoek van een klant. Kortom, Peggy Peg heeft tot op de dag van vandaag zijn lichtgewicht constructiefilosofie gevolgd. Voor kampeervoertuigen is het van belang dat de toebehoren zo licht mogelijk zijn. Hier beantwoord de Peggy Peg ten volle.

    De vraag naar een superstabiel en staalhard systeem was echter zo groot dat deze nieuwe ontwikkeling nu is doorgevoerd. Achim Reinhold, Peggy Peg-ontwikkelaar: "Zelfs als we ons "lichtgewicht constructieprincipe" schenden, hebben we besloten om onze hardcore Peggy Line uit te breiden met de nieuwe Peggy Peg Heavy Duty (HD) om eindelijk zelfs extreem extreme grondomstandigheden aan te kondigen Peggy Peg is inmiddels wereldwijd actief en in andere landen zijn er nauwelijks problemen met gewichtsbeperkingen voor recreatievoertuigen. Daarnaast kregen we steeds meer aanvragen voor deze zware machine.”

    De Peg&Stop Heavy Duty wordt voor het eerst gepresenteerd op de Caravan Salon in Düsseldorf. Vanaf januari 2023 is hij verkrijgbaar in speciaalzaken in een set van 4 voor 39,95 euro.

     Vind meer informatie over Peggy Peg en zijn innovatieve bevestigingssystemen

    Geïnteresseerden op www.peggypeg.de of op www.peggypeg.shop

     Op het Caravan Salon 2022 zal Peggy Peg exposeren in Hal 3 Stand A 36.

     Contactpersoon: Achim Reinhold

    Telefoon: 09203-918240

    e.mail: info@peggypeg.de




    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    03-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

     Kampeerauto’s

    CaraBus en CaraTour

    Het zijn echte succesverhalen - de WEINSBERG Camper Vans CaraBus en CaraTour . En het nieuwe seizoen brengt een frisse wind, waarmee de twee hun weg naar succes vervolgen: CaraBus en CaraTour zijn nu ook beschikbaar op Ford Transit - en deze combinatie past meer dan goed: nog meer hoofdruimte (205 cm), veel royale opbergruimte enorm dwarsbed en een unieke prijs-kwaliteitverhouding.

    w

    CaraBus en CaraTour – elk verkrijgbaar als 550 MQ en 600 MQ – zijn verkrijgbaar in drie frisse koetswerkkleuren die perfect harmoniëren met het onmiskenbare WEINSBERG-design. In het interieur maken de campers indruk met licht hout en witte kleppen met CPL (CaraBus) en modern CPL aluminium decor (CaraTour). Het dwarsbed achterin is goed bereikbaar via een opstapje. Dankzij de speciaal ontwikkelde zijdelen is de liglengte maar liefst 193 cm. Indien gewenst kan de liglengte zelfs worden verlengd tot 203 cm door de zijkanten in het bedgedeelte te verbreden . Ook de ruime badkamer is zeer comfortabel dankzij de indirect verwarmde douchebak en grote, ergonomische wastafel. 

    w

    Dankzij open zichtlijnen ontstaat er een groot ruimtegevoel, wat ook wordt geholpen door een bijzonderheid in de keuken: de energiezuinige compressorkoelkast met vriesvak bevindt zich niet in het gezichtsveld, maar in het entreegebied , zodat deze zowel van binnen als van buiten goed bereikbaar isis. Ook hobbykoks komen aan hun trekken met de nieuwe kookplaat/spoelbakcombinatie van Dometic, inclusief een tweepits kooktoestel met elektrische branderontsteking en een gespleten glazen deksel. Er is voldoende opbergruimte naast het fornuis en in de nissen in de achterwand van de keuken. De ruime bovenkasten bieden veel ruimte, net als de garage. Hoewel het Ford-chassis slank en wendbaar is, biedt de garage veel opbergruimte - in vergelijking met CaraBus en CaraTour op Fiat is hij zelfs hoger en breder. Dankzij de voor koudebruggen geoptimaliseerde isolatie is er altijd een aangenaam binnenklimaat en ook in de winter zijn de WEINSBERG-campers ideaal om te kamperen, ook dankzij de standaard dieselverwarming. 

    w

    Verdere highlights in de nieuwe campervans op Ford: innovatieve insectenwerende deur, zoals gebruikelijk met WEINSBERG volledig overdekte toiletschacht, in hoogte verstelbare tv en een moderne open kledingkast achterin.CaraBus en CaraTour op Ford Transit met voorwielaandrijving en 3,5 ton toelaatbaar totaalgewicht - er is volop ruimte voor extra ladingen - zijn verkrijgbaar met 130 pk en handgeschakelde zesversnellingsbak. Optioneel kan ook worden gekozen voor 155 pk (zware uitvoering), 170 pk en een 6-traps automaat. De voertuighoogte is 280 cm, de lengte is 553 cm of 598 cm, afhankelijk van de indeling.

    w

    Het nieuwe basisvoertuig wordt ook geleverd met intelligente assistentiesystemen , zoals: B. ESP, ABS, elektronische remkrachtverdeling (EBD), noodremhulp inclusief noodremlicht, tractiecontrole (TCS) standaard en tal van andere opties zoals slaperigheidsdetectie, cruisecontrol of rijstrookassistent. De buitenspiegels met geïntegreerde richtingaanwijzers zijn standaard elektrisch verstelbaar en verwarmd. De standaard halogeenkoplampen met dagrijverlichting zorgen voor het beste zicht. Eveneens standaard: de Ford Easy Fuel tankdop met bescherming tegen verkeerd tanken, de achterbumper met brede opstap en stabiele sjorogen, verzonken in de 50 mm dikke bodemplaat. Het innovatieve WEINSBERG hefdak is optioneelkan worden besteld, dat speciaal voor de voertuigen op Ford voor het nieuwe modeljaar is ontwikkeld. Het hefdak is standaard wit, maar kan op aanvraag ook in carrosseriekleur worden besteld.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weinsberg veel nieuws

