Inhoud blog
  • Ontelbare vakwerkhuizen in Duitsland
  • een knappe Malibu
  • een ander kleurtje
  • Hymer Free Blue Evlution
  • Zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Hobby heeft een nieuwe MAXIA
  • Hij wil niet naar school
  • De nieuwe I Trend
  • Aan de rivier
  • De nieuwste Niesmann-Bisschoff
  • Dor hout
  • Hobby caravans in de kijker
  • Idstein heeft een kasteel
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Startpagina !
    Archief per maand
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Archief per maand
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    13-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zwerfautoclub Regio Antwerpen

    De zwerfautoclub Regio Antwerpen bestaat al meer dan 20 jaar en zorgt regelmatig voor leuke activiteiten. De club behoort tot de overkoepelende organisatie PASAR. De meeste activiteiten vangen aan op vrijdag, de dag van bijeenkomst, iedereen krijgt de gelegenheid om de voorbije belevenissen bij te praten. Zaterdag vertrekken we afhankelijk van de activiteit met de zwerfauto, per fiets, te voet of met het openbaar vervoer naar de plaats van het gebeuren. Dat kunnen musea zijn, fabrieken, een natuurdomein of zaken waar het publiek geen toegang voor heeft.
    Zondag staat er weer iets anders op het programma. De sluiting vindt gewoonlijk plaats rond de middag zodat iedereen voldoende tijd heeft om rustig naar huis te rijden.
    Eén of tweemaal per jaar wordt een buitenlandse reis georganiseerd.

    Informatie over de club en de activiteiten kan u bekomen bij:
    Voorzitter: Robert Vermeulen
                   e-mail: vermeulen.robert@telenet.be
    Bestuursleden: Luc Reymen
                   e-mail: reymenengels@skynet.be
                  


    12-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het is nog wat winter
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nog een beetje winter

    %%%FOTO3%%%


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    06-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Erba Nova nieuw voor 2021

    Eriba Nova 555 nieuw voor 2021

    Met de Nova 555 ontdekken we bij Eriba voor het eerst een hefbed in zulk type gezinscaravan.

    Kom je met een bijna 8 m lange Nova 555 op een camping gereden zie je alle blikken in je richting draaien. Dus oppassen, niet te veel klungelen en het gevaarte proberen keurig op zijn plaats maneuvreren.

    Aan de vensters merkt je op dat het om een indeling gaat met stapelbedden. Kom je binnen langs de brede deur is er helemaal geen twijfel meer. De indeling met kinderkamer achterin is reeds lang in gebruik. Kijken we naar voor zien we het hefbed boven de knappe zitgroep. Voor Eriba is dat een opvallende nieuwigheid. Dat zorgt voor extra slaapgelegenheid zonder ombouwen van de zitgroep. 

    Het interieur is opgebouwd in een moderne stijl met afwisselende kleuren gaande van donkerhout decor met zwarte handgrepen aan de deuren en laden. Lichte kleuren voor wanden en hefbed, samen met de grijze kussens vormen ze een schitterend harmonisch geheel zelfs de vloer past er prachtig bij. De bovenkasten onder het hefbed zijn redelijk klein, kan moeilijk anders ze zakken mee met het bed tot tegen de rugkussens. Dat geeft de gelegenheid om ‘s morgens een hapje te doen terwijl er nog iemand geniet van het 2,1 x 1,5 m grote hefbed. Om in uit het bed te geraken is het bijgeleverde laddertje een noodzaak. In de U-zitgroep met de grote tafel, comfortabele zittingen en ruim bemeten is het aangenaam om te vertoeven

     Keuken

    De aanpalende keuken is ruim genoeg voor een groot gezin. Op het aanrecht met geïntegreerde kookvuren achteraan en de spoelbak is nog plaats voor een koffie apparaat. Er blijft nog genoeg werkblad over om de ingrediënten van de culinaire genoegens voor te bereiden. Onderaan zijn grote laden voor een uitgebreid keuken materiaal. Boven verbergen de grote witte deuren van de bovenkast veel plaats. Zij kunnen een deel bagage opvangen dat niet in de bovenkasten van zitgroep kan. Tegenover de keuken heeft men de 142 l koelkast geplaatst.

     In een caravan met een opbouwlengte van 6.64 m mag men een goed bruikbaar sanitair verwachten. Het wc staat gebruiksvriendelijk opgesteld, een wastafeltje in de hoek en om te douche is er voldoende bewegingsvrijheid. Toiletgerief en bijhorigheden vinden gemakkelijk plaats in de kast, leuk is de grote verlichte spiegel.

     Aan bergruimte geen gebrek, alle zitbanken kunnen open en aan één buitenzijde zijn kofferdeksels langs waar men ook bagage in en uit kan laden. Bijzonder het grote luik dat het onderste stapelbed afsluit is handig. Daar kan gedurende de reis een fiets in vervoerd worden.

     Naar de kinderkamer.

    In de Nova 555 is een schuifdeur die de kinderkamer kan afsluiten. Indien nodig kan men de treinzit in de kinderkamer ombouwen tot een bed. Zo kunnen hier al zeker drie kinderen het nachtje doorbrengen. Trouwens bij dag is er voldoende om huisspelletjes te doen. Zelfs kleren en speelgoed kunnen in de kinderkamer geborgen worden.

    Verspreid over het hele interieur is er bij avond  voldoende verlichting voorzien. Voor de nacht geven kleine blauwe lichtjes het middenpad aan.

    Met de 55 l watertank aan boord hoeft men niet om de haverklap naar de kraan te lopen om ze bij te vullen. Om het rijplezier niet te bederven vraagt hij wel een trekauto met de nodige pk’s onder de motorkap.

     De Nova 555 is een schitterende caravan zowel van binnen als langs buiten. Het interieur is doordacht ingericht om zelfs grote gezinnen een comfortabel verblijf aan te bieden. Zoals men van Hymer mag verwachten is hij keurig en met goede materialen afgewerkt.

    Informatie www.erwinhymergroup.com.

    Technische gegevens.

    Totale lengte 7,91 m

    Opbouwlengte  6,64 m

    Breedte       2,40 m

    Hoogte        2,61 m

    Stahoogte     1,98 m

    Gewicht rijklaar 1.590 kg

    MTM 1.800/2.000 kg








    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    07-03-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opmerkelijke Concorde

    Liner 1090 GIO, de luxe mobiel voor klassieke auto's

     Nieuwe layout Liner 1090 GIO

    Nieuwe jachtlounge straalt een exclusieve clubsfeer uit

    Klassieke autogarage voor verschillende modellen

    Ongeveer 27 m² vloeroppervlak en 15 ton MTM

     "Wat een geweldige indeling", zullen veel liefhebbers van klassieke auto's onder liefhebbers van luxe kampeerauto’s zeggen. Met de nieuwe Liner 1090 GIO brengt Concorde autodromen weer tot leven.

     Met een intelligente constructie is Concorde erin geslaagd om een ​​comfortabele garage voor klassieke auto's te integreren in zijn luxe voering. Liefhebbers van oldtimers zoals het Porsche 911 F- of G-model, Ferrari Dino of bijvoorbeeld Mercedes-Benz SL 280 Pagoda kunnen gemakkelijk hun waardevolle meesterwerken in de voering onderbrengen.

     Hiervoor zorgt de oldtimergarage, waarin elk “sieraad” met verschillend instelbare spoorbreedtes / wielbases afzonderlijk is ondergebracht. Alleen beperkt door een gewichtslimiet van 1.400 kilogram en volumemetingen, die limieten stellen in hoogte van 1,36 meter en lengte van 4,30 meter. Afhankelijk van de stand van het sleepoog op de oldtimer kan de garagelier links of rechts versteld worden. De garagelift kan ook worden beladen met maximaal 80 kilogram voor reservewielen of gereedschapskisten, of als fietsenrek.

     Van buitenaf schittert de Liner 1090 GIO met zijn gebruikelijke aantrekkelijkheid. Alleen een gewijzigde positie van de slaapkamerramen, als gevolg van de garageconstructie, duidt op deze nieuwe indeling. Decor en folies, het (optionele) Bird-View-System evenals het klepontwerp en hun functionaliteit komen overeen met de standaarduitrusting van een Concorde-Liner. Door de exclusiviteit van deze plattegrond zijn individuele ontwerpverzoeken uiteraard mogelijk.

     De uitgebreide en comfortabele garageconstructie resulteert in een kleine ruimtebesparing in de woonkamer en in de keuken. In het woongedeelte compenseert de visuele uitstraling en het slimme concept van de nieuwe ronde zitgroep “Yacht Lounge”, die een bijzondere clubsfeer uitstraalt, de met 10 centimeter ingekorte ruimte. De tafel is flexibel verplaatsbaar en de uittrekelementen in het voeteneind kunnen flexibel worden gebruikt. De meubelkleur en (optioneel) lederen bekleding in "Jatoba Brilliant" en "Vanilla" stralen exclusieve Concorde-elegantie uit. Bovendien is dit gebied opgewaardeerd met een 32-inch tv-monitor.

     De bekende exclusieve Concorde keukeninrichting komt uit de Centurion op Daily. Dit scheelt 25 centimeter, maar merk je niet op in het handige scala aan functies. De spoelbak met roestvrijstalen onderstel, de hybride kookplaat en de uitschuifbare keukenpoot en de Dometic combikoelkast plus magnetron zorgen nog steeds voor veel kookplezier.

     Ook de badkamer met grote douche met (optioneel) regenwoudkop en handdouche evenals verwarming en handdoekdroger komt overeen met het vaak gewenste Concorde niveau.

     De slaapkamer presenteert ook voeringkwaliteit. De "verhoogde" garageopstelling beperkt de stahoogte slechts onbeduidend. Het is groot genoeg en comfortabel. De royale bed afmetingen en de uitrusting met bijvoorbeeld tv en soundbar blijven behouden.

     De basisprijs van de Liner 1090 GIO bedraagt ongeveer ​​390.000 euro, inclusief zitgroep “Yacht Lounge” en garagelift. Verdere exclusieve speciale uitrusting vervult de individuele opties en wensen die bij Concorde in de gebruikelijke stijl en uitgebreide selectie beschikbaar zijn.

    Meer informatie: www.concorde.reisemobile.eu








    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    10-02-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.minder inschrijvingen

     

    Nieuwe- en tweedehandsverkoop voertuigen maakt valse start

    De inschrijvingen van alle categorieën nieuwe voertuigen gaan voor de maand januari in het rood – ook die van de nieuwe motorfietsen (-33,1%), de enige categorie die vorig jaar wist stand te houden. Bij de tweedehandsvoertuigen scoren enkel de motorfietsen en zware vrachtwagens beter dan in de maand januari van vorig jaar. Opvallend is dat tweedehands personenwagens het sterkst dalen (-12,9 %). Toch kunnen we deze dalingen niet geheel toeschrijven aan de annulering van het Autosalon : de gevolgen daarvan moeten we op langere termijn evalueren. Een positieve noot tot slot is het aandeel van nieuwe personenwagens met CO2-uitstoot van minder dan 109 g/km: die overschrijden nu de helft van het aantal inschrijvingen (52,8 %), met dank aan het grote aantal hybride (voor het eerst meer dan 25 %) en het stijgende aantal elektrische wagens.

    Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO, vat de situatie als volgt samen: “De inschrijvingen van nieuwe voertuigen zitten voor alle categorieën in het slop. Vooral nieuwe personenwagens (-26,5 %), nieuwe motorfietsen (-33,1 %) en nieuwe vrachtwagens van 3,5-12T (-39,5 %) krijgen klappen. In mindere mate zien we deze negatieve tendens ook bij de tweedehands voertuigen – met uitzondering van de motorfietsen (+8,1 %) en zware vrachtwagens (+3,8 %) die er wel op vooruit gaan. Corona bestendigt de onzekerheid in de markt, terwijl we de concrete impact van de annulering van het Autosalon pas over enkele maanden kunnen evalueren: heel wat nieuw aangekochte wagens in de salonperiode worden immers pas later geleverd en op dat moment komen ook extra wagens vrij voor de tweedehandsmarkt. Wel een positieve noot om te besluiten : er zijn nu meer dan de helft nieuwe wagens met een lage CO2-uitstoot ingeschreven dank zij een sterke toename van het aantal hybride (25,7 %) en elektrische wagens (2,8 %), die nu samen meer verkopen dan dieselwagens...”

    Persbericht TRAXIO


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    31-01-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar het restaurant met de zwerfauto

    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Met de kampeerauto op restaurant.

    Sinds we niet meer op restaurant kunnen en zelfs niet naar het buitenland staat de kampeerauto daar stilletjes in de garage, misschien ergens op een parking of langs de straat.

    Door de Corona pandemie zijn veel restaurants gesloten. Bij een aantal kan je echter een kant en klare maaltijd afhalen. Voor zwerfautomobilisten kan het nog beter. In plaats van een maaltijd af te halen kan je het ter plaatse op smullen. Mits afspraak mag je op de restaurant parking komen staan. De maaltijd wordt dan kant en klaar aan uw deur afgegeven. Het wordt een leuke avond, niets is gezelliger dan in je eigen woonkamer op wielen te genieten van lekker eten en een drankje.

    Hoe beginnen?

    Surf naar campermeal.be

    Reserveer bij het deelnemend restaurant en meld dat je met een kampeerauto komt. Schrik niet er is een ruime keuze.

    Parkeer op de parking van het restaurant of in de buurt. Bestel je maaltijd.

    Smakelijk. Het een wordt gebracht aan je kampeerauto. 

    Achteraf heeft de kampeerauto nog eens wat kunnen rijden, een noodzaak om batterijen bij te laden en de motor eens warm te laten draaien.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    29-01-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOB Campagne
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOB Campagne
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    BOB - campagne

    BOB-campagne: ondanks corona 110.000 bestuurders gecontroleerd op alcohol achter het stuur
    2,2% van de bestuurders blies positief


    Ondanks de coronamaatregelen heeft de politie tijdens de BOB-campagne deze winter bijna 110.000 bestuurders een blaastest laten ondergaan. Hoewel de overgrote meerderheid van de bestuurders goed beseft dat drinken en rijden absoluut niet kan, blies 2,2 % van alle bestuurders toch nog positief. Het overgrote deel van de controles gebeurde overdag, aangezien er een avondklok van kracht was in heel het land. Toch bliezen nog 779 bestuurders positief tijdens de nacht, ofwel gemiddeld 18 bestuurders per nacht tijdens deze campagne. Deze resultaten tonen aan dat het nodig is en blijft om onder alle omstandigheden te controleren op alcohol achter het stuur.


    Algemene resultaten
    Ondanks alle gezondheidsmaatregelen en het feit dat al die coronamaatregelen moeten gehandhaafd worden, heeft de federale en de lokale politie de voorbije 6 weken tijdens de BOB-campagne toch bijna 110.000 bestuurders gecontroleerd op alcohol achter het stuur. Dat zijn ruim 2600 controles die elke dag gebeurden. Het is door de bijzondere omstandigheden van dit jaar onzinnig om dit cijfer te vergelijken met de situatie van de voorbije jaren.

    Op 109.932 uitgevoerde testen bleek een zeer kleine groep positief te blazen. 2458 bestuurders ofwel 2,2% van alle bestuurders blies positief. De overgrote meerderheid van die groep had wel meer dan 0,8 ‰ in zijn bloed.

    Aantal uitgevoerde testen Aantal positieve testen (tussen 0,5 en 0,8 ‰) Aantal positieve testen
    (> 0,8 ‰) % Totaal aantal positieve testen %
    2020-2021   109.932     739  0,6     1719  1,6       2458   2,2

    Tijdens de nacht nog altijd meer bestuurders onder invloed
    90% van alle controles deze winter gebeurde overdag. Dat is logisch aangezien een avondklok van kracht was. Overdag op weekdagen liep 1,5 % van de bestuurders tegen de lamp. Op weekenddagen was dat 2%.

    Ondanks de avondklok waren er ook nog steeds bestuurders die ’s nachts onder invloed van alcohol op onze wegen rondreden. Het percentage positieve bestuurders tijdens de nachten, lag tijdens deze BOB-campagne nog altijd 3 à 4 keer hoger dan overdag. Op weeknachten gaat het over 8% van de gecontroleerde bestuurders die positief blees, tijdens weekendnachten over 7%. In totaal waren er 779 die ’s nachts gepakt werden met te veel alcohol achter het stuur. Dat zijn gemiddeld 18 chauffeurs tijdens elke nacht van de BOB-campagne.

    Weekdagen Weekend
    Dag Nacht Dag Nacht
    Aantal uitgevoerde testen 50462                            3099                  49233                    7138
    Aantal positieve testen       1,5%                                8%                     2%                         7%

    Conclusie
    In moeilijke omstandigheden heeft de politie deze winter toch in heel het land alcoholcontroles gedaan. Dat blijft absoluut noodzakelijk, want zelfs in deze vreemde tijden blijft een kleine groep bestuurders zeer hardleers als het gaat over de combinatie alcohol drinken en rijden.
    Opvallend is dat zelfs in een periode waarin een avondklok van kracht is, er elke nacht in ons land toch nog 18 bestuurders betrapt worden wanneer ze onder invloed van alcohol rondrijden. Dat is het beste bewijs dat het nodig is om op elk moment en onder alle omstandigheden te blijven controleren op alcohol achter het stuur.


    Meer info: Vias


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    21-01-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LMC Vivo 580 D Kennis making

    LMC Vivo 580 D

    De LMC Vivo 580 D vinden we in de middenklasse en heeft een opmerkelijke indeling.

    Een caravan met kopkeuken en achteraan een badkamer over  heel de breedte van  het interieur vinden we niet bij alle merken. Daar tussen zien we een Frans-bed en een knappe keuken. Met zijn panorama venster en de centrale zitgroep geeft hij een ruime indruk.

    Langs buiten.

    De Vivo 580 D heeft buitenbeplating in gladde aluminium al is het wel een optie. Vooraan heeft hij een groot getint venster dat tot in het dak doorloopt en zeker een blikvanger is. Het afgeronde voorfront met brede handgrepen in uit polyester. Achteraan zijn in de bumper moderne lichten geïntegreerd. Wegens de ongewone indeling staat de buitendeur ver naar voor. In de disselkoffer is  voldoende plaats voor 2 gasflessen en “allerlei”

    Interieur

    Het meubilair in licht houtdecor geeft een huislijk gevoel. Voor de opvallende bovenkasten heeft men gebogen witte deurtjes genomen met een houtdecor band plus bijpassende chroomprofielen. Kussens vormen een harmonisch geheel met het meubilair. Zoals we gewoon zijn van LMC zit het meubilair stevig in mekaar en is keurig afgewerkt. Om de inhoud van de zitbanken te bereiken hoeft men niet eerst een kussengevecht te leveren. Nu we ons bij de zitgroep bevinden ontdekken we dat we eens op de comfortabele zitbanken vertoeven het tafelblad niet verschuifbaar is. Niet zo leuk bij het eten. Ook van en op de zitbanken geraken zou beter kunnen met een verschuifbaar tafelblad. Aan de vlakbij staande keuken is het leuk werken voor de kok van dienst. Drie kookvuren en afwasbakje zijn afdekbaar met de bekende donkere platen. Link en rechts is voldoende werkblad voorzien en een koffiezet machine misstaat er niet. Onderaan zijn drie brede laden en een kast, een 142 l Thetford koelkast met fout draaiende deur vult het vak tussen keuken en zitgroep op.  Wandelen we naar achter komen we eerst bij het Frans-bed terecht dat voor de meeste reizigers lang genoeg is maar 1.36 m breed is nogal aan de smalle kant voor een bezadigd koppel. De opsmukkast aan de andere zijde is daar gedeeltelijk verantwoordelijk voor. Zo komen we helemaal achteraan in de badkamer waar we “u” tegen mogen zeggen. Direct bij de deur staat het wc, geen gebrek aan plaats links en rechts en zelfs lange benen hebben geen plaats te kort. In de sierlijk gebogen wastafel is een RVS waskommetje met onderaan kasten en boven hebben ze deurspiegels. Vervolgens is er een ruime douchecel.  Hier en daar vinden we stopcontacten en verschuifbare lichten als ook een rookmelder en slierten onrechtstreekse verlichting.

    De LMC Vivo 580 D is een keurig afgewerkte caravan. Een koppel kan genieten van de ruimte vooral badkamer en keuken scoren hoog. Voor de knap uitziende zitgroep zal de fabrikant uit Sassenberg iets anders moeten vinden voor het vaste tafelblad.

    Technische gegevens

    LXBXH 7,89 x 2,32 x 2,57 m

    Leeg gewicht 1.424 kg

    MTM 2.000 kg

    Meer informatie www. LMC CARAVAN GMBH & CO. Kg








    21-01-2021 om 17:01 geschreven door Flup


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    10-01-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wintervoortenten

    Wintervoortenten

    In normalen omstandigheden is winterkamperen in. De pionierstijd is voorbij en een wintervakantie is net zo comfortabel als een verblijf op een camping tijdens de zomer.

    Een wintervoortent vraagt wel iets meer aandacht.

    Met vooruit zichten op veel sneeuw zijn ze steviger gebouwd. Zowel het tentdoek als het frame moeten gemaakt zijn om een pak sneeuw te kunnen dragen. Ze zijn meestal kleiner dan de lengte van de caravan of zwerfauto, wat zich vertaalt in minder sneeuw op het dak. Sterk aflopende daken hebben het voordeel dat overtollige sneeuw er gemakkelijk afschuift zonder aan het dak te raken. Doorsnee tenten hebben rechte drukstokken met schuimkussens tegen de wand van de caravan. Duurdere wintertenten hebben licht gebogen tentpalen en speciaal gevormde schuimkussens die perfect aan de wand passen. Ritssluitingen moeten afgedicht zijn om dichtvriezen te voorkomen na een dooiperiode. Goede wintervoortenten hebben een hogere slijklap, die men gemakkelijk kan onderhouden. Het is niet altijd een wintervakantie met veel sneeuw! Het kan soms modderig zijn, de hoge slijklap beschermt dan beter het tentdoek onderaan. Een klein luifeltje aan de onderkant van het dak heeft het voordeel dan het dooiwater niet op het tentzeil van de wand druppelt. Een wintervoortent met 2 deuren heeft voordelen. Naar gelang van waar de wind of de sneeuw komt kan men aan de andere kant van de tent de deur gebruiken. Voor het frame worden doorgaans metalen tentpalen met een doormeter van 25 of 28 mm gebruikt. Wordt de caravan voor een langere tijd achter gelaten kan men best een paar extra tentstokken ongeveer in de midden van de tent als extra steun zetten. Stormriemen over de tent is zeker geen overdreven veiligheid. Om het wat droog te houden in de tent bestaan er vloertegels die men aan elkaar klikt en blijft rondplonsen in het slijk beperkt. Er bestaan ook binnenbekledingen die het condenswater van het plafond afdruipt opvangen.

     Goed om weten.

    Wintertenten zijn in verschillende maten te verkrijgen. Hou er rekening mee dat een kampeerauto hoger is dan een caravan.

    Let goed op dat de caravandeur niet pal tegen de zijwand van de tent staat. Hou rekening met kofferdeksels en ramen. Het wintertentzeil is meestal langs beide zijden gecoat stof of PVC. Deze materialen kunnen niet ademen en veroorzaken veel condenswater. Goed verluchten helpt een beetje.

    Tentharingen moeten soms door een steenharde bevroren grond kunnen. Ik neem een boormachine plus een grote steenboor mee om indien nodig eerst een gat in de grond te boren. Tentharingen laten zich gemakkelijker in de grond slaan. Zijn de tentharingen in de grondvast gevroren, geef eerst een stevige tik op hun kop ze komen dan los in de grond te staan. Daarom mag je in de winter de tentharingen nooit helemaal in de grond slaan. Probeer de slijklap altijd sneeuwvrij te houden. Bijzonder tijdens een dooiperiode. Als het de volgende uren terug begint te vriezen is de kans groot dat je zonder slijklap naar huis moet.

    Voor een korte vakantie zijn er opblaasbare tenten. Bij te veel sneeuw zakken ze in elkaar. Verwijder de sneeuw, ze richten zich terug op en meestal zonder schade.

    Als laatste puntje koop een wintervoortent met voldoende ventilatie openingen aan de bovenkant van de zijwanden.

    Voor een wintervakantie neem ik altijd een goede haardroger mee. Handig als er hier en daar iets vastgevroren of dichtgevroren is. Neem een grote waterdichte plastiek zak mee. Meestal hangt er nog wat ijs, water of sneeuw tussen de plooien van de tent. Steek ze in de zak want tijdens de huisrit zakt het water naar onder in de waterdichte zak en blijft daar tot thuis. Anders loopt waar men het niet graag heeft.  














    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    22-12-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LMC brengt nnieuws voor 2021

    Nieuws van LMC

    Hoewel er schijnbaar wat stilte heerst in de   kampeerwereld, wordt achter de schermen veel nagedacht en besproken om de   kampeervoertuigen nog beter, lichter en met veel aandacht voor de interieurs   beter te maken.

    De LMC Style reeks richt zich   voornamelijk op jongere gezinnen en met 6 verschillende indelingen biedt deze   reeks voor iedereen een ideale manier om te kamperen. Naast de Style heeft   LMC met de start van het afgelopen modeljaar de reeks uitgebreid met de Style   Lift; 2 indelingen op compacte wijze gebouwd en standaard voorzien van een   riant hefbed.

    Momenteel onderzoekt de fabrikant   naar extra mogelijkheden om het kampeerleven in een caravan nog aangenamer te   maken. De innovatie van het panorama dakraam in het prototype de Style 450 D   is hiermee absoluut vooruitstrevend.

    In de aanloop naar het nieuwe   modeljaar brengt LMC in het voorjaar van 2021 de Style 400 F; een compacte   caravan voorzien van een extra portie ergonomie en met vernieuwd design. Deze   meest compacte indeling uit de Style familie is vanaf april te zien bij de   LMC dealer.

     

    Een unieke noviteit voor volgend jaar: de nieuwe LMCSTYLE 400F

    Bij de start van het nieuwe kalenderjaar breidt LMC de Style-reeks uit met een momenteel unieke innovatie in het caravansegment: de nieuwe Style 400F met opklapbed.

    De LMC Style-caravan reeks is momenteel specifiek gericht op jonge gezinnen. Zes verschillende indelingen met maximaal zes mogelijke bedden maken hem tot een flexibele allrounder voor het hele gezin. Naast de basis reeks heeft de Style Lift-reeks het afgelopen modeljaar al voet aan de grond gekregen. Standaard uitgerust met een hefbed en een aanzienlijke stahoogte van 2,08 m in de woonkamer, creëren de twee indelingen van de Style Lift een royaal gevoel van ruimte met zes of optioneel zeven bedden. Om het gemakelijker te maken, zal LMC vanaf maart de Style 400F aanbieden met een compacte lay-out. De caravan met een totale lengte van 5,83 en een breedte van 2,33 is de kortste en meest compacte in de Style-familie. Met de stahoogte binnenin van 1,98 en het opklapbed neemt LMC het karakteristieke ruimtegevoel van de grote Style-modellen in een compactere ruimte over. LMC vertrouwt consequent op de typische eigenschappen van het merk: korte, compacte lichtgewicht constructie van de caravan. Het opklapbed is ruimte besparend in de caravan ingebouwd, voor meer ruimte overdag en voldoende ruimte voor twee personen 's nachts. Het biedt een comfortabele breedte van 1,50 m en voldoende lengte van 1,90 m. Het vouwmechanisme doet denken aan de opklapbedden uit de jaren 60, die momenteel een opleving doormaken op de meubelmarkt. De nieuwe indeling Style400F zal naar verwachting vanaf april bij de verdelers staan.

     

    Vouwdakstudie Style 450D

    Het prototype Style 450 met hefdak wordt nu op de proef gesteld in Sassenberg,

    LMC Caravan speelt een digitale beursstand op de eigen website als alternatief voor de grote caravanbeurzen. De vouwdakstudie Style 450D werd de afgelopen maanden al gepresenteerd, nu maakt het prototype zich klaar voor de stresstest. Het doel van de test is om de lekdichtheid van het vouwdak ook bij hevige regen te controleren en de positie tijdens het rijden te behouden. Om trouw te blijven aan de merkessentie en om ook voor de Style 450 D de 12 jaar dichtheid van de constructie te kunnen garanderen, wordt het dak in de test aan extreme belastingen onderworpen. Net als bij een cabriolet moet ook worden getest of zowel de verlijming van het klemframe als het vouwdak zich bij hogere snelheden houden. De functionaliteit van de elektromotor voor openen en sluiten wordt vervolgens getest op constante kwaliteit voordat deze markt rijp is. De LMC Style caravan reeks is momenteel expliciet gericht op jonge gezinnen. Zes verschillende indelingen met maximaal zes mogelijke slaapplaatsen maken hem tot een flexibele alleskunner voor een hele familie. Naast de basis reeks kreeg de Style Lift-reeks in het afgelopen modeljaar voet aan de grond. Standaard uitgerust met een hefbed en een flinke stahoogte van 2,08 m in de woonkamer, creëren de twee indelingen van de Style Lift een royaal gevoel van ruimte met zes of optioneel zeven bedden. De nieuwe Style 450D maakt nu ook indruk met een compressorkoelkast, die met zijn compacte afmetingen het gevoel van ruimte nog eens versterkt.

    Meer info www.erwinhymergroup.com


















    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    17-12-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wensen voor 2021
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    12-12-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kennis makinge met de Malibu T 430 LE

    Malibu T 430 LE

    Malibu een broeder van Carthago wordt aan gunstige prijzen aangeboden, doch niet als goedkoop.

    De fabrikant uit Aulendorf heeft naam gemaakt als bouwer van hoogwaardige kampeerauto’s, met prijzen in verhouding. Om een minder kapitaalkrachtig publiek te bereiken werd de Malibu ontwikkeld en in het Sloweense dorp Odranci gemaakt.

    Net zoals hun duurdere broeders hebben ze een dubbele bodem, zowel bereikbaar langs binnen als langs buiten. Wanden lopen in ronde vorm over naar het dak wat een modern uitzicht geeft.

    De nieuwe halfintegrale Malibu T 430 LE is 6.90 m lang, gebouwd op een Fiat Ducato 2,3 l Multijet met verlaagd chassis en mag 3.500 kg torsen. Als optie kan men een 140 pk motor bekomen wat het rijplezier verhoogd. Met 2 enkele bedden achterin is hij ontworpen voor 2 zwerver, die graag wat ruimte en wooncomfort hebben. Ook de zitgroep vooraan is bedoeld voor twee, met een beetje goede wil kunnen er nog een paar bij om een praatje te doen, te genieten van een drankje en een snoepje.

    De onderste bodemplaat is 33 mm dik, langs beide kanten beschermt met polyester beplating. Voor de binnenvloer van de 48 cm hoge koffer heeft men multiplex gebruikt. Het is wel oppassen voor de warme lucht slangen die hier daar onbeschermd in de koffer liggen. De zijwanden eveneens 33 mm dik hebben aluminium buiten beplating en triplex langs binnen. Voor het dak heeft dezelfde sandwichpanelen gebruikt maar met hagelbestendig polyester langs de boven. Het mooie neusje boven de stuurcabine is uit polyester, voor de ramen heeft Malibu S4 vensters van Seitz en de buitendeur met venster komt van Hartal. Links en rechts geven brede deur toegang tot de garage.

    Voor het interieur hebben de ontwerpers voor een licht houtdecor gekozen. De bovenkasten zijn wit en vlak uitgevoerd met een streep houtdecor waarin de brede handgrepen keurig passen. Een redelijk groot stuk van de matrasseneinden kan men indien nodig weg nemen. Al zijn de kasten er onder met brede kwartronde deuren goed bereikbaar, kan het dak van de kasten nog open. Met 2 treden van de verschuifbare trap komt men gemakkelijk in de bedden. Voor wie ‘s avonds graag nog wat leest in bed zijn er verstelbare leeslampen voorzien.

    Keuken en badkamer.

    In plaats van 3 brede laden in de keuken heeft de fabrikant er 6 half zo brede geplaatst. Dat heeft zijn voor- en nadelen. In de smalle laden is het in ’t algemeen niet zo rommelig als in een brede uitvoering. Wat minder bergplaats is het nadeel. In het grijze aanrecht zijn 3 kookvuren en een ronde spoelbak geïntegreerd. Naast de keuken staat een 139 l grote absorptie koelkast van Dometic, ze kan links en rechts opendraaien. Onder de koelkast is de goed bereikbare Truma C6 geïnstalleerd. In de natte cel met een keurig wastafeltje en draaibaar cassette wc is een douchecel met ronde acryl glazen deur geïntegreerd.

    Technische gegevens

    LXBXH 6,9 x 2,27 x 2,94 m

    Gewicht rijklaar 2.905 kg

    MTM 3.500 kg

    Bedden 2,00 x 0,83 m en 2,00 x 0,79 m

    Meer informatie: www.malibu-carthago.com



















    12-12-2020 om 19:47  geschreven door Flup



      

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    06-12-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kennis makling met Fendt

    Fendy Bianca  Activ 515 SD

    Fendt een van de belangrijkste caravan producenten volgt op de voet de algemene wensen van de kampeerders op. De Carona pandemie heeft echter wat verandering gebracht in het kampeerleven. Mensen vinden het veiliger en terecht om zoveel mogelijk in eigen rollend vakantiehuisje te blijven. Kokerrellen, eten en slapen zijn net zolang de caravans bestaan heel gewoon. Douchen en sanitaire noodzakelijkheden kunnen bij veel caravans nog niet al te best. Fendt breidt voor 2021 zijn succesvolle Bianco reeks uit met de 7,53 m lange Activ 515 SD. Hij beantwoordt ten volle aan de vraag van veel gebruikers. Achteraan is over de volle breedte van het interieur een “echte” badkamer geïnstalleerd. Ze kan volledig afgesloten worden van het woongedeelte. Alles wat nodig is, is aanwezig, een afzonderlijke douchecel afsluitbaar met een gebogen acryl glazen deur. Goed om weten is de voldoende hoogte in de douchecel. Jongere mensen worden als maar groter en die zullen dat beslist waarderen. Centraal staat het wasbakje met spiegel en al wat er bij hoort. Zelfs de kasten zijn diep genoeg om handdoeken en ander toiletgerief te bergen. Het draaibaar wc staat ver genoeg van de omringende wanden en lange benen zijn hier geen probleem. Twee dakluiken en een venster voeren de vochtige lucht af.

    Met de badkamer achterin ontstaat een bredere loopruimte naast het Fransbed en heb je niet de benepen indruk van twee wanden naast je bed. Nog iets waar de kampeerders naar vragen is een grotere tv omdat ze bij avond in plaats van een stapje in de wereld te wagen en een “pintje” te gaan drinken op een terras, want de Carona laat dat niet overal toe, blijven ze liever in hun rollend vakantiehuisje. De ontwerpers van Fendt hebben er iets spitsvondig op gevonden. Rond de koelkast aan het voeteinde van het bed is een kast gemaakt zodat je enkel aan de dubbel opendraaiende deur kunt zien dat het een koelkast is. Men heeft aan de zijkant een vak gemaakt waarin een 32 duim tv past, maar wel op zijn smalle zijkant. Een speciale zwenkarm draagt hem naar voor, draait hem horizontaal met het scherm naar het bed of wel naar de zitgroep. Stopcontact en tv aansluiting zijn reeds van het fabriek uit geïnstalleerd.

    Kokkerellen aan de keuken van de Activ is een lust. Een 3 pitsgasvuur zorgt voor heerlijk warme gerechten en de afwas kan gebeuren in de spoelbak ernaast. Onderaan zijn 3 brede zelfsluitende laden met een afdeling voor bestekken en de apothekerslade houdt flessen recht en op hun plaats. Helemaal vooraan is een comfortabele U-zitgroep met een indrukbare tafelpoot om daar bij gelegenheid een bed van te maken. Bergvakken zijn er voldoende in de mooie en degelijk afgewerkte boven- en andere kasten. Om de ruime koffer onder het Fransbed gemakkelijker te bereiken heeft de fabrikant uit Metingen het service luik in de zijwand een stuk hoger gemaakt. Grotere zaken kunnen zo gemakkelijker in de koffer onder het bed, dat eventueel ook langs binnen bereikbaar is.

    Fendt caravans zijn niet bepaald de goedkoopste je krijgt echter waar voor je geld. Ervaren kampeerders kiezen dikwijls voor dit merk omwille van zijn degelijke afwerking en uitstekende kwaliteit, bovendien behoudt een Fendt lang zijn verkoopwaarde.

    Informatie: www.decuypermotrohomes.de

    e-mail: bartenmie@gmail.com

    Ter informatie: De foto's van de tv werden in een ander type genomen omdat er nog geen in de Activ hing. Bij de Activ hangt hij  tegenover de keuken.
















    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    04-12-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Autoruit snel ijsvrij

    IJs op de autoruiten

    Voor enkele dagen kregen we ’s morgens en mini winterprikje. Een aantal automotoren vertikten te starten. Veel chauffeurs moesten eerst het ijs van de ruiten krabben om te vertrekken, zichtbaarheid is belangrijk als je met de auto rijdt. Dat ijs van de autoruiten krabben vraagt snel van 5 tot 10 minuten werk en ’s morgens is iedereen toch zo haastig om tijdig op het werk te zijn. Er is een veel snellere manier om het ijs te verwijderen. Vul een gieter met 7/8 liter KOUD water. Ja u leest goed KOUD water van de kraan of de regenton. Zet het contact op zonder te starten. Giet het water over de voor- en zijruiten. Zet onmiddellijk de ruitenwissers in gang, berg de gieter op. In tussen hebben de ruitenwissers de ruit droog gewreven. Start de motor en rij rustig weg.

    Laat de motor nooit stationair warm draaien, dat is zeer slecht voor hem en nog slechter voor wie aan de ruiten staat te krabben. Hij krijgt de gifgassen van de uitlaat naar binnen. Beter is ’s avonds een isolatie dekenmat over de voorruit hangen of een groot stuk karton kan ook al helpen. Hebt u een stand verwarming in de wagen dat is de “ grote luxe”. Ongeveer 10 minuten vóór het vertrek aansteken, de ruiten zullen ontdooien, het is warm in de wagen en motor heeft al een wat hogere temperatuur als u start. Hij zal dus ook vlotter starten. Rij rustig weg het verbruik bij de eerste kilometers zal minder zijn en dus ook beter voor het milieu.

     









     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    30-11-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veranderingen bij Camper Clean
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws van Camper Clean

    CamperClean presenteert een volledig automatische Check-IN / OUT-Terminal

     De totaal ontspannen ontvangst Check-IN / OUT terminal zorgt voor de administratie, inclusief meldingsformaliteiten

    Uitgifte van handige gasten- en functiekaarten met RFID-technologie

    Op verbruik gebaseerde facturering met contant geld of alle gangbare EC / creditcards

    "Ontspanning" voor campinggasten, personeel en exploitanten

     "Volledig ontspannen ontvangst" is in twee betekenissen van het woord van toepassing: enerzijds is een terminal, zoals elke computer, sowieso "ontspannen" op het werk. Anderzijds is het receptiepersoneel ‘ontspannen’ en worden ze ontlast van alle complexe administratieve taken.
    Voorbij zijn de dagen dat de receptionisten moeizaam de gasten door de in te vullen formulieren begeleiden en vervolgens alle handgeschreven en soms moeilijk te lezen formulieren in een computersysteem moeten invoeren. Ook voor campinggasten is het in- of uitchecken veel relaxter.
    De Check-IN / OUT terminal van CamperClean leidt de gasten door het systeem en alle informatie wordt met behulp van het toetsenbord op leesbare wijze geïntegreerd in het betreffende registratiesysteem. Dit geldt zowel voor de aanmeldgegevens als voor de wettelijke (gemeentelijke) inschrijvingsregels. Toeristenkaarten kunnen ook worden uitgegeven via de CamperClean-terminals.
    De CamperClean Check-IN / OUT-terminals zijn compatibel met alle gangbare softwareleveranciers, zoals  Manager, Easy Camp en diverse andere. Dit betekent dat de campingexploitant geen probleem heeft om de terminal te integreren in zijn eigen ruimte en boekingssysteem.
    Bovendien configureert de terminal handige RFID-kaarten (radiofrequentie-identificatie) met het eigen transmissienetwerk van de site (geen WLAN). Met deze kaarten kunnen campinggasten zonder contant geld toegang krijgen tot en gebruik maken van verschillende betalende faciliteiten zoals douches, wasmachines, enz. De campingbeheerder kan verschillende toegangsrechten instellen voor elke faciliteit die hij aanbiedt. Hetzelfde geldt voor verschillende tarieven zoals voor gepensioneerden, voor kinderen, voor dieren of andere speciale tarieven. WLAN-tickets kunnen ook via de terminal worden uitgegeven.
    De terminal maakt ook het aansluiten en op afstand uitlezen van servicepijlers mogelijk. Dit zorgt voor eerlijke transparantie voor de gast en een optimaal overzicht en facturatiefunctie voor de plaatshouder.
    Een andere functie van de terminal is de optionele aansluiting van een slagboomsysteem met kentekenherkenning, zodat het verkeer met slagboom en terminal verstandig wordt geregeld en voorkomen zodra de gasten arriveren wordt het binnenkomen van onbevoegden onmogelijk en de daarmee samenhangende “verkeerschaos” op het plein.
    De betalingsmogelijkheden via de terminal bieden modern gemak. Contant geld en / of alle gangbare creditcardsystemen zoals EC, Maestro, Master, Visa, smartphonebetaling en andere worden geaccepteerd.
    Dit geldt ook voor de aankomst van de gasten met een "beperkte" toegangscontrole inclusief eventuele kentekenherkenning vanaf het begin.
    Iedereen die meer wil weten over het CamperClean-portfolio van moderne kampeeruitrusting vanaf de slagboom, over de in- en uitcheckterminals over de beschikbare kolommen met verschillende uitrusting en prestatiekenmerken en over de ontkoppelings- en toevoerfaciliteiten, waarvan sommige in heel Europa gepatenteerd zijn, hij kan dat doen op www.camperclean.com







     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    24-11-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Concorde kan niet tijdig leveren

    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Concorde en overmacht


    Tweede golf van pandemieën belemmert de productie van voertuigen
    Gebrek aan personeel in de fabriek en bij handelspartners
    Beperkt tentoonstellingsbereik, langere levertijden
    Problemen voor de fabrikant omdat hij de voorziene bestelde kampeerauto's niet tijdig kan leveren.


     Ondanks alle tegenslagen van het lopende jaar doet de caravanbranche het goed in vergelijking met veel andere sectoren. Dat zal op middellange termijn niet veranderen. De hausse, de vraag naar recreatievoertuigen en het verlangen naar "kampeerauto's" naar vakantie en vrije tijd zijn nog steeds groot. Deze euforie wordt echter doorbroken door de tweede golf van pandemieën, die iedereen veel meer treft dan gevreesd.
    Dit komt niet alleen tot uiting in de huidige reisbeperkingen. De huidige lockdown-maatregelen laten onverwacht ook diepe sporen na in de markeconomie.
    Dit wordt overmacht genoemd of in volmaakt officieel Duits: "Overmacht", die volgens de Duitse wet bestaat wanneer een gebeurtenis die de schade veroorzaakt een extern effect heeft, d.w.z. niet zijn oorzaak heeft in de aard van het bedreigde ding en de gebeurtenis ook te wijten is aan de uiterst redelijke zorg kan niet worden voorkomen of onschadelijk worden gemaakt.
    In duidelijke taal betekent dit dat Concorde in Aschbach zijn productie niet kan uitvoeren zoals gepland vanwege leveringsknelpunten buiten de schuld van zijn eigen en pandemische personeelstekorten. Zo hebben drie leveranciers door overmacht al aangekondigd dat zij niet volledig zullen kunnen voldoen aan hun verplichting om de door Concorde bestelde goederen op tijd te leveren.
    Daarnaast is tussen de 15 en 20 procent van de beroepsbevolking sporadisch of gefaseerd afwezig. Maar het heeft niet alleen gevolgen voor de klant, maar ook voor de handelspartners. Want logischerwijs werkt de supply chain daar ook niet zoals gewoonlijk.
    Ook al zijn de handelspartners, in tegenstelling tot alle vrijetijdsvoorzieningen zoals restaurants en culturele instellingen, open, ook zij kampen met ziek personeel en vooral met het ontbreken van tentoonstellingsvoertuigen.

     Concorde en alle handelspartners doen hun best om de beloofde levertijden te halen. Dat zal niet altijd mogelijk zijn. Desalniettemin proberen alle betrokkenen de best mogelijke service te bieden onder de moeilijke omstandigheden en alle (potentiële) klanten begrip te vragen voor mogelijke tekortkomingen als gevolg van overmacht of overmacht.
    meer info;concorde.eu


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    12-11-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kennis making
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs Kennis making

    Dethleffs Camper 500 QSK

    Wij kozen de Camper 500 QSK een caravan indeling zeer geschikt voor een gezin met twee kinderen.

    Trouwens heel de Camper reeks is ontworpen voor gezinnen met en zonder kinderen. Ze bestaat uit 12 verschillende uitvoeringen, naar gelang de grootte en indeling vinden 3 tot 8 reizigers er een volwaardige slaapplaats. De Camper 500 QSK heeft achteraan een stapelbed en voorin een vast dubbel bed. Om voor de nacht nog twee plaatsen bij te creëren kan men de centrale zitgroep tot twee persoons bed ombouwen. Goed slapen met zes personen is Ok. echter met zes aan tafel is zeer krap, zeker als de kindjes groter worden.

    Voor grote gezinnen is het belangrijk dat er voldoende bergruimte is zeker als er een stel kinderen mee op reis gaan. Zij hebben zo van dat speelgoed meestal niet zwaar, het neemt wel veel plaats in. Een paar kleine fietsen, misschien nog een kinderwagen en kinderstoeltje om er maar enkele op te noemen. Natuurlijk moeten voor de ouders nog kampeerstoelen en tafel mee. Veel van die zaken kunnen in de koffer onder het dubbel bed. Omdat er nog meer bagage een plaats moet vinden hebben de ontwerpers van Dethleffs het onderste van de stapelbedden zodanig uitgekiend dat het omhoog kan klappen en zelfs zo blijft staan. Men kan er een fiets of ander groot sporttuig zetten tijdens de verplaatsingen. Dit vak is eveneens langs buiten bereikbaar. We zijn nog niet aan het einde van de bagageruimte, in de banken van de zitgroep kan nog een heel pak bagage. Kleine zaken verdwijnen in de bovenkasten in bijna heel de caravanrond. Komen we aan de knappe badkamer met een breed wastafeltje en wc. Ze is rijkelijk voorzien van diepe kasten waar alle badkamer accessoires in verdwijnen.

    Keuken

    De keuken met een lichtgrijs aanrecht is voldoende uitgerust met 3 kookvuren, gootsteen en een 142 l grote koelkast. Onderaan zijn 2 laden, een apothekerslade. Voor het lichte keuken gerief is genoeg plaats in de bovenkasten. Aan de zijkant is er een klapblad om de werkoppervlakte te vergroten.

    s’Nachts of beter gezegd voor de avond kunnen de kinderen zelf de leuke lichten met dierenmotief aan en uit doen. Afsluiten van de kinderafdeling laten we best over aan de ouders.

    Voor daglicht en ventilatie zorgen dakluiken en vensters, terwijl de Truma met ringverwarming voor een aangename temperatuur zorgt.

    Samen gevat

    De Dethleffs Camper 500 QSK is zonder veel franjes uitgerust zeer goed geschikt voor families met twee kinderen.

    Meer info www.dethleffs.de











     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    05-11-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thetford lanceert een nieuw product
    Zorg voor propere afvaltanks

    Voor een lange, schone en frisse levensduur van uw tanks!

    Thetford presenteert Duo Tank Cleaner Concentrated, wederom een nieuw lid van de concentrated familie. Verlengt levenscyclus van uw tanks en geen nare geuren meer. Gebruikt u ook regelmatig toiletvloeistoffen en grijswatertank vloeistoffen? En ervaart u na enige tijd toch nog nare geurtjes? Hebben de level indicatoren van de grijswatertank of de afvaltank een storing of is het schuifmechanisme van uw afval tank geblokkeerd en moeilijk te openen? Norbert van Noesel, Marketing Manager van Thetford: “Hier is een eenvoudige uitleg voor. Zowel het grijs water als het zwart water hebben de eigenschap om aangekoekt vuil, vetresten en kalkaanslag achter te laten. Storing van de technische onderdelen in de tanks en een onaangename geur kan hiervan het gevolg zijn, wat niet opgelost kan worden door het regelmatig gebruik van een toiletvloeistof en een regulier product voor het grijs water. In deze situatie is het tijd voor een grondige reiniging! Thetford’s Duo Tank Cleaner Concentrated is hiervoor de oplossing. Dit onderhoudsproduct verwijdert aangekoekt vuil, vetresten en kalkaanslag, verlengt de levensduur van uw tank en zorgt ervoor dat u geen nare geurtjes meer ervaart.” Concentrated familie Net als de andere producten in de concentrated familie is de nieuwe Duo Tank Cleaner Concentrated een geconcentreerde vloeistof. Van Noesel: “Dit nieuwe product is speciaal ontwikkeld om zowel de grijswatertank als de afvaltank te reinigen. In vergelijking met de bestaande Cassette Tank Cleaner, biedt de nieuwe Duo Tank Cleaner Concentrated een nog betere verwijdering van kalkaanslag en lost het vetafzettingen nog beter op.” Na introductie van Duo Tank Cleaner Concentrated zal de Cassette Tank Cleaner (die alleen voor de afvaltank kon worden gebruikt) uit het assortiment worden gehaald. Doseren juiste hoeveelheid vloeistof is essentieel! Zoals met alle vloeistoffen is een juiste dosering essentieel. Bij gebruik van Duo Tank Cleaner Concentrated mag u niet vergeten dat de dosering afhankelijk is van welke tank u wilt reinigen. *Voor de afvaltank gebruikt u 1 dosering van 200 ml Duo Tank Cleaner Concentrated aangevuld met 5 liter handwarm water. Schud hierna de tank meerdere malen zodat ook alle technische onderdelen aan de binnenzijde in contact zijn geweest met de vloeistof. Wanneer u de afvaltank leegt na minimaal 16 uur, zullen aangekoekt vuil, vetresten en kalkaanslag verdwenen zijn. Een schone en fris ruikende afvaltank is het resultaat. Voor de grijswatertank gebruikt u 1 dosering van 600 ml Duo Tank Cleaner Concentrated via de gootsteen of de doucheafvoer, aangevuld met 50 liter (bij voorkeur handwarm) water. Het advies is om hierna minimaal 1 uur te rijden met uw voertuig. Wanneer u de grijswatertank leegt na minimaal 16 uur, zullen aangekoekt vuil, vetresten en kalkaanslag verdwenen zijn. Een schoon en fris ruikende grijs watertank is het resultaat. Van Noesel: ‘De inhoud van een fles Duo Tank Cleaner Concentrated is 800 ml wat gebruikt kan worden om 4x uw afvaltank te reinigen of een combinatie van 1x grijswatertank en 1x afvaltank. Voor het beste resultaat adviseren wij om Duo Tank Cleaner Concentrated 2 tot 3 maal per jaar te gebruiken. Duo Tank Cleaner Concentrated is vanaf het seizoen 2021 verkrijgbaar! Alle Thetford produkten zijn wereldwijd verkrijgbaar via locale dealers. Wil je weten waar je de dichtstbijzijnde dealer vindt? Gebruik de speciale dealer zoekfunctie op www.thetford.com.

    Meer informatie: www.thetford.com.

    Bij de foto's

    Een kijkje op het asortiment vloeibare producten van Thetford , ze hebben allen een bepaalde funktie in de tanks.

    De Duo tank cleaner is het nieuwste product





     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    01-11-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe koelkasten bij Thetford

    Thetford biedt nieuwe koelkasten aan.

