een algemeen zicht op een circuit waar de HMVers op racen, het wordt door de plaatselijke inrichtende motorclubs allemaal profesioneel aangepakt en veiligheid staat dan ook hoog in het vaandel.
hier een zicht van het circuit die ze bouwden op een industrieterrein in Venlo 2003.
de strobalen verpakken ze netjes in gekleurd plastiek, zo mag het al eens regenen en er kan geen stro op de baan waaien (wat een circuit levensgevaarlijk maakt) en het geeft een kleurige en sportieve toets aan het geheel.
de eerste Classic Trophy op het circuit van Zolder zit er op en het was fijn terug op Zolder te kunnen rijden, weliswaar met de nodige beperkingen qua geluidsnormen.
ik denk dat er nog meer villa's moeten gebouwd worden vlak bij de omheining van het circuit dan zal er in de toekomst niet meer gereden kunnen worden, want zeg nu zelf als men naar een auto of motorrace/cross gaat dan is het geluid toch het zout op de patatjes, als je daar een motor ziet passeren die zo een pfff... geluidje maakt dan is de pret en de sfeer toch ver te zoeken.
maar daar kunnen de inrichters niet veel aan veranderen want ze hebben hun best gedaan om alles vlot en op tijd te laten verlopen en de goede voorzieningen in de padocks van Zolder deed de rest.
kritisch zoals we zijn hebben we toch een paar kleine opmerkingen
ik hoorde van een aantal toeschouwers dat er wat gebrek was aan info ivm wannneer er gereden werd en zo, en velen dachten dat het na de side cars gedaan was (meestal sluiten de side cars de racedag af ) maar er was nog een reeks pré 1940 en een reeks Belgische motoren, velen hadden dan Zolder al verlaten.
al met al een mooi initiatief dat voor herhaling vatbaar is en dan maar hopen dat er wat meer Belgen uit hun pijp komen want ik denk dat het aantal Nederlanders en Fransen duidelijk in de meerderheid waren, of zat ik aan de verkeerde kant van het rennerskwartier ?
met al die nabeschouwingen zouden we de motoren die meereden nog vergeten, hier al een foto van Gilera Saturno van Marcel Lemlin uit 1940 die in zijn tijd een zeer snelle motor was, let vooral op de achtervering.
gezien op het circuit van Zolder tijdens de Moto Classic Trophy, een merkwaardige AJS 350 met bovenliggende nokkenas uit 1931 en in het bezit van Peter Weeink uit Nederland.
op de foto zie je de AJS maar als je goed kijkt dan zie je daar ook een Norton Inter, ook al met bovenliggende nokkenas, staan.
Ja die Nederlanders hebben mooie spullen staan.
let ook op de "Brookland" uitlaat of de vissenstaart uitlaat vab de AJS, deze uitlaat werd ontwikkeld omwille van de geluidsnormen op de kombaan van Brookland in Engeland of is dat maar een of ander verhaal en werd de "Brookland can" gewoon zo genoemd omdat ze voor het eerst op de kombaan van Brookland werden gezien.