Inhoud blog
  • Dure hotel kamers
  • Een nieuwe reeks bij Laika
  • Ontelbare vakwerkhuizen in Duitsland
  • een knappe Malibu
  • een ander kleurtje
  • Hymer Free Blue Evlution
  • Zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Hobby heeft een nieuwe MAXIA
  • Hij wil niet naar school
  • De nieuwe I Trend
  • Aan de rivier
  • De nieuwste Niesmann-Bisschoff
  • Dor hout
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Startpagina !
    Archief per maand
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Archief per maand
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    19-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe Ford Transit

    Ford Pro verhoogt de productiviteit met nieuwe digitale functies en verbeterde technologie die in 2024 naar Ford Transit komen

     

    • Ford Pro in Europa kondigt grote upgrade aan in digitale mogelijkheden voor zijn Transit- en E-Transit-bedrijfsvoertuigen, beschikbaar voor klanten in 2024

     

    •          Verbeteringen voegen 5G-connectiviteit, Ford Power-Up draadloze updates, een 12-inch touchscreen en het nieuwe Delivery Assist en Upfit Integration System toe aan Ford Pro's ecosysteem van productiviteitsverhogende software en diensten 

     

    • Opgewaardeerde vooras, nieuwe achttraps automatische transmissie en lichter chassis helpen het laadvermogen te maximaliseren en de handling, prestaties en efficiëntie van het voertuig te verbeteren

     

    • De 2024 Transit- en E-Transit-modellen, die later deze zomer kunnen worden besteld, zijn volledig geïntegreerd met het productiviteitsverhogende laad-, software- en onderhoudsaanbod van Ford Pro

    DUNTON, VK, 18 juli 2023 – Ford Pro in Europa kondigt vandaag aanzienlijke voertuigprestaties en productiviteitsverhogende upgrades aan die in 2024 naar Transit komen – 's werelds best verkochte vrachtauto – 1 die is ontworpen om bedrijven te helpen meer te doen en hun activiteiten te optimaliseren.

     

    De Ford Transit- en E-Transit-modellen krijgen een uitgebreide stap omhoog in standaard connectiviteitsfuncties en Ford Power-Up draadloze updatemogelijkheden. Nieuwe software vereenvoudigt aftermarket-conversies en automatiseert repetitieve taken voor bezorgers die vaak 150 druppels per dag kunnen maken. Chassisverbeteringen en een achttraps automatische transmissieoptie verhogen het laadvermogen en verbeteren de prestaties, handling en efficiëntie van het voertuig. 

     

    "Als europa's verkoopleider voor bedrijfsvoertuigen gedurende acht opeenvolgende jaren, stoppen we nooit met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden om de productiviteit van onze klanten te helpen verhogen", aldus Hans Schep, general manager, Ford Pro, Europa. "We werken hand in hand met onze klanten om de uitdagingen waarmee ze worden geconfronteerd te begrijpen en samen nieuwe oplossingen te creëren. Deze nieuwe innovaties verbeteren de digitale functies, hardware en het ondersteunende Ford Pro-ecosysteem van Transit om onze klanten een nieuw niveau van productiviteit te bieden."

     

    Verbeterde technologie als standaard


    Om klanten van alle roepingen te helpen de productiviteitsvoordelen van geconnecteerde bedrijfsvoertuigen te behalen, blijft Ford Pro de digitale mogelijkheden van zijn Transit- en E-Transit-bedrijfswagenportfolio uitbreiden. Nieuwe functies voor 2024 in Europa zijn onder meer:

     

    • SYNC 4 communicatie- en informatiesysteem, 3 ondersteund door een 12-inch centraal gemonteerd touchscreen en 8-inch digitaal instrumentenpaneel voor een op de bestuurder gerichte, intuïtieve cabine, met Connected Navigation 4 voor realtime verkeersinformatie om bestuurders te helpen routes te plannen en op schema te blijven ,
    • Ford's nieuwste 5G-modem, 5, die supersnelle connectiviteit biedt met de slimme technologieën van Transit met Ford Power-Up draadloze updates voor productiviteitsverbeteringen in voertuigen zonder een reis naar de dealer

     

    • Nieuwe Delivery Assist-technologie 6 – beschikbaar op E-Transit- en Transit-modellen met lange wielbasis en automatische transmissie – die repetitieve beveiligingstaken automatiseert voor bezorgers die vaak tot 150 druppels per dag maken en tot 20 seconden na elke levering scheren. Als u overschakelt naar Park, wordt de motor gestopt, worden de waarschuwingslichten en het alarm geactiveerd en worden alle deuren vergrendeld die de bestuurder niet gebruikt om de cabine te verlaten of toegang te krijgen tot pakketten. Door het rempedaal in te drukken, wordt de motor opnieuw gestart en worden de alarmlichten gedeactiveerd

     

    • Ford Pro's Upfit Integration System, waarmee bestuurders aftermarket geïnstalleerde apparatuur kunnen bedienen via digitale knoppen op het standaard touchscreen in de cabine en ook koppelingen maken met Ford Pro-softwarepakketten voor bewaking op afstand - bijvoorbeeld om de temperatuur te volgen in gekoelde voertuigen met geneesmiddelen of voedsel en drank waar een ononderbroken koelketen essentieel is

    Ontworpen voor betere prestaties, efficiëntie en mogelijkheden

     

    Een uitgebreide reeks geavanceerde rijhulpsystemen voor bestuurders- en vrachtveiligheid wordt standaard voor 2024 op Transit, inclusief Pre-Collision Assist met Autonomous Emergency Braking, Lane Keeping Alert & Aid en Intelligent Speed Assist. 6 rijhulppakketten omvatten een dodehoekinformatiesysteem met Cross Traffic Alert, intelligente adaptieve cruise control met rijstrookcentrering en Stop & Go, en Auto Park Assist met een 360-gradencamera om bestuurders extra gerust te stellen en kan helpen de uitvaltijd, reparatie- en verzekeringskosten voor operators te verminderen. 

    Het 2024-model introduceert een nieuwe achttraps automatische transmissieoptie voor voorwielaangedreven Transits om de prestaties, efficiëntie en laadcapaciteit te verbeteren. 2 De nieuwe transmissie maximaliseert het vermogen met maximaal 4.250 kg GVM en 6.000 kg GTM 7 – een toename van respectievelijk 700 kg en 1.750 kg.

     

    Nieuwe wielnaaf- en remsystemen verminderen het gewicht met maximaal 27 kg, afhankelijk van de voertuigconfiguratie. Het ontwerp maakt het ook mogelijk om de remmen gemakkelijker te vervangen, waardoor de onderhoudstijd met maximaal twee uur wordt verkort bij het vervangen van alle vier de schijven. Nieuwe 16-inch wielen worden standaard in het 2024-model.

     

    Een nieuw heavy-duty Gross Axle Weight Rating-pakket is nu ook beschikbaar voor voorwielaangedreven modellen, waardoor het maximumgewicht van de vooras wordt verhoogd van 1.850 kg naar 2.000 kg om het conversiepotentieel te vergroten en tijd en moeite te besparen voor machinisten door de vraag naar lastverdeling te verminderen. Ford Pro verwacht dat dit vooral ten goede zal komen aan toepassingen zoals paardenboxen of diepladers die gemakkelijke toegang tot de laadruimte en een hoog laadvermogen vereisen.

