Inhoud blog
  • Dure hotel kamers
  • Een nieuwe reeks bij Laika
  • Ontelbare vakwerkhuizen in Duitsland
  • een knappe Malibu
  • een ander kleurtje
  • Hymer Free Blue Evlution
  • Zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Hobby heeft een nieuwe MAXIA
  • Hij wil niet naar school
  • De nieuwe I Trend
  • Aan de rivier
  • De nieuwste Niesmann-Bisschoff
  • Dor hout
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Startpagina !
    Archief per maand
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Archief per maand
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    03-11-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De windmolen van Meldorf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Adria breidt uit

    Adria Coral MB 650 SL


    Nieuw in het programma van Adria is de 7,72 m lange Adria Coral MB 650 SL. Hij vult de grote types van deze reeks aan.

    De intelegante integrale kreeg een Mercedes-Benz Sprinter 415 CDI met verlaagd AL-KO cassis inbegrepen een verwarmde dubbele bodem. Als basis uitvoering heeft hij een 150 pk turbo diesel motor. Wie er een pak meer euro's voor over heeft kan een 170 pk turbo diesel motor bestellen inbegrepen een 9 traps automaat. Voor de Coral MB 650 SL heeft men een rijkelijke uitrusting bedacht. Een Alde vloeistof verwarming voor de vloer, grill en bakoven, zijwind en bergassistent, luchtkoeler in de stuurcabine, snelheidsregelaar en 16 duim licht metalen velgen. Voor de opbouw is een sandwich paneel met polyester aan de buiten voor dak en bodem gebruikt. Zijwanden hebben gladde aluminium buiten beplating en raamvensters zijn standaard. In het chique maar redelijk donker interieur zijn toch enkele lichte elementen voor een mooi effect. Achterin zijn enkele bedden die zoals bijna overal tot één groot bed kunnen omgevormd worden. Dan zijn er nog de knappe badkamer, de keuken met een 150 l koelkast is een pronkstuk net zoals de zitgroep met een L-zitbank. Vast een zwerfauto die men met zorg moet onderhouden.

    De prijs vanaf 112.000 euro is ook niet mis.
    Meer info: www.adria.com


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    31-10-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dat is nog eens winter
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterbanden voor de winter

     

    Wintertijd, maak dus tijdig een afspraak voor winterbanden!

    Het aantal wagens met winterbanden is meer dan verdubbeld op 7 jaar tijd. Rijhulpmiddelen niet heiligmakend.

    Over de invoering van zomer- en wintertijd zijn de meningen tussen voor- en tegenstanders nog steeds verdeeld. Over het nut van winterbanden bestaat echter geen discussie: “De banden van je auto zijn het enige contact met het wegdek en maken het verschil tussen een veilige en een minder veilige rit”, legt Filip Rylant van TRAXIO uit. “Zomerbanden verliezen immers veel van hun efficiëntie van zodra de temperatuur daalt onder de 7°C. Winterbanden daarentegen hebben een andere rubbersamenstelling waardoor ze soepel blijven bij lagere temperaturen. Ze hebben ook een ander profiel: de profielblokken hebben veel meer lamellen, die als het ware de waterfilm op de rijweg “breken” waardoor een winterband een grotere trekkracht krijgt. Dit “klauweffect” zorgt  voor een betere grip op het gladdere wegdek in winterse omstandigheden. Uit eigen TRAXIO-onderzoek blijkt dat het aantal wagens met winterbanden in de afgelopen 7 jaar is gestegen van 9 % tot 19 %: dat is zonder meer een positieve evolutie. We raden in alle geval aan om te kiezen voor de juiste, kwalitatief hoogstaande winterbanden: laat je daarvoor adviseren door een bandenspecialist. En opgelet: ook wagens met de modernste rijhulpmiddelen hebben winterbanden nodig…!”

    Winterbanden zijn geen marketingtruc 

    Er is daadwerkelijk een groot verschil tussen winter- en zomerbanden. Bij lage temperaturen garandeert een winterband een betere grip en dat kan resulteren in een beduidend kortere remafstand op een besneeuwde of beijzelde weg. Zo bedraagt de remafstand op een besneeuwde weg aan 50 km/u 50 m met een zomerband en 23 m met een winterband. Een belangrijk verschil, wetende dat een paar centimeter soms het verschil kunnen maken in het steeds drukkere verkeer.   

    In België zijn winterbanden volgens het verkeersreglement niet verplicht, maar wel aangeraden”, verduidelijkt Filip Rylant. Winterbanden moeten wettelijk een minimale profieldiepte hebben van 1,6 mm, maar voor extreme winterse omstandigheden raadt de sector eerder 4 mm aan. Het tijdig vervangen van zomer- door winterbanden draagt dus bij tot een verhoogde veiligheid voor alle weggebruikers, maar uiteraard is het ook van belang om je rijstijl aan te passen aan de winterse omstandigheden. Verder is het ook belangrijk om het juiste merk en type winterband te kiezen, in functie van je rijstijl en voertuig – je vraagt hierbij best raad aan een bandenspecialist.” 

