Inhoud blog
Zoeken in blog
Categorieën
E-mail mij
Beoordeel dit blog
Inhoud blog
Wie Weet
bloggen om te leren
08-07-2012
nieuwsgierig h�British Leyland
British Leyland
bri
B     b    B     b    18  i 39
British Leyland

Leyland Motors was een Britse auto-, vrachtwagen- en busconstructeur.

In 1896 richtten de families Sumner en Spurrier Lancashire Steam Motor Company op in Leyland (VK).
In 1907 nam dat bedrijf Coulthards of Preston over.
De combinatie werd daarna omgedoopt tot Leyland Motors.

Leyland Motors werd drie generaties lang geleid door de Spurriers totdat Sir Henry Spurrier rond 1960 stierf aan een hersentumor.
Onder de Spurriers kende het bedrijf een uitstekende relatie met de vakbonden en werd er nooit meer dan 1 dag productie verloren door stakingen.

In 1968 fuseerde het bedrijf met British Motor Holdings tot British Leyland Motor Corporation.
In 1975 werd dat bedrijf genationaliseerd en British Leyland genaamd, of kortweg BL.



Leyland badge (1950 - '60)
auteur : Elsie Esq. Original uploader was MickMacNee at en.wikipedia    CC 2.0

Tijdens de Eerste Wereldoorlog groeide Leyland Motors snel. Er werden zo'n 6000 voertuigen geproduceerd voor het leger. Na de oorlog werd een hele reeks bedrijfsvoertuigen ontwikkeld die wereldwijd geëxporteerd werden.

Net als de meeste andere constructeurs was Leyland Motors ook betrokken bij de bouw van materieel dat werd ingezet voor de oorlogvoering in de Tweede Wereldoorlog.
Het bedrijf bouwde vanaf 1943 Cromwell tanks.

Na deze oorlog bleef Leyland Centurion tanks bouwen.
Tevens vonden toen vele overnames plaats. Een overzicht :

• 1951: Albion Motors
• 1955: Scamell Lorries
• 1960: Standard Triumph; hiermee werd de eerste stap gezet in de personenautomarkt.
• 1962: Associated Commercial Vehicles (ACV), waarin verenigd waren:
  • Thornycroft
  • Park Royal Vehicles
  • Charles H. Roe
  • AEC
• Bristol Commercial Vehicles
• Eastern Coach Works



1927 Leyland Straight Eight
auteur : Mark Brown    CC 3.0

In 1968 fuseerde Leyland Motors met British Motor Holdings. Dat bedrijf omvatte onder meer Daimler, Austin en Morris Commercial.
De gecombineerde bedrijven opereerden verder als British Leyland Motor Corporation.
De combinatie verenigde de bekendste Britse constructeurs van vrachtwagens en bussen.
Daar waren bedrijfsonderdelen inbegrepen die bouwmateriaal, koelkasten en metaal produceerden.
Bij de nieuwe onderneming werkten circa 200.000 mensen.
Zij bezette de tweede plaats op de ranglijst van Europese automobielfabrikanten.
In totaal telde de groep bijna 100 verschillende bedrijven en iets minder dan 40 productielocaties.

De groep was zo groot dat het moeilijk was om ze goed te leiden.
Er was ook concurrentie tussen de verschillende onderdelen van de groep, die voordien concurrenten waren, omdat ze hetzelfde product maakten.
Ook nog vanwege problemen met de vakbonden brachten al deze zaken het bedrijf aan de financiële afgrond.

In december 1974 ging de groep failliet waarna ze in 1975 genationaliseerd werd door de Britse overheid.
De naam werd veranderd in British Leyland en de groep werd opgesplitst in 4 divisies.
British Leylands vrachtwagen- en busdivisies werden ondergebracht in Leyland Truck & Bus.
In 1981 werd Leyland Truck & Bus opgesplitst in Leyland Trucks en Leyland Bus.

De naam British Leyland verdween later in 1982.



1928 Leyland vrachtwagen in het Museum of the Riverina in Wagga Wagga, New South Wales.
Deze vrachtwagen was eigendom van Albert H.LeLievre in Coolamon, New South Wales.
auteur : Bidgee    CC 3.0

Leyland Bus werd verkocht aan haar management en in 1988 opgekocht door Volvo Bus.
Deze discontinueerde een groot gedeelte van het programma van Leyland Bus.

Leyland Trucks werd ondergebracht bij Rover Group en fuseerde in 1987 met het Nederlandse DAF.
De vrachtwagens werden in het Verenigd Koninkrijk en Ierland als Leyland DAF verkocht en daarbuiten als DAF.
Na het faillissement van DAF in 1993 werd het onderdeel aan het management verkocht en terug Leyland Trucks genoemd.
De bestelwagendivisie werd LDV.
In 1998 werd Leyland Trucks overgenomen door het de Amerikaanse vrachtwagenbouwer Paccar.
Momenteel worden in de Engelse fabriek zo'n 14.000 vrachtwagens per jaar gebouwd waarvan een derde in de EU wordt verkocht.

Leyland Motors had ook een afdeling in Australië, Leyland Australia.
Daar werd de Morris Marina gebouwd met het Leyland-embleem, de P76 en de Austin Mini.

MG Rover Group, de directe erfgenaam van British Leyland, ging failliet in 2005.



