Zoeken in blog

Ritme in een foto als vorm van herhaling, van wederkerend patroon ....

Een rij bomen, bogen, soldaten tijdens een parade enz...

Foto

Het ritme kan ook een accent krijgen door een afwijking in het patroon zodat de foto niet te eentonig wordt.

Foto

Met een ritmische herhalinge kan men het ganse beeld vullen of een gedeelte van de foto.

Foto

Ook in de natuur is Ritme & Structuur te vinden.

Foto
Foto

Met structuurfotografie kan je ook mooie abstracten creëren.

Fotografe : thuis

Foto

Voorbeeld van ritme in de architectuur, gebruikmakend van de hoogte en de lijnen laten vertrekken uit de hoeken

Foto
RITME & STRUCTUUR in de FOTOGRAFIE

Besprekingen foto's met ritme en/of structuur
18-11-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Glitter met vrije natuur
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Als ik naar je fraaie foto kijk, valt me eerder een mooie dieptewerking op dan een ritmische herhaling. Dat is ook best moeilijk te vinden in de vrije natuur. Ik zie wel een herhaling van patronen in het hek naast het pad, maar dat is nu net door mensenhanden gemaakt. Een zekere herhaling zie ik ook in de bomen aan de andere kant van het pad, maar omdat ze zo dicht achter elkaar staan, is het lastiger te zien. Ik vermoed dat een lager standpunt, wat meer naar het hek toe, mogelijk een meer geslaagde foto had opgeleverd voor deze serie. Wel een mooie foto dus, maar niet je sterkste in deze serie. Ik probeer de cursisten te prikkelen tot steeds geslaagder foto’s, maar natuurlijk lukt het de ene keer beter dan een andere keer. Bij mij is dat net zo.
Voor de afsluitende inzending laat ik je de vrije keuze. Ga zelf op zoek naar een geheel andere foto dan je vorige inzendingen. Kijk goed rond en wees niet te snel tevreden. Het gaat er niet zozeer om wat ik vind, maar dat je zelf een kritische houding ontwikkelt en steeds op zoek blijft naar een foto die nét nog even mooier is.
Dushi

18-11-2011 om 02:24 geschreven door Marsje


17-11-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Froggy met afscheiding

Je hebt niet alleen een heel goed onderwerp uitgekozen, maar ook prima in beeld gebracht. Zoals je zelf al aangeeft, geven de planken en balken een uitstekende ritmische herhaling. En door de krachtige lijnen ook nog eens een duidelijke struktuur. Natuurlijk kon ik het ook hier niet laten om de foto wat meer recht te zetten. Dat oogt altijd een tikje netter. Maar voor de verandering heb ik de foto dit keer eens bijna zwart-wit gemaakt. Waarom ik dat gedaan heb? Juist in zwart-wit komt de ritmische herhaling en struktuur nog beter tot zijn recht. Je oog wordt nu minder afgeleid door de kleuren. Slechts de grote lijnen blijven over. En als de foto ook in zwart-wit aantrekkelijk oogt, en dat doet jouw foto, is het zeker een geslaagde opname voor deze serie. Voor de volgende keer mag je komen met een gebouw of een deel daarvan.
Dushi





17-11-2011 om 01:41 geschreven door Marsje


15-11-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Erlaf met autobanden

Soms zit ik echt te genieten van de creativiteit waarmee hier foto’s gepresenteerd worden. Zo  ook hier. Wat een leuk idee om een stel autobanden in een ritmische herhaling achter elkaar te zetten. De banden zelf alsook de loopvlakken laten een goed ritme zien. Struktuur zit er beslist in de “naven” en de kasseien van de ondergrond. Dit alles wordt ondersteund met een fraai laagstaand zonnetje, alhoewel tegenlicht mogelijk ook een boeiend resultaat had opgeleverd. Doordenken op je prima idee ben ik zo vrij geweest om de aandacht nog wat meer te concentreren op de banden zelf. Ik heb het al vaker gezegd: less is more. Houd je aandacht vast op je hoofdonderwerp en schakel andere zaken zoveel mogelijk uit. Blijf ook altijd stoeien met meerdere standpunten, vooral hoger of lager. Het kan verrassende effecten opleveren.
Na deze mooie foto wordt het de volgende keer een pittige opdracht: iets uit de vrije natuur. De herfst is grotendeels voorbij, maar de naderende winter geeft ongetwijfeld  andere mogelijkheden. Zoek het niet in de kleuren, maar vormen en vlakken.
Dushi

