Zondag
De 7 dagen van de week zijn: zondag, zondag, zondag, zondag, zondag, zondag en zondag
In deze dagen is dit blog aan het evolueren van een humoristische naar een sarcastische confrontatie met wat ons overkomt door deschuld van domme onverlaten die de regels niet kunnen respecteren tegen corona.Ze zijn seriemoordenaars!
02-01-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een beetje Bob bestaat niet
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Klik hiernaast op Marco, luister naar Marco,

klik op dit blog en geniet

van de vrees voor alcoholcontroles

Een beetje Bob bestaat niet

Ik scheur snel weg maar verlaat je niet.

Flik, je moet me geloven!

Doe mij geen pijn... Ik wil dat je me doorlaat

En dat je morgen weer elders staat!





Maar als je weer veel te zat bent

Zal ik er zijn...

Blaas als de wind

niet te zacht, daar kan ik niet tegen

Weet wat je doet als je flikken ziet staan

Zoek maar geen uitvlucht dan kom je me tegen

Ik ken je naam, en ik kom eraan

Flik die onzichtbaar is?  

Wat ik beloof is waar

Open die flessen maar

En, dan zal ik bij je zijn

Alles wat jij moet doen

Is in wijn en pinten geloven

Een beetje Bob bestaat niet

Blaas als de wind

niet te zacht, daar kan ik niet tegen

Weet wat je doet als je flikken ziet staan

Zoek maar geen uitvlucht dan kom je me tegen

Ik ken je naam, en ik kom eraan

En ik kom eraan

Sla niet op de vlucht Kom met mij mee

Waar je ook zult lopen ja, ik loop met je mee

Iedere stap en ieder moment Waar je dan ook bent!

Wat je ook doet Waar je ook gaat

Wanneer je gedronken hebt

Ik ken gewoon je naam

En ik kom eraan

Een beetje Bob bestaat niet




02-01-2016 om 00:00 geschreven door Frankie


Categorie:Verkeer-transport
>> Reageer (8)
16-10-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sjoemelsukkels

Sjoemelsoftware voor sukkelwagens

Veel herrie omdat miljoenen auto's sjoemelsoftware aan boord hebben.
Allemaal terug naar de garage, die vw's en Audi's.

Waarom zo klagen over wat vermogensverlies?

Je hoeft geen hoog vermogen om halftijds in de file te staan.

Je hoeft geen wagens die snel optrekken, zij worden bij de volgende verkeerslichten weer ingahaald door chauffeurs die zich aan de juiste maximumsnelhied houden zelf al meermaals ondervonden, met de bijhorende binnenpretjes.

Het enige voordeel van hoger vermogen is  voor de staat: je verbruikt meer, en draagt dus meer af voor de accijnzen.






16-10-2015 om 00:00 geschreven door Frankie


Categorie:Verkeer-transport
>> Reageer (0)
28-09-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Do Ray me, Far sea Lassie do

Do Ray me, far sea Lassie do

Ray moet ons allen tot voorzichtigheid aanmanen in het verkeer.

Of dat lukt? Ik denk dat zijn blik aanzet tot een ik-ben-machoër- dan-dat-watje-gedrag.

Ray is een zelfportret van de ontwerper, een produkt van ijdelheid a.h.w.

Ray lijkt op Freddy Mercury, groots maar passé.

Ray lijkt niet op Ray Charles, zelfs een blinde ziet dat.

Ray draagt geen pet achterstevoren, zoals de echte macho's.

Ray heeft een druipsnor, zoals de meeste vrienden van Leopold I, die geen auto had.

 






28-09-2015 om 00:00 geschreven door Frankie


Categorie:Verkeer-transport
>> Reageer (0)
19-09-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niet vallen

Niet vallen !

tips voor spoorlopers

Op mijn Facebookpagina TEVOET PER TREIN zijn al tientallen protestreacties binnengelopen tegen het plaatsen van 1400 struikelmatten tegen het spoorlopen.

Spoorlopen is heel goedkoop, zelfs gratis.

Men maakt gebruik van een verouderde infrastructuur, die plaatselijk slechts enkele seconden per uur echt gebruikt wordt.

Je kunt regelmatig treinen inhalen die in de file staan, of onaangekondigd aan het staken zijn.

Je volgt de kortste weg naar je bestemming, en hoeft niet uit te kijken voor bromfietsen, tractoren, vrachtwagens, bussen en andere verkeersdeelnemers die onverwachte manoeuvres uitvoeren;

Je mag gerust het rechtse spoor nemen, tegenliggers zie je gemakkelijk aankomen, je wordt niet bedreigd in de rug.

