Inhoud blog
  • Woensdag 21 april 2010
  • Zondag 18 april 2010
  • Zaterdag 17 april 2010
  • Woensdag 14 april 2010
  • Zondag 11 april 2010
    Andere Blogs
  • seniorennet.be
  • Luc Heirbaut
  • PaulVDB
  • Herman Moerenhout
  • Hank Mees
  • Frank Suys
  • Zoeken in blog

    Antoine9100
    Dagboek en Bedenkingen
    11-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 11 Augustus 2007
    Verrebroek-Breskens-Verrebroek
    De VWB semi-klassieker naar Breskens.  140 km door het vlakke land en de polders.  Goed weer en weinig wind, wat wil een mens nog meer.  Dus alles perfect om er een perfecte rit van te maken.  Alleen de bevoorradingen lieten te wensen over.  Er waren blijkbaar meer deelnemers dan verwacht waardoor wij steeds bij de bevoorradingen aankwamen en er steeds hetzelfde liedje weerklonk: sorry alles is op.  Als ge dan 3 euro moet betalen kunt ge toch wel verwachten om op geregelde tijdstippen toch eens iets te eten en te drinken te krijgen.  Voor mij persoonlijk was dat geen probleem omdat ik toch wel het nodige voedsel bijhad, maar mensen die vertrekken met lege zakken en hopen om onderweg iets naar binnen te kunnen steken kwamen waarschijnlijk bedrogen uit.  Tenzij zij heel vroeg vertrokken waren en nog van de schamel gevulde tafels konden genieten.  Want wat snoep en een lekstok is toch echt meer iets voor kinderen en niet voor volwassenen die 140 km of meer gaan fietsen.  Maar buiten dit alles is deze dag toch nog meegevallen door de weersomstandigheden.
    Afstand = 159 km, Tijd = 7u29', Gem = 26,6 km/u, HR = 129/158, Kcal = 3394.

    >> Reageer (0)
    10-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 8 Augustus 2007
    Klik op de afbeelding om de link te volgen VDB is back in business
    Ook vandaag niet zelf fietsen, maar wel naar het dernycriterium in Antwerpen.  Door wegwerkzaamheden was het te rijden rondje iets kleiner dan vorige jaren, waardoor we de renners sneller terug te zien kregen.  Het weer zat gelukkig 's avonds mee, want tot half vier had het steeds geregend, en vorig jaar indachtig zag het er weeral niet goed uit.  Maar het bleef droog, met wel een frisse wind van over de Schelde, zodat alles in normale omstandigheden kon verlopen.  En maar best ook, want ongeveer de helft van het parcours bestond uit klinkers en kasseien.  Een kleine Parijs-Roubaix achter de derny.  En dat het niet ongevaarlijk was, bleek al gauw in de eerste reeks met een valpartij van Staf Scheirlinck.  Maar zoals het een renner betaamt, rechtstaan, eens kijken naar de gehavende dij, elleboog  en gescheurde broek, en vlug weer de fiets op.  Niet zoals die mietjes van voetballers, die bij het minste contact blijven rondtollen over de grond, om zoveel mogelijk tijd te winnen.  En dan in de tweede reeks was het goed prijs: Eric Zabel ging tegen de grond in de laatste ronde, reed nog tot aan de aankomst, maar kon door zijn geblesseerde schouder niet meer starten in de finale.  Pech voor de toeschouwers, maar dan was er nog ons aller Frankske Vandenbroucke, beter gekend als VDB.  In de eerste reeks goed meegestreden in de kop van de koers, met een vierde plaats als resultaat.  Bij de commentator zei hij dan dat hij zich in de tweede reeks wat ging sparen voor de finale om daar dan mee te strijden voor de overwinning.  En zo geschiedde.  Steeds bij de eerste vijf/zes rijden tot er een afscheiding kwam, maar dan op zeven ronden van het einde moest hij toch de andere vijf laten gaan.  En toen begon het festival VDB.  Een daverend applaus bij elke doortocht, meer dan voor alle andere renners samen.  En dat bleef zo duren tot aan de aankomst.  GEWELDIG zou Eddy Wally zeggen.  En het was inderdaad een geweldige sfeer op het einde van de wedstrijd, die uiteindelijk gewonnen werd door Gert Steegmans.  Maar dat laatste was voor de meeste toeschouwers waarschijnlijk maar bijzaak.  We hadden VDB terug gezien, en laat ons hopen dat het nu een beetje langer duurt, zodat we hem volgend seizoen misschien nog een paar leuke dingen zien doen.

    >> Reageer (0)
    07-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 5 Augustus 2007
    Zondag = Zondag
    Zoals de naam het zegt is deze dag er een om in de zon te zitten.  Kwestie van de kerk een beetje in het midden te houden en we deze zomer toch al zo weinig dagen met echt zomerweer hadden, stond er vandaag geen fietsen op het menu.  Het is niet dat ik slecht gerecupereerd was van gisteren, maar moeder de vrouw wil ook wel eens wat.  En dat was deze keer naar het strand gaan om daar een ganse dag op onze luie krent te liggen.  Ook een manier om te herstellen van de geleverde inspanningen gisteren.  Ik  had daar wel een beetje schrik van om op een zondag naar zee te rijden wegens overvol en lange files, maar richting Nederland viel dat al bij al heel goed mee.  En ook op het strand was het nog te doen.  Ook onze vrienden terug gezien en een lekker babbeltje geslagen.  Zo gaat de tijd vlug vooruit.  Tussenin regelmatig eens in de zee duiken, wat eten en drinken, en voor ge het weet is het weeral tijd om ons boeltje op te ruimen en terug in de auto te laden.  Maar eerst nog iets gaan eten, midden in de polder, en dan terug naar huis.  En ook deze keer geen ellenlange files, zodat deze dag toch nog een aangename verpozing was in deze lange ellendige zomer.

