Mijn andere blogs
  • etienne willems
  • oudecrossmotoren
  • oudecrossmotoren2
  • oudecrossmotoren3
  • klik ook eens op deze blogs en website's
  • bultaco
  • www.katesretropage.be
  • crossertje
  • historicrally
  • classic motorcycle racing
  • www.brommerclub-de-grensrijders.tk
  • musea allerhande
  • www.newmap.nl
  • Inhoud blog
  • Boek over Belgische piloten en circuits van auteur Jan Kerckhof
  • trial oefen terrein
  • Monthlery 1997
  • krantenknipsels
  • Classic Motorraces Chimay
  • New Map
  • Croix 2007
  • Guido Verhoegstraete (3)
  • Guido Verhoegstraete (2)
  • Guido Verhoegstraete (1)
  • Frank Hollebosch
  • Willy Dumarey / Patrick Blondeel
  • Itom te Wieze
  • Frank Hollebosch
  • Frank Van Cauwenberghe
  • Jehonville / Gedinne
  • brommerkoers, Cleemput, Minnaert, Gallet, Heye en Dierickx
  • Bromfietskoers Assebroek (Brugge)
  • brommerkoers
  • Bezon / Puers
  • Gillet racing 500 cc
  • Zolder 1983
  • Gistel '84 - Oostende '86
  • Motor Classic Trophy Zolder 2008
  • Noël Jonckheere
  • Husqvarna Racer
  • op zijn Engels
  • Weslake
  • Jehonville
  • BSA zijspan
  • Melrose Racing Team
  • Frank Vandevelde
  • Hillman Imp
  • Mini Cooper
  • races Oostende 1985
  • Guy De Vleeschouwer
  • Guy De Vleeschouwer
  • König 500cc 1971
  • Busch BMW RS 500cc
  • Races Gistel 1984
  • Johan Vanderperre
  • BSA sidecarcombinatie
  • Motobi
  • Jarno Joncker (Ned)
  • FN Culbuteur
  • Benelli 50cc 1970
  • Norton Manx 350cc 1954
  • Norton Inter 500 1939
  • Gillet Competition 500 1930
  • BSA 350 1939
  • Triumph Thunderbird 1952
  • Triumph Thunderbird 1952
  • Norton Inter 1938
  • Sarolea S6 1947
  • oldtimer koop / verkoop website
  • Triumph
  • Moto Guzzi v8
  • Engeland
  • Engeland
  • Guy De Vleeschouwer
  • Croix 2007
  • Sarolea S6
  • Sarolea S6 zijspancombinatie
  • Croix en Ternois
  • croix en Ternois
  • veteranentreffen Oostende
  • Croix en ternois (Fr)
  • Jarno Saarinen
  • Giacomo Agostini
  • Phil Read
  • Trophy Motos Classiques
  • Husqvarna
  • Robert Borrenbergs
  • foto
  • ABSAF
  • Triumph
  • BMW
  • Seeley
  • ABSAF BSA
  • Sarolea flattank Racer
  • Triumph
  • motorraces Oostende
  • pitsstop
  • croix 2006
  • Croix 2006
  • Croix 2006
  • Croix 2006
  • Rockanje (Ned) 2006
  • Lezennes(Fr) 2006
  • Croix (Fr) 2005
  • Lezennes(Fr) 2005
  • Lezennes (Fr)2004
  • Lezennes (Fr) 2004
  • Barneveld (Ned) 2003
  • Barneveld(Ned) 2003
  • Barneveld (Ned) 2003
  • Croix (Fr) 2003
  • Croix 2003
  • Lezennes (Fr) 2003
  • Croix (Fr) 2002
  • Venlo 2002
  • Venlo 2002
  • Boekel (Ned) 2002
  • Boekel (Ned.) 2002
  • proefdraaien
  • restauratie T100
  • restauratie Armstrong Triumph T100
  • Norton Commando produktieracer
  • MV Augusta 350
  • Dholda team
  • HMV ers
  • Sarolea 30 R
  • Triumph T 80 350 cc
  • FN racer
  • Zolder 2007
  • gestolen
  • Sarolea Monotube bovennokker
  • Gillet Bol D'or 500 cc 1929
  • AJS S7 bovennokker 350cc
  • Lezennes
  • Moto Classic Trophy Zolder
  • circuit Venlo
  • Sarolea Monotube 500
  • BSA Sloper 500 cc
  • Loctite
  • Moto Classic Trophy Zolder
  • Motor Caravan
  • Oldtimermotormuseum Oudenburg
  • Rockanje 1999
  • Lezennes
  • een nieuwe start
  • Chimay 1997
  • valpartij Zolder 88
  • Triumph 650
  • classic motorcycle racing
  • megafoons
  • Armstrong Triumph T100
  • panne
  • Guzzi 2 cilinder
  • vervolg seizoen 87
  • duwstart
  • technische controle
  • Moto Classic Trophy Zolder
  • Sarolea Monotube 500 cc
  • motorraces Oostende 2007
  • Francorchamp 87
  • seizoen '87
  • moto Guzzi 500 bicylindri
  • Motorsalon Brugge
  • Ryckaert op Gillet 500
  • Pelham T100 Triumph
  • Guzzi V8 racemachine
  • Rudge Mineur 500 cc
  • Andenne (start)
  • Andenne 1986
  • Triumph 5 T 500
  • oostende 86
  • Grote Prijs v/d Noordzee 86
  • Melrose Members
  • Norton Inter 350 cc 1932
  • melrose racing team
  • Norton 600 cc
  • Triumph 3hw in topvorm
  • tunen (2)
  • Triumph Daytona 500cc 1967
  • motor museum in motorhotel
  • Velocette KTT 350 cc 1931
  • info historicmotorraces
  • racen en vrouwen
  • motorraces OMS Oostende
  • BMW 500 cc rennsport 1956
  • drijfstang
  • tunen
  • Guzzi dondocino 500 cc
  • aan de start
  • Triumph 3Hw 350cc 1939
  • BSA 500 cc
  • moto classic trophy zolder
  • sleutelen
  • Velocette MSS 1953
  • matchless 350cc 4takt
  • Norton Dominator 500 cc
  • Moto Classic Zolder
  • intro
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    maroeska1951
    blog.seniorennet.be/maroesk
    Foto
    www.zoldermotoclassics.be
    Foto
    Foto
    Oostende 1987
    Foto
    historicmotorraces
    etienne willems
    10-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pelham T100 Triumph
    Klik op de afbeelding om de link te volgen na de podiumplaatsen met de 3HW veranderde de wind van richting en op het ellenlange circuit van Mettet had ik terug prijs met een afgebroken klepschotel, ook deze keer verdween de klepschotel door de uitlaat de vrije natuur in en ik heb hem dus nooit meer terug gezien.

