Inhoud blog
  • Veel pret met de nieuwe Malibu 4x4
  • Draag lichte kleren bui duisternis!!!!
  • Winterbanden voor de winter
  • In de sneeuw
  • pas op met winterbanden Duitsland
  • Achteruit kijken is noodzakelijk
  • Inschrijvingen kampeerauto's
  • Open deurdag Bij Nismann-Bischoff
  • Huisje aan zee
  • De nieuwe modellen van Carthago
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Startpagina !
    Archief per maand
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Archief per maand
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    21-08-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Als het niet dringend is
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Salon Dusseldorf 2024
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Innovatief en prijsgevoelig CARAVAN SALON DÜSSELDORF 2024: meer assistentiesystemen, vierwielaandrijving en lichtgewicht constructie met stabiele tot licht dalende prijzen

    Van 30 augustus tot en met 8 september 2024 ligt de focus weer op de nieuwe producten en innovaties van de caravanindustrie.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    20-08-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De rivier Serein tijdens de zomer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waar een vignet kleven?

    Naar heel wat Europese bestemmingen kun je niet meer vertrekken zonder milieusticker of wegenvignet. Maar wist je dat het ook belangrijk is waar je dat vignet precies kleeft? Een overzicht.

    Het juiste vignet kopen, maar het dan op de verkeerde plaats kleven en op die manier alsnog tegen een boete (van soms 120 euro) aanlopen: dat zou pas écht zonde zijn, toch? Daarom een overzicht van waar je welk vignet het best kleeft.

    Goed om weten: voor elk vignet geldt dat je dit aan de binnenkant van de voorruit kleeft met de kleefstrook of lijm van het vignet zelf. Dus níet met plakband, folie, een zuignap of in een houder. Dit om te voorkomen dat het vignet doorverkocht wordt. Verwijder ook steeds oude vignetten van je voorruit.

    Milieusticker Frankrijk

    Het Franse milieuvignet moet rechtsonder op de voorruit worden geplakt, dus aan de kant van de passagierHier vind je een instructiefilmpje van hoe je de Crit’Air sticker op je autoruit kleeft.

    Wegenvignet Oostenrijk

    Het Oostenrijkse wegenvignet breng je linksboven aan, dus aan de kant van de bestuurder. Bevestig het vignet voordat je de grens over gaat. Mobiele camera’s controleren of er een vignet op de juiste plek hangt. Zoniet riskeer je een boete van 120 euro; bij niet-tijdige betaling kan deze boete verhoogd worden tot 300 euro.

    Wegenvignet Zwitserland

    Het Zwitserse wegenvignet kleef je aan de kant van bestuurder. Dit mag linksboven of linksonder of bovenaan in het midden, achter de spiegel. 

    Milieuvignet Duitsland

    Het groene Duitse milieuvignet moet aan de passagierskant van de voorruit bevestigd worden, rechts onderaan. Let op, de achterzijde van de folie moet je bewaren bij je kentekenbewijs.

    Duitse E-sticker

    Let op, voor de Duitse E-sticker – een extra sticker voor elektrische voertuigen of plug-in hybrides – geldt een andere regel. Deze sticker dien je op je achterruit te kleven, op een goed zichtbare plaats.

    Tolvignet Slovenië

    Het Sloveense tolvignet is ook een digitaal vignet, en hoef je dus niet op de voorruit van je wagen te bevestigen.

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brug over de Loire
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    19-08-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Langs binnenwegen kan het mooi zijn
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    16-08-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel nieuws bij Kabe

     Modelprogramma voor KABE 2025

    Handige campers en slimme caravans

    – KABE lanceert haar breedste modelprogramma ooit

    Voor modeljaar 2025 presenteert KABE een reeks interessante noviteiten op het gebied van caravans en campers. De nieuwe slanke Novum Compact, de herlancering van het instapmodel Classic op Fiat-chassis en de eerste volledig geïntegreerde camper met dubbele wielen be­horen tot de spannendste campernoviteiten van dit jaar. In het caravanprogramma krijgt de instapserie Estate een uiterlijke designupgrade en worden alle KABE-caravans uitgerust met een nieuw modern keuken en slimme tv-oplossingen.

