Camera:
|
Nikon D5100
|
Lens:
|
Tamron AF 16-300mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD (B016) Shot at 31 mm
|
Exposure:
|
Auto exposure, Program AE, 1/250 sec, f/8, ISO 400, Compensation: +1/2
|
Flash:
|
none
|
Focus:
|
AF-A, at 2.7m, with a depth of field of about 2.9m, (from about 81cm before the focus point to about 2.1m after) AF Area Mode: Dynamic Area
|
Date:
|
July 21, 2016 1:33:41PM (timezone not specified) (1 month, 19 days, 4 hours, 37 minutes, 20 seconds ago, assuming image timezone of GMT)
|
File:
|
530 × 800 JPEG 378,285 bytes (369 kilobytes)
|
Bij een compositie denken we na wat we belangrijk vinden en wat we weg laten. Hier heb je de trap in natuursteen op een sterk punt geplaatst. Een trap heeft zo wie zo een ritme door de herhaling van de treden. Ook verrassend in dit beeld dat je verder door ook nog een ritme ontwaard van de terras landbouw op de flank van de berg. Hier vraagt het beeld dan weer wat meer ruimte daar het terras gesneden wordt door het kader.
Standpunten zijn ook belangrijk in een foto, hier heb je een foto rechtstaand voor u genomen. Denk ook eens door de knieën (kikkerperspectief) te gaan of van bovenuit (vogelperspectief) toe te passen.
Voor een landschapsfoto heb je een juiste keuze met f:8 gemaakt. Voor een sterker accent op een bepaald onderwerp kan je voor een groter diafragma gaan.
Besluit een mooi stukje natuur, het beeld heeft echter een grote donkere streep van de rots in de schaduw die uw beeld op het mooiste stuk heel beperkt. Dit niets zeggende maar afleidende deel neemt meer dan 1/3 van uw beeld in beslag.
Uw nieuwe opdracht:
Reeds in uw eerste foto vroeg ik goed op te letten om storende elementen uit je compo te weren. Daarom vraag ik u hier bij de volgende foto speciaal aandacht aan te wijden.
09-09-2016 om 20:38
geschreven door Marsje
|