Inhoud blog
  • Woensdag 21 april 2010
  • Zondag 18 april 2010
  • Zaterdag 17 april 2010
  • Woensdag 14 april 2010
  • Zondag 11 april 2010
    Andere Blogs
  • seniorennet.be
  • Luc Heirbaut
  • PaulVDB
  • Herman Moerenhout
  • Hank Mees
  • Frank Suys
  • Zoeken in blog

    Antoine9100
    Dagboek en Bedenkingen
    12-06-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag 11 Juni 2007
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Voerstreek
    Het wordt zo stilaan tijd om het voorziene parcours in de Voerstreek eens te gaan verkennen.  Ook al zijn bijna alle wegen daar in de streek bekend terrein, toch heb ik ook nu weer geprobeerd om er al eens iets nieuws in te steken.  Deze keer vooral in het begin.  En omdat hier toch wel enkele wegen nog onontgonnen terrein zijn, voor ons dan toch, is het wel eens nodig om die eens te gaan bekijken.  Mocht er hier of daar een probleemgeval zijn, kunnen we dat nog altijd aanpassen.
    Die verkenning wordt bijna een jaarlijks terugkerend ritueel, vermits mijn buren ook wel graag eens in die streek komen.  Daarom gaan we meestal elk jaar ons gevieren op pad, met hier en daar een leuke tussenstop om eens bij te tanken (de mens en niet de auto).  Dan 's avonds iets gaan eten en de dag kan helemaal niet meer stuk.
    Toen we daar nog maar pas begonnen waren aan onze rit vanaf Herderen, viel het op dat er zoveel aarde en droge modder op de rijbaan lag.  Allemaal een gevolg van de onweders op vrijdag en zaterdag.  Dat moet daar niet gezellig geweest zijn.  Toen we dan wat meer uitleg vroegen, kwamen we te weten dat het daar twee dagen een hel is geweest met overstromingen en blikseminslagen erbij.  Gingen wij normaal gezien niet elk jaar het tweede weekend van Juni onze rit naar de Voerstreek doen ?  Waarom werd dat ook weer opgeschoven ?  Ha ja, voor die rit naar Scherpenheuvel en voor de verkiezingen.  Dus zonder een kaars te branden hebben we veel geluk gehad want rijden ginds in de streek was op vele plaatsen bijna zo goed als onmogelijk.  Hopelijk binnen twee weken meer geluk met het weer, zodat we er weer een fijn ritje van kunnen maken.  En als we een weertje moesten hebben zoals wij vandaag (tot 27 graden), kan het helemaal niet meer stuk.


    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 10 Juni 2007
    Verkiezingsdag
    Vandaag de grote dag om een nieuw parlement te gaan kiezen.  Dus geen Jan Bogaert Classic vandaag omdat er enkelen in de club nog met potlood en papier moeten stemmen en hierdoor slechts tijd hebben tot 13 uur.  Wij, de meer gesofistikeerden met de computer, hebben 2 uur langer de tijd.
    Dus dan maar onze Polderrit nr 2 gereden en goed op tijd terug thuis.  Met het voornemen om niet gek te gaan doen in het snel gedeelte, maar wel om nog eens chauffeur van de bus te zijn.  Aan een vaste snelheid van 34 à 35 km/u zodat iedereen, goed uit de wind, gemakkelijk kan volgen.  Hierdoor werd het de tweede duurtraining in evenveel dagen.
    Afstand = 80 km, Tijd = 2u55', Gem = 28,8 km/u, HR = 122/158, Kcal = 1558. 

