Zoeken in blog

Ritme in een foto als vorm van herhaling, van wederkerend patroon ....

Een rij bomen, bogen, soldaten tijdens een parade enz...

Foto

Het ritme kan ook een accent krijgen door een afwijking in het patroon zodat de foto niet te eentonig wordt.

Foto

Met een ritmische herhalinge kan men het ganse beeld vullen of een gedeelte van de foto.

Foto

Ook in de natuur is Ritme & Structuur te vinden.

Foto
Foto

Met structuurfotografie kan je ook mooie abstracten creëren.

Fotografe : thuis

Foto

Voorbeeld van ritme in de architectuur, gebruikmakend van de hoogte en de lijnen laten vertrekken uit de hoeken

Foto
RITME & STRUCTUUR in de FOTOGRAFIE

Besprekingen foto's met ritme en/of structuur
14-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Licht en kleur door Winsock,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 

 

Hallo Winsock,

 

Ritme is hier overvloedig terug te vinden in de lijnen op de garagepoorten, de klimplanten, het metselwerk van de vloer en muurstenen maar detail is er te weinig om echt van structuur te kunnen spreken. Om dat weer te kunnen geven moet men dichter bij het onderwerp komen en

meer in detail gaan fotograferen, in deze foto draait het voornamelijk om het ritme. Ik vind dit een geslaagde foto met sfeer aangebracht door de mooie belichting, goed zo Winsock!

Je mag nog twee foto’s inzenden maar dan met een ander onderwerp, kwestie van het fotografisch veld verder af te tasten.

 

Groetjes,

Vonny

14-05-2007 om 23:03 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blauwe Winde in close-up door Winsock,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 

Hallo Winsock,

 

Deze foto heeft ritme in de mooie lijnen en structuur in de samenstelling van de bloem. Dit is in elk geval een fijn onderwerp voor een mooie foto maar het visueel effect kan veel sterker gemaakt worden door een betere compositie! Ik heb hier een andere uitsnit bijgevoegd als voorbeeld. 

 

Groetjes,

Vonny  

 

 

14-05-2007 om 23:02 geschreven door Marsje


10-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Smeedwerk 2 door Varlaam,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 

Hallo Varlaam,

 

Dit wat ik over de vorige foto gezegd heb is hier ook van toepassing.

Je mag nog twee foto’s opsturen, beperk je niet tot dit onderwerp alleen, er zijn nog zoveel meer mogelijkheden.

 

Groetjes,

Vonny

 

10-05-2007 om 22:56 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Smeedwerk 1 door Varlaam,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 

Hallo Varlaam,

 

Een opname met ritme en structuur, zowel in het metselwerk als in het smeedwerk is dit goed weergegeven Varlaam. Let ook in dit soort afbeeldingen op een perfecte symmetrie aangezien dit hier van doorslaggevend belang is, (de grote horizontale steen is niet horizontaal en je opnamehoek was niet perfect in het midden van het onderwerp) een geoefend oog ziet dit ogenblikkelijk! Erg origineel is de opnamehoek nu wel niet maar als start is dit goed hoor! Je zou dit onderwerp nog verder kunnen uitdiepen en een foto samenstellen waarvan de compositie boeiender is. Je kon bijvoorbeeld veel dichter gekomen zijn en een detail van het smeedwerk genomen hebben met oog voor een sterkere compositie.

 

Groetjes,

Vonny

10-05-2007 om 22:55 geschreven door Marsje


09-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rad door Thuis,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Rad door Thuis,

 

Hallo Thuis,

 

In deze foto heb zowat overal ritme en structuur in overvloed, ik vind het geheel erg druk en zelf zou ik eerder gekozen hebben om het één of het ander in beeld te brengen. Ik bedoel hiermee dat je enerzijds een deel van het rad van dichtbij laat zien en daarnaast een dieptezicht van het kasteel en de omgeving dat ook veel te bieden heeft. Meningen hierover kunnen beslist verdeeld zijn maar het oog dwaalt steeds van het rad naar de toren van het kasteel en terug en dat is een aanwijzing dat men op zoek is naar iets en dat is hier niet voldoende sterk naar voren gebracht om echt boeiend te zijn! Dit soort fotografie is heel moeilijk om succesvol te realiseren maar oefening baart kunst!

Je mag nog twee foto’s inzenden, ga daarbij op zoek naar nog andere onderwerpen.

 

Groetjes,

Vonny

09-05-2007 om 23:29 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Snoet door Thuis,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 

Hallo Thuis,

 

Dit is een uitstekend voorbeeld van een foto waar je ritme en structuur op een heel succesvolle en kunstzinnige wijze toegepast hebt. Alles is hier haarscherp, de kleuren zijn mooi alsook de belichting en de foto is boeiend om naar te kijken, proficiat!

 

Groetjes,

Vonny

09-05-2007 om 23:23 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Touw door Antony,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 

Hallo Antony,

 

Een touw is een mooi voorwerp om ritme en structuur weer te geven maar een scherp beeld is absoluut onmisbaar en dat is hier in je foto spijtig genoeg niet voldoende aanwezig!