     

    De nieuwste Transit- en E-Transit-modellen zijn later deze maand beschikbaar voor klantbestelling en gaan volgend jaar in productie, met leveringen die vanaf de zomer van 2024 worden verwacht. Sinds zijn lancering in 2022 is de Ford E-Transit een duidelijke leider geworden in het EV-segment van twee ton, goed voor meer dan 50 procent van alle elektrische voertuigen die in Europa in zijn klasse worden verkocht. 


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    18-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe Aero up 530 van Dethleffs

    Dethleffs Aero up 530 ER

    De fabrikant uit Isny heeft de Aero reeks met 3 types uitgebreid. Wij bekeken de Aero up 530 ER met boven de zitgroep een tweepersoons hefbed. De slaapkamer met enkele bedden vooraan kan men afsluiten.  Samen met de omgebouwde zitgroep achterin en het hefbed heeft zes volwaardige slaapplaatsen. Komt daarbij nog een grote keuken en veel bergruimte kunnen we met zijn 6 m binnen lengte en 2,3 m breedte van een ruime caravan spreken.

    De nieuwelingen zijn nauwelijks van hun reeds bekende broers te onderscheiden zelfs al is hij langs buiten iets hoger. Die verhoging is nodig om het hefbed te  instaleren en nog genoeg stahoogte over te hebben onder het hefbed. Het eenvoudig maar modern uitgevoerd interieur is in drie uitvoeringen te bekomen. In standaard uitvoering kost de Aero up 530 ER net geen 30.000 euro wat redelijk is voor zulk een grote caravan. Wil men hem uitrusten met de aangeboden pakketten kan de prijs met een kleine 9000 euro oplopen.

     Het type dat wij bekeken was uitgerust met enkele pakketten waaronder gladde buitenplaat en alu velgen wat een chique   uitzicht geeft. Daarbij nog een 60 cm brede buitendeur met venster en enkele fijne decor stukken op de flanken kom je zeker niet ongemerkt op een camping. Het dak heeft een hagelbestendige buitenplaats. Achter- en voorfront zijn om ze een sierlijke vorm te kunnen geven uit kunststof vervaardigd. De dissel koffer is goed bereikbaar om de 27 kg gasflessen te herbergen. Het deksel heeft een busklep systeem, sluit goed af laat geen water binnen net zoals de andere kofferdeksel in de zijwanden. De rangeergrepen zijn in een kleine verzinking van het front goed geplaatst. Grote ramen rondom zorgen voor voldoende ventilatie

    Lichtgrijs is de dominerende kleur van het interieur. Bovenkastdeuren zijn vlak staan wat schuin en hebben geen handgrepen wat tegenwoordig in is, stevige metalen scharnieren waarborgen een lang leven. Druksloten houden de deuren dicht. Comfortabele kussens zowel voor de rug als voor de zittingen hebben dezelfde kleur als de kastdeuren. Onder het hefbed boven de zitgroep zijn 4 spots, zij moeten min of meer het dakluik vervangen tijdens donkere dagen. Met de groten in de hoogte regelbare tafel heeft men voldoende plaats voor de tassen en borden voor het gezin. Onder het bed hangen de wat kleinere bovenkasten. In de zitbanken heeft men meer dan voldoende bergruimte. Via de brede doorgang met rechts de keuken en links de badkamer, koelkast en kleerkast komen we in de slaapkamer. Twee enkele bedden van zo maar eventjes 2,05 m lang en 0,88 m breed zijn voor de huidige grote bewoners een luxe. Op de zeven zone matrassen gedragen door een lattenbodem is het zalig slapen. Wel een beetje oppassen met de grote koffers onder de bedden. Geen te zware kampeerzaken inleggen want dat beïnvloed sterk de druk op de dissel en kogel. Rondom zijn schuine bovenkasten met redelijk grote inhoud. De wand aan het hoofdeinde heeft men vlak gehouden met twee in textiel uitgevoerde hangzakken tegen de wand en twee verschuifbare zwanenhals lampen.

    Keuken

    Vlak naast de buitendeur staat de knappe en modern getekende keuken met lichtgrijs gekleurde voorfronten, omgeven door houten kaders. Drie brede laden, de smalle flessenkast plus de twee deuren  bovenkast zijn ruim voldoende voor het keukengerief van een gezin. In het witte 1,33 m brede aanrecht zijn drie kookvuren en spoelbak geïnstalleerd.  Allen met zwart glazen platen af te dekken, achteraan is een acrylwand wat de keuken een chique effect geeft. Een venster en dakluik voeren keuken  geurtjes en dampen snel af. Aan de overkant houdt een 142 l Thetford koelkast de drankjes en voeding fris.

    Sanitair

    Hoewel het sanitair knap afgewerkt is had men die 4 open vakken toch beter een deurtje gegeven. Misschien heeft het iets met de prijs te maken het is tenslotte een instapmodel. Over de volle breedte onder het venster is een legplank met onderaan een kast en aan de rechterkant een waskommetje in witte kunststof. De draaibare wc staat gebruiksvriendelijk opgesteld. Lange benen geen probleem, armen hebben echter wat minder bewegingsvrijheid. Om te douchen kan men beter naar de douche inrichting van de camping gaan. Naast de badkamer is de koelkast geïnstalleerd gevolgd door een brede kleerkast.

    Al zijn er geen lange stroken onrechtstreeks licht en hier en daar nog wat LED fantasietjes op de juiste plaatsen is voldoende licht voorzien. Stopcontacten zijn geplaatst waar nodig is, USB contacten zijn aanwezig. Verder geen overdreven luxe de Aero up is een instap model maar op het eerste zich is er toch weinig van te merken.

     Samen gevat

    De nieuwe Detleffs Aero up 530 ER mag zowel van buiten als van binnen gezien worden. Hij geeft helemaal niet de indruk van een instapmodel te zijn. Het interieur is modern en keurig afgewerkt. Vlakke deuren aan de schuine bovenkasten geven een ruimtelijk gevoel. Hij is geschikt voor een paar dat van veel bewegingsruimte houdt, hebben ze echter 4 kinderen voor hen is ook plaats genoeg en volwaardige zit – en slaapplaatsen. Kan men zich het veroorloven laat een paar pakketten door de fabrikant installeren. Het kost iets meer maar ze bieden meer comfort en luxe.

    Meer info www.dethleffs.de

    Technische gegevens.

    L X B X H  7,73 x 2,3 x 2,61 m

    Lengte interieur 6,0 m

    Leeg gewicht 1480 kg (standaard uitvoering)

    MTM 1800 kg

    Bedden enkele  2 – 2,05 x 0,88 m

           Hefbed 2,0 x 1,44 m

           Ongebouwde zitgroep 2,13 x 1,55 m

    Standaard prijs, ongeveer 29.000 euro.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    14-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws van Webasto
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     In Düsseldorf zijn voor het eerst twee nieuwe op het dak gemonteerde airconditioners van Webasto met variabele compressoren te zien. Daarnaast zal de thermische expert een efficiënte totaaloplossing voor e-campers laten zien, evenals een retrofit-oplossing op brandstof om het bereik van elektrisch aangedreven campers uit te breiden.