Leyland/Verheul Worldmaster museumbus 27, bouwjaar 1957, in Utrecht (stad)
auteur : Japiot    CC 3.0

• Een bekend Leyland-product was de Atlantean dubbeldeksbus, die tussen 1956 en 1986 gebouwd werd.
• Andere bestsellers over de gehele wereld waren de Royal Tiger-, Tiger Cub-, Leopard- en Worldmaster-bussen met underfloor motor uit de jaren vijftig en zestig.
• In het Nederlandse openbaar vervoer reden grote aantallen Leyland-bussen van de vroege jaren vijftig tot in de jaren tachtig. Het ging hierbij zowel om autobussen op Leyland-chassis als om zelfdragende carrosserieën met Leyland-componenten. Voorbeelden daarvan zijn de Leyland-Verheul (Royal) Holland Coach, de Leyland-Werkspoor bolramer-streekbus en de standaard streekbussen Leyland-Verheul LVB668 en Leyland-Den Oudsten LOB. Grote Leyland-gebruikers waren de toenmalige dochterondernemingen van de NS, waaronder NACO, NBM, NZHVM en VAD, evenals toonaangevende particuliere vervoerders als GTW, Maarse en Kroon en NAO.



Een 1939 Leyland Cheetah LZ5 met Harrington Fin koetswerk
foto op www.michaeltaylor.ca

Lijst van automerken die deel uitmaakten van British Leyland

• Alvis  • Austin  • Austin-Healey  • BSA   • Daimler  • Jaguar  • Lanchester Motor Company   • Land Rover  • Leyland Motors  • MG  • Mini   • Morris  • Riley  • Rover  • Standard   • Triumph Motor Company  • Vanden Plas  • Wolseley Motor Company


Leyland T45 Cruiser uit 1985
auteur : DeFacto    CC 2.5

Tijdlijn tot British Leyland

• 1910: Daimler neemt BSA over
• 1931: BSA neemt Lanchester over
• 1938: Morris richt Wolseley en Riley op binnen de Nuffield Organisation
• 1944: Standard neemt Triumph over en wordt Standard Triumph
• 1946: Austin neemt Vanden Plas over
• 1952: Nuffield Organisation en Austin fuseren tot British Motor Corporation (BMC)
• 1960: Jaguar neemt Daimler e.a. auto-onderdelen over van BSA
• 1961: Leyland Motors neemt Standard Triumph over
• 1965: Rover neemt Alvis over
• 1966: BMC fuseert met Jaguar tot British Motor Holdings (BMH)
• 1967: Leyland Motors neemt Rover over
• 1968: Leyland Motors fuseert met BMH tot British Leyland Motor Corporation (BLMC)
• 1975: BLMC wordt genationaliseerd en wordt British Leyland (BL)


SBS Transit's Leyland Olympian 3 asser
één van de laatste 200 autobussen gebouwd door Leyland
auteur : Mailer Diablo    CC 3.0

Tijdlijn na faillissement

• 1978: Land Rover afgesplitst van Rover maar nog steeds onder BL
• 1978: Triumph site in Speke gesloten
• 1980: MG site in Abingdon gesloten
• 1980: Triumph site in Canley gesloten
• 1981: Rover-Triumph site in Solihull gesloten
• 1981: Alvis verkocht aan United Scientific Holdings
• 1982: BL wordt Austin Rover Group (ARG)
• 1984: Stopzetting Morris
• 1984: Jaguar/Daimler afgestoten; Gekocht door Ford Motor Company in 1989
• 1986: ARG wordt Rover Group
• 1986: Leyland Trucks (& Vans) verkocht aan DAF
• 1986: Leyland Bus afgestoten
• 1987: Stopzetting Austin
• 1988: Privatisering Rover Group en verkoop aan British Aerospace (BA)
• 1994: BA verkoopt Rover Group aan BMW
• 2000: BMW verkoopt Land Rover aan Ford Motor Company
• 2000: MG Rover Group wordt onafhankelijk
• 2005: Faillissement MG Rover Group


Eén van de vier gepantserde voertuigen voor dienst Oost-Afrika gebouwd door Leyland in 1915
foto op http://mailer.fsu.edu/
Bron :  - Wikipedia    CC 3.0
            - tinternet

08-07-2012 om 18:22 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:voertuigen
(0)
07-07-2012
nieuwsgierig h�Britannic
Britannic (schip)
bri
B     b    B     b    18  i 38
Britannic

De Britannic was een zusterschip van de reusachtige Britse lijnschepen de Titanic en de Olympic van rederij White Star Line.
De Titanic was op het moment van zijn tewaterlating het grootste bewegende object dat door de mens was gebouwd.
De Britannic, die in 1914 van stapel liep, was nog iets langer en breder.



afbeelding van de Britannic (1914)
gebruiker op Wikipedia: Aquitania    CC 3.0

In de eerste jaren van de twintigste eeuw ontstond er grote druk op Britse lijndiensten op de Atlantische Oceaan om het personenvervoer van en naar Amerika te intensiveren.
Daarvoor waren drie redenen :

• toerisme: onder rijke Amerikanen bestond veel belangstelling voor een bezoek aan het oude Europa;
• emigratie: de dramatische verschillen tussen arm en rijk in het Verenigd Koninkrijk, dat op de top van zijn imperialistische macht stond, dwongen vele armen ertoe hun geluk elders te zoeken. Vooral Ieren zochten hun heil in Amerika. Tussen 1892 en 1910 maakten twaalf miljoen emigranten de overtocht;
• concurrentie: er ontbrandde een felle strijd om deze vervoermarkt tussen maatschappijen in het Verenigd Koninkrijk en op het vasteland van Europa: ook daar, met name in Duitsland, werden reuzenschepen in aanbouw genomen.

In het Verenigd Koninkrijk werden in die tijd de trans-Atlantische lijndiensten beheerst door twee maatschappijen : Cunard Line en de White Star Line.
Ze besloten beide de lucratieve markt veilig te stellen door de bouw van superschepen.

Cunard liet de Lusitania en de Mauretania bouwen (1907); later zou nog de Aquitania volgen.
De White Star Line gaf opdracht voor de Olympic (1910), gevolgd door de Titanic (1912), terwijl een derde schip, de Britannic, dat volgens speculaties aanvankelijk de Gigantic zou heten, in 1914 in de vaart werd genomen.