    >> Reageer (0)
    06-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 4 Augustus 2007

    Sean Kelly Classic
    Vroeg opstaan, vroeg vertrekken voor 200 km naar de Baraque Fraiture.  En als ge denkt van daar rustig alleen aan te komen, denk dan maar gauw iets anders.  Met meer dan 4600 deelnemers was het koppen lopen aan de inschrijving, maar alles liep uiteindelijk nog redelijk vlot, zodat we om 9.30 uur de eerste kilometers konden afmalen.  En dat ging verbazend vlug vooruit, vooral als ge weet dat het vertrekpunt op 630m hoogte lag, en dat die eerste 20 kilometers vooral bergafwaarts gingen.  Goed voor het gemiddelde, maar dan moogt ge niet beginnen denken dat alles verder vlotjes zal verlopen, want uiteindelijk zit het venijn in de staart, want dan moeten al die meters terug naar boven gereden worden.  Maar goed, dat is voor later.  De eerste beklimmingen waren van een redelijk niveau, dwz mooie en een beetje gelijkmatige klimmen, zoals de Vaux Chavanne en vooral ook de Côte de Villettes.  Ik herkende die van vroeger in de liefhebberskoersen, en moet die ook onthouden om misschien bij een volgende mini-LBL nog eens te doen.  Daarna de Côte de La Gleize en de Côte de la Vecquée waren ook geen onbekenden en hadden we vorig jaar reeds geheel of gedeeltelijk gedaan.  Maar dan kwam het betere werk met de Redoute en de Chambralles.  Beiden voor mij bekend, vooral de Redoute die ik al veelvuldig naar boven gereden had, maar dan wel met de auto.  Maar nu met de fiets was het andere koek, alhoewel bijna iedereen die naar boven kan rijden met de gepaste versnelling, maar ik kan dat geen klimmen noemen.  Dat is gewoon trekken en sleuren en stoempen, stoempen, stoempen.  Was er daar ook nog een grappenmaker die iedereen nog wat moed wilde geven en daar in grote witte cijfers 21% had neergekalkt.  Daarna volgde onmiddelijk de Chambralles, waar ik ook al met de auto was opgereden, maar heel veel herkende ik hier toch niet meer, behalve de laatste honderden meters waar we gestaan hadden bij het passeren van de koers.  Gevolg was dan ook dat die eigenlijk vrij lang duurde met ook heel sterk stijgende stukken tot tegen de 20%.  Vanaf toen werd het alleen maar zwaarder en zwaarder, vermits ook de kilometers al een beetje begonnen te tellen en de vermoeidheid van alle vorige klimmen niet zomaar uit de beentjes was verdwenen.  De Côte de St-Roch (de eerste klim in de grote LBL) en de Côte de Ferrière konden nog redelijk genomen worden, maar dan volgde de Col de Rideux.  Waarom noemen ze dat eigenlijk Col en niet Côte zoals alle andere?  Wel als ge daar naar boven rijdt weet ge het direct.  Na 95 km begint dat al op een Col te trekken:  vrij lang en zwaar, vooral op het einde als ge denkt van bijna boven te zijn, komt er dan nog een bocht en weeral een heel steil stuk naar boven, en daarna nog een en dan nog een.  Zoals meestal is parcourskennis wel belangrijk om de krachten een beetje te doseren.  En dat laatste heb ik daarna ook gedaan voor de laatste 30km, vermits er dan nog 3 Côtes kwamen en ook nog het allerlaatste stuk terug naar boven op de Baraque Fraiture.  Dan moet ge ook nog ongeveer 200m stijgen, wel via iets grotere wegen en iets minder steil. Maar dat staat dan ook niet meer vermeld als klim, maar ge voelt het wel in de benen.  Uiteindelijk zijn we dan toch terug binnen geraakt, iets later dan voorzien, waardoor we onmiddelijk ons boeltje moesten pakken om terug een beetje op tijd thuis te komen.
    Naderhand toch tevreden om dat eens te hebben meegemaakt, en ook een heel klein beetje fier op onszelf.  Ik ben wel geen echte berggeit maar toch overal redelijk, op enkele kleine stukjes na, naar boven geraakt.  Bij vele anderen ging dat veel en veel vlotter, maar er waren er ook veel die hele stukken te voet moesten doen, en dan is het eindpunt ineens nog heel ver af (in tijd dan toch).  Maar ondanks alles doet iedereen dat toch naar best vermogen, en alle dagen zijn ook niet gelijk.  Dus toch ook proficiat aan alle anderen van de club die deze zware tocht gereden hebben.
    Als ge onderstaande gegevens eens bekijkt valt wel onmiddelijk het grote aantal verbruikte calorien op, en dan wetende dat ik heel weinig gegeten heb (wegens maag- en darmproblemen), is de verrassing nog groter.  Maar heel gezond kan het toch niet zijn op die manier.  Een van de volgende keren krijgt ge dan een hongerklop en is het gedaan met vlotjes fietsen.  Maar dat zijn dan weer zorgen voor later.
    Afstand = 133 km, Tijd = 7u32', Gem = 21,5 km/u, HR = 139/185, Kcal = 5109, Hm = 2405 m.


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 1 Augustus 2007
    Weeral problemen met de timing.  De buren hadden ons uitgenodigd voor een BBQ, en zo een aanbod kan een mens moeilijk afslaan.  Maar op woensdagavond wordt er gefietst, dus een tussenoplossing gezocht en daarom wat vroeger vertrokken en ook wat vroeger terug naar huis.  Maar al bij al heb ik toch nog de nodige kilometers gesprokkeld aan een matig tempo.  Ook in het vooruitzicht van de zware rit van zaterdag: de Sean Kelly in Vielsalm.
    Afstand = 61 km, Tijd = 2u11'; Gem = 27,1 km/u, HR = 128/149, Kcal = 1374.

    >> Reageer (0)
    29-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 29 Juli 2007
    Na onze club-BBQ van gisteravond werd het vanmorgen geen fietsen.  Regen, regen, regen ....  Ik ben dat str...weer nu toch ook wel stilaan meer dan beu aan het worden.  Alhoewel we wat het fietsen betreft eigenlijk nog niet te veel moeten zagen.  Meestal was het op de voor ons kritieke momenten droog en konden we onze geplande ritten rijden.  Maar deze morgen liep het wel heel erg mis.  Alles kletsnat en 's morgens nog steeds regenen en donkergrijze wolken.  De goesting was weeral direkt over en ik ben dan ook lekker droog binnen gebleven.  Eens benieuwd hoeveel "echte" mannen er vertrokken zijn, maar ik ben er wel zeker van dat ze ook gesakkerd hebben als ze thuis komen en zien hoe vuil de fiets weeral is.  Maar voor het tweede deel van volgende week voorspellen ze toch iets beter weer.  Zien wat daar weeral van zal uitkomen, want ons Frankske durft er wel al eens met zijn pet naar gooien.

