Inhoud blog
  • Luchtkoelers van Truma
  • Dure hotel kamers
  • Een nieuwe reeks bij Laika
  • Ontelbare vakwerkhuizen in Duitsland
  • een knappe Malibu
  • een ander kleurtje
  • Hymer Free Blue Evlution
  • Zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Hobby heeft een nieuwe MAXIA
  • Hij wil niet naar school
  • De nieuwe I Trend
  • Aan de rivier
  • De nieuwste Niesmann-Bisschoff
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Startpagina !
    Archief per maand
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Archief per maand
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zwerfautoclub Regio Antwerpen
    Samen op stap
    06-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fendt Tendenza 560 SFDW

     Fendt Tendenza 560 SFDW

    De Tendenza van Fendt behoorde net niet tot de topklassen. Met zijn huidige aanpassingen komt hij weer een stapje dichter bij.

    De Tendenza profiteert mee van de Fendt modernisering. Alle reeksen hebben de nieuwe stijl koetswerk van de Diamant. Dat de stahoogte in het interieur bijna 2 m is valt nauwelijks op aan de buitenkant.

     Koetswerk

    Alleen aan de bronskleurige decorlijnen en de tentprofielen boven de ramen merkt men het verschil tussen de Tendenza, de Diamant en andere reeksen. Fendt blijft zich houden aan de hamerslag buitenplaat voor de zijwanden. Om de fronten voor en achter mooie vormen te geven zijn ze in kunststof uitgevoerd. De achterlichten gevormd door een smalle rode strook over de volle breedte van de Tendenza met op het einde een krul geeft een chique effect aan het front. Alle verplichte functies zoals vaste, stop, mist lichten en pinkers zijn er in verwerkt. De ingebouwde LED’s geven een fel licht ten goede van het achter op komend verkeer. Vooraan in het licht gebogen front is een groot venster en de disselkoffer met een deksel dat ver open gaat. In de koffer zijn verankeringspunten voor gasflessen, watertank en reservewiel. Het interieur wordt afgesloten met een stevige deur inbegrepen een goed slot, venster en afvalbakje. Daarnaast is het universele stopcontact ingebouwd voor de aansluiting van stroom en TV antenne.

     Hoewel het moderne meubilair niet direct aan Fendt doet denken zijn de afwerking en de gebruikte materialen perfect. Bovenkasten hebben gelakkeerde deuren met onderaan een smal profiel als afwerking. Wanden in houtdecor hebben een gepast contrast met de licht grijze kleur van de deuren. Kussens van de zitgroep zijn grijs voor de rug en blauw voor de zittingen. De ontwerpers van Fendt hebben zich voor de Tendenza 560 SFDW gehouden aan een van de succesrijke indelingen. Achterin staat een eilandbed vooraan een U-zitgroep met centraal gelegen de ruime badkamer en naast de buitendeur de keuken. In een 6 m lang interieur heeft men de mogelijkheid om wat meer plaats te voorzien voor een eilandbed. Het is 1,5 x 1,98 m groot en heeft een zevenzone koudschuim matras. Hij biedt genoeg plaats en comfort voor een paar. Het hoofdeinde kan wat omhoog klappen en wordt het bed korter, zo kan men beter bij de kleerkasten naast het bed. Boven het hoofdeinde zijn bovenkasten, een open bergvak en leeslampen. Twee grote vensters en een dakluik laten voldoende licht en lucht binnen in de slaapkamer.

    In verhouding van zulk een grote caravan is de keuken redelijk klein, toch groot genoeg voor een twee persoons bezetting. Ze is hoekig doch degelijk uitgevoerd, de lichtgrijze kleur misstaat niet. In het aanrecht zijn drie kookvuren en een rechthoekige spoelbak geplaatst met een zwarte plaat af te dekken. Vooraan blijft een smal stukje over als werkblad. Onderaan zijn drie laden, samen met de 2 deurige bovenkast voldoende plaats voor het keukengerief van de bewoners. Licht en stopcontacten zijn voorzien. Naast de keuken staat een Dometic 154 l grote koelkast op een verhoog.

    Op plaats voor de badkamer heeft de fabrikant niet bezuinigd. Ze is zo breed als heel de keuken aan de overkant. Een elegant wastafeltje uitgevoerd in witte kunststof staat onder het venster. Onderaan in houtdecor zijn open bergvakken en de met hout afgewerkte wielkast. Op het vaste wc hebben zelfs groten kampeerders voldoende beenruimte. In het middenvak is ruimschoots plaats om zich om te kleden. We vragen ons echter af waarom die hoge opstap naar de douchecel noodzakelijk is.

    Komen we zo stilaan in de al even schitterende moderne zitgroep. Rondom zijn bovenkasten met grijze deuren zoals we in de slaapkamer gezien hebben. Door de drie vensters heeft men een panoramisch uitzicht. Voor de gezelligheid heeft ieder venster een gordijn, feitelijk meer bij avond als het buiten donker is. In de hoeken zijn kleine schappen met een leuk lichtje. Grijze rugkussens en blauwe zitkussens  bieden een goed zitcomfort. Het 0,76 x 0,96 m grote tafelblad wordt door een ‘automatische poot’ gedragen. Een beetje voorzichtigheid is aan te raden want het tafelblad durft wel eens onverwachts omhoog of omlaag bewegen. Het blad is alleszins groot genoeg voor een eventuele bezetting van vier personen. In de linkerbank is een Alde warmwater verwarming geïnstalleerd, zij bediend ook de vloerverwarming. Het zal dus best aangenaam vertoeven zijn in de Tendenza 560 SFDW gedurende winterse dagen. Zoals je kan verwachten heeft Fendt overal voor sfeer en/of voldoende licht gezorgd.

    Samen gevat.

    Zulk een bijna 8 m lange Fendt koop je niet voor een prikje. Reken er op dat je voor de standaard uitvoering al rond de 45.000 euro op tafel moet leggen. Daar komt allicht nog een paar duizend euro bij voor pakketten. Je bekomt voor dit geld een caravan van de bovenste plank. Inrichting en koetswerk is vakmanschap waar niets op aan te merken valt. Daarbij krijg je een gezellig modern interieur, veel bewegingsruimte en meer dan genoeg plaats voor bagage.

    Technische gegevens.

    L X B X H: 7,72,x 2,5x 2,66 m

    Lengte interieur: 5,95 m

    Bed: 1,96 x 1,5 m

    Dikte dak: 39 mm

          Wanden: 31 mm

          Vloer 47 mm

    Gewicht: MTM 2.000 kg

    Leeg gewicht: 1.530 kg

    Verwarming: Alde warmwater met vloerverwarming    en boiler.

    Meer info.www.fendtcaravans.de

              www. decuyper.com   


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    05-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feest in Düsseldorf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    04-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caravan Salon Düsseldorf

    oor ieder die zich overal ter wereld thuis voelt


    CARAVAN SALON wordt het centrum van de caravaning-wereld
    Mobiel reizen is meer dan een vorm van vakantie; het is een levensgevoel dat steeds meer aanhangers vindt. Voor ieder, die zich overal ter wereld thuis voelt, verandert CARAVAN SALON van 25 augustus tot 3 september in het centrum van de caravaning-wereld. Op een oppervlakte van 250.000 vierkante meter, worden meer dan 720 exposanten caravans, campers en kampeerbusjes gepresenteerd - voor elke smaak en elk budget. Daarnaast vinden bezoekers in 16 hallen en op het buitenterrein basisvoertuigen, accessoires, uitbouwonderdelen, tenten, stacaravans, vakantie-bestemmingen, camping- en staplaatsen.

    CARAVAN SALON is tien dagen lang hét belangrijkste internationale platform voor mobiel reizen en het hoogtepunt van het jaar voor alle caravaning-fans. Naast het brede scala aan producten en een groot aantal diensten rond caravaning, biedt de toonaangevende beurs ook een gevarieerd programma, dat perfect op de interesses en behoeftes rond de mobiele vrije tijd is afgestemd. Speciale tentoonstellingen en talloze events vol actie, plezier en een goede sfeer nodigen jong en oud uit om naar het beursterrein in Düsseldorf te komen. Bovendien is CARAVAN SALON het belangrijkste forum voor professionals, experts en brancheverenigingen uit de hele wereld.
    3e Duitse Staplaatsdag: ‘Duurzaam, digitaal en informatief - wat ons in beweging brengt en hoe we vooruitkomen’

    In Duitsland zijn er momenteel bijna 4.700 staplaatsen voor campers met meer dan 71.000 standplaatsen - niet genoeg om gelijke tred te houden met het groeiende aantal campers. Een ontwikkeling die ook steeds meer staplaatsen in minder drukbezochte plaatsen in de schijnwerpers plaatst en daarmee steeds meer regio's de kans geeft om deel te nemen aan de caravaning-boom.
    Tegen deze achtergrond nodigen CIVD, ADAC en DTV op maandag 28 augustus 2023 geïnteresseerden op CARAVAN SALON in Düsseldorf uit voor de 3e Duitse Staplaatsdag, die onder het motto ‘Duurzaam, digitaal en informatief - wat ons in beweging brengt en hoe we vooruitkomen’ staat.