    Kampeerauto

    X-Cursion VAN en X-Cursion VAN EDITION [PEPER]

    Helemaal nieuw, helemaal WEINSBERG - dat is de X-Cursion VAN . Het slanke, gedeeltelijk geïntegreerde voertuig is het eerste WEINSBERG-voertuig op basis van de VW T6.1 . Het nieuwe basisvoertuig past perfect bij het authentieke, prijsbewuste merk WEINSBERG en zijn unieke claim op functionaliteit en design. De T6.1 geeft het voertuig een nieuw "gezicht" dat harmonieus samengaat met het typische WEINSBERG-uiterlijk tot een opvallende, moderne eenheid. Ook het gezellige, stijlvolle interieur van de X‐Cursion VAN met hout en warme kleuren past hierbij.

    p

    De nieuwe X‐Cursion VAN is verkrijgbaar in twee indelingen: De 500 LT heeft een praktische draaibare badkamer, dwz de wastafel is aan één kant en kan over het toilet worden gezwenkt. In een handomdraai ontstaat aan de andere kant een homogene doucheruimte met gladde wanden. De doucheplanken zijn geïntegreerd in de zijwand en kunnen daardoor zowel in de douche- als in de wasstand worden gebruikt. Op deze manier combineert het draaibare bad twee verschillende gebruiksgebieden met het meest efficiënte gebruik van de ruimte. Nog een bijzonderheid van de 500 LT: de vaste zithoek. Er is niet één, maar twee banken in de lengterichting. De tafel tussen de banken kan indien nodig worden verbreed. Als de cabinestoelen zijn gedraaid, kunnen in totaal zes personen comfortabel aan tafel zitten - perfect, b.v. B. om gasten of campingburen uit te nodigen. Daarnaast wordt de zithoek in een handomdraai een ruim tweepersoonsbed. Met het op aanvraag te bestellen schuifbed boven de bestuurderscabine kunnen tot vier personen in de 500 LT slapen. In de garage van 60 x 90 cm is er veel ruimte voor vakantiegarderobe en uitrusting, talrijke opbergvakken en kasten en een opbergvak op de vloer dat ook via de garage bereikbaar is. 

    p

    p

    De 500 MQ maakt indruk met een volwaardige garage achterin en een groot tweepersoonsbed achterin. Ook hier kan optioneel een uitschuifbed voorin besteld worden, zodat deze plattegrond ook slaapruimte biedt aan maximaal 4 personen in twee aparte slaapruimtes. Bijzonderheid van de 500 MQ: de innovatieve, in hoogte verstelbare douche. Als dit op dit moment niet nodig is, kan het met een paar simpele bewegingen - met ondersteuning van een gasveer - tot de hoogte van het aangrenzende bed worden geduwd. Het matras ligt dan bovenop de douche. Hierdoor ontstaat er extra ruimte en opbergruimte. Als de douche naar de bovenste positie wordt geschoven, ontstaat er een volwaardige douchecabine, net als thuis in uw eigen badkamer - met een klapwand en volledige stahoogte van 1,90 meter. De matras is zo gevormd dat het bijbehorende matrasdeel eenvoudig opzij kan worden geschoven terwijl de douche in gebruik is. Het toilet kan op elk moment worden gebruikt in zowel slaap- als douchemodus. Beide indelingen van de X‐Cursion VAN hebben een ruime keuken met spoelbak, tweepits gasfornuis en 90‐liter Thetford compressorkoelkast. De boiler en verwarming werken op diesel, dus gas is alleen nodig voor het fornuis en een gasfles van 5 kg is voldoende. Met een binnenbreedte van 200 cm, een totale voertuighoogte van 285 cm en een lengte van 588 cm is het nieuwe halfintegrale voertuig ruim en compact tegelijk. 

    p

    Van meet af aan is de X‐Cursion VAN ook verkrijgbaar als uitgebreid uitgerust speciaal model [PEPPER] . Deze apparatuur gaat veel verder dan de gebruikelijke [PEPPER] apparatuur. Dit omvat onder meer: ​​150 pk, 7-traps DSG-automaat , zijwand- en cabinelak in Ascot grijs, bumpers in carrosseriekleur gespoten, elektrische buitenspiegels, 17" VW lichtmetalen velgen, LED-koplampen inclusief LED-dagrijverlichting, Grootlichtregeling "Light Assist" en mistlampen incl. bochtverlichting, hordeur, voortentverlichting, voortent in antraciet, panoramisch klapraam, tweede garagedeur, verwarmde ruitensproeiers, bandenspanningsindicatie , ACC afstandsregelinginclusief Front Assist met city-noodremfunctie, multifunctioneel display in kleur, slaperigheidsdetectie, naviceiver VW streaming & internet inclusief achteruitrijcamera , multifunctioneel lederen stuur, geïsoleerde en verwarmde vuilwatertank, in hoogte verstelbare originele VW stoelen met dubbele armleuningen en lendensteunen , stoelverwarming voor bestuurders- en bijrijdersstoel, onderhoudsvriendelijke en robuuste Active Line stof MALABAR, 24-inch smart-tv, sfeerverlichting en smartphone-interface met inductieve oplaadfunctie . 

    p

    De X‐Cursion VAN EDITION [PEPPER] biedt met zijn uitgebreide extra uitrusting een enorm prijsvoordeel ten opzichte van het standaardmodel met de bijbehorende uitrusting, die van land tot land kan verschillen.