De toeristenklassen van deze lijnschepen zijn beroemd gebleven om hun luxe.
De derde klas daarentegen was bestemd voor de verpauperde emigranten, die echter in zoverre een elite vormden dat ze althans nog in staat waren geweest de overtocht te betalen : die kostte hen $ 32.
Deze derde klas was schamel in haar voorzieningen, maar was voor de exploitant toch de lucratiefste.



De Britannic bij het innemen van kolen in Southhampton (1915)
foto © www.titanic-whitestarships.com

Toen de Titanic vergaan was, was het noodzakelijk de constructie van de Olympic en de Brittanic grondig te herzien.

Het ontwerp werd grondig gewijzigd: zo werden de schepen voorzien van een dubbele, waterdichte bekleding, en werden de bekende gescheiden compartimenten verbeterd.
Na deze wijziging kon het schip nog blijven drijven als er vijf compartimenten volliepen, in plaats van vier op de Titanic.
Ook kwam er een nieuwe scheepswet van kracht : álle schepen dienden genoeg reddingsboten aan boord te hebben voor alle opvarenden.
De Britannic en Olympic kregen daarom geheel nieuwe davits die 2 rijen sloepen konden dragen.
Op het achterdek zouden aanvankelijk ook reddingssloepen beschikbaar staan, maar deze had de Britannic niet, omdat het als hospitaalschip zelf al genoeg reddingsboten aan boord had.
Ook kregen de Olympic en de Britannic meer reddingsvlotten en reddingsvesten aan boord.
Verder kwamen er beter bereikbare noodwegen voor de 2e en 3e klas.



De zinkende Britannic 21nov1916
vrije foto

In februari 1914 werd de Britannic, met 48 158 brt nog iets groter dan de Titanic (46 328 brt), in de vaart genomen, enkele maanden voordat de Eerste Wereldoorlog uitbrak.
Toen dat gebeurde, werd het schip door de Britse marine en defensie gevorderd en ingezet als hospitaalschip.
Op 21 november 1916, op de zesde tocht van de Britannic naar de Middellandse Zee, kwam het in de Egeïsche Zee tot zinken.
Rond middernacht werd het schip getorpedeerd of liep het op een mijn, waardoor het snel water maakte.
Gelijk werd het commando gegeven om de passagiers naar de reddingssloepen te leiden.
Dit alles verliep vlekkeloos, maar een verkeerd te water gelaten sloep werd in stukken gehakt door de rechterschroef van het nog steeds varende schip. Hierdoor kwamen 30 mensen om.
Toen de achtersteven ongeveer 11 graden omhoog stond, kapseisde het schip en verdween het onder water.

Over de omstandigheden van deze snelle ondergang is veel gespeculeerd.
Mijnen waren er wel in de Middellandse Zee, dus één ervan kan de ramp hebben veroorzaakt.
Er is echter ook geopperd dat er een torpedo op het vaartuig is afgeschoten.
Weliswaar werden hospitaalschepen doorgaans ongemoeid gelaten (krachtens de Conventies van Genève), maar er is op gezinspeeld dat de Britannic wellicht door de Britten werd gebruikt om wapens en munitie te vervoeren. Dit is echter nooit bevestigd.
Tegenwoordig wordt er nog steeds onderzoek gedaan naar het wrak.



Het wrak van de Britannic op de zeebodem
foto op www.jmilfordrmstitanic.com/

Toen de oorlog door de Duitsers was verloren, moesten zij een van hun grote lijnschepen, de Bismarck, ter compensatie afstaan aan White Star.
Het schip werd omgedoopt tot Majestic.
Ook Cunard was in de oorlog een schip kwijtgeraakt, de Lusitania.
Deze maatschappij verkreeg ter compensatie de Duitse Imperator, waarvan de naam werd veranderd in Berengaria.
In 1934 zijn de twee maatschappijen met elkaar gefuseerd.

Het wrak van de Brittanic werd in 1975 door Jacques Cousteau ontdekt.
Het schip ligt op haar zij, 121 meter onder de zeespiegel.
Sindsdien zijn er vele duikexpedities naar het wrak geweest waarbij talloze foto- en filmopnames zijn gemaakt.
Een expeditie in 2003 toonde aan dat waterdichte deuren in het wrak openstonden en dat er in de directe omgeving van het wrak restanten van mijnen te zien waren.
Hieruit werd geconcludeerd dat Brittanic waarschijnlijk vanwege een mijn is gezonken, en niet vanwege een torpedo.

Bron :  - Wikipedia    CC 3.0
            - tinternet

07-07-2012 om 13:44 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
Categorie:voertuigen
(0)
06-07-2012
nieuwsgierig h�bel20-aex 6/7/2012
beurs 6 juli 2012

Slotkoers    Bel20     6 juli 2012



Bron : De Telegraaf - DFT

Slotkoers    AEX     6 juli 2012



Bron : De Telegraaf - DFT

06-07-2012 om 17:49 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:auto
(0)
nieuwsgierig h�Britannia
Britannia
bri
B     b    B     b    18  i 36
Britannia

De RMS Britannia uit 1840 was het eerste schip van de Cunard Line, één van de eerste trans-Atlantische rederijen.
Het schip maakte deel uit van een order van 4 schepen, de Britannia, de Acadia, de Caledonia en de Columbia.

Het schip kwam in 1844 voor 2 dagen vast te zitten in de haven van Boston, maar de bewoners hakten het ijs open zodat de Britannia toch door kon varen.
Het schip strandde in 1847 voor Cape Race, maar werd naar New York gebracht voor reparatie.



afbeelding van de Britannia
auteur : Transport Britain foto op www.thecunarders.co.uk

In januari 1848 werd het schip verkocht aan de Duitsland dat bezig was de Reichsflotte te stichten.
Na versteviging voor het te plaatsen geschut, kwam het schip op 19 maart 1849 in dienst in Geestemünde.
Vanwege neutraliteit voer het schip onder Britse vlag met een Britse bemanning en zonder bewapening.
De ombouw vond plaats in Oldenburg.
Deze bestond uit een schoenertuigage, aanpassing van het hek aan de eisen van een oorlogsschip en de verwijdering van een mast.
Het fregat werd onder de naam Barbarossa in dienst genomen.

