De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
15-01-2015
Inbreker krijgt 10.000 euro
Een Hasseltse restauranthouder moet 9.238 euro schadevergoeding betalen aan een inbreker op wie hij geschoten heeft. Daar bovenop kreeg hij gisteren van de correctionele rechtbank ook nog eens 10 maanden cel met uitstel.
De inbreker staat bekend als een beroepscrimineel. Zijn verdediger speelde het klaar om de rechtbank te doen geloven dat de restauranthouder doelbewust zijn schot loste, en dat hij "anders hoorde te handelen", dat hij niet zijn jachtgeweer moest halen, maar de politie contacteren.
De boodschap die de rechter uitzendt: "Als je een inbreker in huis hoort rommelen, denk dan goed na wat je gaat doen, het leven van de inbreker is belangrijker dan UW leven. Toon respect voor inbrekers! Uw eigen hachje redden is bijkomstig"...
Nu ga ik alle moslims tijdelijk wat laten sudderen en smoren in eigen hun sop, om hen daarna door de gehaktmolen te draaien en compleet gaar te laten koken tot er een willoze brei overblijft. En morgen of zo haal ik de pan weer uit de frigo om er wat aan te kneden en te friemelen tot er een nieuw verhaaltje vorm krijgt... Ik schrijf graag in de stijl van een echte keukenprinses, toch ben ik een kluns in de keuken... zij die het minst kunnen, schreeuwen het hardst, nietwaar Lieve? Schrijf dan nu eerst maar iets over een aandoenlijke belevenis van vroeger.
De Hippie
Zijn naam ben ik vergeten, maar in mijn geheugen staat hij gegrift als een flowerpower-typetje dat was blijven hangen in een Woodstockachtige sfeer, waarin hij zich lekker kon afzetten tegen de gevestigde orde. Ik weet niet meer hoe hij heette, dat vind ik spijtig, maar we zullen hem De Hippie noemen. Die naam past het best bij zijn imago. Hij had mooie lange krulharen, was vredelievend, sociaal voelend en hulpvaardig, en liep over van gezond verstand.
Op een mooie dag vertrokken Hippie en Lieve als twee collega's naar een studiedag in het Brusselse Vormingscentrum, waar bijscholingscursussen gegeven werden. Zou het Vormingscentrum nu nog bestaan? Met zijn blabla-theorieën, hypocriete handjesschudderijen, zien-en-gezien-worden zoals op een mondain terras, en nog meer opzichtige komedie en belachelijk vertoon.
We spraken af in het station, Hippie en Lieve. Fijn zo'n bijscholingsdag, zeker wanneer de trein naar Brussel ook in Leuven stopt. Het zou zonde zijn om deze halte te negeren. We weten dat in Leuven de versnaperingen in het wild groeien, en er een romantische mist hangt boven gewelven, gebouwen en straten.
De Hippie loodste me mee naar zijn 'kroeg', zo noemde hij de 'Rodins', zijn stamcafé in Leuven. Bij het binnenkomen was de sfeer overrompelend, en de damp van sigaretten kringelde rondom de tooghangers als erotische nevelen. Maar het meest bedwelmend was de muziek uit de jaren zestig. Je weet wel, Suzanne van Leonard Cohen, Rob Denijs met zijn 16 jaar toen het zomer werd, Benny Neyman met zijn vraag 'waarom fluister ik je naam', en meer van die duizelingwekkende dingen... De mensen werden er allemaal stil van en begonnen zelf te fluisteren...
De rustige klanken en weemoedige muziek nodigden uit om te blijven zitten, te blijven plakken en te blijven babbelen. Het bleef natuurlijk niet bij dat ene pintje en bij dat ene sanitaire stopje, en van het ene kwam het andere. We werden niet verliefd op elkaar, Hippie en Lieve, helaas, maar het scheelde toch niet veel...
Mijn dag in Leuven samen met Hippie was een onvergetelijke belevenis die ik koester als een zalige herinnering aan het verleden...
Atheneum van directeur Blauwbaard, schooljaar 1992-1993.
Citaat van Turkse tolk Gülnür: "Als Turkse leerlingen liegen, is dat om te overleven. Wij moeten hun leugentjes met een korreltje zout nemen en we mogen hen dat niet kwalijk nemen. Liegen is hun overlevingsstrategie... Blabla....".
Liegen om te overleven!? Die had ik nog nooit gehoord. Het gebeurde tijdens een vergadering op school over de migrantenproblematiek. Aanwezigen waren de directeur, migrantenwerksters, schoolbegeleiders, leerkrachten en de Turkse tolk. Het was de Turkse tolk die het gezelschap rond de tafel schaamteloos imponeerde met nonsens die nergens op sloegen. En toch zag ik een aantal van de aanwezigen instemmend knikken, gehypnotiseerd door de prietpraat van een allochtoon die ons hier de les komt lezen. Het was de tijd dat men angstig was om voor 'racist' uitgescholden te worden, dat men beleefd en inschikkelijk luisterde naar exotisch gekwaak en Turks gekweel... Het was ook de tijd dat niemand mocht weten dat je lid was van het Vlaams Blok. De 'verdraagzamen' konden het Vlaams Blok niet verdragen...