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw bij Knaus

    CUV (Caravaning Utility Vehicle - nieuwe voertuigcategorie)

    Game changers: TOURER CUV en TOURER CUVISION

    Het beste van de twee werelden van stedelijke klasse en de compacte semi-integrale of gesloten bestelwagen: KNAUS presenteert een "game changer" en vestigt een nieuwe voertuigcategorie met de TOURER CUV op basis van de VW T6.1 : CUV staat voor Caravaning Utility Vehicle e. De belangrijkste kenmerken: compacte afmetingen tijdens het rijden, ruimte voor een comfortabele zithoek, een complete badkamer en een grote stahoogte in kampeermodus.

    cu

    De TOURER CUV – met minder dan 3.500 kg ideaal voor rijbewijshouders categorie B – staat voor flexibiliteit met volledige kampeergeschiktheid. Met vier zitplaatsen tijdens het rijden, vier slaapplaatsen en veel opbergruimte is het ook nog eens een perfecte gezinsauto. De TOURER CUV is geschikt voor de stad, manoeuvreren door smalle straatjes en het zoeken van een parkeerplaats is geen probleem. En ondanks zijn compacte afmetingen biedt hij in kampeermodus een stahoogte van twee meter . Dit is mogelijk dankzij het innovatieve hefdakconcept . In compacte rijmodus is de binnenhoogte 150 cm. De lengte van de TOURER CUV is 588 cm, de binnenbreedte is 190 cm. Via de FoldXPand achterzijdeer zit lengtewinst in het interieur. Met een douchevoorziening, vaste badkamer inclusief toilet, volwaardige keuken en koelkast alsmede dieselverwarming en boiler doet hij qua kamperen in geen enkel opzicht onder voor een camper of camper. Zijn compacte buitenafmetingen en de bijbehorende handzaamheid bieden een comfortabele kruissnelheid; Belangrijke rijhulpsystemen en een uiterst stabiele carrosserie zorgen voor een hoog veiligheidsniveau. Het zogenaamde "Bridge Light" tussen de KNAUS CATEYE evolution-achterlichten - een doorlopende lichtband - maakt het voertuig nog beter zichtbaar en geeft de nieuwe CUV's een hoge herkenningswaarde. Net als de TOURER VAN is de nieuwe TOURER CUV verkrijgbaar in de indelingen 500 MQ (met in hoogte verstelbare douche, volwaardige garage achter en tweepersoonsbed achter) en 500 LT (met draaibare badkamer, garage, vloer opbergvak en vaste zitgroep die omgebouwd kan worden tot tweepersoonsbed) aanwezig. Het hefdak heeft op aanvraag twee extra slaapplaatsen - het optionele schuifbed met een doordacht mechanisme ligt deels op de bestuurderscabine en is deels naar achteren uitgetrokken.

    cu

    Vanaf het begin is de TOURER CUV ook verkrijgbaar als een uitgebreid uitgerust speciaal TOURER CUVISION-modelbestelbaar. De uitrusting omvat bijvoorbeeld: 17" VW lichtmetalen velgen, voorbumper in carrosseriekleur gespoten, elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels, LED-koplampen inclusief LED-dagrijverlichting, "Light Assist"-grootlichtregeling en mistlampen inclusief bochtverlichting, insectenwerende deur, voortentlamp, voortent, verwarmde ruitensproeiers, geïsoleerde en verwarmde vuilwatertank, bandenspanningsindicatie, ACC afstandsregeling inclusief Front Assist met city-noodremfunctie, multifunctioneel display in kleur, slaperigheidsdetectie, naviceiver VW streaming & internet inclusief achteruitrijcamera, smartphone-interface met inductieve oplaadfunctie, multifunctioneel lederen stuur, in hoogte verstelbare originele VW-stoelen met dubbele armleuningen en lendensteunen en stoelverwarming voor bestuurder en voorpassagier.

    Ten opzichte van het standaardmodel met de juiste uitrusting levert de TOURER CUVISION enorme besparingen op.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knaus op Volkswagen volgend jaar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Kampeerauto’s

     TOURER VAN en TOURER VAN VANSATION

    KNAUS en Volkswagen gaan een nieuwe samenwerking aan in het campersegment: de nieuwe TOURER VAN . Het nieuw ontwikkelde semi-integraal voertuig op basis van de VW T6.1 maakt op het eerste gezicht indruk met zijn sportieve, opvallende exterieur in het onmiskenbare KNAUS-design. Daarbij past ook het moderne, uitnodigende interieur van de TOURER VAN met open zichtlijnen, doordachte opbergruimte, licht hout en stijlvolle SAMOA-accenten. De nieuwe semi-geïntegreerde is verkrijgbaar in twee lay-outs: 500 MQ en 500 LT. Dankzij de FoldXPand achterconstructiemet een compacte buitenlengte is er aan de binnenkant lengtewinst. Met een binnenbreedte van 200 cm, een hoogte van 276 cm en een lengte van 588 cm is de TOURER VAN ruim en handzaam tegelijk. Beide indelingen hebben een ruime keuken met een 90 liter compressorkoelkast, spoelbak en tweepits gasfornuis, evenals een dieselverwarming en boiler. Een gasfles van 5 kg biedt royale reserves om te koken. Op aanvraag kan een praktisch schuifbed boven de bestuurderscabine worden besteld, zodat in totaal maximaal vier personen in de TOURER VAN kunnen slapen.

    De 500 MQ komt ook met een bijzonderheid: met slechts een paar eenvoudige bewegingen - ondersteund door een innovatief mechanisme met gasveer en riemlus - kan de badkamer altijd worden aangepast aan de huidige gebruikssituatie: als deze op dit moment niet nodig is , de in hoogte verstelbare douche kan naar beneden worden geduwd zodat deze gelijk staat met het aangrenzende tweepersoonsbed achter, het matras ligt dan bovenop de douche. Dit creëert extra ruimte wanneer de douche niet in gebruik is. Wanneer de douche naar de bovenste positie wordt geschoven, wordt het een volwaardige douchecabine met een vouwwand en een volledige stahoogte van 1,90 meter. Of het nu in slaap- of douchemodus is - het toilet is te allen tijde toegankelijk en bruikbaar. Daarnaast inspireert de 500 MQ met eenvolwaardige garage achter en twee aparte slaapgedeeltes: het tweepersoonsbed achter en het optionele schuifbed voor. In de 500 LT is er een ruime garage, een grote opbergruimte op de vloer die ook via de garage te bereiken is, evenals andere compartimenten en kasten voor allerlei vakantiespullen.De comfortabele draaibare badkamer maakt optimaal gebruik van de ruimte door de combinatie twee verschillende toepassingsgebieden: de wasbak aan de ene kant kan in een handomdraai over het toilet worden gezwenkt. Hierdoor ontstaat een op zichzelf staande doucheruimte met aan de andere zijde gladde wanden. De in de zijwand geïntegreerde doucheplanken kunnen in beide ruimtes volledig worden benut. Nog een highlight: het zeer ruime zitgedeelte van aangezicht tot aangezicht: In plaats van één heeft de 500 LT twee lange zitbanken die comfortabel plaats bieden aan vier personen. Als de bestuurdersstoelen ook naar het woongedeelte worden gedraaid, kunnen er in totaal zes personen aan de tafel plaatsnemen, die indien nodig ook kan worden verbreed. Niets staat bijvoorbeeld het samen eten met gasten in de weg. De zithoek kan ook worden omgebouwd tot een ruim tweepersoonsbed.

