De 7 dagen van de week zijn: zondag, zondag, zondag, zondag, zondag, zondag en zondag In deze dagen is dit blog aan het evolueren van een humoristische naar een sarcastische confrontatie met wat ons overkomt door deschuld van domme onverlaten die de regels niet kunnen respecteren tegen corona.Ze zijn seriemoordenaars!
Veel herrie omdat miljoenen auto's sjoemelsoftware aan boord hebben. Allemaal terug naar de garage, die vw's en Audi's.
Waarom zo klagen over wat vermogensverlies?
Je hoeft geen hoog vermogen om halftijds in de file te staan.
Je hoeft geen wagens die snel optrekken, zij worden bij de volgende verkeerslichten weer ingahaald door chauffeurs die zich aan de juiste maximumsnelhied houden zelf al meermaals ondervonden, met de bijhorende binnenpretjes.
Het enige voordeel van hoger vermogen is voor de staat: je verbruikt meer, en draagt dus meer af voor de accijnzen.
Op mijn Facebookpagina TEVOET PER TREIN zijn al tientallen protestreacties binnengelopen tegen het plaatsen van 1400 struikelmatten tegen het spoorlopen.
Spoorlopen is heel goedkoop, zelfs gratis.
Men maakt gebruik van een verouderde infrastructuur, die plaatselijk slechts enkele seconden per uur echt gebruikt wordt.
Je kunt regelmatig treinen inhalen die in de file staan, of onaangekondigd aan het staken zijn.
Je volgt de kortste weg naar je bestemming, en hoeft niet uit te kijken voor bromfietsen, tractoren, vrachtwagens, bussen en andere verkeersdeelnemers die onverwachte manoeuvres uitvoeren;
Je mag gerust het rechtse spoor nemen, tegenliggers zie je gemakkelijk aankomen, je wordt niet bedreigd in de rug.
Let wel op voor gestruikelde spoorwegarbeiders, die in een struikelmat met een bak bier omvergetotterd zijn
Onze minister van verkeer(sfiles en parkings, opstoppingen, files en ongevallen, wegenwerken en putten op de weg) heeft er ons aan herinnerd dat het de week van het vlot verkeer is.
Niet met de auto: met de fiets, want dat is het enige vervoermiddel dat vooruitgaat als het niet regent, als je acrobaat bent en sportief, of de eigenaar bent van een elektrische fiets.
Daarom heeft Ben Weyts fietsentellers geïnstalleerd!
Waarom fietsentellers?
Waar veel fietsers voorbijkomen, zal een inspanning gedaan worden om betere fietspaden aan te leggen.
Leuk!
Ik gaf mijn kinderen extra snoep indien ze een uurtje lang rondjes wilden rijden over die fietsenteller op de hoek, zo komt dat fietspad in aanmerking voor vernieuwing.
Waar het nu te gevaarlijk is om te fietsen, en geen kat of hond voorbijfietst, zal nu NIEMENDAL verbeteren!
Alleen in België valt er dagelijks een dergelijke surprise-activity te beleven!
Daarom kan je via de NMBS (!!!) een petitie ondertekenen om onze files tot WERELDERFGOED te laten erkennen.
http://fileszijnerfgoed.be/
Dat heeft een aantal positieve gevolgen:
Nog MEER verkeer, dat deze files wil meemaken, filmen en archiveren. Nog MEER redenen om te treuzelen met het uitvoeren van dringende infrastructuurwerken.
Waar is nog een nieuwe minister Jos De Saeger ?
Deze man heeft ons land tussen 1965 en 1973 autowegen bezorgd waarop vlot kon gereden worden!
Karin Genoe (zij opnieuw! ) van het BIVV heeft een lumineus idee: ze wil jongeren psychologisch screenen eer ze hun rijbewijs krijgen.
+De plaats van het tragisch ongeval waarbij een 19-jarige de dood veroorzaakte van een 3-jarige kleuter en haar moeder.
Wij konden de test inkijken::
1. Je rijdt tegen 120 km/uur een smal steegje in, en zult ergens tegenaan moeten botsen.
Wat kies je?
a. een dametje van 87 met poedel
b. een vuilniscontainer
c. een stapel volle bierbakken
d. als het eventjes kan, in volgorde cba
2. Je kwam met de fiets naar een party, maar je verliest een weddenschap, en moet met de BMW van je beste vriend zijn vader 7 makkers naar huis brengen eer de zon opkomt. Wat doe je?
a. Je drinkt geen melk meer, maar bestelt een bloody Mary.
b. Je laat per ongeluk de autosleutels in het riool vallen.
c. Je rijdt ze een voor een met je fiets naar huis.
d. Je rijdt tegen 120 km / uur een doodlopend steegje in.