 





15-11-2011 om 16:22 geschreven door Marsje


12-11-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rapsodie met stallen
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Welkom bij de club met deze geslaagde opening, Rapsodie. Iik zie een heel fraaie rechte lijn lopen in de kijkrichting. Achteraan kijkt een nieuwsgierig paar nog net naar buiten, maar in de voorgrond is er weinig dat de strakke lijnen doorbreekt. De foto zit vol ritmsiche herhalingen: muurvlakken, onderdeuren, bovendeuren, lampen, enz. Door de grote donkere vlakken die een afwisseling vormen met de lichtere muur, heb je ook een nette struktuur gegeven aan je foto. Kortom: een uitstekend begin.
Voor de volgende keer wil ik dat je binnenshuis wat voorwerpen bij elkaar brengt, maar dit keer niet in een rechte lijn. Dat is best wel lastig, maar ik denk dat je het aan kunt, gezien dit mooie begin. Als je er ook nog wat uitleg aan toevoegt over de gemaakte keuzes, zowel inhoudelijk als technisch, ben ik helemaal een tevreden mens.
Dushi

12-11-2011 om 17:40 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tuur met herfstbeeld
Klik op de afbeelding om de link te volgen

De herfst is zeker een heel bijzonder seizoen, Tuur, waar veel te genieten valt. Ik geniet van de mooie kleuren die voorbij komen. Ook hier zie ik zowel een heerlijk groen en geel. De ritmische herhaling is vooral te vinden in de opeenvolging van de balken, terwijl de schuine balk zorgt voor struktuur. Met de sluitertijd zit je inderdaad aardig tegen de grens aan van wat nog wenselijk is zonder statief, maar het is je goed gelukt. Met dit kleurrijke beeld mag je vol trots verder bij de serie Dieptewerking o.l.v. Cijbra die je uitermate deskundig verder zal helpen bij de volgende serie opdrachten. Van harte gefeliciteerd en heel veel succes!
Dushi

12-11-2011 om 17:34 geschreven door Marsje


10-11-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Henri met fietsenrek

Om dit keer achteraan te beginnen: de foto die je instuurt is een heel mooie opstap naar de volgende reeks: dieptewerking o.l.v. Cijbra. Proficiat! Je hebt in ruime mate laten zien dat je helemaal klaar bent om verder te gaan.
Van de foto vind ik het gekozen standpunt heel erg boeiend. Je hebt een heel laag standpunt gekozen en kijkt zo onder de buizen door de diepte in naar het eindpunt.De foto vertoont een prachtige ritmische herhaling.  Ik heb slechts een wat nauwere crop gemaakt om het door jou gelegde accent nog iets meer te versterken. Het is een heel fraaie afsluiting van deze serie. Nogmaals van harte gefeliciteerd en ik wens je alle succes bij het vervolg.
Dushi





10-11-2011 om 14:50 geschreven door Marsje


08-11-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alifo met noten
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Een gedurfde opname om de noten zo achter elkaar te leggen en dan te nemen in tegenlicht. De scherpte, en hier bedoel ik natuurlijk niet de prachtige dof die je bereikt hebt met de lens wijd open, is niet het sterkte punt, vermoedelijk vanwege de trage sluitertijd.
In de voorste noten is een boeiende struktuur te zien. Vaak is de natuur erg grillig, maar door de vorm van de noot, lopen toch een aantal lijnen in goede harmonie met elkaar van het ene eindpunt naar het (niet zichtbare) andere eindpunt. Waarom je de noten nogal recht achter elkaar gelegd hebt, weet ik niet, maar in een wat schuinere lijn had je wellicht wat meer van de andere noten kunnen zien, zeker in combinatie met een ietsje dichter diafragma (al ben ik liefhebber van een mooie dof).
Voor de volgende keer mag je eens R&S gaan zoeken in (fragment van een wiel. Die zijn er genoeg te vinden, lijkt me. Van reuzenrad tot kinderfiets. Maar je zult me vast verrassen met net iets anders.
Dushi