    Vanaf het begin kan de TOURER VAN ook als speciaal model VANSATION worden besteld . De uitgebreide uitrusting omvat veel meer dan de gebruikelijke VANSATION-uitrusting, bijvoorbeeld: bestuurderscabine en zijwanden in Ascot-grijs, 17" VW-lichtmetalen velgen , LED-koplampen inclusief LED-dagrijverlichting, grootlichtregeling "Light Assist" en mistlampen inclusief bochtverlichting, verwarmde ruitensproeiers, bandenspanningsindicatie , 7-traps DSG-automaat , naviceiver VW streaming & internet inclusief achteruitrijcamera , smartphone-interface met inductieve oplaadfunctie , ACC afstandsregelinginclusief Front Assist met city-noodremfunctie, voorbumper in voertuigkleur gespoten, elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels, tweede garagedeur, insectenwerende deur, voortentverlichting, voortent in antraciet, panoramisch openslaand raam, geïsoleerde en verwarmde vuilwatertank, multifunctioneel display in kleur, slaperigheidsdetectie, multifunctioneel lederen stuur, in hoogte verstelbare originele VW stoelen met dubbele armleuningen en lendensteunen , stoelverwarming voor de bestuurders- en bijrijdersstoel, sfeerverlichting, smart TV en het speciale model bekleding VANSATION WINTER WHITE.

    Ten opzichte van het standaardmodel met de juiste uitrusting levert de TOURER VANSATION enorme besparingen op.

    VAN TI PLUS en VAN TI PLUS PLATINUM SELECTIE

    Sinds zijn marktintroductie overtuigt de sportieve VAN TI PLUS met het hoogste wooncomfort en uitzonderlijke rijdynamiek. Voor het modeljaar 2023 heeft hij een aantal optimalisaties en veranderingen ondergaan: hij heeft nu een nieuw basisvoertuig, de VW Crafter , die perfect past bij de "PLUS" van de VAN TI PLUS: moderne assistentiesystemen, vierwielaandrijving aandrijving op aanvraag, 140 pk en handgeschakelde 6-versnellingsbak, optioneel 177 pk en 8-traps automatische transmissie – het nieuwe chassis vormt een aantrekkelijke eenheid met de VAN TI PLUS, die met een PLUS overtuigt op het gebied van veiligheid en rijdynamiek. Dankzij de innovatieve FoldXPand achterzijde wordt het voertuig korter terwijl de leefruimte gelijk blijft.

    Beide lay-outs 650 MEG en 700 LF zijn nu ook verkrijgbaar met uitgebreide PLATINUM-uitrustingbeschikbaar, wat een groot prijsvoordeel oplevert ten opzichte van het seriemodel met de juiste uitrusting: b.v. B. Chassis in metallic lak INDIUM GRAU, originele VW 17" lichtmetalen velgen, voorbumper gespoten in voertuigkleur, handgeschakelde airconditioning, multifunctioneel stuur, draaibare cabinestoelen in KNAUS design, cruisecontrol met snelheidsbegrenzer, slaperigheidsdetectie, elektrisch verstelbaar en verwarmde buitenspiegels, navigatiesysteem "Discover Media" inclusief "Streaming & Internet" met vier luidsprekers, digitale radio-ontvangst, achteruitrijcamera, PREMIUM-cabinedeur, insectenwerende deur, bedverlenging naar de ligweide, bedverlenging in het voeteneinde voor 700 LF (F-bed), ACTIVE ROCK bekleding, digitaal verwarmingsbedieningspaneel Truma CP‐ Plus, bluuwater waterfiltersysteem, sfeerverlichting, 32” Smart TV,




    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    24-06-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Just go van Dethleffs

    Camper voor starters met aantrekkelijke prijs-kwaliteitverhouding

    Dethleffs Just Go: drie extra indelingen voor de nieuwe camperserie op Ford-basis

    In mei 2022 vierde de Dethleffs Just Go zijn première. Voor het modeljaar 2023 breidt Dethleffs de nieuwe camperserie op basis van de Ford Transit nu uit met drie extra indelingen. Kampeerliefhebbers die op zoek zijn naar een voordelige camper van goede kwaliteit met een reisklare uitrusting, kunnen nu kiezen uit in totaal zes verschillende indelingen.

     Met de Just Go, die nog maar enkele weken geleden op de markt werd gebracht, komt Dethleffs tegemoet aan de vraag van heel wat nieuwe kampeerders naar een compacte en tegelijk reisklare camper. De halfintegraal op basis van de Ford Transit onderscheidt zich door een bijzonder aantrekkelijke prijskwaliteitverhouding. Zo behoren draaibare pilotenstoelen met twee armsteunen, een cabineverduistering en 150 millimeter dikke premium 7-zone-matrassen van klimaatregulerend materiaal op de vast ingebouwde bedden al tot de standaarduitrusting. Het omvangrijke startpakket omvat in de basisuitvoering een EcoBlue-dieselmotor van 96 kW (130 pk) met voorwielaandrijving en een uitgebreide comfort- en veiligheidsuitrusting. 