3. Je krijgt de kans te infiltreren in het BIVV. Wat doe je?
a. Je versiert Karin Genoe en helpt haar tegen haar zin tegen overdreven snelheid onzin uit te kramen.
b. Je Liquideert Karin Genoe en treedt op als haar woordvoerder/ster.
c. Je installeert in het ganse gebouw snelheidsremmers, verkeersdrempels, bloembakken en dranghekkens.
d. Je laat Karin Genoe punt c uitvoeren, maar niet te snel!
Als 65-plusser voel ik me geviseerd door die zelfde kangoeroe, sorry, Karin Geroe.
Wow, ik ben hier weer eens!
Gisteren wou ik haar wijsmaken dat niet alle verkeersellende aan overdreven snelheid te wijten is, en nu neemt ze koel wraak door op het nieuws te verklaren dat 65-plussers meer ongevallen veroorzaken dan ooit tevoren.
Van vulgaire, vunzige vrouwentruken gesproken!
Niet 1 op 6, maar 1 op 5 65-plussers komen om in een auto-ongeval!
Met statistieken kan je ALLES bewijzen.
Karieneke vergeet dat het de 65-plussers zijn die het eerst leren autorijden hebben!
Zonder die geldkloppers van rijscholen!
Omdat wij het verdienden, gewoon, kregen we ons rijbewijs gratis bij aankoop van een 20ste eeuws aftands vehikel!
En ook; wij zijn met het meest volk, wij zijn de babyboomers!
Al die niet-65-plussers zijn ofwel al lang verongelukt, ofwel dansen ze zich lazarus op een of ander festival, ofwel zoeken ze andere manieren om voortijdig uit te sterven!
Zij kunnen dus ONMOGELIJK meer verkeersdoden opleveren als wij, trotse 65-plussers.
Karin Genoe, wacht eens tot ik u tegenkom, wij gaan eens een rally rijden door ons wegenwerkenlandje, ons opstoppingenlandje, ons wegproblemenlandje...
Dan gaan we eens zien wie zich in het verkeer het best en reglementairst uit de slag trekt!
Ben Weyts, het ministerieel genie van de N-VA, blaakt van de creativiteit.
Om te besparen wil hij nu de praatpâlen weghalen. Ze kosten te veel.
Eén oproep komt op 250 euro, en hij schat een paar geredde mensenlevens dus heel wat lager.
Wie een gsm heeft, moet geen praatpaal hebben, vindt hij.
En wie geen gsm heeft, mag gerust kreperen, die is maar een outcast, uitschot van de maatschappij.
Wie geen gsm heeft of te verward/geschrokken is door een onvoorziene situatie op de snelweg (een ongeval, een panne, een aanrijding, een catastrofe... die moet maar oprotten. Mensenlevens redden is zijn taak niet, besparingen verzinnen wèl.
Mensen in nood helpen is geen prioriteit, er komen er toch genoeg via Calais, Sicilië en Hongarije.
Die stemmen wel later voor de socialisten, maar dat kan Ben Weyts niet deren, als hij maar euro's kan besparen.
Dat die praatpalen moeten weggehaald worden, geen probleem. Dat kost niets.
Dat vele mensen die een job hadden door het onderhoud van die praatpalen, raakt zijn koude kleren niet.
Dat vele jobs verloren gaan doordat voortaan niemand de noodcentrale bemant, is onbelangrijk, als het maar hgeld opbrengt.
Dat er vele levens verloren gaan, doordat niemand nog weet wat hij moet doen bij een ongeval op de snelweg, raakt hem niet, zolang het maar niemand is die Weyts heet of een Weyts in zijn/haar familiekring of vriendenkring heeft.
Praatpalen kunnen ook blijven staan, en herdoopt worden tot ZWIJGPALEN !!!
Zo wordt België het enige en eerste land dat een uitkomst biedt voor
chauffeurs die met een passagier opgescheept zitten die zijn snater niet kan hiouden, een situatie die des te irriterender wordt naarmate het af te leggen aantal kilometers stijgt.
echtgenoten die iemand willen om mee te praten die NIET tegenspreekt.
gefrustreerden die langs de autosnelweg een tastbaar motief willen vinden om iets kort en klein te slaan.
In Frankrijk is het filerecord op 8 augustus dus niet gesneuveld.
Wat een teleurstelling!
Wij Belgen kunnen de Fransen alleszins enkele tips meegeven om als laatste Europees land dagelijkse structurele en welkome onverhoopte files te melden.