08-11-2011 om 17:10 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Froggy met kom
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Het doet me plezier dat je zo goed nagedacht hebt bij deze foto. Niet zomaar even wat aardappelschilmesjes, maar ook de schillen erbij, want daarvoor dienen die mesjes. Ik vind dat een uitstekende combinatie. Door goed gebruik te maken van het licht, is er beslist een struktuur zichtbaar, maar deze is net zo grillig als de schillen zelf. Aan de drie mesje kan ik zien, dat je echt gezocht hebt naar een ritmische herhaling. Ook die bewuste houding vind ik zeer positief. Toch wil ik, en ik hoop dat meer cursisten dit lezen, even citeren uit een gerenomeerd woordenboek: rit·me het; o -n, -s regelmatig afwisselende beweging (m.n. in de poëzie en de muziek); door klemtoon, intonatie en tempo bepaalde golving.
In je foto heb je hier zelfs een uitstekend voorbeeld van: het motief in de achtergrond. Helaas is het slechts de achtergrond.
Het gaat dus over een regelmatige afwisseling, in dit geval van lijnen of vlakken. Met name dat “regelmatige” levert nog wel eens problemen op, en je bent echt niet de enige die hiermee worstelt. Zelfs de drie schilmesjes zouden feitelijk meer op elkaar gelijkend neergelegd moeten worden. Best moeilijk hoor.
Voor de volgende inzending geef ik je even geen opdracht mee om helemaal de vrije hand te hebben met iets moois te komen. Ik heb er alle vertrouwen in.
Dushi

08-11-2011 om 01:02 geschreven door Marsje


05-11-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tuur met vrije natuur

Je laat een foto zien met een heel aantrekkelijke combinatie van groen en geel. Zo mooi dat ik die kleuren nog even een extra accentje heb willen geven. Ik had je de vorige keer het advies gegeven om het niet allereerst te zoeken in een overzicht. Je hebt weliswaar gekozen voor een deel van een boom of struik, maar naar mijn mening nog niet genoeg. Er zijn zoveel blaadjes te zien dat het eerder een mozaïek is dan een krachtige hoofdstruktuur. Toch zit er een zekere herhaling in: het is de afwisseling van het geel en het groen, alleen niet in een rustige ritmische opbouw. Een mooie foto is het dus zeker, maar het aspect van R&S komt er wat zwakker uit.
Ik wil je vragen te komen met je slotinzending voor deze serie. Je mag helemaal zelf iets gaan zoeken. Ik hoop op een “spetter”.
Dushi





05-11-2011 om 21:05 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Roland met telraam
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Dat heb je goed gezien, Roland. Een telraam van je kleindochter. De bolletjes laten, mede door de mooie lichtval, bijna vanzelf een goede ritmische herhaling zien. Zowel van links naar rechts alsook, en daar heb je zelf een bewust patroon ingebracht, van boven naar beneden. Wat ik ook waardeer is, dat je het hebt aangedurfd om een stukje van het telraam af te snijden, zodat de aandacht nog meer gaat naar de bolletjes. De rustige achtergrond draagt daar eveneens aan bij.
Een technische opmerking ter aanvulling. Je schrijft dat je een zo groot mogelijk diafragma hebt gebruikt om maximale scherpte te krijgen.  Een zo groot mogelijk diafragma betekent een zo wijd mogelijke lensopening (een zo laag mogelijk F-nummer). Zeker bij eenvoudiger lensen levert dat niet de meeste scherpte op. Maar misschien bedoel je wel scherptediepte (DOF = depth of field). Daarmee bedoelt men hoever het scherp is van voor naar achter in de foto. Voor meer scherptediepte is het juist wenselijk het diafragma wat kleiner te maken. Ook weer niet helemaal dicht (bijv. f 28 en hoger) want dan wordt de foto juist weer onscherper. Dat laatste ga ik hier nu niet uitleggen, want dan wordt het een hele handleiding. Volgens de exif-gegevens heb je gewerkt met je grootste lensopening f/5.6. Om niet in problemen te komen met je sluitertijd, heb je de ISO verhoogd naar 400. Het gebruik van een statief zou hier meer passend geweest zijn.
Voor de volgende inzending zie ik graag iets buiten met ronde buizen of staven.
Dushi

