Inhoud blog
  • Laika Kreos H 5109 is nieuw
  • Duitsland
  • Verkeersongevallen kosten geld
  • De nieuwe Diamant van Fendt
  • Veel plezier
  • De nieuwe Sport bij Knaus
  • Veel pret met de nieuwe Malibu 4x4
  • Draag lichte kleren bui duisternis!!!!
  • Winterbanden voor de winter
  • In de sneeuw
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Startpagina !
    Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    20-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morello voor 2023

    Morelo RM 78


    Voor enkele jaren nam Morelo zijn alkoof types uit productie. Wegens de huidige grote vraag naar alle soorten kamperauto's bouwde de fabrikant voor 2022 een reeks luxe alkoof modellen op Iveco Daily.

    Dat een alkoof type niet altijd een goedkope familie wagen hoeft te zijn bewijst Morelo met de luxe Palace types. In het aanbod voor volgend jaar zitten vijf indelingen die allen net geen 5 ton op de weegschaal zetten. Drie ervan hebben een garage voor een brommer de andere zijn voor fietsen. Boven de garages vinden de zwervers ofwel 2 enkele bedden, een eilandbed of een prachtige U-zitgroep.
    In het voorlopig beperkt aantal kampeerauto's wordt het uitrustings pakket ComeBack vanaf fabriek ingebouwd. Dat kan een verschil van rond de 40.000 euro uitmaken. Tot het pakket behoren een 210 Pk sterke turbodiesel met 8 traps Wandlerautomaat, een rijveiligheidspakket en lithium batterijen.
    Om u een idee te geven de Palace A94L kost met het Comeback pakket rond de 255.000 euro
    Meer informatie: www.morelo-reisemobile.de












    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Adria voor 2023

    Adria 2122


    De ontwerpers van Adria hebben zeker niet stil gezeten. zo is al zeker de Sonic al flink opgewaardeerd. Hij kreeg een totaal nieuw interieur, met meer uitrusting inclusief de Mach-Digital-App voor op afstand gestuurde brandstof controle via de Smarphone. Nieuw in het programma is de 7,5 m lange Sonic 700 DL met zitbanken langs de zijkanten van de zitgroep, achterin zijn enkele bedden en vooraan een hefbed. Deze luxe zwerfauto's hebben een Fiat Ducato basisvoertuig met verlaagd chassis met verwarmde dubbele bodem die als technische ruimte wordt benut.

    Voor de Coral en de Matrix reeksen heeft men een beter gestroomlijnd koetswerk bedacht. Het ergonomisch interieur zal bij veel kampeerders zeker in de smaak vallen. Daarbij krijgen de halfintegrale typen 650 SL met halve zitgroep een lange zitbank enkele bedden en hefbed zoals de 650 DL met zitbanken tegen de zijwanden in de zitgroep plus een speciaal aangeboden uitrustingspakket.

    Ook camperbussen bleven niet in de kou staan. De Twin Sports met hefdak komt op de nieuwe Fiat Ducato te voorschijn, de Citroen Jumper gebruikt voor de Axess typen bekomen 3 nieuwe indelingen. De Twin Sports 640 SG pronkt met een nieuw bedsysteem. De 0,80 m brede bedden laten zich volledig tegen de wand omhoog klappen. Zo onstaat gedurende de verplaatsingen een enorme laadruimte of garage. De bovenkasten zijn vervangen door sterke waterdichte tassen die je kan afnemen en thuis in - zen uitladen. De Twin Sports 600 SPB is achterin uitgerust met met een elektrisch verstelbaar hefbed. De Twin Sports met achterin de klassieke bedden hebben nu weg klapbare lattenbodems. De bedden in het dakbed zijn 2,O x 1,05 m groot terwijl de zithoogte er 1,05 m bedraagt.
    De prijzen beginnen ongeveer bij de 54.000 euro..
    Meer informatie www.adria-mobil.com












    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankia voor 2023

    Frankia 2122


    De halfintegrale NEO rolt het nieuwe jaar binnen met een compact dwarsbed interieur en als speciaal model Black Line. De grote integrale Titan Next werd beter uitgerust.

    De Frankia Neo Behoort tot de lichtste halfintegralen op Mercedes Sprinter van de kampeerauto markt. Met iets minder dan 3 ton rijklaar gewicht kan hij nog 500 kg laden om binnen de gewichtgrens van 3,5 ton te blijven. De vorig jaar voorgestelde indeling met enkele bedden GDK heeft nu een dwarsbed. De Neo BD is nu 6,82 m lang, 17 cm korter als het type met enkele bedden. Daarmee kon men zelfs nog 20 kg gewicht uitsparen. Volgens de fabrikant weegt hij nu welgeteld 2.956 kg in rijklare toestand. Het dwarsbed is 2,03 x 1,4 m groot. Voor lange gebruikers dus geen probleem om lekker gestrekt te slapen. De indeling met dwarsbedden is ten voordelen van de zitgroep in de Neo BD. Hij heeft een L-zitbank en tafel op centrale poot, daarbij nog een ruime zijzit. Ook de keuken deel de in de winst en werd iets breder. De Neo GD met enkele bedden, kleinere keuken en zijzit worden niet meer gemaakt.
    Naast de Neo standaard versie stelt Frankia de Neo Black Line voor. Langs buiten is hij herkenbaar aan de zwart gelakeerde stuurcabine en de zwarte decorstukken op de wanden van het koetswerk. voor het interieur is meer houtdecor gebruikt, speciale kussen bekledingen en als uitzonderlijk model een omvangrijke uitrusting waaronder het Mercedes multimedia systeem, navigatie toestel, achteruitrij camera en zonnepanelen.
    Schakelen we even over van klein naar groot met de integrale Titan Next gebouwd op Fiat Ducato cmet AL-KO chassis en dubbele as. Hij wordt zoveel mogelijke als autark voertuig uitgerust. zo kreeg hij het nieuwe Indutoilet systeem van Thetford en moet de fäcaliën tank veel minder geledigd worden. Zonnepanelen en de lithium batterij maken hem minder afhankelijk van het stroomnet.
    Voor de 7,86 m lange Titan Next met enkele bedden zijzitbanken in de zitgroep moet men toch minstens 150.000 euro op tafel leggen

    Meer info www.frankia.com










    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weinsberg voor 2023

    Weinsberg RM 60
    CaraCore en CaraHome.
    De integrale en de alkoofversies van Weinsberg werden lichter gebouwd ten voordele van de lading. Gelijktijdig hebben de ontwerpers de interieurs opgefrist.
    Tot zelfs 30% meer lading belooft de fabrikant voor de superlichte types van de reeksen CaraCore en CaraHome. Hij kon dit verwezenlijke door een lichtere zitconstructie te maken en lichtbouwplaten voor de meubelen te gebruiken. Door de gegolfde kernstructuur zal de opbouw even stabiel zijn. Kunstbladveren reduceren het gewicht van het chassis. Noch wat puzzelen met de lithium batterijen zodat alles samen redelijk wat minder kilo's materiaal aan de kampeerauto's gebruikt werden. Deze nieuwe lichte modellen hebben een 52 mm dikke bodemplaat met waterafstotende XPS isolering. Als nieuw superlicht type voor 2022 wordt de CaraCore 700 MEG met enkele bedden boven de garage, net zoals de alkoof CaraHome 650 DG met dubbel bed achterin boven de garage aangeboden. We zullen andere indelingen met bedden variante vinden zoals in de CaraHome 650 MEG. Het interieur van de reeksen krijgt een andser uitzicht met de nieuwe bovenkasten en deuren zonder handgreep, maar met een drukknop sluiting.