Op 4 juni 1849 ondernam Karl Rudolf Brommy vanuit Bremerhaven een aanvalstocht in de Duitse Bocht waarbij hij afkoerste op Helgoland, dat in 1849 nog aan Groot-Brittannië behoorde.
In het zicht van Helgoland vond een vijandelijk contact plaats met het Deense korvet Valkyrien.
Brommy besloot in het licht van de buitenlandse politiek van de nieuwe Duitse staatsvorm het gevecht uit de weg te gaan en draaide terug naar de monding van de Elbe.
Dat was meteen het einde van de militaire inzet van de Barbarossa.



afbeelding van de Britannia op het monument van Samuel Cunard (Halifax, Canada)
auteur : Ambernectar13    CC 3.0

Op 31 december 1851 besloot de Bondsdag tot ontbinding van de vloot.
De Barbarossa werd samen met het zeilfregat Gefion op 16 februari 1852 aan de Preußische Marine verkocht tegen de belastingwaarde.

In 1851 werd nog een mast verwijderd.
In 1854 werd ze weer aan de Britten verkocht en omgebouwd tot troepentransportschip HMS Barbarossa om deel te nemen aan de Krimoorlog.
In 1873 werd ze weer teruggekocht, waarna de resterende masten werden verwijderd en het werd gebruikt al barakkenschip.
In 1879 werd het opgelegd in Kiel om de machine-uitrusting te verwijderen.
Op 28 juli 1880 werd het door een oefentorpedo van de SMS Ziethen tot zinken gebracht, waarna het in hetzelfde jaar werd gelicht en gesloopt in Kiel.

Bron :  - Wikipedia    CC 3.0
            - tinternet

06-07-2012 om 09:19 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:voertuigen
(0)
05-07-2012
nieuwsgierig h�bel20-aex 5/7/2012
beurs 5 juli 2012

Slotkoers    Bel20     5 juli 2012



Bron : De Telegraaf - DFT

Slotkoers    AEX     5 juli 2012



Bron : De Telegraaf - DFT

05-07-2012 om 17:46 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:beurs
(1)
nieuwsgierig h�Bristol Fighter
Bristol fighter
bri
B     b    B     b    18  i 35
Bristol Fighter

De Bristol Fighter is een Britse sportwagen, gemaakt door Bristol Cars in kleine aantallen van 2004 tot heden.

De vleugeldeuren en het chassis werden ontwikkeld door voormalig F1 ingenieur Max Boxtrom, die heeft nog gewerkt voor Brabham en Aston Martin.
Mede hierdoor heeft de wagen een weerstandscoëfficiënt van 0.28.

Alhoewel er reeds lang werd gewerkt aan het ontwerp, werd de eerste volledige wagen pas getoond aan de pers in mei 2003.



Bristol Fighter
auteur : Brian Snelson    CC 2.0

De auto wordt aangedreven door een V10 8liter motor(7996cc) gebasseerd op die van de Dodge Viper en de Dodge Ram SRT-10 pick up, maar aangepast door Bristol om 525pk te produceren bij 5600rpm.

De Bristol Fighter heeft een zestraps handgeschakelde versnellingsbak of een viertraps automatische transmissie.
De auto heeft achterwielaandrijving.



Bristol Fighter
foto : www.oobject.com

De Bristol Fighter gaat van 0→60mph(97km/h) in 4.0sec.
Topsnelheid 340km/h.
• Trivia : De max. lengte van de bestuurder bedraagt 2 meter.
• De verwarmingseenheid is op maat gemaakt en zo compact dat de auto acht centimeter smaller werd.
• Er zijn geen airbags of abs.



Bristol Fighter (2004) - motor
foto : © 2011, V3D/ ClassicarImages, Marc Vorgers

Het is een doosprofiel van staal en aluminium met verstevigde rolbeugels in de omlijsting van de voorruit.
Deuren en achterklep zijn van koolstofvezel, de rest van de carrosserie van aluminium.

De Fighter heeeft een ultralaag zwaartepunt en eeen verbazingwekkende torsiestijfheid.



Bristol Fighter (2004)
foto : © 2011, V3D/ ClassicarImages, Marc Vorgers

Bij de Bristol Fighter S heeft men de motor opgedreven tot 628pk.



Bristol Fighter T
foto op www.v12-gt.com

In 2006 werd de komst van de Fighter T aangekondigd, een turbo versie met een aangepaste Chrisler V10 en een vermogen van 1.012pk bij 4500rpm.

De Fighter T heeft een nog lagere weerstandscoëfficiënt van slechts 0.27 (0.28 op het standaardmodel).

De Fighter T heeft een theoretische topsnelheid van 430km/h, maar deze wordt elektronisch beperkt tot 362km/h.



Bristol Fighter - interieur
auteur : Rykunov Sergey www.rykunovdesign.com © 2009-2010 www.topcarrating.com - Top Car Rating

De eerste productie-auto's werden afgeleverd in september 2007.