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 9 Juni 2007
    Naar Scherpenheuvel
    Vandaag onze lange, maar ook tragere, rit over de dijken naar Scherpenheuvel.
    We zullen daar eens een kaarsje branden om ...... te bekomen.
    De wekker gezet op zes uur, maar reeds om drie minuten voor zes wakker van het neerstromende water.  Alle hemelsluizen werden opengedraaid zodanig dat ik zelfs het einde van de tuin niet kon zien door het watergordijn.  De goesting om te vertrekken was plotsklaps mee weggespoeld.  En reeds om vijf na zes lag ik terug tussen de wol om nog een lekker uiltje te vangen.
    Dan maar de namiddagrit in de planning opgenomen.  Maar ook hier kwam een kleine kink in de kabel want door een telefoontje in de voormiddag was ik eigenlijk verplicht om reeds ten laatste om 16.00uur terug thuis te zijn.  Dat wordt dus vroeger afslaan en alleen terugkomen.
    Uiteindelijk werd het een degelijke duurtraining (alhoewel de duur nogal aan de korte kant was)
    Afstand = 67 km, Tijd = 2u37', Gem = 28,3 km/u, HR = 136/153, Kcal = 1657.

    >> Reageer (0)
    07-06-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 6 Juni 2007
    Weinig te melden
    Enkel en alleen dat het vandaag een heeeel kort ritje was.  Meer zoiets als een beetje losrijden gedurende anderhalf uur.  Door omstandigheden iets te laat kunnen vertrekken, en bovendien moest ik dan nog zorgen van heel vroeg terug thuis te zijn wegens afspraken.  Kan gebeuren, zei Bredero (of toch misschien iemand anders ?)  Maar een beetje rust op tijd en stond kan helemaal geen kwaad.  Want zaterdag staat onze (waarschijnlijk) langste rit van het hele seizoen op het programma.  Ongeveer 175 km naar Scherpenheuvel en terug, maar dan wel aan een gezapig tempootje van max 25 km/u.  We zullen ons achterwerk maar een beetje ontzien vandaag.
    Afstand = 39 km, Tijd = 1u30', Gem = 25,7 km/u, HR = 119/138, Kcal = 771. 

    >> Reageer (1)
    06-06-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 3 Juni 2007
    Vandaag is het weer de beurt aan Polderrit nr 1.  Weeral zo een weinig zeggende naam.  Dan maar even in het boekje loeren en zien dat we vertrekken via De Klinge en Clinge, en dan de polder in.  Vandaag eens rustig meefietsen en geen snel gedeelte meedoen.  Maar wel een kleine extra inspanning doen aan een matig tempo (+/- 35 km/u) de kop nemen van het laatste peloton en zo iedereen meekrijgen tot aan de finish.  En dat is wonderwel gelukt.  Als iedereen een kleine inspanning doet komt iedereen ook tesamen aan de eindmeet.  Eigenlijk was het deze voormiddag meer een recuperatietraining, en dat is goed te zien aan de hartslag gemiddelden.
    Afstand = 79 km, Tijd = 2u51', Gem = 29,3 km/u, HR = 119/159, Kcal = 1408.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 2 Juni 2007
    Polderrit nr 6.  Wat was dat ook alweer ?  Ha ja, naar Wachtebeke en via de Langelede zo naar de dijk langs het kanaal en verder via Westdorpe, Zuiddorpe, Axel terug naar huis.
    Het was al een tijdje geleden dat we deze rit nog eens gedaan hadden, maar we kennen ze al genoeg van in de winter wanneer we die bijna wekelijks rijden. En in een iets kortere versie is dat dan onze wintertoer.
    Een lekker weertje en niet overdreven veel wind.  Dus kunnen we deze rit in zijn grote versie rijden, dan is iedereen nog op tijd terug thuis bij moeder de vrouw. 
    Afstand = 91 km, Tijd = 3u13', Gem = 29,1 km/u, HR = 138/177, Kcal = 2143.