    Voor de integrale CaraCore van Weinsberg bedachten de ontwerpers verbeterde gasfleskasten. De flessen staan nu naast elkaar en zijn gemakkelijker om te wisselen.
    Voor alle kampeerauto's van het merk wordt de pas vernieuwde Fiat Ducto gebruikt. Eveneens kunnen de klanten voor iedere Weinsberg kampeerauto het Truma iNet-X-Systeem bestellen. Vanaf het controle paneel of een smartphone-app kan de Truma, de Alde verwarming en de Dometic luchtkoeler bedient worden. Dat is nog niet alles want het kleurige aanraakscherm geeft de binnen en buitentemperatuur aan, ook de stand van het verswater, gas dat nog in de fles is en de lading van de batterijen.
    meer info: www.weinsberg.com


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    19-08-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caravansalon Düsseldorf

    CARAVAN SALON DÜSSELDORF op recordkoers

     exposanten uit 34 landen Producenten maken indruk met innovatieve noviteiten

     Voor het eerst in haar 61-jarige beursgeschiedenis, verbreekt CARAVAN SALON DÜSSELDORF haar eigen record van 700: maar liefst 736 exposanten uit 34 landen zullen van 27 augustus tot en met 4 september 2022 vrijwel de volledige internationale branche met talloze highlights weergeven. Daarmee is de beurs in Düsseldorf ’s werelds grootste evenement voor de mobiele vrijetijd. In 16 beurshallen ook dat is een unicum  is alles te vinden, wat het hart van mobiele woning-liefhebbers en outdoor-fans sneller laat slaan: kampeerauto’s en caravans (hallen 1, 4, 6, 7a, 9-12, 16 en 17), kampeerbussen (hallen 12 en 15), premium-voertuigen (hal 5), de Starter Welt (hal 7), Travel & Nature en Equipment & Outdoor (hal 3) en Technololgy & Components (hallen 13 en 14). Iedere bezoeker kan zich op www.caravan-salon.comindividueel op zijn tour voorbereiden en zijn of haar lievelingsroute door de 16 hallen samenstellen. Een interactieve hallenplattegrond, de omvangrijke exposanten- en productendatabank, waarin de exposanten zich met hun beursnoviteiten presenteren, en ook de ‘My Organizer’-functie zijn ideale hulpmiddelen voor de planning van een beursbezoek in Düsseldorf. Zo kan de excursie door de beurshallen van CARAVAN SALON met de passie die iedereen in de branche en de scene verbindt, nu al beginnen. 

    %%%FOTO1%%%

     Abenteuer Selbstausbau een feest voor techniekfans – samplestaplaatsen aantrekkelijk voor wijntelers en boerenbedrijven

     Het aanbod van producenten, handelaren en organisaties wordt uitgebreid met aantrekkelijke speciale tentoonstellingen. Bij de presentatie ‘Abenteuer Selbstausbau’ (doe het zelf-uitbouwavontuur) op het buitenterrein tussen de hallen 5 en 9, zijn er voor alle geïnteresseerden praktische tips voor het om- en uitbouwen van zwerfauto’s. Hier kunnen bezoekers zich door experts uit de scene ook over de installatie van losse modules, het ontwerp van de indelingen, elektrische installaties, lichtgewicht bouwmaterialen, watervoorzieningen,    werkplaats- en materiaalkunde, inrichting en over de daadwerkelijke kosten en de tijd die met een uitbouw gepaard gaan, laten informeren. 

     Vooral voor boerenbedrijven, wijntelers en de gastronomie, zijn de samplestaplaatsen op het buitenterrein tussen de hallen 9 en 17 interessant. De vakmensen van de Caravaning Industrie Verband (CIVD) presenteren staplaatsen binnen uiteenlopende categorieën. Het aanbod reikt van basisstaplaatsen met stroomvoorziening, via plaatsen met water toe- en afvoer en elektrische laadstations tot aan premiumplaatsen met volledig automatische reinigingsstations voor campingtoiletten. 

    %%%FOTO2%%%

     Starter Welt’ in hal 7: een must voor beginnende caravaning-fans

    De Starter Welt in hal 7 laat nieuwkomers zien, waar ze bij het aanschaffen of huren van kampeerauto’s en caravans op moeten letten. Hierbij is onafhankelijk advies gegarandeerd. Bij het veelzijdige podiumprogramma staan naast de basiskennis ook de thema’s aantrekkelijke reisroutes inclusief de planning voor starters, wettelijke bepalingen en de voorbereiding van het voertuig voor de reis centraal. De experts beantwoorden uiteraard ook graag alle vragen en bieden individueel advies.    

     E-Bike-Parcours voor hal 15

    De vakantievorm caravaning is ook zeer geschikt, om vakantieplekken met elektronische voertuigen en fietsen te verkennen en zo ook ter plaatse mobiel te zijn, daar deze vervoersmiddelen eenvoudig te transporteren zijn. Op het buitenterrein voor hal 15, biedt het E-Bike-Parcours bezoekers de gelegenheid, om op een afgescheiden terrein de eigenschappen van e-bikes, e-scooters en eco-movers uit te proberen. 

     Hal 3 overlaadt bezoekers met droombestemmingen en outdoor-trends

    In hal 3 is er onder het motto ‘Travel & Nature’ alles te vinden, wat het hart van outdoor-fans begeert. Naast uitrusting, waaronder  vouwcaravans, voor- en daktenten, kampeer-, iglo- en trekkerstenten, zijn het vooral de droombestemmingen naar dichtbij gelegen en verre oorden, die bezoekers zullen inspireren.  

    Een bezoek aan hal 3 van CARAVAN SALON DÜSSELDORF is zodoende ook een uitstapje naar aantrekkelijke vakantiewerelden. Het troont caravaning-fans mee naar talrijke vakantiebestemmingen en laat hen wegdromen over toekomstige reizen.

     Op het event-podium ‘Travel & Nature CONNECTED’, waar caravaning-

    toerisme, outdoor-activiteiten en natuurbelevenissen centraal staan, wordt door exposanten en reisexperts een bont programma aangeboden. Hier kunnen bezoekers informatie inwinnen over noviteiten op het gebied van equipment, sport en bestemmingen. De Traumtouren-presentaties, die ook in het podiumprogramma in hal 3 zijn geïntegreerd, gaan over spannende, bijzondere en avontuurlijke campertochten. Zuid-Amerika-expert Uwe Hamm beschrijft de schoonheid van Mexico onder het motto ‘Meer dan tabasco en tequilla’. Ook Janette Emerich is weer van de partij en zal haar Panamericana-tochten 1 & 2 en een etappe dwars door Frankrijk van de Loire tot de Atlantische Oceaan in haar bagage meebrengen. Kostja Abert ontvoert bezoekers naar

    ‘Droombestemming Wierrookstraat’, de belangrijkste handelsstraat uit de oudheid, en naar ‘Noordkaap – met de zwerfauto naar het land van de fjorden’. Voor geïnteresseerden, die niet op tijd in hal 3 kunnen zijn, biedt de live stream van alle presentaties op het podium van ‘Travel & Nature CONNECTED’ op www.caravan-salon.comen de sociale mediakanalen van de beurs een uitkomst.

    %%%FOTO3

    Experts uit de bloggers-scene live aanwezig

    Experts op het podium van de Starter Welt (hal 7) en Travel & Nature

    CONNECTED (hal 3) delen onder het motto ‘uit de praktijk voor de praktijk’ hun kennis met de aanwezigen. Naast deze vakmensen zijn er echter ook meerdere populaire bloggers, YouTubers en Instagram-experts uit de scene aanwezig, en presenteren onder meer het vaktijdschrift www.promobil.deen de ADAC Westfalen https://www.adac-westfalen.de hun knowhow op het podium. 

     Het échte reisgevoel in het Caravan-Center

    Met 3.500 staplaatsen is het Caravan-Center tijdelijk de grootste parkeerplaats van Europa. Het terrein is van 22 augustus tot en met 5 september tijdens CARAVAN SALON geopend. Een overnachting kost voor twee personen met een eigen kampeerauto of caravan 20 euro en voor leden van de CARAVAN SALONclub 18 euro. De reservering van een parkeerplaats wordt sterk aangeraden, daar de vraag zeer groot is. De boeking is na het bestellen van een eTicket voor CARAVAN SALON op https://www.caravan-salon.com/caravan_Centermogelijk. Een overnachting in het Caravan-Center betekent dat men zich na afloop van een dag op de beurs over kan geven aan het echte reisgevoel. Hier kan de avond samen met caravaning-vrienden onder het genot van een koud drankje en lekkerheden van de grill in stijl worden afgesloten. 

     Tickets en prijzen van CARAVAN SALON DÜSSELDORF 2022

    Een dagkaart voor volwassenen kost tijdens het weekend 18 euro en doordeweeks 16 euro (met korting in het weekend 15 euro en doordeweeks 13 euro), voor kinderen (6 tot en met 12 jaar) is een dagkaart tijdens het weekend 8 euro en doordeweeks 6 euro. Daarnaast wordt er van maandag tot en met vrijdag een namiddagticket voor 10 euro aangeboden (van 14:00 tot en met 18:00 uur). De prijs voor de Preview Day is voor volwassenen 35 euro (met korting 30 euro) en voor kinderen 8 euro. Alle tickets zijn te vinden in de ticketshop https://shop.messe-duesseldorf.de/caravan2022_dvan de beurs. 