    De twee op het dak gemonteerde airconditioners Cool Top Trail 28V en Cool Top Trail 36V breiden het productassortiment uit tot in totaal zeven systemen voor verschillende voertuiggroottes en bestemmingen. De compacte units koelen met een vermogen van 2,8 of 3,6 kilowatt (kW) en kunnen ook voor extra verwarming zorgen. Ze worden gebruikt bij buitentemperaturen tussen -5 en +50 graden Celsius. Uitgerust met een nieuwe compressor met variabel toerental, genereren de airconditioningsystemen geen piekstromen tijdens de opstartfase.

    Tijdens bedrijf past het stroomverbruik zich automatisch aan de vereiste verwarmings- of koelcapaciteit aan. Een Eco1- en een Eco2-functie kunnen het stroomverbruik verlagen tot respectievelijk ongeveer 70 en 40 procent van de nominale waarde. Zodra de doeltemperatuur in het voertuig is bereikt, kan deze lange tijd constant worden gehouden met weinig energie en lage geluidsniveaus - wat vooral 's nachts voordelig is. Als het voertuig niet is aangesloten op walstroom, beschermt het lagere verbruik de alternatieve stroombron bestaande uit batterij en omvormer.

    De Cool Top Trail 28 V en 36V verbruiken respectievelijk tot 5,0 en 6,4 ampère bij nominaal gebruik. Met 21,5 en 22,3 centimeter zijn ze erg plat. Dankzij het gebruik van UV-gestabiliseerd polypropyleen wegen de systemen slechts 34,9 en 41,9 kilogram en zijn ze extreem robuust. Naast ontvochtigings-, timer-, slaap- en ecofuncties is er een turbomodus die het interieur bijzonder snel koelt. De twee nieuwe airconditioningsystemen zijn vanaf september verkrijgbaar voor respectievelijk 2.891 en 3.367 euro (adviesprijs).

    De nabije toekomst: thermisch beheer in e-campers

    Voor elektrisch aangedreven campers heroverweegt Webasto airconditioning. Met een geïntegreerde totaaloplossing voldoet de thermische specialist aan de vraag naar een centraal besturingssysteem voor alle verwarmings- en koelunits in het voertuig. Of het nu gaat om autorijden, wonen of slapen - het holistische systeem genereert warmte of koude efficiënt en naar behoefte. Het thermische systeem zorgt er ook voor dat de tractiebatterij naar behoefte wordt verwarmd of gekoeld, zodat deze binnen het bereik van zijn "feel-good temperatuur" (ongeveer 15 tot 35 graden Celsius) blijft. Hierdoor kan het zijn beste prestaties leveren voor een groot bereik.

    Het concept combineert meerdere apparaten in één systeem, waardoor de benodigde ruimte wordt verminderd. Het bespaart gewicht en vermindert onderhoud en kosten. Voor verwarming haalt een warmtepomp thermische energie uit de omgeving, die naar behoefte door het intelligente managementsysteem in het voertuig wordt verdeeld. Voor een snelle verwarming fungeert de Webasto hoogspanningsverwarming als booster. Het zet gelijkstroom om in warmte en is geïntegreerd in het koelvloeistofsysteem. De varianten HVH 50, 70 en 100 leveren elk tot 5, 7 of 10 kW verwarmingsvermogen en werken met spanningen tot 870 volt. Optioneel kunnen vloerverwarming en radiatoren de warmte via het waterverwarmingssysteem naar de gewenste locatie brengen. De waterstroom of warmteverdeling wordt automatisch aangepast.

    Het sp80 hydro-airconditioningsysteem, dat slechts acht centimeter hoog is, stroomt warme of koude lucht uit het plafond door geïnstalleerde luchtkanalen in het voertuig zoals vereist. In vergelijking met eerdere op het dak gemonteerde airconditioners is de buitenunit niet langer nodig. Het gewicht wordt verminderd, het dak kan gesloten blijven en het systeem kan flexibel worden geplaatst.

    Het koudwaterpad van de warmtepomp voorziet de koelkast van de nodige koude. Er is geen conventionele koelkast nodig. Voor douches en handwaswater zorgt een boiler voor warm water of water gekoeld door het thermisch beheersysteem.

    Het intelligente Cronus-integratieplatform van Webasto stuurt het systeem centraal en individueel aan, afhankelijk van de vooraf ingestelde gewenste temperaturen. Cronus vertegenwoordigt ook de CAN-interface voor het voertuig en is beschikbaar voor 12-volt- en 24-voltsystemen. Alle functies van het systeem kunnen centraal worden geconfigureerd en bediend via een display of de ThermoConnect-app, inclusief de gewenste gevoelstemperatuur en de sterkte en verdeling van de luchtstromen.

    Webasto Range Plus: Standkachel zorgt voor warmte in e-campers

    Bij koude buitentemperaturen verkort het verwarmen van het interieur van elektrische voertuigen het bereik van een batterijlading met maximaal 35 procent. Bovendien ontsnappen warmte, bijvoorbeeld door frequente deuropeningen en grote raamoppervlakken, waardoor het voertuig snel kan afkoelen. Met het achteraf in te bouwen Range Plus-systeem biedt Webasto een oplossing die de belasting van het elektrisch aangedreven verwarmingssysteem in het elektrische voertuig aanzienlijk verlicht.

    De brandstofaangedreven Air Top 2000 STC-luchtverwarmer verwarmt het interieur van het voertuig, zodat de aandrijfaccu op zijn volledige capaciteit beschikbaar is voor het maximale bereik van de e-camper. Een tank, die ook achteraf kan worden gemonteerd, bevat acht liter brandstof, wat voldoende is voor een opwarmtijd van ongeveer 50 uur bij volle belasting. Range Plus is geschikt voor 12-volt en 24-volt systemen en werkt op diesel of, indien beschikbaar, gehydrogeneerde plantaardige olie (HVO). Afhankelijk van uw vereisten zijn de veelzijdige ThermoConnect-app of het MultiControl-besturingselement dat in het voertuig moet worden geïnstalleerd, beschikbaar voor besturing.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    13-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bloemsems
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Concorde kampeerauto's 2024

    Concorde campers 2024

    Concorde Reisemobile, een van de toonaangevende Europese fabrikanten van luxe campers, presenteert de highlights van zijn modelgeneratie 2024.

    In het nieuwe modeljaar 2024 start Concorde Reisemobile GmbH met 6 aantrekkelijke series en in totaal 39 exclusieve modellen. Credo, Carver, Charisma, Cruiser, Liner en Centurion, sommige op ander chassis, zijn de namen van de zes series waarmee Concorde Reisemobile GmbH het nieuwe modeljaar 2023/24 ingaat. Deze series verbergen 39 verschillende aantrekkelijke varianten. Naast de bekende modellen die met diverse updates en verbeteringen op de markt komen, is de "Cruiser Daily Diamond Series" een bijzonder hoogtepunt.

    De "Cruiser Daily Diamond Series" is ontstaan ​​op basis van de "Liner Diamond Series" uit het modeljaar 2021. Beide series bieden de hoogste mate van exclusiviteit in design, technologie en uitrusting. Als terugkerend kenmerk van de nieuwe serie combineert hij de modelbelettering met gestileerde diamanten en de koperkleurige speer, evenals een zeer uitgebreide standaarduitrusting tegen een aantrekkelijke prijs. Het elegante exterieurdesign van de bestuurderscabine is uitgevoerd in metallic lak "Leipzig Grau" met bijpassende bumpers.

