een van de weinige MV's op de Zolder Classic Trophy was deze van motor en auto enthousiast Marc Gardin uit Brugge.
een mooie site ivm MV is deze van "the bike museum" en als je daar de "links" allemaal wilt bekijken dan ben je wel een paar uurtjes aan de slag. http://thebikemuseum.com/
op de site van de Moto Classic Trophy Zolder is er op dit moment niets te zien over de de demo's van 25 maart, daarom hier nog een fotootje,
terug een mooie motorfiets van Marc Gardin, een Norton commando produktie racer.
Marc reed de produktieracer op een zodanige manier over de omloop van Zolder dat zijn tenen a la "Mike Hailwood" door zijn boots kwamen piepen, spijtig dat ik daar geen foto van heb.
hier zijn we al een stapje verder, de lak zit er al op en het in elkaar zetten kun je nu vergelijken met een "mecano" waar we vroeger zo graag mee speelden.
wat je ziet op de foto is het resultaat van 1.5 jaar bezig zijn, niet dagelijks van s'morgens tot s'avonds, maar toch regelmatig.
een van de spannende momenten is het ogenblik dat je voor het eerst de motor start, doet ie het of doet ie het niet is dan de hoofdvraag.
in het geval van de T100 deed ie het maar half en half door 2 maffe oorzaken, het eerste probleem was een verstopt kanaaltje in de linker splinternieuwe Amal 10TT9 racecarburator.
het 2de probleem heb ik 1 jaar naar gezocht en toen bleek de volledig gerevisioneerde BTH competitie magneto af en toe een steek te laten vallen, tot hij in Lezennes er helemaal de brui aan gaf en toen ik de ouwe trouwe Lucas magneet terug monteerde liep de T100 zoals ik verwachte.
de man die de BTH herwikkelde wil de magneto gratis herwikkelen, maar eerlijk gezegd ik heb er geen vertrouwen meer in en de magneto staat nog altijd op het schap.