    Het evenementenprogramma met ervaren experts en wetenschappers belooft onder andere interessante inzichten in natuurvriendelijke toeristische projecten, inzichten op het gebied van de winstgevendheid van de laadinfrastructuur op staplaatsen en campings, wat gasten verwachten van overnachtingsplaatsen en hoe de Generatie Z over campertoerisme denkt.


    Model-camperstaplaats op het buitenterrein
    De Caravaning Industrie Verband (CIVD) presenteert dit jaar op het buitenterrein tussen de hallen 10 en 17 een speciale tentoonstelling met innovatieve oplossingen op het gebied van staplaatstechnologie en -infrastructuur. Experts uit de branche en producenten laten aan de hand van praktijkvoorbeelden zien, hoe een succesvolle planning en exploitatie van camperstaplaatsen werkt. Hierbij ligt de nadruk met name op duurzaamheid en elektrische mobiliteit. Net als de voorgaande jaren kunnen bezoekers ter plaatse advies van experts krijgen.
    Symposium Natuur.Toerisme.Toekomst: ‘De natuur ervaren: avontuur, buitensport en duurzaam toerisme’
    Steeds meer mensen willen hun vrije tijd in de natuur doorbrengen. Voor veel toeristische regio's en de partijen die daar actief zijn, is deze trend dé kans bij uitstek om natuurbehoud en kwaliteitstoerisme met doordachte en duurzame concepten te combineren.
    Maar hoe zien duurzame toerismeprojecten er in de praktijk uit? En hoe kunnen sportaanbiedingen met natuurbescherming worden gecombineerd? Onder het motto ‘De natuur ervaren: avontuur, buitensport en duurzaam toerisme’ zullen vertegenwoordigers uit de politiek, het bedrijfsleven, de wetenschap en de sport tijdens het symposium Natuur.Toerisme.Toekomst op dinsdag 29 augustus 2023 hierover discussiëren. Deelnemers kunnen best practices en gesprekken over duurzaamheidsthema's verwachten.


    CIVD presenteert nieuwe opleiding
    De eerste beroepsopleiding die speciaal op de branche is afgestemd, is een belangrijke mijlpaal voor de caravaning-branche. Met de nieuw opgerichte

    specialisatie ‘Caravan- en campermonteur’ zullen in de toekomst gespecialiseerde vakkrachten voor de productie, het onderhoud en de reparatie van caravans en campers worden opgeleid. Hiermee komt de caravaning-branche actief tegemoet aan de enorme vraag naar gespecialiseerde vakkrachten. De CIVD wijdt ook dit jaar op het buitenterrein van CARAVAN SALON een eigen stand aan deze nieuwe beroepsopleiding. Op deze stand informeren vertegenwoordigers van de branche potentiële leerlingen en hun ouders/opvoeders over de inhoud van de opleiding en de uitstekende carrièremogelijkheden in de caravaning-branche.


    ADAC zoekt de ‘Kampeerder van het jaar 2023’
    De ADAC is op zoek naar de ‘Kampeerder van het jaar 2023’. De finale van de landelijke wedstrijd vindt op zaterdag 2 september (11 tot 16 uur) op het buitenterrein voor hal 10 op CARAVAN SALON plaats. Acht campereigenaren uit heel Duitsland hebben zich tijdens de ADAC Camping Days in juni of met een wildcard voor de eindronde gekwalificeerd en moeten hun vaardigheden in verschillende rijdisciplines en bij verschillende speciale opdrachten bewijzen. Bij de ADAC ‘Kampeerder van het jaar-verkiezing’ staat, naast een flinke dosis plezier, verkeersveiligheid centraal.
    ‘Starter Welt’ in hal 7 - een must voor beginners
    Voor alle beginners toont de ‘Starter Welt’ in hal 7 waarop zij bij de aankoop of het huren van campers en caravans op moeten letten. Hierbij staat onafhankelijk advies centraal. De experts beantwoorden ook vragen en bieden individuele oplossingen aan. Daarnaast biedt het lezingenforum een gevarieerd programma over verschillende onderwerpen op het gebied van mobiele recreatie die voor starters relevant zijn


    Doe-het-zelf-avontuur
    Bij het ‘Doe-het-zelf-avontuur’, opgezet door ‘Explorer / Wanderlust’ in samenwerking met Martin Kreplin op het buitenterrein voor de hallen 13 en 14, krijgen doe-het-zelvers praktische tips voor het ombouwen en aanpassen van voertuigen tot campers. Verschillende dagelijkse lezingen voor beginners, gevorderden en professionals behandelen onderwerpen als stroom- en energievoorziening, werkplaats en materiaalkennis, verwarming en koken, wonen en timmerwerk, ramen en luiken, maar ook isolatie en het ontwerpen van de indeling.


    Hal 3: Equipment & Outdoor en Travel & Nature
    Van de volgende wandeltocht in het hooggebergte, een peddeltocht op een idyllisch bergmeer, snel raften door stroomversnellingen of ontspannen SUP op kalme rivieren, voor degenen die houden van activiteiten in de vrije natuur, is hal 3 dé place to be. Onder het motto ‘Travel & Nature’ en ‘Equipment & Outdoor’ kunt u heerlijk dromen over uw volgende caravanvakantie in de bergen of aan zee. Hier vindt u traditionele en alternatieve kampeer- en camperplaatsen, de mooiste regio's en een groot aantal recreatieve activiteiten. Bovendien informeren talrijke regio’s van over de hele wereld over geweldige bestemmingen voor de mooiste tijd van het jaar. Ook zijn er volop ideeën en tips voor de juiste uitrusting voor buitensport. Ook aanbieders van tenten, vouwcaravans, caravan- en campingaccessoires en outdoor-kleding en -uitrusting tonen hun diverse aanbod. Het podium Travel & Nature CONNECTED in het midden van hal 3, biedt een spannende mix van entertainment en presentaties over bestemmingen, uitrusting en recreatieve activiteiten.


    E-bikeparcours voor hal 15
    Fietsen is een favoriete hobby van veel caravaning-fans. Vooral e-bikes zijn erg populair en worden graag gebruikt voor de ‘laatste mijl’ tussen de camping en de excursiebestemming. Op het buitenterrein voor hal 15 biedt het ‘E-bikeparcours’ bezoekers de gelegenheid om de rij-eigenschappen van elektrische fietsen, e-scooters en elektrische scooters op een apart terrein uit te proberen.
    Droomreizen voor campers en spannende EOFT-films
    In het Traumtouren-Kino op de 1e verdieping van hal 1, kunnen bezoekers ook dit jaar bijzondere caravaning-bestemmingen leren kennen. Konstantin Abert, Janette Emerich en Uwe Hamm nemen caravaning-fans mee naar nabij en ver weg gelegen droombestemmingen en zorgen met hun mooie shows voor een speciaal wow-effect. Op vrijdag 1 september zijn er tijdens de European Outdoor Film Tour (EOFT) spectaculaire outdoor- en adventure-films te zien. Op het podium ‘Travel & Nature CONNECTED’ in hal 3, biedt de EOFT-crew een kijkje in de spectaculaire diversiteit van outdoor-sporten. Of het nu in de diepe jungle is, op grote hoogte of een reis rond de wereld - de professionals op het scherm laten zien hoeveel inspiratie er in de wereld en in ons zelf is te vinden.

    Activiteiten voor kinderen
    In hal 3 zorgt een door de Deutschen Wanderverband en Messe Düsseldorf georganiseerde rally gedurende de hele beursperiode ervoor, dat CARAVAN SALON ook voor kinderen een mooie ervaring is. Met een speciale loopkaart kunnen kinderen de hal verkennen en bij verschillende exposanten kleine puzzels oplossen of deelnemen aan gevarieerde interactieve activiteiten. Jonge en oudere kinderen vinden in het Adventure Camp van de Stadtsportbund Düsseldorf diverse speel- en klimmogelijkheden. Op het buitenterrein tussen hal 11 en hal 15 nodigen verschillende activiteitenstations uit tot spel en plezier.


    Preview Day
    Op de Preview Day op vrijdag 25 augustus kunnen bezoekers in een exclusieve ambiance van de première van de vakbeurs genieten. Dankzij het beperkt aantal tickets, kunnen geïnteresseerden op hun gemak alle voertuigen en nieuwtjes bekijken en zich uitgebreid laten adviseren door de exposanten.


    Caravan Center
    Wie van het beursbezoek een korte vakantie wil maken, kan in het populaire Caravan Center op parkeerplaats P1 van het beursterrein terecht. Deze tijdens CARAVAN SALON grootste camperstaplaats van Europa met ongeveer 3.500 staplaatsen met en zonder voorzieningen, kent een groot gemeenschapsgevoel. Vanwege de grote vraag zijn de camperplaatsen snel volgeboekt en moeten daarom tijdig via de ticketshop op www.caravan-salon.de worden gereserveerd.