    >> Reageer (3)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 28 Juli 2007
    De tijdrit
    Deze namiddag de allesbeslissende tijdrit in de Tour over een afstand van 55 vlakke kilometers.  Het wordt nog spannend, want Cadel Evans is volgens mij wel de iets betere tijdrijder dan Contador.  Maar of hij bijna 2 minuten kan goedmaken zullen we moeten afwachten.
    Dan maar eerst zelf gaan fietsen in onze 'geliefde' polders.  En weeral eens veel wind, dus dat wordt stoempen, stoempen, stoempen.  Gelukkig waait die uit het goede gat, zodat we bij het terugkeren ook die wind in het gat hebben.
    Afstand = 82 km, Tijd = 3u03', Gem = 28,7 km/u, HR = 125/165, Kcal =1949.
    En nu vlug naar huis om de ontknoping van de tijdrit en ook van de Tour te zien.  Werd me dat even spannend zeg.  Wie had eigenlijk nog echt rekening gehouden met Leipheimer ?  Als Contador zich na halfweg niet een beetje herpakt had, stonden ze misschien alle drie op tien seconden, alhoewel met drie op 35 seconden is ook niet mis na 3500 km.  Maar eind goed, al goed, want mijn favoriet die ik reeds twee weken geleden had naar voor geschoven heeft het gehaald.  Het was dan wel mede door extra-sportieve elementen, maar dat vindt ge later in de statistieken niet meer terug.  Proficiat Alberto Contador.  Had ik nu maar echt geld op hem ingezet, maar ja, als mijn tante wielekes had ..... 

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 25 Juli 2007
    Spannend
    Wat iedereen gehoopt had is ook voor een groot deel uitgekomen.  Het werd spannend in de zware bergrit van de Tour met aankomst boven op de Aubisque.  Een prachtig spektakel, zoals we bijna in alle bergritten reeds gezien hadden.  Kortom een mooie Tour, ware er niet alle speculaties en geruchten die meer en meer werden aangewakkerd door de Franse pers.  Als ze niet kunnen verdragen dat hun eigen renners moeilijk kunnen volgen moeten ze ook niet ieder ander buitenlands renner gaan beschuldigen zonder echte bewijslast.  Er is misschien wel iets aan de hand dat wij niet weten, maar dan moeten ze ook maar met echte bewijzen afkomen, dan hebben ze recht van spreken.  Maar ondanks alles blijf ik erbij dat we een mooie Tour hebben gezien, veel mooier en spannender dan de laatste jaren.
    Na de rit ging ik dan maar zelf fietsen, maar misschien door alle emotie ben ik vergeten om mijn hartslagmeter aan te zetten om te registreren, dus geen gegevens.  Wel heb ik een idee over de afstand, namelijk ongeveer 50 km. 

    >> Reageer (0)
    23-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 22 Juli 2007
    Rustig polderritje vandaag naar Westdorpe/Zuiddorpe.  De benen voelen een beetje stram aan en het zitvlak is nogal gevoelig van het lange zitten op het zadel gisteren.  Maar dat zal wel beteren eens we een tijdje op weg zijn.  Rustig meepeddelen en een babbeltje slaan over onze rit van gisteren, en over de tijdrit in de Tour.  Zo komen we snel aan de dijk voor het begin van het snelle gedeelte, en de wind zit gunstig dus zal de snelheid ook wel hoger liggen.  Maar reeds vooraleer de eerste honderd meters gereden waren en nog voor we een tweede groepje konden vormen : Knal !  Lekke band voor Hugo.  Dus maar eventjes gewacht en dan met vieren de achtervolging inzetten.  En het ging inderdaad heel snel.  Zonder echt te forceren konden we in het eerste stuk gemakkelijk rond de 47 à 49 km/u halen.  Maar in het tweede gedeelte was het wel iets minder met een strakke zijwind.
    Afstand = 79 km, Tijd = 2u54', Gem = 29,0 km/u, HR = 111/163, Kcal = 1495. 

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 21 Juli 2007
    Nationale Feestdag
    Dit is ook de dag dat onze (nieuwe?) eerste minister Yves Leterme op vraag van de RTBF om de Brabançonne te zingen, een versie van het Franse volkslied ten berde bracht.  Knap gedaan van onze top-politieker.  Arm Vlaanderen zeker ?
    Maar nu over ons. Wij kennen wel het Belgische volkslied en zelfs nog een groot deel van de tekst ook.  Maar niemand die ons vraagt om dat te zingen, dus zullen we ons maar verder concentreren op onze fiets.
    Op deze Belgische feestdag stond de rit "bij de Jos" geprogrammeerd.  Ongeveer 150 km lang en de meeste daarvan langs de dijken van de Nete, Netekanaal, Albertkanaal, Kleine Nete, Dijle, Zenne, Rupel, en misschien ben ik er nog een paar vergeten.  Een rit die we vorig jaar voor de eerste keer hebben gereden, dus geen grote verrassingen deze keer.  Mooi en rustig fietsen normaal gezien, alhoewel het op deze nationale feestdag wel drukker was dan vorige keer, vooral in de namiddag.  Maar ja, iedereen heeft verlof en alle winkels zijn gesloten, dus wat doet een mens dan met dit mooie weer ?  Eens gaan fietsen op de dijken natuurlijk.  Maar al bij al is het wel nog meegevallen, behalve dan voor Daniel die in de voormiddag onzacht kennis maakte met de harde dijkgrond.  Gelukkig viel de schade nog mee, want anders was deze mooie dag in mineur geëindigd.
    Voormiddag:
    Afstand = 74 km, Tijd = 2u46', Gem = 27,7 km/u, HR = 116/141, Kcal = 1333.
    Namiddag:
    Afstand = 73 km, Tijd = 2u56', Gem = 27,1 km/u, HR = 122/152, Kcal = 1499.
    Totaal:
    Afstand = 147 km, Kcal = 2832.

    >> Reageer (0)
    19-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 18 Juli 2007
    Ik denk dat ik voor de eerste keer dit jaar, de volledige rit heb meegereden.  En het was ook voor de eerste keer dat ik dus deze rit heb gereden.  Een nieuwe variant om te vermijden dat we elke week in Meerdonk verzeilden.  En dat viel best mee, met lange rechte wegen.  Al bij al een rustige avond aan een gezapig tempo.
    Afstand = 54 km, Tijd = 1u55', Gem = 28,4 km/u, HR = 118/148, Kcal = 784.