    Het jaar 2023 was een van de beste jaren in de geschiedenis van de KABE-groep. De toenemende belangstelling voor duurzame en klimaat neutrale vormen van vakantie – en niet te vergeten de binnenlands vakantie – heeft de positie van KABE als marktleider in Scandinavië in de productie van caravans en campers verder versterkt. In het caravansegment heeft KABE een indrukwekkend marktaandeel van 24 procent op de Zweedse markt, terwijl het percentage voor campers 7 procent bedraagt. Bovendien is de exportinspanning van het bedrijf zeer succesvol gebleken, met name de verkoop naar de Benelux, Duitsland en Groot-Brittannië is aanzienlijk gestegen. Een officieel bewijs van de kwaliteiten van het merk werd in januari 2024 gegeven toen KABE prachtige onderscheidingen ontving op de beurs CMT in Stuttgart. In totaal werden zes prijzen gewonnen in de prestigieuze competitie, waaronder de prijs voor ”Caravan van het Jaar 2024”.

    KABE Campers 2025

    KABE Novum Compact – korter, smaller, handiger

    De KABE Novum is een betaalbaar half geïntegreerd model met een totaalgewicht van 3,5 ton, gebouwd op de Mercedes Sprinter met AL-KO chassis en goed uitgerust met de volledige KABE-standaard. Nu wordt de Novum Compact gelanceerd, een nieuw segment in KABE’s al brede camperprogramma. Het model is 716 centimeter lang en 224 centimeter breed, dus 29 centimeter korter en 15 centimeter smaller dan de reguliere Novum. De vraag naar compacte campers groeit snel en met de Novum Compact voldoen we aan een behoefte bij veel klanten. Een iets kortere, iets smallere en iets handigere camper die makkelijk te navigeren is op de wegen en campings, vertelt Peter Vlaanderen, sales manager van onder andere Nederland en België. De Novum Compact wordt aangeboden in twee indelingen – LXL en LGB. LXL heeft een Frans bed (196x132) terwijl LGB is uitgerust met enkele bedden (196x78). Beide indelingen hebben face-to-face banken, een recht keukenblok met werkblad, gaskookplaat en afzuigkap, evenals een badkamer met toilet, wastafel en douche. Het enige dat in de praktijk het interieur van de Novum Compact onderscheidt van de gewone Novum is dat de koelkast smaller is en dat een hefbed niet als optie beschikbaar is.

    Handig in gebruik

    De compacte afmetingen in combinatie met slimme materiaalkeuzes geven de Novum Compact een laadvermogen van ongeveer 500 kilo, wat indrukwekkend is voor een premium model met watergedragen Alde-verwarming. De Novum Compact is de kleinste camper in KABE’s modelprogramma, maar maakt geen compromissen op de basiswaarden die altijd kenmerkend zijn voor de producent uit Zweden. – Dit is een echt goede camper om mee rond te rijden. We denken dat hij aantrekkelijk is voor een klant die misschien een campervan heeft en een stap groter wil zonder een hele brede camper aan te schaffen, zegt Peter Vlaanderen. De Novum Compact kan worden besteld met twee uitrustingspakketten. Het Heavy-pakket met een totaalgewicht van 4,5 ton of een Royal-pakket met extra uitrusting zoals een 170 pk-motor, KABE Air Vent, het vloerverwarmingssysteem AGS II Pro, leren stuurwiel, draadloze oplaadplaat en extra luidsprekers.

    Classic 740 T.Altijd een stap verder…

    KABE Ri810 LGB – groter trekvermogen met dubbele wielen

    Voor het eerst lanceert KABE een volledig geïntegreerde camper met dubbele wielen, dat wil zeggen dubbele achter­wielen op dezelfde as. De reden is de toenemende vraag naar de mogelijkheid om zwaardere aanhangers te trekken. Actieve camperbezitters met vrijetijdshobby’s zoals bijvoorbeeld paarden, boten, motoren of racewagens willen de mogelijkheid hebben om zware aanhangers te trekken met hun camper, zegt Mikael Blomqvist, CEO van KABE. De nieuwe KABE Ri810 LGB met dubbele wielen heeft een maximale treinlast van 7 ton, wat het hoogste toegestane gecombineerde gewicht van auto en aanhanger is. Het trekgewicht bedraagt tot 2 ton. Het model, dat is gebouwd op de Mercedes Sprinter met Mercedes eigen chassis met framebalken, kan worden geleverd met een motor van 190 pk. – De sterke motor in combinatie met de achterwie­laandrijving biedt zeer goede rijeigenschappen, vooral op winterse wegen of gladde ondergronden, zegt Mikael. De KABE Ri810 is beschikbaar in zowel Crown- als Imperial-uitvoering met een LGB-indeling met queensbed, hoekkeuken, in hoogte verstelbaar dubbel bed en gecombineerde douche en toilet in dezelfde ruimte.