    Tickets en prijzen voor CARAVAN SALON Düsseldorf 2023:
    Een dagkaart kost in het weekend 19 euro voor volwassenen en doordeweeks 17 euro; dagkaarten met korting (scholieren, studenten, Club CARAVAN SALON & boot, ADAC) kosten 16 euro in het weekend en doordeweeks 14 euro; voor kinderen (6 tot 12 jaar) kost een dagkaart in het weekend 8 euro en doordeweeks 6 euro. Daarnaast wordt er van maandag tot vrijdag een middagkaart aangeboden voor 10 euro (van 14 tot 18 uur). De prijzen voor de Preview Day bedragen 35 euro voor volwassenen (met korting 30 euro) en kinderen van 6 tot 12 jaar betalen 8 euro.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    02-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Korenbloemen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe Carthago's voor 2024


    Compact en licht: de nieuwe Carthago c-tourer T/I 145 RB LE

    Uniek modellengamma in de camper premiumklasse

    Vijf series geïntegreerd, twee series semi-integraal

    In totaal meer dan 60 modellen op drie verschillende basisvoertuigen

    Never change a winning team: Carthago, het toonaangevende Europese merk voor premium campers, start het reisseizoen 2024 met een grotendeels ongewijzigd en uniek programma bestaande uit zeven succesvolle series.De grote uitzondering: het c-tourer-programma wordt versterkt door het nieuwe Carthago c-tourer T/I 145 RB LE. Daarmee maakt Carthago zijn reputatie als innovator in de camperbranche eens te meer waar: de nieuwe c-tourer T/I 145 RB LE is compact, biedt maximaal reiscomfort en is verkrijgbaar in vijf varianten als halfintegraal en integraal voertuig op twee basisvoertuigen en daarvoor in de exclusieve "superieur".

    Compact: de nieuwe Carthago c-tourer T/I 145 RB LE

    Bij Carthago staat de nieuwe c-tourer T/I 145 RB LE in het middelpunt van het programma voor het reisseizoen 2024 (zie ook uitgebreide aparte tekst). Het biedt maximaal reiscomfort over een lengte van slechts ongeveer zeven meter: grote, vast geïnstalleerde eenpersoonsbedden in de lengte met een lengte tot twee meter in de slaapkamer. Daarvoor is een ruime badkamer en de merktypische kleedkamer. Een ruime comfort hoekkeuken. De comfortabele L-vormige loungezitgroep met extra individuele zitplaats, eveneens typisch voor het merk. Achteraan een ruime scootergarage, daaronder een volwaardige dubbele vloerkelder met enorme bergruimte. De tot nu toe optionele stijlwereld "casablanca" behoort tot de standaarduitrusting van de nieuwe c-tourer T/I 145 RB LE en werd in de loop daarvan verder ontwikkeld.

    Carthago bouwt de nieuwe c-tourer T/I 145 RB LE optioneel op een Fiat Ducato en Mercedes-Benz Sprinter, elk verfijnd met een AL-KO verlaagd chassis. De nieuwe campers zijn zo'n 30 tot 50 centimeter compacter dan vergelijkbare campers. Dit vereenvoudigt de bediening en vermindert het gewicht: de meeste modellen komen uit met een rijbewijsvriendelijk 3,5 ton toegestaan ​​totaalgewicht.

    De opnieuw ontworpen opvallende Dynamic Design-achterkant met gebogen hoekstijlen en opvallende achterlichten in de typische onafhankelijke C-branding straalt kracht uit. Het luidt een nieuw tijdperk in voor de Carthago c-tourer. Als u kiest voor de Mercedes-Benz Sprinter, is de bestuurderscabine nu optioneel verkrijgbaar in obsidiaanzwart metallic in plaats van de standaard lakkleur Artic White.

    Verkrijgbaar als halfintegrale en integrale camper op twee verschillende basisvoertuigen en als integraalcamper in de optisch en technisch uitstekend uitgeruste "superieure" variant, het nieuwe model komt in talrijke varianten met een compleet wagenpark en vormt een serie in de serie .

    Uniek modellengamma in de camper premiumklasse

    Vijf series met integrale campers, geflankeerd door twee series met halfintegrale modellen – als toonaangevend merk in het premiumsegment van campers biedt Carthago het grootste aanbod in Europa. Of het nu Carthago c-compactline,
    c-tourer T/I, chic c-line T/I, chic e-line en s-plus, de exclusieve "superior" versies en de fascinerende liner-for-two - veeleisende kopers vinden hier hun camper op maat van meer dan 60 modellen. Inbegrepen is de unieke verscheidenheid aan chassis van Fiat Ducato en Mercedes-Benz Sprinter - elk verfijnd met AL-KO lage chassis - en Iveco Daily. Daarnaast zijn er verschillende stijlwerelden en talloze stofferingsvarianten, met de geïntegreerde mogelijkheid om te kiezen tussen standaard hefbed of opbergkasten boven de cockpit - een Carthago is net zo individueel als zijn eigenaar, bijna geen camper lijkt op de andere.

    Alle modellen worden gekenmerkt door het Carthago premium-DNA. Het bestaat uit een opbouw uit de Liner Premium-klasse, een dubbele vloerkelder met enorme opbergruimte, een hoog laadvermogen en een zorgvuldig uitgebalanceerd gewicht, de hoogwaardige verwarmings- en klimaattechniek, het visuele concept van de bestuurderscabine en last but not least de Carthago persoonlijkheid.

    Carthago c-compactline I: het slanke formaat

    Met een opbouwbreedte van slechts 2,12 meter verzekert de slanke Carthago c-compactline zich van een uitzonderlijke positie als premium camper onder de slanke integrale modellen: volwaardige dubbele bodem met AL-KO verlaagd chassis, superlichtgewicht constructie met een verrassend lage massa in rijklare toestand en alle kenmerken van het Carthago-DNA. Met de c-compactline richt Carthago zich op drie indelingen: de bijzonder compacte I 138 DB, die slechts 6,41 meter lang is met een tweepersoonsbed dwars achterin, de 6,67 meter lange I 141 LE met eenpersoonsbedden en Vario draaibare badkamer, en de I 143 LE met eenpersoonsbedden en combi-badkamer met deelbare ronde douche. Alle drie de varianten beschikken over de typische Carthago-kleedkamer met roomdivider-functie en het bekende royale bankstel.

    De c-compactline krijgt nog meer individualiteit door te kiezen tussen de twee stijlwerelden 'epic' en 'casablanca'. Beide zijn op maat gemaakt voor de slanke lichaamsbreedte. Het zorgt voor een eenvoudige bediening, zelfs op smalle wegen, en een laag gewicht van de integrale campers.

    Carthago c-tourer I: de allrounder voor veeleisende klanten

    Nu zes plattegronden, twee basisvoertuigen, twee stijlwerelden - de Carthago c-tourer I overtuigt met een grote keuze aan integraalcampers van 6,67 tot 7,65 meter lang. Nog een belangrijk argument: ondanks het volledige formaat, ondanks de hoogwaardige constructie met een volwaardige dubbele bodem en ondanks de uitgebreide uitrusting met een hefbed, kunnen tal van modellen tot een lengte van ongeveer zeven meter worden goedgekeurd voor een rijbewijs met een toelaatbaar totaalgewicht van 3,5 ton. Dat geldt ook voor het splinternieuwe model Carthago c-tourer I 145 RB LE, dat uitblinkt door maximaal reiscomfort bij minimale lengte en tal van nieuwe features van binnen en van buiten.

    Carthago chic c-line I: de instap in de Carthago liner premiumklasse

    Het vormt de stabiele ruggengraat van het grote merk Carthago: de chic c-line I opent de deur naar de fascinatie van de premiumklasse Carthago line. Wie Carthago zegt, zegt ook chic c-line I. Dat heeft te maken met comfort en kwaliteit, maar ook met fijne techniek, maar ook met een unieke veelzijdigheid. Zes plattegronden, de exclusieve "superieure" versies en de keuze tussen twee basisvoertuigen met twee en drie assen samen tot 20 modellen van 7,39 tot 8,78 meter lang. Daarnaast zijn er drie stijlwerelden en tal van andere individualiseringsmogelijkheden - een Carthago chic c-line I is net zo uniek als zijn bezitter.

    Carthago chic e-line I/s-plus I: het hoogtepunt van de Carthago Liner-klasse

    Ruimte is echte luxe – de dubbele serie Carthago chic e-line I/s-plus I biedt zowel royaal wooncomfort als enorme bergruimte in de dubbele vloerkelder. Wat chic e-line I/s-plus I gemeen heeft, is de elegante uitstraling zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant met twee stijlwerelden om uit te kiezen. Het basisvoertuig maakt het verschil: onder de chic e-line I bevindt zich een Fiat Ducato of een Mercedes-Benz Sprinter met voorwielaandrijving, AL-KO verlaagd chassis en twee of drie assen. De basis voor de chique s-plus I is de stoere Iveco Daily met krachtige achterwielaandrijving en dubbele banden. Het resultaat zijn in totaal elf integrale campers van topklasse met een lengte van 7,89 tot 8,99 meter en een toegestaan ​​totaalgewicht van 4,5 tot 6,7 ton.