    Het exterieur van de Dethleffs Just Go met de dynamisch gebogen lijn onder de ramen en de fraaie achterbumper past naadloos in het karakteristieke design van de Dethleffs camperseries. In het interieur combineert de Just Go de lichte, houten oppervlakken van de meubels met fijn gestructureerde wanden in grijze viltoptiek en de trendy donkergrijze deuren van de bovenkasten, zonder greep en   wandoplossing draagt ook bij tot de ruimtewinst in de Just Go T 6615. Hier zijn de wastafel en een kunststof scheidingswand aan een centraal geplaatste, draaibare kolom bevestigd. In ‘normale toestand’ is de draaibare wand parallel aan de buitenwand opgesteld, terwijl de wastafel zich goed toegankelijk in het douchegedeelte van de badkamer bevindt. Als de wand naar buiten wordt gedraaid, draait de wastafel over het toilet en ontstaat een comfortabele douche met vaste kunststof wanden. De keuken tegenover de badkamer is beschikbaar met ofwel een groot werkblad en een koelkast van 83 liter eronder, ofwel een hooggeplaatste koelkast met een inhoud van 137 liter. Voor wie de Just Go T 6615 met drie personen wil gebruiken, is er een optie voor een hefbed.

    Just Go T 6905: open interieur

    Een tweepersoons “Frans” bed en het royale interieur kenmerken de Just Go T 6905.De luchtige zitgroep met extra zitplaats aan de passagierskant biedt comfortabel plaats aan vijf personen. De camper uit de zeven-meter-klasse heeft ook een grote hoekkeuken met een werkblad van 1300 millimeter en veel bergruimte in de laden en bovenkasten: deze ruimte ontstaat doordat de koelkast tegenover de keuken en wat hoger is geplaatst. Naar achteren toe vormen een 60 cm brede garderobekast aan de ene kant en een 30 cm grote linnenkast aan de andere kant de overgang naar de slaapkamer en de badkamer. Het comfortabele bed meet 200 centimeter in de lengte, 135 centimeter in de breedte aan het hoofdeinde en is aan het voeteneinde afgeschuind voor een betere doorgang naar de badkamer. Een in lengterichting geplaatste badruimte met banktoilet en scheidbare douchecabine grenst aan de bestuurderskant. Een extra tweepersoonsbed kan besteld worden als een optioneel hefbed.

    Just Go T 7055 EBL: combinatie van eenpersoonsbedden en zitbank in lengterichting. 

    De 7,36 meter lange Just Go T 7055 EBL biedt nog meer ruimte voor wonen en slapen tijdens de reis. Deze combineert eenpersoonsbedden achterin met een met Softclose-technologie. In overeenstemming daarmee bieden de stofferingen ‘Ravello’ en ‘Salerno’ nieuw, qua kleur bij elkaar horend design.

    Voor Nederland en België is gekozen voor een standaard Comfort line uitvoering, met extra standaard uitrusting. Twee uitrustingspakketten – het Assistentiepakket en het One-pakket – vullen de uitgebreide basisuitrusting naar wens tegen aantrekkelijke voorwaarden aan. Een wintercomfortpakket met voorzieningen voor kamperen in het koude seizoen is ook verkrijgbaar.

    Drie extra indelingen voor het modeljaar 2023

    De Just Go was tot nu toe slechts in drie indelingen verkrijgbaar – een korte versie met eenpersoonsbed en twee zeven-meter-versies met een ruime badkamer en eenpersoonsbedden of een centraal tweepersoonsbed -, maar Dethleffs breidt het gamma voor modeljaar 2023 uit met drie extra en zeer verschillende indelingen. Er is de compacte Just Go T 6615, de net geen zeven meter lange Just Go T 6905 en de Just Go T 7055 EBL, een derde versie met een lengte van 7,36 meter, die eenpersoonsbedden achterin combineert met een in de lengterichting geplaatste zitbank voorin. Dit betekent dat nu voor bijna alle eisen in dit segment de juiste oplossing kan worden gevonden.

    Just Go T 6615: korte lengte, perfect gebruikt

    De Just Go T 6615 is compact en wendbaar. Dankzij een slimme indeling en innovatieve oplossingen biedt deze indeling veel meer camper dan u zou verwachten bij een lengte van slechts 6,69 meter. De 2,0 meter lange eenpersoonsbedden in het achterste gedeelte zijn verhoogd, zodat er veel ruimte onder is voor kleding- en linnenkasten alsook voor een grote garage. In combinatie met het Comfortpakket krijgt de garage er een praktische beladingsmogelijkheid bij, dankzij een tweede achterklep links. De badkamer met praktische draaibare  wandoplossing draagt ook bij tot de ruimtewinst in de Just Go T 6615. Hier zijn de wastafel en een kunststof scheidingswand aan een centraal geplaatste, draaibare kolom bevestigd. In ‘normale toestand’ is de draaibare wand parallel aan de buitenwand opgesteld, terwijl de wastafel zich goed toegankelijk in het douchegedeelte van de badkamer bevindt. Als de wand naar buiten wordt gedraaid, draait de wastafel over het toilet en ontstaat een comfortabele douche met vaste kunststof wanden. De keuken tegenover de badkamer is beschikbaar met ofwel een groot werkblad en een koelkast van 83 liter eronder, ofwel een hooggeplaatste koelkast met een inhoud van 137 liter. Voor wie de Just Go T 6615 met drie personen wil gebruiken, is er een optie voor een hefbed.