De Turkse tolk domineerde de vergadering met een eenrichtingsweg naar de allochtoon toe. WIJ moeten begrip opbrengen voor hun afwijkend onaangepast gedrag. WIJ moeten verdraagzaam hun foutjes en misstapjes door de vingers zien. ONS begrip is goed voor HUN integratie... Op geen enkel moment werd er gesproken over Turkse leerlingen die ónze voorschriften, ónze eisen, ónze gebruiken, ónze taal, moeten respecteren en zich daaraan aanpassen. De tendens om migrantenjongeren te verontschuldigen voor fout gedrag vond ik verontrustend, de gewetensvorming bij migrantjes komt erdoor in het gedrang. Voeg daarbij de vernietigende invloed van islamlessen, dan staat de deur op een kier voor ontsporingen en wangedrag!
Er is een nieuwe supermarkt geopend in Overpelt, een Albert Heyn. Een schandvlek in het Noord-Limburgse Vlaamse landschap.
Ze kennen er wat van, die tweederangswinkeltjes die zich o zo graag langs een drukke weg vestigen. Het zijn de kleinsten die groot willen doen, en het zijn de minsten die het meest willen voorstellen. We kennen dat.
Vanmiddag ben ik de nieuwe Albert Heyn in Overpelt gaan verkennen. Gewoon wat rondkijken en de sfeer opsnuiven. Mijn verwachtingen stonden op een laag pitje. Albert Heyn kwam vorig jaar in Nederland op de proppen met de slogan: "Alles voor de ramadan, gewoon bij Albert Heyn", alles voor de mosselmannen dus. En ook maakten ze reclame voor halal voedsel. Om U te dienen, moslims!... Dus begaf ik me nieuwsgierig naar de nieuwe winkel.
Ik liet mijn blik ronddwalen, over de mensen in de rayons, de klanten, winkelbedienden en kassiers. De producten in de rekken interesseerden me niet.
En wat zag ik? Om te beginnen een gehoofddoekt meisje dat de rayon aan het bijvullen was. Zonder respect voor de autochtone klanten hield het moslimgeval dat voddeke op haar koppeke. Ze viel uit de toon. Het was geen zicht... Daarna zag ik een dikke negerin tussen de rayons waggelen, ze duwde een opvallend grote kinderwagen voort - alsof er een 6-ling in te bleiten lag - en zo bewoog het gevaarte zich voort, van de ene rayon naar de andere, en als ze klaar was, begon ze aan een nieuwe toer, toer na toer, zonder iets te kopen! Ik heb het gadegeslagen. Het was een pure manifestatie van 'het zwarte ras'!
Minister van Justitie Koen Geens wil het radicaliseringsprobleem bij de wortel aanpakken. Hij wijst op de 30 islamconsulenten die werkzaam zijn in onze gevangenissen. Bedoeling is radicale moslims te identificeren en hen niet samen te zetten met jongeren. Eerder al schoof Geert Bourgeois - een gerenommeerde erkenner van moskeeën - de radicalisering binnen de gevangenissen als een probleem naar voren.
"Het probleem bij de wortel aanpakken"?... Zal Lieve eens vertellen waar die wortels zitten? In het islamonderricht op school! Dáár om te beginnen. Ook in gevangenissen, maar daar voltrekt de radicalisering zich pas later, als de volwassen moslimpjes hun eerste stapjes op het boevenpad gezet hebben. Om radicalisme uit te roeien moet men dus daar beginnen waar het wortel schiet: in de islamlessen.
Vroeger, toen het onderwijs honderden kansen liet liggen om het islamonderricht aan banden te leggen of zelfs te weren, om kleine moslimpjes onmondig, buigzaam en flexibel te maken, om hen in een ondergeschikte rol te snoeren, ondergeschikt aan onze Vlaamse leerlingen. Maar dat gebeurde nooit, allochtoontjes werden op een voetstuk geplaatst alsof ze een of ander hoogwaardige zeldzame rassensoort waren die met uitsterven bedreigd was...
In een soort omzendbrief werden alle scholen gewezen op het gevaar van vooroordelen, want migrantenleerlingen hebben niets te maken met de daling van het lesniveau, die opvatting zou tussen onze oren zitten, zo maakten ze ons wijs. Vele onderwijsmensen trapten in die onzin, en na een mea culpa knielden alle meelopers onderdanig neer en stelden zich ontvankelijk open voor 'De Migrant'. Schuldgevoelens verdwenen en zo kon iedereen tenvolle 'genieten' van de 'verrijkende' diversiteit in de klassen... Met samaritaanse pogingen paste het onderwijs zich aan aan de 'multicultuur', als een uilskuiken dat zijn eigenwaarde verloochent. Men besefte toen niet, dat klasgenootjes met uiteenlopende culturele achtergronden zich onmogelijk sámen kunnen ontwikkelen. Samen naar de afgrond ja... In de scholen zagen we de ene toegeving volgen op de andere verwennerij. Nonchalant en overdadig werd er omgesprongen met voorzieningen, projecten en aandachtspunten rondom de allochtoontjes die toen nog in de minderheid waren. Een ongevaarlijke en onbeduidende minderheid, daarom dacht men: het loopt allemaal niet zo'n vaart, laat ons die vreemde uitschietertjes even verwennen, een beetje taal- en leerachterstanden wegwerken, en dan komt alles weer goed. Het onderwijs geloofde in sprookjes...