    Carthago liner-for-two: pure luxe en comfort

    Het is een perfect voorbeeld van de innovatieve kracht van Carthago: de fascinerende Carthago liner-for-two met zijn unieke 4-kamerconcept op een relatief compacte voertuiglengte heeft zich met zijn unieke kenmerken onderscheiden in de eersteklas integrale campers voor koppels . De creatieve ontwikkelaars van het merk hebben de gebruikelijke camperindeling 180 graden gedraaid: vooraan boven de bestuurderscabine zweven elektrisch neerlaatbare eenpersoonsbedden, achterin bevindt zich een royale rondzitgroep met elektrisch uitschuifbaar tv-bed. Daartussen bevindt zich een extra brede kitchenette en een comfortabele ruime badkamer met kleedkamer en grote kledingkast. Verfijnde details zoals een extra, ruime zitplaats voor werk en vrije tijd in de cockpit of het elegante aanrechtblad als scheidingswand met geïntegreerde pantry en een schuifdeur in tegengestelde richting zetten ook de norm. De Carthago liner-for-two is verkrijgbaar in twee lengtes van ongeveer 7,8 en 8,5 meter op basis van de Ducato met AL-KO verlaagd chassis en enkele of tandemas en op de Iveco Daily.

    Carthago c-tourer T/chic c-line T: de premium halfintegraal

    Ook geïnteresseerden in halfintegrale campers hoeven de kwaliteit en het comfort van Carthago niet te missen. Met de c-tourer T en chic c-line T heeft Carthago twee series premium halfintegralen voor u klaar staan. De Carthago c-tourer T is de instap in de Carthago premiumklasse. Het is de goedkoopste manier om met een Carthago te rijden. Met vijf indelingen en de keuze tussen de basisvoertuigen Ducato en Sprinter is er een breed aanbod om uit te kiezen. Altijd aanwezig: de typische Carthago-kenmerken zoals het AL-KO verlaagde chassis, de volwaardige dubbele bodem en de hoogwaardige opbouw- en meubeltechniek.

    Dit alles vormt ook de basis voor de exclusieve Carthago chic c-line T. Twee indelingen, twee basisvoertuigen - een aanbod op maat voor de topklasse onder de halfintegraalcampers.

    Ook de Carthago T-modellen voldoen aan de waardebelofte van het Carthago premium-DNA - de garantie voor comfortabel en veilig reizen en het bijna spreekwoordelijke hoge waardebehoud van een Carthago.

    Meer info: www.cathago.com


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug van de bergen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    30-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Let op het caravan gewicht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Let op het gewicht.

    Een caravan laden is geen kunst, het is alleen wat oplettendheid. Probeer al de spullen die u wil meenemen te wegen. Tel dit gewicht bij het ledig gewicht van de caravan dat mag niet hoger zijn dan de MTM van de caravan.

    Eerst en vooral zorg dat je niet te veel inlaad, ten tweede de lading goed verdelen, de zwaarste voorwerpen zoveel mogelijk boven de as(sen) leggen. Best geen zware voorwerpen achterin leggen dat kan aanleiding tot slingeren geven. Zeker als een watertank ver naar achter ingebouwd is. Ze ledig meenemen is gewicht besparend, of wel moet ze vol zijn. Het water in een halfvolle tank kan door de deining van de caravan over en weer beginnen te klotsen en een bron zijn van slingeren. In bijna alle Europese landen doet de politie gewicht controles langs de wegen. Te zwaar op de weegschaal kan een hap uit het vakantie budget zijn. De boete moet meestal direct met bar geld worden betaald.

     

    Te zwaar wat kan het kosten?

    Wanneer te veel overgewicht is kan men het voertuig vast leggen tot de lading verminderd is. Mogelijk moet men daarna naar een keuringstation

    België  110 tot 330 €

    Frankrijk 125 tot 750 €

    Italië 41 tot 1.697 €

    Kroatië vanaf 40 €

    Luxenburg 74 tot 5.000 €

    Nederland 130 tot 850 €

    Oostenrijk per 2% overlading 36 €

    Portugal 60 tot 300 €

    Spanje 300 tot 4.600 €

    Zwitserland 85 tot 170 €


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    27-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het loont om naar de top te rijden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een knappe Laika Ecovip L 3009

    Laika Ecovip L 3009

    Buiten de knappe Kreos heeft Laika nu ook zijn Ecovip een nieuw kleedje gegeven. Bij merkelijke verandering behoort zeker de dubbele bodem en nog enkele details.

    De Ecovip is te vinden tussen de eenvoudige Kosmos en de luxueuze Kreos. Voor de klant is er keuze tussen integrale, halfintegrale en buscampers. De 8 opbouwlengtes liggen tussen de 6.97 en de 7,0 m allen met overbekende inrichtingen. Fiat Ducato met verlaagd chassis en een 140 pk sterke dieselmotor levert de basisvoertuigen. Als optie kunnen andere motoren of versnellingsbakken bekomen worden. Zelfs kan het MTM  kan oplopen tot max 4.400 kg. De prijzen beginnen rond de 85.000 euro.

     Voor de wanden gebruikt de fabrikant 34 mm dikke sandwich panelen met aluminium plaat aan de buitenkant. De binnenvloer is 42 mm dik terwijl de onderste bekleed met polyester 16 mm dik is. Het 38 mm dik dak is beschermd met hagelbestendig materiaal. Een kloeke Hartal deur met venster, dubbele vergrendeling en afstandsbediening sluit de wooncel af. Achteraan heeft de garage met geïsoleerde bodem twee deuren. Het front in kunststof is tamelijk vlak uitgevoerd en heeft een rode lichtbalk over heel de breedte van de kampeerauto. Vooraan past het koetswerk perfect aan de stuurcabine en heeft de snoet boven de stuurhut een groot panoramisch dakluik.

    De halfintegrale Ecovip L 3009 is eigenlijk ontworpen voor een koppel. Maar hij kan worden geleverd met een optioneel hefbed in de stuurcabine. Voor alle zekerheid heeft de L-zitbank van de zitgroep twee veiligheidsgordels zodat men alvast met vier op stap kan. Achter de zitgroep met de ronde tafel hebben de ontwerpers de natte cel getekend met er tegen over de keuken en achteraan de slaapkamer met twee enkele bedden.

    Dank zij de verwarmde geïsoleerde bodem is de binnen vloer van de Ecovip L 3009

    volledig vlak, dus geen vervelende soms gevaarlijke op- en afstapjes. De stahoogte is 2,05 m wat een ruimtelijk gevoel geeft. De versierde wanden van enkele meubels verhogen dit effect nog een beetje. Bij avond als de dimbare LED verlichting brandt is het er beslist aangenaam vertoeven.

    Witte bovenkastdeuren maken een chique contrast met het donkere hout decor van het meubilair. Zoals tegenwoordig bij de meeste kampeerauto’s hebben de deuren van de bovenkasten geen handgrepen meer wel een drukslot sluiting. Het textiel straalt een hoogwaardige flair uit, als optie kan men echt leder bekomen. Een deur sluit de slaapkamer van het woongedeelte af. In de slaapkamer maken de bedden van 2,0 m lang het dak van de garage. Koudschuim matrassen op lattenbodems waarborgen een zalig slaapcomfort. Met twee trapvormige opbergvakken komt men gemakkelijk in de bedden. Een mooi decor vormt de achterwand met bovenkasten, aan de zijkanten zijn open legplanken met stootrand. Onder de voeteinden van de bedden zijn kleerkasten.

    Keuken en badkamer  

    Erg groot is de keuken niet, voor twee zwervers en geen overdreven keukengerief zal ze wel voldoen. In het aanrecht zijn drie kookvuren met elektrische ontsteking, spoelbak en een klein stukje als werkblad. Het uitklapbaar plankje aan de linkerkant is goed om iets op te zetten maar niet om aan te werken. Onderaan zijn twee brede laden, aan de rechterkant staat een 137 l absorptie koelkast. Een afzuigkap blaast de keukengeurtjes snel naar buiten.

    De badkamer is ook een knap stukje vakwerk. Afsluiting van de douche gebeurt met een stabiele tweevoudige acrylglazen deur. Het draaibare wc staat gebruiksvriendelijk opgesteld maar wel een beetje in de weg als men bij het wastafeltje nodig is.

    Verdeeld over het interieur zijn er genoeg 230 volt stopcontacten en enkele voor USB’s. Licht is overal voldoende en goed verdeeld, met de Truma C 6 zal men zeker geen koude lijden tijdens de wintermaanden.