    >> Reageer (0)
    16-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 15 Juli 2007

    De Griete

    Na de zwaardere rit van gisteren wordt het vandaag terug ons normale doen van altijd : de polders in.  En deze keer is De Griete weer aan de beurt.  Ons rustig laten meedrijven is de boodschap en ook het snelle gedeelte aan ons laten voorbijgaan.  Ik zal dan nog eens buschauffeur spelen van de tweede, tragere groep.  Dat is nu toch in de mode deze dagen met de Alpenritten in de Tour.  Dus het tempo iets opdrijven maar wel zodanig dat iedereen, mits een kleine inspanning, toch nog kan volgen tot het einde.  Zo wordt niemand in de steek gelaten en is iedereen tevreden.  Na de rit hebben we dan nog de tweede kleinzoon van Werner en Greta gedoopt, maar het was wel met bier.  Maar ja, een goede Schapekop moet daar tegen kunnen.

    's Namiddags was het naar de koers gaan kijken, want Walter ging daar nog eens het onderste uit de kan halen om zijn eerste wedstrijd te winnen !?!?!?  En het was warm, zeer warm, dus wij met de fiets naar Vrasene.  We zagen Walter verschillende keren vooraan in de groep meerijden, maar op het einde heeft hij daar een extra inspanning gedaan om een gat dicht te rijden, en dat kwam hem in de eindsprint duur te staan.  Gene prijs vandaag.  Volgende keer beter zeker, een beetje slimmer rijden en de anderen de kastanjes uit het vuur laten halen.  Want die zijn het koersen beter gewoon. Maar toch proficiat Walter.
    Afstand = 83 km, Tijd = 2u53’, Gem = 29,1 km/u, HR = 113/152, Kcal= 1310.


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 14 Juli 2007

    De Vlaamse Ardennen

    Eén van onze klassiekers, de rit naar en in de Vlaamse Ardennen met Freddy De Wilde als ervaren gids en terreinkenner.  We gaan terug met de auto tot in Leupegem en van daaruit is het dan gemakkelijk te vertrekken.  Beter dan vorig jaar, toen we van thuis uit met de fiets vertrokken.  We hadden dan wel veel meer kilometers (+/-170) maar de meeste daarvan liepen over vlakke wegen en ons verblijf in de Vlaamse Ardennen was eerder beperkt.  Maar nu terug naar vandaag: een tiental kilometers rustig aan met een beetje op en af, maar daarna gedurende 30 km was het straffe kost met tal van beklimmingen,zoals de Fiertelmeers.  Tot voor vandaag nog onbekend, maar nu weten we dat het een serieuze kuitenbijter is met stukken tot 20%.  Verder dan ook nog 3 beklimmingen van de Kluisberg, maar wel allemaal verschillend.  Ook nog vele bekende plaatsen gezien en links of rechts laten liggen, zoals de Koppenberg, De Paterberg, de Molenberg.  Het zijn wel allemaal kassei-klimmen dus niet echt aan ons besteed.  Ik hou het liever bij asfalt en beton, dat doet veel minder pijn aan mijn zitvlak, want dat is al één van mijn tere plekken.  Dus mij hoort ge niet zagen.

    Na de middag was het parcours iets minder snedig, wat voor de meesten onder ons welgekomen was.  Ikzelf voelde mij direct na de noen niet in optima forma, maar blijkbaar was ik toch niet alleen in dat geval.  Lange rustpauzes met eten en drinken zijn niet echt aan mij besteed en ik heb dan ook altijd een halfuur of zelfs nog iets langer nodig om terug in mijn ritme te komen.  Maar ja, het is nu eenmaal zo en we moeten ons dan maar een beetje aanpassen.  Voor de rest was het toch wel een best toffe dag, met eens een rit anders dan we gewoon zijn, en bovendien met een zalig weertje, niet te veel zon en zeker geen regen.  Freddy, bedankt, en ge moogt dat nog doen volgende jaren.

    Afstand = 122km, Tijd = 6u25’, Gem = 23,7 km/u, HR = 129/181, Kcal = 3694, HM = 1324 m. 


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag van een verblijf aan Zee

    Reeds een tijdje geleden dat ik hier nog iets van mij heb laten horen.  Maar verlof en software perikelen staken hier een stokje voor.  We hadden gepland om, zoals vorig jaar, twee keer een aantal dagen aan zee door te brengen, vooral om te gaan fietsen.  Wat dat geworden is staat hierna chronologisch vermeld.
    Daarna kwam de moderne tijd op de proppen.  Ik had mij voor het vertrek nog een laptop aangeschaft, om ritjes te plannen voor de GPS en ook om dit verslag bij te houden.  Maar dit verslagje was geschreven in Word 2007, en thuis kon ik niet de juiste manier vinden om dat simpel te copieren naar Word 2000.  Dat euvel is intussen verholpen en dit is dan het resultaat.


    Donderdag 28 Juni 2007

    Vertrek naar Koksijde

    De grote dag is aangebroken, we gaan naar zee.  Niet zoals in onze ver vervlogen jeugd om in het zand te gaan spelen of om schelpjes te rapen.  Wel om een aantal dagen te gaan fietsen, als het weer het toelaat tenminste.  En dat laatste zal wel een bepalende rol spelen als ge de weersvoorspellingen kunt geloven.  Het ziet er voorlopig niet veelbelovend uit, maar aan zee weet men nooit.  Het kan er op korte tijd volledig opentrekken, maar ook de andere kant opgaan.

    Vandaag ziet het er in elk geval goed uit, met voldoende zon en een redelijk aangename temperatuur.  Na het middageten vertrokken, snel uitgepakt en de fietskleren aan, voor een tochtje rond het vliegveld van Koksijde.  Want hier zijn de voorbereidingen in volle gang voor de grote airshow in het komende weekend.  We kunnen wel al genieten van enkele F16’s die als training reeds enkele van hun kunstjes tonen.  Hierdoor is onze rit wel aan de korte kant: slechts 26 kilometers lang, maar het is dan ook voor ons vakantie.