Let wel op voor gestruikelde spoorwegarbeiders, die in een struikelmat met een bak bier omvergetotterd zijn






19-09-2015 om 00:00 geschreven door Frankie


Categorie:Verkeer-transport
>> Reageer (2)
15-09-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Week van het verkeer

Week van het verkeer

Onze minister van verkeer(sfiles en parkings, opstoppingen, files en ongevallen, wegenwerken en putten op de weg) heeft er ons aan herinnerd dat het de week van het vlot verkeer is.

Niet met de auto:  met de fiets, want dat is het enige vervoermiddel dat vooruitgaat als het niet regent, als je acrobaat bent en sportief, of de eigenaar bent van een elektrische fiets.

Daarom  heeft Ben Weyts fietsentellers geïnstalleerd!

Waarom fietsentellers?

Waar veel fietsers voorbijkomen, zal een inspanning gedaan worden om betere fietspaden aan te leggen.

Leuk!

Ik gaf mijn kinderen extra snoep indien ze een uurtje lang rondjes wilden rijden over die fietsenteller op de hoek, zo komt dat fietspad in aanmerking voor vernieuwing.

Waar het nu te gevaarlijk is om te fietsen, en geen kat of hond voorbijfietst, zal nu NIEMENDAL verbeteren!






15-09-2015 om 00:00 geschreven door Frankie


Categorie:Verkeer-transport
>> Reageer (0)
02-09-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Komt dat zien!

Komt dat zien !

Een gekantelde vrachtwagen ?

Ingereden op werken ?

Lading verloren ?

Iets nog sensationeler ?

Alleen in België valt er dagelijks een dergelijke surprise-activity te beleven!

Daarom kan je via de NMBS (!!!) een petitie ondertekenen om onze files tot WERELDERFGOED te laten erkennen.

http://fileszijnerfgoed.be/


Dat heeft een aantal positieve gevolgen:

Nog MEER verkeer, dat deze files wil meemaken, filmen en archiveren. Nog MEER redenen om te treuzelen met het uitvoeren van dringende infrastructuurwerken.

Waar is nog een nieuwe minister Jos De Saege?

Deze man heeft ons land tussen 1965 en 1973 autowegen bezorgd waarop vlot kon gereden worden!






02-09-2015 om 00:00 geschreven door Frankie


Categorie:Verkeer-transport
>> Reageer (0)
30-08-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Viert u mee?

Viert allen mee !

Wat valt er nu weer te vieren ?

Vier  de  flitsmarathon op 16 november!

De hoeveelste ?

Vierde flitsmarathon op 16 november !

Wat valt er te vieren ?




Geen feestkledij? Foei !

30-08-2015 om 00:00 geschreven door Frankie


Categorie:Verkeer-transport
>> Reageer (1)
29-08-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Shrimp
Klik op de afbeelding om de link te volgen

De Shrimp

Karin Genoe (zij opnieuw! ) van het BIVV heeft een lumineus idee: ze wil jongeren psychologisch screenen eer ze hun rijbewijs krijgen.

+De plaats van het tragisch ongeval waarbij een 19-jarige de dood veroorzaakte van een 3-jarige kleuter en haar moeder.

Wij konden de test inkijken::

1. Je rijdt tegen 120 km/uur een smal steegje in, en zult ergens tegenaan moeten botsen.

Wat kies je?

a. een dametje van 87 met poedel

b. een vuilniscontainer

c. een stapel volle bierbakken

d. als het eventjes kan, in volgorde cba



2. Je kwam met de fiets naar een party, maar je verliest een weddenschap, en moet met de BMW van je beste vriend zijn vader 7 makkers naar huis brengen eer de zon opkomt. Wat doe je?

a. Je drinkt geen melk meer, maar bestelt een bloody Mary.

b. Je laat per ongeluk de autosleutels in het riool vallen.

c. Je rijdt ze een voor een met je fiets naar huis.

d. Je rijdt tegen 120 km / uur een doodlopend steegje in.



3. Je krijgt de kans te infiltreren in het BIVV. Wat doe je?

a. Je versiert Karin Genoe en helpt haar tegen haar zin tegen overdreven snelheid onzin uit te kramen.

b. Je Liquideert Karin Genoe en treedt op als haar woordvoerder/ster.

c. Je installeert in het ganse gebouw snelheidsremmers, verkeersdrempels, bloembakken en dranghekkens.

d. Je laat Karin Genoe punt c uitvoeren, maar niet te snel!






