Zoeken in blog

Ritme in een foto als vorm van herhaling, van wederkerend patroon ....

Een rij bomen, bogen, soldaten tijdens een parade enz...

Foto

Het ritme kan ook een accent krijgen door een afwijking in het patroon zodat de foto niet te eentonig wordt.

Foto

Met een ritmische herhalinge kan men het ganse beeld vullen of een gedeelte van de foto.

Foto

Ook in de natuur is Ritme & Structuur te vinden.

Foto
Foto

Met structuurfotografie kan je ook mooie abstracten creëren.

Fotografe : thuis

Foto

Voorbeeld van ritme in de architectuur, gebruikmakend van de hoogte en de lijnen laten vertrekken uit de hoeken

Foto
RITME & STRUCTUUR in de FOTOGRAFIE

Besprekingen foto's met ritme en/of structuur
07-06-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Krinkelende waterding - Titteke
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Titteke,
Hoe eenvoudig deze foto ook is, het is een zeer mooie opname waarbij ritme en structuur zeer goed zijn weergegeven. Velen zouden hier aan voorbijgaan zonder het op te merken. Juist door die paal op een van de sterke lijnen te plaatsen heb je er een boeiende foto van gemaakt.
Moest de het begin van de paal op het onderste sterke punt gelegd hebben zou de foto nog beter uitkomen, maar deze is reeds zeer goed en zal je dus niet langer ophouden en je doorsturen naar de volgende lessenreeks “Diepte”, ook bij mij.

Groetjes

Tobias

07-06-2006 om 21:54 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duinenriet - Titteke
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Titteke,

Zoals je kan zien zijn er buiten in de natuur voldoende plaatsen waar men foto’s kan maken voor ritme en structuur, je moet daarvoor niet te ver gaan zoeken. Hier heb je dat goed weergegeven, doch bij dergelijke foto’s sta je een haaks op deze muur van duinenriet, welke een egaal beeld weergeeft. In het vervolg de opname onder een hoek van 30° a 45° nemen, dan krijg je meer ritme effect in de foto, en zal het oog de foto aftasten van de ene kant naar de andere kant, wat nu niet het geval is.

Groetjes

Tobias

07-06-2006 om 21:53 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hostablad - Blauwtje
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Blauwtje,

Een prachtige foto waarin ritme en structuur zeer goed zijn weergegeven, en zeer goed gekadreerd, een dikke proficiat met deze opname.

Groetjes

Tobias

07-06-2006 om 21:52 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bamboescheuten - Blauwtje
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Blauwtje,

Voldoende structuur in de nog niet ontplooide bamboebladeren en de verwelkte bladeren op de grond. Alhoewel dit een specifieke opdracht is voor ritme en structuur mag je niet vergeten wat je in de voorgaande lessen hebt geleerd voor het kadreren, dit kon een beetje beter, de scheuten staan iets te centraal. Verder hoef ik daar niet veel over te zeggen, je bent op de goede weg.

Groetjes

Tobias.

07-06-2006 om 21:50 geschreven door Marsje


05-06-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bewerkt boek - Titteke
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Titteke,

Door de vormgeving van de bladzijden van dit boek en het bloemstuk heb je hier een mooi geheel gemaakt die tevens ook nog ritmische eigenschappen bezit.
Het onderste blauw gedeelte heb ik even weggesneden omdat dit niet bijbrengt aan de foto, moest je wat meer ruimte rondom de foto gelaten hebben dan zou het echt niet misstaan, maar nu heb de foto te nauw gesneden.

Groetjes

Tobias

05-06-2006 om 21:41 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stenen - Titteke
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Titteke,

Bij deze foto heb ik me de vraag gesteld waarom je die zo genomen hebt, het beeldje staat er maar gedeeltelijk op, en dat was niet de bedoeling.
Structuur kan men terugvinden in de stenen, maar toch ben ik beter gewoon van U, in Uw gemeente aan de kust zijn er voldoende mogelijkheden om een echt mooie foto te maken voor dit thema, dus ga eens op stap bij dit zonnig weer, en maak er eens een foto die je zelf mooi vindt en beantwoordt aan het thema.

Groetjes

Tobias

05-06-2006 om 21:40 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thea Pietersheim 2 - Pierrette
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Pierrette,

Ritme en structuur kan men vinden in de afsluiting, welke ditmaal van op een beter standpunt genomen is door dat de afsluiting zelf waarschijnlijk hoger was. Opgelet bij het maken van de foto dat de horizon niet schuin komt te staan.
Hierbij heb ik ook die laan en huis achteraan weggesneden omdat dit geen enkele bijdrage levert aan de foto, en eerder als een storend element werkt.

