De nieuwe datum van de 4de tot de 13d september was al een tijd vast gesteld omdat tot eind augustus geen evenementen in Duitsland mochten door gaan. Raar maar waar blijkbaar mogen er nog geen evenementen plaats vinden maar beurzen waar 100.000 en meer bezoekers komen wel. Caravan- en andere verkopers en belangstellende in de vakantie branche zijn er wel tevreden mee.
Vanzelfsprekend is er een alomvattend beveiligingsconcept ontwikkeld waaronder de overal bekende en geldende afstands- en vele andere regels worden gedefinieerd en gecontroleerd.
Nieuwe systeem bij de ingang. Ten eerste wordt de nieuwe hal I in het circuit geïntegreerd. Er is ook een ingang. Dit jaar zal de inhuldiging van de beurs direct bij aanvang beginnen. De toonaangevende vakbeurs voor alles wat met caravan te maken heeft, begint dit jaar voor iedereen die geïnteresseerd is al op vrijdag dus voor iedereen een dag langer om de nieuwigheden te bekijken. Ondanks vele afwijzingen van de fabrikanten wordt er een vol programma aangekondigd: In tien hallen en op de tentoonstellingsruimte buiten bevinden zich meer dan 300 exposanten met hun innovaties seizoen 2021. Messe Düsseldorf verzekert: “Ook dit jaar, ondanks het ontbreken van verschillende exposanten, fabrikanten en merken toch nog een breed scala aan producten aanbieden in alle voertuigcategorieën.
Hier bij ons in Düsseldorf, zeggen de organisatoren, worden de beste nieuwigheden van het seizoen getoond. Zoals ieder jaar zijn er caravans, stacaravans, zwerfauto’s technische uitrusting, uitbreidingsonderdelen, dak- en andere tenten, stacaravans onderdelen, campings, camperplaatsen en reisbestemmingen genoeg om iets naar uw zin te vinden.
Een goede raad.
Nu het kamperen geweldig in de lift zit zijn er veel belangstellende die een vrijetijdsvoertuig willen kopen en geen enkele ervaring hebben met kamperen en ook geen idee hebben welk voertuig of zelfs tent voor hun gezin past. Als men geen idee heeft welke caravan of kampeerauto bij u past is het caravan salon de aangewezen plaats om er een te zoeken, maar het aanbod is zo groot dat een aankoop niet zo eenvoudig is. Maak eerst en vooral een zeer belangrijke selectie vóór u de zoektocht begint. Stel een bedrag vast plus 10% wat het mag kosten. Ga de duurdere snel voorbij want dat is tijdsverlies.
Goed hygiëneconcept Voor het Caravan Salon is het een uitzonderlijk jaar. In nauwe samenwerking met de autoriteiten is een uitvoerbaar hygiëneconcept uitgewerkt dat voldoet aan alle eisen voor een beurs in Corona-tijden. Dankzij gerichte maatregelen voor bezoekers, exposanten en medewerkers op het beursterrein, in de entrees en hallen zoals voorgeschreven. Houd een minimale afstand van 1,5 meter aan als het kan. De normen voor hygiëne en infectiebescherming zijn bedoeld als veiligheid en bescherm dus de gezondheid van u andere bezoekers zo goed mogelijk.
De organisators deden hun best want: . Gangen zijn breder . Hallen zijn ruimer . Op het beursterrein en in de hallen is het dragen van mond- en neusbescherming verplicht . Handdesinfecterende middelen zijn overal verkrijgbaar Haaieningangen en stands zijn klaar voor standpersoneel en bezoekers . Er is slechts één voertuig toegestaan om uitgebreid te bezoeken . Er zijn geen contactbeperkingen van toepassing, bijvoorbeeld mensen uit één huishouden mogen samen rond lopen. . Videosystemen, meer personeel en monitoren zien hoe mensen zich in de hallen bevinden verdelen ze indien nodig en houden de minimale afstand in het oog.
Er mogen 20.000 bezoekers per dag het 200.000 m2 grote Caravan Salon binnen. Bezoekers kunnen alleen kaartjes kopen online besteld. Hoe en waar kunt u uitgebreid vinden op mijn van blog van 18.8.2020 Overnachten kan in eigen vrijetijdsvoertuig op P1 best reserveren.
Nieuwe halstructuur Om het hygiëneconcept en de afstandsregels volledig te kunnen implementeren heeft het Caravan Salon een nieuwe halstructuur: voor het eerst is Hal I geïntegreerd in het gangcircuit. Hier presenteert Knaus-Tabbert zich. Inkom zuid met zijn spectaculaire dakconstructie is de start van de beurs. Hallen 4, 9 tot 12 en 16 zijn voor caravans en kampeerauto’s gereserveerd. In hal 15 staan zwerfauto’s en busjes, in hal 5 de grote landschepen en hal 12 is voor campings en reisbestemmingen, luifels, tentcaravans en uitrusting, In hal 13 zijn er toebehoren en techniek meestal voor fabrikanten.
Bezoekers betreden en verlaten het beursterrein via de vier in- en uitgangen Noord, Zuid, Oost en inkomhal 17.
Ik herhaal nog even
Bezoekers kunnen alleen kaartjes kopen online besteld. Hoe en waar kunt u uitgebreid vinden op mijn van blog van 18.8.2020 Overnachten kan in eigen vrijetijdsvoertuig op P1, best reserveren.
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
20-08-2020
Tijd voor nieuwe kussens
Stoffeerder met een aantrekkelijke ReStart 2020
Grote marketingcampagne met 20% korting op "mobiele" algemene renovatie Na de lockdown met succes te hebben overleefd, is de productie van de eerste uitrusting van vrijetijdsvoertuigen en de diensten voor eindklanten bij "G + S Sitz- und Polstermöbel GmbH" weer in volle gang. De eindklanten worden aangesproken met een speciale marketingcampagne voor de “ReStart”. Voor de periode van augustus tot september is er een kortingsactie waarbij 20 procent korting wordt verleend op alle individueel vervaardigde producten en diensten. Het tijdstip van de bindende boeking is relevant voor de korting. De gewenste matras, de nieuwe zitbekleding of andere nieuwe uitrusting kan dan buiten de kortingsperiode op een geheel ontspannen manier worden geïnstalleerd. Dat kan op de terugreis zijn van zomervakantie, de rit naar wintervakantie of zelfs in het voorjaar van 2021. Met deze campagne moeten recreatievoertuigen na de crisismodus weer gemoderniseerd worden met nieuwe en hygiënisch perfecte materialen en stoffen. Dit geldt met name voor tweedehands kampeerauto’s en caravans. Want onlangs is het aantal 'gebruikte auto's' enorm gestegen door de huidige opkomst van de caravan. Het is een groot voordeel dat de kussenfabrikant relatief onafhankelijk is van gecompliceerde toeleveringsketens. Door voldoende voorraden en een functionerend Europees netwerk zijn vrijwel alle gewenste materialen en kwaliteiten op voorraad. Onder de eindklanten zijn de meubelmakers koplopers in de “renovatie” gevolgd door de vrijetijdsvoertuigen. Meer dan 3.000 dessins en stofvarianten, meer dan 1.000 schuimkwaliteiten, die zowel voor het matrasoppervlak als voor alle zitmeubelen op maat zijn gemaakt en zo perfect lig- en zitcomfort bieden, evenals een individueel verstelbare gordijn- en tapijtselectie, beschrijven het geheel Serie apparatuur geleverd door de stoffeerder. Een ander voordeel van de vrijetijdsvoertuigen fabrikanten is een absoluut functionerend hygiëneconcept. Bestellingen worden alleen uitgevoerd na voorafgaande kennisgeving en met persoonlijk advies en de hoogste hygiënenormen. Dit geldt zowel voor de productie op maat van de nieuwe apparatuur als voor de bijbehorende installatie in zeer korte tijd in het moderne klantencentrum met showroom en eigen parkeerplaats. Iedereen die zijn voertuig individueel en kwalitatief wil opknappen, moet naar G + S in Enkenbach-Alsenborn gaan. In het klantencentrum daar wordt elke stoel of zitgroep individueel gemeten. Stofkwaliteit en design worden geselecteerd met deskundig advies. Binnen de korste tijd rijdt de klant een (bijna) nieuwe camper uit de fabriek. Vergeet je niet vooraf telefonisch aan te melden en maak een afspraak op 06701/205260. Geïnteresseerden kunnen informatie vinden op www.diepolstermacher.de
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
19-08-2020
Sunlight veel veranderingen
Sunlight
Voor het modellenjaar 2021 hebben de ontwerpers van Sunlight alle types van hun merk eens nader bekeken en een aantal verbeteringen vernieuwingen doorgevoerd. Wooncomfort, zelfs uitzicht en rijplezier werden geoptimaliseerd in bijna alle kampeerauto’s.
Enkele minder gevraagde types zoals de T60, de T64 en de I69S werden uit productie genomen.
Algemene verbeteringen of nieuwe uitvoeringen.
Bij de Cliff 640 is de toegang tot de bedden verbeterd.
Camper Van
Krijgen nu standaard wieldoppen
Andere bovenkast deuren
Andere verduistering rollo’s
De douche vlonder is nu optioneel
Nu een echte lattenbodem.
Fietsdrager in zwart is optioneel
Nieuwe indeling voor de V69
L 6,86 m lang Eilandbed 1,95 x 1,4 m.
Scheidingswand tussen slaap en woonkamer.
Standaard 2 maal een Isofix
Nieuwe lattenbodem
Antislip laag in de garage ipv een antislip mat.
Douche vlonder is een optie als ook de afzuigkap
Dometic ramen ipv Polyplastic ramen.
In het optionele chassis pakket is een automatische luchtkoeler inbegrepen.