    Rijhulpmiddelen? Toch winterbanden monteren! 

    Rijhulpmiddelen zoals ABS en tractiecontrole hebben een grote meerwaarde voor de verkeersveiligheid. Maar in winterse omstandigheden hebben ze ook hun beperkingen en daarom blijft het noodzakelijk om ook wagens met de modernste rijhulpmiddelen toch winterbanden te monteren.

    “Op koud, glad of besneeuwd oppervlak komt het erop aan om voldoende grip te hebben met het wegdek. Zomerbanden verliezen bij koude die noodzakelijke grip waardoor de wegligging en de remafstand problematisch worden,” zegt Filip Rylant. “Rijhulpmiddelen kunnen de wetten van de fysica niet veranderen en precies daarom is het noodzakelijk om ook op moderne auto’s winterbanden te monteren. Wie begaan is met de eigen veiligheid en die van de andere weggebruikers, schakelt daarom over naar winterbanden en past de rijstijl aan in functie van de weersomstandigheden.”

    Hoe herken je winterbanden? En wat met vierseizoenenbanden? 

    Winterbanden zijn heuse hightech-producten die in de afgelopen jaren enorme evoluties hebben ondergaan op het vlak van rubbersamenstelling en profiel. Gecertificeerde winterbanden zijn te herkennen aan het symbool van  een sneeuwvlok in een berg met 3 pieken op de flank van de band: het zogenaamde Alpine- of sneeuwvloksymbool, officieel 3PMSF-symbool (Three Peak Mountain Snow Flake) genaamd.

    Een bandenfabrikant mag deze markering enkel aanbrengen indien de winterprestaties bewezen zijn op basis van een voorgeschreven prestatietest op besneeuwde ondergrond. Je vindt deze markering ook terug op de meeste vierseizoenenbanden, die een verdedigbaar alternatief kunnen zijn voor mensen die een beperkt aantal kilometers rijden in gematigde klimaatzones met slechts matige en occasionele sneeuwval. Toch blijft het uit veiligheidsoverwegingen aan te raden om in de zomer op zomerbanden te rijden en in de winter op winterbanden.  

    Gebruik winterbanden in België 

    Uit een TRAXIO-onderzoek naar het gebruik van winterbanden in België (winter 2022-2023), bleek dat 19 % van de onderzochte wagens was uitgerust met winterbanden. Dat is meer dan een verdubbeling ten opzichte van 2015 (9 %). Het aantal wagens op zomerbanden tijdens de winter was in diezelfde periode gedaald van 89 % naar 66 %. En het aantal wagens met all-seasonbanden tenslotte was gestegen van 2 % in 2015 naar 15 % in 2022-2023. Problematisch waren de bijna 5 % wagens die op één as zomerbanden en op de andere as winter- of all-seasonbanden hadden gemonteerd: dit is een erg ongewenste combinatie omdat dit kan resulteren in instabiel weggedrag, zeker in kritische omstandigheden.

    Tijdig afspraak maken 

    Om onnodige wachttijden te voorkomen, raadt TRAXIO automobilisten aan niet te wachten op vorst of sneeuw om hun zomerbanden om te wisselen voor winterbanden.

    Tijdig winterbanden monteren kan – in combinatie met een aangepaste rijstijl – een enorme verbetering betekenen op vlak van verkeersveiligheid.

    Meer nieuws  TRAXIO


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug van een bergrit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    30-10-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Carthago C-Tourer T-I 145 RB LE


    De combinatie van enkele bedden en een ruime badkamer met afzonderlijke douche is een van de best verkopende interieurs van Carthago.

    Die modellen zijn 7,5 m lang. Met al dat comfort in de kampeerauto verwerkt heeft de fabrikant een probleem. Ze zijn gewoonweg te zwaar voor een 3,5 ton klasse.

    De fabrikant wil dat voor dit types voor 2024 veranderen en biedt nu compactere kampeerauto's aan met min of meer dezelfde indeling. Het kleinere model de C-Tourer 145 LE is als integrale en halfintegrale te bekomen, op Fiat Ducato en op Mercedes-Benz-Sprinter met een AL-KO laag chassis. De integrale krijgt op den koop toe nieuwe interieur kleuren. C-Tourer I 145 RB LE op Mercedes-Ben-Sprinter had hier en daar al een opwaardering bekomen dat is al direkt te zien aan de keukenwand bekleding en aan de groter 32 duim TV die aan de inkom hangt en 90° kan zwenken.