    ter info: het circuit van Mettet is mooi maar ik vond het niet echt plezierig om er te rijden wegens te veel lange rechte stukken.

    (voor de techneuten: een gebroken klepschotel heeft meestal als oorzaak dat er te lichte klepveren zijn gemonteerd zodat de klep of de nokvolgers de nokken niet meer kunnen volgen met gevolg dat de klepschotel met een te grote kracht tegen de zitting komt en op den duur de pijp aan maarten heeft.)

    ook de laatste race van het jaar 86 in Gedinne liep niet goed af voor de 3HW, op zondagmiddag in de laatste "manche" gaf hij er de brui aan met een motorblok dat droop van de olie.

    maar het seizoen zat er op en voor het seizoen 1987 had ik een nieuwe motor, zogezegd nieuw, want hij was toch al van 1939 en hij was dan nog half geleend ook.

    het zat zo, ik zocht een Triumph T100 van 1939 maar die waren niet zo dik gezaaid en mijn Engelse vriend Richard Pelham had een "Particycle" staan van een  T100 waar hij zelf mee geraced had en ik kon die lenen tot ik er zelf een gevonden had.

    het "particycle" bestond uit het frame , voorvork, en 2 wielen met de spatborden, de rest had ik aan mezelf, en zo bouwde ik de Pelham Triumph.

    over het ophalen van de "particycle"stukken en het bouwen van de motor zou ik een zeer lang verhaal kunnen schrijven, maar dat is voor een andere keer.