     Samengevat

    Laika heeft naam gemaakt als fabrikant van degelijke en goed uitgeruste kampeerauto’s. De nieuwe Ecovip L 3009 voldoet er eveneens aan. Zowel de constructie van de opbouw als de afwerking bevinden zich op een hoog niveau. Het meubilair is met degelijke materialen vakkundig in mekaar gezet.        De grotendeels dimbare verlichting is doordacht geïnstalleerd en geeft bij avond een aangename sfeer. Wie de Ecovit L 3009 aanschaft en slechts met 2 op stap gaat zal met het totaal gewicht van 3.500 kg waarschijnlijk geen probleem hebben. Laat je het hefbed plus nog een aantal toebehoren inbouwen, reist een kind (of andere persoon) mee zal de 3.500 kg maximaal toegelaten gewicht niet volstaan. Laika biedt mogelijkheden om het MTM te verhogen tot 3.650 – 4.250 en 4.400 kg.

    Technische gegevens

    Basis voertuig: Fiat Ducato met laag chassis

    Motor: Turbo Diesel 140 Pk

    MTM: 3.500 kg

    Leeg gewicht: 2.975 kg

    Afmatingen

    L X B X H:  6,99 x 2,25 x 2,96 m

    Bedden: 1,96 x 0,82 m

           2,0 x 0,82 m

    Prijs: ongeveer vanaf 85.000 euro

    Meer info www.laika.it

     


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    25-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Genieten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caravelair heeft veel nieuws voor 2024

    Caravelair komt komend jaar met veel nieuws op de markt!

     

    De Franse caravanproducent Caravelair heeft afgelopen seizoen uitstekende zaken gedaan.

    Ondank een wat sputterende economie zit kamperen nog steeds in de lift en daar heeft de  caravanmarkt uiteraard voordeel van. De verkopen van Caravelair zijn op het moment prima te noemen, mede door een uitgekiend programma van betaalbare en lichtgewicht caravans.

    Toch heeft de caravanfabrikant besloten om niet op haar lauweren te gaan rusten, maar het gehele programma te moderniseren zodat een nieuwe generatie caravans weer een aantal jaar up to date zal zijn.

    Het aantal modelseries gaat terug van 4 naar 3 series:

    de Alba,

    de Sport Line (een combinatie van de huidige Alba Style en Antares Titanium)

    en de Exclusive Line (op het niveau van de 2023 Artica serie).

    ALBA serie:

    De Alba serie komt in 5 indelingen: 4 ervan kenden we al in 2023 (390, 400, 426 en 466) en als vijfde komt daar de 472 indeling (uit de 2023 Alba Style serie) bij.

    De caravans krijgen een nieuwe buitendecoratie, en de witte zijwanden bestaan voortaan ook uit polyester in plaats van aluminium, waarbij meteen ook de isolatie is opgeschaald naar het IRP-systeem.

    De bekleding blijft gelijk aan het afgelopen seizoen. Het interieur blijft op details na gelijk.

    Er zijn 2 pakketten te bestellen:

    Safety Pack: AKS stabilisator, schokbrekers en reservewiel.

    Cosy Pack: Serviceluik (100 x 40 cm), groot dakluik (70 x 50 cm), dik matras, hordeur, extra led spotjes en extra led strips.

    SPORT LINE serie:

    De nieuwe Sport Line serie komt in de Sydney bekleding uit de Antares Titanium en heeft een nieuwe kleurstelling van de bovenkastjes en vloerzeil.

    Buiten vinden we een nieuwe striping op de grijze buitenwanden.

    Het Safety Pack en Cosy Pack van de ALBA serie behoren hier tot de standaarduitrusting, ook heeft de Sport-Line standaard een Shower Pack: een boiler, een vaste watertank van 50 liter en een douchegordijn en handdouche.

    De serie bestaat uit 4 indelingen, elk met een tweepersoons vast bed of twee enkele bedden. Ook is er een familie-indeling geschikt voor 6 personen met achterin een stapelbed.

    EXCLUSIVE LINE serie:

    De Exclusive Line serie is een doorontwikkeling van de Artica, maar dan met een veel mooiere body in combinatie met tevens een nieuwe buitendecoratie.

    Alle modellen krijgen standaard een sky-view panoramaraam en hebben de zitgroep voorin. Ook de bekleding is nieuw.

    De standaarduitrusting ligt op een nog hoger niveau dan de Sport-Line, met onder andere buitenaansluitingen voor douche en gas, elektrische opstap, aansluiting voor direct water vanaf de kraan, tv-aansluiting en accuvoorbereiding.

    Ook hebben deze modellen standaard de Truma Combi 4 boiler en een gedeelde douche-toiletruimte af te scheiden door middel van vouwdeuren. De ruimte heeft ook een fraaie klapwastafeloplossing om comfortabel te kunnen douchen.

    De modellen zijn verder nog uit te breiden met een Pack Arctic, bestaande uit elektrische vloerverwarming en een Truma Combi 6 op gas en elektra in plaats van de Combi 4.

    De serie bestaat uit 3 indelingen: allemaal met een vaste slaapplaats, twee enkele bedden of een tweepersoonsbed. Dit allemaal in combinatie met een grote rondzit en een keuken met 150 liter compressorkoelkast.

    De basisserie van Caravelair, de Alba is verkrijgbaar vanaf € 17.990,-, de Sport Line begint bij € 24.490,-, en de Exclusive Line  start bij € 32.490,-.

    De prijzen zijn All-in, dus inclusief 21% BTW, kentekenbewijs, verwijderingsbijdrage, transport naar de dealer en kosten rijklaar maken.

    Caravelair geeft op alle modellen 3jaar fabrieksgarantie en 7 jaar garantie op vochtinwerking.

    Meer info: www.caravelair.nl


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    24-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alpanzicht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe halfintegrale Ecovip L 3009 van Laika

    Laika Ecovip L 3009

    Buiten de knappe Kreos heeft Laika nu ook zijn Ecovip een nieuw kleedje gegeven. Bij merkelijke verandering behoort zeker de dubbele bodem en nog enkele details.

    De Ecovip is te vinden tussen de eenvoudige Kosmos en de luxueuze Kreos. Voor de klant is er keuze tussen integrale, halfintegrale en buscampers. De 8 opbouwlengtes liggen tussen de 6.97 en de 7,0 m allen met overbekende inrichtingen. Fiat Ducato met verlaagd chassis en een 140 pk sterke dieselmotor levert de basisvoertuigen. Als optie kunnen andere motoren of versnellingsbakken bekomen worden. Zelfs kan het MTM  kan oplopen tot max 4.400 kg. De prijzen beginnen rond de 85.000 euro.

     

     Voor de wanden gebruikt de fabrikant 34 mm dikke sandwich panelen met aluminium plaat aan de buitenkant. De binnenvloer is 42 mm dik terwijl de onderste bekleed met polyester 16 mm dik is. Het 38 mm dik dak is beschermd met hagelbestendig materiaal. Een kloeke Hartal deur met venster, dubbele vergrendeling en afstandsbediening sluit de wooncel af. Achteraan heeft de garage met geïsoleerde bodem twee deuren. Het front in kunststof is tamelijk vlak uitgevoerd en heeft een rode lichtbalk over heel de breedte van de kampeerauto. Vooraan past het koetswerk perfect aan de stuurcabine en heeft de snoet boven de stuurhut een groot panoramisch dakluik.

    De halfintegrale Ecovip L 3009 is eigenlijk ontworpen voor een koppel. Maar hij kan worden geleverd met een optioneel hefbed in de stuurcabine. Voor alle zekerheid heeft L-zitbank van de zitgroep twee veiligheidsgordels zodat men alvast met vier op stap kan. Achter de zitgroep met de ronde tafel hebben de ontwerpers de natte cel getekend met er tegen over de keuken en achteraan de slaapkamer met twee enkele bedden.

    Dank zij de verwarmde geïsoleerde bodem is de binnen vloer van de Ecovip L 3009

    volledig vlak, dus geen vervelende soms gevaarlijke op- en afstapjes. De stahoogte is 2,05 m wat een ruimtelijk gevoel geeft. De versierde wanden van enkele meubels verhogen dit effect nog een beetje. Bij avond als de dimbare LED verlichting brandt is het er beslist aangenaam vertoeven.

    Witte bovenkastdeuren maken een chique contrast met het donkere hout decor van het meubilair. Zoals tegenwoordig bij de meeste kampeerauto’s hebben de deuren van de bovenkasten geen handgrepen meer wel een drukslot sluiting. Het textiel straalt een hoogwaardige flair uit, als optie kan men echt leder bekomen. Een deur sluit de slaapkamer van het woongedeelte af. In de slaapkamer maken de bedden van 2,0 m lang het dak van de garage. Koudschuim matrassen op lattenbodems waarborgen een zalig slaapcomfort. Met twee trapvormige opbergvakken komt men gemakkelijk in de bedden. Een mooi decor vormt de achterwand met bovenkasten, aan de zijkanten zijn open legplanken met stootrand. Onder de voeteinden van de bedden zijn kleerkasten.