    In de integrale Mercedes-Benz versie die nu 7,18 meet merkt men nauwelijks het verschil in het interieur. Door een anders gevormd achterfront met gelijke buitenafmetingen kon men het interieur met een paar cm vergroten. De enkele bedden meten nu respectievelijk 2,01 m zijn broer 1,89 m. In het nog even groot sanitair heeft men genoeg bewegingsruimte zowel op de wc als aan het wastafeltje. Optioneel biedt Carthago een schuifdeur aan als scheiding van slaapkamer sanitair.

    De keuken van de nieuwe C-Tourer heeft rijkelijk plaats voor keukengerief, op het aanrecht is nog voldoende werkoppervlak. De bijhorende absorptie koelkast kan links en rechts openen. In de zitgroep heeft Carthago een L-zitbank en een zijzit geplaatst. Hier ontdekt men dat de zetels van de stuurcabine en de L-zitbank wat dichter maar toch comfortabel bij elkaar staan.

    Door verfijning van de opbouw kon men hier ook nog gewicht besparen.

    Technische gegevens
    Mercedes-Benz-Sprinter met laag AL-KO chassis
    MTM 3500 of 4500 kg
    Rijklaar 3.085 kg
    Afmetingen L X B X H 7,18 x 2,27 x 2,95 m
    Richtprijs 125.000 euro
    Meer info www. carthago.com


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    29-10-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De inschrijvingen bijhouden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Kampeerauto's: occasies floreren (+15,9%), nieuwe campers op de terugweg

    Heel wat ‘corona-instappers’ blijven de kampeerwagen trouw.

    Filip Rylant, woordvoerder van mobiliteitsfederatie TRAXIO, maakt de balans op na de zomer van 2023: “De markt van de nieuwe kampeerwagens is tijdens de afgelopen 9 maanden licht gezakt (-2,8% tot 4.938 eenheden). Een verwacht scenario na het succes van de kampeerwagens tijdens en na de lockdowns van 2020, met daardoor een absolute inschrijvingspiek in 2021. Voor de komende jaren verwachten we een verdere terugval tot het niveau van 2019. De tweedehandsmarkt daarentegen kende dit jaar een zeer sterke groei (+15,9% tot 4.471 eenheden) wat wijst op een blijvende interesse, en met dank aan het aanzienlijke aanbod occasies op de markt. Een beetje onverwacht blijkt dat heel wat mensen die tijdens Corona soms ‘impulsief’ een camper hebben gekocht, trouw blijven aan deze vakantiemodus en we zien dus nog groeipotentieel voor de komende jaren. In de cijfers merken we dat de markt van de occasie kampeerwagens bijna met de helft is gegroeid (+48,9%) sinds 2017 en dat is merkelijk meer dan de al mooi cijfers van de nieuwe campers (+37,1%).” 

    Nieuwe kampeerauto's opnieuw vlot leverbaar, maar de bestellingen dalen

    De producenten van kampeerauto's konden de enorm toegenomen vraag naar nieuwe kampeerauto's in de afgelopen 3 jaar onvoldoende snel beantwoorden maar nu zijn ze opnieuw vlot leverbaar. 

    Dirk Van Eyck (Dicar) licht de situatie toe: “Door tekorten aan onderstellen (‘chassis’) en onderdelen volgden de leveringen en bijgevolg ook de inschrijvingen met een grote vertraging, net zoals in de autosector. Daardoor geven de huidige cijfers een vertekend beeld van de realiteit: het aantal inschrijvingen is slechts lichtjes gedaald omdat er dit jaar nog behoorlijk wat kampeerauto's zijn ingeschreven die nog in 2022 waren besteld. Het aantal bestellingen van nieuwe kampeerauto's ligt dit jaar wel een pak lager. Ondertussen kunnen we opnieuw vlot nieuwe kampeerwagens

    Tweedehandsmarkt met potentieel

    In tegenstelling tot wat men had kunnen verwachten, zijn redelijk wat ‘Corona-instappers’ de camper trouw gebleven. Dank zij de blijvend hoge interesse van zowel nieuwe instromers als van bestaande kampeerauoeigenaars die een groter of een kleiner model zoeken, blijft de tweedehandsmarkt jaar na jaar aan een gestaag tempo groeien. Zo is de markt sinds 2017 al met bijna de helft (!) gegroeid en het ziet ernaar uit dat we ons ook in de komende jaren mogen verwachten aan een stijgende tendens.

    De tweedehandsmarkt wordt in alle geval nog goed aangevuld dank zij enerzijds een aantal mensen die afhaken en anderzijds door kampeerauto's die vrijkomen op de tweedehandsmarkt bij de aankoop van een nieuw model.