    >> Reageer (0)
    31-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag 31 Mei 2007
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Monte Zoncolan
    Wat was me dat allemaal daar in de Giro-rit van vandaag met de beklimming van die veelbesproken en gevreesde Monte Zoncolan.  Een klim van 10 km met een gemiddeld stijgingspercentage van 11,9% en pieken van 18 tot 20 en zelfs 22%.  Juist nu wij vorig weekend in Nederlands Limburg ook de Keutenberg hebben bestegen.  Ook die heeft een maximum stijging van 22% maar dan wel slechts over een afstand van 100 à 200 meter.  Wanneer wij als wielertoerist een helling moeten doen van max 12% krijgen we al schrik, want wij zijn dat niet gewoon hier in ons vlakke landje en in de polders.  Maar zoiets gedurende 10 km spreekt toch wel tot de verbeelding.
    Ik had er dan ook wel ietsje meer van verwacht.  Het begon goed met die aanval van Simoni, waarbij Di Luca reeds snel moest lossen, en hierdoor dacht waarschijnlijk iedereen dat het nog wel eens best spannend zou kunnen worden voor de rangschikking.  Maar wij doolden want uiteindelijk werd er slechts een verschil afgeklokt van een halve minuut.  Te verwaarlozen eigenlijk na zo een verschrikkelijke klim.  Maar ja, als ge dan hoort met welke versnellingen die mannen (profs dan nog) naar boven rijden, dan moeten wij niet beschaamd zijn met een tripelke.  Er waren er bij met een 36x28 of 36x29.  Dan moet ik er met mijn 39x26 wel niet aan beginnen zeker?  Alhoewel ik er misschien wel mee zou bovengeraken, maar hoe en in welke tijd speelt dan geen rol.  En of ik dan nog zou kunnen spreken daarboven weet ik ook nog niet.  Maar het zal er wel nooit van komen, dus zwijgen we erover.
    Daarna wel zelf nog wat gaan rijden, maar door een dreiging van regen wat later vertrokken en dus maar een kort ritje.  En maar best ook, want het ging allesbehalve goed.  Een slecht gevoel en bovendien ook nog last van maagpijn.  Dus blij dat ik terug thuis was.  En als ge dan nog de gegevens van de hartslagmeter bekijkt, was dat eigenlijk meer een recuperatie-training, maar dat mag ook al eens op tijd en stond.
    Afstand = 52 km, Tijd = 1u59', Gem = 27,3 km/u, HR = 109/142, Kcal = 830.

    >> Reageer (1)
    29-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 27 Mei 2007
    Regen, regen, regen.  Maar dat zijn we al een beetje gewoon van de voorbije jaren.  Niemand had veel zin om 's morgens reeds te vertrekken voor een geplande rit van 130 km.  Dus het wijze besluit genomen om even af te wachten hoe het weer zou evolueren en dan 's middags te beslissen om eventueel om 13uur nog te vertrekken voor een ingekort ritje.  Dan maar met de paraplu in de hand vertrokken voor een prettige wandeling en tegen de middag terug.  Intussen was het al lang niet meer aan het regenen en begonnen de banen er droog bij te liggen.  Dus snel eten, het wielerplunje aantrekken en hop met de geit. 
    Uiteindelijk hebben we toch nog de 80 km volgemaakt, zodat we dit weekend toch aan het ronde getal van 200 km komen.  Zonder veel echte hellingen maar wel nogal wat vals plat.  Enkel de Adsteeg vanuit Beek heeft enige naam (650m, gem = 4,7%, max = 8%)  
    Afstand = 81 km, Tijd = 4u38',  HR = 118/158, Kcal = 1685, HM = 430m.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 26 Mei 2007

    Limburgs Mooiste
    Vandaag staat onze grote en moeilijke rit voor dit weekend op het programma.  De versie van Limburgs Mooiste van 2005, over een afstand van 120 km en met de meest bekende en ook meest gevreesde hellingen uit Nederlands Limburg.  In totaal ongeveer 15 hellingen gedaan, maar daartussenin is het ook al niet vlak zodat we uiteindelijk kunnen stellen dat we ongeveer 60 km omhoog hebben gereden en de andere 60 km in dalende lijn hebben gedaan.  Ik noem hier zo maar enkele van de meest bekende hellingen op met tussen haakjes de lengte en hun maximum stijgingspercentage: Brakkenberg (600m - 14%), Keutenberg (1700m - 22%), Gulpenerberg (900m - 15%), Loorberg (1600m - 12%), Pas van Wolfhaag (1400m - 12%), Eyserbosweg 1100m - 16%), Vrakelberg (600m - 13%) en Koulenbergsweg (500m - 13%).
    Geen wonder dat de beenspieren in de loop van de namiddag meer en meer pijn begonnen doen.
    En ook gelukkig slechts 1 lekke band in de voormiddag.
    Ons lunchpakket hebben we genuttigd op het hoogste punt van Nederland, namelijk op het Drielandenpunt, op een hoogte van 324 meter.  Niet hoog genoeg zeker om van een hoogtestage te kunnen spreken ?  Maar we hadden in de namiddag dan wel weer meer bergaf dan bergop en dat geeft de burger weeral moed.
    Voormiddag:
    Afstand = 56 km, Tijd = 3u38', HR = 131/175, Kcal = 1809, HM = 895 m.
    Namiddag:
    Afstand = 63 km, Tijd = 3u13', HR = 126/174, Kcal = 1817, HM = 700 m.
    Totaal:
    Afstand = 119 km, Kcal = 3626, HM = 1595 m.