Groetjes

Tobias

05-06-2006 om 21:38 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thea Pietersheim 1 - Pierrette
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Pierrette,

Voor de opgave ritme en structuur voldoet deze foto, spijtig dat je deze van uit een hoog standpunt hebt genomen, zo bekomt men vogelperspectief, wat niet mooi oogt.
Bij lage onderwerpen, en vooral bij kinderen is het aangeraden U op dezelfde hoogte te plaatsen als het voorwerp of het kind, dus even door de knieën gaan, zodat men een natuurlijke weergave krijgt.
Zoals je kan zien mist de foto enige scherpte, mogelijk te wijten aan een te snel afdrukken van de ontspanknop.

Groetjes

Tobias

05-06-2006 om 21:37 geschreven door Marsje


31-05-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Japans gras - Lavendel
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Lavendel,

Ritme en structuur tot en met, daar valt niet aan te twijfelen, maar hier mis ik als het ware een blikvanger, zoals in je vorige foto, het hart van het blad , om dit even te demonstreren heb ik een uitsnede gemaakt met de jonge scheuten als blikvanger, waardoor ook meer aandacht gegeven wordt aan de centraal gelegen stengels, welke convergeren, en aan de linkse stengels welke echt naar buiten groeien.
Toch een zeer goede opname met een kleine aanwijzing.

Groetjes

Tobias

31-05-2006 om 22:06 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gunera - Lavendel
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Lavendel,

Zeer goede foto welke de structuur van het blad goed weergeeft, waarbij je ook een duidelijk aandachtpunt hebt, namelijk het hart van het blad. Persoonlijk zou ik dit op een van de sterke punten gelegd hebben waardoor dit nog versterkt wordt en de ogen automatisch de nerven van het blad gaan volgen, dit maakt het beeld nog iets boeiender.
Proficiat met deze eerste oefening, je hebt dat zeer goed gedaan.

Groetjes

Tobias

31-05-2006 om 22:04 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Paravan te Blankenberge - Titteke
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Titteke,

Met deze foto heb je het duidelijk beter gedaan, ritme zit er duidelijk in, de structuur kan men gaan zoeken in de gietijzeren pijlers die mooi versiert zijn met een rosette.
Om nu de foto echt klaar te maken heb ik eerst de foto recht gezet (meetlatje gebruikt) zodat de pijlers mooi vertikaal staan.
Vervolgens heb ik een van de rosetten op een sterk punt geplaatst, zodat deze onmiddellijk de aandacht trekt, hierdoor verdwijnt ook boven rechts die kleine balkjes die in deze foto een beetje storen werken.
Dus ook ritme en structuur niet vergeten te kadreren, dit is en blijft belangrijk om de foto boeiende te houden.
Je bent op de goede weg, als je rekening houdt met de opmerkingen in de volgende foto’s mag je van mij dan doorgaan naar de volgende lessenreeks, maar eerst moet dit hoofdstuk volledig onder controle zijn.

Groetjes

Tobias

31-05-2006 om 00:22 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Balk in hout - Titteke
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Titteke,

Zuiver op de korrel genomen is deze foto goed voor ritme en structuur, daar valt niets over te zeggen, maar daar stopt het ook mee.
Wat ik hier een beetje mis is een aandachtspunt, iets dat me gaat boeien, waar men een tijdje kan naar kijken, waarop men kan kadreren, vb een oude roestige schroef welke in de balk geschroefd is, of een blad van een boom die daar toevallig ligt, het moet niet veel zijn, maar nu is het een beetje te eenvoudig genomen.

