Mijn andere blogs
  • etienne willems
  • oudecrossmotoren
  • oudecrossmotoren2
  • oudecrossmotoren3
  • klik ook eens op deze blogs en website's
  • bultaco
  • www.katesretropage.be
  • crossertje
  • historicrally
  • classic motorcycle racing
  • www.brommerclub-de-grensrijders.tk
  • musea allerhande
  • www.newmap.nl
  • Inhoud blog
  • Boek over Belgische piloten en circuits van auteur Jan Kerckhof
  • trial oefen terrein
  • Monthlery 1997
  • krantenknipsels
  • Classic Motorraces Chimay
  • New Map
  • Croix 2007
  • Guido Verhoegstraete (3)
  • Guido Verhoegstraete (2)
  • Guido Verhoegstraete (1)
  • Frank Hollebosch
  • Willy Dumarey / Patrick Blondeel
  • Itom te Wieze
  • Frank Hollebosch
  • Frank Van Cauwenberghe
  • Jehonville / Gedinne
  • brommerkoers, Cleemput, Minnaert, Gallet, Heye en Dierickx
  • Bromfietskoers Assebroek (Brugge)
  • brommerkoers
  • Bezon / Puers
  • Gillet racing 500 cc
  • Zolder 1983
  • Gistel '84 - Oostende '86
  • Motor Classic Trophy Zolder 2008
  • Noël Jonckheere
  • Husqvarna Racer
  • op zijn Engels
  • Weslake
  • Jehonville
  • BSA zijspan
  • Melrose Racing Team
  • Frank Vandevelde
  • Hillman Imp
  • Mini Cooper
  • races Oostende 1985
  • Guy De Vleeschouwer
  • Guy De Vleeschouwer
  • König 500cc 1971
  • Busch BMW RS 500cc
  • Races Gistel 1984
  • Johan Vanderperre
  • BSA sidecarcombinatie
  • Motobi
  • Jarno Joncker (Ned)
  • FN Culbuteur
  • Benelli 50cc 1970
  • Norton Manx 350cc 1954
  • Norton Inter 500 1939
  • Gillet Competition 500 1930
  • BSA 350 1939
  • Triumph Thunderbird 1952
  • Triumph Thunderbird 1952
  • Norton Inter 1938
  • Sarolea S6 1947
  • oldtimer koop / verkoop website
  • Triumph
  • Moto Guzzi v8
  • Engeland
  • Engeland
  • Guy De Vleeschouwer
  • Croix 2007
  • Sarolea S6
  • Sarolea S6 zijspancombinatie
  • Croix en Ternois
  • croix en Ternois
  • veteranentreffen Oostende
  • Croix en ternois (Fr)
  • Jarno Saarinen
  • Giacomo Agostini
  • Phil Read
  • Trophy Motos Classiques
  • Husqvarna
  • Robert Borrenbergs
  • foto
  • ABSAF
  • Triumph
  • BMW
  • Seeley
  • ABSAF BSA
  • Sarolea flattank Racer
  • Triumph
  • motorraces Oostende
  • pitsstop
  • croix 2006
  • Croix 2006
  • Croix 2006
  • Croix 2006
  • Rockanje (Ned) 2006
  • Lezennes(Fr) 2006
  • Croix (Fr) 2005
  • Lezennes(Fr) 2005
  • Lezennes (Fr)2004
  • Lezennes (Fr) 2004
  • Barneveld (Ned) 2003
  • Barneveld(Ned) 2003
  • Barneveld (Ned) 2003
  • Croix (Fr) 2003
  • Croix 2003
  • Lezennes (Fr) 2003
  • Croix (Fr) 2002
  • Venlo 2002
  • Venlo 2002
  • Boekel (Ned) 2002
  • Boekel (Ned.) 2002
  • proefdraaien
  • restauratie T100
  • restauratie Armstrong Triumph T100
  • Norton Commando produktieracer
  • MV Augusta 350
  • Dholda team
  • HMV ers
  • Sarolea 30 R
  • Triumph T 80 350 cc
  • FN racer
  • Zolder 2007
  • gestolen
  • Sarolea Monotube bovennokker
  • Gillet Bol D'or 500 cc 1929
  • AJS S7 bovennokker 350cc
  • Lezennes
  • Moto Classic Trophy Zolder
  • circuit Venlo
  • Sarolea Monotube 500
  • BSA Sloper 500 cc
  • Loctite
  • Moto Classic Trophy Zolder
  • Motor Caravan
  • Oldtimermotormuseum Oudenburg
  • Rockanje 1999
  • Lezennes
  • een nieuwe start
  • Chimay 1997
  • valpartij Zolder 88
  • Triumph 650
  • classic motorcycle racing
  • megafoons
  • Armstrong Triumph T100
  • panne
  • Guzzi 2 cilinder
  • vervolg seizoen 87
  • duwstart
  • technische controle
  • Moto Classic Trophy Zolder
  • Sarolea Monotube 500 cc
  • motorraces Oostende 2007
  • Francorchamp 87
  • seizoen '87
  • moto Guzzi 500 bicylindri
  • Motorsalon Brugge
  • Ryckaert op Gillet 500
  • Pelham T100 Triumph
  • Guzzi V8 racemachine
  • Rudge Mineur 500 cc
  • Andenne (start)
  • Andenne 1986
  • Triumph 5 T 500
  • oostende 86
  • Grote Prijs v/d Noordzee 86
  • Melrose Members
  • Norton Inter 350 cc 1932
  • melrose racing team
  • Norton 600 cc
  • Triumph 3hw in topvorm
  • tunen (2)
  • Triumph Daytona 500cc 1967
  • motor museum in motorhotel
  • Velocette KTT 350 cc 1931
  • info historicmotorraces
  • racen en vrouwen
  • motorraces OMS Oostende
  • BMW 500 cc rennsport 1956
  • drijfstang
  • tunen
  • Guzzi dondocino 500 cc
  • aan de start
  • Triumph 3Hw 350cc 1939
  • BSA 500 cc
  • moto classic trophy zolder
  • sleutelen
  • Velocette MSS 1953
  • matchless 350cc 4takt
  • Norton Dominator 500 cc
  • Moto Classic Zolder
  • intro
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    may
    blog.seniorennet.be/may
    Foto
    www.zoldermotoclassics.be
    Foto
    Foto
    Oostende 1987
    Foto
    historicmotorraces
    etienne willems
    25-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Norton 600 cc
    Klik op de afbeelding om de link te volgen een fotootje uit 1983. 