29-08-2015 om 00:00 geschreven door Frankie


Categorie:Verkeer-transport
>> Reageer (1)
24-08-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opnieuw snelheid

Opnieuw snelheid

Welkom terug, onze lieveling Karin Geroe!

Bij gelegenheid van het wrede ongeval waarbij een kleuter om het leven kwam, werkt zij zich weer in de belangstelling.

Begrijpelijk is zij in deze situatie compleet het noorden kwijt.

Nu beweert ze dat dronkenschap de oorzaak is van het gruwelijke ongeval waarbij een 19-jarige chauffeur inreed op moeder en kind.

En ja; ze is fout!

Ook dit betreurenswaardig ongeval is alleen aan overdreven snelheid te wijten:

De 19-jarige reed te snel, wat als vluchtmisdrijf geïnterpreteerd werd. Terecht, overigens.

Mensen die op 19 (of 18) jaar reeds een rijbewijs hebben, kregen dat veel te snel.

Het wordt tijd dat Karin zich bezint, en bij haar oorspronkelijk standpunt blijft. Beginselvastheid is te waarderen boven creativiteit en soepelheid.






24-08-2015 om 00:00 geschreven door Frankie


Categorie:Verkeer-transport
Tags:Karin Geroe, BIVV,
>> Reageer (0)
23-08-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goed nieuws!

No more horror

Geen gruwelaffiches meer om de mensen bewust te maken van de nood aan veiliger wegverkeer.

Voortaan zal het nieuw ingehuurde reklamebureau de nadruk leggen op HUMOR.

Dat is beslist naar onze zin.

Goed nieuws: men heeft een rekenfout begaan. Geen 521, maar slechts 520 verkeersdoden vorig jaar!

Dat is pas verheugend nieuws:

Vrachtwagens veroorzaken meer ongevallen dan inlineskates!

Bejaarden boven de 80 verongelukken minder met bromfietsen dan adolescenten!

Het invoeren van voetgangerzones heeft het aantal dodelijke ongevallen in deze wijken TOT NUL herleid!

Wagens die uitgerust zijn met sneeuwkettingen garanderen een zorgenloze ongevalvrije zomer!

Het aantal files op parkeerplaatsen is lager dan het aantal files bij de ingang van een parking!

Wie overschakelt op een elektrische fiets is voortaan zeker dat hij geen auto-ongeval meer meemaakt.






23-08-2015 om 00:00 geschreven door Frankie


Categorie:Verkeer-transport
>> Reageer (1)
19-08-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wij zijn het weer!

Wij senioren zijn het weer geweest !

Als 65-plusser voel ik me geviseerd door die zelfde kangoeroe, sorry, Karin Geroe.

 Wow, ik ben hier weer eens!

Gisteren wou ik haar wijsmaken dat niet alle verkeersellende aan overdreven snelheid te wijten is, en nu neemt ze koel wraak door op het nieuws te verklaren dat 65-plussers meer ongevallen veroorzaken dan ooit tevoren.

Van vulgaire, vunzige vrouwentruken gesproken!

Niet 1 op 6, maar 1 op 5 65-plussers komen om in een auto-ongeval!

Met statistieken kan je ALLES bewijzen.

Karieneke vergeet dat het de 65-plussers zijn die het eerst leren autorijden hebben!

Zonder die geldkloppers van rijscholen!

Omdat wij het verdienden, gewoon, kregen we ons rijbewijs gratis bij aankoop van een 20ste eeuws aftands vehikel!

En ook; wij zijn met het meest volk, wij zijn de babyboomers!

Al die niet-65-plussers zijn ofwel al lang verongelukt, ofwel dansen ze zich lazarus op een of ander festival, ofwel zoeken ze andere manieren om voortijdig uit te sterven!

Zij kunnen dus ONMOGELIJK meer verkeersdoden opleveren als wij, trotse 65-plussers.

Karin Genoe, wacht eens tot ik u tegenkom, wij gaan eens een rally rijden door ons wegenwerkenlandje, ons opstoppingenlandje, ons wegproblemenlandje...

Dan gaan we eens zien wie zich in het verkeer het best en reglementairst uit de slag trekt!