    De chassisuitrusting voldoet aan de hoogste eisen: van de bi-LED-koplampen, de aluminium velgen, de luchtveren op de achteras en een comfort- en veiligheidspakket tot de 3-liter motor met 152 KW (207 pk), de 8-traps automatische transmissie, maar ook een hefondersteuningssysteem en nog veel meer, blijft bijna geen wens onvervuld.

    Deze luxe uitrusting zet zich voort in het voertuig: het meubilair is gebaseerd op de "Jatoba Brilliant"-versie. Daarnaast is er de speciale bekleding "Diamond Series Vanilla" met geveerde bestuurdersstoelen in speciaal leer.

    De technische uitrusting voldoet aan de hoogste eisen: het omvat het elektrische prestatiepakket met lithiumbatterijen 2 x 200 Ah, een laadstroompakket, het navigatieapparaat met achteruitrijcamera, elektronische aftapkranen voor grijs en zwart water en nog veel meer. Bijzonder comfort biedt de multimedia-uitrusting met het dubbele satellietsysteem met full HD led-smart-tv's in de woon- en slaapkamer en het akoestische pakket met radio en geluidsinstallatie in de woonkamer.

    Interessante veranderingen zijn van invloed op de Credo-serie. De vorige indelingen 791 L, 840 L, 841 L en 841 M worden uit het assortiment gehaald. Nieuw hiervoor is de plattegrond Credo 840 LI. Dit model (8,50 meter lang) combineert een nieuw interieur van de serie Credo met de ruime badkamer van de vorige 840 L. Algemeen nieuw in deze serie zijn de douchebakken van de 1-zits badkamers met een groter oppervlak.

    Andere vernieuwingen in de Credo zijn dat de toiletdeur een deurkruk heeft in plaats van het elektronische slot. De slaapkamer in de Credo 741 HI heeft een langer bed. Hierdoor kan optioneel een hoge garagedeur aan de bestuurderszijde worden aangeboden.

    Bij bestelling van een tv-toestel voor de slaapkamer wordt deze aan de buitenmuur gemonteerd en biedt extra opbergruimte dankzij het wandmeubel dat over de achterwand loopt.

    Een uiterst exclusief hoogtepunt van de nieuwe producten in 2024 is de Centurion 1200 GSI. Als beproefd drie-assig jacht, ook wel landjacht voor de fijnproever genoemd, zal het vlaggenschip Concorde voor het eerst als integraal jacht worden gepresenteerd. Met het nieuwe model blijft de Centurion-serie groeien in het hogere segment. Dit nieuwe model wordt beschouwd als de maat van alle luxe campers, en niet alleen bij Concorde.

    Tot nu toe zijn alle 12-metermodellen van de Centurion-topserie slechts halfintegraal, elk uitgerust met een originele Actros GigaSpace-bestuurderscabine. Vanaf modeljaar 2024 komt er nu ook een geïntegreerde variant. Dankzij het nieuwe ontwerp heeft de Centurion 1200 GSI ook een grotere garage voor auto's tot 3,85 meter lengte (mini) en een optioneel comfortabel uitschuifbaar platform.

    Op chassisgebied keert de Centurion terug naar zijn oorspronkelijke roots en zal opnieuw exclusief worden aangeboden op de Mercedes-Benz Actros van de Düsseldorf Caravan Salon.

    Concorde zal het nieuwe concept voor het eerst aan het publiek presenteren op de Düsseldorf Caravan Salon van 25.08. tot 03.09.2023 in Hal 5 Stand 5C07.

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    03-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een stad met nog stadspoorten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knaus Tourer CUV nieuw

    TOURER CUV en TOURER CUVISION - Het beste van twee werelden

    Eerst was er een idee, toen was het een studie, nu viert de tweede modelvariant, de productieversie van de TOURER CUV 500 LT op basis van de VW Bulli T6.1, zijn première. Hiermee herdefinieert KNAUS de klasse van de CUV (Caravaning Utility Vehicle) opnieuw volledig en combineert het beste van twee werelden. Met het variabele dak kan de TOURER CUVvele voordelen: "inrijden" tijdens het rijden, wendbaar en compact als een voertuig uit de stadsklasse. Hierdoor is het nieuwe model prettig laag en biedt het minder weerstand tegen de wind. Dit verlaagt het verbruik en ontziet het milieu. Deze oplossing maakt het ook mogelijk om in sommige ondergrondse parkeergarages te rijden. Aan de andere kant, wanneer u aankomt op uw vakantiebestemming, onthult de TOURER CUV met een druk op de knop de volledige stahoogte van 2,17 m dankzij de unieke en flexibele hefdakconstructie, die elektrisch wordt bediend met een druk op de knop op een afstandsbediening en biedt ongeveer 70 cm meer hoogte. Nieuw in het portfolio is de moderne plattegrond 500 LT. Het voordeel: de indeling van de ruimte is vooruitstrevend en praktisch.

    Met een totale lengte van nog geen 5,9 meter biedt de TOURER CUV 500 LT tot vier slaapplaatsen als het optionele schuifbed voorin wordt besteld. De TOURER CUV is geschikt voor de stad, manoeuvreren door smalle straatjes en het zoeken naar een parkeerplaats zijn leuk. De TOURER CUV – met een standaard toegestaan ​​totaalgewicht van 3200 kg (optioneel 3500 kg) ideaal voor rijbewijshouders van categorie B – staat voor flexibiliteitmet volledige kampeergeschiktheid. Met vier zitplaatsen tijdens het rijden, maar liefst vier slaapplaatsen en voldoende opbergruimte is het ook een perfecte gezinsauto. Comfortabel is ook de face-to-face zitgroep voorin, om te bouwen tot een volwaardig tweepersoonsbed. Toch mag een volwaardige keuken met tweepits kooktoestel, spoelbak en 90 liter compressorkoelkast en een comfortabele draaibare badkamer niet ontbreken. En ook de opbergruimte achterin is opmerkelijk. Dankzij de FoldXPand-constructieRuime garage achteraan met een draagvermogen van 150 kg en handig en gemakkelijk te laden en te lossen via een grote deur aan de linkerkant van 1,48 x 0,43 m. Ook de gaskast is eenvoudig te vullen met de fles van vijf kilo. Hij voedt alleen het tweepits kooktoestel, want de verwarming wordt verzorgd door de Combi 4 dieselkachel, die ruimtebesparend onder de vloer in het achterste gedeelte is ingebouwd.

    De basis van de TOURER CUV is de VW 6.1, met 110 pk in de instapmotor en een standaard handgeschakelde zesversnellingsbak. Krachtigere motoren en een zeventraps transmissie met dubbele koppeling zijn echter ook optioneel verkrijgbaar. En vanaf het begin is de Tourer CUV ook verkrijgbaar als zeer aantrekkelijk speciaal model KNAUS TOURER CUVISIONin Ascotgrijs met standaard 150 pk aandrijving en zeventraps transmissie met dubbele koppeling, uitgebreide standaarduitrusting zoals 17-inch banden op lichtmetalen velgen, led-koplampen, airconditioning in de bestuurderscabine, stoelverwarming voorin en een Navigatie-entertainmentsysteem "Discover Media" met inductieve oplaadhouder voor smartphones. De CUVISION tourer heeft ook een achteruitrijcamera. Drie royaal gedimensioneerde dakkappen laten lucht en licht in het voertuig. Ook de zijluifel is bij de CUVISION inbegrepen. Ook altijd aanwezig: het zogenaamde "Bridge Light" tussen de KNAUS CATEYE evolution achterlichten – een doorlopende lichtband – maakt het voertuig nog beter zichtbaar en geeft de nieuwe CUV's een hoge herkenningswaarde. Ook op het gebied van veiligheidssystemen loopt de TOURER CUVISION ver vooruit. Noodremassistent, adaptieve cruisecontrol (ACC), slaperigheidsdetectie en multi-collision brake zijn state-of-the-art voorzieningen. En het start/stop-systeem met remenergieterugwinning ontziet ook het milieu. In vergelijking met het seriemodel met de juiste uitrusting levert de TOURER CUVISION aanzienlijke besparingen op.