     Ontspannen bezoek met OV vanuit de Benelux

    Wil je de caravan of camper thuis laten en toch snel en comfortabel naar CARAVAN SALON reizen? De hogesnelheidstrein ICE rijdt 6 keer per dag vanaf Amsterdam via Utrecht en Arnhem naar Düsseldorf Hauptbahnhof. Ga naar https://www.nsinternational.com/nl/duitsland/trein-dusseldorfom te boeken bij NS International.  De hogesnelheidstrein Thalys en ICE rijden vanuit Brussel in 2.5 uur naar Düsseldorf Hauptbahnhof. Meer info vind je opde website van de NMBS:https://www.beurope.com/NL/kopen/belgiantrain#TravelWish. 

    Vanaf daar brengt U-Bahn 78 je rechtstreeks naar Ingang Noord van het beursterrein. 

    LET OP: Vanaf 1 januari 2022 geldt het toegangsticket niet meer als gratis openbaar vervoerbewijs! OV-tickets zijn verkrijgbaar via de website van de Rheinbahn:https://mehr-rheinbahn.de/eezy_en/  


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    29-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe kleuren voor 2023 bij Sprite

    Nieuwe kleurstelling Mondial- en Cruzer-interieur, Basecamp krijgt een nieuwe indeling!

     Afgelopen seizoen was wederom een verkooptopper voor Sprite. Dat is voor Sprite echter geen reden om stil te zitten. Er komen nieuwe kleurstellingen en detailveranderingen. De Basecamp krijgt tevens een nieuwe indeling met een vast tweepersoonsbed.

     Deze nieuwe indeling, de Basecamp 3, heeft dezelfde lengte als de Basecamp 4.

    Ook de indeling is nagenoeg gelijk, alleen hier heeft de voorzit plaats gemaakt voor een vast tweepersoonsbed.

     De Basecamp wordt verder verfraaid met een nieuwe buitendecoratie in combinatie met fraaie aluminium 15 inch wielen.

     

    Mondial SE en Cruzer SR

     De focus qua modellenseries wordt de komende jaren gelegd op de Mondial SE en Cruzer SR serie. Beide series krijgen een update in de vorm van nieuwe interieurkleuren voor het meubelwerk, tafel en werkbladen.

     Ook de buitenzijde van deze series worden verfraaid met nieuwe lichtmetalen velgen.

    En daarbij krijgt de Mondial SE serie een andere stoffering.

     De keuken van de Cruzer SR wordt voorzien van een nieuwe magnetron zonder draaiplateau.

     De indelingen van de van beide series wijzigen niet.

     

     Alpine Sport

     Voor het seizoen 2023 ligt alle aandacht op de eerdergenoemde series. De instapserie Alpine Sport gaat na 10 jaar plaats maken voor de modernere Mondial SE serie. Eén model blijft echter nog doorlopen omdat de populariteit van dit model onverminderd groot blijft. De Alpine Sport 370 EK!

    Dus ook komend jaar is deze bestseller nog gewoon verkrijgbaar.

     De nieuwe caravans staan vanaf eind augustus in de showroom.

     De prijzen van de Sprite caravans beginnen bij € 25.695, - voor de Alpine Sport, € 29.495, - voor de Mondial SE, € 33.295, - voor de Cruzer SR en de Basecamp is er vanaf € 31.795, -.

     De prijzen voor deze ruim uitgeruste caravans zijn All-in, dus inclusief 21% BTW, kentekenbewijs, verwijderingsbijdrage, transport naar de dealer en kosten rijklaar maken.

     Sprite biedt tot 10 jaar garantie op vochtinwerking.

     Sprite caravans worden geïmporteerd door Caravan Trading Europe B.V.

     Meer info: www.spritecaravans.com




    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    18-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakwerk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Düsseldorf Caravan Salon

     

    CARAVAN SALON Düsseldorf 2022: ’s werelds grootste aanbod rond het thema caravaning

    Drie extra hallen voor een beduidend groter aanbod

    CARAVAN SALON Düsseldorf opent van 26 augustus tot en met 4 september 2022 op het beursterrein van Düsseldorf haar poorten voor de caravaning- highlight van het jaar. De toonaangevende beurs voor kampeerauto’s, caravans, camperbusjes en uitrusting breidt het aanbod vergeleken bij het voorgaande jaar duidelijk uit en toont de hele wereld van de caravaning in meer hallen dan ooit tevoren. “We zijn heel blij dat we een groot aantal nieuwe firma’s en verschillende terugkerende firma’s van ons concept hebben kunnen overtuigen. De tentoonstellingsoppervlakte wordt met drie hallen uitgebreid. Daarmee presenteren we in maar liefst 16 hallen het aanbod van meer dan 600 exposanten op 250.000 m². Alleen op CARAVAN SALON is vrijwel het volledige merkenspectrum live te zien en daardoor is het alleen bij ons in Düsseldorf mogelijk om op één locatie producten te vergelijken bij de verschillende producenten. We kijken vol vertrouwen, en voorpret uit naar de komende editie van dit evenement,” aldus Stefan Koschke, Project Director Caravaning & Outdoor. In Düsseldorf vinden alle fans van de mobiele vrije tijd naast de voertuighoogtepunten, ook een keur aan accessoires, technische uitrusting, uitbouwonderdelen, daktenten, mobiele woningen, caravaning- en campingtoebehoren, outdoor-kleding, reisbestemmingen, campingplaatsen en staplaatsen voor campers.

     

    Trend voor individuele en natuur-verbonden reizen

    “De vakantie met camper en caravan kent al meer dan 10 jaar een enorme en aanhoudende groei. Door de pandemie is de trend voor individuele en natuur-verbonden reizen nog verder gegroeid,” zegt Daniel Onggowinarso, directeur van de Caravaning Industrie Verband e.V. (CIVD). “Daar het weer mogelijk is om vrijwel zonder beperkingen te reizen, zijn de mensen weer volop bezig met het plannen van vakanties. Daarom is een bezoek aan CARAVAN SALON voor zowel caravaning-fans als nieuwkomers dan ook zo interessant, want nergens anders is de bandbreedte aan voertuigen en toebehoren zo veelzijdig en kan men producten aanraken en beleven.”

    ieuw: Preview Day op de eerste vrijdag

    Voor het eerst zal er op de eerste vrijdag een Preview Day worden georganiseerd. Naast vertegenwoordigers van de media en vakbezoekers, kunnen exposanten ook eindgebruikers uitnodigen, om hen de mogelijkheid te bieden om op deze dag in een rustige setting een verkenningstocht over het beursterrein en door de hallen te maken. “Met dit aanbod willen wij de eerste beursvrijdag verder ontwikkelen en bieden daarbij onze exposanten de mogelijkheid om hun klanten gericht aan te spreken. Daarmee wordt een professioneel kader voor netwerken, ordergesprekken en business gecreëerd,” ligt Stefan Koschke toe.

    Een dagkaart voor volwassenen in het weekend kost 18 euro en doordeweeks 16 euro (met korting 15 euro in het weekend en 13 euro doordeweeks). Voor kinderen (6 tot 12 jaar) is een dagkaart in het weekend 8 euro en doordeweeks 6 euro. Daarnaast kan er van maandag tot en met vrijdag voor tien euro een ticket voor de namiddag worden gekocht. De prijs voor de Preview Day-ticket bedraagt voor volwassenen 35 euro (met korting 30 euro) en voor kinderen 8 euro. 

    Actuele informatie en noviteiten zijn op het internet te vinden op www.caravan-salon.com.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    14-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In de warme landen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Tourer van LMC op Ford

     

    TOURER NIEUWE LAY-OUTS EN INNOVATIE OP FORD

    De Tourer is nu in alle acht indelingen te bestellen. Het ontwerp hier was om een ​​bijzonder licht en laag voertuig te ontwikkelen om een ​​hoog laadvermogen te garanderen. De Tourer is momenteel een van de lichtste halfintegrale modellen. De tourer met een standaard coupé instap bevindt zich in het lagere mainstream-segment van de LMC-campers.

    Een gebied met een moderne, eigentijdse inrichtingsstijl, die bijzonder klein is, maar spreekt ook grote gezinnen aan. Zoals gebruikelijk bij LMC is een hefdak voor extra slaapplaatsen mogelijk (behalve in de lift). Als prijsbewuste kampeerauto heeft de Tourer-serie vier indelingsvarianten T 630, T 660 G, T 720 en T 730 G in het portfolio. Kenmerkend hierbij is het lage totale hoogte 2,69 meter. Dit kwartet komt tot uiting in de vier extra plattegronden met elektrisch bedienbaar hefbed, de Tourer Liften. De liften zijn herkenbaar aan de toevoeging H in de typecode, bijvoorbeeld Tourer H 730 G. Dankzij de liftversies heeft de Tourer ook meer generatiepotentieel: hier zijn slaapplaatsen voor maximaal zes personen mogelijk.

