Mijn andere blogs
  • etienne willems
  • oudecrossmotoren
  • oudecrossmotoren2
  • oudecrossmotoren3
  • klik ook eens op deze blogs en website's
  • bultaco
  • www.katesretropage.be
  • crossertje
  • historicrally
  • classic motorcycle racing
  • www.brommerclub-de-grensrijders.tk
  • musea allerhande
  • www.newmap.nl
  • Inhoud blog
  • Boek over Belgische piloten en circuits van auteur Jan Kerckhof
  • trial oefen terrein
  • Monthlery 1997
  • krantenknipsels
  • Classic Motorraces Chimay
  • New Map
  • Croix 2007
  • Guido Verhoegstraete (3)
  • Guido Verhoegstraete (2)
  • Guido Verhoegstraete (1)
  • Frank Hollebosch
  • Willy Dumarey / Patrick Blondeel
  • Itom te Wieze
  • Frank Hollebosch
  • Frank Van Cauwenberghe
  • Jehonville / Gedinne
  • brommerkoers, Cleemput, Minnaert, Gallet, Heye en Dierickx
  • Bromfietskoers Assebroek (Brugge)
  • brommerkoers
  • Bezon / Puers
  • Gillet racing 500 cc
  • Zolder 1983
  • Gistel '84 - Oostende '86
  • Motor Classic Trophy Zolder 2008
  • Noël Jonckheere
  • Husqvarna Racer
  • op zijn Engels
  • Weslake
  • Jehonville
  • BSA zijspan
  • Melrose Racing Team
  • Frank Vandevelde
  • Hillman Imp
  • Mini Cooper
  • races Oostende 1985
  • Guy De Vleeschouwer
  • Guy De Vleeschouwer
  • König 500cc 1971
  • Busch BMW RS 500cc
  • Races Gistel 1984
  • Johan Vanderperre
  • BSA sidecarcombinatie
  • Motobi
  • Jarno Joncker (Ned)
  • FN Culbuteur
  • Benelli 50cc 1970
  • Norton Manx 350cc 1954
  • Norton Inter 500 1939
  • Gillet Competition 500 1930
  • BSA 350 1939
  • Triumph Thunderbird 1952
  • Triumph Thunderbird 1952
  • Norton Inter 1938
  • Sarolea S6 1947
  • oldtimer koop / verkoop website
  • Triumph
  • Moto Guzzi v8
  • Engeland
  • Engeland
  • Guy De Vleeschouwer
  • Croix 2007
  • Sarolea S6
  • Sarolea S6 zijspancombinatie
  • Croix en Ternois
  • croix en Ternois
  • veteranentreffen Oostende
  • Croix en ternois (Fr)
  • Jarno Saarinen
  • Giacomo Agostini
  • Phil Read
  • Trophy Motos Classiques
  • Husqvarna
  • Robert Borrenbergs
  • foto
  • ABSAF
  • Triumph
  • BMW
  • Seeley
  • ABSAF BSA
  • Sarolea flattank Racer
  • Triumph
  • motorraces Oostende
  • pitsstop
  • croix 2006
  • Croix 2006
  • Croix 2006
  • Croix 2006
  • Rockanje (Ned) 2006
  • Lezennes(Fr) 2006
  • Croix (Fr) 2005
  • Lezennes(Fr) 2005
  • Lezennes (Fr)2004
  • Lezennes (Fr) 2004
  • Barneveld (Ned) 2003
  • Barneveld(Ned) 2003