19-08-2015 om 00:00 geschreven door Frankie


Categorie:Verkeer-transport
Tags:Karin Geroe,BIV,B.I.V.,Senioren,
>> Reageer (0)
18-08-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Simplisme

Verkeerssimplisme

Gedelegeerd bestuurder worden van het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid: 

Wie droomt daar niet van?

Wel, Karin Genoe, want zij IS het.

 Hi, it's me, Karinneke !

Wat moet je kunnen en kennen daarvoor?

KUNNEN simplifiëren, KENNEN ?

Niemendal, alleen wat Engels... 

Voor de show.

Wat wordt gesimplifieerd?

De verkeersproblematiek, vooreerst.

Alles is te wijten aan overdreven snelheid!

NIET AAN ALCOHOL of DRUGS, want eigenlijk is het omdat je dan tegen elke snelheid te snel bent.

NIET aan onkunde, want dommeriken rijden altijd te snel, ze hadden nooit hun rijbewijs mogen krijgen.

NIET aan jeugdige OVERMOED en ROEKELOOSHEID, want dan ben je sneller dan Karientje.

NIET aan VERMOEIDHEID, want wie moe is,wil gewoon te snel thuis zijn.

NIET aan ONWETENDHEID of gebrekkige kennis van verkeersregels, want deze mensen willen gewoon te SNEL gas geven.

WAAROM HERLEIDT MEN ALLES TOT OVERDREVEN SNELHEID ?

Opleidingen, begeleidingen, verlies van rijbewijs en andere efficiënte maatregelen brengen immers geen geld op. 

Flitspalen wèl!

En dat geld is nodig om simplifiërende gedelegeerd bestuurders te betalen, van het BIV of whatever.






18-08-2015 om 00:00 geschreven door Frankie


Categorie:Verkeer-transport
Tags:Karin Genoe, BIV,
>> Reageer (0)
14-08-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwijgpalen


Zwijgpalen


Ben Weyts, het ministerieel genie van de N-VA, blaakt van de creativiteit.

Om te besparen wil hij nu de praatpâlen weghalen. Ze kosten te veel. 

Eén oproep komt op 250 euro, en hij schat een paar geredde mensenlevens dus heel wat lager.

Wie een gsm heeft, moet geen praatpaal hebben, vindt hij.

En wie geen gsm heeft, mag gerust kreperen, die is maar een outcast, uitschot van de maatschappij.

Wie geen gsm heeft of te verward/geschrokken is door een onvoorziene situatie op de snelweg (een ongeval, een panne, een aanrijding, een catastrofe... die moet maar oprotten. Mensenlevens redden is zijn taak niet, besparingen verzinnen wèl.

Mensen in nood helpen is geen prioriteit, er komen er toch genoeg via Calais, Sicilië en Hongarije.

Die stemmen wel later voor de socialisten, maar dat kan Ben Weyts niet deren, als hij maar euro's kan besparen.

Dat  die praatpalen moeten weggehaald worden, geen probleem. Dat kost niets.

Dat vele mensen die een job hadden door het onderhoud van die praatpalen, raakt zijn koude kleren niet.

Dat vele jobs verloren gaan doordat voortaan niemand de noodcentrale bemant, is onbelangrijk, als het maar hgeld opbrengt.

Dat er vele levens verloren gaan, doordat niemand nog weet wat hij moet doen bij een ongeval op de snelweg, raakt hem niet, zolang het maar niemand is die Weyts heet of een Weyts in zijn/haar familiekring of vriendenkring heeft.

Praatpalen kunnen ook blijven staan, en herdoopt worden tot ZWIJGPALEN !!!

Zo wordt België het enige en eerste land dat een uitkomst biedt voor

chauffeurs die met een passagier opgescheept zitten die zijn snater niet kan hiouden, een situatie die des te irriterender wordt naarmate het af te leggen aantal kilometers stijgt.

echtgenoten die iemand willen om mee te praten die NIET tegenspreekt.

gefrustreerden die langs de autosnelweg een tastbaar motief willen vinden om iets kort en klein te slaan.








14-08-2015 om 00:00 geschreven door Frankie


Categorie:Verkeer-transport
>> Reageer (0)
08-08-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tekort aan files

Tekort aan files

In Frankrijk is het filerecord op 8 augustus dus niet gesneuveld.

Wat een teleurstelling!

Wij Belgen kunnen de Fransen alleszins enkele tips meegeven om als laatste Europees land dagelijkse structurele en welkome onverhoopte files te melden.

Meer wegwerkzaamheden (jammer, want de Franse wegen zijn perfect)

Snelheidsbeperkingen tot 70 zoals bij ons.