    op de foto, de Pelham Triumph tijdens zijn eerste race in aktie op het circuit van Colmarberg in Luxemburg

    copyright etienne willems

    10-02-2007 om 20:27 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    08-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Guzzi V8 racemachine
    Klik op de afbeelding om de link te volgen reeds vanaf de jaren 20  draaiden de Guzzi's rondjes op menig circuit,  in den beginne waren het allemaal ééncilinders, dan kwam er een 2 cilinder, daarna een 4 cilinder.

    menig fabrikant zou 4 cilinders al OK hebben gevonden maar Guzzi niet en ze maakten een 8 cilinder in V vorm.

    dat was een stukje mecaniek van de bovenste plank, hier enkele technische details voor de liefhebbers.

    boring en slag waren 44 X 41  en de 8 cilinders tezamen hadden amper 500 cc inhoud, door de kleine verplaatsing van de zuigers kon men tot  12000 tr/min  draaien en dat leverde  75 pk op aan het achterwiel.

    de V8 werd watergekoeld en de V van de cilinders stond op 90°, de dubbele bovenliggende nokkenas werd aangedreven door tandwielen ipv de gebruikelijke koningsas of distributieketting.

    als men rap wil rijden dan moet men ook snel kunnen stoppen en daarvoor zorgden vooraan een trommelrem met 4 bediende remschoenen.
     
    het  ingewikkelde kunstwerk werd netjes verpakt in een zogenaamde badkuip stroomlijn, die in de jaren 50 opgang maakte maar later verboden werd wegens te gevaarlijk. 

    hoe ik nu plots over Guzzi begin, het zit zo, ik kreeg van Guzzifanaat en oldtimerliefhebber Paul De Meyer uit Blankenberge zeer mooie foto's die hij "kiekte" tijdens een bezoek aan het Guzzi fabrieksmuseum in Italië. 

    bij deze mijn dank aan  Paul voor de autentieke foto's.

    regelmatig zul je dus een Paul De Meyer foto van een Guzzi racer op de blog zien verschijnen.



    copyright etienne willems   (foto P.De Meyer)

     

    08-02-2007 om 20:32 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    06-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rudge Mineur 500 cc
    Klik op de afbeelding om de link te volgen eigenlijk is de titel verkeerd, en moet er enkel Mineur staan, maar iedereen sprak algauw van een Rudge Mineur, zoals de Rudge Ulster in Engeland.

    hoe kwam dat,  kan men zich afvragen, ik leg het even uit.

    Mineur is een Belgisch merk dat door Paul Mineur werd gebouwd.
    hij was een voormalig mecanicien van Gillet en Saroléa en bouwde in 1924 zijn eigen motorfietsen in Herstal.

    hij was tevens een sportieve kerel en reed aan het stuur van een Mineur met Bradshaw motor een 3de plaats in de GP van België in 1924.

    later bouwde hij in de frames ook JAP, MAG en Rudge motoren.

    met een Mineur voorzien van een "vierkleps" 250 cc Rudge motor reed George André, in het midden van de jaren 30, zich een 2 de plaats in het Belgisch kampioenschap.

    de Rudge Mineur op de foto is van het bouwjaar 1933 en werd in de jaren 80 bereden door de in België wonende Engelsman Robert Gardener.
      


    copyright etienne willems

    06-02-2007 om 18:30 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    04-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Andenne (start)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen de start is altijd een spannend moment, alles is stil en plots gaat dat vlaggetje naar omlaag.

    hier in Andenne was het Joël Robert himself die met de  vlag zwaaide.
     
    (je ziet hem staan juist boven de gele helm van de eerste rijder links)


    copyright etienne willems


     

    04-02-2007 om 16:15 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    02-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Andenne 1986
    Klik op de afbeelding om de link te volgen op het stratencircuit van Vaudaigle - Bonneville bij Andenne in de Ardennen richtte oud crosser en veteraanracer Marcel Lazard in 1986 een veteraanrace in om het goede doel  te steunen.

    het evenement noemde "1ste Tropheé de L'Amitié"

    Joël Robert was er koersdirecteur en RTL televisie was er om te filmen, alles was voorhanden om een mooi raceweekend te verzekeren, enkel het circuit zelf liet wat de wensen over.