  • Barneveld (Ned) 2003
  • Croix (Fr) 2003
  • Croix 2003
  • Lezennes (Fr) 2003
  • Croix (Fr) 2002
  • Venlo 2002
  • Venlo 2002
  • Boekel (Ned) 2002
  • Boekel (Ned.) 2002
  • proefdraaien
  • restauratie T100
  • restauratie Armstrong Triumph T100
  • Norton Commando produktieracer
  • MV Augusta 350
  • Dholda team
  • HMV ers
  • Sarolea 30 R
  • Triumph T 80 350 cc
  • FN racer
  • Zolder 2007
  • gestolen
  • Sarolea Monotube bovennokker
  • Gillet Bol D'or 500 cc 1929
  • AJS S7 bovennokker 350cc
  • Lezennes
  • Moto Classic Trophy Zolder
  • circuit Venlo
  • Sarolea Monotube 500
  • BSA Sloper 500 cc
  • Loctite
  • Moto Classic Trophy Zolder
  • Motor Caravan
  • Oldtimermotormuseum Oudenburg
  • Rockanje 1999
  • Lezennes
  • een nieuwe start
  • Chimay 1997
  • valpartij Zolder 88
  • Triumph 650
  • classic motorcycle racing
  • megafoons
  • Armstrong Triumph T100
  • panne
  • Guzzi 2 cilinder
  • vervolg seizoen 87
  • duwstart
  • technische controle
  • Moto Classic Trophy Zolder
  • Sarolea Monotube 500 cc
  • motorraces Oostende 2007
  • Francorchamp 87
  • seizoen '87
  • moto Guzzi 500 bicylindri
  • Motorsalon Brugge
  • Ryckaert op Gillet 500
  • Pelham T100 Triumph
  • Guzzi V8 racemachine
  • Rudge Mineur 500 cc
  • Andenne (start)
  • Andenne 1986
  • Triumph 5 T 500
  • oostende 86
  • Grote Prijs v/d Noordzee 86
  • Melrose Members
  • Norton Inter 350 cc 1932
  • melrose racing team
  • Norton 600 cc
  • Triumph 3hw in topvorm
  • tunen (2)
  • Triumph Daytona 500cc 1967
  • motor museum in motorhotel
  • Velocette KTT 350 cc 1931
  • info historicmotorraces
  • racen en vrouwen
  • motorraces OMS Oostende
  • BMW 500 cc rennsport 1956
  • drijfstang
  • tunen
  • Guzzi dondocino 500 cc
  • aan de start
  • Triumph 3Hw 350cc 1939
  • BSA 500 cc
  • moto classic trophy zolder
  • sleutelen
  • Velocette MSS 1953
  • matchless 350cc 4takt
  • Norton Dominator 500 cc
  • Moto Classic Zolder
  • intro
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    tfront1940
    blog.seniorennet.be/tfront1
    Foto
    www.zoldermotoclassics.be
    Foto
    Foto
    Oostende 1987
    Foto
    historicmotorraces
    etienne willems
    01-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Norton Dominator 500 cc
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Norton speelde een overheersende rol in wegraces, hier zie je een Norton Domiracer van midden de jaren 50.