Nieuwe indeling voor de T 69 LC
L 7,39 m
Achter de cabinezetels zitbanken langs de wand.
In een zitbank is een apart schoenvak.
Het tafelblad is samen klapbaar voor een bredere doorgang.
Een 167 l koelkast is een optie
Verswatertank incl boiler 122 l
Wijzigingen in de integrale en halfintegrale
Max chassis voor de T 68, de T 69 L, de I 67 S, de I 68, I 69 L
Voor de 140 pk motor is het MTM 4.250 kg
Voor de 160 pk motor is het MTM 4.400 kg
Alle wagens van deze reeksen hebben een verlaagd chassis.
De douche vlonder is hier ook een optie
Bekleding achter het bed met LED verlichting.
Keukenachterwand met LED verlichting.
Dometic ramen ipv Polyplastic.
Alkoof modellen
Bij de alkoof types komt de A 60 de reeks aanvullen
Hij is 5,94 m lang.
Het alkoofbed is deels opklapbaar voor een betere doorgang.
In de kleerkast is een trap geïntegreerd als opstap naar het bed.
Verder zijn de algemene veranderingen het zelfde als bij zijn halfintegrale broeders.
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
18-08-2020
Caravansalon Düsseldorf
rava
Beste kampeerliefhebber,
Nog even en u kunt weer naar CARAVAN SALON Düsseldorf. Bent u ook benieuwd naar de nieuwste caravans, campers of vouwwagens? Wilt u weten welke fantastische reisbestemmingen er voor u in het verschiet liggen? Of wilt u de nieuwste (elektrische) vouwfietsen uittesten op het testparcours? Verheug u dan van 4 tot en met 13 september a.s. op een indrukwekkende selectie en profiteer van de exclusieve mogelijkheid om producten direct te kunnen vergelijken en kopen.
NIEUWE HALLENSTRUCTUUR
Met de nieuwe hallenstructuur is het mogelijk om op een veilige manier te genieten van de trends, innovaties en nieuwigheden van het komende seizoen.
BESTEL NU UW E-TICKETS
Tickets voor CARAVAN SALON 2020 zijn uitsluitend hier online te koop. Reserveer tijdig voor een specifieke dag want het aantal bezoekers per dag is dit jaar begrensd. Ter plekke kunnen geen tickets worden gekocht. Leden van de CARAVAN CLUB ontvangen drie euro korting! Meld u hiervoor gratis aan op www.caravan-salon.club.de.
WIJ ZORGEN VOOR UW VEILIGHEID!
De beursorganisatie heeft met de overheid afgestemde hygiëne- en infectiebeschermingsmaatregelen voor alle bezoekers, standhouders en medewerkers ontwikkeld, waarbij de veiligheid en gezondheid voor iedereen voorop staat. Met deze maatregelen is het mogelijk, om op het gehele beursterrein, bij de ingangen en in de beurshallen de voorgeschreven afstand van 1,5 meter aan te houden.
HEEFT U VRAGEN?
Aarzel vooral niet om met ons contact op te nemen. Als officiële vertegenwoordiging voor België en Luxemburg helpen wij u graag verder.
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
Carado brengt weer nieuwe uitvoeringen
verbeterd als maar
Carado
Slimme ideeën voor alle modellen
In het modeljaar 2021 zet Carado een grote stap voorwaarts: drie nieuwe plattegronden vullen het productgamma aan en richten zich op slimme concepten en geavanceerde functionaliteit. En ook de modeljaarwijzigingen zijn geheel gericht op slimme verbeteringen. Het campermerk brengt nu tal van modellen uit in twee nieuwe edities: Clever en Clever + met een uitgebreide uitrusting tegen een uitstekende prijs-prestatieverhouding. Een busje met woon- en slaapkamer is een nieuwe toevoeging aan het assortiment van 2021, de V339, een busje van 6,86 m lengte, die al standaard leverbaar is voor € 38.899, - In normale toestand biedt het verstelbare eilandbed een royale doorgangsbreedte en, uitgeschoven, maximaal slaapcomfort met een lengte van bijna twee meter. De halfhoge kleerkast zorgt voor een vrij zicht in het voertuig en dient tevens als opbergruimte voor de koffiemachine. Het woongedeelte is ruim en open en oogt aangenaam licht en vriendelijk dankzij de open zichtlijn en de vrije lichtinval. Een deur scheidt het woon- en slaapgedeelte naar wens in twee aparte kamers en zorgt voor een aangename privacy. Alle bestelwagens in het nieuwe productgamma zijn uitgerust met de Grafit-leefwereld en twee banken voor meerdere reizigers Het eerste halfintegraal model met twee tegenover elkaar liggende zitbanken aan de lange zijden wordt door Carado aangeboden vanaf 45.299 euro. De T459 is 7,39 m lang en heeft draaibare bestuurders- en passagiersstoelen inclusief een zitgedeelte voor zes personen. Het opvouwbare tafelblad neemt nauwelijks ruimte in als het niet wordt gebruikt. De banken kunnen voor de reis worden omgebouwd tot plug-in stoelen, zodat er in de rijrichting twee passagiersstoelen ontstaan. Achter een klep in de rechter bank zit een schoenvak en onder het eilandbed bevindt zich extra opbergruimte. Een bar met een leesplek en een USB-poort boven het bed zorgt ervoor dat de mobiele telefoon kan worden opgeladen zonder deze op te bergen. De keuken van de T459 was voorzien van een 3-pits gasfornuis en een slim geplaatste handdoekhouder. Optische highlights van de indeling zijn de verlichte rechtopstaande zithoek en het verlichte ronde profiel met spiegel bij de inkom. Daarnaast beschikken alle halfintegrale nu over een sfeervolle achterbed bekleding met sfeervolle ledverlichting en keukenraambekleding met aangename indirecte verlichting.
Eerste Carado-alkoof minder dan zes meter lang
Ook de nieuwe A132 voor 39.199 euro is inbegrepen. Met een lengte van slechts 5,94 m is de A132 de eerste Carado-alkoof van minder dan zes meter. Om voldoende vrije ruimte te krijgen boven de bestuurdersstoel kan het alkoofbed halverwege worden opgeklapt. Deze functie is in het nieuwe modeljaar voor alle alkoven, het bespaart gewicht constructie. Perfect om hem voor andere doeleinden te gebruiken bij het laden. En last but not least heeft de nieuwe A132 een achterbed ladder geïntegreerd in de kleerkast. De uittrekbare opstap vergemakkelijkt de toegang tot het bed en biedt tegelijkertijd veel opbergruimte
Slimme innovaties in een compact formaat
Camperbusjes zijn ideale voertuigen voor een korte weekendtrip of stadstour. Ze zijn ongecompliceerd om te rijden en te parkeren en daarom absoluut geschikt voor dagelijks gebruik Carado heeft de Camper Van 640 nu nog verder verbeterd met twee enkele bedden. Nieuw is de aparte en daarmee sterk vereenvoudigde toegang tot elk van de twee bedden. Met bijpassende kussens kan nog steeds een doorlopend, uitnodigend liggedeelte worden gecreëerd met een breedte van bijna twee meter.
Huidige speciale edities
De meest populaire Van special-modellen uit de Europe Edition van modeljaar 2020 zijn in 2021 weer verkrijgbaar met hun elegante uitstraling en uitgebreide speciale uitrusting beschikbaar. En met twee nieuwe edities Clever en Clever + biedt de fabrikant zijn populairste zwerfauto’s, halfintegrale en integrale voertuigen vanaf 38.599 euro met uitgebreide aanvullende uitrusting.
Vanaf nu allemaal met Isofix
Vanaf modeljaar 2021 zullen alle voertuigen standaard worden uitgerust met twee Isofix-plaatsen. Dit betekent dat kinderzitjes in een mum van tijd eenvoudig en gemakkelijk te bevestigen zijn. In de loop van deze verbetering krijgen de voertuigen ook nieuwe bekleding, die wordt gekenmerkt door een verbeterde ergonomie. Carado rust de bedden ook uit met hoogwaardige houten lattenbodems, die een betere luchtcirculatie langs de matras mogelijk maken
Optische verbetering voor de grote Carado’s.
Ook in de grote kampeerauto’s zijn de geïntegreerde lattenbodems verder verbeterd. Het nieuwe assortiment omvat ook een achterbed en een keukenraambekleding met geïntegreerde verlichting. De cabine is verbetert de met bekleding op de zijwand en de A-stijl.
Mobiel reizen is slimmer dan ooit.
De Carado Clever en Clever + Editie.
Voor het modellen jaar 2021 biedt Carado 10 indelingen aan voor de Camper Vans, voor half integrale en integrale Cleveer+Edtitie zijn dat er 14. Vanaf een 39.000 euro vinden klanten al een kampeerauto in het gamma.
Extra’s voor comfortabel wonen en rijden.
De Clever+Editie krijgt 16 duim aluvelgen en Traction+ voor de kampeerbussen, daarbij krijgen ze nog het basis- en chassis pakket mee voor de opbouw en het interieur. Voor het interieur werden vuil afstotende stoffen gebruikt. Alle zwerfauto’s krijgen een luifel en achteruitrijcamera voorbereiding mee. Integrale en halfintegrale worden bedacht met een TV pakket. Een grotere koelkast, andere bovenkastdeuren en een serviceluik.
Nog meer exrtra’s voor de Clever+Editie.
Ze krijgen een sterkere motor een Fiat 140 pk, het chassis en comfort pakket. In plaats van wit voor het koetswerk kan het nu in een andere kleur zijn. Tot slot nog een venster in de buitendeur.
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
17-08-2020
La Strada kennis making met nde NOva EB
De nieuwe Nova EB
La Strada verschijnt met een polyester monoblok koetswerk op de markt. Als basis voertuig werd voor een Mercedes Sprinter 316 CDI gekozen. Een turbodiesel stuurt 163 paardjes naar de achterwielen.