Het was toen hét moment om de kraan van tolerantie en toegeeflijkheid dicht te draaien, en dringend tijd om begrippen als zelfbehoud en zelfverdediging op te poetsen, maar die werden weggemoffeld onder een wollig tapijt van verdraagzaamheid. Nu is het te laat om het zinkende schip te redden. De populatie vreemdelingen is uitgedijd en geëscaleerd, en ooit gaan we opgeslokt worden door verwende en agressieve hommels, horzels en mieren. Ongediertebestrijding heeft dan geen zin meer....
Brahim Laytouss, een voormalige islamleerkracht, klapte vorig jaar uit de biecht: "De slechte kwaliteit van het islamonderwijs draagt bij tot de radicalisering van moslimjongeren. Islamleraars worden zonder omkadering voor de klas gegooid. Er is geen goed lesmateriaal en geen goed leerplan. Leerkrachten moeten zelf materiaal bijeen sprokkelen. Het is al gebeurd dat ze filmpjes van Sharia4Belgium in hun lessen gebruikten. Cursusboeken zijn vertalingen van boeken uit islamitische landen. De leerstof komt dus niet helemaal overeen met de leefwereld van de jongeren hier". De voormalige islamleerkracht pleitte voor een leerplan dat aangepast is aan de lokale situatie in Vlaanderen. Hij vond met zijn pleidooi echter geen gehoor bij de Moslimexecutieve.
Daarom zou onderwijsminister Smet de inspectie inschakelen om radicale islamleraars te controleren... Maar wat is 'radicaal'? En wie bepaalt welke leerkrachten 'radicaal' zijn?... In élke islamles zitten namelijk radicale elementen. Het radicalisme zit verweven in islamonderricht,radicalisme is inherent aan élke vorm van lesgeven aan moslimleerlingen! Daarom moeten islamlessen volledig afgeschaft worden, alsof er geen islam bestaat, alsof er geen Allah bestaat. Het zou een opluchting en bevrijding zijn voor ons onderwijs, én integratiebevorderend voor moslimleerlingen die ZONDER ISLAM beter kunnen deel uitmaken van de gehele schoolbevolking. Dat was toch de bedoeling van alle integratiebevorderende initiatieven in het verleden, projecten die de gemeenschap handenvol fortuinen gekost hebben!!!... De controle van radicale islamleraars, welke zijn de resultaten van dat onderzoek? Nooit meer iets van gehoord.
Ik herhaal: Wat zeggen islamleraars in de klas tegen hun moslimleerlingen? Op deze vraag heb ik vroeger nooit een antwoord gekregen. Ik had de indruk dat islamleraars in hun lessen mochten vertellen wat ze wilden tegen hun leerlingen, dat er geen controle was op hun 'lesprogramma's'. Ik stelde me vragen bij de islamlessen: wat gebeurt er tijdens de lessen, welke onderwerpen worden er behandeld? Hoe komt het dat moslimleerlingen als wildemannen het klaslokaal verlaten na een islamles? Opgejut en opgehitst door hun islamleraar? Wat is er gebeurd in de klas dat hun uitgelaten gedrag kon verklaren?...
Op mijn blog zette ik islamleerkrachten graag in hun hemd, ik stelde hen graag in een slecht daglicht want ik hield niet van die mannnen. Die hadden nooit mogen bestaan, ze hadden nóóit ons onderwijs mogen binnendringen. Mijn afkeer tegen het islamonderricht was er al van in de jaren zeventig, sinds - ik heb het al 100 keren verteld - in 1974 een paar mafkezen in de regering de islam als godsdienst erkenden. Het soort gekken dat nu moskeeën erkent, het soort gekken dat nu de islam krampachtig in het onderwijs wil inbedden, het soort gekken dat minaretjes, bidmatjes, koranverzen, hoofddoeken, en nog zo wat van die moslimprullaria als statussymbolen verheft.
Islamleerkrachten zijn schuldig aan de mislukte integratie van moslimleerlingen in de normale leerlingenpopulatie, en tevens verantwoordelijk voor een buitenmaats zelfbewustzijn bij moslimleerlingen. Ze stomen hen klaar om uit te groeien tot een zelfverzekerde moslimgemeenschap, een gemeenschap die nu stapvoets onderweg is naar een islamheerschappij.
De Duitse minister van Justitie, Heiko Maas (SPD), heeft de organisatoren van PEGIDA ertoe opgeroepen om de geplande maandagsdemonstratie in Dresden af te zeggen. Bondskanselier Angela Merkel (CDU) hernieuwde haar oproep aan de Duitsers om niet naar de demonstratie te gaan.
"De islam = verdraagzaam, vredelievend en verzoenend"
Waarom heet nu iedereen plotseling charlie?!... Massa's mensen verzamelen zich her en der om te protesteren tegen terreur, niét tegen de islam. Probeer die massa eens uit te leggen dat islam gelijk is aan terreur. Ze willen ons wijsmaken dat de recente aanslagen gepleegd werden door onevenwichtige gefrustreerden, door geïsoleerde gevallen die even de kluts en het noorden kwijt raakten... Ik denk dat er oneindig veel meer moslims gedesoriënteerd geraakt zijn door zich hier te nestelen. Logisch als je niet op je thuisplek kunt blijven.