05-11-2011 om 21:01 geschreven door Marsje


01-11-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tuur met voorgevel

Je inzending voldoet helemaal aan de gestelde opdracht. Een prachtige voorgevel van een oud huis. Het diafragma bewust klein gehouden om een maximale scherpte te krijgen. Ritmische herhalingen zijn er in ruime mate: de ramen, binnen de ramen de ruitjes, de muurijzers, de gebogen steentjes boven de ramen, enz. Je hebt geen gemakkelijk standpunt gekozen: dichtbij, maar niet recht voor het huis en dan de camera flink schuin naar boven gericht. Dat levert uiteraard een stevige vertekening op. Ik heb met name de vertikale lijnen nog wat rechter gezet. Bijkomend voordeel was dat de onderdeeltjes die links en rechts nog net in het beeld kwamen, nu verdwenen zijn. Ook boven en onder wat gecropt om de aandacht zo sterk mogelijk naar de fraaie raampartij te trekken. Na deze geslaagde opname mag je de volgende keer het gaan proberen in de vrije natuur. Dat is niet zo eenvoudig. Zoek liever naar kleinere delen dan een overzichtsfoto. Maar aan jou de keuze.
Dushi





01-11-2011 om 02:24 geschreven door Marsje


31-10-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10-us met koepelgebouw
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Het is goed te merken dat je veel geoefend hebt met R&S, want je komt met een prachtige foto die niet alleen een krachtige, maar met de gebogen lijn, ook een mooie struktuur vertoont. En daarnaast een veelheid aan ritmische herhalingen. Ook dedoor jou gekozen  compositie kan me uitermate bekoren. Technisch geen gemakkelijke opname, want er is een groot contrast in licht, hetgeen terug te zien is aan je histogram waar je dicht tegen de wenselijke uitersten aan zit, zonder echter over de schreef te gaan. Ook hier goed werk dus. Terwijl ik nog zit te genieten van deze inzending, mag jij vast aan het werk gaan voor de afsluitende opdracht. En dat wordt een pittige: iets uit het landschap buiten (geen gebouwen, hekken edm.)
Dushi

31-10-2011 om 17:22 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Froggy met maiskolven
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Welkom Froggy bij de tweede serie lessen. Ik kan goed merken dat je de vorige serie met succes hebt afgesloten, want je hebt goed gebruik gemaakt van sterkte punten in het beeld. Wat R&S betreft, zie ik vooral in het rechterdeel een zekere struktuur. Het linkerdeel daarentegen laat vooral gras zien en dat is toch wat saaier. Dat de kolven grotendeels afgekloven zijn, verbaast me een beetje, want juist die maiskorrels hadden een fraaie ritmische herhaling kunnen opleveren. Wat sluitertijd betreft, zit je op het randje van wat  nog wenselijk is. Ik wil bij tragere sluitertijden graag weten of je een statief gebruikt hebt. Je hebt een mooie prime lens gebruikt die met goed gebruik van scherptediepte heel mooie resultaten kan opleveren. Misschien dat je daarvan gebruik kunt maken (alhoewel scherptediepte niet behoort tot de primaire aandachtspunten van deze serie) bij de volgende opdracht om binnenshuis een serie voorwerpen te fotograferen. Liefst met een korte uitleg van het gekozen standpunt, de gebruikte instellingen van de camera en vooral waar je de R&S ziet.
Dushi

31-10-2011 om 15:34 geschreven door Marsje


30-10-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alifo met rek

Wat een mooie binnenkomer is dit, Alifo. Zo te zien begrijp je precies waar het in deze serie om gaat.  Een heel mooie herhaling van buizen en een geweldige ritmische opeenvolging van schaduwen op de tegels. Maar meteen toen ik je foto zag, dacht ik: hier valt nog meer van te maken. Je hebt CS5 en dus alle mogelijkheden in huis om je foto’s een goede nabewerking te geven waar dat gewenst is. Ik ben zo vrij geweest om alle elementen die af kunnen leiden van dit prachtige ritme weg te snijden. Ook de mooi schaduwen in het rechterdeel heb ik een beetje meer accent gegeven. Voor mij is het op deze manier een heel mooie foto, al weet ik dat smaken verschillen en denk jij er wellicht heel anders over.
Voor de volgende keer wil ik graag dat je een opname binnenshuis (geen flits) maakt van een aantal voorwerpen die je zelf in een aantrekkelijke ritme of een mooie struktuur (geen plat vlak) bij elkaar brengt.
Dushi





30-10-2011 om 15:39 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Glitter met trap