Totaal nieuw
Intussen is de Novareeks al 20 jaar oud en de wagens hebben al veel veranderingen en verbeteringen ondergaan. Het nieuwste model de Nova EB kreeg een polyester koetswerk volledig uit één stuk gemaakt. De dure constructie waarborgt natuurlijk een lang leven. Opvallend daarbij zijn de verdoken scharnieren, deurtjes en handgrepen. De garagedeuren ontgrendelen met de afstandsbediening en na een druk op de deur openen ze zich. De deurtjes van de gasflessen en cassette wc worden met een drukknop in de garage ontgrendeld. Een snufje dat we nog al eens gezien hebben is de camera aan de uitlaat van het afvalwater tank. Knap uitgevoerd is de geïntegreerde luifel in het koetswerk. De Nova E B zet een rijklaar gewicht van iets meer dan 3.300 kg op de weegschaal. Hij wordt dus uitsluitend aangeboden met een MTM van 4,1 ton.
Zoals men kan verwachten heeft de Nova EB een zeer modern interieur. Meubelen met witte vlakke en blauwe zetels waaraan men zich toch wat moet gewennen. Deze kleuren combinatie is slechts één van de vele kleurencombinaties die La Strada aanbiedt. De buitendeur is duidelijk breder dan die van zijn voorgangers. Wat de indeling betreft niets speciaals. Vooraan de draaibare cabinezetels, vierkante tafel en een L zitbank. Het keukenblok naast de buitendeur is uitgerust met twee kookvuren, spoelbak en een 80 l koelkast. Aan de linkerkant is een klapblad om het werkoppervlak te vergroten. In verhouding van de wagen is er een ruim bemeten douche met ernaast een opklapbaar wastafeltje, de wc, een venster voor de verluchting en afvoer van de vochtige lucht. Helemaal achteraan is de bekende uitvoering met 2 enkele bedden. Comfortabele matrassen zorgen voor een zalige nachtrust. Ze zijn respectievelijk 0,8 m breed en 1,96 m en 1,87 m lang. Onder de voeteinden zijn de kleerkast en een kast voor veel bagage. Iets minder gewoon voor een kampeerbus is het grote open gaand venster in het achterfront. De huidige generatie zwervers wordt groter en veel bewoners zullen beslist tevreden zijn met de 2,1 m stahoogte. Overal zijn LED lichten waarvan er zelfs oplichten bij middel van een bewegingsdetector. Met zijn uitgebreide uitrusting en de elektronische snufjes om veilig te rijden zal men ruim 100.000 euro op tafel moeten leggen. Wegens zijn gewicht moet men over een rijbewijs C beschikken.
Info; www.lastrada-mobile.de
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
14-08-2020
Weinsberg vernieuwd
Weinsberg CaraCito
Alles met stroom
Een caravan zonder gas is de laatste jaren een uitdaging voor de fabrikanten. Weinsberg start nu met een geniaal idee dat goed zou kunnen aanslaan. De fabrikant rust de nieuwe CaraCito uit met een luchtkoeler in een caravan van rond de 10.000 euro dat is zeker een uitdaging.
Het interieur ziet er bij een eerste blik eenvoudig en solide uit. Bovenkasten met vlakke deuren in licht houtdecor, in de natte cel voldoende bergvakken, een keukenblok met roestvrijstalen spoelbak en besteklade, werkvlakken en tafel met stevig materiaal en eenvoudig decor, doch alles goed afgewerkt, dakluiken en vensters met rollo’s het is allemaal aan boord. De technische uitrusting bestaat uitsluitend uit elektrische apparaten. Daarbij behoren een 230 Volt glaskeramiek kookvuur, een 60 l compressor koelkast. De LED verlichting en waterpompen werken op 12 Volt. Alle CaraCito caravans zijn uitgerust met verwarming. De luchtkoeler is een gecombineerd apparaat dat koude lucht tegen het plafond verdeeld en de warme lucht zoals reeds lang bekend door de slangen langs de vloer stuwt. Zo heerst tijdens de zomer en de overgang periode altijd een aangename temperatuur in de caravan.
Weinsberg heeft vijf compacte modellen voor gezinnen en paren in de aanbieding.: de 390 QD, 450 FU, 470 QDK en 500 QDK die naast enkele bedden, dubbele bedden zowel een Fransbed en stapelbedden in het gamma hebben. Allen hebben de comfortabele EvoPore HRC matrassen op lattenbodems liggen. Volgend jaar 2021 hebben ze een nieuwe buitendeur.
De prijzen beginnen bij een ruime 10.000 euro. Zoals gewoonlijk staan er nog enkele uitrustingspakketten op de prijslijst. Naar wens kan de CaraCito extra worden uitgerust met een 2 vlam kookvuur en met een Truma S gas verwarming inbegrepen de slangen voor de warme lucht verdeling.
Informatie: www.weinsberg.com
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
13-08-2020
Tabbert verfraaid zijn instapmodel
Een instapmodel bij Tabbert
Tabbert plaatst de nieuwe Primus bij de instappers.
De Rossini is bij Tabbert een instapmodel type. Instapmodellen, we spreken hier al vlug over caravans van rond de 20.000 euro. Voor 2021 wordt zowel het interieur als het exterieur grondig vernieuwd. Een ander meubeldecor, kussens in beige, bruin en grijstinten geven de Rossini een exclusief karakter en we durven hem nauwelijks een instapmodel noemen, de prijs in aanmerking genomen.
Zoals zijn grote broeders heeft hij nu ook het nieuwe 32 mm sterke dak met een aluminium bovenplaat, die optioneel vervangbaar is door hagelbestendig materiaal. Het achterfront met de markante LED lichten doen niet ongemerkt hun dienst. Om de Rossini 2021 nog meer op te waarderen heeft hij zoals een Finest Edition licht metalen 17 duim velgen, gladde zijwanden, verzilverde profielen rondom, polyester disselafdekking, anti insecten deur, verlichte luifel en verlichte instap. De klant kan kiezen tussen stoffen overtrekken voor de kussens of kunstlederen varianten. Een draagarm voor een tv met 230 en 12 Volt aansluiting is voorzien. Truma heeft het MonoControl CS systeem inbegrepen een gasfilter mogen leveren. Daarbij heeft Tabbert nog een pakket met het antislinger systeem ATC, een veiligheidsslot Safety Compact van AL-KO. Als we dat alles samen vatten mogen kampeerders zeker niet klagen van deze Rossini Finest Edition als “instapmodel”. Hij is te bekomen in 7 indelingen met totale lengtes tussen de 6,69 m en de 8,31 m
Informatie www.tabbert.de
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
12-08-2020
Hobby kampeerauto's
Hobby smelt twee reeksen samen
Optima Ontour
De alkoof modellen van Hobby sluiten het komend jaar aan bij de Contour familie.
De fabrikant uit Fockbek integreert de alkooftypes bij de instapmodellen reeks Optima Ontour. In vergelijk met de Siesta alkoven dalen de basisprijzen nu met enkele duizenden euro’s .In het aanbod zijn 3 gezinsvriendelijke indelingen. 2 met een dwarsbed en 1 met stapelbedden achterin. Kenmerkend aan de Optima Ontour types zijn de nieuwe alkoven boven de stuurcabine en de uitgebreide standaard uitrusting. Die bestaat uit een luifel, gasflessen lade, achteruitrij camera en een verwarmde afvaltank om de voornaamste te vermelden. Als basisvoertuig verkoos Hobby een Citroen Jumper 120 pk turbodiesel te nemen. Het zelfde basisvoertuig werd ook ingezet voor de halfintegrale Optima Ontour. Voor het jaar 2021 brengt Hobby twee nieuwe indelingen met achterin een brede badkamer. De T 70 E heeft enkele bedden vóór de badkamer en de T 70 F heeft een dubbel bed. De vloer van de Optima Ontour modellen bestaat uit polyester en waterafstotend XPS schuim als isolatie materiaal. Voor de zijwanden werd EPS gebruikt.
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
11-08-2020
Challenger heft minder aanbod
Challenger herbekijkt zijn gamma en maakt het aanbod eenvoudiger.
Een aantal minder gevraagde types worden uit productie genomen. De voordelige uitrusting pakketten worden tot 2 herleid. Voor de klant wordt het nu iets eenvoudiger om een zwerfauto naar keus te vinden. Dat geeft de fabrikant de mogelijkheid om het product fijner af te werken. Voor volgend jaar kan de zogenaamde Start-Edition met een Graphite-VIP pakket op Fiat Ducato of Graphite-Premium Paket op Ford Transit en meerwaarde krijgen. Daarbij is de Start Edition al met enkele extra’s uitgerust, waaronder luchtkoeling in de stuurcabine. Panorama dakvenster en een snelheid regelaar. Dat geld ook voor de nieuwe modellen 328 en 337 GA. Deze laatste is 7,2 m lang, heeft 1,9 m lange enkele bedden en sanitair met afzonderlijke douchecel. De Challenger 328 heeft een 1,6 m breed eilandbed in de hoogte verstelbaar. Aansluitend een brede natte cel. Beide hebben vooraan een zitgroep met zitbanken langs de zijwanden. Die comfortabele zitbanken zijn ombouwbaar tot enkele zittingen met veiligheidsgordels in de rijrichting. Boven de zitgroep hangt een elektrisch bediend hefbed voor 2 personen. In Start-Edition kost de 337 GA op Ford Transit ongeveer 54.000 euro afhankelijk van mogelijke opties. Voor de Graphite-Premium versie met uitrustings pakket aan halve prijs zal de klant ongeveer een 59.000 euro op tafel moeten leggen.
www.trigano.fr
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
10-08-2020
Laika Ecovip met dubbele bodem
Laika Ecovip
De succesvolle Ecovips krijgen een dubbele bodem.