Ook de plaatsing of beweging van het touw in het formaat is heel bepalend om een succesvolle foto te bekomen. Ik heb je foto bijgesneden en gespiegeld, zo wordt de afbeelding al veel boeiender denk ik maar er zijn nog talrijke mogelijkheden! Uitproberen dus…

Je mag nog twee foto’s opsturen.

 

Groetjes,

Vonny

 

 

 

09-05-2007 om 22:19 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boomschors door Antony,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Antony,

 

Je foto met de boomschors heeft vanzelfsprekend ritme en structuur in overvloed maar de scherpte laat hier te wensen over. Ik heb een beetje verscherpt maar zelfs dat kan deze foto niet redden. Om echt een sprekende foto te maken van een dergelijk onderwerp ga je best op zoek naar een boom dat een merkwaardig detail vertoont, je plaatst dit dan op een sterk punt op een manier dat je oog hiernaar geleid wordt. Je hebt dit hier wel heel subtiel geprobeerd maar het vraagt om meer om echt effectief te zijn!

 

Groetjes,

Vonny

09-05-2007 om 00:00 geschreven door Marsje


07-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met zicht op de brug door Anko,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 

Hallo Anko,

 

Deze foto vind ik mooi hoor, hier is ritme en structuur in overvloed terug te vinden in de inleiding met de afsluiting en de versieringen, het huis, het beekje, de bomen… Het oog wordt zo geleid om bij het brugje uit te komen! Je kunt het ook zo uitsnijden (zie uitsnit) om het visuele effect eventueel nog te vergroten.

 

Groetjes,

Vonny

07-05-2007 om 23:15 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Luiken door Anko,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 

Hallo Anko,

 

Ik begrijp wat je hier wou tonen maar het is niet zo goed gelukt: de luiken van groot naar klein genomen vertonen ritme en structuur in de patronen maar er zijn ook veel storende elementen aanwezig die geen extra waarde geven aan de foto. Ik zou dichter gekomen zijn bij de luiken en daar iets mee gedaan hebben, (zie bvb de uitsnit) er zijn natuurlijk meer mogelijkheden! Verder uitproberen, stuur gerust nog twee foto’s in.

 

Groetjes,

Vonny

07-05-2007 om 23:14 geschreven door Marsje


30-04-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kurk uit Corsica,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 

 

Dag Winsock,

 

Deze foto vind ik al overtuigender, er is ritme en structuur in overvloed maar misschien kon je dichter gekomen zijn en een belangrijk detail in de kurk zoals een gat of dergelijk iets op één van de sterke punten geplaatst hebben om het oog daarheen te leiden en een krachtiger compositie te bekomen!

 

Groetjes,

Vonny

30-04-2007 om 22:41 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rietenmat door Winsock,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 

 

Dag Winsock,

 

In deze opname zien we ritme en structuur in de mat en een schaduw van takken maar we hebben niet echt een onderwerp dat het oog kan blijven boeien en dat is precies wat we missen. Een foto dat alleen de technische zijde van deze lessen benadert is niet overtuigend genoeg, het doel is om meer inhoud aan je foto te geven door gebruik te maken van ritme en structuur.

Alle begin is moeilijk maar dat zal je vlug overbruggen als je daar een beetje meer over nadenkt. Je mag nog twee foto’s opsturen en liefst met een titel alstublieft.

 

Groetjes,

Vonny

 

30-04-2007 om 22:39 geschreven door Marsje


29-04-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sleutels door Varlaam,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 

 

Dag Varlaam,

 

Je idee om deze sleutels in beeld te brengen vind ik beslist goed maar er zit niet echt een patroon in de samenstelling van de foto en de opname is ook niet scherp genoeg. Kies hiervoor een groot F-getal en plaats je camera op een statief. Een sleutel van dichterbij gefotografeerd en mooi in het formaat geplaatst zou hier volgens mij een betere benadering van ritme en structuur opgeleverd hebben. Probeer het misschien nog even opnieuw of met een ander voorwerp.
Je mag nog twee foto’s inzenden Varlaam.

Geef bij je volgende inzendingen zelf een titel aan je foto’s alstublieft.

 

Groetjes,

Vonny

29-04-2007 om 23:27 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wilgen door Varlaam
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 

 

Dag Varlaam,

 

In je foto ziet men ritme en structuur in de vormen en de schors van de bomen en de stenen van de straat, dit heb je alles goed gezien. Door de diagonale plaatsing in het formaat krijg je een mooie inleiding in de foto. Het oog volgt de rij bomen en wil ergens op het einde iets zien maar dat krijgen we hier niet veel te zien. Wanneer je een foto neemt, probeer dan de belangstelling van de kijker zoveel mogelijk te prikkelen. Ik heb je foto even aangepast zodat we door wat meer contrast de textuur van de straatstenen beter kunnen zien.
Stuur gerust nog twee foto’s voor de les.