     Het terughoudende interieurdesign met licht houtdecor in wit en taupe weerspiegelt stijlvol de heldere en gestructureerde designlijn van LMC. De hoekige, greeploze meubels ademen rust uit. De standaarduitrusting omvat een extra brede kledingkast, eenpersoonsbedden met opklapbedfunctie, combinatiejaloezieën en de onderhoudsvriendelijke anti-vingerafdruk op alle oppervlakken. De uitschuifbare wastafel in de badkamer scoort punten, en de grote compressorkoelkast van 132 liter in de keuken. Meer opslagruimte wordt geboden door de verswatertank onder de vloer, die mechanisch wordt geleegd. Sfeerverlichting zorgt voor de juiste lichtsfeer. LMC toont de Innovan 590 als vierde lid van de sportieve, dynamische serie. Binnenkant en buitenkant van de Innovan reeks maakt indruk met een duidelijk gedefinieerde vormentaal. De LMC Innovan 590 is gebouwd op Ford-basis en verschilt dus in de chassisuitrusting van de Fiat.

    Broers en zussen. De bijna zes meter lange nieuwe wordt gekenmerkt door een buitengewoon goed gevoel van ruimte. Het meest opvallende verschil met de Fiat is de stahoogte van 2,08 meter en de smallere totale breedte van 2,06 meter. Bij de meubelbouw onderscheidt het keukenblok zich door de geringere doorgangsbreedte en de grotere opbergruimte in de wandkasten door de extra hoogte. Het tweepersoonsbed achterin is voorzien van hoogwaardige matrassen en lattenbodems en zorgt zo voor een prima slaapcomfort. De intelligente rijhulpsystemen van Ford zorgen voor een hoog veiligheidsniveau, van het slaperigheidswaarschuwingssysteem tot de adaptieve ACC-snelheidsregelaar.

    Handig is ook de voorruitverwarming met zijn geïntegreerde verwarmingsdraden. Je eigen smartphone zorgt voor eersteklas informatie en entertainment via Apple CarPlay of Android Auto. Qua prijs bevindt de LMC Innovan 590 zich in de lagere mainstream - met hoogwaardige apparatuur.

    %%%FOTO6%%%

     LMC Backrack+ is vanaf augustus te bestellen

    De flexibele onderdelendrager LMC Backrack+ is speciaal ontwikkeld voor de LMC Innovan op basis van Fiat. Het modulaire systeem is vanaf augustus te bestellen en vergroot de opbergruimte op het voertuig. De Backrack+ wordt aan de achterdeuren van de zwerfauto bevestigd voor altijd veilig vervoer van sport- en vrijetijdsuitrusting. Op deze manier compenseert het systeem het ontbreken van een garage achter, die standaard is in grotere en dus aanzienlijk duurdere campers. De nieuwe LMC Backrack+ is ontworpen voor maximaal 80 kilogram extra bagage.




    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    13-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.G+S ontwikkelt nieuwe luxe matras

    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nieuwe luxe matras

     Innovatieve ideeën voor matrasmakers op de Caravan Salon 2022 CSD première van de innovatieve G+S Medicool® hoes voor de nieuwe luxe matras Innovatief luxe matrasconcept voor het eerst met speciale TÜV-certificering Het nieuwe beursconcept en de locatie in Hal 14 Stand D 05 hebben hun waarde bewezen
     “G+S, Die Polstermacher” is terug en wordt voor het eerst (opnieuw) gepresenteerd door de nieuwe eigenaren Kai en Judith Feyerabend. De vorig jaar vernieuwde beursstand stond vorig jaar op de nieuwe locatie in Hal 14 Stand D05. Een bijzonder hoogtepunt is de hoogwaardige luxematras, die in het voorjaar werd gepresenteerd en die waarschijnlijk een speciaal kwaliteitscertificaat van TÜV Süd op de beurs zal dragen en daarom objectief en aantoonbaar een bijzondere kwaliteit zal garanderen. De momenteel lopende test heeft betrekking op de duurzaamheidstest van deze G+S-matras, model: luxe. Het omvat bijvoorbeeld meer dan 30.000 loopcycli en het resultaat zal elk hoogteverlies en een mogelijke verandering in hardheid documenteren. Dit voegt volgens TÜV-testen een extra kwaliteitscriterium toe aan de matras. Dit criterium is het objectieve bewijs van kwaliteit dat de kwaliteit van de matras een snel "doorzakken" voorkomt en dus rugpijn en daardoor zelfs houdingsproblemen voorkomt. Over het algemeen is de bijzondere kwaliteit van deze luxe matras al door de schuimfabrikant gecertificeerd met een "Öko-Test-Standard 100". Deze keuring en certificering houdt onder meer in dat het materiaal geen schadelijke stoffen doorlaat die allergieën kunnen veroorzaken. Daarnaast zijn speciale luchtdoorlatendheid en aangepast temperatuurgedrag belangrijke kwaliteitskenmerken. De stoffeerders vinden deze serieuze test- en keuringsprocedure belangrijk, omdat online reviews en objectieve certificaten en onderscheidingen van cruciaal belang zijn bij het kopen van een matras. De beslissende autoriteit is meestal een test door onafhankelijke consumentenorganisaties, waar kopers veel vertrouwen in hebben. TÜV-testprocedures zijn daarom bewust nauw gebaseerd op een strikte en objectieve methodiek. De verwachte positieve resultaten van de TÜV-test zijn gebaseerd op de bijzondere structuur van de G+S luxematras met een gecombineerde kubus-/piramidevorm. Het voordeel is een hoge puntelasticiteit, die zich optimaal aanpast aan de individuele lichaamsvorm en het gewicht. Een speciaal inzetstuk van viscoschuim ontlast vooral het schoudergedeelte, een groot voordeel bij het zijwaarts slapen. De hoogte van de koudschuimmatras met open poriën is 16 cm. Gemiddelde standaard is 12 cm. Een belangrijke kwaliteitsindicator is de dichtheid van het gebruikte koudschuim. Terwijl een gemiddelde van 30 kg/m³ de norm is, scoort de nieuwe matras met een zeer dynamische 55 kg/m³. Alleen al deze dichtheid zorgt ervoor dat de matras een bovengemiddelde levensduur heeft. Peter Schneider, schuimexpert bij G+S: "De dichtheid is niet alleen bepalend voor de levensduur van de matras. Het verhoogt eerder de dynamiek van een matras. Dit betekent dat de kwaliteit, de aanpassing van het schuim aan de individuele lichaamsbouw en de hoge elasticiteit niet alleen zorgen voor een comfortabele, nauwsluitende slaap, maar ook voor een zeer gezondheidsbevorderende, rustgevende slaap. De nieuwe luxe matras is bovendien bedekt met een nieuwe "G+S Medicool®" hoes, die zijn première viert op de Caravan Salon 2022. Deze innovatieve hoes heeft dezelfde positieve eigenschappen als de Coolmax® hoes die bekend is van G+S: hij droogt snel, is ademend en reguleert het klimaat. De Medicool® hoes is echter drie keer zo dik en daardoor veel zachter. Daarnaast heeft het de bijzondere eigenschap "easyclean®": betekent dat de hoes niet meer gewatteerd, maar gebreid is. Dit vermindert het volume van de hoes, waardoor deze in elke wasmachine past. Hij kan gemakkelijk in de wasmachine op maximaal 60 graden en hygiënisch gereinigd worden. Een ander positief effect van de Medicool® hoes: de zogenaamde "bezoekerskloof" tussen individuele matrassen in een tweepersoonsbed en ook de zones van een matras vallen niet meer zo op. Een aantrekkelijk uiterlijk completeert de positieve eigenschappen van hoezen met easyclean®. Geïnteresseerden kunnen op www.die Polstermacher.com meer informatie vinden over de bovengenoemde producten en over het volledige portfolio van de Polstermacher. De stoffeerders zijn live ter plaatse met deskundig advies in de Caravan Salon in Hal 14 Stand D05.

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    12-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tegen de dorst
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    NIESMANN+BISCHOFF herdefinieert de linerklasse met de Flair 2023

    Met de nieuwe generatie flair heeft Niesmann+Bischoff een premium voering ontwikkeld die interieurontwerp naar een geheel nieuw niveau tilt – gecombineerd met de hoogste kwaliteit technologie. Klanten kunnen talloze mogelijkheden voor individualisering verwachten.