Zowel van binnen als van buiten zullen de integrale en halfintegrale een ander uitzicht hebben in 2021. Niet alleen dat ook de indelingen werden herbekeken.
Het grote nieuws van de fabrikant is de dubbele bodem die voor het eerst wordt toegepast in de Ecovip reeks, die in het Laika gamma tussen de instap types en de luxe Kreos modellen te vinden is.
Alle Ecovips worden op een Fiat Ducato basisvoertuig gebouwd. De integrale Ecovip I wordt aangeboden in 9 verschillende indelingen. Te beginnen met de 6.59 m lange Ecovip L 2009 met enkele bedden boven de garage tot de 7,4 m grote Ecovip L 4012 DS, hij heeft achterin een eilandbed en zitgroep met lange zitbanken tegen de wanden achter de stuurcabine. Het tafelblad klapt samen om de doorgang te verbeteren van en naar de stuurcabine. Een derde 6,99 m lange Ecovip L 3009 heeft achterin enkele bedden. Twee bijkomende reizigers kunnen hun bedje opmaken in het optionele elektrisch bediend hefbed boven de zitgroep. De klanten hebben de keuze tussen een licht houtdecor voor de vloer en donker hout voor het meubilair ofwel omgekeerd. In beide gevallen valt het interieur best mee, het is een kwestie van smaak.
De halfintegrale vallen op met hun nieuw achterfront in 3D uitvoering en supermoderne de lichten. De verwarmde en geïsoleerde garage mag tot 250 kg beladen worden.
De Italianen gaven de Ecovip een H achter dit type benaming. Ook hier zijn 9 indelingen met lengtes tussen de 6,59 m en de 7,40 m. te bekomen. We zien er 5 met enkele bedden, 3 met een eilandbed en 1 met een dwarsbed achterin.
Laika biedt ook 3 omgebouwde bestelwagens aan vanaf 5,41 m tot 6,36 m met klassieke indelingen met dwarsbed of in de grootste met enkele bedden.
Info: www.laika.it
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
09-08-2020
Malibu heeft veel nieuws
MALIBU VAN "FIRST CLASS - TWO ROOMS" MET UNIEKE PLATTEGROND, MALIBU VAN "FAMILY-FOR-4" MET EXCLUSIEF HYBRIDE DAK
Malibu Van: de comfortabele camper onder de bestelwagens
Nieuwe Malibu van "first class - twee kamers":unieke plattegrond - een busje, twee kamers
Slaapgedeelte: grote bedden en veel opslagruimte
Woninginrichting met kleedkamers en tal van andere finesse
Nieuwe Flexibad 2.0 - nog meer ruimte, verbeterde ergonomie
Nieuwe Malibu Van "family-for-4": exclusief hybride dak met tweepersoonsbed
Malibu Van 2021: het busje op maat gemaakt
Malibu Van is een van de pioniers van de populaire comfort camping bussen met badkamer. Hij begint het modeljaar 2021 met veel nieuwe producten en markeert nieuwe bestelwagens. Hij heeft een volledig nieuwe twee-kamer concept,. De Malibu Van familie voor 4 maakt indruk met zijn hybride installatiedak dat exclusief door de fabrikant is ontwikkeld en vervaardigd. Het is licht, zeer stabiel, het best geïsoleerd en creëert veel ruimte met een extra bed. Daarnaast zijn er nog veel meer ideeën. De Malibu Van 2021 is verspreid in vier productgroepen met in totaal acht basismodellen, met tal van varianten als family-for-4, coupé en charmante GT skyview en vier stijlwerelden.
Met de Vans charmante GT skyview en coupé heeft Malibu de afgelopen twee jaar nieuwe maatstaven gezet,. De Malibu Van een concept met een nieuwe keuken en een universele hoge kast breidt de leefruimte uit en creëert een open as van uitzicht van de voorstoelen tot de eenpersoonsbedden aan de achterzijde. Het resultaat is een tweekamerconcept van de woonkamer met geïntegreerde kleedkamer
En dit zijn de speciale kenmerken van het nieuwe busje. De koelkast is nu geïntegreerd in de keuken aan de voorzijde, waardoor het gemakkelijk bereikbaar is vanaf de buitenkant. Ten gunste van de opslagruimte werden de eenpersoonsbedden aan de achterzijde enkele centimeters verhoogd. Als de bedden in residentiële positie zijn, leidt een comfortabele ingangstrap naar de liggende gebieden. Ze zijn aanzienlijk gegroeid met de nieuwe plattegrond. Dit betekent een liglengte van 1,89 m aan de bestuurderskant, en zelfs een knappe 2.03 m aan de passagierszijde.
Nog een pluspunt van de Malibu Van. Van de open deur tot de badkamer en een extra opvouwbaar element, in het midden gedeelte van het busje wordt een kleedkamer gecreëerd. Deze extra kamer vergroot ook de slaapkamer aan de achterzijde.
Comfort is de naam van de Malibu Van first class twee kamers tegelijk, omdat er twee stijlwerelden beschikbaar zijn. "Cherry Classic" betekent meubeloppervlakken in bicolor look. De optionele stijl wereld "Cherry Style" verschilt door bicolor look met fronten in hoogglans ivoor decor en het decor edele kersen.
Nieuwe Malibu Van family-for-4: exclusief hybride dak met tweepersoonsbed
Een Malibu busje biedt meer ideeën, meer comfort, meer praktisch gebruik, meer individualiteit. Een ander bewijs van de creativiteit van het merk is de nieuwe Malibu Van family-for-4 met zijn exclusieve dak. Daarnaast is er boven een volwaardig tweepersoonsbed beschikbaar als aanvulling op de achterste bedden. Malibu vertrouwt ook op hoogwaardige campertechnologie voor de nieuwe family-for-4 met hybride dak. Wat goed is voor de uitstekend geïsoleerde wanden van liner-klasse kampeerauto’s past ook bij de Malibu Van: De uitgebreide sandwichconstructie van het hybride dak bestaat uit een robuuste GfK dakbedekking buiten en binnen, aluminium met ademende microvezelbedekking en in het midden een isolerende kern gemaakt van RTM stijf schuim. De afgeronde dakranden en de gebogen dak punt bestaan uit kunststof gegoten onderdelen. Het 30 mm dikke dak past op de carrosserie van het basisvoertuig Ducato. Het dak is licht en toch zeer stabiel, het isoleert uitstekend, of in de winter tegen kou of in de zomer tegen de zonwarmte. Een extra dakhuid van GfK beschermt standaard tegen hagel
Onder het dak bevindt zich een bed van 200 x 135 cm met een koudschuim matras. De onderkant van het dak is bedekt met microvezel. Het nieuwe family-for-4 dak is verkrijgbaar als modelvariant voor alle comfort en charmante modellen van de Malibu Van, ook voor de nieuwe Malibu Van first class twee kamers
Inrichting van alle Malibu Vans zijn opgewaardeerd
Het jaar 2021 van de Malibu Van overtuigt met vele andere praktische van ideeën. De nieuwe Malibu Premium ramen in de woongroep en schuifdeur dragen een extra frame en beschermen reizigers tegen ongenode gasten.
Dankzij een aangepaste fitting kan de tafel in de woongroep nu verplaatst worden zonder de plaat op te tillen.. Direct naast de deur, een extra handvat maakt het makkelijker om de schuifdeur te sluiten van binnenuit
Met acht basismodellen in drie lengtes van 5,41 tot 6,36 m in vier productgroepen is de Malibu Van diverser dan ooit tevoren. Daarnaast zijn er de talrijke modelvarianten family-for-4 met het nieuwe exclusieve hybride dak en Malibu Van charmante coupé en GT skyview. Een nieuwe indeling in de vier productgroepen genaamd "compact", "comfort", "first class - two-rooms" en "charming" maakt de selectie gemakkelijker.
Onder de term "compact" vat Malibu de 540 DB- en 600 LE-modellen samen. De "comfort" modellen 600 DB en 640 LE verschillen van hen door een meer uitgebreide en verfijnde apparatuur, evenals het grotere formaat van de 640 LE. Met de Van first class twee kamers 640 LE RB introduceert Malibu een nieuwe productgroep. De exclusieve modellen zijn 600 DB, 640 LE en 640 RB, hetzij als charmante coupé of als charmante GT skyview
Nieuw koetswerk voor de integrale en halfintegrale.
Voor de nieuwelingen heeft Carthago redelijk wat onderzoek en arbeid verricht om het totaal nieuwe koetswerk van hun kampeerauto’s op punt te stellen. Ditmaal geen detail veranderingen, neen een totaal ander concept. Er is geen splinter hout meer in te vinden. De verbindingen van wanden, bodem en dak gebeurt met speciale koudebrugvrije aluminium profielen. Zoals het hoort bij moderne koetswerken zijn de hoeken met het dak en de wanden keurig afgerond. Volgens Carthago minder gevoelig voor zijwinden, betere stijfheid van het koetswerk waarmee een aangenamer rijcomfort. En minder geruis van de rijwind. Het is beter bestand tegen de jaren des tijds en verkoopwaarde daalt minder snel. De achterlichten hebben eveneens een modern uitzicht en de integrale hebben LED dagrijlichten.
Het meubilair kreeg wat aanpassingen. Zo zijn de bovenkastdeuren naar binnen gebogen. Dat geeft een ruimtelijk gevoel in het interieur. Het nieuwe meubilair is nu twee kleurig en de l-vormige zitbank heeft een uitdraaibare schoenkast. Een uit trekbare TV kast behoort nu tot het interieur. Bij enkele typen is zelfs een 32 duim LED vlakscherm mogelijk.