Meer stakingen van boze vrachtwagenchauffeurs en boeren.

Laat tractoren toe op de snelwegen!

Geef zo weinig mogelijk accurate verkeersinformatie.

Blokkeer de wegen met omleidingen die nergens voor dienen.

Ruim de weg niet te snel op na een ongeval, laat het volk zo lang mogelijke kijkfiles creëren vol schuimbekkende ramptoeristen.






08-08-2015 om 00:00 geschreven door Frankie


Categorie:Verkeer-transport
>> Reageer (0)
05-08-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gesubsidieerde verspilling

Gesubsidieerde verspilling

Slecht nieuws: het reusachtig groot containerschip MSC ZOE (Owee, zowee) ligt vast in Bremen (D), en moest al lang in Antwerpen aangekomen zijn.

In het Deurganckdok, nota bene.

Een pijnlijk symptoom van de Antwerpse overmoedige superioriteitspolitiek.

De stad die het meest schulden heeft opgestapeld tijdens het socialistisch bewind is nagenoeg onbereikbaar geworden:

Geen parkeerplaats te vinden voor de eigen bewoners, laat staan voor toeristen.

Op de ring zit alles vast wegens getreuzel inzake beslissingen over de te ondernemen werkzaamheden. (Ik herinner mij de opening van de Antwerpse ring vorige eeuw: vlot verkeer, heerlijk rijden, een genot!)

Vrachtverkeer neemt steeds toe door een ongebreidelde groei van een overbodige containerhaven.

Miljarden werden verspild aan nieuwe dokken, verdieping van de Schelde, een strormwaterkering die hierdoor noodzakelijk werd, want Antwerpenaars willen wel rijk worden door de haven, maar kunnen niet zwemmen).

Nochtans, 50 jaar geleden was de beslissing als volgt: Antwerpen specialiseert zich in stukgoederen, Zeebrugge, bereikbare haven

Zeebrugge in containervervoer.

Waarom moest Antwerpen nog eens datzelfde kopiëren?

Gent de auto's.

Aan zee waren namelijk voor miljarden minder investeringen te doen.

Maar dat was niet met de Antwerpse ijdelheid gerekend: IKKE, IKKE, IKKE, IKKE OOK !!!!

Dus: Antwerpen kreeg de zelfde investeringen, de vrachtproblemen, de milieuproblemen, de verkeersproblemen... en nu weer klagen, natuurlijk!





05-08-2015 om 00:00 geschreven door Frankie


Categorie:Verkeer-transport
Tags:Zeebrugge, Deurganckdok, containerhaven,
>> Reageer (1)
17-07-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Allen in de file!

Nieuwe Verkeers Agressie

Allen in de file !

Vanaf 2017 mag het verkeer nergens nog vooruit gaan ! Zelfs niet op gewestwegen.

Op onze snelwegen kan je nog 120 km/uur rijden, maar dat lukt amper: ofwel zit je in een structurele file, een  onverwachte file, achter een gekantelde vrachtwagen, achter een tractor, een vuilniswagen, een gemummifieerde ouderling die al lang geen gewone senior meer is, een ongeval van een vrachtwagen die op een file is ingereden, ofwel in wegwerkzaamheden.



Op de gewestwegen mag je vanaf 2017 nog maar 70 rijden. Daar zullen de wekelijkse zondagsrijders zelfs in de week nog maar amper 60 rijden, zodat er files of accordeon-gedoe zullen ontstaan bij de minste kat die de weg oversteekt.

In de bebouwde kom mag je theoretisch nog 50, en in Gent zelfs maar 30.

Koop dus allemaal een step, een stegway of steel een fiets, het is zuiniger en sneller dan met een auto in België rondrijden!

50 jaar geleden werden er tenminste nieuwe wegen aangelegd.

Daarna werden ze verbreed.

Daarna werden ze versmald.

Vroeger lagen de wegen effen, PLAT...

Nu worden er bloembakken, allerlei hindernissen, hekken en verkeersremmers ( bulten, plinten, putten, plateaus,...) aangelegd boven op de mooie nieuwe wegen.


Als men opgravingen doet over 500 jaar, en vaststelt op welke wegen wij in de 21ste eeuw reden, noemt men ons achterlijk en onbekwaam op verkeersgebied.


En nu we eindelijk voor een niet traditionele partij gekozen hebben, komt het schrandere verkeersgenie BEN WEYTS met het ultieme middel om het verkeer in ons land compleet LAM TE LEGGEN !