• lengte : 4420mm
• breedte : 1795mm
• hoogte : 1345mm
• wielbasis : 2750mm
• leeggewicht : 1600kg (standaard 525pk versie)



Bristol Fighter
auteur : Rykunov Sergey www.rykunovdesign.com © 2009-2010 www.topcarrating.com - Top Car Rating

• Fighter : €292.000 (basisprijs in GB)
• Fighter S : €435.200
• Fighter T : €518.000

Bron :  - Wikipedia    CC 3.0
            - tinternet

05-07-2012 om 09:39 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:auto
(0)
04-07-2012
nieuwsgierig h�bel20-aex 4/7/2012
beurs 4 juli 2012

Slotkoers    Bel20     4 juli 2012



Bron : De Telegraaf - DFT

Slotkoers    AEX     4 juli 2012



Bron : De Telegraaf - DFT

04-07-2012 om 17:53 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:beurs
(0)
03-07-2012
nieuwsgierig h�bel20-aex 3/7/2012
beurs 3 juli 2012

Slotkoers    Bel20     3 juli 2012



Bron : De Telegraaf - DFT

Slotkoers    AEX     3 juli 2012



Bron : De Telegraaf - DFT

03-07-2012 om 17:47 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:beurs
(0)
02-07-2012
nieuwsgierig h�bel20-aex 2/7/2012
beurs 2 juli 2012

Slotkoers    Bel20     2 juli 2012



Bron : De Telegraaf - DFT

Slotkoers    AEX     2 juli 2012



Bron : De Telegraaf - DFT

02-07-2012 om 17:50 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:beurs
(0)
30-06-2012
nieuwsgierig h�Bristol Blenheim4
Bristol Blenheim 4
bri
B     b    B     b    18  i 34
Bristol Blenheim 4S/G

Slechts één Blenheim 4 gebouwd op vraag van een klant in 2009.



Bristol Blenheim 4 (2009)
auteur : lansdownplace    CC 2.0

• Speciaal ontwikkelde airco geïntegreerd in het verwarmings/ventilatiesysteem
• LPG-brandstoftanks volledig weggewerkt achter gestoffeerde panelen.



Bristol Blenheim 4
auteur : lansdownplace    CC 2.0

• Gewijzigd koetswerk (elk paneel werd hertekend).



Bristol Blenheim 4
auteur : lansdownplace    CC 2.0

De splitter in de koelluchtinlaat vooraan is speciaal ontworpen om bij hoge snelheden de luchtstroom te beperken.
Zo wordt er geen gebruik gemaakt van een sluitmechanisme aan de radiator voor het beperken van de luchttoevoer.



Bristol Blenheim 4 - verborgen tankdop
auteur : lansdownplace    CC 2.0

• Verborgen onder een driehoekige flap, op afstand bediende tankdoppen, rechts voor de
lpg-tanks links voor de benzine.



Bristol 412 (1975) & Bristol Blenheim 4
auteur : lansdownplace    CC 2.0



Bristol Blenheim 4 - interieur
auteur : lansdownplace    CC 2.0

• Verwarmde, minder diepe, voorzetels
• Volledig met connolly leder beklede stuurkolom en dashboard in notenhout.



Bristol Blenheim 4 - close links achter
auteur : lansdownplace    CC 2.0

• Kevlar bumpers voor en achter
• Sensoren voor het achteruit rijden.

Bron :  - Wikipedia    CC 3.0
            - tinternet

30-06-2012 om 14:17 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:auto
(1)
29-06-2012
nieuwsgierig h�Bristol Blenheim3
Bristol Blenheim 3
bri
B     b    B     b    18  i 34
Bristol Blenheim 3

Op 10 november 1999 werd de Bristol Blenheim 3 voorgesteld.
De Blenheim onderging in de loop der jaren meerdere wijzigingen en ditmaal was de voorzijde van de auto aan de beurt.
Net als zijn voorgangers was ook deze auto verkrijgbaar in getunede versie naar wens van de klant.

Aan deze nieuwe "body" werden moderne elementen toegevoegd en werd toch de traditionele afgeronde stijl van het Bristol model behouden.
Deze Nieuwe vorm heeft tal van aerodinamische voordelen en wordt gewaardeerd op lange en kortere reizen zowel bij mooie als slechte weersomstandigheden.



Bristol Blenheim 3 (2003)
auteur : 8000vueltas.com

• De zetels kregen een nieuw design voor een ongeëvenaard confort en veiligheid
• De passagiers achteraan hadden haast onbeperkte beenruimte en er waren een aantal verborgen opbergvakjes voorzien voor drankjes e.d.
• Nog duidelijker instrumentatie en verbeterde dashboardverlichting
• Vernieuwde middenconsole met een precieze selector voor de automatische transmissie.



Bristol Blenheim 3
auteur : 8000vueltas.com

Gebouwd van 1999 tot 2009.

De Bristol Blenheim 3 werd uitgerust met een nieuwe TS3 serie motor waardoor de toch al schitterende prestaties nog werden verhoogd.
• Een hogere compressieverhouding
• Een nieuw motor management systeem dat zorgt voor een efficient koppel/toerental verhouding en brandstofverbruik
• Preciezer sturen bij hoge snelheden.

Voor het eerst lage profielbanden als optie verkrijgbaar.



Bristol Blenheim 3 - interieur vooraan
auteur : nikencar.blogspot.be

Verkrijgbaar in twee versies :
Performance Blenheim 3S (2001): prestatiegerichte uitvoering.
Economy Blenheim 3G (2002): motor met LPG-instalatie, zuinig voor de kilometervreters, dubbele lpg-tank (80liter/65 liter bruikbaar), er werd gezorgd voor een een goede gewichtverdeling bij gebruik van beide brandstoftanks

Bristol had reeds 30 jaar ervaring met LPG-instalaties (als optie).
De instalatie was dus zeer geavanceerd, computergestuurd met acht extra injectoren.
Het systeem schakelt naadloos over van benzine op gas

Prijs Blenheim 3S (2001): £158.330(incl.BTW)



Bristol Blenheim 3 - interieur achteraan
auteur : nikencar.blogspot.be
Bron :  - Wikipedia    CC 3.0
            - tinternet

29-06-2012 om 20:40 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:auto
(0)
nieuwsgierig h�bel20-aex 29/6/2012
beurs 29 juni 2012

Slotkoers    Bel20     29 juni 2012



Bron : De Telegraaf - DFT

Slotkoers    AEX     29 juni 2012



Bron : De Telegraaf - DFT

29-06-2012 om 17:46 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:beurs
(0)
28-06-2012
nieuwsgierig h�bel20-aex 28/6/2012
beurs 28 juni 2012

Slotkoers    Bel20     28 juni 2012



Bron : De Telegraaf - DFT

Slotkoers    AEX     28 juni 2012



Bron : De Telegraaf - DFT

28-06-2012 om 17:49 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:beurs
(0)
nieuwsgierig h�Bristol Blenheim2
Bristol Blenheim 2
bri
B     b    B     b    18  i 34
Bristol Blenheim 2

In 1998 werd de Blenheim 2 voorgesteld aan de auto en motor pers.