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
MALIBU VAN "FIRST CLASS - TWO ROOMS" MET UNIEKE PLATTEGROND, MALIBU VAN "FAMILY-FOR-4" MET EXCLUSIEF HYBRIDE DAK
Malibu Van: de comfortabele camper onder de bestelwagens
Nieuwe Malibu van "first class - twee kamers":unieke plattegrond - een busje, twee kamers
Slaapgedeelte: grote bedden en veel opslagruimte
Woninginrichting met kleedkamers en tal van andere finesse
Nieuwe Flexibad 2.0 - nog meer ruimte, verbeterde ergonomie
Nieuwe Malibu Van "family-for-4": exclusief hybride dak met tweepersoonsbed
Malibu Van 2021: het busje op maat gemaakt
Malibu Van is een van de pioniers van de populaire comfort camping bussen met badkamer. Hij begint het modeljaar 2021 met veel nieuwe producten en markeert nieuwe bestelwagens. Hij heeft een volledig nieuwe twee-kamer concept,. De Malibu Van familie voor 4 maakt indruk met zijn hybride installatiedak dat exclusief door de fabrikant is ontwikkeld en vervaardigd. Het is licht, zeer stabiel, het best geïsoleerd en creëert veel ruimte met een extra bed. Daarnaast zijn er nog veel meer ideeën. De Malibu Van 2021 is verspreid in vier productgroepen met in totaal acht basismodellen, met tal van varianten als family-for-4, coupé en charmante GT skyview en vier stijlwerelden.
Met de Vans charmante GT skyview en coupé heeft Malibu de afgelopen twee jaar nieuwe maatstaven gezet,. De Malibu Van een concept met een nieuwe keuken en een universele hoge kast breidt de leefruimte uit en creëert een open as van uitzicht van de voorstoelen tot de eenpersoonsbedden aan de achterzijde. Het resultaat is een tweekamerconcept van de woonkamer met geïntegreerde kleedkamer
En dit zijn de speciale kenmerken van het nieuwe busje. De koelkast is nu geïntegreerd in de keuken aan de voorzijde, waardoor het gemakkelijk bereikbaar is vanaf de buitenkant. Ten gunste van de opslagruimte werden de eenpersoonsbedden aan de achterzijde enkele centimeters verhoogd. Als de bedden in residentiële positie zijn, leidt een comfortabele ingangstrap naar de liggende gebieden. Ze zijn aanzienlijk gegroeid met de nieuwe plattegrond. Dit betekent een liglengte van 1,89 m aan de bestuurderskant, en zelfs een knappe 2.03 m aan de passagierszijde.
Nog een pluspunt van de Malibu Van. Van de open deur tot de badkamer en een extra opvouwbaar element, in het midden gedeelte van het busje wordt een kleedkamer gecreëerd. Deze extra kamer vergroot ook de slaapkamer aan de achterzijde.
Comfort is de naam van de Malibu Van first class twee kamers tegelijk, omdat er twee stijlwerelden beschikbaar zijn. "Cherry Classic" betekent meubeloppervlakken in bicolor look. De optionele stijl wereld "Cherry Style" verschilt door bicolor look met fronten in hoogglans ivoor decor en het decor edele kersen.
Nieuwe Malibu Van family-for-4: exclusief hybride dak met tweepersoonsbed
Een Malibu busje biedt meer ideeën, meer comfort, meer praktisch gebruik, meer individualiteit. Een ander bewijs van de creativiteit van het merk is de nieuwe Malibu Van family-for-4 met zijn exclusieve dak. Daarnaast is er boven een volwaardig tweepersoonsbed beschikbaar als aanvulling op de achterste bedden. Malibu vertrouwt ook op hoogwaardige campertechnologie voor de nieuwe family-for-4 met hybride dak. Wat goed is voor de uitstekend geïsoleerde wanden van liner-klasse kampeerauto’s past ook bij de Malibu Van: De uitgebreide sandwichconstructie van het hybride dak bestaat uit een robuuste GfK dakbedekking buiten en binnen, aluminium met ademende microvezelbedekking en in het midden een isolerende kern gemaakt van RTM stijf schuim. De afgeronde dakranden en de gebogen dak punt bestaan uit kunststof gegoten onderdelen. Het 30 mm dikke dak past op de carrosserie van het basisvoertuig Ducato. Het dak is licht en toch zeer stabiel, het isoleert uitstekend, of in de winter tegen kou of in de zomer tegen de zonwarmte. Een extra dakhuid van GfK beschermt standaard tegen hagel
Onder het dak bevindt zich een bed van 200 x 135 cm met een koudschuim matras. De onderkant van het dak is bedekt met microvezel. Het nieuwe family-for-4 dak is verkrijgbaar als modelvariant voor alle comfort en charmante modellen van de Malibu Van, ook voor de nieuwe Malibu Van first class twee kamers
Inrichting van alle Malibu Vans zijn opgewaardeerd
Het jaar 2021 van de Malibu Van overtuigt met vele andere praktische van ideeën. De nieuwe Malibu Premium ramen in de woongroep en schuifdeur dragen een extra frame en beschermen reizigers tegen ongenode gasten.
Dankzij een aangepaste fitting kan de tafel in de woongroep nu verplaatst worden zonder de plaat op te tillen.. Direct naast de deur, een extra handvat maakt het makkelijker om de schuifdeur te sluiten van binnenuit
Met acht basismodellen in drie lengtes van 5,41 tot 6,36 m in vier productgroepen is de Malibu Van diverser dan ooit tevoren. Daarnaast zijn er de talrijke modelvarianten family-for-4 met het nieuwe exclusieve hybride dak en Malibu Van charmante coupé en GT skyview. Een nieuwe indeling in de vier productgroepen genaamd "compact", "comfort", "first class - two-rooms" en "charming" maakt de selectie gemakkelijker.
Onder de term "compact" vat Malibu de 540 DB- en 600 LE-modellen samen. De "comfort" modellen 600 DB en 640 LE verschillen van hen door een meer uitgebreide en verfijnde apparatuur, evenals het grotere formaat van de 640 LE. Met de Van first class twee kamers 640 LE RB introduceert Malibu een nieuwe productgroep. De exclusieve modellen zijn 600 DB, 640 LE en 640 RB, hetzij als charmante coupé of als charmante GT skyview
Nieuw koetswerk voor de integrale en halfintegrale.
Voor de nieuwelingen heeft Carthago redelijk wat onderzoek en arbeid verricht om het totaal nieuwe koetswerk van hun kampeerauto’s op punt te stellen. Ditmaal geen detail veranderingen, neen een totaal ander concept. Er is geen splinter hout meer in te vinden. De verbindingen van wanden, bodem en dak gebeurt met speciale koudebrugvrije aluminium profielen. Zoals het hoort bij moderne koetswerken zijn de hoeken met het dak en de wanden keurig afgerond. Volgens Carthago minder gevoelig voor zijwinden, betere stijfheid van het koetswerk waarmee een aangenamer rijcomfort. En minder geruis van de rijwind. Het is beter bestand tegen de jaren des tijds en verkoopwaarde daalt minder snel. De achterlichten hebben eveneens een modern uitzicht en de integrale hebben LED dagrijlichten.
Het meubilair kreeg wat aanpassingen. Zo zijn de bovenkastdeuren naar binnen gebogen. Dat geeft een ruimtelijk gevoel in het interieur. Het nieuwe meubilair is nu twee kleurig en de l-vormige zitbank heeft een uitdraaibare schoenkast. Een uit trekbare TV kast behoort nu tot het interieur. Bij enkele typen is zelfs een 32 duim LED vlakscherm mogelijk.
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
08-08-2020
Sprite met knappe decorstukken
Sprite komt komend seizoen met nieuwe ontwerpen en indelingen!
Sprite caravans worden al jaren gebouwd bij Swift Group Limited in Cottingham en is het merk voor export caravans van deze fabriek. Ondanks de Corona-crisis heeft de fabrikant een prima seizoen gehad.
Komend modellen jaar zijn er vier series.
De Basecamp wordt voorzien van een nieuwe buitendecoratie en een aangepaste “sportievere” aankleding. De buitendeur wordt voorzien van een raam.Er komt een nieuwe indeling: de Basecamp 4. Dit betekent tevens dat de bestaande Basecamp indeling voortaan Basecamp 2 gaat heten.De binnenlengte van de Basecamp 4 wordt 3,91 meter (49 cm langer) waardoor er een extra zitje toegevoegd kon worden. Deze zit is tevens om te bouwen tot een stapelbed, waardoor de Basecamp 4 geschikt is voor 4 personen. Een stel kan desgewenst de voorzit als bed laten en gebruik maken van het achter-zitje voor het ontbijt.
De Alpine Sport reeks komt met een nieuwe knappe buitendecoratie en nieuwe bekleding. Tevens zijn de zijbovenkastjes aan de voorzijde nu ook voorzien van scharnieren, hierdoor zijn deze kasten over de hele lengte te openen.
Het kleinste model uit de reeks, de 370 EK, krijgt een nieuwe wasbak met onderkastje in de toiletruimte.
De Mondial SE reeks wordt voorzien van nieuwe stoffering en een nieuwe buitendecoratie.
De Cruzer SR reeks behoudt de huidige bekleding, maar krijgt wel een nieuwe buitendecoratie. Ook hier zijn de zijbovenkastjes aan de voorzijde nu te openen.
Tevens wordt de Cruzer reeks uitgebreid met een nieuwe indeling: de Cruzer 550 SR.De Cruzer 550 SR heeft een binnen lengte van 5,83 meter en is even breed (2.44 meter) als de Cruzer 635 SR. Dit model is in tegenstelling tot de Cruzer 635 SR voorzien van een enkele as. De caravan heeft een ruime zitgroep aan de voorzijde, een midden keuken met daar tegenover de deur en de grote 133 liter slimline koelkast.Via de slaapkamer met een ruim bed van 2 bij 1,40 meter komt men in de grote badkamer met doucheruimte.