    Info: Knaus-Tabbeert.de


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    01-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een kunstig vogelhuisje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.E-steps een gevaar op de weg

    Meest voorkomende ongevalsprofielen met e-steps in kaart gebracht
    Exact 1 jaar geleden werden de regels strenger

    Het aantal ongevallen met e-steps is de laatste jaren explosief gestegen. Om meer te weten te komen over de exacte oorzaken analyseerde Vias institute in detail ongevallenpv’s. Het vaakst voorkomende scenario is een aanrijding met een wagen op een kruispunt, waarbij de ene weggebruiker de andere niet opmerkt. Er gebeuren ook veel ongevallen zonder tegenpartij, waarin onder andere alcoholgebruik mee de oorzaak is. Exact 1 jaar geleden veranderden enkele regels voor e-steps. Vias grijpt de gelegenheid aan om de wijzigingen nog eens in herinnering te brengen.

    Elektrische step: aantal ongevallen verviervoudigd
    Het gebruik van de elektrische step is de laatste jaren fors toegenomen. Zo is er tussen 2020 en 2022 een verdriedubbeling van het aantal afgelegde kilometers (van 0,47 miljoen kilometer naar 1,49 miljoen gereden) met een deelstep of eigen step. Het aantal letselongevallen met een e-step is op diezelfde periode echter verviervoudigd: van 409 in 2020 naar 1748 in 2022. Zowel in 2021 als in 2022 waren er 4 doden bij de gebruikers van een elektrische steps.
    Om meer te weten te komen over de oorzaken van ongevallen, bestudeerde Vias in detail een selectie van in totaal 100 pv’s van ongevallen met gewonden die in Brussel gebeurden in 2020. Dit zijn de belangrijke bevindingen:
     
    Ongevallen op een kruispunt
    De ongevallen op een kruispunt (29%) komen proportioneel het vaakst voor. De meest voorkomende scenario’s daarin zijn e-steps die geraakt worden door een auto die naar rechts of links draait terwijl de step rechtdoor rijdt (12%). In dit soort ongevallen merkt de automobilist vaak de e-step niet op.
    Daarnaast zijn er ongeveer evenveel ongevallen (14%) op een kruispunt waarbij een e-step en een auto elkaar kruisen en een van beide partijen geen voorrang verleent. Dit soort ongevallen gebeurt vaak in het donker. De voorrangsregels werden in sommige gevallen niet goed nageleefd, maar er waren ook enkele ongevallen te wijten aan het gebruik van drank en/of drugs bij de gebruiker van de e-step.
     
    Enkelzijdige ongevallen
    Enkelzijdige ongevallen komen in ongeveer een kwart van de gevallen voor (23%). Deze ongevallen zonder tegenpartij kunnen liggen aan externe oorzaken (10%) die terug vaak te maken met de kleine wielen van de e-step, waardoor die geblokkeerd kan raken in bv rioolputjes of een gat in het wegdek.
     
    Daarnaast speelt ook het gedrag van de e-stepgebruiker een grote rol (13%). De meeste ongevallen gebeuren in dat geval in een context van uitgaan en feesten. Zo wordt er regelmatig onder invloed van alcohol en drugs gereden, waardoor bestuurders de controle verliezen. Er zijn ook enkele ongevallen gebeurd waarbij een passagier vervoerd wordt. Dat was op het moment van het ongeval nog niet verboden. Meer dan bij de andere ongevalstypes gebeuren die enkelzijdige ongevallen met een deelstep in plaats van met hun eigen step.
     
    Ongevallen aan een oversteekplaats
    Ook op een zebrapad worden e-stepgebruikers aangereden (11%). Het gaat dan over e-step gebruikers die vanaf het voetpad aan vermoedelijk te hoge snelheid de straat oversteken waardoor automobilisten verrast worden. De e-stepgebruikers die in dit soort ongevallen betrokken zijn, zijn jonger in vergelijking met de gemiddelde leeftijd in de andere ongevallen. Tot voor juli 2022 mochten e-steps trouwens nog stapvoets op het trottoir rijden, maar enkel op voorwaarde dat ze dat stapvoets (max 6 km/u) deden.  
     
    Botsing tussen kwetsbare weggebruikers onderling
    Uit de analyse bleek dat ook tussen e-step gebruikers en voetgangers en fietsers er aanrijdingen zijn (9%). In bijna alle gevallen bleek de gebruiker van de e-step wettelijk aansprakelijk voor het ongeval. Een aantal ongevallen gebeurden op het voetpad. Hoge snelheid en controleverlies door een uitwijkmanoeuvre komen vaak voor in dit soort ongevallen.
     
    Openslaande deuren en geparkeerde wagens
    Net zoals fietsers slachtoffer worden van bestuurders die hun portier openzwaaien, komt dit ongevalsscenario terug in enkele ongevallen met elektrische steps (4%). In een aantal ongevallen gebeurde het ongeval op het moment dat een wagen een parkeerplaats probeerde te verlaten of op te rijden (6%).
     
    Helm is belangrijk
    Uit internationaal onderzoek blijkt ook dat een derde van de e-stepgebruikers een hoofdletsel oploopt, terwijl slechts 4% van de gebruikers op het moment van het ongeval een helm draagt. Een eerste Belgische studie in UMC Sint-Pieter noteert 40% hoofdletsels bij patiënten die met hun step in een ongeval betrokken waren.

    Regels exact 1 jaar geleden gewijzigd
    Vorig jaar wijzigden op 1 juli enkele regels voor gebruikers van elektrische steps:

    • Verbod om passagiers te vervoeren op een elektrische step.

    In 5% van de geselecteerde ongevallen reed er een passagier mee op de e-step. Door die aanwezigheid van een passagier is er een impact op het evenwicht van de e-step en de concentratie van de bestuurder.

    • Verbod om op het trottoir te rijden

    Er waren in de bestudeerde ongevallen een aantal aanrijdingen tussen e-steps en voetgangers op het trottoir. Daarnaast waren de ongevallen waarbij een e-step aan te hoge snelheid een oversteekplaats oprijdt vrij talrijk. Door e-steps van het trottoir te weren zouden in theorie 14 van de 100 ongevallen voorkomen geweest zijn.

    • Minimumleeftijd van 16 jaar

    In totaal stelden we in 6% van de ongevallen vast dat de bestuurder jonger dan 16 jaar was.

    • E-step verplicht uitrusten met reflectoren en reflecterende stroken

    30 van de 100 ongevallen gebeurden in het donker, waarvan er 9 enkelzijdig waren. In verschillende ongevallen verklaarde de weggebruikers  ‘dat ze de step niet gezien hebben’. Reflectoren zijn wellicht heel nuttig, hoewel een verplicht fluovest dat zeker ook zou kunnen zijn.