    het is de Norton Domiracer van Frans Huys uit Wingene (België)  het was een snelle maar ook een  mooie motor om naar te kijken.

    let op de extra koeling van de  magneto via een buis.
       



    copyright  etienne willems

    25-01-2007 om 00:00 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    24-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph 3hw in topvorm
    Klik op de afbeelding om de link te volgen eindelijk reed de Triumph 3hw zoals ik het ongeveer wenste en kon ik er een paar ereplaatsen mee versieren.

    een eerste goed gevoel kreeg ik in  Zolder 1985 toen ik op 36 deelnemers als 12de eindigde in de totaalstand en als eerste met een  350 cc motor. 

    de 1ste beker, die ik won in Gedinne 1985,  was de mooiste die ik ooit kreeg , tot diep in de nacht had ik op het circuit nog een gebroken klep vervangen dewelke ik tijdens de zaterdagtrainingen had stukgereden,

    ik had van een bewoner, die aan het circuit woonde, zijn tuinhuis in bruikleen gekregen om beter te kunnen sleutelen aan de motor (geen kwaad woord nog over die Walen dus)

    de zondagmorgen moest alles nog in elkaar worden gezet en 2 uur voor de start draaide de Triumph als een zonnetje.

    op het oude lange circuit, dat dwars door de dorpskom liep, reed ik die zondagmiddag  een 2de plaats algemeen na Vanderperre op Sarolea S6 600cc  en voor Ron Danis met Sarolea 33 Racing 500 (de 1 ste beker was binnen).