De standaarduitrusting van de Cruzer reeks is omvangrijk met onder andere een luxe ovencombinatie, een magnetron, een Truma Combi-unit voor warm water en verwarming, een radio met bluetooth en het Swift Command systeem. Met dit laatste kunt u bijna alle apparatuur in uw caravan bedienen via de Swift Command App op uw mobiele telefoon. Alle Cruzers zijn voorzien van een luxe doucheruimte.
De prijzen van de Sprite caravans liggen ongeveer tussen € 20.000 en de € 25.000
De prijzen voor deze ruim uitgeruste caravans zijn All-in, dus inclusief 21% BTW, kentekenbewijs, verwijderingsbijdrage, transport naar de dealer en kosten rijklaar maken.
Sprite biedt tot 10 jaar garantie op vochtinwerking.
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
07-08-2020
LIONTRON batterijen
LIONTRON
LIONTRON lithium-ijzerfosfaatbatterijen Arctic kunnen nu tot -30 ° C worden gebruikt
De krachtleeuwen van Nettetal smelten het ijs: LIONTRON, de marktleider in loodzuuraccu's, demonstreert voor het eerst de nieuwe Arctic LiFePO4-accu voor caravans en kampeerauto’s op de Düsseldorf Caravan Salon 2020 in hal 13, stand D11.
De nieuwe LIONTRON LX Arctic voor caravans en kampeerauto’s is de eerste LiFePO4-lithiumbatterij die bij omgevingstemperaturen tot -30 ° C kan worden opgeladen en onbeperkt kan worden ontladen. Het wordt ijskoud op de stand: LIONTRON laat met twee LIONTRON LX Arctic batterijen in een vriezer zien waartoe de nieuwe batterijserie in staat is. Een omvormer van 500 watt haalt stroom uit de eerste batterij en voedt een oplader van 30 ampère. De oplader laadt vervolgens de tweede batterij op met de stroom van de eerste batterij. Zodra de eerste batterij leeg is en uitschakelt, wordt hij opgeladen door de tweede batterij en dit alles bij temperaturen onder -20 ° C. (Demonstratie: commerciële vriezers bieden momenteel geen lagere temperaturen) De Arctic versie kan na de beurs geleverd worden voor alle LIONTRON LiFePO4 lithium batterij maten 12,8V van 100Ah tot 200Ah. De Arctic-versie is ook beschikbaar voor de 25,6 V 100 Ah-batterij. De meerprijs voor de Arctic-versie is uniform voor alle maten onder de 100 euro. Alle kopers van LIONTRON LX-batterijen zonder Arctic-functie kunnen hun batterijen ook achteraf inbouwen! Het oude BMS (batterijbeheersysteem) moet echter worden vervangen door een nieuw BMS. De kosten bedragen ongeveer 250 euro. Passende kits zijn na de beurs verkrijgbaar bij alle LIONTRON-verkooppartners.
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
Carthago Liner-for-two 2021
twee
Carthago liner-for-two modeljaar 2021 meer comfort en veiliger
Topseries zijn consequent afgestemd op reizende koppels
Nog opvallender: expressief ontwerp, full LED koplampen
Veiliger: nieuwe assistentiesystemen voor modellen op Iveco Daily
Nog comfortabeler: opgefleurd interieur in zitgroep en cockpit
In het ruime aanbod van kampeerauto’s bij dit merk vindt u allicht een wagen die aan uw wensen voldoet. De liner-for-two zou wel eens in aanmerking kunnen komen. De succesvolle top-klasse reeks is afgestemd op reizende koppels en kreeg volgend modellen jaar een hele reeks vernieuwingen. De liner-for-two gaat een nieuwe fase in. Het volledig nieuwe en expressieve ontwerp maakt op het eerste gezicht duidelijk dat hier om een knappe zwerfauto handelt. De high-performance koplampen zijn ontwikkeld en vervaardigd uitsluitend voor Carthago in full LED-technologie. Zachte verdere ontwikkelingen verhogen het comfort in het nieuwe modeljaar, standaard een nieuw rijassistentie pakket en het nieuwe voorfront met horizontale dubbele chromen profielen geeft hem een elegante en sportieve look.
Carthago liner voor twee: het profiel
Hij is een perfect voorbeeld van Carthago's innovatieve kracht en vindingrijkheid. Technisch gezien is het gebaseerd op Carthago chique e-line/s-plus, maar met een compromisloos op maat gemaakt interieur voor reizende koppels. De indeling is uitstekend met een vierkamer concept in een voertuiglengte van slechts 7,83 meter. Het centrale punt is de ronde zitgroep aan de achterzijde met een elektrisch uitschuifbare zitbank. Een verhoogde scheidingswand in verticale golfvorm scheidt ze met de kleerkast. Boven de cockpit zijn in de lengterichting elektrisch neerlaatbare eenpersoonsbedden. De cockpit zelf, met zijn meubels, dient als een extra woonruimte of als een kantoor.
Nog opvallender: expressief design,exclusieve full LED koplampen
Het nieuwe ontwerp van de Carthago liner-for-two neemt het huidige familie gezicht over van chic e-line/s-plus. De focus ligt op de kenmerkende radiatorgrille met zes verchroomde dubbele profielen. De dynamisch gevormde behuizingen van de mistlichten flankeren links en rechts de snuit. De high-performance koplampen in full LED-technologie, die exclusief zijn ontworpen en vervaardigd voor Carthago, geven het front een speciaal accent.
De modellen op basis van de Ducato krijgen een voorruit die 13 centimeter verder naar het dak wordt opgetrokken. Het onderstreept en verbetert tegelijkertijd het zicht op verkeerslichten of het landschap. De even dynamische en elegante exterieur decorstukken zijn aangepast aan het nieuwe uitzicht. In de kern, donkergrijs, wordt het omlijst door elementen in antraciet en goud en staat voor exclusiviteit. Ook in goud is de kenmerkende "C" een onmiskenbaar handelsmerk op beide flanken.
De uitgebreide standaarduitrusting van alle liner-for-two omvat de high-performance koplampen in volledige LED-technologie, inclusief dag rij verlichting met LED-glasvezeltechnologie. De vele voordelen, hun lichte kleur komt overeen met daglicht en maakt de ogen daardoor minder vermoeiend dan andere verlichtingssystemen. De duurzaamheid van LED-lampen gaat over de levensduur van het voertuig, dat is de reden waarom lamp veranderingen niet langer nodig zijn. In tegenstelling tot andere systemen blijft de lichtopbrengst vrijwel constant gedurende de gehele levensduur een echte veiligheidsfactor. Last but not least is het stroomverbruik laag, hoewel de hoge lichtopbrengst aanzienlijk hoger is dan die van xenonkoplampen. De Carthago koplampen integreren dimlicht, grootlicht, dag rij- en positieverlichting en knipperlichten in de vorm van elegante LED-lichtstrips.
Opgefleurd interieur in zitgroep en cockpit
Met zorgvuldige ingrepen breidt Carthago opnieuw het reiscomfort van de liner-voor-twee voor het nieuwe modeljaar uit. Op verzoek fleurt een extra dakluik boven de ronde zitgroep aan de achterzijde de sfeer weer op. De zitgroep is verkrijgbaar in andere lederen versies. Het meubilair in de cockpit is ook helderder, de bovenste segmenten van de kasten aan de linkerkant zijn in glanzend ivoor decor. Last but not least, de optiek wint weer door het overnemen van de deur naar de badkamer met aantrekkelijke decoratieve elementen uit de chique e-line. Het keukenblok profiteert van nieuwe koelkast met dubbele scharnieren. Optioneel is een oven op praktische werkhoogte in de bovenkast geïntegreerd.
Nog veiliger: nieuwe assistentiesystemen voor modellen op Iveco Daily
Voor de liner-for-two op basis van de Iveco Daily heeft Carthago een uitgebreid rijassistentiepakket samengesteld met tal van assistentiesystemen. Het verhoogt de veiligheidstechnologie tot het niveau van moderne personenauto's. De noodrem assistent met City Brake Pro start automatisch een remmanoeuvre in geval van botsingen. De afstand cruise control met filefunctie is gebaseerd op de snelheid van de voorligger. De actieve rijstrook assistent houdt de zwerfauto in de juiste rijstrook door middel van stuur interventie en de zijwind assistent stabiliseert deze bij windstoten. De regen/lichtsensor schakelt indien nodig dimlicht en ruitenwissers aan en de automatische groot lichtactivering zorgt voor het best mogelijke zicht buiten de stad. Tot slot waarschuwen banden spanning sensoren voor een onjuiste luchtdruk.
Carthago liner-for-two: het modelprogramma voor 2021
De exclusieve liner-for-two gaat het nieuwe jaar 2021 in met een ongewijzigd modellengamma. U kan kiezen uit een indeling in twee lengtes van ongeveer 7,8 en 8,5 m. Het verschil wordt voornamelijk bepaald door verschillende garages aan de achterzijde. Er zijn ook twee basisvoertuigen: Ducato met voorwielaandrijving een tweede met dubbele as en voorwielaandrijving, elk met AL-KO laag chassis, en de Iveco Daily met achterwielaandrijving.
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
06-08-2020
Sterckeman brengt veel nieuws
Sterckeman caravans komt met spectaculaire Graphite reeks!
De Franse caravanproducent Sterckeman is al jaren op de Nederlandse en Belgische markt aanwezig en heeft een trouwe klantenkring opgebouwd. Dit jaar wordt het programma uitgebreid met een nieuwe serie. De Starlett Graphite.