     Keuken en badkamer  

    Erg groot is de keuken niet, voor twee zwervers en geen overdreven keukengerief zal ze wel voldoen. In het aanrecht zijn drie kookvuren met elektrische ontsteking, spoelbak en een klein stukje als werkblad. Het uitklapbaar plankje aan de linkerkant is goed om iets op te zetten maar niet om aan te werken. Onderaan zijn twee brede laden, aan de rechterkant staat een 137 l absorptie koelkast. Een afzuigkap blaast de keukengeurtjes snel naar buiten.

    De badkamer is ook een knap stukje vakwerk. Afsluiting van de douche gebeurt met een stabiele tweevoudige acrylglazen deur. Het draaibare wc staat gebruiksvriendelijk opgesteld maar wel een beetje in de weg als men bij het wastafeltje nodig is.

    Verdeeld over het interieur zijn er genoeg 230 volt stopcontacten en enkele voor USB’s. Licht is overal voldoende en goed verdeeld, met de Truma C 6 zal men zeker geen koude lijden tijdens de wintermaanden.

    Samengevat

    Laika heeft naam gemaakt als fabrikant van degelijke en goed uitgeruste kampeerauto’s. De nieuwe Ecovip L 3009 voldoet er eveneens aan. Zowel de constructie van de opbouw als de afwerking bevinden zich op een hoog niveau. Het meubilair is met degelijke materialen vakkundig in mekaar gezet.        De grotendeels dimbare verlichting is doordacht geïnstalleerd en geeft bij avond een aangename sfeer. Wie de Ecovit L 3009 aanschaft en slechts met 2 op stap gaat zal met het totaal gewicht van 3.500 kg waarschijnlijk geen probleem hebben. Laat je het hefbed plus nog een aantal toebehoren inbouwen, reist een kind (of andere persoon) mee zal de 3.500 kg maximaal toegelaten gewicht niet volstaan. Laika biedt mogelijkheden om het MTM te verhogen tot 3.650 – 4.250 en 4.400 kg.

    Technische gegevens

    Basis voertuig: Fiat Ducato met laag chassis

    Motor Turbos: Diesel 140 Pk

    MTM: 3.500 kg

    Leeg gewicht: 2.975 kg

    Afmatingen

    L X B X H  6,99 x 2,25 x 2,96 m

    Bedden: 1,96 x 0,82 m

           2,0 x 0,82 m

    Prijs: ongeveer vanaf 85.000 euro

     Meer info www.laika.it 




    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dat is vakantie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    20-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe Sterckeman caravans

    Sterckeman introduceert twee nieuwe modelseries!

    Een caravanmerk met degelijke lichtgewicht caravans voor een aantrekkelijke prijs, dat is waar Sterckeman voor staat. Niet zo verwonderlijk dus, dat Sterckeman een trouwe groep klanten heeft.

    De afgelopen twee seizoenen hebben steeds meer caravanners het merk ontdekt. Geen reden voor Sterckeman om stil te staan maar komend jaar juist behoorlijk uit te pakken.

    Het aantal modelseries gaat terug van 4 naar 3 series:

    de Easy,

    de Sport Edition (een combinatie van de huidige Easy Comfort en Starlett Graphite)

    en de Open Edition (op het niveau van de 2023 Evolution serie).

    Easy serie:

    De Easy serie komt in 4 indelingen waarbij 3 ervan geschikt zijn voor stellen: de 390 CP, 420 CP en de 472 LJ. Er is ook een familie-indeling met een vast tweepersoonsbed aan de voorzijde een zit in het midden met daar tegenover de keuken en aan de achterzijde een stapelbed die ook van buiten bereikbaar is door de grote garagedeur, makkelijk om grote spullen op te bergen. Dit wordt de Easy 470 PE.

    De caravans krijgen een nieuwe buitendecoratie, en de witte zijwanden bestaan voortaan ook uit polyester in plaats van aluminium, waarbij meteen ook de isolatie is opgeschaald naar het veel betere IRP (isolatie)-systeem.

    De bekleding blijft gelijk aan het afgelopen seizoen. Het interieur blijft op details na gelijk.

    Er zijn 2 pakketten te bestellen:

    Safety Pack: AKS stabilisator, schokbrekers en reservewiel.

    Cosy Pack: Serviceluik (100 x 40 cm), groot dakluik (70 x 50 cm), dik matras, hordeur, extra led spotjes en extra led strips.

    De Sport Edition serie komt in de huidige Sydney bekleding en heeft een nieuwe kleurstelling van de bovenkastjes en een nieuw vloerzeil.

    Buiten vinden we een nieuwe buitendecoratie op de grijze buitenwanden die veel lijkt op de huidige Graphite striping.

    Het uitrustingsniveau ligt ruim boven de Easy serie want het Safety Pack en Cosy Pack zijn hier standaard gemonteerd, ook heeft de Sport-Edition standaard een boiler, een vaste watertank van 50 liter en een douche pakket (gordijn en handdouche).

    De Sport Edition komt in vier indelingen elk met een tweepersoons vast bed of twee enkele bedden. Ook is er een nieuwe familie-indeling geschikt voor 6 personen met achterin een stapelbed.

    De Sport Edition 492 LJ, de caravan met twee enkele bedden, heeft zelfs de mogelijkheid om deze om te bouwen tot een groot “king size” bed. 

    De Open Edition serie is de opvolger van de Evolution maar dan met een veel mooiere body in combinatie met de sportieve 2023 Graphite striping.

    Alle modellen krijgen standaard een sky-roof. 

    De bekleding is nieuw en de standaarduitrusting ligt op een nog hoger niveau dan de Sport-Edition, met onder andere buitenaansluitingen voor douche en gas, elektrische opstap, aansluiting voor direct water vanaf de kraan, tv-aansluiting en accuvoorbereiding.

    Ook vindt u in deze modellen standaard de Truma Combi 4 en een gedeelde douche-toiletruimte af te scheiden d.m.v. vouwdeuren. De ruimte heeft ook een fraaie klapwastafeloplossing om comfortabel te kunnen douchen. 

    De serie bestaat uit 2 indelingen: één met een vast tweepersoonsbed en één met twee enkele bedden. Beide modellen hebben een rondzit aan de voorzijde zodat optimaal van het licht uit het panoramisch dakraam kan worden genoten.

    De Easy serie is geprijsd vanaf € 17.990,-. De Sport Edition serie start vanaf € 24.490,-. De 2 Open Edition indelingen zijn verkrijgbaar vanaf € 32.490,-.

    De prijzen zijn All-in, dus inclusief 21% BTW, kentekenbewijs, verwijderingsbijdrage, transport naar de dealer en kosten rijklaar maken.

    Sterckeman geeft op alle modellen 3jaar fabrieksgarantie en 7 jaar garantie op vochtinwerking.

    Sterckeman caravans worden in Nederland geïmporteerd door Caravan Trading Europe B.V.

    Meer info: www.sterckeman.nl






    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    19-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe Ford Transit

    Ford Pro verhoogt de productiviteit met nieuwe digitale functies en verbeterde technologie die in 2024 naar Ford Transit komen

     

    • Ford Pro in Europa kondigt grote upgrade aan in digitale mogelijkheden voor zijn Transit- en E-Transit-bedrijfsvoertuigen, beschikbaar voor klanten in 2024

     

    •          Verbeteringen voegen 5G-connectiviteit, Ford Power-Up draadloze updates, een 12-inch touchscreen en het nieuwe Delivery Assist en Upfit Integration System toe aan Ford Pro's ecosysteem van productiviteitsverhogende software en diensten 

     

    • Opgewaardeerde vooras, nieuwe achttraps automatische transmissie en lichter chassis helpen het laadvermogen te maximaliseren en de handling, prestaties en efficiëntie van het voertuig te verbeteren

     

    • De 2024 Transit- en E-Transit-modellen, die later deze zomer kunnen worden besteld, zijn volledig geïntegreerd met het productiviteitsverhogende laad-, software- en onderhoudsaanbod van Ford Pro

    DUNTON, VK, 18 juli 2023 – Ford Pro in Europa kondigt vandaag aanzienlijke voertuigprestaties en productiviteitsverhogende upgrades aan die in 2024 naar Transit komen – 's werelds best verkochte vrachtauto – 1 die is ontworpen om bedrijven te helpen meer te doen en hun activiteiten te optimaliseren.

     

    De Ford Transit- en E-Transit-modellen krijgen een uitgebreide stap omhoog in standaard connectiviteitsfuncties en Ford Power-Up draadloze updatemogelijkheden. Nieuwe software vereenvoudigt aftermarket-conversies en automatiseert repetitieve taken voor bezorgers die vaak 150 druppels per dag kunnen maken. Chassisverbeteringen en een achttraps automatische transmissieoptie verhogen het laadvermogen en verbeteren de prestaties, handling en efficiëntie van het voertuig. 