    Hoogste kwaliteit van buiten – maar binnen wacht de echte verrassing: Niesmann+Bischoff zet compleet nieuwe maatstaven in het interieur van de Flair 2023. De stijl is modern, helder, tijdloos en puristisch, maar zonder concessies te doen aan design, materialen of gezelligheid. "Met de flair hebben we een volledig nieuw interieurontwerp gedefinieerd. Over nieuwe materialen, een nieuwe designtaal, een nieuwe architectuur – maar gecombineerd met de hoogste linertechnologiekwaliteit", zegt managing director Hubert Brandl. Achter hem en zijn team ligt een ontwikkeltraject van zo'n twee jaar. Het resultaat is een heel vuurwerk van innovatieve ideeën. Hierdoor kan de klant terugvallen op een bijna oneindig aantal configuratiemogelijkheden om zijn droom van een zeer persoonlijke premium liner te vervullen.

    De nieuwe flair is direct na de wereldpremière vanaf 8 juli 2022 te bestellen. Al eind augustus zijn de eerste voorbeeldauto's te bezichtigen op de Caravan Salon van dit jaar in Düsseldorf (26.08. - 04.09.22) of vanaf september in de handel.

    Nieuwe generatie flair met compleet ander interieurdesign

    Al wordt al snel aan de buitenkant duidelijk dat de Flair 2023 een nieuwe generatie is: Het exterieur heeft een 'facelift' gekregen en is dus flink opgewaardeerd – een liner die je omdraait. Het moderne, automotive ontwerp is eenvoudig, eenvoudig en ongecompliceerd. De koplampen staan verder uit elkaar en zowel de dagrijverlichting als de achterlichten hebben een doorlopende, zeer kenmerkende lichtsignatuur. Maar het bijzondere zit hem in het interieur: met zijn moderne design verschilt het interieur aanzienlijk van het voorheen nogal conservatieve interieurontwerp in de linerklasse. "In geen enkel ander voertuig vind je zoveel ruimte, helderheid en rust binnenin", zegt Hubert Brandl.

    Visueel alleen al ziet het interieur er verrassend groot uit, omdat het een duidelijke zichtlijn biedt van de cabine naar het achterbed. Maar het is niet alleen de uitstraling: het interieur heeft eigenlijk een veel grotere bewegingsvrijheid. Er is een brede doorgang naar het bed en de verschuifbare en draaibare tafelpoot en het opklapbare tafelblad kunnen zo worden aangepast dat u vanuit de woonkamer met de gezellige face-to-face zithoek open toegang krijgt tot de cabine. In de cockpit bieden geometrische plafondkasten meer ruimte zonder dat dit ten koste gaat van de opbergruimte. Als alternatief kunt u daar ook nog twee slaapplaatsen onderbrengen, met een hefbed dat bijna onzichtbaar in het plafond verdwijnt.

    Hoge functionaliteit met gemakkelijke bediening

    Daarnaast heeft Niesmann+Bischoff enkele trucs bedacht om de ruimte in de kampeerauto nog beter te benutten. Een 32-inch tv is bijvoorbeeld geïntegreerd in het meubilair tussen de kitchenette en de woonkamer, die elektrisch kan worden ingetrokken en uitgebreid, afhankelijk van of het nodig is of niet. De luidsprekers zijn op hun beurt geïntegreerd in de wandlampen en in de cabine.

    Als het gaat om design, vertrouwen de Polchers op het gebruik van speciale en natuurlijke materialen met een buitengewone uitstraling die nog niet zijn gevonden in dit gebied: schuifdeuren gemaakt van gerookt glas zetten ongewone visuele accenten, de kastoppervlakken zijn gemaakt van hoogwaardig echt houtfineer. Naast een wand met een nieuwe betonlook is de wellnessdouche ook voorzien van een inloopdouchebak van solid surface materiaal. En als u een echt statement wilt maken in het ontwerp van de badkamer, kunt u op verzoek kiezen voor een wastafel van het Italiaanse bedrijf Antoniolupi gemaakt van het gepatenteerde materiaal Cristalmood.

    De wandbekleding in de woonkamer is daarentegen gemaakt van vilt, vergelijkbaar met de iSmove. Dit zorgt niet alleen voor een compleet nieuwe ruimtesfeer, maar ook voor een zeer natuurlijke akoestiek. De iSmove heeft ook andere veranderingen geïnspireerd: de hele zitbank in de woonkamer kan worden omgetoverd tot twee veilige gordelstoelen met één beweging via een speciaal door Niesmann+Bischoff ontwikkeld draaimechanisme. Het verlichtingsconcept is zo ontworpen dat het zo intuïtief mogelijk kan worden bediend. Er zijn bewegings- en lichtsensoren voor het verlichten van de nachtgang. De woonkamer, de achterste garage en het toevoercompartiment hebben automatische verlichting, die wordt geactiveerd door contact met de deuren of kleppen.

    Talrijke configuratiemogelijkheden voor de klant

    In de keuken is er een innovatie die al jaren standaard is in moderne huishoudelijke keukens, maar een speciaal kenmerk is in de kampeerauto: de ruime koelkast met aparte vriezer is geïntegreerd in de kastwand - dit onderbreekt het meubelontwerp niet door de koelkastdeur. Op deze manier wordt de leefruimte visueel aanzienlijk vergroot, omdat koelkast en kledingkast een eenheid vormen.

    Qua ontwerp zijn er tal van mogelijkheden voor individualisering: de plafondkast boven de keuken, evenals de ladefronten, kunnen afzonderlijk van het huismeubilair worden geselecteerd in het echte houtfineer "Walnut planket", "Breeze Oak" of mat wit. Het keukenwerkoppervlak is gemaakt van solid surface materiaal in een robuuste steenlook met een verzonken spoelbak.

    Ook met betrekking tot de functie kan de keuken op verschillende manieren worden aangepast. Het biedt dus alle vrijheden zonder compromissen. Zo kan de klant kiezen tussen een vaatwasser, oven, een elektrisch uitschuifbare afzuigkap of een magnetron. Daarnaast is er de mogelijkheid van een koellade in het keukenblok – in plaats van de koelkast in de kastenwand te integreren.

    Technische innovaties zorgen voor meer zelfstandigheid

    Een andere innovatie biedt een verbazingwekkende hoeveelheid ruimte onder de vloer: een nieuwe, zeer functionele verhoogde vloer verbergt alle belangrijke tanks en slimme technische elementen. De gehele installaties zijn volledig heringericht met als doel zoveel mogelijk opslagruimte en een betere toegang tot hen mogelijk te maken. Dankzij een systeem met uitschuifbare dozen kan de nieuwe ruimte zo gemakkelijk en gemakkelijk mogelijk worden gebruikt.

    Verdere technische innovaties maken de flair bijzonder onafhankelijk: de voering is standaard uitgerust met een 100 Ah lithiumbatterij. De zelfvoorzienende voeding kan worden verhoogd tot 6 x 100 Ah – gecombineerd met een krachtige omvormer en lader en een batterijbeheersysteem. Daarnaast is er een 220 of 440 watt zonnestelsel om uit te kiezen. Aan boord is ook standaard een zoetwatertank van 370 liter gemonteerd. De klant kan ook een voeringpakket boeken, dat onder andere een vast tanktoilet met 200 liter tank inclusief keramische kom en elektrische afvoerklep omvat, evenals vloerverwarming en echte glazen ramen.

    De flair is verkrijgbaar op twee lengtes: 8,87 m en 9,27 m. De basis hiervoor is de Iveco Daily 70 C18.

    Safety First – Speciaal veiligheidsconcept ook in de nieuwe flair

    Iveco's elektronische assistentiesystemen, zoals Emergency Brake Assist, Adaptive Cruise Control en Active Lane Keeping Assist, bieden een absolute meerwaarde op het gebied van veiligheid en comfort. Niesmann+Bischoff heeft deze populaire opties gecombineerd in een rijveiligheidspakket.

    Daarnaast is de nieuwe Flair – net als zijn voorganger – nog steeds de enige liner met een integratie van airbag, ESP, gordelspanner en een crashmechanisme voor de rem. Dit is al lang gebruikelijk voor personenauto's, maar in de linerklasse van volledig geïntegreerde campers vertegenwoordigt dit speciale veiligheidsconcept een uniek verkoopargument voor de flair.

    Meer info  www.niesmann-bischoff.com


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tussen waters
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    10-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs Just Go

    Camper voor starters met aantrekkelijke prijs-kwaliteitverhouding

    Dethleffs Just Go: drie extra indelingen voor de nieuwe camperserie op Ford-basis

    In mei 2022 vierde de Dethleffs Just Go zijn première. Voor het modeljaar 2023 breidt Dethleffs de nieuwe camperserie op basis van de Ford Transit nu uit met drie extra indelingen. Kampeerliefhebbers die op zoek zijn naar een voordelige camper van goede kwaliteit met een reisklare uitrusting, kunnen nu kiezen uit in totaal zes verschillende indelingen.

