De groep Luxottica, marktleider op vlak van design, productie en verkoop van trendy, luxueuze en sportieve brillen, en tegelijkertijd eigenaar van het iconische merk Ray-Ban kondigt een sponsoringovereenkomst aan met Ferrari S.p.A. Voortaan zullen alle wagens SF16-H van Ferrari tijdens de Formule Eenwedstrijden met het logo van Ray-Ban racen.
Meer dan zevenenhalve decennia lang heeft Ray -Ban zijn stempel gedrukt op de wereld van de muziek, de kunst en de film. Het merk is cultuur en lifestyle wereldwijd beïnvloed en staat voor succes, excellentie en faam. Sinds 1937 voert het merk traditie, vernieuwing en durf hoog in het vaandel.
Of, om het in de woorden te zeggen van CEO Luxottica Leonardo Del Vecchio : « Vandaag vieren we een akkoord dat voor ons van essentieel belang is. We hebben immers de eer deel te maken van de Ferrari-stal, een merk dat dezelfde ambities koestert als wij: authenticiteit, culturele relevantie en excellentie. ».
Prada eyewear
Prada stelt zijn nieuwe collectie brillen Prada Mod voor in een exclusieve digitale film met Vanessa Moody in de hoofdrol. Moody is met haar charme en pittige zelfverzekerdheid op en top vrouwelijk. De film van Prada Mod wil een hedendaagse interpretatie tonen van het lef waarmee de Britse Mods van bij het begin in de wereld stonden. Met hun branie, hun open kijk op de wereld en hun vrijheid waren de Mods van bij het begin al niet tot een hype te herleiden. Mods was een levenswijze, een ingesteldheid.
Als leidereader van de Mod Tribe lijkt Vanessa Moody als het ware te zweven boven haar postindustriële omgeving. Ze brengt een boodschap die ze ontleed heeft aan Alan Sillitoe ‘Al wat de mensen beweren dat ik ben, ben ik niet’ onder de vorm van een neorealistisch sprookje. Elk woord van de mantra wordt als een cryptisch raadsel in acht afleveringen gebracht. De nieuwe brillencollectie Prada Mod Eyewear trekt zich niets aan van de voorschriften inzake elegantie en steekt er in zekere zin zelfs de draak mee.
De nieuwe brillen zijn elegant en vormen een uitgekiende constructie bestaande uit details in acetaat in een metalen frame. Het merk presenteert aldus een creatieve combinatie van sixties- en hedendaagse toetsen, zowel voor zonnebrillen als voor optische brillen.
Oakley:
Oakley, het merk dat in de sportwereld vooral gekend is om zijn vernieuwende spirit en uitzonderlijke prestaties, heeft zopas een speciale reeks brillen uitgebracht onder de naam Green Fade — een collectie die speciaal ontworpen is voor de kruim van alle atleten die niet snel tevreden zijn.
Oakley gaat opnieuw voor groen, de kleur waaraan het merk in de jaren 80 zijn succes te danken heeft. Door het iconische groen, dat ondertussen gelijk staat aan prestaties, en de moderne technologie van de Prizm glazen te combineren, hoort de Green Face collectie bij de top sportbrillen.
De collectie zonnebrillen Green Fade zijn verkrijgbaar met speciale Oakley Prizm-glazen, waarbij gebruik gemaakt werd van een revolutionaire techniek die oog heeft voor details en zo prestaties in de hand werkt. De getinte glazen passen zich snel aan het licht en aan een specifieke omgeving aan.
De collectie Oakley Green Fade biedt daarnaast ook uitstekende producten aan voor allerlei sportdisciplines, zoals EVZero, Jawbreaker, Radar EV Path, Flak 2.0 XL en RadarLock Path, alsook trendy modellen voor alwie graag buiten de lijntjes kleurt, zoals Frogskins en Crosslink Zero RX. Alle brilmonturen worden met de hand groen gekleurd.
|