    KABE Travel Master Classic 740 – een langverwachte comeback

    Dit jaar wordt de Travel Master Classic 740 herlanceerd in KABE’s modelprogramma. Classic, die veel succes heeft ge­boekt als instapmodel in de jaren 2015–2022, is terug met een nieuw uiterlijk en nieuwe specificaties, maar met hetzel­fde beproefde en gewaardeerde concept. Gebouwd op het geheel nieuwe Fiat Ducato-chassis met een 140 pk-motor, 8-traps automaat en een handige lengte van 740 cm, beschikt de serie over goede rijeigenschappen en biedt het een ervaring met veel auto-gevoel. De TMC 740 heeft een nieuw extern ontwerp met een unieke decoratie in de klassieke KABE-kleuren rood en zwart. De grijs gelakte bestuurderscabine draagt bij aan een frisse uitstraling van de serie.

    Drie indelingen

    De nieuwe Classic wordt gelanceerd in drie vertrouwde indelingen; LXL met Frans bed en de enkele bedvarianten LGB en T. Alle drie de modellen zijn half geïntegreerde campers in de 3,5-ton klasse en kunnen worden bestuurd met een gewoon B-rijbewijs. – De nieuwe Classic is waarschijnlijk de meest betaalbare modelserie op de markt met gepatente­erde KABE-kwaliteit, all-year eigenschappen en moderne techniek, zegt Mikael Blomqvist, CEO van KABE. Classic kan worden besteld met drie verschillende optiepakketten – veiligheidspakket, heavy pakket met een totaalgewicht van 4250 kilo en heavy pakket met een totaalgewicht van 4400 kilo en een motor van 180 pk.

    Deze foto is bewerkt.

    Classic 740 LXL.

    Classic 740 LGB.

    Classic 740 T.

    Deze foto is bewerkt. Altijd een stap verder…

    KABE Van – designupdate en nieuw off-road pakket

    Dit jaar is het vijf jaar geleden dat KABE haar eerste Van-model lanceerde. Het is snel populair geworden, niet in de laatste plaats vanwege de goede winterse eigenschappen, het comfortabele rijgedrag en het mooie design. Voor modeljaar 2025 is het externe ontwerp geüpdatet met een groter decor die een sportieve indruk geven. Onlangs werd een off-road pakket geïntroduceerd voor de KABE Van van de modellen 2023 en 2024. Dit pakket bevat 18-inch off-road banden en velgen, spatbordverbreders en een robuuste frontbeugel. Voor 2025 wordt dit pakket uitgebreid met onder andere elektrische opstappen, een praktische en designmatige verbetering. – Het off-road pakket vergemakkelijkt het rijden in moeilijk bereikbare gebieden. Maar de externe uitstraling wordt ook indrukwekkender, het is natuurlijk ook een designkwestie, zegt Peter Vlaanderen. Een andere nieuwigheid is het unieke verstelbare tv-montagesysteem, geplaatst tussen de voorkant van de toiletruimte en de rugleuning van de zithoek. Met een simpele druk op de knop kan de tv omhoog of omlaag worden gehaald. Andere nieuwtjes op de KABE Van zijn een vernieuwde zitgroep met nieuwe gordelhouder met verstelbare hoofdsteun en een grotere verswatertank van 91 liter.

    Overige campernieuwtjes

    Voor modeljaar 2025 wordt de garage in alle volledig geïntegreerde KABE-campers geüpdatet. Het achterste deel van de garage is herontworpen, wat zorgt voor een ruimere opbergruimte. Dit betekent ook dat de deuren van de garage groter zijn geworden, zowel in breedte als hoogte. De garagedeuren zijn nu 118 cm hoog en 95 cm breed, wat 12,5 cm hoger en 18 cm breder is dan voorheen (behalve bij de 790-modellen en Imperial 910 GB/QB). Verder zijn alle KABE-campers die zijn gebouwd op de Mercedes-Benz Sprinter bijgewerkt met nieuwe geavanceerde veiligheidssystemen. Dit komt vooral de volledig geïntegreerde modellen ten goede die nu zijn voorzien van Active Lane Keeping Assist (helpt om de auto in de juiste rijstrook te houden), Crosswind Assist (corrigeert zijwind) en Tire Pressure Monitoring (bewaakt de bandenspanning).