    deze motoren zie je vaak terug bij oldtimer races, ze werden vroeger gebruikt door rijders die een Norton Manx te duur vonden.

    de 2 cilinder Dominatorblokken werden ingebouwd in dezelfde frames van de Manx .

    de mooie tank, het strakke zadel en alle andere delen op de juiste plaats maken de motor tot een kijkobject voor de liefhebber.


    copyright etienne willems  

    01-01-2007 om 15:30 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    02-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.matchless 350cc 4takt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen met de Matchless G3L uit 1953 deed ik mijn intrede in de wondere wereld van de veteraanraces.

    in 1978 was ik een kijkje gaan nemen naar de European Historic Grand Prix in Zolder, ingericht door de BRAVO, ik ging eigenlijk voor de auto's maar ik zag er ook motoren en dat ene vonkje was genoeg om het oude vuur weer in gang te zetten.
     
    nog dezelfde avond zo tussen slapen en dromen besliste ik al het volgend jaar ook deel te nemen.
     
    ik kocht de Matchless op  30/12/78 voor 4500 bef in Assebroek bij Brugge en restaureerde hem in ± 17650 minuten ofte 294 uur .

    de totale kostprijs van restauratie en aankoop was 25245 bef  (hedentendage kom je met dat bedrag niet verder dan een nieuw zadel en de restauratie van 2 wielen)

    halverwege juli was de motor klaar en na een paar testritten op de weg stonden we op 04/08/79 voor de ingangpoort van het circuit van Zolder.

    een groot succes was het niet want ze hadden me ingedeeld in een minder geschikte kategorie en bovendien was het de eerste keer dat ik op een circuit ging rijden.

    de uitslag weet ik niet meer maar er waren zeker geen bloemen en bekers te bespeuren.

    deelnemen was in deze periode echter belangrijker en ik besliste daar ter plaatse dat ik het volgende jaar aan de start zou staan met een meer geschikte motor.

    (op de foto zie je de Matchless op de aanhanger op weg naar Zolder) 


    copyright etienne willems

    02-01-2007 om 19:39 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    03-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Velocette MSS 1953
    Klik op de afbeelding om de link te volgen er zijn veel mooie veteraanracers in België, Nederland, Duitsland en Frankrijk,  als je regelmatig het blogje bezoekt zul je ze allemaal de revue zien passeren. 

    hier zie je een Velocette MSS 500cc uit 1953  van de Fransman Daniel Langanay.


    copyright etienne willems

    03-01-2007 om 22:43 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    04-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sleutelen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen racen met oud materiaal is meestal 20% rijden en 80% sleutelen.
     
    ten tijde dat deze foto genomen werd, had ik dat nog niet door, maar ik begon wel al "nattigheid" te voelen.

    als je goed kijkt staat er juist achter de Matchless een eenzitter raceauto, het is een Panhard DB Monomil uit 1953 van de Fransman Claude Berton, de cilinderinhoud was zoals bij alle Panhard motoren 850 cc.

    auto's met een zwaardere cilinderinhoud hadden moeite om de DB Monomil, die een uitzonderlijke wegligging had, te volgen.

     



    copyright etienne willems 

    04-01-2007 om 00:00 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    06-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.moto classic trophy zolder
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ik heb deze week het papierwerk in orde gebracht om te kunnen deelnemen aan de "Classic Trophy" in Zolder.

    voor mij heeft de "Classic Trophy" een extra kleurtje als je weet dat het precies 20 jaar geleden is, 1987 dus, dat ik op de Omloop van Zolder de "European Historic Grand Prix" won in de klasse M1 (motoren van voor 1940)

    op de foto zie je de Pelham Triumph 500 cc 2 cilinder uit 1939, die  was uitgerust met een 4 versnellings close ratio versnellingsbak , twee "3134" racenokkenassen en één Amal 10TT9 racecarburator.

    wat de naam Pelham betreft, daar lees je later nog wel meer over op de blog.
     



    copyright etienne willems

     

    06-01-2007 om 18:21 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    07-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BSA 500 cc
    Klik op de afbeelding om de link te volgen hier een mooi voorbeeld van een racemotor van rond de jaren 40, deze motor werd gerestaureerd door Herman Hoet uit Wijnendaele (België) die er ook mee geraced heeft van begin de jaren 80 tot  begin de jaren 90.

    let op het grote voorwiel van 21 inch en de megafoon op de uitlaat.

    Herman was ook een "member" van het Melrose Racing Team.



    copyright etienne willems

      

    07-01-2007 om 16:38 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 11/06-17/06 2012
  • 25/04-01/05 2011
  • 03/08-09/08 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 15/12-21/12 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Foto

    www.zoldermotoclassics.be
    Foto

    Oostende 87 Willems/ Nyssen/ Damiëns
    Foto

    Francorchamp 87
    Foto

    Oostende 85
    Foto

    Oostende 87 Pelham Triumph
    Foto

    Mettet 86 Danis (Sarolea) Willems (Triumph)
    Foto

    Guy Devleeschouwer op Monotube
    Foto

    Vanderperre Sarolea S6 600cc
    Foto

    Oostende 1986
    Foto

    Zolder 1988
    Foto

    Foto

    de trofeënkast

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!