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag 25 Mei 2007
    Vandaag vertrek voor ons Pinksterweekend met de club naar Houthem tegen Valkenburg.  Een lekker weertje en dus maar goed op tijd vertrokken zodat we ginds nog enkele uurtjes in de namiddag konden rondtuffen met de fiets.  Gewoon eventjes naar Valkenburg gereden en in het oude stadsgedeelte wat rondgetoerd.  Maar dan kwam ik plots aan de voet van de beroemde en beruchte Cauberg waar de laatste jaren de aankomst van de Amstel Gold Race getrokken wordt.  En met de beelden van een zwalpende Vinokourov (enkele jaren geleden) voor ogen had ik wel zo een beetje een onaangenaam gevoel om er aan te beginnen.  Bovendien in gewone kledij en zonder koersschoenen op die Look-pedalen dacht ik dat het een helse karwei ging worden om boven te geraken.  Maar uiteindelijk viel die beklimming mij wel wat tegen.  Enkel één steiler stukje (tot 12%) maar voor de rest was het meer een "loper" voor de ietwat geoefende wielertoerist.  Dus ben ik zonder veel problemen bovengeraakt.  Ook is het een vrij drukke en brede weg waardoor het niet echt aangenaam is om hier met een groep naar boven te rijden.  Maar ik vond wel dat ik het eens moest doen, nu ik toch hier in Valkenburg stond. 

    >> Reageer (0)
    24-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 23 Mei 2007
    Bijna een hele dag rondgedoold in de groententuin om alles zo een beetje proper te krijgen voor het weekend, en daarna ook nog het gras afgereden.  Uiteindelijk in de namiddag toch nog een uurtje naar de Giro kunnen kijken om daar de massale val- en schuifpartij te bewonderen.  Ge moet het maar kunnen om daar op uw achterste over de meet te schuiven en vlug nog iemand voorbij te steken.  Hoe bepalen ze dan de uitslag ?  Telt hier ook het voorwiel, of het eerste deel van de fiets dat de meet passeert ?  En telt dat ook als er geen renner meer aan die fiets vasthangt ?  Nu was dat allemaal niet van veel belang meer, maar wat indien die eersten waren gevallen en over de meet waren geschoven ?  Wie wint dan ?????  Dat zullen we eens moeten uitzoeken in de reglementen.
    Dan na de aankomst vlug ons rennersplunje aangetrokken om onze maandelijkse "bergrit" naar Tielrode te gaan rijden.  Ik heb me opvallend rustig gehouden, want de spieren voelden in het begin nogal stram aan, waarschijnlijk van het vele bukken en hurken in de loop van de dag.  Maar zoals meestal komt alles wel een beetje los eens ge een uurtje bezig zijt. En dus kon ik mij weeral eens niet houden om er op het laatste klimmetje eens een goeie lap op te geven.  Als eerste ingedraaid en dan op de grote molen de gas opendraaien.  Langzaam maar zeker alsmaar sneller en wachten tot wanneer de jongeren mij gingen voorbijsteken.  Maar er kwam niemand en dus geeft dat een aangenaam gevoel.  Alhoewel ik mij afvraag of die anderen wel wilden als gekken naar boven rijden.
    Maar laat ons het positieve onthouden, en dat is dat het gevoel in de benen goed was.  We gaan met een goeie moral naar Valkenburg en omstreken.  Alleen het weer belooft nog niet veel goeds, maar dat zien we dan wel weer.
    Afstand = 53 km, Tijd = 2u07', Gem = 26,6 km/u, HR = 120/175, Kcal = 1090, Hm = 100 m.