Dus iedereen = charlie, en daarna? Op mij komt het over als een momentgebeuren - in het teken van verdraagzaamheid en solidariteit en iedereen gelijk en zo - waarna alles weer in zijn oude plooi gaat vallen. We zullen meer dan ooit om onze oren geslagen worden met het 'islamofobie-gevaar', we zullen meer dan ooit gaan buigen, knielen en kruipen voor de pathologische islam en zijn knotsgekke aanhangers, gedreven door angst voor nog meer terrorisme... En zo geven we de moslims alweer meer ademruimte, en... tevens meer gelegenheden om meer terreurdaden te plegen!
Vroeger heeft het onderwijs honderden kansen laten liggen om het islamonderricht aan banden te leggen of zelfs te weren, om kleine moslimpjes onmondig, buigzaam en flexibel te maken, om hen in een ondergeschikte rol te snoeren, ondergeschikt aan onze eigen Vlaamse leerlingen. Maar dat gebeurde niet, het islamonderricht werd hartelijk welkom geheten door de scholen en islamleraars werden aanbeden en op een voetstuk geplaatst. Het waren dan ook geen alledaagse godsdienstleraren.
Aan alle islamaanbidders in het onderwijs: Zien jullie nu hoever we het geschopt hebben met die kl*te 'godsdienst' waarmee jullie dweepten? Waarom niet de voeten kussen van de islamleraar? Waarom geen standbeeld van elke islamleraar aan de ingang van de schoolpoort? Waarom de islam zo op handen dragen? De islam als politieke beweging is toch een bedreiging voor de westerse beschaving?!... Ik heb nooit de plaats van de islam in ons traditionele onderwijs begrepen!
Mieke Van Hecke, ex-baas katholiek onderwijs, dacht na over "de integratie van de islam binnen de godsdienstles". En ex-onderwijsminister Pascal Smet dacht na over "hoe islamlessen ingebed kunnen worden in het gewone onderwijs".
En zo kom ik terug op de titel van dit artikel: "De islam is verdraagzaam, vredelievend en verzoenend". Met die flauwekul trachtte de overheid ons vroeger te drogeren, te misleiden en te hersenspoelen, opdat we de islam zouden omhelzen en alle moslims in ons hart sluiten. Ik heb nog eens het brochuurtje bovengehaald dat in 1992 verspreid werd in alle scholen, in alle sectoren van welzijnswerk, en bij alle lokale besturen en media. Ex-minister Lenssens van Welzijn en Gezin zou vervolgd moeten worden voor de leugens in de gemanipuleerde publicatie die er op uit was om allochtonen en moslims te verschonen en hen de hemel in te prijzen. Ook Paula D'Hondt van het Migrantenbeleid verleende haar medewerking aan het misleidende bundeltje, zij moet ook vervolgd worden. En eveneens het Centrum voor Etnische Minderheden en het Centrum voor Migrantenonthaal. Het hele zootje maakte zich schuldig aan valselijke voorstellingen van de islam. En in 1995 publiceerde Vic Anciaux, bevoegd voor Gezondheidszorg, Migranten en Kansarmoedebestrijding, zijn 'Voordelenbrochure'. Puur plagiaat. Nog meer plagieerwerk kwam er in 2004 van een soort student die voor zijn eindwerk gemakshalve de zogezegde vooroordelen van Lenssens kopieerde. En in 2012 tenslotte kopieerde een aantal advocatenkantoren in Brussel en Antwerpen het werk van Lenssens (20 jaar later!).
Verdraagzaam, vredelievend, verzoenend, niet agressief, niet achterlijk, niet fanatiek, niet strevend naar machtsuitbreiding... Eigenschappen die toegedicht werden aan moslims. Mijn intuïtie vertelde me toen heel andere dingen. Onheilspellende dingen zouden boven onze westerse hoofden hangen. In 1974 toen de wetgever de islam hier als godsdienst erkende, en het islamonderricht zich in de scholen begon uit te breiden en te woekeren... Ik had er geen goed oog in, maar mijn opmerkingen werden als 'racistisch' bestempeld...
Terwijl de islam zich op gewelddadige wijze manifesteert en het Westen dreigt platgewalst en verpletterd te worden door een krankzinnige ideologie, maakt Turtelboom zich zorgen over het ijs in onze diepvriezers. Goed geprobeerd Annemie, een goeie truc om de gemeenschap weer tot de orde van de dag te roepen. Want terwijl we onze diepvriezers ontdooien, heeft de verontwaardiging over het moslimterrorisme alle kans om stilaan weg te ebben. Om het met de woorden van Golfbrekers te zeggen:
“Wij zijn niet voorbereid. Ik zeg u al maanden dat we schrik moeten hebben. Ik ben bezorgd. Ze zullen komen. Als een eenzame wolf of in een roedel. Maar ze zullen komen. Dit zijn geen amateurs, ze zijn experten in het doden, in het vermoorden op de meest gruwelijke wijze. Ze zijn gelovers van het kwaad. In naam van hun god..."
Ik vergat bijna te vertellen over mijn droom van vorige nacht... Ik ben een dromer. Niet alleen in bed. En 's ochtends kribbel ik vlug wat neer over mijn nachtelijke avonturen, anders vervliegen ze, mjn verloren dromen...