    Conclusie en aanbevelingen
    Naast het informeren over de regelgeving is het nodig om de bestuurders van e-steps te sensibiliseren over bepaalde gevaren die ze lopen door hun rijgedrag. Het gaat dan onder andere over de gevaren van rijden onder invloed of rijden op het trottoir. Ook zou gemotoriseerd verkeer bewust gemaakt moeten van welke gevolgen plots afdraaien of onvoorzichtig het portier opendoen kan hebben op gebruikers van een elektrische step.
    Daarnaast is het belangrijk dat de politie ook controleert op het naleven van de regels en inspanningen doet om ook e-stepgebruikers aan een alcoholtest te onderwerpen. Controles op de naleven van de maximumsnelheid kunnen voorkomen dat steps aan te hoge snelheden rondrijden.
     
    Aangezien de helm weinig wordt gedragen en hoofdletsels toch frequent voorkomen zou de helm voor e-stepgebruikers verplichten het aantal ernstige hoofdletsels kunnen beperken.
    Op Europees vlak moet er werk gemaakt worden van extra minimumnormen op technisch vlak, zoals voor de wielmaat. Grotere wielen zorgen voor meer stabiliteit en minder evenwichtsproblemen.
     
    Georges Gilkinet, federaal minister van Mobiliteit: “Onze mobiliteit verandert, onder andere met de komst van e-steps. Die nieuwe mobiliteit moet in goede banen geleid worden. Daarom hebben we de regels voor e-steps vorig jaar verduidelijkt. Zo wordt het gebruik van e-steps veiliger, zowel voor wie stept als voor de andere weggebruikers. We moeten hierover ook verder over blijven sensibiliseren, zoals Vias nu doet. Samen met de verschillende beleidsniveaus werken we dan ook aan “All For Zero”, met een interfederaal actieplan om het aantal verkeersdoden drastisch te laten dalen. Alle weggebruikers, en zeker de meest actieve en de meest kwetsbare weggebruikers, moeten zich veilig voelen op de weg. We houden de ontwikkelingen rond de veiligheid van e-stepgebruikers dan ook nauwlettend in de gaten. Indien nodig zullen we zeker niet aarzelen om nog bijkomende wijzigingen aan te brengen in de regelgeving, om zo de verkeersveiligheid te verhogen.”

    Vias institute
    Haachtsesteenweg 1405
    1130 Brussel +32 2 244 15 11
    info@vias.be · www.vias.be


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    30-06-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schitterende interieurs
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Sprite komt met geheel nieuwe Cruzer serie.

     

    Kamperen is momenteel zeer populair en wanneer je dan ook nog caravans aanbiedt met een uitgebreide standaarduitrusting en een mooi design, is het niet moeilijk te geloven dat Sprite de afgelopen jaren goede zaken heeft gedaan.

    Nu de oververhitte economie weer teruggaat naar normalere waarden komt het zeer goed uit dat er groot nieuws op stapel staat.

    Sprite vernieuwt voor komend jaar namelijk de gehele Cruzer serie.

    De serie krijgt een nieuw front in combinatie met een strakke buitendecoratie.

    Ook worden de meeste Cruzers 2,28 meter breed voor een meer ruimtelijk effect binnenin. De “wide bodies” blijven 2,44 meter breed.

    Het gehele interieur is gemoderniseerd inclusief een nieuwe stoffering met een combinatie van gordijnen en gestoffeerde panelen. De oude combi cassettes en vitrage worden vervangen door de veel luxere Horrex rollo’s. Het meubilair heeft tevens een nieuwe kleurstelling, een combinatie van hout, antraciet en wit. De keukens zijn aangepast en voorzien van een brede besteklade. Ook zien we nieuwe kranen, een prachtige keuken achterwand en overal nieuwe tafel- en werkbladen. De badruimtes zijn aangepast met moderne meubels en strakke wastafels.

    De ruime standaarduitrusting heeft een wijziging ondergaan in het vervangen van het Swift Command systeem (een app om een aantal apparaten te bedienen), en door het plaatsen van de 133 liter Dometic Slimline koelkast in iedere Sprite Cruzer.

    Deze nieuwe koelkast heeft ervoor gezorgd dat alle indelingen moesten worden aangepast en daarbij heeft Sprite goed gekeken naar nog meer mogelijke verbeteringen. Dit komt tot uiting in de afmetingen van de bedden, die bij de meeste indelingen zijn verlengd en verbreed.

    Twee indelingen hebben zelfs bedden van 150 cm breed.

    De Cruzer serie komt in 6 indelingen van twee- tot vier persoons, met enkele en tweepersoonsbedden. Alle indelingen hebben een ruime badkamer met aparte doucheruimte.

    De standaarduitrusting blijft verder ongewijzigd op een zeer hoog niveau.

    Mondial SE

    Naast de Cruzer serie biedt Sprite ook de Mondial serie aan. Deze serie biedt een uitgekiende standaarduitrusting in combinatie met een strakke vormgeving en prijsstelling

    Komend seizoen krijgt de serie nieuwe gordijnen en wordt de serie uitgebreid met de bekende eindkeuken indeling uit de Alpine Sport.

    Deze populaire indeling is nog even compact en licht in gewicht, maar nu met een front met 3 ramen en een ruimere standaarduitrusting.

    De nieuwe caravans staan vanaf eind juli in de showroom.

    De prijzen van de Sprite caravans beginnen bij € 28.395, - voor de Mondial SE en de Cruzer SR is er vanaf € 36.595, -.

    De prijzen voor deze ruim uitgeruste caravans zijn All-in, dus inclusief 21% BTW, kentekenbewijs, verwijderingsbijdrage, transport naar de dealer en kosten rijklaar maken.

    Sprite biedt tot 10 jaar garantie op vochtinwerking.

    Sprite caravans worden geïmporteerd door Caravan Trading Europe B.V.

      Info: www.spritecaravans.com

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gestroomlijnd voorfront
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    29-06-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuwe fabriekshal bij Morelo

    NIEUWE FABRIEK 2 IN SCHLÜSSELFELD
    MORELO BREIDT PRODUCTIE UIT OM AAN DE TOENEMENDE VRAAG TE VOLDOEN


    Het startsein is gegeven voor een compleet nieuwe MORELO-fabriekshal op het bedrijfsterrein in Schlüsselfeld bij Bamberg – een nieuwe mijlpaal in het morelo-succesverhaal.

    In de afgelopen 12 jaar heeft MORELO zich gepositioneerd als een topaanbieder in het segment van de luxe campermarkt en leidt nu het premiumsegment. Door de voortdurende groei heeft het Opper-Frankische bedrijf nu echter bijna zijn capaciteitslimieten bereikt. Daarom luidt het bedrijf vol vertrouwen een nieuwe fase in de geschiedenis van het bedrijf in en bouwt het een extra fabriekshal, die een volwaardige en state-of-the-art productielijn zal omvatten.
     

    Van fabrikant tot Europees marktleider.
    Met de uitbreiding van de fabriek zetten we de volgende grote stap in de toekomst", zegt Robert Crispens, managing director van MORELO Reisemobile GmbH. "De nieuwe fabriek 2, evenals de aanzienlijke uitbreiding van fabriek 1 en de tentoonstellingsruimte voor onze voertuigen - dit alles is de basis om op eigen kracht verder te kunnen groeien en tegelijkertijd nog beter aan de eersteklas wensen van onze klanten te voldoen, om individueler en sneller te kunnen implementeren."