    >> Reageer (1)
    21-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 20 Mei 2007
    Vandaag een gewone rally-rit van Kontakt op de Grote Markt in Sint-Niklaas.
    De eerste kilometers voelden de beentjes nog wel wat stram aan van gisteren, maar dat hebben we er rustig kunnen uitfietsen, zodat we verder geen enkel probleem meer kenden.
    Het parcours liep zoals vorig jaar rond groot Sint-Niklaas, zodat er niet veel verrassingen waren.
    We waren reeds een halfuurtje vroeger vertrokken, zodat we ook ruim op tijd terug op onze startplaats stonden.  Tijd genoeg voor een boterhammetje en een pintje.  Het was aangnaam zitten op het terras.  We waren dan ook goed op tijd terug thuis, zodat de vrede in het huishouden kon bewaard blijven.
    Afstand = 75 km, Tijd = 2u50', Gem = 27,6 km/u, HR = 126/158, Kcal = 1562.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 19 Mei 2007
    Klik op de afbeelding om de link te volgen La Route des Collines
    Hoera, hoera, driewerf hoera !!!  Het is eindelijk gelukt, na 2 mislukte pogingen vorig jaar, om de Route des Collines te rijden.  En dat alles met een aangenaam weertje, wat zon, wat wolken en een temperatuur die ideaal was om te fietsen.  Alles was aanwezig om er een mooi dagje van te maken, en dat is dan ook volledig gelukt.  Een mooie route, volledig afgepijld met duidelijke borden.  Enkel op een paar plaatsen moesten we beroep doen op onze ervaren gids Urbain om een omleiding te nemen bij wegwerkzaamheden, of om ergens een slecht stuk weg of kasseien te vermijden.  Alles verliep op wieltjes tot de laatste kilometers met weeral eens werkzaamheden en een bordje dat een doodlopende straat aanduidde.  Hierdoor moesten we de mooiste van de hellingen, de klim door het bos naar La Houppe, missen.  Maar niet getreurd, we kregen een andere helling in de plaats.
    Voormiddag:
    Afstand = 68 km, Tijd = 2u48', Gem = 25,5 km/u, HR = 132/175, Kcal = 1710, HM = 595 m.
    Namiddag:
    Afstand = 50 km, Tijd = 2u05', Gem = 24,8 km/u, HR = 131/171, Kcal = 1287, HM = 470 m.
    Totaal:
    Afstand = 118 km, Tijd = 4u53', Kcal = 2997, HM = 1065 m. (HM = hoogtemeters)

    >> Reageer (1)
    17-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 16 Mei 2007
    Een Mini-Ritje
    Nu is het al ver gekomen: een fietstochtje van 49.5 km wordt geklasseerd onder de mini's.  Dat komt ervan als ge er meestal 70 tot 80 of soms zelfs tot 135 kilometers doet.  Maar het moet al eens kunnen, zeker als ge door omstandigheden de hele namiddag echt niet veel goesting had om te gaan fietsen.  Eerst en vooral het weer natuurlijk.  Ik had geen zin om veel vroeger te vertrekken zoals meestal vermits het er buiten maar grijs en donker uitzag.  En bovendien was er nog de Giro op TV en die kwamen pas rond kwart voor zes binnen.  Dus dan maar rond zes uur vertrokken en tegen acht uur terug thuis om nog wat te eten.  Ik ben dan ook thuisgekomen met een tamelijk onbevredigd gevoel: weinig kilometers en bovendien niet echt aangenaam weer wegens nogal fris.  Maar volgende zaterdag beter, met de Route des Collines, en hopelijk deze keer zonder regen en storm.
    Afstand = 49,5 km, Tijd = 1u54', Gem = 27,4 km/u, HR = 122/151, Kcal = 1080.