    het was effenaf hobbelig op bepaalde plaatsen met als gevolg dat er een aantal rijders zwaar ten val kwamen.

    tijdens de eerste ronde van de trainingen was Vandevelde al aan de beurt om het asfalt van dichtbij te bekijken, ik kon hem nog nipt ontwijken en alzo een gigantische valpartij vermijden.

    er waren nogal wat Engelsen de plas overgekomen en mijn Engelse vriend Richard Pelham  was ook van de partij met een Triumph T100.

    zoals ik al zegde het circuit was hobbelig maar de 3HW gedroeg zich voorbeeldig doordat ik de bandenspanning wat had aangepast en op zaterdag werd ik 2de na de Norton 500 van Michel Degueldere.

    om een of andere reden kreeg ik voor de 2 racen van de zondag de Triumph van Richard Pelham aangeboden tezamen met het verzoek de Norton van Degueldere achter me te houden.

    je moet weten dat de Engelsen die met Triumph rijden het absoluut niet voor Norton hebben en het ook niet zo graag hebben dat er een Norton voor een Triumph eindigt (wat meestal wel het geval was).

    in de eerste reeks van de zondag reed ik op kop maar moest ik de voorlaatse ronde de leiding aan Degueldere laten, maar het had een spannende tweestrijd opgeleverd en er was nog een race te rijden.

    in de 2de race was het haasje over tussen Degueldere en mezelf, iedere ronde was er een andere leider, in de laatste ronde kon ik als eerste het hobbelige bochtige stuk ingaan en kwam als eerste over de meet.

    de Engelsen werden bijna zot van vreugde  en de "speaker" stond al met de micro onder mijn neus nog voor ik wat adem had kunnen happen.

    ik was de held van de dag maar voor hetzelfde geld lag ik in het ziekenhuis van Huy.


    op de foto zie je Richard Pelham die me nog wat instructies geeft ivm met maximale toerentallen en dergelijke, de motor was op zijn Engels, snel maar cosmetisch niet "je dat".




    copyright etienne willems




        

     

    02-02-2007 om 00:00 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    31-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph 5 T 500
    Klik op de afbeelding om de link te volgen hier een supersnelle Triumph 5T van de Fransman Jean Luc Delchet.
    Delchet reed met zijn Triumph alof hij op een Mobylette zat, zo soepel en vlot alsof het allemaal geen moeite koste.

    de Triumph beschikte over een voorrem van een Vincent motor, deze had een dubbele "tamboer" (remtrommel) en gaf dus bijna een dubbele remkracht.

    door zijn stuurmanskunst en zijn speciale remtrommel reed Delchet zich regelmatig in de Bloemen.


    copyright etienne willems

    31-01-2007 om 17:56 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    30-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oostende 86
    Klik op de afbeelding om de link te volgen hier een sfeerbeeld van de race in Oostende, rakelings langs de strobalen, zo hoorde het.

    Oostende is een stratencircuit en dat gaf een extra sfeer maar ook extra risico.

    het zal bij een droom blijven, maar een snelheidscircuit in West Vlaanderen zou toch wenselijk zijn, maar ja onze ministers van sport.... ja wat moeten we daar van zeggen ?

    ter info: 
    voor Oostende heeft de minister van sport wel geld vrijgemaakt voor een splinternieuwe wielerpiste  terwijl ze er al een hadden die lag te "verpieteren" ik vraag me toch af wie daar heeft om gevraagd.
    en tot overmaat van ramp hoor ik dat ze er ook een zullen aanleggen in Brugge, begrijp wie begrijpen kan.
    dat was even een zijsprongetje maar een mens mag toch eens zijn gedacht zeggen zeker.



    copyright etienne willems

    30-01-2007 om 18:52 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    29-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grote Prijs v/d Noordzee 86
    Klik op de afbeelding om de link te volgen hier een foto van de duwstart in Oostende 86 op de Hendrik Baelskaai.

    de morgentraining was gereden in de regen en voor ik het wist stond ik met de groene 3HW in poolpositie aan de start.
     
    die poolpositie was van korte duur en na 1 of 2 ronden kwam Vandevelde met zijn Triumph T100 aan de linkerkant voorbij, toch kon ik de 2 de plaats veilig stellen voor een sterke Marc Parfait op een BSA 350.