     Met de Just Go, die nog maar enkele weken geleden op de markt werd gebracht, komt Dethleffs tegemoet aan de vraag van heel wat nieuwe kampeerders naar een compacte en tegelijk reisklare camper. De halfintegraal op basis van de Ford Transit onderscheidt zich door een bijzonder aantrekkelijke prijskwaliteitverhouding. Zo behoren draaibare pilotenstoelen met twee armsteunen, een cabineverduistering en 150 millimeter dikke premium 7-zone-matrassen van klimaatregulerend materiaal op de vast ingebouwde bedden al tot de standaarduitrusting. Het omvangrijke startpakket omvat in de basisuitvoering een EcoBlue-dieselmotor van 96 kW (130 pk) met voorwielaandrijving en een uitgebreide comfort- en veiligheidsuitrusting. 

    Het exterieur van de Dethleffs Just Go met de dynamisch gebogen lijn onder de ramen en de fraaie achterbumper past naadloos in het karakteristieke design van de Dethleffs camperseries. In het interieur combineert de Just Go de lichte, houten oppervlakken van de meubels met fijn gestructureerde wanden in grijze viltoptiek en de trendy donkergrijze deuren van de bovenkasten, zonder greep en   wandoplossing draagt ook bij tot de ruimtewinst in de Just Go T 6615. Hier zijn de wastafel en een kunststof scheidingswand aan een centraal geplaatste, draaibare kolom bevestigd. In ‘normale toestand’ is de draaibare wand parallel aan de buitenwand opgesteld, terwijl de wastafel zich goed toegankelijk in het douchegedeelte van de badkamer bevindt. Als de wand naar buiten wordt gedraaid, draait de wastafel over het toilet en ontstaat een comfortabele douche met vaste kunststof wanden. De keuken tegenover de badkamer is beschikbaar met ofwel een groot werkblad en een koelkast van 83 liter eronder, ofwel een hooggeplaatste koelkast met een inhoud van 137 liter. Voor wie de Just Go T 6615 met drie personen wil gebruiken, is er een optie voor een hefbed.

    Just Go T 6905: open interieur

    Een tweepersoons “Frans” bed en het royale interieur kenmerken de Just Go T 6905.De luchtige zitgroep met extra zitplaats aan de passagierskant biedt comfortabel plaats aan vijf personen. De camper uit de zeven-meter-klasse heeft ook een grote hoekkeuken met een werkblad van 1300 millimeter en veel bergruimte in de laden en bovenkasten: deze ruimte ontstaat doordat de koelkast tegenover de keuken en wat hoger is geplaatst. Naar achteren toe vormen een 60 cm brede garderobekast aan de ene kant en een 30 cm grote linnenkast aan de andere kant de overgang naar de slaapkamer en de badkamer. Het comfortabele bed meet 200 centimeter in de lengte, 135 centimeter in de breedte aan het hoofdeinde en is aan het voeteneinde afgeschuind voor een betere doorgang naar de badkamer. Een in lengterichting geplaatste badruimte met banktoilet en scheidbare douchecabine grenst aan de bestuurderskant. Een extra tweepersoonsbed kan besteld worden als een optioneel hefbed.

    Just Go T 7055 EBL: combinatie van eenpersoonsbedden en zitbank in lengterichting. 

    De 7,36 meter lange Just Go T 7055 EBL biedt nog meer ruimte voor wonen en slapen tijdens de reis. Deze combineert eenpersoonsbedden achterin met een met Softclose-technologie. In overeenstemming daarmee bieden de stofferingen ‘Ravello’ en ‘Salerno’ nieuw, qua kleur bij elkaar horend design.

    Voor Nederland en België is gekozen voor een standaard Comfort line uitvoering, met extra standaard uitrusting. Twee uitrustingspakketten – het Assistentiepakket en het One-pakket – vullen de uitgebreide basisuitrusting naar wens tegen aantrekkelijke voorwaarden aan. Een wintercomfortpakket met voorzieningen voor kamperen in het koude seizoen is ook verkrijgbaar.

    Drie extra indelingen voor het modeljaar 2023

    De Just Go was tot nu toe slechts in drie indelingen verkrijgbaar – een korte versie met eenpersoonsbed en twee zeven-meter-versies met een ruime badkamer en eenpersoonsbedden of een centraal tweepersoonsbed -, maar Dethleffs breidt het gamma voor modeljaar 2023 uit met drie extra en zeer verschillende indelingen. Er is de compacte Just Go T 6615, de net geen zeven meter lange Just Go T 6905 en de Just Go T 7055 EBL, een derde versie met een lengte van 7,36 meter, die eenpersoonsbedden achterin combineert met een in de lengterichting geplaatste zitbank voorin. Dit betekent dat nu voor bijna alle eisen in dit segment de juiste oplossing kan worden gevonden.

    Just Go T 6615: korte lengte, perfect gebruikt

    De Just Go T 6615 is compact en wendbaar. Dankzij een slimme indeling en innovatieve oplossingen biedt deze indeling veel meer camper dan u zou verwachten bij een lengte van slechts 6,69 meter. De 2,0 meter lange eenpersoonsbedden in het achterste gedeelte zijn verhoogd, zodat er veel ruimte onder is voor kleding- en linnenkasten alsook voor een grote garage. In combinatie met het Comfortpakket krijgt de garage er een praktische beladingsmogelijkheid bij, dankzij een tweede achterklep links. De badkamer met praktische draaibare  wandoplossing draagt ook bij tot de ruimtewinst in de Just Go T 6615. Hier zijn de wastafel en een kunststof scheidingswand aan een centraal geplaatste, draaibare kolom bevestigd. In ‘normale toestand’ is de draaibare wand parallel aan de buitenwand opgesteld, terwijl de wastafel zich goed toegankelijk in het douchegedeelte van de badkamer bevindt. Als de wand naar buiten wordt gedraaid, draait de wastafel over het toilet en ontstaat een comfortabele douche met vaste kunststof wanden. De keuken tegenover de badkamer is beschikbaar met ofwel een groot werkblad en een koelkast van 83 liter eronder, ofwel een hooggeplaatste koelkast met een inhoud van 137 liter. Voor wie de Just Go T 6615 met drie personen wil gebruiken, is er een optie voor een hefbed.

    Just Go T 6905: open interieur

    Een tweepersoons “Frans” bed en het royale interieur kenmerken de Just Go T 6905.De luchtige zitgroep met extra zitplaats aan de passagierskant biedt comfortabel plaats aan vijf personen. De camper uit de zeven-meter-klasse heeft ook een grote hoekkeuken met een werkblad van 1300 millimeter en veel bergruimte in de laden en bovenkasten: deze ruimte ontstaat doordat de koelkast tegenover de keuken en wat hoger is geplaatst. Naar achteren toe vormen een 60 cm brede garderobekast aan de ene kant en een 30 cm grote linnenkast aan de andere kant de overgang naar de slaapkamer en de badkamer. Het comfortabele bed meet 200 centimeter in de lengte, 135 centimeter in de breedte aan het hoofdeinde en is aan het voeteneinde afgeschuind voor een betere doorgang naar de badkamer. Een in lengterichting geplaatste badruimte met banktoilet en scheidbare douchecabine grenst aan de bestuurderskant. Een extra tweepersoonsbed kan besteld worden als een optioneel hefbed.

    Just Go T 7055 EBL: combinatie van eenpersoonsbedden en zitbank in lengterichting. 

    De 7,36 meter lange Just Go T 7055 EBL biedt nog meer ruimte voor wonen en slapen tijdens de reis. Deze combineert eenpersoonsbedden achterin met een badkamer die, wanneer de deur open is, de douche- en toiletruimte samenvoegt tot een ruime badkamer, die het slaap- en badgedeelte scheidt van de woonruimte. In het voorste gedeelte nodigt een royale zitgroep met twee in de lengte geplaatste banken uit om lekker te relaxen. De grote, vrijstaande tafel in het midden kan opzij geschoven worden om de toegang tot de cabine te vergemakkelijken. Ook kopers van de T 7055 EBL kunnen het aantal bedden uitbreiden tot vier met een optioneel hefbed.

         

    Meer info  www.dethleffs.de


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoog in de Alpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs nieuwe Globetrail 590 C

    Dethleffs Globetrail 590 C: royale Camper Van met pit

    Aan het einde van het modeljaar 2022 breidt Dethleffs het gamma van zijn nieuwe Camper Van-serie Globetrail uit met de Globetrail 590 C. De bijna zes meter lange buscamper op basis van de Ford Transit heeft een ruim woongedeelte, een dubbele bodem, een innovatieve comfort-badkamer en nog veel meer praktische details. 