Vanmorgen uitgeput wakker geworden. De hele nacht heb ik gezwommen in een zwembad, helemaal alleen, waarin ik beurtelings kopje-onder ging en dan weer naar boven kwam, alsof geheimzinnige krachten me naar beneden zogen en me dan weer naar boven stuwden. De hele nacht heb ik geprobeerd om mijn hoofd boven water te houden. Er was niemand om mij te helpen. Ik geraakte maar niet aan de kant om me omhoog te hijsen, op het droge, om even te kunnen uitblazen, om naar verse adem te happen. Het lukte echt niet. Het zwembad was betoverd, het hield me vast. Tenslotte deed de uitputting me ontwaken.
Psychoanalytici beweren dat dromen over een zwembad kan duiden op emotionele geslotenheid, op een behoefte aan koestering, op een zoektocht naar emotionele steun. Zwemmen onder water zou suggereren dat de dromer volledig ondergedompeld wordt in zijn eigen gevoelens en zichzelf dwingt om met zijn gevoelsleven om te gaan.
Alsof deze uitleg nog niet dramatisch genoeg klinkt, is er natuurlijk ook nog Freud, dé gedroomde droomduider! Maar ik ga me niet laten verleiden tot freudiaanse droomverklaringen, want dan begeef ik me op het gladde en het glibberige ijs van seksueel getinte verhalen. Zoals die bizarre droom die ik ooit eens had over de lift in de liftkoker , een lift die steeds maar op en neer ging in de koker... ik moet er niet aan dénken om die droom opnieuw te moeten uitleggen!
Droomverklaringen en droomduidingen zou ik het liefst willen plaatsen in het hokje van glazenbollenkijkers en andere helderziende kaartleggers... Voor mij zijn dromen een bevrijdende uitweg van onverwerkte gebeurtenissen en gedachten van overdag, en de nachtelijke droom is dan de verwerking van dingen waarmee we overdag niet klaargekomen zijn...
Oproep aan mijn lieve lezeressen! Denk eraan om vanavond een lekker oliebadje te nemen, tover jezelf om tot een verleidelijke vamp. WANT, op zender Eén komt de verleidelijke Richard Gere in de film "American Gigolo', om23.10 uur, een drama uit 1980... Er zijn van die mannen die alleen maar aantrekkelijker worden als ze rijper en ouder worden...
Toen ik vorig jaar iets schreef over moslimoverrompeling, stuurde STRADI me volgend berichtje. Ik pik er slechts enkele flarden uit. Het gaat om een artikel van Bret Stephens, verschenen op 22 augustus 2006 in de Wall Street Journal.
BRUSSEL - België is de geboorteplaats van René Magritte. Daarom is het wellicht niet verwonderlijk dat in de politiek zelfs het fascisme er surrealistisch is.
Neem nu de Belgische socialisten, kenmerkend is hun vijandigheid tegen religie. De jongste jaren heeft België's regerende socialistisch-liberale coalitie de katholieken op stang gejaagd door het legaliseren van het homohuwelijk en euthanasie, het bannen van kruisbeelden uit overheidsgebouwen...
Dan begonnen de socialisten de ongeveer half miljoen moslims (ondertussen 1 miljoen) op te merken in België... In de gemeente Molenbeek heeft de socialistische burgemeester Philippe Moureaux voor halal-maaltijden gezorgd in alle scholen, politiemensen mogen tijdens de ramadan niet eten of drinken op straat... Er kwam een groeiende alliantie tussen moslims en socialisten...
Een groeiend besef van wetteloosheid... Toen Jean-Marie Dedecker, in een opiniestuk schreef dat "politiemensen de andere kant opkijken om te vermijden dat men hen van racisme beschuldigt", werd hij teruggefloten door eerste minister Guy Verhofstadt wegens het "aansporen tot vijandigheid".
Maar dat was nog niets vergeleken met de reactie die Paul Belien uitlokte met een artikel na de moord op Van Holsbeeck, waarin hij de moordenaars beschreef als "roofdieren" en België opriep om het bezit van zelfverdedigingswapens uit het strafrecht te halen (hij had vooral pepperspray in gedachten). Twee weken na de publicatie van het artikel ontving Belien een brief van het CGKR, een organisatie in dienst van de overheid die als taak heeft om "slachtoffers van discriminatie bij te staan" en "het grote publiek bewust te maken van anti-discriminatie" (België heeft één van de strengste antidiscriminatieregimes ter wereld). Het artikel van Belien kwam volgens het CGKR neer op "aanzetten tot geweld", en hij kreeg het bevel om het artikel te verwijderen van zijn blog op straffe van vervolging door de staat. Hij stemde toe. Intussen kreeg hij naar eigen zeggen emails met beelden van verbrande lichamen en boodschappen met "dit is wat er met u zal gebeuren".
Belien werd sindsdien ondervraagd door de politie wegens het verstrekken van thuisonderwijs aan zijn vijf kinderen, waarvan er intussen vier aan de universiteit studeren of al afgestudeerd zijn. Een deel van Belien's probleem is ongetwijfeld dat zijn vrouw parlementslid is voor Vlaams Belang. Maar wat haar politieke strekking ook is, Belien zelf is geen lid van de partij, en niets in The Brussels Journal suggereert dat het een partijpublicatie is. Zijn belangrijkste misdaad lijkt te zijn dat hij voor een Engelstalig publiek de minder bekende charmes van de Belgische staat heeft blootgelegd.