Meer wegwerkzaamheden (jammer, want de Franse wegen zijn perfect)
Snelheidsbeperkingen tot 70 zoals bij ons.
Meer stakingen van boze vrachtwagenchauffeurs en boeren.
Laat tractoren toe op de snelwegen!
Geef zo weinig mogelijk accurate verkeersinformatie.
Blokkeer de wegen met omleidingen die nergens voor dienen.
Ruim de weg niet te snel op na een ongeval, laat het volk zo lang mogelijke kijkfiles creëren vol schuimbekkende ramptoeristen.
Slecht nieuws: het reusachtig groot containerschip MSC ZOE (Owee, zowee) ligt vast in Bremen (D), en moest al lang in Antwerpen aangekomen zijn.
In het Deurganckdok, nota bene.
Een pijnlijk symptoom van de Antwerpse overmoedige superioriteitspolitiek.
De stad die het meest schulden heeft opgestapeld tijdens het socialistisch bewind is nagenoeg onbereikbaar geworden:
Geen parkeerplaats te vinden voor de eigen bewoners, laat staan voor toeristen.
Op de ring zit alles vast wegens getreuzel inzake beslissingen over de te ondernemen werkzaamheden. (Ik herinner mij de opening van de Antwerpse ring vorige eeuw: vlot verkeer, heerlijk rijden, een genot!)
Vrachtverkeer neemt steeds toe door een ongebreidelde groei van een overbodige containerhaven.
Miljarden werden verspild aan nieuwe dokken, verdieping van de Schelde, een strormwaterkering die hierdoor noodzakelijk werd, want Antwerpenaars willen wel rijk worden door de haven, maar kunnen niet zwemmen).
Nochtans, 50 jaar geleden was de beslissing als volgt: Antwerpen specialiseert zich in stukgoederen, Zeebrugge, bereikbare haven
Zeebrugge in containervervoer.
Waarom moest Antwerpen nog eens datzelfde kopiëren?
Gent de auto's.
Aan zee waren namelijk voor miljarden minder investeringen te doen.
Maar dat was niet met de Antwerpse ijdelheid gerekend: IKKE, IKKE, IKKE, IKKE OOK !!!!
Dus: Antwerpen kreeg de zelfde investeringen, de vrachtproblemen, de milieuproblemen, de verkeersproblemen... en nu weer klagen, natuurlijk!
Vanaf 2017 mag het verkeer nergens nog vooruit gaan ! Zelfs niet op gewestwegen.
Op onze snelwegen kan je nog 120 km/uur rijden, maar dat lukt amper: ofwel zit je in een structurele file, een onverwachte file, achter een gekantelde vrachtwagen, achter een tractor, een vuilniswagen, een gemummifieerde ouderling die al lang geen gewone senior meer is, een ongeval van een vrachtwagen die op een file is ingereden, ofwel in wegwerkzaamheden.
Op de gewestwegen mag je vanaf 2017 nog maar 70 rijden. Daar zullen de wekelijkse zondagsrijders zelfs in de week nog maar amper 60 rijden, zodat er files of accordeon-gedoe zullen ontstaan bij de minste kat die de weg oversteekt.
In de bebouwde kom mag je theoretisch nog 50, en in Gent zelfs maar 30.
Koop dus allemaal een step, een stegway of steel een fiets, het is zuiniger en sneller dan met een auto in België rondrijden!
50 jaar geleden werden er tenminste nieuwe wegen aangelegd.
Daarna werden ze verbreed.
Daarna werden ze versmald.
Vroeger lagen de wegen effen, PLAT...
Nu worden er bloembakken, allerlei hindernissen, hekken en verkeersremmers ( bulten, plinten, putten, plateaus,...) aangelegd boven op de mooie nieuwe wegen.
Als men opgravingen doet over 500 jaar, en vaststelt op welke wegen wij in de 21ste eeuw reden, noemt men ons achterlijk en onbekwaam op verkeersgebied.
En nu we eindelijk voor een niet traditionele partij gekozen hebben, komt het schrandere verkeersgenie BEN WEYTS met het ultieme middel om het verkeer in ons land compleet LAM TE LEGGEN !
N-VA = Niets Voor Automobilisten
Niet Vooruit, ACHTERUIT !
Nooit Verkeersproblemen met Autoboycot
Nog Verkeersdoden Aangevraagd
Waarom deze laatste?
Omdat alles wat men tegenwoordig verzint zogezegd om het aantal verkeersdoden te beperken, een AVERECHTS EFFECT heeft !