    Just Go T 6905: open interieur

    Een tweepersoons “Frans” bed en het royale interieur kenmerken de Just Go T 6905.De luchtige zitgroep met extra zitplaats aan de passagierskant biedt comfortabel plaats aan vijf personen. De camper uit de zeven-meter-klasse heeft ook een grote hoekkeuken met een werkblad van 1300 millimeter en veel bergruimte in de laden en bovenkasten: deze ruimte ontstaat doordat de koelkast tegenover de keuken en wat hoger is geplaatst. Naar achteren toe vormen een 60 cm brede garderobekast aan de ene kant en een 30 cm grote linnenkast aan de andere kant de overgang naar de slaapkamer en de badkamer. Het comfortabele bed meet 200 centimeter in de lengte, 135 centimeter in de breedte aan het hoofdeinde en is aan het voeteneinde afgeschuind voor een betere doorgang naar de badkamer. Een in lengterichting geplaatste badruimte met banktoilet en scheidbare douchecabine grenst aan de bestuurderskant. Een extra tweepersoonsbed kan besteld worden als een optioneel hefbed.

    Just Go T 7055 EBL: combinatie van eenpersoonsbedden en zitbank in lengterichting. 

    De 7,36 meter lange Just Go T 7055 EBL biedt nog meer ruimte voor wonen en slapen tijdens de reis. Deze combineert eenpersoonsbedden achterin met een badkamer die, wanneer de deur open is, de douche- en toiletruimte samenvoegt tot een ruime badkamer, die het slaap- en badgedeelte scheidt van de woonruimte. In het voorste gedeelte nodigt een royale zitgroep met twee in de lengte geplaatste banken uit om lekker te relaxen. De grote, vrijstaande tafel in het midden kan opzij geschoven worden om de toegang tot de cabine te vergemakkelijken. Ook kopers van de T 7055 EBL kunnen het aantal bedden uitbreiden tot vier met een optioneel hefbed.

         

    Meer info  www.dethleffs.de

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    23-06-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Detleffs nieuwste camperbus

    Dethleffs Globetrail 590 C: royale Camper Van met pit

    Aan het einde van het modeljaar 2022 breidt Dethleffs het gamma van zijn nieuwe Camper Van-serie Globetrail uit met de Globetrail 590 C. De bijna zes meter lange buscamper op basis van de Ford Transit heeft een ruim woongedeelte, een dubbele bodem, een innovatieve comfort-badkamer en nog veel meer praktische details. 

    In de zomer van 2021 presenteerde Dethleffs voor het eerst een Camper Van onder zijn eigen naam. In de Dethleffs Globetrail op basis van de Fiat Ducato voerde de fabrikant veel vernieuwende uitbreidingsideeën door en het nieuwe model werd al snel succesvol. Nu breidt Dethleffs de Globetrail-serie uit met een buscamper op basis van de Ford Transit: de Globetrail 590 C.

    De indeling van dit nieuwe model is gebaseerd op de bekende en beproefde indeling uit de Globetrail 600: voorin een zitgroep met twee zitplaatsen in de rijrichting en een draaibare bestuurders- en passagiersstoel, daarachter de badkamer en de keuken en in het achterste gedeelte een dwars ingebouwd tweepersoonsbed. Wat klinkt als een vertrouwde buscamper indeling, blijkt bij het instappen bij nader inzien een innovatief ruimtewonder te zijn. Zelden bood een camper van zes meter zo’n royaal ruimtegevoel, terwijl hij tegelijk overvloedige woon- en comfortfuncties en veel bergruimte biedt.

    Nieuw type comfort-badkamer

    Het geheel nieuw ontwikkelde comfort-badkamerconcept levert een belangrijke bijdrage aan de open, ruime woonsfeer in de Globetrail 590 C. Dethleffs maakt daarbij gebruik van de modulaire, opklapbare constructie van het dwarsbed achterin en combineert dat met een slimme draaibare wandoplossing in matglaslook, de deur met rollo die bekend is van de vorige Globetrail-modellen en

    een douchebak met een breedte van 87 centimeter en een diepte van 47 centimeter, wat ongewoon groot is voor Camper Vans.

    Als de douche niet in gebruik is, biedt de veelzijdige badkamer voldoende ruimte voor het onbelemmerd gebruik van wastafel en toilet. Tegelijkertijd schept hij dankzij de compacte afmetingen extra woonruimte en daardoor een onvergelijkbaar ruimtegevoel. Met enkele handelingen maakt u er een douche van: klap het voorste deel van het bed aan de bestuurderskant op, zwenk de douchewand naar buiten en u heeft een ruime douche-oase met een stijlvol hotelkarakter, veel daglicht en een stahoogte van 1,94 meter. De antracietkleurige douchebak met rooster van echt hout en het openslaande raam scheppen ook een behaaglijke sfeer in de comfort-badkamer van de Globetrail. De doucheslang kan ook door het raam naar buiten worden geleid: ideaal om zand af te spoelen, wetsuits schoon te maken of uw trouwe viervoeter te wassen. 

    Open voorzijde

    Maar niet alleen de vernieuwde badkamer, ook de nieuw ontworpen open ruimte in het voorste gedeelte van de nieuwe Globetrail 590 C draagt bij aan het royale gevoel van ruimte. De smalle bovenkasten in een knus houtdecor boven de dinette lopen door naar voren tot in de cabine, waar ze bijna naadloos aansluiten op de praktische bergruimten boven de voorruit. Op deze manier combineert Dethleffs veel vrije ruimte aan de voorzijde met talrijke praktische opbergmogelijkheden. De boven- en keukenkasten zijn greeploos, zodat er niets achter kan blijven haken. En met hun elegante uitstraling met gladde panelen en afgeschuinde randen benadrukken ze de open totaalindruk in het interieur van de Globetrail.

    Slim lichtconcept

    Indirecte verlichting op de bovenkasten en in de keuken zorgt ’s avonds voor een gezellige sfeer. In plaats van uitstekende spots gebruikt Dethleffs in de nieuwe

    Globetrail 590 C verzonken touchspots als functionele verlichting boven het aanrecht in de keuken, bij de zitgroep en als leeslampjes in het slaapgedeelte. Deze touchspots hebben het voordeel dat ze niet verblinden en de bewegingsvrijheid niet beperken.