     

    Vrijdag 29 Juni 2007

    Naar Frankrijk

    Wat gevreesd werd is reeds snel waarheid geworden: regen, regen, regen.  Wat nu gedaan ?  Geen fietsweer, dus een alternatief plan zoeken.  Zullen we eens Frankrijk inrijden, naar Boulogne-Sur-Mer en dan zo langs de kustweg terug langs mooie dorpjes als Wimereux, Wissant en langs Cap Griz Nez en Cap Blanc Nez.  De heenweg verliep in de stromende regen.  Ik dacht nog altijd dat 130 km verder een ander weertype zou heersen, maar ik dooldde.  In Boulogne met de paraplu, die dan ook nog regelmatig overwaaide in de stormwind.  Geen plezant weer om in te blijven lopen, dus maar snel terug ingestapt in de auto en de terugtocht aangevangen.  Gelukkig werd het dan wel droog, maar nog wel altijd hevige wind.  Ook eens lekker om wat uit te waaien langs de kust.  Dat maakte van deze dag toch nog wel een beetje een geslaagde onderneming.

     

    Zaterdag 30 Juni 2007

    De eerste echte fietstocht

    Gelukkig is het vandaag droog, maar wel nog veel bewolking en veel wind.  We zullen dan maar onze eerste geplande rit rijden.  Via Nieuwpoort, langs de Ijzer en de Vladslovaart richting Diksmuide en daarna terug naar boven richting Koksijde, om dan nog eventjes een beetje van de Airshow mee te pikken. Alles via het knooppuntennetwerk van de Westhoek-Noord.

    Vanuit Ster der Zee reden we langs volgende punten:

    65 – 66 – 82 – 67 – 8 – 9 – 10 – 23 – 37 – 11 – 7 – 28 – 57 – 69 – 1 – 75 – 74 – 49 – 50 – 51 – 47 – 23 – 46 – 32 – 16 – 15 – 72 – 14 – 4 – 68 – 5 – 65 – en terug naar Ster der Zee.  Alles samen goed voor 65 km.  Maar op de Airshow hebben we niet lang vertoefd.  Wel nog wat extra kilometers naar De Panne (voor een lekkere Rodenbach van ’t vat) zodat we uiteindelijk uitkwamen op 76 km.  Een leuk begin en nu maar hopen op nog een paar lekkere dagen, want er staan nog wel enkele tochtjes gepland.

     

    Zondag 1 Juli 2007

    Een verplichte rustdag (SOLDEN)

    Gisteravond is het beginnen regen en deze nacht ook nog enkele stevige buien, zodat het deze morgen allesbehalve fietsweer was.  We hadden gepland om goed op tijd te vertrekken, met de fietsen op de auto naar Lo-Reninge om van daaruit te starten.  Maar als ge eens naar buiten keek was de goesting snel over.  We zullen dan maar eens naar Oostende rijden want daar zullen alle winkels wel open zijn voor de solden die gisteren begonnen.  En wat gebeurt er ?  Onderweg naar Oostende werd het steeds maar zonniger en warmer en daar aangekomen begon het op een echte zomerdag te lijken met een temperatuur van 20 graden.  Veel volk op straat en op de dijk, zoals dat in de zomer hoort te zijn.  Een gemiste kans want beter fietsweer kan men zich  niet wensen.  Hopen op morgen dan maar weer, en nu op TV het kampioenschap van België volgen.  En een dikke proficiat aan Stijn De Volder.  Sterk en ook slim gereden deze keer.  Nog eens versnellen juist na de top van de Hotond, als de anderen blij zijn dat ze boven geraakten in het wiel van Stijn.  Ge moet het toch maar kunnen.

     

    Maandag 2 Juli 2007

    Een beenhouwersreis

    Deze morgen zag het er, rond 8 uur, nog veelbelovend uit.  Blauwe lucht met enkele witte en lichtgrijze wolken.  Dus naar de bakker om verse pistolekes en in de winkel ernaast om de gazet en een mooie dag kondigde zich aan.  We hadden gepland om met de auto naar Lo-Reninge te rijden en van daaruit een ritje van ongeveer 68 km te doen.  Natuurlijk ging dat tochtje passeren langs Herberg De Vrede (voor de kenners is dat het café van de Abdij van Westvleteren).  Als ge het zelf maar te plannen hebt is dat wel gemakkelijk.  Maar bij het laden van de fietsen op de auto begon de lucht zich te vullen met donkergrijze wolken.  Dat zag er dus niet goed uit.  En inderdaad, onderweg reeds de eerste bui en in Lo de volgende.  Effe wachten en uitzien wat er zou volgen.  En dat was nog meer buien zodat de goesting om te vertrekken direkt over was.  Dus de fietsen terug op de auto gezet en terug richting Koksijde.  En daar aan de kust zag het toch iets lichter uit, maar dat was maar schijn, want plots begon het daar dan ook te stortregenen.  We hebben dan maar besloten om onze pick-nick in het appartement op te eten en daarna te zien wat zou volgen.  En gelukkig begon het er daarna toch beter uit te zien, zodat vlug nog een tochtje werd gepland en we uiteindelijk toch nog zo een 38 km konden fietsen.  Daarna nog een lekkere Tripel Karmeliet van het vat op een terras op het strand en de dag was dus toch nog half geslaagd.  En morgen zien we dan wel weer, want de voorspellingen laten niet veel goeds verhopen.  We zullen dan nog maar eens lekker eten en drinken vanavond, dan hebben we dat toch weeral gehad.

     

    Dinsdag 3 Juli 2007

    Proficiat

    Ja, inderdaad proficiat, voor het vrouwtje en ook voor mezelf, om het samen reeds 36 jaar vol te houden.  Want het is vandaag onze huwelijksverjaardag.  Op 3 Juli 1971 was het schitterend weer met temperaturen boven 30 graden.  Dat zal dus wel niet voor vandaag zijn.  Want het ziet er a                lles behalve zomer uit.  Donkere grijze wolken waaruit regelmatig de nodige nattigheid naar beneden valt.  Dus overschakelen naar het volgende alternatieve plan om het fietsen te vervangen.  We rijden eens tot in Nieuwpoort, weeral om wat winkels te bekijken, en in de hoop dat het tegen deze middag weeral wat beter wordt.  Dan zijn we snel terug om eventueel nog op de fiets te springen.  Maar dat laatste was niet nodig, want het bleef maar regenen tot half vier.  Dan is het wel wat laat om nog terug te rijden naar Koksijde en daar dan nog te vertrekken met de fiets.  Dus bleven we maar wat rondhangen op het staketsel van Nieuwpoort, en daar was wel wat te beleven met mensen met kinderen die probeerden om met een kruisnet enkele krabben te vangen.  Ook op het water zelf was het druk met verschillende zeilwedstrijden.  Dus toch nog enkele aangename uren gehad deze namiddag.