    Volkswagen trekt de markt

    De meest populaire merken op de nieuwmarkt zijn: VW (California, Caddy & Grand California), gevolgd door McLouis, Benimar, Chausson en Roller Team. Bij de 2de hands zijn VW, McLouis, Chausson, Benimar, en Burstner het meest gegeerd.

    De VW California blijft zowel op de nieuw- als op de occasiemarkt de onbetwiste marktleider. Het succes van deze ‘pop-up’ heeft ook de andere fabrikanten zoals Ford en Mercedes aangezet tot extra productie waardoor het aanbod op deze ‘pop-up’-markt stilaan oververzadigd raakt, ondanks de voordelen van dit concept zoals de mogelijkheid om ze in te zetten als tweede voertuig in het gezin. 

        

     leveren maar de echte ‘boom’ is voorbij en we verwachten dat de verkoop in de komende jaren zal terugvallen tot het niveau van 2019.”

    Dat betekent dat de markt in de komende jaren er potentieel zo’n 500 exemplaren op achteruit zou kunnen gaan. Oorzaken van een dalende verkoop moeten we zoeken in de gestegen prijzen van de kampeerwagens in combinatie met de toegenomen intrestvoeten op leningen waardoor impulsaankopers, twijfelaars en mensen met een beperkter budget afhaken.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    01-10-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een boekhouder
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe Caravelairs

    Caravelair Exclusive 475 en 520


    De Exclusiven van Caravelair verschijnen in 2024 in een totaal nieuw kleedje, zowel langs binnen als langs buiten. Ze hebben licht grijze buitenwanden met blauwe en donker grijze decoratie. Voor de hoekprofielen van het koetswerk, de aluvelgen, het deksel voor water en stroom aansluiting vensterkaders en de onderaan de schorten kozen de ontwerpers zwart zodat heel het koetswerk een modern en leuk uitzicht heeft. Dak, voor en achterfront zijn wit. Het voorfront in kunststof met geïntegreerde disselkoffer is mooi gevormd. De twee zwarte venster boven elkaar geven het een modern contrast. het front achteraan is vlak gehouden, dat biedt langs binnen meer inhoud in de kasten. Om in het interieur geen plaats te verlieren is het front vlak gehouden, daarom werd een afzonderlijke lichtbalk op geplaatst.

    Interieur

    Het meubilair in een lichte uitvoering heeft donkere deuren voor de bovenkasten, tafel, aanrecht en kussens.
    Naast het kleinste kamertje in de 475 is een Frans-bed. Wastafeltje met een sierlijk waskommetje, onderaan een kast voor toiletgerief van de bewoners zijn hier verborgen achter een deur.

    De iets grotere Exclusive 520 heeft een eiland-bed met in het midden de badkamer. zowel hier als in zijn broer de 475 is vooraan een comfortabele zitgroep.
    Wat de uitrusting betreft van deze nieuwelingen zullen de bewoners zeker niet mogen klagen, zo is de voorbereiding voor een fiets drager voozien, een buiten gas en stroomaansluiting, een elektrisch bediend opstapje, kompresser koelkast, douche inrichtring, combi verwarming met boiler om er enkele te vernoemen die in de standaard uitvoering begrepen zijn.
    Zo hebben de Exclusiven een stapje voor op de veel duurdere Allegra waar veel toebehoren een opties zijn. Zo past de nieuwe de nieuwe luxe klasse optisch en prijselijk in de caravan wereld van de Fransen.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dat is vakantie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Open deurdag Bij Nismann-Bischoff

    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Open Dag in de Manufactory

     

    Op 4 en 5 november neemt u een kijkje achter de poorten van onze camperproductie.

    Op 4 en 5 november gaat ons populaire evenement de volgende ronde in en u de thuisbasis van iSmove, Arto en Flair ontdekken, evenals de fabriek van onze camperproductie.

    De afgelopen twee jaar is er veel veranderd op het bedrijfsterrein. Naast de vorig jaar geïntroduceerde logistieke hal laten we u dit jaar graag kennismaken met een andere nieuwigheid: ons zonnepark. We produceren niet alleen kampeerauto's, maar ook onze eigen elektriciteit voor meer duurzaamheid en klimaatneutraliteit.

    Na de marktintroductie van de Flair vorig jaar, presenteerden we dit jaar op de Caravan Salon voor het eerst de kortere versie met de Flair 880. Samen u in november met ons al onze succesvolle modellen verkennen en tegelijkertijd een kijkje nemen achter de schermen van hun productie.

    De voorpret voor de opening van de fabriekspoorten is groot, dus we verwachten een hoog aantal bezoekers. De verwachte gastenlijst is internationaal – naast bezoekers uit de regio en Duitsland worden gasten uit Nederland, België, Frankrijk, Groot-Brittannië, Oostenrijk en Zwitserland verwacht.