Bristol Cars is niet alleen sterk in het bouwen van "klassieke auto's".
De Blenheim serie zijn zijn moderne auto's waarbij gebruik is gemaakt van de nieuwste technologie.
Ze worden met de hand gemaakt en voldoen aan de strengste Britse normen.

Deze wagens hebben een appart chassis en koetswerk uit lichtgewicht aluminium.



Bristol Blenheim 2
auteur : www.curbsideclassic.com

• De koplampen werden aangepast aan een slankere en diepere grille
• Gewijzigde wielkasten
• Kevlar spoilers
• Licht metalen wielen
• Slanker gestroomlijnd achteraan
• Onopvalende deurklinken
• Nieuwe spiegels
• De Bristol badge op de motorkap
• Geen toegenomen breedte zoals bij de meeste luxewagens, dit verbetert de wendbaarheid in het verkeer.



Bristol Blenheim 2
auteur : www.honestjohn.co.uk

Gebouwd van 1998 tot 1999.

De Bristol Blenheim 2 werd uitgerust met een 4-traps overdrive automatische versnellingsbak.

• De spoorbreedte werd verhoogd en de draaicirkel verkleind met 2meter.
• Met de hand gebouwde schokdempers met F1 technologie.
• De schokdempers zijn individueel verstelbaar ter compensatie van de slijtage en de voorkeur van de bestuurder.

Met het toenemend gebruik van aluminium voorkomt men het toenemend gewicht t.o.v. de Blenheim 1



Bristol Blenheim 2
auteur : www.classiccarsforsale.co.uk

• De voorzetels kregen een verbeterde frame voor meer confort en hoofdruimte.
• Extra isolatie van het interieur en onder de motorkap.
• Nieuwe afdichting van ramen en deuren.
• Vernieuwd 14" lederen stuur.
• Nieuwe instrumenten met een zachte verlichting voor een betere leesbaarheid.

Prijs 01/08/1998 : £124550(incl.BTW)

Bron :  - Wikipedia    CC 3.0
            - tinternet

28-06-2012 om 14:48 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:auto
(1)
27-06-2012
nieuwsgierig h�bel20-aex 27/6/2012
beurs 27 juni 2012

Slotkoers    Bel20     27 juni 2012



Bron : De Telegraaf - DFT

Slotkoers    AEX     27 juni 2012



Bron : De Telegraaf - DFT

27-06-2012 om 17:46 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:beurs
(0)
nieuwsgierig h�Bristol Blenheim
Bristol Blenheim (603 s4)
bri
B     b    B     b    18  i 34
Bristol Blenheim (603)

Met de Blenheim werd de Bristol 603 verder verfijnd.
Geen turbo versie meer, maar de prestaties bleven dezelfde als deze van de Bristol Brigand.

De naamgeving kwam ook nu weer van een beroemd vliegtuig van de Bristol Aeroplane Company.



Bristol Blenheim
auteur : Bristol Owners Club

De multi-port brandstofinjectie werd ingevoerd zodat de prestaties en het brandstofverbruik werden verbeterd.

Voor de grille werd teruggegrepen naar het verchroomde model van de vroegere Bristol 410.
De motorkap was voorzien was gasveren.

De koplampen waren naar het model van de Bristol 411s3.
De positie van de achterlichten werd volledig gewijzigd.



Bristol Blenheim
auteur : Bristol Owners Club

Gebouwd van 1994 tot 1997.
De eerste Blenheims werden nog genummerd als de 603s3, latere modellen als 603s4.

Chrisler V8 5898cc motor.

Achterwielaandrijving en schijfremmen rondom
gewicht : 1765kg.



De Bristol Blenheim auto samen met het Bristol Blenheim vliegtuig
auteur : Bristol Owners Club
Bron :  - Wikipedia    CC 3.0
            - tinternet

27-06-2012 om 08:42 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:auto
(0)
26-06-2012
nieuwsgierig h�bel20-aex 26/6/2012
beurs 26 juni 2012

Slotkoers    Bel20     26 juni 2012



Bron : De Telegraaf - DFT

Slotkoers    AEX     26 juni 2012



Bron : De Telegraaf - DFT

26-06-2012 om 17:46 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:beurs
(0)
nieuwsgierig h�Bristol Brigand&Britannia
Bristol 603 s3 Brigand en Britannia
bri
B     b    B     b    18  i 33
Bristol 603 s3 Britannia en Brigand

De Bristol 603 Brigand en Britannia (series3) werden gebouwd van 1982 tot 1994.

Ze kregen ook weer de namen van beroemde vliegtuigen van de Bristol Aeroplane Company.



Bristol 603 Britannia (1986)
auteur : 1986 BRISTOL BRITANNIA    CC 2.0

De standaard uitvoering was de Britannia met de 5,9liter motor.

De grille was kleiner dan bij de voorgaande modellen.

De achteruitkijkspiegels werden moderner en de achteruitrijlichten werden mee geïntegreerd bij de achterlichten en richtingsaanwijzers.



Bristol 603 Britannia
auteur : www.autoweek.nl

De Bristol Brigand werd uitgerust met een Rotomaster turbocharger en een koppelingsomvormer.

Door de plaatsing van de turbocharger was er natuurlijk een uitstulping van de motorkap.