    >> Reageer (0)
    14-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 13 Mei 2007
    Concordia - Bornem
    Een rit die we ieder jaar proberen te rijden, maar wat niet elk jaar gelukt is door de weersomstandigheden.  En dit jaar zou het weer kantje/boord worden met droog in de voormiddag en regen 's namiddags.  Maar met die weermannen weet ge maar nooit, dus toch maar regenkledij weggestopt.  En het was in de voormiddag droog met relatief weinig wind, dus dat zat wel al snor.  De rit zelf liep over voor ons nieuwe wegen wat toch wel leuk was, maar uiteindelijk was de hele rit minder zwaar dan vorige jaren.  Geen Tuitenberg en ook niet de mooie klim van Gooik, en dat maakt het geheel achteraf bekeken minder mooi dan verwacht.  En zoals voorspeld begon het dan toch te regenen rond twaalf uur : niet veel maar toch net genoeg om iedereen naar de regenvestjes te laten grijpen.  Dat belooft als ge nog 40 kilometers in het nat moet rijden.  Maar gelukkig heeft het niet lang geduurd, want reeds naar een twintigtal minuten konden de vestjes terug uit en kwam nadien zowaar de zon terug te voorschijn.  Dus eind goed, al goed.
    Afstand = 106 km, Tijd = 5u28', Gem = 26,5 km/u, HR = 121/164, Kcal = 2971.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 12 Mei 2007
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Omleiding en Rij-examen
    Vandaag de Rally van KlavertjeVier in Hamme.  Vol goede moed vertrokken en via het viaduct over de Durme richting start van de Rally.  Maar dan begon de miserie : omleiding voor fietsers.  Geen probleem, ware het niet dat we een volgauto meehebben, en daar doet ge niet mee wat ge wilt.  We reden ons dan ook hopeloos vast in al die éénrichtingsstraten en in al de afgesloten straten die richting Noordstraat liepen.  Gelukkig was er plaats genoeg om te draaien met de auto en aanhangsel en dus terug van waar we kwamen, namelijk de brug over de Durme.  Dan maar via de Biesestraat rondgereden en de auto in het begin van de Noordstraat laten omdraaien, om weer geen verrassingen te krijgen als we de straat misschien weer niet uitkonden langs de N41.  Maar toen kwam pas de grootste verrassing : er was helemaal geen Rally van Klavertje Vier vandaag.  Wat nu gezongen ?  Gewoon een eigen ritje improviseren langs Kastel, Moerzeke, Grimbergen, Waasmunster, Sinaai en zo terug naar huis.  En alles ging goed tot we in Kastel vastreden tegen de dijk.  Gewoon het straatje rechts gemist en dus moest de volgwagen weer draaien, gelukkig op een ruime plaats.  Ingrid heeft hier haar rij-examen met glans doorstaan.  Verder niets noemenswaardig te malden behalve dat we moesten afrekenen met een zeer strakke tot stormachtige wind.  Maar daar hebt ge maar de helft van de rit last van, want er is steeds de helft meewind en dan haalt ge zonder echt te trappen toch gemakkelijk 35 km/u.  Dat is dan ook meegenomen.
    Afstand = 75 km, Tijd = 2u59', Gem = 27,1 km/u, HR = 135/158, Kcal = 2006.

    >> Reageer (0)
    10-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 9 Mei 2007
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ritme van de regen (Rob De Nijs)
    Zachtjes tikt de regen op m'n zolderraam, 't ritme van de eenzaamheid ......
    En ik had die regen beter laten tikken, maar ja als er om zes uur maar een paar miezerige druppeltjes vallen dan gaat het nog.  En dus maar vertrokken, een beetje tegen de principes in, maar goede voornemens zijn er ook om niet altijd te worden nageleefd, dus...
    In het begin ging het nog goed, slechts wat flauw gemiezer, maar eens we richting Meerdonk trokken gingen de hemelsluizen toch wel goed open.  En als ge dan toch zo ver zit, kunt ge maar beter de knop omdraaien, verstand op nul en trappen maar.  En zo kwam ik dan thuis als een verzopen kip.  Lang geleden dat we nog zoiets hadden meegemaakt, maar we hebben wel om regen gesmeekt de laatste weken.  En nu die er is moeten we er ook al niet direct over beginnen zagen.
    Het werd wel een beetje een ingekort ritje, maar beter als niets te doen.
    Afstand = 48 km, Tijd = 1u45', Gem = 27,8 km/u, HR = 129/159, Kcal = 1106.