N-VA = Niets Voor Automobilisten

            Niet Vooruit, ACHTERUIT !

            Nooit Verkeersproblemen met Autoboycot

            Nog Verkeersdoden Aangevraagd 

Waarom deze laatste?

Omdat alles wat men tegenwoordig verzint zogezegd om het aantal verkeersdoden te beperken, een AVERECHTS EFFECT heeft !


Op de zeldzame plekken waar men gas kan geven, zijn vele chauffeurs van BMW, Audi, Seat, plus degenen die dromen van zo een wagen te besturen, de regels nog meer aan hun laars gaan lappen.


Wie niet begrijpt dat dit verkeersbeleid een negatief effect heeft, is al lang niet meer op de Belgische wegen geweest.

Daar is alles aanwezig om een chauffeur te frustreren en onverantwoord te doen gas geven zodra de weg een beetje vrij is.








17-07-2015 om 00:00 geschreven door Frankie


Categorie:Verkeer-transport
Tags:Ben Weyts,N-VA, file, wegenwerken, gewestwegen, verkeersdrempels, verkeersbeleid,
>> Reageer (6)
09-06-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Justitie
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Justitie, rechtvaardigheid op zijn Belgisch voor Zonnebeke.

De politierechter te Ieper heeft na twee jaar uitspraak gedaan over de kettingbotsing in Zonnebeke.

De 72 betrokken automobilisten hadden de vrijspraak gepleit, wegens de mist.

De rechter meent evenwel dat zij hun snelheid moesten aanpassen aan de omstandigheden.*)

Op die manier komen de verzekeringen er goedkoop van af.

Bravo, justitie!

MAAR, WAT HADDEN DIE BESTUURDERS MOETEN DOEN VOLGENS DE RECHTER?

NIET: tegen 100 per uur de muur van mist inrijden, voortgaand op de (normaal) zeer sterke mistlampen van de voorliggers.

Zo rijd je tegen niemand aan,.

Door de schuld van de lakse politiecontrole op het gebruik en het functioneren van deze mistlichten is het hier duidelijk lelijk fout gelopen!

WEL: Zodra er mist opduikt, moet je volgens de rechter alle remmen toeslaan!

Gevolg: je hebt je snelheid aangepast, en de wagens achter je knallen vrolijk tegen je wagen aan.

Ideaal!

Zo kan je niet meer bewijzen dat je mistlamp werkte, en is de andere in fout.

*) Iemand die er niet bij was, weet het kennelijk beter dan de 72 gedupeerde aanwezige getuigen!






09-06-2015 om 00:00 geschreven door Frankie


Categorie:Verkeer-transport
>> Reageer (1)
26-05-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minder verkeersdoden

Minder verkeersdoden

In 2014 waren er in ons land slechts 100 verkeersdoden. 100 te veel, jawel.

Makkelijk te verklaren:

Euthanasie ligt binnen ieders bereik, mits wat lobbyen, waarom je dus nog gaan te pletter rijden tegen een boom of een tegenligger?

Files zijn de veiligste plaatsen in het verkeer. Geen enkele verkeersdode in files vorig jaar. Behalve in de staart van de files, want daar krijg je wel eens een duwtje in je achterbumper van een ingedommelde vrachtwagenchauffeur.

Zolang men de verkeersopstoppingen niet algemeen invoert op alle gewestwegen, zullen er verkeersslachtoffers vallen. Daarom pleiten wij voor de universele invoering van stilstaand verkeer.






26-05-2015 om 23:42 geschreven door Frankie


Categorie:Verkeer-transport
>> Reageer (0)
23-05-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zuinig

Zuinige Nederlanders.

De Nederlanders protesteren tegen de geplande kilometerheffing op de Vlaamse wegen.

Ze willen met andere woorden geen cent betalen om over onze wegen te rijden.

Ze hebben groot gelijk.

Vanuit hun eigen zuinig standpunt uiteraard.

Al ondervonden hoe slecht onze wegen er bij liggen ?

Al eens overdag goed kunnen doorrijden in België ? Tussen je huis en de parochiekerk misschien wel.

En wie belet u op uw werk te geraken op de voorziene tijd?

Personenwagens en vrachtwagens met vreemde nummerplaat: Nederlanders (jawel!) , Fransen, Duitsers, Slovenen, Tsjechen, Polen, Joegoslovaken !!!*

En die beletten ons onze productiviteit te verhogen of/en in stand te houden/te verhogen !