    Ook het programma is hierop afgestemd. Rondleidingen door onze productie-installatie in verschillende talen stellen al onze gasten in staat om visuele en informatieve inzichten te krijgen. Daarnaast zullen er diverse stands van onze leveranciers, klantenclubs en vriendelijke campings in onze hallen staan. De rommelmarkt en de onderdelenverkoop die in voorgaande jaren werd aangeboden, zullen niet meer bestaan.

    De open dagen worden afgesloten met passend entertainment. Zaterdagavond zal de Beierse cultband "Münchner Zwietracht" het podium betreden en het feestelijke hoogtepunt in de feesttent inluiden. Daarnaast wordt er op beide dagen gezorgd voor drank en eten.

    We kijken ernaar uit u terug te verwelkomen!

    Programma Open Dag 2023

    zaterdag, 04.11.2023

    van 10 tot 17 uur.

    Customer Lounge en Foyer:

    •  Presentatie van de klantenclub
    •  Tentoonstelling van onze partners

    Tentoonstellingsruimte:

    •  Presentatie van de iSmove, Arto en Flair modellen
    •  Tentoonstelling van onze partners

    Servicehal:

    •  Presentatie van ons service center, technisch advies

    Productie tours:

    in het Duits van 10.30 tot 16.00 uur, elk half uur

    Registratie bij de receptie, start van de rondleidingen achter de receptie

    Lichtkrant

    Open vanaf 10 uur

    11.00 – 14.00 uur Cateringservice voor de lunch

    14.00 – 17.00 uur Koffie met gebak

    17 – 19.30 uur Cateringservice voor het diner

    19.30 – 12.00 uur Live muziek met "Münchner Zwietracht"

     

    zondag, 05.11.2023

    Van 10 tot 16 uur.

    Customer Lounge en Foyer:

    •  Presentatie van de klantenclub
    •  Tentoonstelling van onze partners

    Tentoonstellingsruimte:

    •  Presentatie van de iSmove, Arto en Flair modellen
    •  Tentoonstelling van onze partners

    Servicehal:

    •  Presentatie van ons service center, technisch advies

    Productie tours:

    in het Duits van 11.00 tot 15.00 uur, elk half uur

    Registratie bij de receptie, start van de rondleidingen achter de receptie

    Lichtkrant

    Open vanaf 10 uur

    11.00 – 14.00 uur Cateringservice voor de lunch

    14.00 – 16.00 uur Koffie met gebak


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    29-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Altijd mooi
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eura Mobil ook voor twee

    Eura Mobil Activa One 570 HS


    Alkoofmodellen zijn niet alleen geschikt voor gezinnen met kinderen, zonder kinderen en slechts met twee hebben ze goede eigenschappen.

    Alkoof modellen
    Deze types vindt men veel in de verhuur omdat de huurders meestal gezinnen zijn met kinderen. Hun doorgaans 3 m hoogte geeft het voordeel dat in de alkoof een bed is dat niet dagelijks moet omgebouwd worden, het maakt ook dat de zwerfauto compact is en toch voldoende woonruimte heeft.
    Als basis voor de Activa One 570 HS koos Euro Mobil voor de Fiat Ducato met laag chassis en een 140 pk sterke turbo diesel motor. De dubbele bodem verhoogd de wagen met 38 cm maar beschikt op die manier over een ruime koffer.
    De houtvrije opbouw heeft voor dak, wanden en bodem een hagelbestendige buitenkant, geïsoleerd met EPS isolatie materiaal. Dak en bodem hebben XPS water afstotende isolatie. Een kloeke Hartalbuitendeur met venster en centrale vergrendeling sluit het interieur af.

    Interieur
    Achterin is een comfortabele U-zitgroep, hij laat zich ombouwen tot een bed van 2 x 1,4 m. Een redelijk groot tafelblad siert het midden tussen de zitbanken. Een klein nadeel van het grote blad dat wel in alle richtingen verschuifbaar is, men niet zo gemakkelijk op de zitbanken kan. Gedurende het rijden kunnen twee personen op de dwarsbank vertoeven. Zij is uitgerust met hoofdsteunen en driepunt veiligheidgordels. Rondom zijn extra grote bovenkasten. Naast de buitendeur staat de 1,2 m brede keuken met drie kookvuren en een ronde roestvrijstalen spoelbak. Net onder het aanrecht zijn de gasafsluiters goed bereikbaar. Onderaan is voldoende plaats om het keukengerief van de bewoners te herbergen. Tegenover de keuken is de 142 l absorptie koelkast geïnstalleerd, zeker groot genoeg voor een koppel. Daarnaast is de kleerkast. De ontwerpers hebben niet op een paar cm gekeken om de badkamer in te richten. Hier ziet men duidelijk het voordeel van een alkoofbed. Op het "gelijkvloers" is geen bed te bespeuren. Zo'n bed beslaat toch altijd een paar m² van het vloer oppervlak. In de badkamer, zo maar eventjes 1,11 x 0,82 m groot zwenkt het kunststof wastafeltje met grote wandspiegel over de wc. Een afsluitbare douche staat aan de rechterkant ter beschikking van de bewoners. Slapen gebeurt in het gedeeltelijk opklapbaar alkoofbed. Twee 8 cm dikke matrassen liggen op een lattenbodem.
    Grote bagage stukken kunnen langs beide kanten in en uit de koffer genomen worden. Fietsen echter moeten op een fietsdrager achter aan de kampeerauto. De 150 l watertank ligt veilig in de verwarmde dubbele bodem. Batterijen hebben plaats onder de zetel van de passagier en de Truma verwarming vertoeft in een zitbank achterin.

