xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Maes-Pils werd één jaar geleden door Heineken overgenomen van Scottish & Newcastle. Na de overname konden die van Heineken twee dingen doen
het terugvallende Maes gewoon vervangen door Heineken, of Maes terug in ere herstellen. Gelukkig zijn het bij Heineken echte brouwers, die geloven in hun product en veel belang hechten aan de lokaliteit van een bier. Daarom hebben zij voor het tweede gekozen en krijgt Maes alle kansen
Maes zat geplet tussen Jupiler en de goedkope huismerken. Het was nu de taak van de marketingploeg om hun bier terug te lanceren op de thuismarkt
Ze maakten er een pils van met meer densiteit (5,2% alc.vol. ipv 4,9%), meer mout (wat voor meer volmondigheid zorgt) en meer hop (o.a. dubbel zoveel SAAZ-hop, welke de beste van de wereld is). De typische Maes-huisgist hebben ze behouden voor de herkenbaarheid van het verfrissend karakter van vroeger
Maes is dus duidelijk verbeterd
de wat fletse smaak is weg
Maes heeft aan karakter gewonnen
Er werd een groot budget van zomaar eventjes 10 miljoen euro ingezet om komaf te maken met het verleden
Een nieuwe fles met het logo erop gedrukt (embassed), een nieuw glas en een nieuwe krat
Ook de aloude vatendragers zijn weer terug in het logo
Maat, makkers, Maes
ik lust wel een verfrissende Maes-Pils en als Belg houd ik natuurlijk van afwisseling, niet waar?!
Wij wensen ze alle succes toe, want de stier en ons Stella zullen niet bij de pakken blijven zitten
Tot de volgende chill
|