    Doorlopende dubbele bodem

    De ontwerpers van Dethleffs gebruikten de aanpassing van het Globetrailruimteconcept aan de Ford Transit als basisvoertuig voor een andere innovatie: de installatie van een dubbele bodem. Zo ontstaat een volledig vlakke vloer van de cabine naar het achterste gedeelte. Toch biedt de woonruimte een royale stahoogte van 1,94 meter. Alle kabels en leidingen zijn, zonder struikelgevaar en beschermd tegen de kou, netjes in de dubbele bodem verwerkt. 

    Keukenladen voor binnen en buiten

    De keuken van de Globetrail 590 C loopt langs de rechter zijwand door tot in het openingsgedeelte van de zijschuifdeur. Zo ontstaat niet alleen een ruim werkoppervlak, Dethleffs gebruikt deze constructie ook voor een andere ingenieuze vernieuwing: de keukenlades kunnen zowel van binnen als van buiten geopend worden – dit laatste als de schuifdeur open staat. Dat is het echte buitenleven! Maar de keuken overtuigt met nog meer praktische details. Zo is de 84 liter grote compressor-koelkast verhoogd geplaatst voor een gemakkelijke toegang. Tegelijkertijd benadrukt het consequent open ontwerp met een legplank in plaats van een kast boven de koelkast het royale ruimtegevoel in de Globetrail 590 C. Het fornuis en de gootsteen kunnen afgedekt worden om het werkoppervlak te vergroten, indien nodig. Een optionele uitklapbare plank in de doorgang naar buiten breidt de opbergmogelijkheden nog uit.

    Bedden om van te dromen

    De praktische bedconstructie, die links en rechts op grote opbergboxen rust, is door Dethleffs voor de Globetrail 590 C nog eens verbeterd. De deelbare bedbodems kunnen zonder moeite omhoog geklapt worden en samen met de matras veilig tegen de zijwand opgeborgen worden, zodat er een middenpad ontstaat dat als garage gebruikt kan worden. Nieuw is echter de mogelijkheid om het tweepersoonsbed op te splitsen, zodat er achterin een eenpersoonsbed ontstaat, of zelfs ruimte voor de douche-oase. Bovendien heeft Dethleffs het dwars ingebouwde tweepersoonsbed met een schotelbodem uitgerust. De ergonomische schotelveren passen zich individueel en precies aan de wervelkolom aan, ondersteunen het lichaam op de juiste plaatsen en zorgen zo voor een gezonde en rustgevende slaap.  Het slaapkamerkarakter van het achterste gedeelte wordt benadrukt door fraaie achterdeurpanelen, waarin de zonweringen inclusief hun frame gewoon verdwijnen. Dankzij het aangename oppervlak en de bijna randloze vorm leent het deurpaneel zich ervoor om tegenaan te leunen, zodat rechtop in bed zitten nu mogelijk is zonder het koude metaal van de deur of de uitstekende raamkozijnen aan te raken. Voor extra comfort en een onbelemmerd uitzicht op koude dagen zijn er verwarmde achterruiten.

    Dat de ontwerpers van Dethleffs zich ook hebben toegelegd op minder zichtbare, maar daarom niet minder belangrijke details, blijkt uit het voorbeeld van de linker opbergbox onder het bed. Hier vindt u een ergonomische uittrekbare houder voor gasflessen. De gasflessen kunnen nu gemakkelijk verwisseld worden door de zware cilinders op de uittrekbare plaat te leggen en ze naar binnen te duwen.

    Geen gezwoeg meer en vriendelijk voor de rug. Echt een verlichting. 

    Basisvoertuig Ford Transit

    Het basisvoertuig van de Dethleffs Globetrail 590 C is een Ford Transit met hoog dak van de nieuwste generatie, met voorwielaandrijving en een lage-emissie 2,0liter TDCi Ford EcoBlue motor, handgeschakelde zesversnellingsbak, cruisecontrol, bestuurdersairbag, alsook een elektronisch stabiliteitsprogramma bedbodems kunnen zonder moeite omhoog geklapt worden en samen met de matras veilig tegen de zijwand opgeborgen worden, zodat er een middenpad ontstaat dat als garage gebruikt kan worden. Nieuw is echter de mogelijkheid om het tweepersoonsbed op te splitsen, zodat er achterin een eenpersoonsbed ontstaat, of zelfs ruimte voor de douche-oase. Bovendien heeft Dethleffs het dwars ingebouwde tweepersoonsbed met een schotelbodem uitgerust. De ergonomische schotelveren passen zich individueel en precies aan de wervelkolom aan, ondersteunen het lichaam op de juiste plaatsen en zorgen zo voor een gezonde en rustgevende slaap. 

    Het slaapkamerkarakter van het achterste gedeelte wordt benadrukt door fraaie achterdeurpanelen, waarin de zonweringen inclusief hun frame gewoon verdwijnen. Dankzij het aangename oppervlak en de bijna randloze vorm leent het deurpaneel zich ervoor om tegenaan te leunen, zodat rechtop in bed zitten nu mogelijk is zonder het koude metaal van de deur of de uitstekende raamkozijnen aan te raken. Voor extra comfort en een onbelemmerd uitzicht op koude dagen zijn er verwarmde achterruiten.

    Dat de ontwerpers van Dethleffs zich ook hebben toegelegd op minder zichtbare, maar daarom niet minder belangrijke details, blijkt uit het voorbeeld van de linker opbergbox onder het bed. Hier vindt u een ergonomische uittrekbare houder voor gasflessen. De gasflessen kunnen nu gemakkelijk verwisseld worden door de zware cilinders op de uittrekbare plaat te leggen en ze naar binnen te duwen.

    Geen gezwoeg meer en vriendelijk voor de rug. Echt een verlichting. 

    Basisvoertuig Ford Transit

    Het basisvoertuig van de Dethleffs Globetrail 590 C is een Ford Transit met hoog dak van de nieuwste generatie, met voorwielaandrijving en een lage-emissie 2,0liter TDCi Ford EcoBlue motor, handgeschakelde zesversnellingsbak, cruisecontrol, bestuurdersairbag, alsook een elektronisch stabiliteitsprogramma (ESP), hulp bij het wegrijden op een helling, tractiecontrole, hulpremsysteem, extra zijwindassistentie en stabiliteitscontrole voor aanhangwagens. 