    ja het waren mooie tijden, niet dat het nu niet mooi is, verre van !!
      

    want zeg nu,  zolang er wat gesleuteld kan worden en af en toe een rit op een of ander circuit, meer moet dat toch niet zijn.



    copyright etienne willems

    29-01-2007 om 18:57 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    28-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Melrose Members
    Klik op de afbeelding om de link te volgen hier een van de weinige foto's van de leden van het Melrose Racing Team Oostende mooi op een rijtje op de motor. (Oostende 1985)

    alle leden waren lid van de Motorclub MTO Oostende, maar ook van OMS Oostende dat van 1984 tot 1987  telkens een race voor veteranen (tussen de moderne racen door) mogelijk maakte tijdens de Grote Prijs van de Noordzee.

    Alle leden van het Melrose Team reden in de klasse M1 die motoren toeliet tot 1940 (soms ook wel wat jongere).

    vlnr: Ronald Danis (Sarolea 500)  Etienne Willems (Triumph 350)   Hugo Verhaeghe (Triumph 500) Herman Hoet (BSA 500) Guy De Vleeschouwer (Sarolea 350) Jan Peeters (Peugeot 350)  

    niet op de foto
    Luc Ryckaert (Gillet Competition 500)


    PS: in en rond Brugge waren er ook een aantal veteraanracers die zich verenigd hadden in een Club, zij reden vooral op Norton's en Triumph's met bouwjaar 1950 - 60 , maar daar komen we later nog op terug.




    copyright etienne willems
      

    28-01-2007 om 00:00 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    27-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Norton Inter 350 cc 1932
    Klik op de afbeelding om de link te volgen hier  nog een racemachine , een Norton 350 cc Inter uit 1932 met bovenliggende nokkenas.

    de Norton Inter was de voorloper van Norton Manx en werd zowel door priverijders als door de fabrieksrijders bereden.

    een paar van de bekendste rijders in Engeland rond de jaren 30 op Norton waren Stanley Woods , Tim Hunt en Jimmy Guthrie.
     

    copyright etienne willems

    27-01-2007 om 00:00 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (1)
    26-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.melrose racing team
    Klik op de afbeelding om de link te volgen er was al heel wat veranderd sedert die schuchtere poging in 1979 met de Matchless, een aantal streekgenoten waren ook door de race microbe gebeten en  onder impuls van Oostendenaar Anton Jordi werd op 9/05/1986  het "Melrose Racing Team" boven de spreekwoordelijke doopvont gehouden, er werden stickers gemaakt, linnen klevers voor de raceoveralls, rode werkoveralls en gele petjes waren de kenmerken van het team.

    de linnen stickers voor de raceoveralls waren zeker van een goede kwaliteit want na 22 jaar hangt de mijne nog altijd netjes op zijn plaats.

    soms  werden de verplaatsingsonkosten vergoed en soms werd het inschrijvingsgeld betaald door de clubkassa, maar meestal was die leeg en speelden we zelf voor sponsor, maar het was wel een fijn gevoel, die clubgeest.

    de sticker op de foto was ontworpen door Luc Ryckaert uit Waarschoot die ook lid was van het Melrose Team.

    " Melrose " was afkomstig van de naam van de Bistro die Anton Jordi had op het Albert I plein in Oostende.
     


    copyright etienne willems   

    26-01-2007 om 00:00 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (2)
    25-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Norton 600 cc
    Klik op de afbeelding om de link te volgen een fotootje uit 1983. 

    het is de Norton Domiracer van Frans Huys uit Wingene (België)  het was een snelle maar ook een  mooie motor om naar te kijken.

    let op de extra koeling van de  magneto via een buis.
       



    copyright  etienne willems

    25-01-2007 om 00:00 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    24-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph 3hw in topvorm
    Klik op de afbeelding om de link te volgen eindelijk reed de Triumph 3hw zoals ik het ongeveer wenste en kon ik er een paar ereplaatsen mee versieren.

    een eerste goed gevoel kreeg ik in  Zolder 1985 toen ik op 36 deelnemers als 12de eindigde in de totaalstand en als eerste met een  350 cc motor. 