    na afloop van de koers en na ontvangst van mijn beker stopte ik 100 frank en een dankbriefje in een enveloppe en deponeerde het in de brievenbus van de "tuinhuisterbeschikkingsteller". (ik gebruik graag een keer een moeilijk woord)

    voor wat hoort wat.

    na een beste trainingstijd in de natte "course de cote" (bergklimkoers) van Presgaux 1986 werd de klimkoers afgelast wegens sneeuwoverlast.

    in Oostende 1986 reed ik een 2de plaats na Vandevelde met Triumph T100 500 cc, het verschil in de gemiddelde snelheid met de 500 van Vandevelde was 1.9 km/uur  (de tweede beker was binnen) 

    volhouden was de boodschap maar de concurrentie zat ook niet stil en het ging ieder jaar sneller en sneller. 


    (op de foto het podium in Gedinne met op 1 Vanderperre op 2 Willems en op 3 Danis)

    wordt vervolgd


    copyright  etienne willems



    24-01-2007 om 19:42 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (1)
    22-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tunen (2)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen na de koers in Gistel besloot ik zelf andere nokkenassen te maken voor de  Triumph 3HW.
     
    met behulp van het VTI Brugge en Dhont Tuning Zandvoorde werden de nokkenassen werkelijkheid, het harden van het loopoppervlak werd kundig uitgevoerd door Verplancke Motorrevisie Torhout.

    op de grafiek kun je zien welke invloed zogenaamde "hetere nokkenassen" hebben op het vermogen van een motor.

    in het geval van de 3HW ging de gemiddelde rondetijd op het circuit van Zolder van 81 naar 95 km/h.

    dat was een schot in de spreekwoordelijke roos en ik kon terug wat meer vooraan rijden tot genoegen van mezelf en tot ongenoegen van anderen.

    in1985 werden de remmen aangepast en de noktiming bijgesteld wat terug een winst opleverde van 2 a 3 km/h.


    copyright etienne willems






    22-01-2007 om 20:27 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    20-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Daytona 500cc 1967
    Klik op de afbeelding om de link te volgen hier een foto van werkzaamheden aan de Triumph Daytona fabrieksracer uit 1967.

    de Daytona was een fabrieksracer en werd eind de jaren 60 bereden door de legendarische Brit  Percy Tait.

    de Daytona had een oliereservoir onder het motorblok hangen om het zwaartepunt te verlagen.

    de motor was beperkt  tot 500 cc om te kunnen deelnemen Grand Prix wedstrijden.

    Eigenaar Frank Van De Velde uit Laarne haalde de motor in 1984 uit Engeland naar België en verkocht de machine later, naar ik meen, in Duitsland.

    de foto is genomen in 1985



    copyright etienne willems


     

    20-01-2007 om 11:57 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    19-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.motor museum in motorhotel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen even tussendoor een berichtje van een unieke combinatie, namelijk een Hotel enkel voor motorrijders en in dat Hotel is er een motor museum ondergebracht, wat denk je daarvan ?

    het is gelegen in Oudenburg waar ik geboren ben maar dat doet hier niets ter zake.

    het zit zo, het Hotel stelde een mooie ruimte ter beschikking voor de unieke verzameling van Johan Schaeverbeke die ongeveer 85 motoren bevat, hulpmotoren enz... en zeer veel attributen die ons doen terugdenken aan de goede oude tijd.