    Voorgenomen capaciteitsuitbreiding op middellange termijn
    De nieuwe fabriek 2 in het noorden van het MOELO-terrein, dat in het zicht van de snelweg A3 ligt, omvat een ultramoderne productielijn, een tweede paneelproductiefaciliteit, evenals ontwerp en ontwikkeling inclusief prototypebouw, een magazijn, een kantine en een tweede werknemersparkeerplaats voor ca. 100 auto's.

    De bouw van nieuwe fabriek 2 en de reeds voltooide productie-uitbreiding van fabriek 1 zullen de productiecapaciteit van MORELO op middellange termijn aanzienlijk verhogen. Tegelijkertijd zal ook het aantal medewerkers bij MORELO sterk toenemen, van de huidige 450 naar ongeveer 550 medewerkers.


    Regio profiteert van "verborgen kampioenen" zoals MORELO
    Tijdens de baanbrekende ceremonie sprak Reinhard Löhner, tevens managing director van MORELO, niet alleen van een "echte verdere mijlpaal voor MORELO, maar ook van een sterke impuls voor de hele regio". Terwijl het tot een paar jaar geleden "normaal" was dat werknemers elke dag van Schlüsselfeld naar Bamberg, Würzburg of zelfs Erlangen en Neurenberg gingen, maken "verborgen kampioenen" zoals MORELO nu ook de tegenovergestelde route "een reële optie voor steeds meer mensen".

    MORELO Reisemobile GmbH is de toonaangevende fabrikant van luxe campers in Europa, gevestigd in Schlüsselfeld, Franken, en onderdeel van Knaus Tabbert AG.


    CONTACT:
    MORELO Reisemobile GmbH
    Robert Crispens
    info@morelo.eu
    www.morelo.de
    Helmut-Reimannstraße 2
    96132 Schlüsselfeld
    Tel: 09552/929600


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    28-06-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carnaval kledij
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

     Exsis-i 580 Pure

    Een van de laatste nieuwe smalle integrale van Hymer is de Exsis-i 580 Pure.

    De smalle integrale schijnen bij de zwerfautomobilisten goed aan te slaan. Wie in die smalle integrale geïnteresseerde is mag het bovengenoemde type zeker niet voorbij gaan. Hij is 2,22 m breed en is met veel extra toebehoren uitgerust. Om de prijs een beetje te kunnen drukken  heeft hij niet het dure AL-Ko chassis maar het verlaagd chassis van Fiat Ducato.

    Voor de opbouw van de wooncel gebruikt de fabrikant een 41 mm dikke sandwich bodemplaat. Wanden en dak zijn met 34 mm Aluminium sandwichplaten gemaakt. Alle hout werd door kunststof materiaal gevangen. Pu schuim en XPS zijn de gebruikelijke isolatie middelen bij Hymer. De garage heeft zelfs een zelf dragende geïsoleerde bodem die geen stalen drager nodig heeft. Eventueel kostend besparend is de uit verschillende delen samen gestelde bumper, met geïntegreerde lichtblokken. Achteruitrij camera en een dubbel vergrendelbare chauffeurs deur zijn standaard uitvoeringen. Eveneens is de buitendeur en het venster met dubbele vergrendeling bedacht. Een goed punt is zeker het regenprofiel boven de buitendeur, die een natte douche voorkomt bij het uitstappen.

    Voor het interieur werd veel licht hout decor gebruikt wat een warm en aangenaam gevoel geeft. De meubelen zijn keurig afgewerkt en waar mogelijk zijn de kanten afgerond. Deuren en bovenkastdeuren passen nauwkeurig sluiten zacht en blijven goed dicht tijdens het rijden. Achterin zijn 2 enkele bedden zoals je die overal kan vergroten tot één groot bed. Voor de bed verbreding hebben we echter al betere systemen gezien, dat zullen de architecten nog eens moeten bekijken. Het opstapje om in de bedden te geraken is goed bedacht. Onderaan de voeteinden zijn kleerkasten. Wie in bed nog wil lezen kan gebruik maken van de zwanenhals lampen boven de hoofdeinden. 13 cm dikke matrassen waarborgen een aangenaam slaapcomfort.

    De wat schuin uitgevoerde badkamer is goed uitgerust, wanden en kastdeuren zijn in hetzelfde houtdecor als in het woongedeelte, geven hier ook dat warm gevoel. De wc staat gebruiksvriendelijke op gesteld met voldoende plaats voor ellebogen en benen. Het wastafeltje met spiegel is mooi en past chique in de badkamer. Een douche neemt het overige deel van de badkamer in. Voor je de douche instapt eerst wat oefenen vooraleer je de vierdelige acryldeur open en dicht krijgt.

    We kunnen de keuken als een mooi pronkstuk van het interieur beschouwen. De wat schuine gang volgend heeft ze ook een schuine hoek wat ze een elegante vorm geeft. Met drie brede en drie smalle laden plus de bovenkast met haar witte deur biedt ze voldoende plaats voor het keukengerief voor vier personen. Het aanrecht met zijn drie kookvuren en spoelbak kan men verlengen met een opklapblad aan de zijkant. Een 142 l grote Thetford absorptie maakt de keuken compleet.

     Bij het binnenkomen nodigt de zitgroep uit om er zich in neer te vleien, de duo zitbank heeft veiligheidsgordels en om tv te kijken neemt men de hoofdsteunen beter weg. In de koffer van de zitbank komt men langs buiten bij de batterij lader, boordaccu, Truma 6 CP. Het tafelblad kan men draaien en in de hoogte verstellen want van de zitgroep kan men een noodbed maken. Boven de zitgroep kan men een hefbed handmatig op en af laten. Het lichtsysteem is knap uitgekiend, LED voor de heldere verlichting of sfeerverlichting, blauwe nachtlichtjes staan op de juiste plaatsen en de schakelaars zijn goed bereikbaar.

    %%%FOTO7%%%

    Samen gevat.

    De Exsis i 580 Pure is een compleet uitgeruste integrale zwerfauto met een hoogwaardige opbouw voor een lang leven.  Voor veel zwervers is het een luxe dat ze geen lange lijst met toebehoren moeten uitpluizen, hier zit alles in. Met de veiligheidsuitrusting kan de verwarming en/of de koelkast werken tijdens de verplaatsingen. De smalle opbouw en de korte wielbasis maken van hem een handig voertuig. Men moet ongeveer een 104.000 euro voorzien.

    Technische gegevens.