    KABE Caravans 2025

    KABE Estate - stijlvolle facelift

    KABE biedt vijf verschillende modelseries caravans aan – van het instapmodel Estate tot de exclusieve Imperial-caravan, eigenlijk het meest exclusieve caravanmodel van Europa. Het brede aanbod en de hoge kwaliteit hebben van KABE de meest verkochte caravan van Zweden in 2023 gemaakt met een marktaandeel van maar liefst 24 procent. Een van de noviteiten van dit jaar bevindt zich in de moderne Estate-serie die het modeljaar 2025 verwelkomt in een nieuwe frisse outfit. De betaalbare Estate-serie werd gelanceerd in 2022 en spreekt vooral nieuwe kampeerders en jonge gezinnen aan. Het strakke design en de moderne vormgeving vallen op, met name de fraaie bovenkasten die de toon zetten voor de hele caravan. Vorig jaar werden de bovenkasten verder verbeterd met nieuwe deuren in folie Grau met houten rand en zwarte streep.

    KABE Van met vernieuwd exterieur.

    KABE Van met off-road pakket. Altijd een stap verder…

    Nieuw exterieur

    De KABE Estate krijgt voor modeljaar 2025 een nieuw sportief exterieur design. – De serie krijgt een geheel nieuwe decals-set met 3D-gevoel die een stijlvol statement vormt, zegt Peter Vlaanderen, salesmanager voor onder andere Nederland en België. Het rechte design van vorig jaar is vervangen door vloeiende lijnen die snelheid en vooruitgang uitstralen. Net als voorheen heeft de Estate veel standaarduitrusting, waaronder water gedragen vloerverwarming met Alde Compact verwarmingselement, tv-antenne, stereo, ingebouwde luidsprekers, router, USB-aansluiting en een skivak met een externe vergrendelbare klep. De KABE Estate is beschikbaar in dertien indelingen.

    Slimme tv-oplossing in alle caravans

    Veel mensen willen hun favoriete serie ook onderweg kunnen bekijken. Daarom heeft KABE de tv-oplossing dit jaar prioriteit gegeven in het modelprogramma. – Alle caravans hebben nu een instap met een nieuw ontwerp. Het tv-statief is geplaatst op de wand bij de entree en kan eenvoudig worden uitged­raaid, legt Peter Vlaanderen uit. Het nieuwe ontwerp maakt het mogelijk om een tv tot 32 inch te hebben. De indelingen CTDL en CXL behouden hun slimme tv-oplossing met het op-en-neer verstelbare tv-montagesysteem geplaatst in de rugleuning van de zithoek. Hier kan je de tv omhoog of omlaag brengen met een simpele druk op de knop. Standaard bij alle KABE-caravans wordt een tv-antenne met versterker en een router geleverd die het gebruik van streamingdiensten eenvoudig maakt.

    Stijlvolle en functionele keukens

    Voor modeljaar 2025 krijgt de keuken in alle KABE-caravans een smakelijke update die de ervaring in misschien wel het belangrijkste gedeelte van een recreatievoertuig verbetert. – De keuken is vaak het hart van een caravan. De interesse om te koken tijdens de vakantie neemt toe en met de keuken-noviteiten van dit jaar verbeteren we zowel de functionaliteit als de esthetiek, zegt Peter Vlaanderen. De focus ligt op schone lijnen en naadloze overgangen. Zijkanten en lijsten zijn minder zichtbaar gemaakt om een homogeen geheel te geven. De keukenkastjes hebben zwarte handgrepen die mooi in het geheel passen. Op Royal en Imperial zit een afstand tussen de vloer met verlichting. De afstand zorgt voor ruimte voor de voeten, wat een betere werkhouding bij het keukenblad creëert.

    Gas-under-Glass kookplaat – unieke noviteit!