Easy
De basis serie, de Easy, krijgt een nieuwe volwassen bumper.
Ook vinden we meer kleur aan de buitenzijde door toevoeging van extra stickers.
In de modelserie vinden we een paar wijzigingen: de Easy 430 PE wordt vervangen door de 470 PE, een langere versie van de eerdere kinderkamerindeling. Deze 470 PE biedt meer comfort in het bredere stapelbed en meer loopruimte in het algemeen.
Helemaal nieuw is de Easy 470 LJ. Een caravan met achterin een treinzit naast de toiletruimte, een middenkeuken en voorin 2 enkele bedden. Dit alles op een binnen lengte van slechts 4,70 meter. Het bed is zelfs om te bouwen tot eiland bed.
Een groot voordeel van deze caravan is het lage leeggewicht van 900 kg.
De standaarduitrusting van de Easy reeks is uit te breiden met twee pakketten waardoor de caravan meer dan compleet wordt. Het Pack Touring: AKS 3004 stabilisator, schokbrekers, serviceluik 75x30 cm. En een reservewielhouder in de disselbak.Het Pack Performance: een 5 liter Trumatherme boiler, handdouche, een Midi Heki dakluik van 70x50 cm, een hordeur, een vaste watertank van 30 liter en 3 extra LED-leesspots.
Starlett Comfort
Deze serie wordt in het nieuwe seizoen voorzien van een nieuwe stoffering. Tevens verdwijnt de grote kinderkamerindeling ten gunste van een kleine compacte indeling: de Starlett Comfort 420 CP.Met een binnen lengte van 4,2 meter biedt deze 420 CP een dwars tweepersoons bed, een treinzit, een toiletruimte en een ruimte keuken achterin, zonder dat het model “hokkerig” wordt. De caravan oogt juist zeer ruim.
Starlett Graphite
Helemaal nieuw is de Starlett Graphite, bestaande uit 3 indelingen: de 390 CP, de 430 CP en de 470 CP. Van klein naar groot, elke indeling biedt plaats aan 4 personen. Uitblinker is wel de Starlett Graphite 430 CP. Deze geheel nieuw ontwikkelde compacte caravan met een binnen lengte van 4.50 meter heeft een dwarsgeplaatst tweepersoons bed aan de voorzijde. In het midden staat de toiletruimte tegenover een prachtige keuken van 165 cm lang. Achterin een ruime treinzit met daarnaast de hangkast.De Starlett Graphite wordt het hele jaar voor een scherpe prijs aangeboden en met een ruime hoeveelheid extra’s ten opzichte van de Starlett Comfort. Wat dacht u van: speciaal “Graphite” interieur design, rondverwarming, ultra heat elektrische verwarming, verzwaarde uitdraaisteunen, lichtmetalen velgen, reservewiel, hordeur, dissel-afdek, sportieve dakreling, buitendeur met raam, grijze polyester wanden en luxe bekleding. De 430 CP en 470 CP hebben ook nog een 150 liter ladekoelkast.
Evolution
De Evolution reeks krijgt een nieuw interieur met een frisse uitstraling, passend bij de uitgebreide standaarduitrusting. De blikvanger in de Evolution serie is uiteraard de 150 liter XL-Freeze koelkast.Nieuw is de Evolution 520 CP, een caravan met een ruime rondzit, een keuken met bar en langwerpige kookplaat en een groot rechthoekig bed. Echt een caravan voor de verwende kampeerder.
Sterckeman heeft een ruim aanbod aan caravans voor zowel gezinnen als voor de kampeerder die zich graag laat verwennen in een comfortabele caravan. De prijzen beginnen ongeveer bij 13.000 euro en voor plus minus 10.000 euro meer hebt je een luxe huisje op wielen.
Sterckeman geeft op alle modellen 3jaar fabrieksgarantie en 7 jaar garantie op vochtinwerking.
Voor meer informatie: Caravan Trading Europe B.V.
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
05-08-2020
Carthago veel veranderingen
Carthago chique e-line/s-plus modeljaar 2021
De kroon op de Carthago Liner klasse: chique e-line/s-plus
Nog functioneler: leefruimte in detail verbeterd
Nog veiliger: nieuwe assistentiesystemen voor de chique s-plus op Iveco Daily
De succesvolle kampeerauto’s van de topklasse bekronen de Carthago Liner klasse en inspireren met hun look, technologie en comfort. Geïntroduceerd als een "Nieuwe Generatie" een jaar geleden, Carthago chique e-line en chique s-plus hebben sindsdien hun segment opnieuw opgewaardeerd. Beide hebben design, bouw en apparatuur gemeen. Het verschil: De Carthago chique e-line is gebouwd op Mercedes-Benz Sprinter en Ducato met voorwielaandrijving en AL-KO laag chassis, de chique s-plus op de Iveco Daily met achterwielaandrijving. Voor het nieuwe seizoen zal het duo profiteren van detail verbeteringen, evenals een nieuwe rijassistentie pakket voor de chique s-plus.
Carthago chique e-line/s-plus: het profiel
Dit is het Carthago Premium DNA in perfectie: hoogwaardige carrosserie, dubbele bodem met veel opbergruimte, hoog laadvermogen, uitstekende verwarmings- en airconditioning technologie. Of het nu gaat om het onmiskenbare krachtige ontwerp of de standaard koplampen die exclusief voor Carthago zijn ontwikkeld en vervaardigd in volledige LED-technologie, waaronder dagrijverlichting met LED-lichtgeleider technologie. Carthago chique e-line en chique s-plus bewijzen klasse op het eerste gezicht. Dit gaat verder in de royaal ontworpen woonkamers. Meer dan 2 meter stahoogte elegant gebogen vormen en tal van verfijningen creëren een uitzonderlijk harmonieuze sfeer. De meubelarchitectuur "emotioneel" is beschikbaar in twee stijlen, samen met tal van indelingen is er voor elk wat wils. Uitgebreide woonkamers, ruime keukens en weelderige badkamers combineren met comfortabele slaapkamers om een exclusieve woonervaring te creëren.
Nog functioneler: leefruimte in detail bekeken
De allround nieuwe inrichtingen van Carthago chique e-line/s-plus voor het modellen jaar 2021 zijn een essentieel ingrediënt in het recept voor succes van de dubbele reeks. De ontwikkelaars hebben goed geluisterd naar de klanten en ontwikkelde praktische details voor 2021. Het nu afgeronde uiteinde van de bank in de XL biedt nog meer bewegingsvrijheid, de LED-basisverlichting is geoptimaliseerd, de koffie machine in de bovenkast heeft nu een lift naar beneden voor gebruik in een comfortabele werkhoogte. Last but not least heeft de deur naar de kleerkast van het I 51 LE model een nieuw design.
Nog veiliger: nieuwe assistentiesystemen voor de chique s-plus op Iveco Daily
Voor de chique s-plus op basis van de Iveco Daily heeft Carthago een uitgebreid rijassistentiepakket samengesteld met tal van assistentiesystemen. Het verhoogt de veiligheidstechnologie van de chique s-plus tot het niveau van personenauto's. De noodrem assistent met City Brake Pro start automatisch bij een rem manoeuvre in geval van een botsing. De distance control en de cruise control met file functie is gebaseerd op de snelheid van het voorligger. De actieve rijstrook assistent houdt de kampeerauto in de rijbaan door middel van stuur interventie en de zijwind assistent stabiliseert deze bij windstoten. De regen/lichtsensor schakelt indien nodig dimlicht- en ruitenwissers aan en de automatische grootlichtactivering zorgt voor het best mogelijke zicht buiten de stad. Tot slot waarschuwen banden spanning sensoren voor een onjuiste luchtdruk.
Carthago chic e-line/s-plus: het modelgamma van 2021
Een aangepaste kampeerauto in de premium klasse. De chique e-line is verkrijgbaar op Mercedes-Benz Sprinter en Ducato, elk met AL-KO speciaal laag chassis als enkele en dubbele as met voorwielaandrijving. De Carthago s-plus rijdt op de Iveco Daily met achterwielaandrijving. Dit resulteert in een totaal van 14 chique e-line van 7,88 m tot 8,99 m lang en vier chique s-plus met bijna identieke afmetingen. Daarnaast zijn er aantrekkelijke varianten met bovenkasten in plaats van het standaard hefbed en "Sky Dream Comfort" met design dakhemel.
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
31-07-2020
Voor sportieve zwervers
Weinsberg CaraBus 630 MEG Outlaw
Voor sportieve zwerver. Weinsberg CaraBus 630 MEG Outlaw is ontworpen voor fietsen, moto’s en indien nodig zelfs een quad te vervoeren en er bovendien nog te kunnen in wonen. Hij ziet er uit als zijn vergelijkbare broeders. Alleen achteraan heeft hij een uit de kluiten gewassen garage. Als je de achterdeur open trekt sta je perplex van de enorme garage voor een zwerfauto, zeker als ze leeg is. Staan er een moto of enkele fietsen in vermindert dat effect een beetje. Ze is meer dan 2 m diep, links en rechts zijn kasten die de wielkasten wat verbergen. Er tussen is nog 1,35 m breed voor de lading die zelfs 1.5 m hoog mag zijn. Uit voorzorg is de bodem met geript aluminium plaat bedekt. Om fietsen of moto’s te vervoeren zijn stevige verankeringspunten gemonteerd.
Voor actieve zwervers. De CaraBus Outlaw is niet zo direct ontworpen voor rustige kampeerders, die de voorkeur geven aan een ruim interieur en een rustige vakantie tegenover actieve zwervers die tijdens de vakantie of weekeinden met hun moto of mountainbikes op en over de bergen willen snorren. Dankzij het extra verhoogd dak kon de fabrikant boven de garage nog een breed bed installeren. Als je het grondplan bekijkt heeft de Outlaw een door de weekse indeling. Vooraan draaibare cabine zetels, een smal tafeltje met zitbank waarachter zich het sanitair bevindt. De keuken is aan de schuifdeur.