Geef bij je volgende inzendingen zelf een titel aan je foto’s alstublieft.


Groetjes,
Vonny 

29-04-2007 om 23:26 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Palen door Antony
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 

Dag Antony,

 

Je idee om paaltjes te fotograferen waarbij je de structuur van het hout op het voorplan kan zien, ritme in de afbeelding brengt door de vermenigvuldiging van de paaltjes naar een sterk punt toe en zo een gevoel van diepte wil scheppen is zeer goed.

Het resultaat is echter minder overtuigend omdat er volgens mij te weinig scherptediepte is bij de opeenvolgende paaltjes om zo de afbeelding boeiender te maken, er is dus behalve het eerste paaltje maar weinig te zien en te beleven. Je kunt via uitproberen met verschillende lensopeningen wellicht een meer geslaagd resultaat bekomen. De paaltjes nog meer in een diagonale lijn plaatsen in het formaat zou ook interessant zijn. Aan jou de uitdaging!

Geef bij je volgende inzendingen zelf een titel aan je foto’s alstublieft.

 

Groetjes,

Vonny

29-04-2007 om 23:19 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lijnenspel door Thuis
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 

 

Dag Thuis,

 

Dit noem ik nu een prachtig voorbeeld van ritme en structuur, proficiat! Samen met het licht en donker contrast van de structuren en het mooie lijnenspel vormt dit een knappe foto!

Geef bij je volgende inzendingen zelf een titel aan je foto’s alstublieft.

 

Groetjes,

Vonny

 

29-04-2007 om 00:00 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toga's door Thuis,
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Dag Thuis,

 

Dit vind ik een mooi voorbeeld van een foto met ritme en structuur in de hoedjes en de kleren. Door de foto te draaien krijg je een natuurlijker overzicht van de afbeelding, het oog volgt die beweging op een spontane wijze. Ik heb als voorbeeld een mogelijke uitsnit gemaakt en de hoeden meer in een diagonale lijn in het formaat geplaatst wat volgens mij nog meer aandacht voor de rij hoedjes oplevert en zo verdwijnt ook de overtollige blauwe ruimte maar smaken kunnen verschillen welteverstaan.

Goed gedaan winsock, je mag nog twee foto’s inzenden!

Geef bij je volgende inzendingen zelf een titel aan je foto’s alstublieft.

 

 

Groetjes,

Vonny

29-04-2007 om 00:00 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trein door Antony
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Dag Antony,

 

Hier is je idee opnieuw goed maar de uitvoering volgens mij iets minder door teveel onscherpte. Onscherpte kan ook mooi zijn maar dan moet het echt iets uitbeelden dat krachtig is!  Hier is de keuze van een exacte sluitertijd van kapitaal belang en daarbij bijvoorbeeld ook nog een  meer diagonale plaatsing van de trein in het formaat.  

Dit is eigenlijk meer een onderwerp voor de lessen in beweging die je nog op een later stadium kunt volgen. Houd het voorlopig liever bij stilstaande onderwerpen en probeer daarbij eerst de techniek van deze lessen beter onder de knie te krijgen Antony. Stuur gerust nog twee foto’s voor de les

Geef bij je volgende inzendingen zelf een titel aan je foto’s alstublieft.


Groetjes,

Vonny

 

29-04-2007 om 00:00 geschreven door Marsje


21-04-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trappen
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hallo Varlaam,

 

Deze foto vind ik veel beter geslaagd dan de vorige omdat hier een mooie diagonaal met de trap gevormd wordt in een knappe compositie. Door dichter te komen bij je onderwerp heeft men duidelijk zicht op de structuur van de bakstenen, de handleuning en het metalen raamwerk brengen ook extra ritme met zich mee, dat krijg je nog allemaal even te zien in de weerspiegeling in het water en de schaduw op de muur.

Proficiat, dit vind ik een boeiende foto!

 

Groetjes,

Vonny

21-04-2007 om 21:03 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kasteelmuur
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Beste Varlaam,

 

Hier is beslist ritme en structuur aanwezig in de bakstenen en de curve van de kasteelmuur, ook in de oever van de gracht die spijtig genoeg onderbroken wordt. De boom heeft ook ritme en structuur in overvloed maar het geheel oogt volgens mij toch niet zo fraai mede door de compositie dat het oog laat dwalen tussen de boom en de kasteelmuur. Wanneer je ritme en structuur effectief wil toepassen in een foto doe dit dan door middel van een boodschap dat de kijker kan blijven boeien, daar komt een beetje denkwerk aan te pas.

In elk geval is dit een goede start om nu verder op te bouwen! Je mag nog twee foto’s opsturen.

 

Groetjes,

Vonny

21-04-2007 om 21:02 geschreven door Marsje




Gastenboek

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Blog als favoriet !

E-mail mij

Opmerkingen of bijkomende vragen kan je steeds doormailen.


Foto

Archief per week
  • 16/09-22/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 25/09-01/10 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 16/11-22/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 20/11-26/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!