Op de zeldzame plekken waar men gas kan geven, zijn vele chauffeurs van BMW, Audi, Seat, plus degenen die dromen van zo een wagen te besturen, de regels nog meer aan hun laars gaan lappen.
Wie niet begrijpt dat dit verkeersbeleid een negatief effect heeft, is al lang niet meer op de Belgische wegen geweest.
Daar is alles aanwezig om een chauffeur te frustreren en onverantwoord te doen gas geven zodra de weg een beetje vrij is.
In 2014 waren er in ons land slechts 100 verkeersdoden. 100 te veel, jawel.
Makkelijk te verklaren:
Euthanasie ligt binnen ieders bereik, mits wat lobbyen, waarom je dus nog gaan te pletter rijden tegen een boom of een tegenligger?
Files zijn de veiligste plaatsen in het verkeer. Geen enkele verkeersdode in files vorig jaar. Behalve in de staart van de files, want daar krijg je wel eens een duwtje in je achterbumper van een ingedommelde vrachtwagenchauffeur.
Zolang men de verkeersopstoppingen niet algemeen invoert op alle gewestwegen, zullen er verkeersslachtoffers vallen. Daarom pleiten wij voor de universele invoering van stilstaand verkeer.
De Nederlanders protesteren tegen de geplande kilometerheffing op de Vlaamse wegen.
Ze willen met andere woorden geen cent betalen om over onze wegen te rijden.
Ze hebben groot gelijk.
Vanuit hun eigen zuinig standpunt uiteraard.
Al ondervonden hoe slecht onze wegen er bij liggen ?
Al eens overdag goed kunnen doorrijden in België ? Tussen je huis en de parochiekerk misschien wel.
En wie belet u op uw werk te geraken op de voorziene tijd?
Personenwagens en vrachtwagens met vreemde nummerplaat: Nederlanders (jawel!) , Fransen, Duitsers, Slovenen, Tsjechen, Polen, Joegoslovaken !!!*
En die beletten ons onze productiviteit te verhogen of/en in stand te houden/te verhogen !
Een regelrechte schande!
En wie betaalt het om de putten in de straat te vullen?
Wiebetaalt de wegenwerken?
NIET de buitenlanders!
Dus betalen ze kilometerheffing. Of beter: een vignet voor buitenlanders, zoals in Zwitserland. Hoekomthet dat Zwitserland buiten de EG blijft en toch het rijkste land van Europa is?
Juist, dààrom!
En wij gaan toch niet luisteren naar de Nederlanders zeker? Zij hebben toch de péage van Frankrijk ook niet tegengehouden?
En al eens door Zeeland gereisd met de auto?
Je betaalt je blauw aan overzetbootjes, want bruggen kennen onze Nederlanders niet. Tunnels evenmin.
Ben Weyts, de 'slimste 'van de N-VA, wil de kilometerheffing daadwerkelijk invoeren. Officieel is zijn bedoeling het verkeer vlotter te maken.
NEEN !!!
Het eerste gevolg is dat er geld binnenkomt in het laatje. (de ware bedoeling van Weyts! )
Wij moeten voortaan gewoon betalen om in de file te staan, zoals we betalen om stil te staan in een parking of gewoon om een auto te BEZITTEN, zelfs als je niet rijdt.
Het verkeer vlotter maken doe je door het openbaar vervoer te subsidiëren en efficiënt te maken, volgens een strategie bedacht door mensen met gezond verstand en niet door ceo's met dikke wedden en premies.
De luchtvervuiling tegengaan doe je door wegen te verbreden en aan te leggen waar het nodig is.
Stilstaand verkeer IS GEEN VERKEER.
Ervoor zorgen dat de steden vermeden worden (ontlasting van de ringwegen), en een paar nieuwe noordzuid en oostwestsnelwegen aanleggen, zodat in het weekend het kustverkeer en in de week het vrachtverkeer vlug het land door is.
Snelheidsbeperkingen redelijk aanpassen, zodat wagens niet te lang vervuilen op de zelfde plaats.
Vrachtwagens controleren op lading en uitstoot. De wegen zullen langer in goede staat blijven.
Autowegenvignet voor buitenlanders, wij betalen ook in het buitenland!
Landbouwvoertuigen verbieden op openbare wegen: ze houden het verkeer vaak tientallen kilometer op om een hoop aarde te verplaatsen. Of: doe ze betalen voor het gebruik van de openbare weg, en verplicht ze het verkeer regelmatig door te laten.
Frappant voorbeeld: tussen Wetteren en Zottegem is er op de N42 niet één plaats waar je mag inhalen!
Terwijl er 5 meter gearceerde (= ongebruikte! ) asfalt is !