     

    Woensdag 4 Juli 2007

    Inpakken en wegwezen

    Voor de zoveelste keer van hetzelfde laken een broek.  Weeral grijs met af en toe wat regen.  Dus de daad bij het woord gevoegd en ons boeltje inpakken en vertrekken naar huis.  Hopelijk kunnen we dan in het weekend nog eens terug gaan om maandag al in de buurt te zitten voor de doortocht van de Ronde van Frankrijk.  En hopelijk krijgen we dan toch nog een klein beetje zomer.

    Gelukkig was het bij ons thuis ’s avonds droog zodat ik toch nog eens kon gaan rijden.  Wel redelijk laat vertrokken zodat het aantal kilometers beperkt bleef tot ongeveer 50, want ook nog eens vergeten de hartslagmeter aan te zetten om te registreren.  Dus is het een beetje met de natte vinger.

     

    Zaterdag 7 Juli 2007

    Joepie, we gaan terug naar zee

    Het ziet er goed uit, dus blijven we maar bij ons eerste plan om vanavond terug naar zee te vertrekken.  Maar eerst toch nog de rally van Temse meerijden wat alles samen toch zou moeten goed zijn voor nog ongeveer 90 km.  Zou moeten, want na ongeveer een uurtje waren we plots de pijlen die de goede richting aangeven kwijt.  Dan maar onze eigen richting verder gezocht en gewoon doorgereden tot Wachtebeke en zo via Moerbeke en Stekene terug naar huis.

    Dan vlug douchen en ons boeltje pakken.  En nu snel naar de zee om nog eens lekker te gaan eten.  Bovendien was het daar ook nog volledig open weer maar wel een venijnig windje langs het strand.  Maar niets om ons te stoppen om nog een wandelingske te maken en zo het eten (en drinken) wat te laten zakken.

     

    Zondag 8 Juli 2007

    Eindelijk nog eens een fietsdag

    Het weer zit mee: wel wat grijs in de lucht maar dat kan ons niet deren.  We zullen dan vandaag maar de uitgeregende rit van vorige week gaan rijden.  Dus met de auto naar Lo-Reninge en dan hop met de beentjes.  Een deel van mijn uitgestippelde route hebben we de vorige jaren wel al eens bereden in de ene of de andere richting, maar toch ook nog enkele nieuwe stukken ontdekt.  Alles samen een leuk ritje, vooral als ge dan weet dat de planning, met voorbedachten rade uiteraard, langs het alom gekende café De Vrede liep.  Voor de insiders beter gekend als het café van de abdij van Westvleteren.  En hier moet ge natuurlijk het beste bier van de wereld drinken, een Trappist van 12 graden.  Dan rustig verder want hij zit misschien wel wat in de beentjes.  Maar we zijn wel heelhuids terug aan de auto en daarna terug aan zee geraakt.  Een rit van in totaal 69 km langs volgende knooppunten : 56 - 24 – 23 – 46 – 31 – 30 – 44 – 43 – 42 – 41 – 40 – 54 – 69 – 1 – 65 – 78 – 79 – 66 – 67 – 68 – (DeVrede) – 70 – 69 – 3 – 72 – 61 – 60 – 59 – 55 – 76 – 56 – 65 – 5 – 68 – 19 – 20 – 66 – 65 – 56.

     

    Maandag 9 Juli 2007

    La Grande Boucle

    Eindelijk is de grote dag voor Vlaanderen aangebroken.  Het grote rijdende circus, ook wel “Le Tour” genoemd, passeert door West en Oost-Vlaanderen om aan te komen in Gent.  En daar gaan wij nu eens naar kijken zie.  De planning was om de renners 2 keer te zien, maar of dat gaat lukken zullen we moeten afwachten.  Ons eerste punt lag op de weg tussen Woumen en Diksmuide, zodat we na de passage direct kunnen vertrekken richting Ingelmunster voor een tweede doortocht.  Eerst wilden we met de fiets nog een stukje van het parcours doen om zo de sfeer in de dorpjes op te snuiven.  Maar daar staken de weergoden een serieus stokje voor.  Donkere wolken stapelden zich op en in de verte zagen we reeds de regen naar beneden komen.  En alles passeerde gelukkig op 1 km van ons: donder en bliksem, stortregens en hagelstenen.  Want toen we daarna in Diksmuide kwamen lagen de wegen kletsnat met nog grote plassen en hoorden we daar allerlei verhalen over het noodweer dat juist daarvoor gepasseerd was.  Wij waren daar gelukkig van gespaard gebleven.  Bij ons had het maar enkele druppels geregend.  Daarna trok het wel weer helemaal open, zodat de banen bijna droog lagen toen de grote publiciteitskaravaan passeerde.  En blij als kleine kinderen stonden we daar te grabbelen naar alles wat werd uitgestrooid.  We konden wel  wat bijeen graaien voor de kleinkinderen van de buren, die kunnen er maar gelukkig mee zijn.  Dan het lange wachten (meer dan een uur) op het echte gebeuren, ondertussen luisterend naar de radio en horen dat het hele zootje de Belgische grens was overgestoken in Roesbrugge en dus ook stilaan onze richting uitkwam.  Drie renners voorop, maar die moest ge bijna met een vergrootglas gaan zoeken.  Ervoor, errond en erachter, zeker meer dan 10 wagens en minstens 15 motoren.  Gelukkig dat we de rennersbenen zagen bewegen, zo konden we ze dan toch nog zien.  Dan enkele minuten later, over de hele breedte van de weg, pechstrook en fietspad inclusief, het voltallige peloton.  Zeker met 15 reden ze naast mekaar, zodat die hele bende in ongeveer 4 seconden gepasseerd was.  En wie kunt ge dan zoal herkennen in die meute ?  Welgeteld 5 renners: gele trui Cancellara vooraan in de groep, Tom Boonen die juist aan onze kant zat, groene trui Mc Ewen enkel op de rug gezien, en achteraan ook nog Mario Aerts en Wim Vansevenant.  Voila, daar doen we het dus voor.  Langer duurt het eer de volledige volgerskaravaan dan voorbij is, maar ja die horen er nu ook eenmaal bij.