    Basis voertuig: Fiat Ducato met laag chassis

    Motor: Turbo Diesel 2,2 l 140 pk

    Zesgang versnellingsbak

    MTM 3,500 kg

    Leeg gewicht 2.948 kg

    L X B X H: 6,99 x 2,22 x 2,83 m

    Bedden: 1,98 x 0,73 m

            1,93 x 0.83 m

    Meer info: www.Hymer.de
















    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    27-06-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bergen in het zicht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carthago heeft een nieuwe fabriek

    Carthago Groep zet in op groei: inhuldiging van de nieuwe fabriek voor de Malibu Van in Ormo¸/Slovenië

    Prominente openingsgasten: de Sloveense president Nataša Pirc Musar en Matja¸ Han, minister van Economische Ontwikkeling en Technologie

    Nieuwe banen: 300 medewerkers verwacht tegen eind 2024

    Milieuvriendelijke productie: economie en ecologie in harmonie

    Malibu Van: Succesvolle serie onder de comfort campers

    Carthago doo: aantrekkelijke werkgever, voorbeeldige sociale voordelen

    2023: het grote jubileumjaar van de Carthago Groep

    Het is een typisch voorbeeld van de spreekwoordelijke Carthago-dynamiek: Precies een jaar na het leggen van de eerste steen opende de Carthago Groep haar nieuwe fabriek in Ormo¸/Slovenië. De site is gespecialiseerd in de productie van de populaire Malibu Van. De totale investeringen bedragen zo'n 50 miljoen euro en naar verwachting zullen eind volgend jaar 300 banen worden gecreëerd. Met Ormo¸ als tweede fabriek in Slovenië naast Odranci geeft de bedrijvengroep met de bekende merken Carthago en Malibu voor campers in de premiumklasse een duidelijk signaal af: ook in tijden van politieke en economische onzekerheid blijft Carthago stabiel en duidelijk op groeikoers.

    Prominente openingsgasten: de Sloveense president Nataša Pirc Musar en Matja¸ Han, minister van Economische Ontwikkeling en Technologie

    De gastenlijst bij de openingsceremonie, geleid door de Sloveense president Nataša Pirc Musar en Matja¸ Han, minister van Economische Ontwikkeling en Technologie, documenteert het grote belang van de Carthago Groep, die nu twee fabrieken in Slovenië heeft. Ze werden onder meer vergezeld door Danijel Vrbnjak, burgemeester van Ormo¸. Naast de directie van het Sloveense bedrijf Carthago doo was de voltallige directie van de Carthago Groep aanwezig, inclusief oprichter en eigenaar Karl-Heinz Schuler. Dit onderstreept de strategisch belangrijke verbinding tussen de Duitse camperfabrikant en zijn vestigingen in Slovenië.

    Ook Karl-Heinz Schuler benadrukte in zijn toespraak de nauwe band tussen de locaties in Duitsland en Slovenië: "Naast onze hoofdvestiging in Aulendorf/Oberschwaben vormen de fabrieken in Odranci en nu in Ormo¸ de ondersteunende en onmisbare pijler van de Carthago Groep . Zonder de positie in Slovenië zou de Carthago Groep niet zijn wat ze nu is: een van de meest succesvolle fabrikanten van premium campers in Europa.”

    Nieuwe banen: 300 medewerkers verwacht tegen eind 2024

    De nieuwe, zeer gespecialiseerde en moderne fabriek in Ormo¸, in het noordoosten van Slovenië, is letterlijk gebouwd op een greenfield-terrein. De oppervlakte van het terrein bedraagt ​​circa 100.000 vierkante meter. De productie omvat een schrijnwerkerij, voormontage en montage evenals het magazijn. Naast aantrekkelijke werkplekken kunnen de medewerkers zich verheugen op moderne sociale ruimtes en het bedrijfsrestaurant. De totale investeringen bedragen circa 50 miljoen euro.

    In de eerste uitbreidingsfase vanaf mei zal de nieuwe fabriek een jaarlijkse capaciteit hebben van ongeveer 3.000 Malibu-bestelwagens. Bij de start van de productie zullen er ongeveer 180 mensen in Ormo¸ werkzaam zijn. Hun aantal zal naar verwachting toenemen tot ongeveer 300 werknemers tegen het einde van het eerste volledige productiejaar in 2024.

    Tot nu toe werd de Malibu Van parallel met de Carthago- en Malibu-campers geproduceerd in de nabijgelegen fabriek van de Carthago-groep in Odranci. De twee fabrieken liggen op slechts ongeveer een half uur rijden van elkaar. Daarom kunnen bijna 100 ervaren werknemers uit Odranci de kern van het personeelsbestand in Ormo¸ vormen, zij pendelden voorheen vanuit deze regio naar hun werkplekken in Odranci. Sandra ´upanec, bedrijfsleider van Carthago doo: "Dit zorgt voor een snellere opstart van de productie en topkwaliteit."

    De verhuizing van de bestelwagens naar de nieuwe fabriek maakt in Odranci capaciteit vrij voor de productie van campers. Er zullen daardoor geen arbeidsplaatsen verloren gaan. Integendeel: de locatie wordt verder uitgebreid en er zal verder gezocht worden naar nieuwe medewerkers.

    Milieuvriendelijke productie: economie en ecologie in harmonie

    Bij de bouw van de fabriek in Ormo¸ lag de focus niet alleen op de modernste en efficiënte productie, maar ook op milieubescherming en duurzaamheid. Markus Kern, CEO Carthago: "In Ormo¸ combineren we economie en ecologie op een voorbeeldige manier."

    Ongeveer een derde van het gebied bestaat uit planten- en groengebieden. De LED-verlichting bespaart energie, net als de warmteterugwinning tijdens het genereren van perslucht en vacuüm. De centrale wordt van energie voorzien door een warmtekrachtcentrale en een fotovoltaïsch systeem met een indrukwekkend vermogen van één megawatt. Zeer efficiënte warmtepompen dekken vermogenspieken op. Alle productie- en kantoorruimtes kunnen verwarmd, gekoeld en gecontroleerd geventileerd worden. Thomas Weiß, bedrijfsleider van Carthago doo, vat het samen: "Het resultaat is zowel een ultramoderne als een voorbeeldige milieuvriendelijke productie."

    Malibu Van: Succesvolle serie onder de comfort campers

    De Malibu Van is een van de pioniers van de populaire comfortcamper met badkamer. Ze worden steeds belangrijker in Duitsland en Europa. De Carthago Groep ziet nog steeds een groot toekomstpotentieel in dit marktsegment. De relevantie van de Malibu Van werd onlangs duidelijk bij de verkiezing voor Motorhome of the Year 2023 in Duitsland: hier won hij voor de vierde keer op rij zijn categorie.

    Carthago doo: aantrekkelijke werkgever, voorbeeldige sociale voordelen

    In de nieuwe fabriek in Ormo¸ worden aantrekkelijke banen gecreëerd. De toekomstige werknemers zullen profiteren van de bekende uitstekende sociale voordelen van Carthago doo. Denk hierbij aan een royale vakantietoeslag of een bedrijfspensioenregeling. Carthago doo werkt samen met scholen en biedt stageplaatsen aan junior medewerkers. De werkplekken zijn uitgerust met state-of-the-art apparatuur en ook vlakke hiërarchieën en goede ontwikkelings- en doorgroeimogelijkheden zijn kenmerkend voor het dynamische bedrijf.

    2023: het grote jubileumjaar van de Carthago Groep

    De opening van de nieuwe fabriek in Ormo¸ vindt plaats in een opmerkelijk jaar voor de Carthago Groep: tien jaar Malibu Van, 15 jaar fabriek in Odranci en tien jaar Carthago City, het hoofdkantoor van de Carthago Groep in Duitsland dat uniek is in de industrie, moeten gevierd worden. Last but not least viert de gemeente Ormo¸ in 2023 haar 750ste verjaardag.

    Meer info www.carthago.com






    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    26-06-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bomen langs een rivier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per maand
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Archief per maand
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!