Intussen winnen de echte fascisten in België aan kracht, en zij worden grotendeels beschermd door de anti-racismewetgeving van het land. In de Brusselse Imam Reza-moskee herdacht een geestelijke de zeventiende verjaardag van het overlijden van Ayatollah Khomeini: "De vijand kan het licht van de Islamitische Revolutie niet doven". En in Molenbeek publiceerde de krant Het Volk een studie over de plaatselijke moslimbevolking. Redacteur Gunther Vanpraet beschreef de gemeente als "een kweekvijver voor duizenden kandidaten voor de jihad".
De Belgische regering kan ervoor kiezen om er geen aandacht aan te besteden. Maar zoals Magritte zou gezegd hebben: ceci n'est pas une pipe.
Over dit islambloedbad staat er te lezen op de Rechts blog van Houzee. Teruggaan op zijn blog tot vanochtend 8 uur. Dan kan je ondertussen ook allerlei interessante info meepikken over 'Charlie'.
Graag wou ik nog iets toevoegen aan Boko Haram, een anti-westerse groepering. Die islamgekken zijn al sinds 2002 (!) actief met hele reeksen geweldplegingen. Een jaar geleden kwamen ze in het nieuws met de moord op 59 jongens in een kostschool in Nigeria toen gewapende terroristen de school binnenvielen, midden in de nacht, toen de jongens sliepen. De daders deden de deuren op slot en stichtten brand. De jongens die via de ramen wilden ontsnappen, werden beschoten of de keel overgesneden. Anderen werden levend verbrand.
En twee jaar geleden konden we lezen hoe 'strijders' van Boko Haram 50 studenten doodden in hun slaap. Het gebeurde op een universiteitscampus. Collegezalen werden ook in brand gestoken.
De gewetenloze en barbaarse moord op 2.000 mensen in Nigeria is de recentste van een hele reeks gewelddaden. De aanslagen richten zich op kerken en dorpen, om christenen uit de weg te ruimen, op westerse onderwijsinstellingen en westerse gebouwen, om al wat westers is te vernietigen.
Boko Haram = "Westers onderwijs is slecht". Boko Haram is een moslimsekte, een moslimbeweging, islamitische terroristen, Allahstrijders... kies zelf maar uit, het is toch allemaal 1 pot kwaadaardig nat.
Wat drijft Boko Haram? De leden streven als gekken naar een shariatoepassing in het hele land Nigeria, streven naar een nationaal verbod op alle onderwijs dat niet gebaseerd is op de islam. Boko Haram strijdt niet alleen tegen westers onderwijs, ook tegen culturele, religieuze en wetenschappelijke westerse invloeden. Dat is de ideologie achter hun waanzin.
De geweldplegingen beperkten zich aanvankelijk tot de staat Borno, in het noordoosten van Nigeria. Nadien breidden ze zich uit. Laat ons hopen dat de anti-westerse groepering Boko Haram de weg naar ons land niet kan vinden. We zouden hier nogal wat gaan beleven met die wreedaards! Enkel het islamonderwijs zou nog kunnen overleven.
De islamleraar van het atheneum vertrok naar de eeuwige jachtvelden. Zo dood als een vermorzelde pier. Hij hitste zijn moslimleerlingen op tijdens de islamles. Hij maakte hen opstandig met wie weet welke nonsens. Turkse onzin verkopen in een Vlaamse school?! Absurd! Maar ik moest fel zwijgen. Nu hoeft dat niet meer. Nu kan ik hier vrij mijn mening uiten.
Voor moslims bestaat er slechts één hiernamaals: de hel!Waar Allah heer en meester is. Een hel zo ergens in een duistere uithoek van het heelal, een godvergeten plek waar je enkel de weg naartoe vindt als je je aardse leven verklooid hebt, als je gevestigde samenlevingen overhoop hebt gehaald om er je eigen stek van te maken, om westerlingen aan te vallen en te vermoorden. Dán alleen word je door die duivelse plek aangezogen.
In de hel wordt Allah bijgestaan door Mohammed, de verhevene, de schildwacht aan de hellepoort, een soort Sinte Pieter maar dan op z'n moslims. Mohammed ondervraagt alle nieuwkomers die aan de hellepoort komen aankloppen, over de koranteksten. Wie niet slaagt wordt onmiddellijk afgevoerd naar de kamer met de vurigste vlammen. Twijfelgevallen mogen in de kamer met gedempt vuur varkenslapjes roosteren op hete kolen. En gebuisden vliegen line recta naar de kamer waar verleidelijke geile maagdjes uitdagend in hun blootje dansen en springen, maar die maagdjes blijven voor altijd onbereikbaar. Geen genade voor die mannen. En wie de weg durft te vragen naar de hemel of naar het vagevuur, krijgt eerst een pandoering van Allah, en daarna vliegt ie naar de isoleercel waar eenzame vlammen hem voor eeuwig zullen omarmen.
Het onblusbare vuur, de eeuwige gloed en het gruwelijke vooruitzicht van een eeuwig lijden... dát is het verdiende lot dat alle moslims beschoren is. Maar dat is nu nog niet helemaal tot hen doorgedrongen...