    Johan wil in de toekomst ook aandacht besteden aan de wedstrijd motoren, ja dat horen we graag.

    kortom zeker het bezoeken overwaard en daarna nog wat overleggen in de gezellige bar van het Hotel.


    voor alle inlichtingen omtrent  het motormuseum zie op de webstek van Johan Schaeverbeke     
    www.oldtimermotorenmuseum.be


    voor alle inlichtingen omtrent het Motorhotel Groenedijk in Oudenburg zie de site
    www.grd.be

    succes



    copyright etienne willems


     

    19-01-2007 om 10:57 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    18-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Velocette KTT 350 cc 1931
    Klik op de afbeelding om de link te volgen hier nog een velocette van de Fransman Daniel Langanay.

    het is een 350 cc KTT model uit 1931, tegenwoordig druk gezocht onder de liefhebbers en dus zeer prijzig.

    de KTT modellen waren zeer mooi van lijn en snel op het circuit.

    aan de bloemen te zien spaarde Langanay zijn KTT niet

    (foto begin de jaren 80)




    copyright etienne willems

    18-01-2007 om 10:53 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    17-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.info historicmotorraces
    Klik op de afbeelding om de link te volgen zowel in België, Nederland en Frankrijk zijn er jaarlijks een aantal races of demoraces.

    hier een aantal sites van clubs en organisaties waar je info kunt vinden over deze evenementen.



    www.classicracingteam.nl     (classic race-demo team)

    www.hmv-nederland.com     (historische motorsport vereniging)

    www.crmb.be                       (classic racing motorcycle belgium)

    www.zoldermotoclassics.be   (inrichter Moto classic trophy Zolder)

    www.caiman.fr.fm        (inrichter demoraces Lezennes en Croix en Ternois)

    hier kun je een avondje mee vullen als je dat wil.



    copyright etienne willems

    17-01-2007 om 12:57 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    16-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.racen en vrouwen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen bij motor en autoraces spelen de "vrouwen" dikwijls een grotere rol dan je zou denken.

    hier een kiekje op een of ander circuit met mijn "vrouw" en bondgenoot in 1984.

    dat we het beiden goed aanpakten bewijst dat we tot op heden nog altijd samen op diverse circuits te zien zijn.



    copyright etienne willems

    16-01-2007 om 13:18 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    15-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.motorraces OMS Oostende
    Klik op de afbeelding om de link te volgen door Ostend Motor Sport werd er tussen de moderne racen ook een race ingelegd voor de veteranen.

    plaats van gebeuren was het industrieterrein "konijnebos" in Gistel,  onder de motorfreaks beter  gekend als de "ring".

    we hadden al overal in België, Frankrijk en  Luxemburg gereden, dus we waren al internationaal bezig, en nu kregen we de gelegenheid om een thuiswedstrijd te rijden.

    ik had nog snel een hoge druk "piston" op de kop kunnen tikken en hem subito presto gemonteerd in de 3HW, kwestie van een beetje goede indruk na te laten aan het thuisfront.

    de resultaten waren niet slecht maar ook niet om over naar huis te schrijven ik werd 5de in totaal en 2de in de categorie 350 cc. (op een totaal van 13 piloten)

    het kon en het moest beter worden en ik besloot andere nokkenassen te maken voor de 3HW (kopen kon je ze niet)  

    (op de foto Gistel 1984 geduldig wachtend aan de start)




    copyright etienne willems

      

    15-01-2007 om 10:30 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    14-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW 500 cc rennsport 1956
    Klik op de afbeelding om de link te volgen hier een fraaie BMW renmachine met de befaamde boxermotor hoog in het frame gemonteerd om sneller door de bochten te kunnen schuiven zonder met de cilinderkoppen de grond te raken.

    (ik denk dat het de motor is van Noorderbuur Ed Passier, maar ik ben het niet zeker)



    copyright etienne willems 

    14-01-2007 om 12:43 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (2)
    13-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.drijfstang
    Klik op de afbeelding om de link te volgen hier de gepolijste en bewerkte drijfstang van de 3HW




    copyright etienne willems

    13-01-2007 om 18:09 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    12-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tunen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen de eerste jaren was ik al tevreden dat ik de eindstreep haalde zonder kleerscheuren.

    ik vond dat het allemaal wat te traag ging en wou ook wel een keer graag vooraan rijden.

    intussen waren er een paar West-Vlamingen bijgekomen en begon de competitie er wat te ontluiken.

    via een paar boeken die ik liggen had ivm met tuning van automotoren ging ik aan de slag.