    Samengevat
    Euro Mobil biedt zijn nieuweling aan als de compacte Activa One 570 HS. Een comfortabel keurig afgewerkt en wintervast alkoofmodel. Hij heeft een rijkelijke bewegingvrijheid en op de hoeveelheid bagage hoef je niet te kijken wel op het gewicht dat je in de kampeerauto legt.

    Technische gegevens
    Basisvoertuig Fiat Ducato met laag chassis
    Motor Turbo diesel 2,2 liter 140 pk
    Bandenserie 225/75R16C
    Technisch toelaatbare totale massa (kg) 3500 / 4250 / 4400 kg
    Massa in rijklare toestand 2.910kg
    Totale lengte 5,990 m
    Totale breedte 2,322 m
    Totale hoogte 3,150 m
    Binnenbreedte 2,174 m
    Stahoogte 1,975 m
    Zitgroep(bed) 2,0 x1,40 m
    Alkoofbed 2,0 x 1,50 m
    Zitplaats 4 personen
    Wanddikte 30 mm
    Dakdikte 30 mm
    Vloerdikte 38 mm

    Meer info CTM Berlaar


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Allemaal beestjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opendeur bij Niesmann-Bischoff

    Open Dag in de Manufactory

     

    Op 4 en 5 november neemt u een kijkje achter de poorten van onze camperproductie.

    Op 4 en 5 november gaat ons populaire evenement de volgende ronde in en u de thuisbasis van iSmove, Arto en Flair ontdekken, evenals de fabriek van onze camperproductie.

    De afgelopen twee jaar is er veel veranderd op het bedrijfsterrein. Naast de vorig jaar geïntroduceerde logistieke hal laten we u dit jaar graag kennismaken met een andere nieuwigheid: ons zonnepark. We produceren niet alleen kampeerauto's, maar ook onze eigen elektriciteit voor meer duurzaamheid en klimaatneutraliteit.

    Na de marktintroductie van de Flair vorig jaar, presenteerden we dit jaar op de Caravan Salon voor het eerst de kortere versie met de Flair 880. Samen u in november met ons al onze succesvolle modellen verkennen en tegelijkertijd een kijkje nemen achter de schermen van hun productie.

    De voorpret voor de opening van de fabriekspoorten is groot, dus we verwachten een hoog aantal bezoekers. De verwachte gastenlijst is internationaal – naast bezoekers uit de regio en Duitsland worden gasten uit Nederland, België, Frankrijk, Groot-Brittannië, Oostenrijk en Zwitserland verwacht.

    Ook het programma is hierop afgestemd. Rondleidingen door onze productie-installatie in verschillende talen stellen al onze gasten in staat om visuele en informatieve inzichten te krijgen. Daarnaast zullen er diverse stands van onze leveranciers, klantenclubs en vriendelijke campings in onze hallen staan. De rommelmarkt en de onderdelenverkoop die in voorgaande jaren werd aangeboden, zullen niet meer bestaan.

    De open dagen worden afgesloten met passend entertainment. Zaterdagavond zal de Beierse cultband "Münchner Zwietracht" het podium betreden en het feestelijke hoogtepunt in de feesttent inluiden. Daarnaast wordt er op beide dagen gezorgd voor drank en eten.

    We kijken ernaar uit u terug te verwelkomen!

    Programma Open Dag 2023

    zaterdag, 04.11.2023

    van 10 tot 17 uur.

    Customer Lounge en Foyer:

    •  Presentatie van de klantenclub
    •  Tentoonstelling van onze partners

    Tentoonstellingsruimte:

    •  Presentatie van de iSmove, Arto en Flair modellen
    •  Tentoonstelling van onze partners

    Servicehal:

    •  Presentatie van ons service center, technisch advies

    Productie tours:

    in het Duits van 10.30 tot 16.00 uur, elk half uur

    Registratie bij de receptie, start van de rondleidingen achter de receptie

    Lichtkrant

    Open vanaf 10 uur

    11.00 – 14.00 uur Cateringservice voor de lunch

    14.00 – 17.00 uur Koffie met gebak

    17 – 19.30 uur Cateringservice voor het diner

    19.30 – 12.00 uur Live muziek met "Münchner Zwietracht"

     

    zondag, 05.11.2023

    Van 10 tot 16 uur.