    In de zomer van 2021 presenteerde Dethleffs voor het eerst een Camper Van onder zijn eigen naam. In de Dethleffs Globetrail op basis van de Fiat Ducato voerde de fabrikant veel vernieuwende uitbreidingsideeën door en het nieuwe model werd al snel succesvol. Nu breidt Dethleffs de Globetrail-serie uit met een buscamper op basis van de Ford Transit: de Globetrail 590 C.

    De indeling van dit nieuwe model is gebaseerd op de bekende en beproefde indeling uit de Globetrail 600: voorin een zitgroep met twee zitplaatsen in de rijrichting en een draaibare bestuurders- en passagiersstoel, daarachter de badkamer en de keuken en in het achterste gedeelte een dwars ingebouwd tweepersoonsbed. Wat klinkt als een vertrouwde buscamper indeling, blijkt bij het instappen bij nader inzien een innovatief ruimtewonder te zijn. Zelden bood een camper van zes meter zo’n royaal ruimtegevoel, terwijl hij tegelijk overvloedige woon- en comfortfuncties en veel bergruimte biedt.

    Nieuw type comfort-badkamer

    Het geheel nieuw ontwikkelde comfort-badkamerconcept levert een belangrijke bijdrage aan de open, ruime woonsfeer in de Globetrail 590 C. Dethleffs maakt daarbij gebruik van de modulaire, opklapbare constructie van het dwarsbed achterin en combineert dat met een slimme draaibare wandoplossing in matglaslook, de deur met rollo die bekend is van de vorige Globetrail-modellen en

    een douchebak met een breedte van 87 centimeter en een diepte van 47 centimeter, wat ongewoon groot is voor Camper Vans.

    Als de douche niet in gebruik is, biedt de veelzijdige badkamer voldoende ruimte voor het onbelemmerd gebruik van wastafel en toilet. Tegelijkertijd schept hij dankzij de compacte afmetingen extra woonruimte en daardoor een onvergelijkbaar ruimtegevoel. Met enkele handelingen maakt u er een douche van: klap het voorste deel van het bed aan de bestuurderskant op, zwenk de douchewand naar buiten en u heeft een ruime douche-oase met een stijlvol hotelkarakter, veel daglicht en een stahoogte van 1,94 meter. De antracietkleurige douchebak met rooster van echt hout en het openslaande raam scheppen ook een behaaglijke sfeer in de comfort-badkamer van de Globetrail. De doucheslang kan ook door het raam naar buiten worden geleid: ideaal om zand af te spoelen, wetsuits schoon te maken of uw trouwe viervoeter te wassen. 

    Open voorzijde

    Maar niet alleen de vernieuwde badkamer, ook de nieuw ontworpen open ruimte in het voorste gedeelte van de nieuwe Globetrail 590 C draagt bij aan het royale gevoel van ruimte. De smalle bovenkasten in een knus houtdecor boven de dinette lopen door naar voren tot in de cabine, waar ze bijna naadloos aansluiten op de praktische bergruimten boven de voorruit. Op deze manier combineert Dethleffs veel vrije ruimte aan de voorzijde met talrijke praktische opbergmogelijkheden. De boven- en keukenkasten zijn greeploos, zodat er niets achter kan blijven haken. En met hun elegante uitstraling met gladde panelen en afgeschuinde randen benadrukken ze de open totaalindruk in het interieur van de Globetrail.

    Slim lichtconcept

    Indirecte verlichting op de bovenkasten en in de keuken zorgt ’s avonds voor een gezellige sfeer. In plaats van uitstekende spots gebruikt Dethleffs in de nieuwe

    Globetrail 590 C verzonken touchspots als functionele verlichting boven het aanrecht in de keuken, bij de zitgroep en als leeslampjes in het slaapgedeelte. Deze touchspots hebben het voordeel dat ze niet verblinden en de bewegingsvrijheid niet beperken.

    Doorlopende dubbele bodem

    De ontwerpers van Dethleffs gebruikten de aanpassing van het Globetrailruimteconcept aan de Ford Transit als basisvoertuig voor een andere innovatie: de installatie van een dubbele bodem. Zo ontstaat een volledig vlakke vloer van de cabine naar het achterste gedeelte. Toch biedt de woonruimte een royale stahoogte van 1,94 meter. Alle kabels en leidingen zijn, zonder struikelgevaar en beschermd tegen de kou, netjes in de dubbele bodem verwerkt. 

    Keukenladen voor binnen en buiten

    De keuken van de Globetrail 590 C loopt langs de rechter zijwand door tot in het openingsgedeelte van de zijschuifdeur. Zo ontstaat niet alleen een ruim werkoppervlak, Dethleffs gebruikt deze constructie ook voor een andere ingenieuze vernieuwing: de keukenlades kunnen zowel van binnen als van buiten geopend worden – dit laatste als de schuifdeur open staat. Dat is het echte buitenleven! Maar de keuken overtuigt met nog meer praktische details. Zo is de 84 liter grote compressor-koelkast verhoogd geplaatst voor een gemakkelijke toegang. Tegelijkertijd benadrukt het consequent open ontwerp met een legplank in plaats van een kast boven de koelkast het royale ruimtegevoel in de Globetrail 590 C. Het fornuis en de gootsteen kunnen afgedekt worden om het werkoppervlak te vergroten, indien nodig. Een optionele uitklapbare plank in de doorgang naar buiten breidt de opbergmogelijkheden nog uit.

    Bedden om van te dromen

    De praktische bedconstructie, die links en rechts op grote opbergboxen rust, is door Dethleffs voor de Globetrail 590 C nog eens verbeterd. De deelbare bedbodems kunnen zonder moeite omhoog geklapt worden en samen met de matras veilig tegen de zijwand opgeborgen worden, zodat er een middenpad ontstaat dat als garage gebruikt kan worden. Nieuw is echter de mogelijkheid om het tweepersoonsbed op te splitsen, zodat er achterin een eenpersoonsbed ontstaat, of zelfs ruimte voor de douche-oase. Bovendien heeft Dethleffs het dwars ingebouwde tweepersoonsbed met een schotelbodem uitgerust. De ergonomische schotelveren passen zich individueel en precies aan de wervelkolom aan, ondersteunen het lichaam op de juiste plaatsen en zorgen zo voor een gezonde en rustgevende slaap.  Het slaapkamerkarakter van het achterste gedeelte wordt benadrukt door fraaie achterdeurpanelen, waarin de zonweringen inclusief hun frame gewoon verdwijnen. Dankzij het aangename oppervlak en de bijna randloze vorm leent het deurpaneel zich ervoor om tegenaan te leunen, zodat rechtop in bed zitten nu mogelijk is zonder het koude metaal van de deur of de uitstekende raamkozijnen aan te raken. Voor extra comfort en een onbelemmerd uitzicht op koude dagen zijn er verwarmde achterruiten.

    Dat de ontwerpers van Dethleffs zich ook hebben toegelegd op minder zichtbare, maar daarom niet minder belangrijke details, blijkt uit het voorbeeld van de linker opbergbox onder het bed. Hier vindt u een ergonomische uittrekbare houder voor gasflessen. De gasflessen kunnen nu gemakkelijk verwisseld worden door de zware cilinders op de uittrekbare plaat te leggen en ze naar binnen te duwen.

    Geen gezwoeg meer en vriendelijk voor de rug. Echt een verlichting. 

    Basisvoertuig Ford Transit

    Het basisvoertuig van de Dethleffs Globetrail 590 C is een Ford Transit met hoog dak van de nieuwste generatie, met voorwielaandrijving en een lage-emissie 2,0liter TDCi Ford EcoBlue motor, handgeschakelde zesversnellingsbak, cruisecontrol, bestuurdersairbag, alsook een elektronisch stabiliteitsprogramma bedbodems kunnen zonder moeite omhoog geklapt worden en samen met de matras veilig tegen de zijwand opgeborgen worden, zodat er een middenpad ontstaat dat als garage gebruikt kan worden. Nieuw is echter de mogelijkheid om het tweepersoonsbed op te splitsen, zodat er achterin een eenpersoonsbed ontstaat, of zelfs ruimte voor de douche-oase. Bovendien heeft Dethleffs het dwars ingebouwde tweepersoonsbed met een schotelbodem uitgerust. De ergonomische schotelveren passen zich individueel en precies aan de wervelkolom aan, ondersteunen het lichaam op de juiste plaatsen en zorgen zo voor een gezonde en rustgevende slaap. 