    de 1ste beker, die ik won in Gedinne 1985,  was de mooiste die ik ooit kreeg , tot diep in de nacht had ik op het circuit nog een gebroken klep vervangen dewelke ik tijdens de zaterdagtrainingen had stukgereden,

    ik had van een bewoner, die aan het circuit woonde, zijn tuinhuis in bruikleen gekregen om beter te kunnen sleutelen aan de motor (geen kwaad woord nog over die Walen dus)

    de zondagmorgen moest alles nog in elkaar worden gezet en 2 uur voor de start draaide de Triumph als een zonnetje.

    op het oude lange circuit, dat dwars door de dorpskom liep, reed ik die zondagmiddag  een 2de plaats algemeen na Vanderperre op Sarolea S6 600cc  en voor Ron Danis met Sarolea 33 Racing 500 (de 1 ste beker was binnen).

    na afloop van de koers en na ontvangst van mijn beker stopte ik 100 frank en een dankbriefje in een enveloppe en deponeerde het in de brievenbus van de "tuinhuisterbeschikkingsteller". (ik gebruik graag een keer een moeilijk woord)

    voor wat hoort wat.

    na een beste trainingstijd in de natte "course de cote" (bergklimkoers) van Presgaux 1986 werd de klimkoers afgelast wegens sneeuwoverlast.

    in Oostende 1986 reed ik een 2de plaats na Vandevelde met Triumph T100 500 cc, het verschil in de gemiddelde snelheid met de 500 van Vandevelde was 1.9 km/uur  (de tweede beker was binnen) 

    volhouden was de boodschap maar de concurrentie zat ook niet stil en het ging ieder jaar sneller en sneller. 


    (op de foto het podium in Gedinne met op 1 Vanderperre op 2 Willems en op 3 Danis)

    wordt vervolgd


    copyright  etienne willems



    24-01-2007 om 19:42 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (1)
    22-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tunen (2)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen na de koers in Gistel besloot ik zelf andere nokkenassen te maken voor de  Triumph 3HW.
     
    met behulp van het VTI Brugge en Dhont Tuning Zandvoorde werden de nokkenassen werkelijkheid, het harden van het loopoppervlak werd kundig uitgevoerd door Verplancke Motorrevisie Torhout.

    op de grafiek kun je zien welke invloed zogenaamde "hetere nokkenassen" hebben op het vermogen van een motor.

    in het geval van de 3HW ging de gemiddelde rondetijd op het circuit van Zolder van 81 naar 95 km/h.

    dat was een schot in de spreekwoordelijke roos en ik kon terug wat meer vooraan rijden tot genoegen van mezelf en tot ongenoegen van anderen.

    in1985 werden de remmen aangepast en de noktiming bijgesteld wat terug een winst opleverde van 2 a 3 km/h.


    copyright etienne willems






    22-01-2007 om 20:27 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    20-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Daytona 500cc 1967
    Klik op de afbeelding om de link te volgen hier een foto van werkzaamheden aan de Triumph Daytona fabrieksracer uit 1967.

    de Daytona was een fabrieksracer en werd eind de jaren 60 bereden door de legendarische Brit  Percy Tait.

    de Daytona had een oliereservoir onder het motorblok hangen om het zwaartepunt te verlagen.

    de motor was beperkt  tot 500 cc om te kunnen deelnemen Grand Prix wedstrijden.

    Eigenaar Frank Van De Velde uit Laarne haalde de motor in 1984 uit Engeland naar België en verkocht de machine later, naar ik meen, in Duitsland.

    de foto is genomen in 1985



    copyright etienne willems


     

    20-01-2007 om 11:57 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    19-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.motor museum in motorhotel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen even tussendoor een berichtje van een unieke combinatie, namelijk een Hotel enkel voor motorrijders en in dat Hotel is er een motor museum ondergebracht, wat denk je daarvan ?

    het is gelegen in Oudenburg waar ik geboren ben maar dat doet hier niets ter zake.

    het zit zo, het Hotel stelde een mooie ruimte ter beschikking voor de unieke verzameling van Johan Schaeverbeke die ongeveer 85 motoren bevat, hulpmotoren enz... en zeer veel attributen die ons doen terugdenken aan de goede oude tijd.