Nu heb ik zin om enkele overpeinzingen over moslims neer te pennen. Met mijn pen... Moslims zijn er in alle soorten en merken, in alle vormen en contouren. Gaande van prutsmoslimpjes naar terroristische moslims, en daar tussenin een hele waaier van baardapen, brulapen en blaaskaken. Maar allemaal gehypnotiseerd en opgehitst door Allah, en gedreven door de Koran waarin waarzegger Mohammed zijn profetische voorspellingen noteerde. Nu zie je die toekomstvoorspellingen soms ook op tv waar kaart- en andere handlezeresjes hun helderziendheid manifesteren. Die meisjes spelen Mohammedje.
Dus de profeet Mohammed had in de sterren gelezen en in zijn eigen glazen ballen gezien dat wanneer er hier in het westen genoeg moslims neergedropt worden, er heibel van zou komen, en tóch ondernam hij niets om dat te voorkomen. Hij bleef maar boodschappen en openbaringen verkondigen, alsof hij het onheil dat over het westen hing, met plezier tolereerde. Als profeet heeft hij het sluipende gevaar gniffelend gadegeslagen. Het verwondert me niet dat die profeet Mohammed nu en dan eens belachelijk gemaakt wordt. Eigen schuld. Iemand die kan openbaren en voorspellen is verplicht om alle toekomstige onheil te voorkomen. Hij heeft het niét gedaan, hij heeft alles op zijn beloop gelaten. Logisch dat er zo nu en dan met hem gespot wordt.
En nu zitten we hier met barbaarse, achterlijke, agressieve moslims die met hun frustraties geen blijf weten en duivelse bedoelingen hebben. De bedoeling om hier alles in te palmen en hun ideeën op te dringen, desnoods en liefst met geweld. Hun middelen daartoe zijn chaos creëren, rellen en tumult veroorzaken, islamitische uitspattingen dus. Ondertussen hebben ze zichzelve verloren en hun identiteit begint te wankelen. Daarom moeten er steeds verse moslims naar hier ingevoerd worden. De vorige reeks is dolgedraaid. Hadden ze moeten weten alvorens met hun kamelen naar hier te komen. Zandkorrels kunnen ze hier niet meer tellen en hun kamelen hebben onlaafbare dorst. Hun wortels hebben ze ginder achtergelaten, ergens verborgen onder het zand in de woestijn... En we weten allemaal welk lot ontwortelden te wachten staat. Criminaliteit!...
Er is iets aan het rommelen. Gisteren wilden ze onze beste leerkrachten afpakken, en vandaag steken ze de schuld op het onderwijs dat allochtoontjes zo hopeloos achterop geraken dat ze aan geen diploma geraken.
Het Minderhedenforum met Wouter Van Bellingen als stamhoofd (zie flatterende foto), zegt dat het probleem van de schooluitval bij het onderwijs zelf ligt... (?!)... Met schooluitval bedoelen ze dat vooral 'kansarme jongeren met een migratieachtergrond' op de arbeidsmarkt komen zonder diploma. Tot die vaststelling kwam het Steunpunt Studie- en Schoolloopbanen (SSS).
Die SSS'ers willen maar niet stoppen. Een nieuwe rage? Een nieuwe uitvinding om de allochtone schoolbevolking te verdedigen? En als het Minderhedenforum er zich bij aansluit zijn ze sterk genoeg om ONS onderwijs aan te vallen en te beschuldigen van onvoldoende aandacht voor de allochtone leerling. Scholen en overheid worden met de vinger gewezen, de allochtoon gaat vrijuit.
SSS en het Stamhoofd zeggen dat scholen meer oog moeten hebben voor de sociaal-economische problematiek van leerlingen en dat er een betere studiekeuzebegeleiding moet komen. Dat de overheid meer kansen moet bieden aan leerlingen met een migratieachtergrond. Dat de wachtuitkering van jongeren niet mag afgeschaft worden. Op schoolniveau moet er aan het probleem gewerkt worden... In hun pleidooi wordt halsstarrig het woord 'allochtoon' vermeden, gisteren ook al, dus zal ik het woord 'allochtoon' maar gebruiken.
Wat mag het onderwijs verwachten van de allochtone leerling zelf? Die vraag stelt zich vanzelf.Onderwijs is geen eenrichtingsverkeer. Altijd al hebben leerkrachten meer aandacht geschonken aan allochtone leerlingen, vaak ten koste van onze eigen leerlingen. Aan de lopende band liepen er geldverslindende migrantenprojecten. Altijd al leverden scholen enorme inspanningen om de allochtoon in het gareel te doen lopen. Allemaal vergeefse pogingen om 'de allochtoon' drijvende te houden in het multiculturele moeras. De toegevingen van het onderwijs richting 'allochtoon' swingden de pan uit, kijk maar naar de tolerantie jegens islamlessen, de adoratie van de islamleraar, het tolereren van de thuistaal in de klas en op de speelplaats. Scholen verheerlijkten allochtonen en concurreerden met elkaar om allochtonen in de watten te leggen.
Waarom hamer ik op de bijdrage van de allochtoon? Op ZIJN inspanningen om aan een diploma te geraken?