De Outlaw behoort met zijn 6,36 m lengte tot de langste Fiat Ducato’s. Minder bekent maar wel een gewone optie voor het extra hoge dak waarmee hij een hoogte van 2,82 m bereikt. Al lijkt volgens het grondplan het interieur voor dit type kampeerauto heel normaal, toch moeten de bewoners vrede nemen met enkele compromissen. Zo heeft de zitgroep een tafeltje van slechts 0,8 x 0,37 m. Het eetgerief zal dus wat aangepast moeten zijn. Erger is de zitbank met de ongemakkelijke stijlrechten rugleuning. De fabrikant ging er waarschijnlijk van uit dat de bewoners jonge en sportieve lui zouden zijn die zich in de cabine zetels zouden nestelen, maar die zijn niet zo comfortabel bij het eten aan tafel. Wie zijn half huishouden wil meenemen komt bedrogen uit want er is geen overvloed aan bergruimte. Jonge paren zijn meestal tevreden als ze het noodzakelijk kunnen meenemen. Voor soms een specifieke kledij en helmen blijft wel een plekje vrij in de garage om een valies te zetten. Goed gestapeld kan in de kast boven de stuurcabine nog redelijk wat bagage. De keuken is goed uitgerust om te kokkerellen. Twee branders met elektrische ontsteking, een ruime spoelbak en op het aanrecht is voldoende werkoppervlakte om de culinaire voorbereidingen tot een goed einde te brengen. Onderaan zijn laden, de koelkast en bovenkasten ontbreken niet om samen voldoende keukenbenodigdheden te bergen. De natte cel is net groot genoeg voor het menselijke sanitaire onderhoud. Nog een compromis die we feitelijk niet erg gevonden, is de ladder om in het hoge bed te geraken. Om 's nachts naar de wc te gaan moet je als je beneden bent ze wegnemen want ze staat voor de deur van het sanitair. Als voordeel heb je een comfortabel bed van zo maar eventjes 2,07 m lang en 1,60 m breed. Dat vindt je zelden in een omgebouwde bestelwagen. Van het interieur uit kan je in de garage die perfecte afgesloten wordt door een deur met rubberen dichtingen zodat er geen geurtjes in het interieur sijpelen. In de kasten aan de zijkanten van de garage zijn de elektriciteitscentrale verborgen, batterijen en de verswatertank, alles goed bereikbaar.
Eerst even een optelling maken. Voor de aankoop van de Outlaw doet men er best aan een sommetje te maken van wat mee op vakantie moet. Blijft het bij een paar "gewone" fietsen dan hoeft het eigenlijk niet om voor een outlaw te kiezen. Gaan er één of twee moto’s mee of zelfs een quad dan is het noodzakelijk de gewichten op te tellen. De standaard 3,5 ton van deze zwerfauto is snel bereikt. In dit geval is het misschien beter voor een maxi chassis van 4 ton te kiezen. Houdt er vooral rekening mee dat het grote gewicht op de achteras terecht komt. Een versterkt veersysteem zal zeker geen overdreven luxe zijn. Denkt er aan dat boven de gewicht grens van 3,5 ton een aantal verkeersbeperkingen zijn en het rijbewijs aangepast moet zijn.
Samen gevat De Weinsberg CaraBus 630 MEG Outlaw is best geschikt voor jonge sportievelingen die de compromissen in het interieur zonder morren er bij nemen. Voor hen is de wagen geweldig als moto's, fietsen of ander groot materiaal gemakkelijk in en uit de garage kunnen en er een goed en veilig onderkomen vinden.
Meer informatie: www.weinsberg.com
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
27-07-2020
Dethleffs nieuwe Aero voor 2021
De Aero van Dethleffs als jubileum caravan.
Dethleffs, de fabrikant uit Isny, maakt een uitzondering bij de jubileum feestvierders. De meeste bekende fabrikanten kenden hun startjaren 10-15 jaren na de laatste wereldoorlog. De economie was goed aan het opleven, lonen stegen en we kregen meer vakantie. De fabricatie van tenten kende al succes. Na een uitgeregende vakantie begonnen de vakantiegangers meer naar iets comfortabeler uit te kijken. Caravans kwamen meer in beeld, van kampeerauto’s was toen nog geen spraak. Vandaar dat er veel fabrikanten rond deze tijd hun 50 tot 60 jarig bestaan vieren. Dethleffs kan nu een 90 jarig bestaan vieren omdat Arist Dethleffs in 1931 waarschijnlijk als eerste in Duitsland voor zich en zijn gezin een caravan bouwde.
De Aero van begin jaren 80
Caravans van na de oorlog hoewel ze op het eerste zicht niet veel veranderd blijken te zijn buiten de ontbrekende disselkoffer, zijn gewoonweg niet te vergelijken met de huidige constructies. Alles is intussen totaal verbeterd. Mooier en steviger meubilair, verlichting was enkel op gas en water moest men uit de kit in een potje gieten om koffie te maken, kasten die niet meer van de wand vallen na een rit op slechte wegen en banden die op het meest ongelegen ogenblik in flarden vlogen. Het koetswerk zit nu stevig gelijmd in elkaar. Een waterdichtheid garantie van 10 jaar en meer geven al meerdere fabrikanten. Er werd ook veel geëxperimenteerd met de vorm van de caravans. Dat kwam soms ten goede van de aerodynamische vorm, maar ten nadele van het interieur. Inhoudelijk werden bovenkasten kleiner en soms moeilijker te bevestigen, de kleerkast was bovenaan smaller, vooraan kon soms enkel een vast bed staan omdat de voorwand te schuin was en men er niet kon zitten.
De eerste Aero.
Zo ontstond in 1982 de eerste Aero met een flink hellend voorfront. Voor die tijd een modern interieur en goed afgewerkt. Toen waren er nog geen vaste bedden en werd de zithoek vooraan omgebouwd tot bed. Daar zitten was alleen geschikt voor kleine kinderen wegens het schuine voorfront. De slogan was: ”de caravan voor snelle chauffeurs”. Zijn vorm was het resultaat van het in 1980 ontwikkelde schaalmodel ZET 2000. Inderdaad de Aero 450 T had een prima weggedrag, helaas het verbruik van het trekkende voertuig schoot snel de hoogte in. We deden verbruiksproeven met een Dethleffs Nomad Luxus bijna dezelfde opbouwlengte en zelfde gewicht als de Aero 450 T Voor de Nomad Luxus hadden we op onze Datsun 2.8 zes cilinder een spoiler geplaatst. We hadden geluk om onder gelijke weersomstandigheden redelijk wat rijtesten te kunnen uitvoeren. Met de Nomad Luxus aan de trekhaak konden we sneller rijden en bij gelijke snelheid met de Aero 450 T was het verbruik telkens minder.
Veel veranderd.
Intussen is er veel verbeterd zowel aan de auto’s als aan de caravans en zijn er nauwelijks nog enkele caravans met een hellend voorfront. De meeste hebben nu licht afgeronde verticale hoeken vooraan, dat heeft zijn voordeel zonder het interieur er mee te belasten. Dat zien we dus ook bij de nieuwe Aero van Dethleffs. Het voorfront heeft nog een lichte helling en de profielen op de hoeken zorgen voor betere afvoer van de rijwind. De disselkoffer is geïntegreerd in het voorfront wat de aerodynamische vorm nog verbeterd.
Het jubileum model.
Nu komt de nieuwe Aero 2021 van Dethleffs in beeld als een frisse moderne caravan voor een gunstige prijs. De fabrikant richt zich hiermee tot een jonger prijsbewust publiek, dat toch graag nog wat comfort wil genieten. Zo biedt Dethleffs 3 verschillende interieurs aan met een licht meubilair en schuine bovenkasten wat het ruimtelijk gevoel sterk vergroot. De 5 aangeboden types hebben een klassieke indeling bijzonder geschikt voor paren met of zonder kinderen. Omdat het om jubileum modellen gaat kan men als optie een 90 jarig jubileums pakket bestellen, wat zeker niet te versmaden is. Voor iets meer dan 3.000 euro kun je dat pakket van de fabriek laten inbouwen. Voor winterkampeerders heeft Dethleffs zelfs een echt winterpakket ontwikkeld en als dat nog niet genoeg is bestaat er en nog een autark pakket.
Indelingen
OM zeker te zijn dat de indelingen goed aanslaan bij de kampeerders hielden de ontwerpers zich aan de klassieke indelingen. Zo heeft de kleinste Aero 410 QS een dwarsbed vooraan en achterin een treinzit plus kleerkast. Een maatje groter is de Aero 470 FR met het beroemde Fransbed voorin en achteraan een ruime comfortabele U zitgroep. Voor gezinnen heeft men de Aero 500 QSK bedacht. De papa en de mama (?) slapen vooraan terwijl de kinderen in de stapelbedden mogen. Andere kampeerders zullen voor de Aero 510 ER of de nog iets grotere 520 ER kiezen omwille van de enkele bedden die het slaapgedeelte sieren. Alle types zijn 2,30 m breed en zijn tussen de 6,34 en de 7,51 m lang. De MTM’s kunnen oplopen tot 1.400 kg of zelfs met optie tot 1.800 kg.
Het 90 jarig jubileum pakket.
- Disselafdekking
- 17 duim alu velgen
- Een venster in de brede buitendeur
- Glanzend gladde aluminium buiten beplating
- Fliegendeur
- Een extra Midi Heki dakluik.
De eerste foto is van een Aero 1984 met een ander trekkend voertuig
De volgende beelden zijn van de nieuwe Aero
Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen