Helpdesk: "Wat voor computer heeft u?" Klant: "Een witte."
Klant: "Ik krijg mijn diskette er niet uit." Helpdesk: "Heeft u al geprobeerd op het knopje in te drukken?" Klant: "Nee hoor, hij komt er echt niet uit." Heldpesk: "Dat is niet zo mooi. Nou, ik maak er een melding..." Klant: "Nee, wacht! Ik zie het al, ik had de diskette er nog niet in gedaan, hij ligt op mijn bureau.. sorry..."
Helpdesk: Klik op het icoontje van 'mijn computer' aan de linkerkant van het scherm." Klant: "Bedoel je links voor jou of links voor mij?"
Helpdesk: "Goedendag. Hoe kan ik u helpen?" Klant: "Eeh. Hallo. Ik kan niet printen." Helpdesk: "Wilt u voor mij op de 'start-knop' drukken en ." Klant: "Nou moet je even goed luisteren. Niet meteen zo technisch doen. Ik ben verdomme Bill Gates niet!"
Klant: "Ik kan niet printen. Iedere keer dat ik het probeer zegt hij:'can't find printer'. Ik heb de printer zelfs opgetild en voor de monitor neergezet, maar de computer zegt nog steeds dat hij hem niet kan vinden."
Klant: "Ik wil in het rood printen, maar het lukt niet." Helpdesk: "Heb je wel een kleurenprinter?" Klant: "Ah, dank je."
Helpdesk: "Wat staat er nu op uw monitor?" Klant: "Een pluche knuffelbeestje dat mijn vriendje voor me gekocht heeft in de supermarkt."
Klant: "Mijn toetsenbord doet het niet meer." Helpdesk: "Weet u zeker dat het ingeplugd zit in de computer?" Klant: "Nee. Ik kan niet achter de computer komen." Helpdesk: "Pak uw toetsenbord op en loop tien meter naar achteren." Klant: "Okee." Helpdesk: "Kwam het toetsenbord met u mee?" Klant: "Ja." Helpdesk: "Dat toetsenbord is dus niet ingeplugd. Is er misschien een ander toetsenbord?" Klant: "Ja, er staat er hier nog eentje. Ah. Die doet het wel."
Een klant kon geen verbinding maken met het Internet. Helpdesk: "Weet u zeker dat u het juiste wachtwoord gebruikt?" Klant: "Ja, dat weet ik zeker. Ik heb het een collega zien doen." Helpdesk: "Kunt u mij zeggen welk wachtwoord dat was?" Klant: "Vijf sterretjes."
"Welk anti-virus programma gebruikt u?" "Netscape." "Dat is geen anti-virus programma, mevrouw." "Oh, sorry...Internet Explorer."
Klant: "Ik heb een groot probleem. Een vriend van mij heeft een screensaver op mijn computer gezet, maar iedere keer dat ik de muis beweeg, gaat hij weg!"
Helpdesk: "Microsoft tech support, kan ik u helpen?" Oude vrouw: "Goedemiddag! Ik heb nu al vier uur op jullie zitten wachten! Kunnen jullie me alstublieft zeggen hoe lang het duurt voor jullie me helpen?" Helpdesk: "Uhh..? Pardon, ik snap het probleem niet helemaal." Oude vrouw: "Ik heb zitten werken in Ms Word en ik heb meer dan vier uur geleden de helptoets al ingedrukt. Kun je me zeggen wanneer jullie nu eindelijk komen?"
Helpdesk: "Hoe kan ik je helpen?" Klant: "Ik ben mijn eerste e-mail aan het schrijven." Helpdesk: "Oke, en wat is het probleem?" Klant: "Nou, ik krijg wel de letter a. Maar hoe zet ik er nou een rondje omheen?"
Helpdesk via e-mail: Klant: "Ik kan geen e-mail meer versturen of ontvangen. Help!" Helpdesk mailt na enig nadenken terug: "Jawel hoor."
Een medewerker van een internetprovider hielp een vrouw met een technisch probleem. Terwijl de twee wachtten tot de computer opnieuw was opgestart,vroeg de vrouw aan de medewerker of hij haar kon zien door het scherm heen. Met gevoel voor humor antwoordde de medewerker: Nou, ziet u dat kleine groene lichtje op de monitor?" Het volgende wat hij hoorde was een luide gil terwijl de vrouw de telefoon op de grond liet vallen.
|