    De luxe Imperial-caravans krijgen de exclusieve keukenmengkraan die we herkennen van de Imperial-campers van vorig jaar. In de Imperial vinden we ook een andere interessante noviteit, namelijk de kookplaat Gas-under-Glass. Deze heeft twee gaspitten en een inductiekookplaat – alles mooi verborgen onder de gladde kookplaat. – Het is zowel esthetisch aantrek­kelijk als eenvoudig schoon te maken. Gas-under-Glass is een spannende innovatie die we als eerste in de caravanmarkt introduceren, zegt Peter Vlaanderen.

    Nieuwe hoekkeuken

    Verder wordt er een geheel nieuwe hoekkeuken aangeboden als optie voor de modellen 560 XL en 600 XL in de Edelstenen-, Royal- en Imperial-series. In de serie Edelstenen en Royal heeft KABE een nieuwe module ontwikkeld met een hoekkookplaat voor de kleinere keukens. – Ook de oven is nieuw, een fraai model met glazen front dat een moderne indruk geeft, voegt Peter toe. Vier modellen in de Edelstenen-serie krijgen een nieuwe rechte kookplaat. Ook de Estate wordt geüpdatet met een rechte kookplaat met drie gaspitten. Als optie in de kleinere Royal-caravans is er een kookplaat met twee gaspitten en een inductiekookplaat. Dit jaar zijn bijna alle KABE-caravans uitgerust met koelkasten van Thetford. Een verdere verbetering is dat alle caravans nu standaard worden geleverd met de grote koelkast.Altijd een stap verder…

    Voor meer informatie, neem contact op met:

    Peter Vlaanderen, Area Sales Manager Peter.Vlaanderen@kabe.se, +31-612137318

     

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    15-08-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    14-08-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sante Vertu

    Sainte Vertu

     Ik was onlangs op weg naar het zuiden van Frankrijk. Om Parijs en zijn eventuele verkeersopstoppingen te vermijden, reed ik de snelweg af in Troyes, de D944 op richting Nitry waar ik weer de autosnelweg zuidwaarts zou kunnen nemen.

     De D944,werd lang geleden door de Romeinen aangelegd. Hij begon in Nederland liep door België verder tot in het zuiden van Frankrijk. Door de eeuwen heen werd de weg aangepast en kregen veel stukken een andere nummering. Van Laon via Sante Vertu tot Lornes heeft hij zijn nummer behouden.

    Het landschap is prachtig en we rijden door vele mooie dorpjes, maar nergens eens iets te drinken… Tot we in Sainte Vertu toekwamen en een terrasje ons lokte om even uit te blazen. De gelegenheid om het dorpje eens te bekijken, een dynamisch dorpje, we zagen onder andere de aankondiging van « Ville à Joie » événementen waar openbare en gezondheidsdiensten ter plaatse komen om de minder uit de voeten kunnende mensen te bereiken en te behelpen, samen met openluchtvertoningen die de jongere mensen aantrekken en zo intergenerationele banden te bevorderen.

    Maar wat ons vooral onmiddelijk opviel was de street art die verschillende huizengevels van het dorp bevolkt. Een parijse kunstenaar die hier zijn buitenverblijf heeft zorgt voor deze originele bedrukte papier-maché kunstwerken.


    Nog meer kunst zagen we in tentoonstellingsruimte « Le 2 » waar kunstschilder Joëlle Kem Lika haar kleurrijke schilderijen tentoon stelt in een prachtig gerestaureerde boergondische boerderij.

    We bereiken het kerkpleintje via een met gras begroeide trap, het naamplaatje leert ons dat het een officiële straat betreft. Het kerkje is mooi in zijn eenvoud : typische boergondische witte kalksteen, eenvoudige romaanse constructie zonder fioritures. Een plaatje op de kerkdeur leert ons de legende van de oorsprong van de naam "Sainte Vertu" ("Heilige Deugd") : Saint Médard, die in het toenmalige Sylvanicus étape maakte op weg naar Noyon om er bischop te worden, kwam in verleiding van de frisse jonge meisjes uit het dorp, maar zij herinnerden hem aan zijn heilige taak en om hen te bedanken deed St Médard een afscheidsrede waarin hij de heilige deugden van de bevolking loofde.