Meer ruimte voor de koplampen en een kleinere grille.
Roestvrij-stalen strippen in de bumpers.

Topsnelheid : 241km/h
verbruik : 17l/100km
prijs : ca.£40.000



Bristol 603 Brigand(ca.1984)
auteur : Charles01    CC 2.5

Er was ook nog een Brigand series 2 uitvoering, deze had kleinere strips in de bumper zodat er meer rubber zichtbaar was.



Bristol 603 Brigand
auteur : www.bristolcars.co.uk


Bristol 603 Brigand
auteur : www.bristolcars.co.uk
Bron :  - Wikipedia    CC 3.0
            - tinternet

26-06-2012 om 04:24 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:auto
(0)
25-06-2012
nieuwsgierig h�bel20-aex 25/6/2012
beurs 25 juni 2012

Slotkoers    Bel20     25 juni 2012



Bron : De Telegraaf - DFT

Slotkoers    AEX     25 juni 2012



Bron : De Telegraaf - DFT

25-06-2012 om 17:53 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
Categorie:beurs
(0)
nieuwsgierig h�Bristol 603s2
Bristol 603 s2
bri
B     b    B     b    18  i 33
Bristol 603 s2

De Bristol 603 s2 werd gebouwd van 1978 tot 1982.

De s2 was een licht gewijzigde versie van de 603.



Bristol 603 s2
auteur : www.thecartorialist.com

De Bristol 603 s2 kreeg een nieuw ontworpen uilaat.

De grille werd gewijzigd evenals de positie van de koplampen.

De verluchting ging niet meer via de hoedenplank maar door roosters in de flanken achteraan.



Bristol 603 s2
auteur :www.thecartorialist.com

Motor : Chrysler V8 5899cc.
standaard airco, elektrische ruiten vooraan, elektrische zetels, lederen bekleding en stuurbekrachtiging
optioneel zetelverwarming vooraan, een zonnedak en getinte ruiten



Bristol 603 s2
auteur : www.thecartorialist.com


Bristol 603 s2
auteur : www.thecartorialist.com
Bron :  - Wikipedia    CC 3.0
            - tinternet

25-06-2012 om 00:00 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
Categorie:auto
(0)




Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 

voor volledig scherm
...klik hier
kerst 2014


Laatste commentaren
  • nike air max 97 (yanxia39)
        op Luchtballonvaart
  • vriendelijk blog bezoekje (kinrooi webradio)
        op Kerstgroet
  • Hallo, lieve zondaggroetjes ... (gita)
        op Kerstgroet
  • Hoikes (steffie)
        op Luchtballonvaart
  • Hoikes (steffie)
        op Kerstgroet
  • Hoofdpunten blog saagje
  • Het oude moedertje
  • De legende van de maïs
  • Mans van de Maone
  • De boer en de duivel
  • De twee advocaten(slot)

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto



    Kribbelboek
  • vriendelijk blog bezoekje
  • Fijn weekend toegewenst
  • Fijne Zondag gewenst
  • Groeten uit Knokke-Heist
  • Groeten uit Knokke-Heist

    waaroemni
    E-mail mij


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Gratis aanmelden bij searchengines.

