In Cleveland werden in 1958 2 zesdaagse ingericht met telkens een andere indeling van de uren.
Voor die van januari (20-29) reed men 6 uren per dag maar wel over 9 dagen,in okt.-nov. (27/10-
4/11) reed men 14 uren,onze landgenoot E.Vandevelde was telkens bij de winnende ploeg die
uit drie renners bestond.In de USA te Des Moines reed men in 1915 dan weer acht dagen telkens
8 uren,hier waren W.Mitten - Jack Blatz (USA) de beste,ook in Frankfurt in 1912 waren deze uren
van toepassing en wonnen Albert Eicholz - Rosenfeld (D).In Gent werd vanaf 1957 de finale ook
achter derny's verreden en waren Rik Van Steenbergen en Fred De Bruyne de winnaars.In 1960
reed men te Munster (D) 2 x 3 dagen tot 100 uren hier was de overwinning voor F.Pfenninger (Zw)
H.Junkermann (D). Newark (USA) heeft 2x ingericht en telkens met een andere dagindeling.In
1910 reed men dagelijks 16 uur en in 1914 waren dat 10 uren per dag.Te Parijs reed men in 1928
op de open piste (Buffalo) en werd er 5 dagen gekoerst,de zege was voor A.Tonani (I)-O.Bocheron(F)
Voor Toulouse 1906 waar de broers Leon en Emile Georget (F) wonnen,werd er in openlucht gereden
maar na 51 uren werd de wedstrijd stop gezet en na 21 uren onderbreking opnieuw gestart in totaal
reed men 123 uren.
29-12-2007 om 06:18
geschreven door Willy
|