Omdat de allochtoon weinig integratiebereidheid toont, blijft plakken aan zijn thuistaal en thuiscultuur, weinig interesse heeft voor studie- en beroepsmogelijkheden, ondanks individuele taalessen nog altijd niet wil en niet kan Nederlands spreken, omdat de allochtoon in de klas zich manifesteert als een kuddedier en zich schuilt achter de groep, omdat hij in de klas geen prestatiegerichtheid laat zien, zich onvoldoende kan concentreren omdat hij steeds met zijn soortgenoten bezig is, omdat hij thuis niet geholpen wordt met zijn huiswerk, eerder nog mag hij naar de koranles, omdat hij geen respect toont voor zijn leerkrachten... omdat allochtone ouders massaal wegblijven van ouderavonden...
Ziezo, heer Van Bellingen, genoeg stof om u eens te bezinnen over uw 'jongeren met migratieachtergrond', en wat ZIJZELF kunnen bijdragen om te slagen in ONZE scholen!
Onderzoekers van het Steunpunt Studie- en Schoolloopbanen (SSS) zijn tot het besluit gekomen dat de beste leerkrachten les moeten geven aan risicoleerlingen... Ik begin al te steigeren.
Met risicoleerlingen bedoelen ze leerlingen met een lage socio-economische gezinssituatie en anderstalige leerlingen. Het begint me op te vallen dat angstvallig het woord 'allochtoon' vermeden wordt... Ik begin nog meer te steigeren.
Uit het SSS-onderzoek blijkt dat het effect van goede leerkrachten op de prestaties van 'risicoleerlingen' sterker is dan op 'andere leerlingen'. En dat de prestatiekloof tussen Nederlandstaligen en anderstaligen kleiner wordt. PRESTATIEKLOOF! Het woord is gevallen... Dus alweer een onderzoek dat de zwakke allochtoon omhoog wil hijsen naar het niveau van de sterke autochtoon. De bekende nivellering. Gevaarlijk voor ons kwaliteitsonderwijs!
De SSS-onderzoekers hebben bewust gezwegen over 'blank/zwart', 'autochtoon/allochtoon'. Sluw.
Ik vind dat de beste leerkrachten voorbehouden moeten blijven voor de sterkste leerlingen, voor onze eigen Vlaamse leerlingen die niet mogen afglijden naar het minderwaardige peil van de 'risicoleerling'. Alleen een kloof kan goede leerlingen nog sterker maken, en alleen de béste leerkrachten kunnen hen naar de top brengen. Om een elite te vormen is een prestatiekloof noodzakelijk. Een kloof moét er zijn omdat de zwakke leerling, ondanks de leerwinst, nóóit de sterke leerling zal kunnen evenaren. De sterke leerling dreigt naar beneden gezogen te worden, naar de onderwereld van de mix van alle soorten leerlingen. Ze kunnen niet 'terugvallen op leermogelijkheden buiten de klas', zoals SSS suggereert. De SSS-onderzoekers laten de sterke leerling aan zijn lot over!
Ik heb niets meer vernomen over de grootschalige sociale fraude waarbij spookfirma's jarenlang valse documenten leverden aan duizenden mensen die kinderbijslag of werkloosheidsuitkeringen kregen zonder er recht op te hebben. Door dit fraudesysteem werd de sociale zekerheid voor minstens 15 miljoen euro opgelicht... En daarin zitten wellicht ook de sommetjes kindergeld die naar het buitenland afgevoerd worden.
Sociale zekerheid wil misbruiken zo snel mogelijk opsporen, "maar we kunnen niet vertrekken van het principe: u heeft een loonfiche maar ik geloof u niet", aldus Frank Descepoli, advocaat van de RVA... Jawel Frank, daar MOET je WEL van vertrekken, het is de enige preventie van sociale fraude!
Een centraal meldpunt voor sociale fraude zal opnieuw onderzocht worden, dat heeft staatssecretaris voor de strijd tegen sociale fraude Bart Tommelein (Open Vld) aangekondigd in de Kamer.
Laat me nu even luidop denken.
Sociaal frauderen wordt heel waarschijnlijk voorafgegaan door frauduleus migreren, omdat een doorgewinterde fraudeur tot alles in staat is, van migratiefraude tot sociale oplichting. Neem nu die 'Congelese Belg' die een paar jaar geleden worstelde met zijn gespleten identititeit. "Wat ben ik nu, een Congolees of een Belg?", zo vraagt ie zich af. Een identiteitscrisis als gevolg van het dubbele-paspoortsysteem dat in ons land uitgevonden is om de heren goudzoekers te helpen zoeken naar goud en naar geluk. Wat ben ik nu? Congolees of Belg? Je kan het bijna vergelijken met: ben ik nu een jongen of een meisje?
De Dienst Vreemdelingenzaken kwam de Congolese Belg op het spoor toen hij op de proppen kwam met 17 minderjarige kinderen die hij erkend heeft. Zo verwierven zij de Belgische nationaliteit en konden samen met hun moeder vanuit het buitenland naar België komen.
Na schijnhuwelijken zijn nu 'schijnerkenningen' een nieuwe vorm van frauduleus migreren. Insluipers zijn heel erg inventief in het zoeken naar middelen om legaal opvang te zoeken in ons peperkoekenlandje, om hier als God in Frankrijk een luizenleventje te kunnen leiden. Eindeloze vindingrijkheid leggen ze aan de dag om legaal naar hier te kunnen immigreren. Maggie De Block, met in haar kielzog de dienst vreemdelingenzaken, heeft in haar speurwerk naar frauduleuze en illegale migratie steeds achter de fraudeurs blijven nahollen. Zoals de ezel achter het worteltje...