    Voor wie het liever wat sportief maakt, we hebben een mooie wandeling gemaakt langs het lokale riviertje de Serein en op de oude spoorweg. Hier begint ook de Véloroute du Serein, een 53 km lange fietsroute die u van Sainte Vertu naar Montréal voert.

    Net voor u vanuit het noorden Sainte Vertu binnenrijdt is aan de rechterkant een pick nick wei. Ze is gelegen aan de Serein en enkele lokale jongeren waren zich in het water spetterend aan het amuseren : begrast strandje en een aan een boom over het water hangende koord om Tarzan te spelen. Is dat niet paradijselijk ?

    Wie met een caravan of camper reist kan vooraan en achteraan van het dorp parkeren. Bent u met de auto op weg, als u van het noorden komt in het tweede huis rechts kunt u overnachten en een heerlijke ‘petite dejeuner’ bekomen.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    11-08-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In het landschap
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.goed om weten

    Het nieuwe exterieurdesign van de Carthago chic e-line: dynamisch en elegant tegelijk

    Typisch chique e-line: ruim woongedeelte, enorme opbergruimte

    Carthago chic e-line: het veelzijdige programma

     

    Kampioen van zelfvoorziening, bekroning van de Carthago Liner-klasse – er zijn veel termen die de Carthago chic e-line beschrijven en omringen. Ze zijn meestal gebaseerd op comfort, exclusiviteit en elegantie, waarbij de nadruk wordt gelegd op de grote ruimte voor reizigers en bagage en het hoge laadvermogen. Nu blijft het wiel draaien: de chic e-line van het Mercedes-Benz Sprinter-basisvoertuig krijgt voor modeljaar 2025 een volledig nieuw exterieurdesign. De nieuwe vintage van de chic e-line met ster ziet er even vertrouwd uit als typisch voor het merk, maar doet niet denken aan de vorige modellen en de Carthago-broers en zussen op de Fiat Ducato, evenals de chic s-plus en liner-for-two op de Iveco Daily ziet er oud uit - en vertegenwoordigt toch een merkbare stap voorwaarts.

    Het nieuwe gezicht van de Carthago chic e-line: dynamisch en elegant tegelijk

    Het opvallende kenmerk van de Carthago chic e-line nieuwe generatie op de Mercedes-Benz Sprinter is het volledig opnieuw ontworpen frontmasker van de integrale campers. Het brengt de bekende designtaal van de chic e-line krachtig over naar de toekomst. Het centrale kenmerk is opnieuw het zeshoekige radiatorrooster, maar nu in een verder ontwikkelde vorm met vijf opvallende drievoudige dwarsbalken. Niet te missen in het middengedeelte is de nieuwe, zelfbewuste C-branding van Carthago in plaats van het voorheen gereserveerde merkteken. Het radiatorrooster gaat zijdelings over in de koplampbehuizingen met led-dagrijverlichting en de exclusieve Carthago full-led-koplampen. Onder de koplampen onderstrepen designelementen links en rechts, elk met twee geïntegreerde dwarsbalken, de krachtige uitstraling. Ze verbreden de voorkant optisch en zorgen ervoor dat de campers krachtig op de weg staan. De bumperspoilerlippen vormen een gesloten eenheid met de nieuwe, dynamisch gevormde wielkastafdekkingen.

    De grote voorruit van de chic e-line zorgt voor het beste zicht, zowel op het platteland als bij verkeerslichten. De gebogen ruit is naadloos glad en daardoor gestroomlijnd in het boegmasker geïntegreerd en gaat vloeiend en aerodynamisch gunstig over in het dak. Aan de zijkanten wordt hij omlijst door grijze A-stijlen. In tegenstelling tot eerdere modellen hebben deze pijlers nu een krachtige, hoekige vorm aan de onderkant van de boeg. Visueel lijken ze de koplampen te dragen. Bovenaan zwaaien ze elegant het dak in. Samen met de getinte zijruiten en donkere emblemen heeft de Carthago chic e-line op Mercedes-Benz een moderne, harmonieuze en krachtige uitstraling in de stijl van het vizier van een motorhelm.

    Een Carthago is vanuit elk perspectief een aantrekkelijk gezicht. Dat geldt in het bijzonder voor het nieuwe design van de chic e-line: het radiatorrooster, de koplampen en de nieuwe exterieurgraphics met een strakke sierstrip in donkerrood en antraciet op de zijwand vloeien in elkaar over en vormen zo een harmonieus geheel met een ontwerp uit één stuk. 

    Typisch chique e-line: ruim woongedeelte en enorme opbergruimte

    De typische kenmerken van de chic e-line zijn niet veranderd, waarbij de voortdurende ontwikkeling hem tot een rolmodel in zijn klasse maakt. Zo is er het ruimtelijk concept van de woonverdieping met de extra grote woonkamerhoogte van 2,11 meter. De unieke dubbele bodemkelder met enorme bergruimte. Na het openen van de poort naar de achtergarage en alle toegangspanelen blijkt het meer een opslagruimte dan een opslagruimte te zijn. Grote zoet- en afvalwaterreservoirs. En de Alde-warmwaterverwarming in combinatie met het Carthago cabinethermoconcept. Het basisvoertuig is de Mercedes-Benz Sprinter of de Fiat Ducato. Beide met een AL-KO verlaagd chassis. En dan is er nog de Carthago chic e-line XL met brede tandemachteras. Hij vervult zelfs de grootste wensen op het gebied van ruimtecomfort en laadvermogen. Het spreekt voor zich dat de chic e-line in alle opzichten overeenkomt met het Carthago-DNA.

    Carthago chic e-line: het veelzijdige programma

    De Carthago chic e-line bestrijkt een breed spectrum, van het ongeveer acht meter lange model I 50 LE tot de bijna negen meter grote I 64 XL QB. Alle modellen zijn leverbaar op Fiat Ducato of Mercedes-Benz Sprinter, elk met een AL-KO verlaagd frame. Dit komt neer op twaalf individuele modellen met zes plattegronden. De versies met een ster hebben het nieuwe gezicht als “nieuwe generatie”. Met zijn elegante uiterlijk harmonieert het interieur van de stijlwereld linea chiara met het meubeldecor Noce Fino in combinatie met bovenkastfronten in hoogglans ivoor. Als alternatief biedt Carthago de stijlwereld linea nobile aan. Het bijzondere zijn de keukenfronten in tweekleurige look, hoogglans ivoor en lotuswit.

    Als een combinatie van bijzonder hoge trekkracht en royaal trekvermogen gewenst is, heet het alternatief de Carthago chic s-plus op Iveco Daily met achterwielaandrijving, maar verder grotendeels identieke eigenschappen.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    30-07-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Achter de koolzaadbmoemen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    29-07-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.An de brug
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    26-07-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.huis met bloemen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    21-07-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caravan Salon Düsseldorf 2024
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Düsseldorf wordt tien dagen lang de internationale hoofdstad van de mobiele vrijetijdsbesteding


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alpenzicht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    18-07-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tijdig een slaapje doen

    7 Belgen op de 10 wisselen van bestuurder tijdens rit naar hun vakantiebestemming

    Andere goede gewoonte: 8 op de 10 bestuurders stoppen voor een dutje
    7 op de 10 Belgen rijden ’s nachts wanneer ze op vakantie vertrekken. Twee jaar geleden waren er dat nog 6 op de 10. Een lange reis moet je goed voorbereiden. De Belgische bestuurders nemen zeker hun voorzorgen als het gaat over het voorkomen van vermoeidheid achter het stuur. Meer dan 8 op de 10 chauffeurs stoppen om minstens één dutje tijdens de reis te doen. Daarmee scoren we ver boven het Europese gemiddelde. 7 op de 10 Belgen wisselen van chauffeur tijdens de reis. Dit zijn de bevindingen van een nieuwe Europese enquête van de Fondation Vinci Autoroutes, waarvan de resultaten vandaag door Vias gepubliceerd worden.
    Bijna 7 op de 10 Belgen rijdt 's nachts
    Op het eerste gezicht biedt 's nachts rijden een aantal voordelen, zoals minder verkeersdrukte, koelere temperaturen en een rustigere sfeer wanneer de kinderen slapen. Blijkbaar zijn heel wat Belgen overtuigd van deze voordelen, want 7 op de 10 bestuurders (67%) vertrekken 's nachts wanneer ze een lange reis moeten maken. Jaar na jaar stijgt dit aantal (twee jaar geleden was het nog 60%).
     