    Johan wil in de toekomst ook aandacht besteden aan de wedstrijd motoren, ja dat horen we graag.

    kortom zeker het bezoeken overwaard en daarna nog wat overleggen in de gezellige bar van het Hotel.


    voor alle inlichtingen omtrent  het motormuseum zie op de webstek van Johan Schaeverbeke     
    www.oldtimermotorenmuseum.be


    voor alle inlichtingen omtrent het Motorhotel Groenedijk in Oudenburg zie de site
    www.grd.be

    succes



    copyright etienne willems


     

    19-01-2007 om 10:57 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    18-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Velocette KTT 350 cc 1931
    Klik op de afbeelding om de link te volgen hier nog een velocette van de Fransman Daniel Langanay.

    het is een 350 cc KTT model uit 1931, tegenwoordig druk gezocht onder de liefhebbers en dus zeer prijzig.

    de KTT modellen waren zeer mooi van lijn en snel op het circuit.

    aan de bloemen te zien spaarde Langanay zijn KTT niet

    (foto begin de jaren 80)




    copyright etienne willems

    18-01-2007 om 10:53 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    17-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.info historicmotorraces
    Klik op de afbeelding om de link te volgen zowel in België, Nederland en Frankrijk zijn er jaarlijks een aantal races of demoraces.

    hier een aantal sites van clubs en organisaties waar je info kunt vinden over deze evenementen.



    www.classicracingteam.nl     (classic race-demo team)

    www.hmv-nederland.com     (historische motorsport vereniging)

    www.crmb.be                       (classic racing motorcycle belgium)

    www.zoldermotoclassics.be   (inrichter Moto classic trophy Zolder)

    www.caiman.fr.fm        (inrichter demoraces Lezennes en Croix en Ternois)

    hier kun je een avondje mee vullen als je dat wil.



    copyright etienne willems

    17-01-2007 om 12:57 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    16-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.racen en vrouwen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen bij motor en autoraces spelen de "vrouwen" dikwijls een grotere rol dan je zou denken.

    hier een kiekje op een of ander circuit met mijn "vrouw" en bondgenoot in 1984.

    dat we het beiden goed aanpakten bewijst dat we tot op heden nog altijd samen op diverse circuits te zien zijn.



    copyright etienne willems

    16-01-2007 om 13:18 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)
    15-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.motorraces OMS Oostende
    Klik op de afbeelding om de link te volgen door Ostend Motor Sport werd er tussen de moderne racen ook een race ingelegd voor de veteranen.

    plaats van gebeuren was het industrieterrein "konijnebos" in Gistel,  onder de motorfreaks beter  gekend als de "ring".

    we hadden al overal in België, Frankrijk en  Luxemburg gereden, dus we waren al internationaal bezig, en nu kregen we de gelegenheid om een thuiswedstrijd te rijden.

    ik had nog snel een hoge druk "piston" op de kop kunnen tikken en hem subito presto gemonteerd in de 3HW, kwestie van een beetje goede indruk na te laten aan het thuisfront.

    de resultaten waren niet slecht maar ook niet om over naar huis te schrijven ik werd 5de in totaal en 2de in de categorie 350 cc. (op een totaal van 13 piloten)

    het kon en het moest beter worden en ik besloot andere nokkenassen te maken voor de 3HW (kopen kon je ze niet)  

    (op de foto Gistel 1984 geduldig wachtend aan de start)




    copyright etienne willems

      

    15-01-2007 om 10:30 geschreven door etienne willems


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 11/06-17/06 2012
  • 25/04-01/05 2011
  • 03/08-09/08 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 15/12-21/12 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Foto

    www.zoldermotoclassics.be
    Foto

    Oostende 87 Willems/ Nyssen/ Damiëns
    Foto

    Francorchamp 87
    Foto

    Oostende 85
    Foto

    Oostende 87 Pelham Triumph
    Foto

    Mettet 86 Danis (Sarolea) Willems (Triumph)
    Foto

    Guy Devleeschouwer op Monotube
    Foto

    Vanderperre Sarolea S6 600cc
    Foto

    Oostende 1986
    Foto

    Zolder 1988
    Foto

    Foto

    de trofeënkast

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!