    Keuze vrijheid, dat is wat we bieden met de nieuwe T2000 12V serie, 100% elektrische koelkasten. Met 5 nieuwe modellen biedt deze serie een alternatief voor de meest voorkomende gas absorptiekoelkasten en tevens 2 speciale voor compacte zwerfauto’s. Met een 2020 gereguleerd diepvriesvak, automatische temperatuurregeling, een gebruiksvriendelijk bedieningspaneel en het vermogen van een 12V compressor, is de T2000 serie de perfecte match voor iedere kampeerauto, caravan. De nieuwe standaard Thetford heeft een aantal belangrijke verschuivingen vastgesteld in de zwerfauto en caravanmarkt, zoals een groeiende focus op zorgeloos reizen, elektrificatie en de behoefte aan alle comfort van thuis in de kampeerauto of caravan. De nieuwe T2000 12V reeks voldoet volledig aan deze vraag en kan hiermee weleens de nieuwe standaard worden. In vergelijking tot de gas absorptiemodellen biedt de T2000 12V reeks betere prestaties, een lichtere koelunit en een groter bruikbaar volume. Aanpassen aan omstandigheden. Flexibel zijn is belangrijk in de vrijetijdsmarkt. Stelt u zich eens de mogelijkheid voor dat u kunt kiezen tussen 3 verschillende temperatuurinstellingen voor uw vriesvak die perfect aansluiten op uw behoeften op dat moment. Daarnaast heeft u zelfs de mogelijkheid om uw vriesvak uit te schakelen zodat u tot 45% energieverbruik kunt besparen. Zo creëert u weer meer ruimte die gebruikt kan worden voor producten die bewaard moeten blijven maar geen sterke koeling nodig hebben. Dit is wat het diepvriesvak van de T2000 reeks u kan bieden, efficiënt in energiegebruik en bruikbaar in volume. Door de automatische temperatuurregeling (ATC) meet de T2000 reeks de temperatuur op drie verschillende plaatsen (de omgevingstemperatuur, het koelgedeelte en het diepvriesvak) om optimale koelprestaties te waarborgen en tevens zo stil en energiezuinig mogelijk te zijn. Alle modellen bieden een sterke en stabiele koeling bij omgevingstemperaturen van 10° C tot de tropische temperaturen van 43° C. Modern ontwerp Niet alleen de prestaties van de T2000 reeks zijn klaar voor de toekomst, ook het uiterlijk is modern met hierbij een nieuw fris ijsgrijs interieur. Door een eenvoudige beweging met uw vinger bedient u het gebruiksvriendelijke bedieningspaneel. Het nieuwe ontwerp van de deurgreep, de handige diepvrieslade onderaan (alleen voor grote modellen) en het koelgedeelte op ooghoogte bieden hetzelfde comfort aan als thuis. En niet te vergeten de unieke uitschuiflade voor ontbijtbenodigdheden*. *) Met uitzondering van T2090 Camperbus modellen De T1090 is geüpdatet naar de T2090, met een gebruiksvriendelijk bedieningspaneel, een nieuwe deurgreep en een nieuw fris ijsgrijs interieur. Deze koelkast is speciaal ontworpen voor een PSA chassis. Vanwege de toegenomen vraag naar grotere koelkasten in compacte zwerfauto’s, heeft Thetford het portfolio uitgebreid door de T2138 op te nemen in de nieuwe T2000 reeks. Dit model is een uitgebreide versie van de T2090 en heeft een bredere klimaatklasse (10-43° C) en een inhoud van 138 liter. Keuze vrijheid De T1152 heeft ook een update ondergaan en wel naar de T2152, om deze in lijn te brengen met de nieuwe modellen van de T2000 serie. Deze koelkast maakt deel uit van de smalle modellen (418 mm breed) en heeft dezelfde inbouwmaten als de N4141 en N4142 absorptiekoelkasten. De nieuwe T2160 en T2175 maken deel uit van de grote modellen (525 mm breed). Deze koelkasten zijn uitwisselbaar met de overeenkomstige absorptiekoelkasten, met dezelfde inbouwmaten. Overzicht van de T2000 serie en de uitwisselbaarheid met de gas absorptiekoelkasten van de N4000reeks: Klaar voor de toekomst Alle T2000 modellen zijn geschikt voor CI-Bus, wat inhoudt dat de fabrikant ervoor kan kiezen om de koelkast, door middel van de CI-Bus aansluitkabel, rechtstreeks aan te sluiten op het centrale display van het voertuig. Eenmaal aangesloten kunt u relevante opties zoals modus aan/uit, energiebron, temperatuurinstelling en foutcodes vanuit hier regelen. Verkrijgbaar bij de dealer De T2000 reeks is verkrijgbaar bij de fabrikant en de dealer vanaf het komende seizoen. Thetford raadt aan om de koelkast voor de veiligheid door een erkende dealer te laten installeren. Net zoals op al onze andere apparaten bieden we ook op de T2000 reeks 3 jaar garantie. Dankzij ons uitgebreide netwerk van servicecentra en verdelers is er altijd een bij jou in de buurt. De dichtstbijzijnde verdeler vind je op: www.thetford.com.

    Bij de foto's

    Langs buiten zien de nieuwe koelkasten allen ongeveer hetzelfde uit, alleen verschillende afmetingen. De inrichtiing van het interieur van de koelkasten hangt natuurlijk af van de afmetingen.














    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    27-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterbaden voor personenwagen en vooral voor zwerfauto's
    Winteruur? Winterbanden laten monteren!

    De wissel van zomer- naar winteruur is een uitgelezen moment om de wissel van zomer- naar winterbanden te plannen. TRAXIO en Federtyre raden aan om nu al een afspraak te boeken en niet te wachten op vorst of sneeuwval: zomerbanden verliezen immers veel van hun efficiëntie van zodra de temperatuur onder 7 °C daalt. Tijdig winterbanden monteren betekent - in combinatie met een aangepaste rijstijl - een enorme winst op het vlak van de verkeersveiligheid.
    Veiligheid voor klanten en medewerkers staat centraal

    De bandencentrales zijn klaar om klanten in alle veiligheid te ontvangen. De sector heeft al in het begin van de coronacrisis duidelijke protocollen opgesteld om de veiligheid van zowel medewerkers als klanten te kunnen waarborgen. Om bandenwissels vlot te laten verlopen en een optimale veiligheid te kunnen blijven garanderen, wordt gevraagd om nu al een afspraak te maken zodat onnodige wachttijden worden vermeden.

    Winterbanden: meer grip bij koud weer

    “In België zijn winterbanden niet verplicht maar wel aan te raden want ze beschikken over een specifiek rubbermengsel dat een goede grip garandeert op koud wegdek en over een aangepast bandenprofiel met extra lamellen voor (natte) winterse omstandigheden,” zegt Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO. “Daardoor bieden winterbanden aanzienlijk meer grip dan zomerbanden wanneer de temperatuur daalt onder 7 °C. Bij lage temperaturen is de winterband koning want hij garandeert dan een betere grip en - op besneeuwd wegdek - een tot twee keer kortere remafstand dan de zomerband. Het tijdig vervangen van zomer- door winterbanden draagt dus bij tot een verhoogde veiligheid van elke weggebruiker maar uiteraard is het ook van belang om snelheid en rijstijl aan te passen aan de winterse omstandigheden.” 

    Hoe herken je winterbanden? En wat met vierseizoenbanden?

    In Europa gecertificeerde winterbanden zijn voorzien van een logo met een sneeuwvlok in een berg met drie pieken: het zogenaamde Alpine- of sneeuwvloksymbool, ook wel 3PMSF-symbool (Three Peak Mountain Snow Flake) genaamd. Je vindt dit logo ooks terug op in Europa gecertificeerde vierseizoenbanden, die een goed compromis kunnen zijn om een heel jaar door te blijven rijden in gematigde klimaatzones met slechts geringe en occasionele sneeuwval.

     Met de kampeerauto naar de winteroorden.

    Veel zwervers zoeken de sneeuwrijke landen  op vooral Duitsland en Oostenrijk waar winterbanden verplicht zijn. Daar is men zeer streng wat betreft banden tijdens de wintermaanden. Sneeuwkettingen bij hebben is overal een aanrader, in Oostenrijk is het verplicht en ze moeten ook nog passen. 

    Meer informatie TRAXIO 

     









     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per maand
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Archief per maand
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!