    alle bewegende onderdelen maakte ik lichter, de kleppen werden groter, de inlaatopening werd uitgeboord, de compressie werd verhoogd en er werden andere nokken gemaakt.

    dat wordt hier in een paar regeltjes geschreven maar daar ging wel een paar jaar over voor alles netjes in de plooi viel en de motor zijn maximum vermogen gaf zonder het risico iedere 5 minuten de boel op te blazen.

    vaak werden er tot diep in de nacht rare theorieën ontwikkeld en duistere handelingen verricht.


    op de foto zie je een  bewerkte en een onbewerkte tuimelaar.

    volgende keer een grafiekje dat ik toendertijd bijhield om de verbeteringen te valideren, ik deed dat telkens op het circuit van Zolder.




    Copyright  etienne willems



       

    12-01-2007 om 14:49 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    11-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Guzzi dondocino 500 cc
    Klik op de afbeelding om de link te volgen op de foto zie je de Guzzi 500 Dondocino racer van Erwin Bongards (Duitsland), de Guzzi was een snelle Machine en zeker als Bongards er mee aan de slag ging.

    de foto hier is genomen in 1986 op het testcircuit van Goodyear in Colmarberg Luxemburg waar BRAVO, ieder jaar naast Zolder ook een race organiseerde.





    copyright etienne willems

    11-01-2007 om 00:00 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    10-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.aan de start
    Klik op de afbeelding om de link te volgen hier een foto uit de vroege jaren 80 (1981 om juist te zijn) aan de start in Zolder, naargelang de tijden van de trainings ronden krijgt men een plaats op het startgrid.

    vlak voor de start moeten alle motoren afgezet worden, na het vallen van de vlag moeten de piloten op eigen kracht hun motor op gang duwen en er zijdelings opspringen .
     
    in het begin lukt het soms niet om de motor aan de praat te krijgen, maar eenmaal je het trukje kent wordt het een aangename bezigheid.

    op de foto zie je me met mijn Willempie op de motor met nr 80 zitten. 

    naast me met nr 85  staat Egon Duchateau de gekende verzamelaar en schrijver over motorfietsen uit Kuringen.

    het ging beter dan het jaar ervoor en ik eindigde  de zaterdag 14de op 29  en de zondag 19de op 24 met een ronde gemiddelde van 78.1 km/h  


    copyright etienne willems

    10-01-2007 om 00:00 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    09-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph 3Hw 350cc 1939
    Klik op de afbeelding om de link te volgen met deze motor stond ik in 1980 in Zolder aan de start, ik had hem in "te restaureren"  toestand gekocht van Leon Liekens in Wiekevorst.

    Leon Liekens had een garage en handelde ook in oldtimermotoren, hij was tevens een van de beste  crosszijspanpiloten geweest van de voorbije decenia.

    hij werd 12 keer kampioen van België bij de zijnspannen, maar vaak reed hij voor de zijspancross ook nog een solocross bij de senioren.

    het eerste optreden met de Triumph was geen succes, alles wat ook maar los kon komen aan de motor trilde los en reeds tijdens de trainingen moest ik aan de kant met een loskomend motorblok.

    wordt vervolgd...


    copyright etienne willems

     

    09-01-2007 om 10:00 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    07-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BSA 500 cc
    Klik op de afbeelding om de link te volgen hier een mooi voorbeeld van een racemotor van rond de jaren 40, deze motor werd gerestaureerd door Herman Hoet uit Wijnendaele (België) die er ook mee geraced heeft van begin de jaren 80 tot  begin de jaren 90.

    let op het grote voorwiel van 21 inch en de megafoon op de uitlaat.