    Het slaapkamerkarakter van het achterste gedeelte wordt benadrukt door fraaie achterdeurpanelen, waarin de zonweringen inclusief hun frame gewoon verdwijnen. Dankzij het aangename oppervlak en de bijna randloze vorm leent het deurpaneel zich ervoor om tegenaan te leunen, zodat rechtop in bed zitten nu mogelijk is zonder het koude metaal van de deur of de uitstekende raamkozijnen aan te raken. Voor extra comfort en een onbelemmerd uitzicht op koude dagen zijn er verwarmde achterruiten.

    Dat de ontwerpers van Dethleffs zich ook hebben toegelegd op minder zichtbare, maar daarom niet minder belangrijke details, blijkt uit het voorbeeld van de linker opbergbox onder het bed. Hier vindt u een ergonomische uittrekbare houder voor gasflessen. De gasflessen kunnen nu gemakkelijk verwisseld worden door de zware cilinders op de uittrekbare plaat te leggen en ze naar binnen te duwen.

    Geen gezwoeg meer en vriendelijk voor de rug. Echt een verlichting. 

    Basisvoertuig Ford Transit

    Het basisvoertuig van de Dethleffs Globetrail 590 C is een Ford Transit met hoog dak van de nieuwste generatie, met voorwielaandrijving en een lage-emissie 2,0liter TDCi Ford EcoBlue motor, handgeschakelde zesversnellingsbak, cruisecontrol, bestuurdersairbag, alsook een elektronisch stabiliteitsprogramma (ESP), hulp bij het wegrijden op een helling, tractiecontrole, hulpremsysteem, extra zijwindassistentie en stabiliteitscontrole voor aanhangwagens. 

    De basisversie van de Globetrail 590 C wordt aangedreven door een krachtige viercilindermotor van 130 pk (96 kW). Als alternatief kan gekozen worden voor een 170 pk (125 kW) motor. Beide versies zijn verkrijgbaar met handgeschakelde of automatische versnellingsbak. 

          

    De nieuwe Globetrail 590 C is vanaf augustus te zien bij onze Dethleffs-dealers

    Meer info www.dethleffs.de


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    07-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.in de bergen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Malibu klaar voor 2023

    MALIBU IN MODELJAAR 2023: MEER TRANSPARANTIE, MEER OVERZICHT VOOR DE NIEUWE SUCCESVOLLE MALIBU VAN EN MALIBU CAMPERSERIES

    Malibu Van: breed scala aan modellen geherstructureerd

    Malibu motorhomes T/I: jonge modelserie met een gestroomlijnd gamma

    Premium camperbussen, halfintegrale en integrale Malibu dekt met succes de gemeenschappelijke segmenten van camperbussen en kampeerauto’s. De succesvolle modelseries gaan het modeljaar 2023 in met herziene programma's: gestroomlijnd voor de Malibu-kampeerauto’s, geherstructureerd voor de Malibu-camperbussen.

    Malibu Van: breed scala aan modellen geherstructureerd

    De Malibu Van is een van de succesvolle pioniers van comfortcampers met badkamer. Hij was niet alleen mede-oprichter van dit snelgroeiende segment van de kampeerindustrie, maar gaf het ook resoluut vorm met een verscheidenheid aan innovaties. Malibu is nu meervoudig reekswinnaar in de verkiezing voor zwerfauto’s van het jaar in zijn klasse en heeft het programma van de Malibu Van de afgelopen jaren geleidelijk uitgebreid - de comfortcamper op maat, de Malibu Van maakt het mogelijk.

    Met een nieuwe structuur maakt Malibu het programma van de Malibu Van in het modeljaar 2023 duidelijker en transparanter  met ongewijzigde variatie. Het bestaat nu uit zeven basismodellen met tal van varianten en optionele extra's.

    Malibu Van compact is de headliner voor de 540 DB- en 600 LE-modellen met dwarsbed en longitudinale eenpersoonsbedden. Het duo is 365 dagen per jaar voorbestemd voor dagelijks gebruik. Als meer reiscomfort gewenst is, zijn de modellen 600 DB en 640 LE ideaal. Ze kenmerken zich door de ruime comfortkeuken en het unieke, bijzonder ruime XL-Flexibad. Als alternatief maken de Allrounder 600 DB K en 640 LE K diversiteit indruk met hun XL comfortkeuken, een brede doorgang en een royaal gevoel van ruimte door een vrije zichtlijn. De Malibu Van first class  twee kamers 640 LE RB overtreft dit als topmodel met zijn premium keuken, een enorme opbergruimte en zijn unieke tweekamerconcept met kleedkamer dankzij ruimtescheiding.

    Alle Malibu Van comfort, diversiteit en eerste klasse - twee kamers zijn ook beschikbaar in de exclusief uitgeruste charmante coupé-uitrustingslijn met plafondluifels en verlengde interieurhoogte in de cabine en boven de residentiegroep in plaats van de cabinedakkast. Dit resulteert in een gevoel van ruimte bijna zoals in een semi-geïntegreerde camper. Dit kan tot het uiterste worden doorgevoerd in de exclusieve charmante GT skyview-lijn met een grote panoramische dakkoepel van de cabine naar de woongroep en ook een uitgebreide interieurhoogte in de cabine en boven de woongroep.

    Malibu biedt alle modellen van de Malibu Van compact, diversiteit en eerste klas - twee kamers serie als een optionele familie-voor-4 versie. Bovenal omvat het een pop-up dak dat uitsluitend in eigen huis is ontwikkeld en geproduceerd in een unieke hybride constructie. Deze bestaat uit een GVK dakbedekking, hoogwaardige isolatie en een volledig beklede aluminium binnenhuid en biedt nog twee slaapplaatsen. De hoogwaardige constructie komt overeen met een volwaardig dak, het is tegelijkertijd licht en zeer stabiel en hagelbestendig.

    Als je alle basismodellen, uitrustingslijnen en de familie-voor-4-varianten en de verschillende stijlwerelden bij elkaar optelt, kom je op enkele tientallen varianten van de Malibu Van. Ze zijn allemaal gebaseerd op de Fiat Ducato met hoog dak en worden gekenmerkt door een hoog woon- en slaapcomfort, verrassend grote opslagruimtes met maximale functionaliteit en gemakkelijke toegang, een uitgebreide en uitgebreide isolatie van de carrosserie en een uitzonderlijk stabiele meubelconstructie in langdurige kwaliteit. Dit maakt je een premium busje en de seriewinnaar als camper van het jaar. De Malibu Van interpreteert deze titel op zijn eigen manier als een premium bestelwagen: het is de hoogwaardige en handige camper voor elke dag van het jaar.

    Malibu motorhomes T/I: jonge modelserie met een gestroomlijnd gamma

    Het heeft de hogere middenklasse flink wakker geschud: de huidige generatie M Malibu-campers, pas in 2020 gepresenteerd, is met succes van de grond gekomen en heeft zich sindsdien internationaal bewezen. Daarom vertrouwt Malibu op consistentie en onthoudt zich van veranderingen in uiterlijk, technologie en uitrusting voor het modeljaar 2023. Tegelijkertijd is het modellengamma gestroomlijnd en overzichtelijker. In de semi-geïntegreerde Malibu T bestaat hij uit vier modellen, van de compacte, 6,9 meter lange T 430 LE tot de bijzonder ruime T 500 QB met een lengte van 7,4 meter. De plattegronden met longitudinale eenpersoonsbedden en eilandbed bed, met gecombineerde badkamer met scheidbare ronde douche en kamerbadkamer dekken alle gangbare wensen – inclusief met name rijbewijsvriendelijke varianten in de 3,5-tons klasse. De geïntegreerde Malibu concurreert met vijf modellen. Hier varieert het spectrum van de compacte en handige I 441 LE, slechts 6,67 meter lang, tot de weelderige I 500 QB met een lengte van 7,5 meter. De plattegronden komen overeen met de T-modellen.

    Alle Malibu campers zijn nog steeds gebaseerd op de Fiat Ducato met plat frame. Met hun hoge kwaliteit, de carrosserieconstructie van de extra klasse met elegante dak- en zijwandafronding, de hoogwaardige meubelconstructie met dubbele verbindingstechnologie, het cabinezichtconcept van de geïntegreerde en een volwaardige verhoogde vloerkelder met de grootste opslagruimte in klasse, blijven ze normen stellen. Speciale aandacht moet worden besteed aan de Malibu Touring-modellen met een weelderige uitrusting en een aanzienlijk prijsvoordeel.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Archief per maand
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!