    Customer Lounge en Foyer:

    •  Presentatie van de klantenclub
    •  Tentoonstelling van onze partners

    Tentoonstellingsruimte:

    •  Presentatie van de iSmove, Arto en Flair modellen
    •  Tentoonstelling van onze partners

    Servicehal:

    •  Presentatie van ons service center, technisch advies

    Productie tours:

    in het Duits van 11.00 tot 15.00 uur, elk half uur

    Registratie bij de receptie, start van de rondleidingen achter de receptie

    Lichtkrant

    Open vanaf 10 uur

    11.00 – 14.00 uur Cateringservice voor de lunch

    14.00 – 16.00 uur Koffie met gebak


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    22-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Achteruit kijken is noodzakelijk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Karman

    Karman Mobil stelt voor.

    Karmann-Mobil start het nieuwe bestelwagenseizoen met een compleet nieuwe uitbreiding. De focus ligt op het nieuwe, elegante interieur, dat het volumemodel Karmann-Mobil nog duidelijker dan voorheen onderscheidt van de concurrentie.

    Ondanks de elegante donkere houttint is het interieur ongewoon helder bij het maken van meubels. Dit komt onder andere door een hoog aandeel volledig witte componenten .dem zoals het keukenblok of de wandmeubelkleppen, een 900mm breed woonkamerraam en de felle LED-verlichting door het hele voertuig. De ontwerpers krijgen de hoogwaardige indruk in het interieur door een hoogwaardige mix van materialen en opvallend afgeschuinde meubelprofielen in het woon- en slaapgedeelte en door een nieuwe vloerbedekking in tegellook. 

    Het keukenblok in hoogglans wit vormt de eerste indruk. In de zithoek valt vooral de lederlook wandbekleding op en in het slaapgedeelte worden reizigers omringd door een gezellige textiele wandbekleding in plaats van koele, gladde kunststof lijstwerk.

    Met het optionele lifestyle-pakket kan de Davis verder worden aangepast. Dan zijn er exclusieve, glanzende wandmeubelkleppen met een brede chromen handgreep boven het zitgedeelte en chique indirecte verlichting op het keukenblok en de wandkasten. Een visueel en haptisch opvallend mineraal werkblad op de keuken en het verlichte metalen paneel met Karmann-Mobil logo direct bij de ingang versterken het exclusieve karakter. Een extern toegankelijke uitschuifbare uitschuifbare ruimte in de keuken en extra opbergvakken boven de achterportieren en boven de bestuurderscabine ronden het exclusieve karakter van de lifestyle Davis af.

    De standaardversie toont ook functionele doorontwikkelingen en nieuwe uitrustingselementen. LED-verlichting met geïntegreerde schakelaars, nieuwe bekleding met voorgevormde stoelen, een sterker tafelblad, Truma Combi 4 verwarming (dieselverwarming als optie) en lederen stuurwiel verhogen de gebruikswaarde in de nieuwe Davis.

    Met het all-inclusive "Concept Package", dat zal blijven worden aangeboden, zullen klanten ook profiteren van een aantrekkelijk prijsvoordeel voor een uitgebreid uitrustingsgamma, waaronder een 130 pk motor, airconditioning, fietsenrek, luifel, 120 liter dieseltank en cruise control.

    Het plattegrondassortiment met de bekende vier modellen Davis 540, 590, 600 en 620 blijft behouden. De Davis 590 kan verder worden gevarieerd door een stapelbed achterin of een grote 140 liter koelkast te installeren.

     

    Technische gegevens van de Dexter 560

    Basisvoertuig: Ford Transit

    Motor: 2 l turbo diesel 130 pk

    MTM: 3.500 kg

    Rijklaar: 2.981 kg

    Afmetigen LXBXH: 5,98 x 2,05 x 2,74 m

    Stahoogte: 2,04 m

    Bedden: 1,72 x 1,07 m

                   1,87 x 1,35 m

    Prijzen beginnen ongewijzigd vanaf 43.990 euro voor de Dexter 560.