Groetjes

Tobias

31-05-2006 om 00:20 geschreven door Marsje


27-05-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stenen van titteke
Klik op de afbeelding om de link te volgen

hallo Titteke

ook hier weer hetzelfde als bij voorgaande foto (vind ik)

je oog vecht tussen twee dingen eerst de horizontale steen lijn wat je goed zag

maar ook die driehoek aan stenen rechts onderaan vragen aandacht

en zo blijf je zowat heen en weer glijden in de foto

ik heb getracht je foto een deeltje van uit te snijden zodat een rij stenen de voledige aandacht kreeg

mag ik eens vragen waarom je deze foto zo hebt uitgesneden wat ik gezien het formaat van de foto denk

vriendelijke groeten fotoke(Willy)

27-05-2006 om 05:28 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.muur van Titteke
Klik op de afbeelding om de link te volgen

hallo Titteke

zoals je kan zien heb ik uw foto

naar mijn inzicht een beetje aan gepast

op jouw foto en maak je de fout dat er teveel opstaat

zodat het ritme en structuur gevoel in de foto verwateren in het geheel

de boordsteen en het huisnummer nemen de aandacht weg van hetgeen je wil tonen

het ritme van de bogen

als je krapper kadreert komt de nadruk echt te liggen op de bogen en het ritme daarin

en ook de structuur van de stenen komt beter tot zijn recht zo

dus titteke tot besluit als je zoiets fotografeert tracht dan enkel dat te fotograferen

wat ritme geeft en kadreer zo dat alleen dat er op staat zodat niets je oog afleid van dat ritme

vriendelijke groeten fotoke(Willy)

27-05-2006 om 05:25 geschreven door Marsje


25-05-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.flessenrek van titteke
Klik op de afbeelding om de link te volgen

hallo Titteke

deze plaats voor f lessen is uitstekend als ritme en struktuur

wel had ik graag iets meer scherpte gezien

als ritme zeker geslaagd

als algehele foto mis je een blikvanger bvb op het sterke punt van de foto

er een fles insteken

vriendelijke groeten fotoke(Willy)

25-05-2006 om 08:14 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.beeld van titteke
Klik op de afbeelding om de link te volgen

hallo Titteken

een foto staat of valt met hetgeen je wilt tonen

hier wil je het ritme en de struktuur tonen die in het beeld zitten

maar zoals jezelf al aanbracht het beeld en zijn ritme verliezen alle aandacht door de zeer rommelige achtergrond zelf heb ik je foto wat bijgesneden zodat het ritme duidelijk vaarang heeft en ook de struktuur van stenen komt goed tot zijn recht zo ( de scherpte is wat verloren gegaan bij het uitsnijden

vriendelijke groeten fotoke(Willy)

25-05-2006 om 08:12 geschreven door Marsje


24-05-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fruitbomen van pierette
Klik op de afbeelding om de link te volgen

hallo Pierette

aan deze bomen heb ik een beetje gesleuteld

de scherpte kon ik er niet helemaal inkrijgen

maar het gevoel van ritme heb ik proberen versterken met anders te kadreren

en ook een tikkeltje donkerder gemaakt

pierette als je bvb het ritme in die bomenrij vast wil leggen

mag je geen algehele foto maken want dan gaat het ritme verloren in het geheel

probeer echt te benadrukken door goed te kadreren wat het ritme is dat je toont

vriendelijke groeten fotoke(Willy)

24-05-2006 om 14:10 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dreef t.a.v Pierette
Klik op de afbeelding om de link te volgen

hallo Pierette

deze dreef is meer een foto voor licht en portret

in de bomen rij zie je wel een beetje ritme

maar toch vind ik dat het ritme wat verloren gaat in het geheel

hier benadrukt de foto de dreef en het licht dat erin speelt

vriendelijke groeten fotoke (Willy)

24-05-2006 om 14:09 geschreven door Marsje


21-05-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.flessen van titteken
Klik op de afbeelding om de link te volgen

hallo titteke

ook deze foto is in orde wat mij betreft titteke

al kon misschien de scherpte iets beter zijn en iets krapper gekadreerd rond de flessen had de foto iets sterker gemaakt

maar op zich is dit dik in orde

stuur nu eens twee foto’s waar struktuur inzit het is tenslotte ritme en struktuur

vriendelijke groeten fotoke(Willy)

21-05-2006 om 23:20 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.koepel van titteke
Klik op de afbeelding om de link te volgen

hallo titekke

deze foto verbeteren voor ritme

is gemakkelijk er is niets aan te verbeteren

een perfect ritme cymetry is dik in orde

kadrering alles in deze foto klopt zoals een bus proficiat met deze opname

vriendelijke groeten fotoke(Willy)

21-05-2006 om 23:19 geschreven door Marsje




Gastenboek

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Blog als favoriet !

E-mail mij

Opmerkingen of bijkomende vragen kan je steeds doormailen.


Foto

Archief per week
  • 16/09-22/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 25/09-01/10 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 16/11-22/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 20/11-26/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!