Een regelrechte schande!

En wie betaalt het om de putten in de straat te vullen? 

Wiebetaalt de wegenwerken? 

NIET de buitenlanders!

Dus betalen ze kilometerheffing. Of beter: een vignet voor buitenlanders, zoals in Zwitserland.
Hoekomthet dat Zwitserland buiten de EG blijft en toch het rijkste land van Europa is?

Juist, dààrom!

En wij gaan toch niet luisteren naar de Nederlanders zeker? Zij hebben toch de péage van Frankrijk ook niet tegengehouden?

En al eens door Zeeland gereisd met de auto?

Je betaalt je blauw aan overzetbootjes, want bruggen kennen onze Nederlanders niet. Tunnels evenmin.

Ben Weyts, vooruit met die vignetten, jongen!


*Inwoners van Afghanislolestjoegalbowakije



23-05-2015 om 00:00 geschreven door Frankie


Categorie:Verkeer-transport
>> Reageer (1)
16-05-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Idioot verkeersbeleid

De kilometerheffing, een onwijze beslissing

Let op de grijphand die geen helfie lijkt

Ben Weyts, de 'slimste 'van de N-VA, wil de kilometerheffing daadwerkelijk invoeren. Officieel is zijn bedoeling het verkeer vlotter te maken.

NEEN !!!

Het eerste gevolg is dat er geld binnenkomt in het laatje. (de ware bedoeling van Weyts! )

Wij moeten voortaan gewoon betalen om in de file te staan, zoals we betalen om stil te staan in een parking of gewoon om een auto te BEZITTEN, zelfs als je niet rijdt.


Het verkeer vlotter maken doe je door het openbaar vervoer te subsidiëren en efficiënt te maken, volgens een strategie bedacht door mensen met gezond verstand en niet door ceo's met dikke wedden en premies.

De luchtvervuiling tegengaan doe je door wegen te verbreden en aan te leggen waar het nodig is.

Stilstaand verkeer IS GEEN VERKEER.

Ervoor zorgen dat de steden vermeden worden (ontlasting van de ringwegen), en een paar nieuwe noordzuid en oostwestsnelwegen aanleggen, zodat in het weekend het kustverkeer en in de week het vrachtverkeer vlug het land door is.

Snelheidsbeperkingen redelijk aanpassen, zodat wagens niet te lang vervuilen op de zelfde plaats.

Vrachtwagens controleren op lading en uitstoot. De wegen zullen langer in goede staat blijven.

Autowegenvignet voor buitenlanders, wij betalen ook in het buitenland!

Landbouwvoertuigen verbieden op openbare wegen: ze houden het verkeer vaak tientallen kilometer op om een hoop aarde te verplaatsen. Of: doe ze betalen voor het gebruik van de openbare weg, en verplicht ze het verkeer regelmatig door te laten.

Frappant voorbeeld: tussen Wetteren en Zottegem is er op de N42 niet één plaats waar je mag inhalen!

Terwijl er 5 meter gearceerde (= ongebruikte! ) asfalt is ! 

PS: Weyns is steunend lid van de Melkbrigade

16-05-2015 om 00:00 geschreven door Frankie


Categorie:Verkeer-transport
>> Reageer (1)


Iets uit het nieuws waar wij wat kritiek of gekke bedenkingen bij hebben

SURF naar

http://blog.seniorennet.be/ahazozo/ 
soepeler en actueler dan tevoren


Wil u meer lezen over dit of een ander onderwerp? Vul dan een trefwoord in en klik op zoek in eigen blog