    >> Reageer (4)
    07-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 06 Mei 2007
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag de rally in Vrasene.  Eigenlijk kwam dat in grote lijnen overeen met onze poldertoer tot aan de monumentjes, maar dan in omgekeerde richting.  Maar buiten een beetje killig in de vroege ochtend, kwam de zon al snel te voorschijn en kregen we een aangename temperatuur om te fietsen.  Het beste kwam achteraf met drie verjaardagen die moesten gevierd worden.  Proficiat nogmaals aan Daniel, Gerard en Urbain.  Een vruchtbare periode deze tijd van het jaar.
    Afstand = 75 km, Tijd = 2u35', Gem = 28,3 km/u, HR = 128/158, Kcal = 1597.

    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 05 Mei 2007
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De Griete
    Vandaag stond een van de betere ritten op het programma, namelijk naar de Griete.
    Een rit zonder veel bochtenwerk en met een serieus lang snel gedeelte.  Lange tijd vroeg ik mij onderweg af wat ik zou doen: meerijden in het snel gedeelte of niet.  Ik heb dan op het laatste toch maar beslist van mee te gaan met de snelle mannen, maar toch met het vaste voornemen om op het einde niet mee te spurten met de snelsten.  En daar heb ik mij dan ook aan gehouden.  Onderweg was het geen groot probleem om te volgen, vermits de wind ideaal zat om in de wielen te blijven.  Een leuk testje om nog eens wat dieper te gaan, alhoewel zo diep als in de Omloop van Vlaanderen was er niet bij.  Maar daar hadden we geen keus want het was erop rijden of afstappen en te voet verder naar boven.  En dat laatste was geen optie.
    Afstand = 84 km, Tijd = 3u07', Gem = 28,4 km/u, HR = 130/170, Kcal = 1996.

    >> Reageer (0)
    04-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 2 Mei 2007
    Een halve rustdag
    Vandaag niet echt veel zin, na de toch wel redelijk zware inspanning van gisteren in de Vlaamse Ardennen.  Een mens is dat niet zo gewoon en op onze leeftijd kruipt dat toch niet in de kouwe kleren.  Al moet ik zeggen dat ik er geen stijve spieren aan overgehouden heb.  Alles lijkt redelijk goed verteerd.  Dan vanavond maar eens rustig meepeddelen om de spiertjes los te gooien, en zeker niet te vroeg vertrekken want er staat weeral een stevige Oostenwind.  En als ik dan zoals de voorbije weken reeds anderhalf uur op voorhand vertrek, moet ik wel tegen die wind opboksen en dat zie ik nu effen niet goed zitten.  Gelukkig is er de Ronde van Romandië op TV en komen die iets later aan zodat ik eigenlijk pas tegen zes uur vertrokken ben.  En al onmiddelijk voelt ge dan wel dat er gisteren toch iets extra gebeurd is.  De spieren zijn gisterenavond niet gemasseerd zoals dat met de grote jongens wel het geval is, en dus moet ik ze maar zelf lostrappen.  En bovendien had om halfzeven blijkbaar niemand veel zin om op kop te vertrekken zodat ik dan toch maar mee vooraan vertrokken ben voor zo een 25 kilometers.  Maar dan was mijn goesting wel over en was het de beurt aan anderen en beteren, en kon ik dan mijn eerder gemaakte intentie waarmaken, namelijk rustig meepeddelen..
    Afstand = 57 km, Tijd = 2u09', Gem = 27,2 km/u, HR = 126/163, Kcal = 1281.

    >> Reageer (1)


    Archief per maand
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!