    Dan maar vlug naar de auto en binnendoor richting Ingelmunster om nog eens hetzelfde mee te maken.  We reden dus terug recht in het onweer en moesten nog een vijftal minuten blijven zitten.  Maar geen probleem, want we stonden toch maar op 150m van het parcours.  En tegen dat de renners ook hier doorkwamen lag de weg er weeral redelijk droog bij.  Hier kwamen we wel terecht tussen een bende die met partytent en TV alles stonden mee te volgen, ondertussen pinten drinkend en cake etend.  We werden direct in de groep opgenomen en konden ook iets mee-eten.  We kregen hier wel live commentaar, want die gasten herkenden bijna alle punten waar de renners op TV passeerden.  Lachen gegarandeerd.  En hier ook weer een identieke passage: nog steeds de 3 vluchters met begeleidende stoet en daarna het peloton met nog een langere sliert erachter.  Weer was alles binnen de kortste keren voorbij.  Dus nu op zoek naar een café met TV, en dat was nog nie’t zo simpel.  We kwamen voorbij het station van Ingelmunster, met op het plein ervoor vier cafés, maar allen gesloten.  Dan maar verder tot op het dorpsplein en hier was het gelukkig bingo, zodat we de magistrale spurt van de Quick-Step trein konden volgen.  Maar wel met een verkeerde uitslag, wan hoe Tommeke Boonen ook  probeerde, hij geraakte niet meer over Steegmans.  Gelukkig was er in Gent dan toch nog een Belgische winnaar en daar bovenop ook nog de groene trui.

     

    Dinsdag 10 Juli 2007

    De Westvlaamse Bergen

    Vermits het er redelijk goed weer uitziet, zullen we deze dag nog maar aan de kust blijven en nog een dagje fietsen.  Wel eerst met de auto naar Poperinge en dan op en over en rond de Westvlaamse heuvels.  Prachtige streek, zeker met die blauwe lucht en die witte wolkjes gaf dat prachtige panoramas.  Gelukkig was het niet al te warm want het ging bij momenten wel serieus bergop.  Zo kwamen we langs de zijkant boven op de Zwarte Berg via een prachtige weg die eerst zwaar vals plat omhoog liep, maar wat verder in het bos overging naar 10% gedurende ongeveer 1 kilometer.  Ik vreesde de ergste commentaren toen ik boven op ons Lindaken stond te wachten, maar ze was zelfs heel blij en gelukkig dat ze het gedaan had.  Daarna kwamen we ook nog langs de zijkant van de Monteberg aan de voet van de Kemmelberg, maar die hebben we wijselijk (en letterlijk) links laten liggen.  Geen zin om zoals in Gent-Wevelgem in de afzink kennis te maken met de oeroude Vlaamse kasseien.  Dat hebben we dan alvast verkend voor de rit die we er binnenkort met de club gaan rijden.  We passeerden de dorpjes Boeschepe, Westouter, Dranouter, Loker, Nieuwkerke, Kemmel en verder langs het meer van Dikkebus.  Alles samen toch weer 64 kilometers, waarvan een groot deel bergop, maar gelukkig evenveel bergaf.  Wie deze rit ook eens wil doen volgen hier de knooppunten:  89 – 92 – 86 – 85 – 84 – 87 – 11 – 98 – 99 – 5 – 6 – 10 – 8 – 7 – 2 – 1 – 13 – 12 – 94 – 82 – 90 – 92 – 89.

     

    Woensdag 11 Juli 2007

    Vlaanderen die Leeuw

    Vandaag is het dus onze eigen Vlaamse Feestdag.  Er wordt hier de laatste jaren nogal veel tralala over verkocht, met feesten in bijna alle steden en dorpen.  En als ge hier niet aan meedoet zijt ge precies geen goede Vlaming.  Maar toen ik nog werkte was ik voor de heren van Brussel ook geen echte Vlaming, want alleen de staatsbedrijven kregen een verlofdag.  Dus dan nu ook maar : nee merci, voor mij hoeft het allemaal niet.  Feest maar op en doe maar allemaal onnozel, dan is iedereen gelukkig.  Voor mij was het een gewone woensdag met terug inpakken en naar huis komen: einde verlof aan de zee.  ’s Avonds dan maar thuis met de club gaan rijden en zo toch nog een beetje kilometers op de teller zetten.

    Afstand = 56 km, Tijd = 2u05’, Gem = 27,9 km/u, = HR = 123/152, Kcal = 1102.

    Tiens, tiens, als dat nu eens 200 calorietjes meer waren dan was dat ook 1302 geweest !!!!!!


    >> Reageer (0)
    25-06-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 24 Juni 2007
    Inpakken en wegwezen.
    Het verlengde weekendje bereikt weeral zijn laatste dag.  Dus alles inpakken en in de auto stoppen.  Maar nog niet richting huis, want eerst gaan we nog een ritje doen via de knooppunten.  Het weer ziet er toch weer niet al te slecht uit en de temperatuur valt ook mee.  Dus staat niets ons nog in de weg om te vertrekken.  Wat het in de loop van de dag verder wordt zien we dan wel weer.  En het werd weer een mooi tochtje van 58 km, veelal langs plaatsen waar we in de loop der jaren wel als eens waren gepasseerd, ofwel in dezelfde richting, ofwel vanaf een andere kant.  Maar ook langs enkele nieuwe wegen.  Zo brengt een mens een beetje variatie in het leven.  En net zoals gisteren kregen we ook nu weer de laatste paar honder meter regen.  Maar we waren snel terug aan het hotel en het regenen duurde ook niet al te lang.  Dus rustig de fietsen op de auto gezet en dan maar gas geven richting thuis.  Het was toch weer een zeer mooi en tof lang weekend.