     

    "Als europa's verkoopleider voor bedrijfsvoertuigen gedurende acht opeenvolgende jaren, stoppen we nooit met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden om de productiviteit van onze klanten te helpen verhogen", aldus Hans Schep, general manager, Ford Pro, Europa. "We werken hand in hand met onze klanten om de uitdagingen waarmee ze worden geconfronteerd te begrijpen en samen nieuwe oplossingen te creëren. Deze nieuwe innovaties verbeteren de digitale functies, hardware en het ondersteunende Ford Pro-ecosysteem van Transit om onze klanten een nieuw niveau van productiviteit te bieden."

     

    Verbeterde technologie als standaard


    Om klanten van alle roepingen te helpen de productiviteitsvoordelen van geconnecteerde bedrijfsvoertuigen te behalen, blijft Ford Pro de digitale mogelijkheden van zijn Transit- en E-Transit-bedrijfswagenportfolio uitbreiden. Nieuwe functies voor 2024 in Europa zijn onder meer:

     

    • SYNC 4 communicatie- en informatiesysteem, 3 ondersteund door een 12-inch centraal gemonteerd touchscreen en 8-inch digitaal instrumentenpaneel voor een op de bestuurder gerichte, intuïtieve cabine, met Connected Navigation 4 voor realtime verkeersinformatie om bestuurders te helpen routes te plannen en op schema te blijven ,
    • Ford's nieuwste 5G-modem, 5, die supersnelle connectiviteit biedt met de slimme technologieën van Transit met Ford Power-Up draadloze updates voor productiviteitsverbeteringen in voertuigen zonder een reis naar de dealer

     

    • Nieuwe Delivery Assist-technologie 6 – beschikbaar op E-Transit- en Transit-modellen met lange wielbasis en automatische transmissie – die repetitieve beveiligingstaken automatiseert voor bezorgers die vaak tot 150 druppels per dag maken en tot 20 seconden na elke levering scheren. Als u overschakelt naar Park, wordt de motor gestopt, worden de waarschuwingslichten en het alarm geactiveerd en worden alle deuren vergrendeld die de bestuurder niet gebruikt om de cabine te verlaten of toegang te krijgen tot pakketten. Door het rempedaal in te drukken, wordt de motor opnieuw gestart en worden de alarmlichten gedeactiveerd

     

    • Ford Pro's Upfit Integration System, waarmee bestuurders aftermarket geïnstalleerde apparatuur kunnen bedienen via digitale knoppen op het standaard touchscreen in de cabine en ook koppelingen maken met Ford Pro-softwarepakketten voor bewaking op afstand - bijvoorbeeld om de temperatuur te volgen in gekoelde voertuigen met geneesmiddelen of voedsel en drank waar een ononderbroken koelketen essentieel is

    Ontworpen voor betere prestaties, efficiëntie en mogelijkheden

     

    Een uitgebreide reeks geavanceerde rijhulpsystemen voor bestuurders- en vrachtveiligheid wordt standaard voor 2024 op Transit, inclusief Pre-Collision Assist met Autonomous Emergency Braking, Lane Keeping Alert & Aid en Intelligent Speed Assist. 6 rijhulppakketten omvatten een dodehoekinformatiesysteem met Cross Traffic Alert, intelligente adaptieve cruise control met rijstrookcentrering en Stop & Go, en Auto Park Assist met een 360-gradencamera om bestuurders extra gerust te stellen en kan helpen de uitvaltijd, reparatie- en verzekeringskosten voor operators te verminderen. 

    Het 2024-model introduceert een nieuwe achttraps automatische transmissieoptie voor voorwielaangedreven Transits om de prestaties, efficiëntie en laadcapaciteit te verbeteren. 2 De nieuwe transmissie maximaliseert het vermogen met maximaal 4.250 kg GVM en 6.000 kg GTM 7 – een toename van respectievelijk 700 kg en 1.750 kg.

     

    Nieuwe wielnaaf- en remsystemen verminderen het gewicht met maximaal 27 kg, afhankelijk van de voertuigconfiguratie. Het ontwerp maakt het ook mogelijk om de remmen gemakkelijker te vervangen, waardoor de onderhoudstijd met maximaal twee uur wordt verkort bij het vervangen van alle vier de schijven. Nieuwe 16-inch wielen worden standaard in het 2024-model.

     

    Een nieuw heavy-duty Gross Axle Weight Rating-pakket is nu ook beschikbaar voor voorwielaangedreven modellen, waardoor het maximumgewicht van de vooras wordt verhoogd van 1.850 kg naar 2.000 kg om het conversiepotentieel te vergroten en tijd en moeite te besparen voor machinisten door de vraag naar lastverdeling te verminderen. Ford Pro verwacht dat dit vooral ten goede zal komen aan toepassingen zoals paardenboxen of diepladers die gemakkelijke toegang tot de laadruimte en een hoog laadvermogen vereisen.

     

    De nieuwste Transit- en E-Transit-modellen zijn later deze maand beschikbaar voor klantbestelling en gaan volgend jaar in productie, met leveringen die vanaf de zomer van 2024 worden verwacht. Sinds zijn lancering in 2022 is de Ford E-Transit een duidelijke leider geworden in het EV-segment van twee ton, goed voor meer dan 50 procent van alle elektrische voertuigen die in Europa in zijn klasse worden verkocht. 


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    18-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe Aero up 530 van Dethleffs

    Dethleffs Aero up 530 ER

    De fabrikant uit Isny heeft de Aero reeks met 3 types uitgebreid. Wij bekeken de Aero up 530 ER met boven de zitgroep een tweepersoons hefbed. De slaapkamer met enkele bedden vooraan kan men afsluiten.  Samen met de omgebouwde zitgroep achterin en het hefbed heeft zes volwaardige slaapplaatsen. Komt daarbij nog een grote keuken en veel bergruimte kunnen we met zijn 6 m binnen lengte en 2,3 m breedte van een ruime caravan spreken.

    De nieuwelingen zijn nauwelijks van hun reeds bekende broers te onderscheiden zelfs al is hij langs buiten iets hoger. Die verhoging is nodig om het hefbed te  instaleren en nog genoeg stahoogte over te hebben onder het hefbed. Het eenvoudig maar modern uitgevoerd interieur is in drie uitvoeringen te bekomen. In standaard uitvoering kost de Aero up 530 ER net geen 30.000 euro wat redelijk is voor zulk een grote caravan. Wil men hem uitrusten met de aangeboden pakketten kan de prijs met een kleine 9000 euro oplopen.

     Het type dat wij bekeken was uitgerust met enkele pakketten waaronder gladde buitenplaat en alu velgen wat een chique   uitzicht geeft. Daarbij nog een 60 cm brede buitendeur met venster en enkele fijne decor stukken op de flanken kom je zeker niet ongemerkt op een camping. Het dak heeft een hagelbestendige buitenplaats. Achter- en voorfront zijn om ze een sierlijke vorm te kunnen geven uit kunststof vervaardigd. De dissel koffer is goed bereikbaar om de 27 kg gasflessen te herbergen. Het deksel heeft een busklep systeem, sluit goed af laat geen water binnen net zoals de andere kofferdeksel in de zijwanden. De rangeergrepen zijn in een kleine verzinking van het front goed geplaatst. Grote ramen rondom zorgen voor voldoende ventilatie

    Lichtgrijs is de dominerende kleur van het interieur. Bovenkastdeuren zijn vlak staan wat schuin en hebben geen handgrepen wat tegenwoordig in is, stevige metalen scharnieren waarborgen een lang leven. Druksloten houden de deuren dicht. Comfortabele kussens zowel voor de rug als voor de zittingen hebben dezelfde kleur als de kastdeuren. Onder het hefbed boven de zitgroep zijn 4 spots, zij moeten min of meer het dakluik vervangen tijdens donkere dagen. Met de groten in de hoogte regelbare tafel heeft men voldoende plaats voor de tassen en borden voor het gezin. Onder het bed hangen de wat kleinere bovenkasten. In de zitbanken heeft men meer dan voldoende bergruimte. Via de brede doorgang met rechts de keuken en links de badkamer, koelkast en kleerkast komen we in de slaapkamer. Twee enkele bedden van zo maar eventjes 2,05 m lang en 0,88 m breed zijn voor de huidige grote bewoners een luxe. Op de zeven zone matrassen gedragen door een lattenbodem is het zalig slapen. Wel een beetje oppassen met de grote koffers onder de bedden. Geen te zware kampeerzaken inleggen want dat beïnvloed sterk de druk op de dissel en kogel. Rondom zijn schuine bovenkasten met redelijk grote inhoud. De wand aan het hoofdeinde heeft men vlak gehouden met twee in textiel uitgevoerde hangzakken tegen de wand en twee verschuifbare zwanenhals lampen.

    Keuken

    Vlak naast de buitendeur staat de knappe en modern getekende keuken met lichtgrijs gekleurde voorfronten, omgeven door houten kaders. Drie brede laden, de smalle flessenkast plus de twee deuren  bovenkast zijn ruim voldoende voor het keukengerief van een gezin. In het witte 1,33 m brede aanrecht zijn drie kookvuren en spoelbak geïnstalleerd.  Allen met zwart glazen platen af te dekken, achteraan is een acrylwand wat de keuken een chique effect geeft. Een venster en dakluik voeren keuken  geurtjes en dampen snel af. Aan de overkant houdt een 142 l Thetford koelkast de drankjes en voeding fris.