    Meer info: EURA MOBIL GmbH,


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel hangsloten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    18-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Familie auto

    Nieuwe Avanti EBF: la stradas gezinsauto met vier slaapplaatsen

    Op de CARAVAN SALON 2023 in Düsseldorf presenteerde la strada haar nieuwe la strada Avanti EBF-model De omgebouwde bestelwagen op Fiat Ducato biedt slaapplaatsen en opbergruimte voor vier personen over een lengte van 6,36 meter. Twee eenpersoonsbedden in de achtersteven en een opklapbed voor twee personen in de boeg zorgen voor een hoog niveau van slaapcomfort. De variabele opbergruimte achterin en opbergvakken in de verwarmde dubbele vloer bieden ook plaats aan omvangrijke bagage en gebruiksvoorwerpen. Motoren met 140 tot 180 pk stuwen de 3,5 ton wegende camper snel vooruit.

    Het neerklapbare bed in het voorste deel van de camperbus wordt door twee gasveren op de stevige steunen op het meubilair neergelaten. Hier rust het veilig zonder te schokken en wiebelen. Aan het voeteneinde is het neerklapbare bed 1,75 meter lang aan de bestuurderskant en 2,00 meter aan de passagierszijde. De doorlopende breedte is 130 centimeter. Aan het plafond boven het uitklapbed zijn twee LED-leeslampen aan het hoofdeinde bevestigd. Daarnaast zorgen een dakraam en een optioneel zijraam voor licht- en luchttoevoer. Twee verlichte planken links en rechts van het opklapbed zijn praktisch voor boeken, leesbrillen, mobiele telefoons of tablets.

    Zowel het opklapbed als de eenpersoonsbedden achterin zijn voorzien van Froli schijfveren en hoogwaardige koudschuimmatrassen. De eenpersoonsbedden achterin de la strada Avanti EBF zijn in de lengte geplaatst en variëren in lengte op 1,95 meter en 1,85 meter. Ze kunnen in slechts een paar eenvoudige stappen worden omgebouwd tot een ligweide van bijna 2x2 meter. Er is voldoende opbergruimte onder de eenpersoonsbedden voor wasgoed en ander keukengerei. Als u kleding op hangers moet opbergen, vindt u ruimte onder het eenpersoonsbed aan de passagierskant. Onder het bed aan de bestuurderskant liggen twee grote uitschuifbare kleding te wachten om opgevouwen kleding te huisvesten. Rondom de eenpersoonsbedden aan de achterzijde zijn bovenkasten geplaatst.

    %%%FOTO3%%

    Een ombouw naar het bed creëert een garage achterin: het achterste deel van het achterbed kan over de gehele breedte van het voertuig worden opgeklapt. Hierdoor ontstaat voldoende opbergruimte achterin tot aan het plafond van de camper. Hier passen ook twee fietsen van normaal formaat in. Toch is op de voorste helft van de bedden een comfortabele slaapplaats voor één persoon bewaard gebleven.

    Voor de eenpersoonsbedden is de badkamer aan de bestuurderszijde verborgen achter twee ruimtebesparende draaideuren. Toilet, wastafel en wandmeubel zijn beschikbaar voor de dagelijkse hygiëne. De handdouche van de wastafel kan worden uitgetrokken en bevestigd aan een douchestang. De open vleugeldeuren zorgen voor meer bewegingsvrijheid achterin. Indien nodig scheidt een gordijn ook de woonkamer en het opklapbed van het slaapgedeelte aan de achterzijde.

    Tegenover de badkamer aan de passagierszijde is er ruimte voor het keukenblok. Het heeft een tweepits gasfornuis met piëzo-ontsteking en een stevige gietijzeren potsteun. Het fornuis en de ruime spoelbak zijn gemaakt van roestvrij staal in een doorlopende vorm en zijn daardoor gemakkelijk schoon te maken. Rechts daarvan staat een 80-liter absorberkoelkast met automatische energieselectie op een hoogte binnen handbereik. Boven en onder de koelkast staan kasten, sommige met rolluiken, sommige als uittrekbare kasten. Ruime uittrekbare uittreksels onder het fornuis en de gootsteen bieden gemakkelijke toegang tot kookgerei. Een uitklapbaar werkblad vergroot indien nodig de actieradius in de keuken.

    In het voorste deel van het voertuig bevindt zich het zitgedeelte, dat bestaat uit een zithoek en de draaibare cabinestoelen. De stoel is voorzien van twee driepuntsgordels en kan worden aangepast aan verschillende zitposities. Het zitje bij het raam heeft een Isofix-beugel met bovensluiting voor kinderzitjes. Aan de zijwand is een grote tafel bevestigd. Het rust op een standaard in het midden van het voertuig en kan worden vergroot naar de voorste passagiersstoel met een uitklapbare plaat. Dit betekent dat maximaal vier personen comfortabel rond de tafel kunnen eten of spelen.

    De la strada Avanti EBF is een compacte camperbus voor maximaal vier personen. Met een basisprijs van 76.433 euro combineert hij rij-, woon- en slaapcomfort met hoogwaardige afwerking.




    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per maand
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Archief per maand
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!