    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 23 Juni 2007
    Vandaag vroeg op, naar het ontbijt in het hotel en dan richting Herderen.
    We kregen al rond 7u45' een bericht dat er ondanks alle minder leuke weersvoorspellingen, toch nog 7 moedigen waren vertrokken in Neuwkerken-Waas.  Dus met negen op pad om klokslag halftien, voor een tocht van ongeveer 120 km.  Het weer zag er nog redelijk goed uit, met wolken en een klein beetje zon.  Dus de eerste uren ging het nog wel meevallen.  En dat deed het ook tot na de middag want dan kwamen de donkere wolken meer en meer opzetten en zag het er op bepaalde plaatsen echt niet goed uit.  Maar zoals meestal met buien moet ge daar ook een beetje geluk bij een ongeluk mee hebben.  En dat hadden we toevallig, want toen het op onze route dan ook plots begon te plenzen, konden we veilig gaan schuilen in een bushokje.  En dat was maar goed ook, want verder rijden in zo een plensbui was bijna onmogelijk.  Toen het dan na ongeveer een kwartiertje terug over was, konden we daar juist onze rit inkorten door een lus af te snijden, en enkele kilometers verder terug op droge wegen verder rijden.  Enkel de laatste 2 kilometers waren er teveel aan, want dan kregen we plensbui nummer 2 op ons dak.  Maar met de kerk van Herderen pal voor ons uit, was het niet meer de moeite om nog te gaan schuilen.  Dus maar verder gereden door de regen, met het idee dat we na enkele minuten toch binnen waren voor een lekkere douche.
    Alles samen genomen mogen we over het weer vandaag niet klagen.  Het was niet wat ze voorspeld hadden, maar dat kon ons vandaag toch echt niet schelen.  Het was beter zo.
    Ik denk dat iedereen zich wel een beetje geamuseerd heeft, alhoewel het niet echt amusement maar wel meer afzien was.  De commentaren waren positief en ik kreeg ook reeds enkele opbouwende opmerkingen, waar we de volgende keer toch gaan proberen rekening mee te houden.  Andere opmerkingen zijn altijd welkom.
    Afstand = 115 km, Tijd = 6u10', Gem = 23,5 km/u, HR = 134/177, Kcal = 3814, HM = 1505 m.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag 22 Juni 2007
    Zoals gewoonlijk gaan we in het weekend van de Voerstreek op afzondering voor de grote rit.  Alhoewel renners op afzondering meestal speciale voeding voorgeschoteld krijgen met veel koolhydraten.  Bij ons is dat wel een ietsje anders.  Wij zijn tenslotte maar toeristen en gaan dan ook samen met het vrouwtje nog wat kilometertjes bollen.  Een tochtje uitgestippeld over het knooppuntennetwerk van Limburg, langs mooie rustige boswegen.  Dat zijn weeral wat kalorietjes die we kwijt zijn op voorhand.  Want op weekend zijn is ook wat verlof hebben, en dus ook een beetje profiteren van lekker eten en drinken.  Niet ideaal, maar het moet kunnen vind ik.  De boog kan niet altijd gespannen staan.  En dus hebben we in de namiddag, op een rustig tempo, toch nog 39 kilometer afgehaspeld.  En gelukkig zijn we ook gespaard gebleven van veel regen.  Slechts 1 keer moesten we een veilig en droog onderkomen zoeken gedurende een kwartier.  Maar verder bleef het droog en was de temperatuur zelfs nog zeer aangenaam, tot 22 graden.
    Wat zal het morgen geven, want er wordt niet veel goeds voorspeld.  Wel veel hevige buien en zelfs onweer.  We zijn dat wel al een beetje gewoon als we naar de Voerstreek trekken, want tot nu toe hebben we het nog maar eenmaal droog gehouden, namelijk vorig jaar.

    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 20 Juni 2007
    Vandaag staat geprogrammeerd als de laatste klimtraining vooraleer naar de Voerstreek te trekken.  Met andere woorden, we trekken naar Tielrode om daar de "bergen" rond de Schelde- en Durmevallei plat te rijden.  Voila dat zijn grote woorden voor kleine daden, want wat stelt zo een bultje hier in onze streek voor als ge dat gaat vergelijken met wat ons te wachten staat in de Voerstreek.  En zelfs dat is nog maar klein bier, vergeleken met de Alpen of de Mont Ventoux.  Maar een kinderhand is gauw gevuld en wij zijn dus snel tevreden. 
    Alles samen werd het een gewoon, normaal, ordinair woensdagavondtochtje.
    Afstand = 59km, Tijd = 2u19', Gem = 27,3 km/u, HR = 120/162, Kcal = 1201, HM = 110 m.

    >> Reageer (0)
    18-06-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 17 Juni 2007

    Na het débacle van gisteren, zag het er deze morgen wel weer terug beter uit.
    En het bleef ook zo de hele voormiddag, gelukkig maar.  Nu konden we toch weer eens een beetje meer kilometers bollen.  Want om die rally in Kallo te gaan rijden met ge er wel eerst naar toe en daarna nog eens terug naar huis.  Zo tikt de teller wel wat aan.  Het werd een rustig ritje met weinig nieuwigheden voor ons.  Enkel die lange rechte weg, richting Prosperdorp, was eens iets anders.
    Afstand = 95 km, Tijd = 3u44', Gem = 27,3 km/u, HR = 118/143, Kcal = 1769.


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 16 Juni 2007
    Raindrops are falling on my head
    Het zag er deze morgen nog veelbelovend uit.  Het weer bedoel ik dan, want zelf voelde ik mij precies toch wel wat ouder geworden sinds gisteren.  Zou het dan toch dat magische getal 60 zijn dat er voor iets tussen zit ?  Of zijn er nog andere oorzaken ?  Niets van aantrekken, stoer doen en vertrekken zoals gewoonlijk.  Maar dat was wel eventjes zonder de weergoden gerekend.  Reeds na twee kilometer moesten we holder-de-bolder gaan schuilen voor een echte hevige plensbui.  Gelukkig duurde die maar een vijftal minuutjes, maar de banen waren wel kleddernat.  Daarna verder naar Temse en vertrokken richting Beveren waar we weer geluk hadden.  Opnieuw een ferm onweer op onze nek maar weer konden we ons gaan verschuilen in een open gebouw, dat gelukkig een paar planken op het dak had liggen.  Hierdoor stonden we toch weer enigzins droog voor een tiental minuten.  Daarna zag het er helemaal niet goed meer uit, en de goesting om nog veel verder de polder in te rijden was ver te zoeken.  Toen we dan in Vrasene aan de Expresweg kwamen was de verleiding te groot om richting thuis te rijden.  Proficiat aan de vier overblijvers om toch nog verder de weergoden te trotseren.
    Afstand = 41 km, Tijd = 1u55', Gem = 25,4 km/u, HR = 125/150, Kcal = 977.

    >> Reageer (0)


    Archief per maand
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!