    8 op de 10 Belgen stopt om een dutje te doen
    De beste manier om vermoeidheid achter het stuur tegen te gaan is stoppen en een dutje doen. Meer dan 8 op 10 Belgen (81%) doen zo een dutje tijdens de reis. Het Europese gemiddelde is slechts 62%. Belangrijke bemerking is dat Belgische bestuurders sowieso pas pauzeren na gemiddeld bijna drie uur onderweg te zijn. De algemene aanbeveling is om elke twee uur te stoppen om zo de volledige aandacht bij het verkeer te houden. Tot slot wisselen bijna 7 op de 10 vakantiegangers (72%) tijdens de rit van bestuurder om de kans te geven aan de andere om uit te rusten. Dat is ook een effectieve manier om een optimale concentratie te behouden.
     
    1 op de 4 bestuurders had al eens het gevoel ingedommeld te zijn
    's Nachts rijden heeft het grote nadeel dat je vermoeider bent. Zo heeft 1 op de 4 chauffeurs (25%) al de indruk gehad dat ze tijdens de rit in slaap vielen en 1 op de 7 (14%) geeft toe dat ze (even) op de pechstrook zijn beland omdat ze ingedommeld waren. De vermoeidheid kan door een slechte voorbereiding nog groter worden. Bijna 8 op de 10 chauffeurs (79%) beëindigen hun voorbereidingen laat op de avond voor ze vertrekken. Het risico bestaat dan dat je rit een constante strijd tegen het in slaap vallen dreigt te worden, wat natuurlijk absoluut af te raden is.
     
    Enkele bijzondere verkeersregels in Europa
    Sommige verkeersregels verschillen soms van land tot land. In Frankrijk is het als bestuurder bijvoorbeeld verboden om oortjes te dragen om naar muziek te luisteren of te telefoneren. De boete daarvoor is 135 euro, zelfs op de fiets. Kinderen onder de 12 moeten een helm dragen tijdens het fietsen, of ze nu bestuurder of passagier zijn.
     
    Ook heel belangrijk: radarmelders (of applicaties die de controles van de politie kunnen aangeven) zijn verboden in Duitsland, Zwitserland, Ierland, Slowakije en Turkije.
     
    Als je fietsen meeneemt, let er dan op dat ze in Spanje en Italië gemarkeerd moeten worden met een rood-wit bord als ze achterop het voertuig zijn bevestigd.
    Ben je op vakantie in Zwitserland? Dan moet je niet alleen een gevarendriehoek hebben, maar deze moet ook binnen handbereik van de bestuurder zijn.

    5 tips voor een geslaagd dutje in de wagen
    Stop op een rustige, veilige plek.
    Drink een kop koffie voor je dutje. Het duurt ongeveer 20 minuten voordat cafeïne begint te werken en het voorkomt dus niet dat je even in slaap valt.
    Maak het jezelf comfortabel door je stoel half achterover te zetten.
    Beperk je dutje tot maximaal 20 minuten. Anders val je in een diepe slaapfase en heb je moeite om wakker te worden. Als je na 20 minuten wakker wordt, voel je de voordelen van de koffie.
    Voor je terug vertrekt, stap even rond en rek je uit.
    5 tips voor een vlotte reis
    Probeer goed uitgerust te vertrekken aan je vakantie. Vermijd dus om tot laat op de avond voor vertrek nog bezig te zijn met je voorbereidingen.
    De vakantie begint zodra je in de auto stapt. Leg jezelf geen verplichte aankomsttijd op: als je ontspannen rijdt, zal de reis sneller voorbijgaan.
    Vergeet vooral de basisregels niet: veiligheidsgordels voor alle inzittenden, ook degenen die slapen, respecteer de maximumsnelheid en natuurlijk geen alcohol drinken als bestuurder.
    Als je in de file terechtkomt, blijf dan kalm. Een woedeaanval kan je vakantie verpesten. Zie andere bestuurders als lotgenoten in plaats van als vijanden.
    Sla geen rustpauze over alleen omdat je er bijna bent: het risico op een ongeluk ligt 4x zo hoog in de laatste 100 kilometer.

    Meer info: VIAS Instituut


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    12-07-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Voor ieder die zich overal ter wereld thuis voelt

    CARAVAN SALON wordt het centrum van de caravaning-wereld


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Seine
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    21-06-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per maand
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Archief per maand
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!