Zoeken in blog



Inhoud blog
  • Durex
  • Stop discussie!
  • Nieuwe verkeersborden
  • Genderneutraal
  • Uitgangspunt
  • Vrijheid is zoek
  • Blijf toch thuis
  • Qatar 2022
  • Nostalgie
  • Normaal
  • Leve de windenergie!
  • Vierde prik
  • Wapenleveringen
  • No war
  • zozo
  • Hoe banaal!
  • Vrede
  • Met de trein
  • Export
  • Oh my God!
  • Leve de oorlog
  • Zand
  • Verwondering
  • Coronaincompetentie
  • Rijd elektrisch!
  • STroom stroomt weg zoals ons geld.
  • Nadenkertje
  • Prachtig
  • Black lives matter
  • Baas boven baas
  • Pandemie
  • Informatiecensuur
  • Onbetaalbaar
  • Geschenk
  • Waarom? Daarom!
  • Quarantaine
  • Coronatips
  • Besparen?
  • Dreigingen
  • Dictatuur
  • Wie het kleine niet begeert
  • Hypocriet
  • Elektrische auto's
  • Brandstofprijzen
  • Doofpot
  • Charlie Watts
  • Emigratie
  • Nieuws uit Kabul
  • Tuindaken
  • We missen Guy
  • De tour in actie
  • Pensioen
  • Nieuwe partijnamen.
  • Honderd procent
  • Niet alles
  • Het is UW keuze!
  • Op reis
  • Waar rook is
  • Derde duim
  • Een eeuw geleden
  • Eén tegen allen
  • Groene auto
  • Coronaregering
  • Walvis
  • Flexy
  • Tik tak
  • Corona voorbij?
  • Oversterfte
  • Wielen
  • Willen willen willen
  • Cupmaten
  • Werken
  • Zoek de verschillen
  • Nieuwe regels
  • Vooruit
  • Stoelendans
  • Toekomst
  • Romantiek anno 2022
  • Stroomstoot
  • Heruitzendingen
  • Vergeten?
  • ANtiveggie
  • Starlink 21
  • 24 uur lang
  • Nuttige hond
  • Vlag
  • Vroeger en nu
  • Eigenlijk
  • Thuiswerken
  • Brussel op onze kop
  • Bloeb bloeb
  • Essentieel
  • Verwarring
  • Kappersgeluk
  • Raar, haar haar!
  • 12 coronasymptomen
  • Schoolsmart
  • Discriminatie
  • Geluk in België
  • Hangborsten
  • Schande
  • Immobiliteit voor de NMBS
  • Dieven
  • Quarantaine
  • Basketsloefen
  • Fit nest
  • Koel is niet cool
  • Dressing voor funshoppers
  • Chinese poepjes
  • Huizenjagers
  • Keep it simple
  • HSM NL deel 2
  • Reisverbod
  • Hier spreekt men NL
  • Hij komt terug!
  • Oud nieuws
  • Hippies
  • Democraat
  • Werkloos
  • Schande
  • Gamen is gevaarlijk
  • Polyvalent
  • De Georges
  • Ijsberenraadsel
  • Adieu Nini

    Categorieën
  • Buitenland (131)
  • C(onsum)entennieuws (92)
  • Curiosa (341)
  • fictie (23)
  • Financiën (59)
  • Gezondheid (164)
  • Glamour (124)
  • Kosmos (39)
  • Kunst (7)
  • Misbruik (129)
  • Natuur (66)
  • parodieën (30)
  • Politiek (216)
  • radio en TV (156)
  • regels en wetten (74)
  • Samenleving (245)
  • Sport (125)
  • Verkeer-transport (121)
  • Wetenschap (41)

  • Hoofdpunten blog ahazozo
  • Preventie
  • Toch knap gevonden op Twitterx
  • En nu.... Afslanken!
  • Makkelijk
  • Parkeren
  • Slecht weer
  • Gestoord !
  • Oef !
  • Quickie is een genie
  • Bang worden!!!!
  • Niet grappig!
  • Was nodig
  • Zelenskyverslaving
  • het nieuwe normaal
  • Veganisme in cyclisme
  • Doolhof
  • Woehahaha!
  • Besmettelijke gekte
  • eischeider
  • zoeken maar

    Hoofdpunten blog ripnapop
  • Vicki Brown
  • Gordon Lightfoot
  • David Lindley
  • Harry Belafonte
  • Anita Pointer

    Gastenhoekje
  • Mijn beste wensen voor een Gelukkig en Gezond 2024 !!!
  • Beste Frankie
  • Beste Frankie
  • Fijne zondag Frankie
  • een fijne donderdag

    Druk op onderstaande knop en vertel uw mening in mijn gastenboek


    Hoofdpunten blog frankie
  • Sorry
  • Intermezzo
  • Hoeken
  • Afscheid
  • Dank voor je bezoekjes!
  • Groetjes van Frankie
  • Gent (dood van een blinde passagier)
  • Elke morgen
  • Zandloper
  • Uitstel


    Hoofdpunten blog Clottemans
  • Trukendoos
  • Meer nieuws over Els
  • Eindelijk
  • Op weg naar de vrijheid (vrt)
  • Volgens HLN


    Archief per maand
  • 07-2023
  • 05-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 11--0001

    Mijn favorieten staan allemaal op mijn poësieblog
  • Frankie


  • Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!