    Herman was ook een "member" van het Melrose Racing Team.



    copyright etienne willems

      

    07-01-2007 om 16:38 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    06-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.moto classic trophy zolder
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ik heb deze week het papierwerk in orde gebracht om te kunnen deelnemen aan de "Classic Trophy" in Zolder.

    voor mij heeft de "Classic Trophy" een extra kleurtje als je weet dat het precies 20 jaar geleden is, 1987 dus, dat ik op de Omloop van Zolder de "European Historic Grand Prix" won in de klasse M1 (motoren van voor 1940)

    op de foto zie je de Pelham Triumph 500 cc 2 cilinder uit 1939, die  was uitgerust met een 4 versnellings close ratio versnellingsbak , twee "3134" racenokkenassen en één Amal 10TT9 racecarburator.

    wat de naam Pelham betreft, daar lees je later nog wel meer over op de blog.
     



    copyright etienne willems

     

    06-01-2007 om 18:21 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    04-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sleutelen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen racen met oud materiaal is meestal 20% rijden en 80% sleutelen.
     
    ten tijde dat deze foto genomen werd, had ik dat nog niet door, maar ik begon wel al "nattigheid" te voelen.

    als je goed kijkt staat er juist achter de Matchless een eenzitter raceauto, het is een Panhard DB Monomil uit 1953 van de Fransman Claude Berton, de cilinderinhoud was zoals bij alle Panhard motoren 850 cc.

    auto's met een zwaardere cilinderinhoud hadden moeite om de DB Monomil, die een uitzonderlijke wegligging had, te volgen.

     



    copyright etienne willems 

    04-01-2007 om 00:00 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    03-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Velocette MSS 1953
    Klik op de afbeelding om de link te volgen er zijn veel mooie veteraanracers in België, Nederland, Duitsland en Frankrijk,  als je regelmatig het blogje bezoekt zul je ze allemaal de revue zien passeren. 

    hier zie je een Velocette MSS 500cc uit 1953  van de Fransman Daniel Langanay.


    copyright etienne willems

    03-01-2007 om 22:43 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    02-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.matchless 350cc 4takt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen met de Matchless G3L uit 1953 deed ik mijn intrede in de wondere wereld van de veteraanraces.

    in 1978 was ik een kijkje gaan nemen naar de European Historic Grand Prix in Zolder, ingericht door de BRAVO, ik ging eigenlijk voor de auto's maar ik zag er ook motoren en dat ene vonkje was genoeg om het oude vuur weer in gang te zetten.
     
    nog dezelfde avond zo tussen slapen en dromen besliste ik al het volgend jaar ook deel te nemen.
     
    ik kocht de Matchless op  30/12/78 voor 4500 bef in Assebroek bij Brugge en restaureerde hem in ± 17650 minuten ofte 294 uur .

    de totale kostprijs van restauratie en aankoop was 25245 bef  (hedentendage kom je met dat bedrag niet verder dan een nieuw zadel en de restauratie van 2 wielen)

    halverwege juli was de motor klaar en na een paar testritten op de weg stonden we op 04/08/79 voor de ingangpoort van het circuit van Zolder.

    een groot succes was het niet want ze hadden me ingedeeld in een minder geschikte kategorie en bovendien was het de eerste keer dat ik op een circuit ging rijden.

    de uitslag weet ik niet meer maar er waren zeker geen bloemen en bekers te bespeuren.

    deelnemen was in deze periode echter belangrijker en ik besliste daar ter plaatse dat ik het volgende jaar aan de start zou staan met een meer geschikte motor.

    (op de foto zie je de Matchless op de aanhanger op weg naar Zolder) 


    copyright etienne willems

    02-01-2007 om 19:39 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 11/06-17/06 2012
  • 25/04-01/05 2011
  • 03/08-09/08 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 15/12-21/12 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Foto

    www.zoldermotoclassics.be
    Foto

    Oostende 87 Willems/ Nyssen/ Damiëns
    Foto

    Francorchamp 87
    Foto

    Oostende 85
    Foto

    Oostende 87 Pelham Triumph
    Foto

    Mettet 86 Danis (Sarolea) Willems (Triumph)
    Foto

    Guy Devleeschouwer op Monotube
    Foto

    Vanderperre Sarolea S6 600cc
    Foto

    Oostende 1986
    Foto

    Zolder 1988
    Foto

    Foto

    de trofeënkast

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!