    De basisversie van de Globetrail 590 C wordt aangedreven door een krachtige viercilindermotor van 130 pk (96 kW). Als alternatief kan gekozen worden voor een 170 pk (125 kW) motor. Beide versies zijn verkrijgbaar met handgeschakelde of automatische versnellingsbak. 

          

    De nieuwe Globetrail 590 C is vanaf augustus te zien bij onze Dethleffs-dealers

    Meer info www.dethleffs.de


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.600 jaar oud
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs Aero veel plaats

    Dethleffs Aero Up: het compacte ruimtewonder  

    Dethleffs breidt de caravanserie Aero uit met drie nieuwe indelingen, waarbij een hefbed boven de rondzitgroep is geplaatst. Ondanks de compacte afmetingen kunnen zo snel en eenvoudig extra slaapplekken worden gecreëerd, zonder dat daarbij de woonruimte wordt beperkt. Vooral voor grotere gezinnen en kampeerders met incidentele slaapgasten is deze extra flexibiliteit absoluut een pluspunt. 

     In het jubileumjaar 2021 liet recreatievoertuigfabrikant Dethleffs de toercaravandesignreeks Aero terugkomen in een 90 jaar-editie en dat met groot succes. De Aero werd goed verkocht. Voor het modeljaar 2023 breidt Dethleffs het nu al veelzijdige assortiment uit en voegt aan de acht populaire indelingen (van het compacte model met dwarsliggende bedden Aero 410 QS en verschillende gezinsmodellen met stapelbedden tot de ruime variant met eenpersoonsbedden Aero 520 ER) drie extra indelingen toe. Alle drie modellen hebben de toevoeging ‘Up’ in de naam, waarmee Dethleffs verwijst naar een hefbed. Als het hefbed niet wordt gebruikt kan het vlak tegen het plafond worden geplaatst. Het kan indien nodig met enkele handelingen naar beneden worden gezwenkt, zodat een verhoogd aangebracht tweepersoonsbed ontstaat. Zo kan het aantal bruikbare bedden worden uitgebreid, zonder dat de woonruimte wordt beperkt. Daarmee is het Dethleffs gelukt om op een relatief compacte ruimte maximaal zeven bedden te plaatsen. De Aero up-modellen zijn vooral voor degenen die met veel personen reizen of die af en toe vrienden of kleinkinderen op bezoek hebben een ideale en bijzonder flexibele combinatie van compacte afmetingen met veel slaapplekken.

    Ondanks bovenbed veel ruimte in de rondzitgroep

    Dethleffs biedt de nieuwe Aero up in drie indelingen aan. Ze hebben allemaal een grote rondzitgroep in het achterste gedeelte, met daarboven een bovenbed dat tegen het plafond is aangebracht. Dankzij de binnenhoogte van 1,98 meter in de Aero up blijft boven de zitgroep voldoende ruimte. De bovenkasten boven de rondzitgroep hebben de ontwerpers van Dethleffs naar achter toe schuin vormgegeven, waardoor extra vrijheid boven het hoofd en een royaal ruimtegevoel ontstaat. 

    Als het bovenbed niet wordt gebruikt is het mechanisch vergrendeld. Om te ontgrendelen moet een knop links en rechts worden ingedrukt om het bed zachtjes naar beneden te zwenken. Zonder verdere ombouw kan het  bed met een afmeting van 2,00 meter lang en 1,44 meter breed met een 13 centimeter dik, op veerlatten geplaatst 7-zones-koudschuimmatras van klimaatregulerend materiaal, direct worden gebruikt. Het stabiele bed is belastbaar met maximaal 200 kg. Via het meegeleverde trapje klim je eenvoudig naar het bed. Zowel boven alsook onder het bovenbed blijft er voldoende ruimte over, zodat ook bij naar beneden gezwenkt bovenbed de rondzitgroep als slaapplek voor maximaal twee personen gebruikt kan worden.

    Met stapel- of eenpersoonsbedden

    De compacte Aero up 460 KR wordt gekenmerkt door dwars ingebouwde stapelbedden in het voorste gedeelte, de centraal ingedeelde keuken, een badkamer en, bij omgebouwde rondzitgroep, maximaal zes slaapplekken. Bij uitrusting met de optioneel verkrijgbare drievoudige stapelbedden zijn zelfs zeven slaapplekken  mogelijk. Ook de 70 centimeter langere Aero up 530 KR is bedoeld voor reislustige gezinnen.  De in de lengte ingebouwde stapelbedden met tegenoverliggende dinette zorgen voor een royale, afzonderlijke kinderkamer in het voorste gedeelte, die bovendien met een vouwdeur kan worden afgescheiden. De indeling van de Aero up 530 ER wordt daarentegen gekenmerkt door een afscheidbare slaapkamer in het voorste gedeelte met in de lengte ingebouwde eenpersoonsbedden, een grote keuken, veel opbergruimte en een zeer royaal ruimtegevoel. Ook de verdere uitrusting van de nieuwe Aero up-modellen laat niets te wensen over. Zo beschikt de keuken standaard over een driepits fornuis met eenvoudig te reinigen kookoppervlak alsmede over een 137 liter grote koelkast met 15 liter groot vriesvak. Alle modellen beschikken over een badkamer met toilet en wastafel. Een douche-uitrusting is naar wens afzonderlijk of in een pakket met de City-wateraansluiting verkrijgbaar. Het optionele Touring-pakket bestaat uit een 70 centimeter breed panorama-dakluik voor veel daglicht, een Truma-boiler voor de warmwatervoorziening en een warmeluchtinstallatie. Een veiligheidspakket voor extra rijveiligheid en een Styling-pakket met 17 inch aluminium velgen, Big Foot-steunen, een disselafdekking en een ingebouwde kogeldrukweergave zijn eveneens voor alle drie modellen verkrijgbaar.

            

    Meer info www.dethleffs.de




    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!