    Sanitair

    Hoewel het sanitair knap afgewerkt is had men die 4 open vakken toch beter een deurtje gegeven. Misschien heeft het iets met de prijs te maken het is tenslotte een instapmodel. Over de volle breedte onder het venster is een legplank met onderaan een kast en aan de rechterkant een waskommetje in witte kunststof. De draaibare wc staat gebruiksvriendelijk opgesteld. Lange benen geen probleem, armen hebben echter wat minder bewegingsvrijheid. Om te douchen kan men beter naar de douche inrichting van de camping gaan. Naast de badkamer is de koelkast geïnstalleerd gevolgd door een brede kleerkast.

    Al zijn er geen lange stroken onrechtstreeks licht en hier en daar nog wat LED fantasietjes op de juiste plaatsen is voldoende licht voorzien. Stopcontacten zijn geplaatst waar nodig is, USB contacten zijn aanwezig. Verder geen overdreven luxe de Aero up is een instap model maar op het eerste zich is er toch weinig van te merken.

     Samen gevat

    De nieuwe Detleffs Aero up 530 ER mag zowel van buiten als van binnen gezien worden. Hij geeft helemaal niet de indruk van een instapmodel te zijn. Het interieur is modern en keurig afgewerkt. Vlakke deuren aan de schuine bovenkasten geven een ruimtelijk gevoel. Hij is geschikt voor een paar dat van veel bewegingsruimte houdt, hebben ze echter 4 kinderen voor hen is ook plaats genoeg en volwaardige zit – en slaapplaatsen. Kan men zich het veroorloven laat een paar pakketten door de fabrikant installeren. Het kost iets meer maar ze bieden meer comfort en luxe.

    Meer info www.dethleffs.de

    Technische gegevens.

    L X B X H  7,73 x 2,3 x 2,61 m

    Lengte interieur 6,0 m

    Leeg gewicht 1480 kg (standaard uitvoering)

    MTM 1800 kg

    Bedden enkele  2 – 2,05 x 0,88 m

           Hefbed 2,0 x 1,44 m

           Ongebouwde zitgroep 2,13 x 1,55 m

    Standaard prijs, ongeveer 29.000 euro.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    14-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws van Webasto
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     In Düsseldorf zijn voor het eerst twee nieuwe op het dak gemonteerde airconditioners van Webasto met variabele compressoren te zien. Daarnaast zal de thermische expert een efficiënte totaaloplossing voor e-campers laten zien, evenals een retrofit-oplossing op brandstof om het bereik van elektrisch aangedreven campers uit te breiden.

    De twee op het dak gemonteerde airconditioners Cool Top Trail 28V en Cool Top Trail 36V breiden het productassortiment uit tot in totaal zeven systemen voor verschillende voertuiggroottes en bestemmingen. De compacte units koelen met een vermogen van 2,8 of 3,6 kilowatt (kW) en kunnen ook voor extra verwarming zorgen. Ze worden gebruikt bij buitentemperaturen tussen -5 en +50 graden Celsius. Uitgerust met een nieuwe compressor met variabel toerental, genereren de airconditioningsystemen geen piekstromen tijdens de opstartfase.

    Tijdens bedrijf past het stroomverbruik zich automatisch aan de vereiste verwarmings- of koelcapaciteit aan. Een Eco1- en een Eco2-functie kunnen het stroomverbruik verlagen tot respectievelijk ongeveer 70 en 40 procent van de nominale waarde. Zodra de doeltemperatuur in het voertuig is bereikt, kan deze lange tijd constant worden gehouden met weinig energie en lage geluidsniveaus - wat vooral 's nachts voordelig is. Als het voertuig niet is aangesloten op walstroom, beschermt het lagere verbruik de alternatieve stroombron bestaande uit batterij en omvormer.

    De Cool Top Trail 28 V en 36V verbruiken respectievelijk tot 5,0 en 6,4 ampère bij nominaal gebruik. Met 21,5 en 22,3 centimeter zijn ze erg plat. Dankzij het gebruik van UV-gestabiliseerd polypropyleen wegen de systemen slechts 34,9 en 41,9 kilogram en zijn ze extreem robuust. Naast ontvochtigings-, timer-, slaap- en ecofuncties is er een turbomodus die het interieur bijzonder snel koelt. De twee nieuwe airconditioningsystemen zijn vanaf september verkrijgbaar voor respectievelijk 2.891 en 3.367 euro (adviesprijs).

    De nabije toekomst: thermisch beheer in e-campers

    Voor elektrisch aangedreven campers heroverweegt Webasto airconditioning. Met een geïntegreerde totaaloplossing voldoet de thermische specialist aan de vraag naar een centraal besturingssysteem voor alle verwarmings- en koelunits in het voertuig. Of het nu gaat om autorijden, wonen of slapen - het holistische systeem genereert warmte of koude efficiënt en naar behoefte. Het thermische systeem zorgt er ook voor dat de tractiebatterij naar behoefte wordt verwarmd of gekoeld, zodat deze binnen het bereik van zijn "feel-good temperatuur" (ongeveer 15 tot 35 graden Celsius) blijft. Hierdoor kan het zijn beste prestaties leveren voor een groot bereik.

    Het concept combineert meerdere apparaten in één systeem, waardoor de benodigde ruimte wordt verminderd. Het bespaart gewicht en vermindert onderhoud en kosten. Voor verwarming haalt een warmtepomp thermische energie uit de omgeving, die naar behoefte door het intelligente managementsysteem in het voertuig wordt verdeeld. Voor een snelle verwarming fungeert de Webasto hoogspanningsverwarming als booster. Het zet gelijkstroom om in warmte en is geïntegreerd in het koelvloeistofsysteem. De varianten HVH 50, 70 en 100 leveren elk tot 5, 7 of 10 kW verwarmingsvermogen en werken met spanningen tot 870 volt. Optioneel kunnen vloerverwarming en radiatoren de warmte via het waterverwarmingssysteem naar de gewenste locatie brengen. De waterstroom of warmteverdeling wordt automatisch aangepast.

    Het sp80 hydro-airconditioningsysteem, dat slechts acht centimeter hoog is, stroomt warme of koude lucht uit het plafond door geïnstalleerde luchtkanalen in het voertuig zoals vereist. In vergelijking met eerdere op het dak gemonteerde airconditioners is de buitenunit niet langer nodig. Het gewicht wordt verminderd, het dak kan gesloten blijven en het systeem kan flexibel worden geplaatst.

    Het koudwaterpad van de warmtepomp voorziet de koelkast van de nodige koude. Er is geen conventionele koelkast nodig. Voor douches en handwaswater zorgt een boiler voor warm water of water gekoeld door het thermisch beheersysteem.

    Het intelligente Cronus-integratieplatform van Webasto stuurt het systeem centraal en individueel aan, afhankelijk van de vooraf ingestelde gewenste temperaturen. Cronus vertegenwoordigt ook de CAN-interface voor het voertuig en is beschikbaar voor 12-volt- en 24-voltsystemen. Alle functies van het systeem kunnen centraal worden geconfigureerd en bediend via een display of de ThermoConnect-app, inclusief de gewenste gevoelstemperatuur en de sterkte en verdeling van de luchtstromen.

    Webasto Range Plus: Standkachel zorgt voor warmte in e-campers

    Bij koude buitentemperaturen verkort het verwarmen van het interieur van elektrische voertuigen het bereik van een batterijlading met maximaal 35 procent. Bovendien ontsnappen warmte, bijvoorbeeld door frequente deuropeningen en grote raamoppervlakken, waardoor het voertuig snel kan afkoelen. Met het achteraf in te bouwen Range Plus-systeem biedt Webasto een oplossing die de belasting van het elektrisch aangedreven verwarmingssysteem in het elektrische voertuig aanzienlijk verlicht.

    De brandstofaangedreven Air Top 2000 STC-luchtverwarmer verwarmt het interieur van het voertuig, zodat de aandrijfaccu op zijn volledige capaciteit beschikbaar is voor het maximale bereik van de e-camper. Een tank, die ook achteraf kan worden gemonteerd, bevat acht liter brandstof, wat voldoende is voor een opwarmtijd van ongeveer 50 uur bij volle belasting. Range Plus is geschikt voor 12-volt en 24-volt systemen en werkt op diesel of, indien beschikbaar, gehydrogeneerde plantaardige olie (HVO). Afhankelijk van uw vereisten zijn de veelzijdige ThermoConnect-app of het MultiControl-besturingselement dat in het voertuig moet worden geïnstalleerd, beschikbaar voor besturing.


    Categorie:Met de zwerfauto België en het buitenland verkennen

    Archief per maand
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Archief per maand
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!