    Foto

    Archief per week
  • 23/12-29/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Welkom bij De Vrolijke Bloggers
    Laatste commentaren
  • nike air max 97 (yanxia39)
        op Luchtballonvaart
  • vriendelijk blog bezoekje (kinrooi webradio)
        op Kerstgroet
  • Hallo, lieve zondaggroetjes ... (gita)
        op Kerstgroet
  • Hoikes (steffie)
        op Luchtballonvaart
  • Hoikes (steffie)
        op Kerstgroet
  • Zondagse groeten (rudi)
        op Vredespaleis
  • Goedemorgen, een fijne dag gewenst. (Jasmijn2)
        op Vredespaleis
  • DE MAT (Maarten)
        op Kerstgroet
  • Zonnige groetjes uit Hasselt. (Jasmijn2)
        op Oklahoma
  • Kom jou een fijne Valentijn wensen ... (gita)
        op Kerstgroet
  • Fijne zaterdag, maatje(s)... (gita)
        op Kerstgroet
  • woensdaggroetjes (Frankie)
        op Kerstgroet
  • zomermissende zonloze zaterdagse zendingen (Frankie)
        op Oklahoma
  • GROETJES VAN UIT VILVOORDE (ESTER EN LEON)
        op Kerstgroet
  • Het is inderdaad veel te lang geleden dat ik hier was (marylou)
        op Kerstgroet
  • Zaterdaggroetjes maatje(s)... (gita)
        op Kerstgroet
  • Lieve groetjes en fijne dinsdag... (gita)
        op Kerstgroet
  • gelukkig nieuwjaar! (lipske)
        op Kerstgroet
  • Bijna weekend blogmaatje(s)... (gita)
        op Kerstgroet
  • Fijne start van de nieuwe week maatje ... (gita)
        op Luchtballonvaart
  • Hoi maatje (steffie)
        op Luchtballonvaart
  • Fijn weekend & Fijne feestdagen (Bernward - DF6JL)
        op Luchtballonvaart
  • hallo (lipske)
        op Luchtballonvaart
  • Lieve groetjes aus Oberhausen (Bernward - DF6JL)
        op Luchtballonvaart
  • Fijn weekend ... (gita)
        op Luchtballonvaart
  • Fijne dag maatje ... (gita)
        op Luchtballonvaart
  • Vrijdag groetjes maatje ... (gita)
        op Luchtballonvaart
  • hallo (lipske)
        op Luchtballonvaart
  • Fijne midweek blog maatje... (gita)
        op Paulus Potter
  • Fijne start van de nieuwe week ... (gita)
        op Willem Tell
  • Weekendgroetjes ... (gita)
        op Oklahoma
  • Fijne dag maatje ... (gita)
        op Apollo 12
  • hallo (lipske)
        op Apollo 12
  • Nen goeie mergent (Jeske)
        op Apollo 12
  • Fijne dinsdag ... (gita)
        op Tirpitz
  • Zondaggroetjes ... (gita)
        op US Marine Corps
  • Vrijdag groetjes maatje ... (gita)
        op Wilhelm Röntgen
  • hallo (lipske)
        op Sabena
  • Fijne midweek blog maatje... (gita)
        op Hawker Hurricane
  • Fijne start van de nieuwe week ... (gita)
        op Spaanse furie
  • Hoi Maatje (steffie)
        op Chevrolet
  • dat waren tenminste nog auto's ! (meeuw)
        op Chevrolet
  • Weekendgroetjes ... (gita)
        op Ivy Mike
  • hallo (lipske)
        op Bohemian Rhapsody
  • Donderdaggroetjes blog maatje... (gita)
        op Bohemian Rhapsody
  • Fijne dinsdag ... (gita)
        op Burger King
  • Zondaggroetjes ... (gita)
        op Metro van New York
  • Fijne dag maatje ... (gita)
        op Bunzing 2
  • Ben er weer... (gita)
        op Juan Luna
  • Hoi maatje (steffie)
        op Buntgras
  • Hallo Waaroemni,fijne avondgroetjes uit Terneuzen met veel liefs van Lilian en Paolo. (paolo)
        op Bungeejumpen
  • hallo (lipske)
        op The Walt Disney Company
  • Dinicreatief (Dini)
        op Bulwers fazant
  • MAANDAG!!! MAAK ER EEN FIJNE DAG VAN. (Rachel Belmans)
        op Bell X-1
  • hallo (lipske)
        op Bultkrokodil
  • Dag blogmaatje (Beverse Weetjes)
        op Great Chicago Fire
  • Dinicreatief (Dini)
        op Bulthaarmos
  • EERSTE GROETJES VAN UIT TURKYE! (Rachel Belmans)
        op Bullterriër
  • Dag Waaroemni,we wensen je een heel fijne zondag toe,groetjes uit Terneuzen met veel liefs van Lilian en Paolo. (paolo)
        op Bullterriër
  • Zondaggroetjes ... (gita)
        op Bullterriër
  • Hoi maatje (steffie)
        op Bullshitbingo
  • Dag Waaroemnie.Na onze 5-3 overwinning tegen K.FC.Izegem kom ik Je graag nog een fijne en gezellige zaterdagnamiddag toewensen. (Jos Vande Ghinste)
        op Bullshitbingo
  • Lieve weekendgroetjes! (Cates)
        op Bullshitbingo
  • Weekendgroeten blogmaatje(s) (Rudi)
        op Werelddierendag
  • Een fijn weekend gewenst (Benthe)
        op Werelddierendag
  • Fijne dag maatje ... (gita)
        op Werelddierendag
  • hallo (lipske)
        op Werelddierendag
  • Fijne midweek blog maatje... (gita)
        op Bullers albatros
  • Dag Waaroemni,prachtige fotoreportage,fijne midweekse groetjes uit Terneuzen met veel liefs van Lilian en Paolo. (paolo)
        op Bullers albatros
  • MAAK ER EEN MOOIE DAG VAN!! (Rachel Belmans)
        op Bullers albatros
  • Hoi maatje (steffie)
        op Bullers albatros
  • fijne avond ! (meeuw)
        op Bullers albatros
  • Prachtige foto's met een mooie beschrijving (José)
        op Bullers albatros
  • Dag Waaroemnie.Ik wens Je een heerlijke zonnige dinsdag toe. (Jos Vande Ghinste)
        op Bullers albatros
  • Een tof weekske wens ik je ! (Jeske)
        op The Flintstones
  • Goede morgen. (Jos Neys)
        op The Flintstones
  • Fijne maandag maatje... (gita)
        op The Flintstones
  • Het is maar hoe je het bekijkt. Ik wens je een heel mooie zondag. (Loek)
        op De Fabeltjeskrant
  • Dag Waaroemni,fijne zondag met groetjes uit Terneuzen van Lilian en Paolo. (paolo)
        op De Fabeltjeskrant
  • Lieve zondaggroetjes ... (gita)
        op De Fabeltjeskrant
  • Hallo (Athea)
        op Dag van de klant
  • die mennekes hebben allebei gelijk.. (Alda Bosmans)
        op Dag van de klant
  • een lieve groet ... (meeuw)
        op Dag van de klant
  • fijn weekend.... (Martine)
        op Dag van de klant
  • Veel kleine winkels zijn er niet meer, warenhuizen daarentegen wel (Annie & Rogier)
        op Dag van de klant
  • Fijn weekend gewenst ...uit Retie :lol: (Jeske)
        op Dag van de klant
  • Weekendgroetjes ... (gita)
        op Dag van de klant
  • hallo (lipske)
        op Biosfeer 2
  • Lieve dinsdaggroetjes blog maatje... (gita)
        op Honda
  • De herfst is begonnen (Wilfried)
        op Das Rheingold
  • Lieve zondaggroetjes ... (gita)
        op Das Rheingold
  • Vrijdag groetjes maatje ... (gita)
        op Armada de Moluccas
  • hallo (lipske)
        op Armada de Moluccas
  • Midweekgroetjes ... (gita)
        op Bullenpees
  • Fijne start van de nieuwe week blogmaatje ... (gita)
        op General Motors
  • Weekendgroetjes ... (gita)
        op Windows ME
  • hallo (lipske)
        op Newport Transporter Bridge
  • Lieve donderdaggroetjes ... (gita)
        op Newport Transporter Bridge
  • Fijne dag maatje ... (gita)
        op Californië
  • Goedemorgen Waaroemnie.Na 3 maand ben ik er gelukkig weer bij. (Jos Vande Ghinste)
        op Californië

  • Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!