Je schrijft dat je drie pogingen hebt gedaan. Dit is de derde en je bent er niet helemaal tevreden over. Waarom dan niet een vierde poging gewaagd? Zeker, omdat een trap geen gemakkelijk onderwerp is en het altijd de moeite waard is te blijven zoeken naar het beste standpunt en moment.  Bij deze foto noteer je dat het zonlicht je parten heeft gespeeld. Ik ben zo vrij om met je van mening te verschillen. Ik vind het licht juist een extra accent geven aan de foto. Daarom heb ik wat kleine bewerkingen uitgevoerd om het mooie licht nog wat meer tot zijn recht te laten komen. Want ook dat is onderdeel van de fotografie: de nabewerking van de gemaakte opname. In CS5 heb je voldoende mogelijkheden tot je beschikking, al heb ik het hier gedaan met Lightroom. Ritmische herhalingen zijn er beslist in de foto. De trapspijlen met hun mooie licht- en schaduwzijde vallen heel erg op. Maar minstens zo mooi vind ik de treden  die het oog vanzelf trekken naar de deuren (op een sterk punt) die in het licht staan. De onderkant van de treden die het licht vangen, en het verloop van de voorzijde van dezelfde treden. Heel mooi vind ik dit. Voor de volgende keer gaan we buitenshuis de vrije natuur in.
Dushi





30-10-2011 om 15:35 geschreven door Marsje


27-10-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dina met dobbelstenen
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Dit is zeker een verrassing. Heel goed dat je meerdere opstellingen geprobeerd hebt. De eerdere pogingen kan ik niet beoordelen, maar deze vind ik heel goed geworden. De afbeelding zit vol met een variatie aan ritme. En de ogenschijnlijke chaotische struktuur levert toch een boeiend geheel op. Als ik het goed heb, bezit je over een camera met een uitklapschermpje. Dat geeft geweldige mogelijkheden tot interessante standpunten, ook bij een stapeltje dobbelstenen. Ter afsluiting heb ik slechts een enkele technische opmerking. De foto oogt niet gestoken scherp. Dat zou kunnen komen door de sluitertijd van 1/50ste seconde. Ter afsluiting? Jazeker, want met deze mooie foto ben je helemaal klaar om verder te gaan met de serie Dieptewerking o.l.v. Cijbra. Proficiat!
Dushi

27-10-2011 om 02:52 geschreven door Marsje


26-10-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tuur met hek
Klik op de afbeelding om de link te volgen

De lessen zijn juist bedoeld zijn om foto’s op een hoger niveau te brengen. En als ik kijk naar je inzet en enthousiasme (helaas lukt het niet alle cursisten om alle series lessen hier af te maken), twijfel ik er niet aan dat het je steeds beter gaat lukken. Zo heb je bij deze inzending uitstekend rekening gehouden met een rustige achtergrond. Daardoor gaat alle aandacht naar de spijlen van het hekwerk. De ritmische herhaling zie ik niet alleen in de spijlen zelf, maar ook in de herhaling van licht- en schaduwzijdes. Door selektief gebruik te maken van scherp en onscherp, wordt de aandacht op eenvoudige wijze naar het scherpste deel getrokken.
Voor de volgende keer wil ik graag iets zien van een gevel van een gebouw.
Dushi

26-10-2011 om 14:59 geschreven door Marsje


21-10-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pampus met potloden
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Potloden heb ik al meer voorbij zien komen in deze reeks, maar nog nooit in zo een fraaie opeenstapeling. Daar zul je best even mee bezig geweest zijn, lijkt me. Weet je wat me het eerste opviel? De schuine uiteinden van de potloden die je zo zorgvuldig als een piramide op elkaar gestapeld hebt.  Net zo goed als je ook dit keer aandacht hebt  besteed aan de achtergrond. Wat me verder charmeert, is dat je zo goed toepast wat je in de vorige serie lessen geleerd hebt. Even dacht ik om de foto horizontaal te spiegelen omdat dit meer overeen lijkt te komen met de leesrichting die we gewend zijn, maar bij nader inzien volg ik toch jouw beeldopbouw. Goed gezien dus, zoals ik ook waardeer dat je zelf al meerdere invalshoeken bekeken hebt, maar je merkt wel, dat ik eveneens zo precies mogelijk kijk of een foto verbeterpunten heeft. Met dit alles moet ik afscheid van je nemen, want je bent ten volle geslaagd voor deze serie. Proficiat en heel veel succes bij de serie Dieptewerkinn o.l.v. Cijbra.
Dushi

21-10-2011 om 16:50 geschreven door Marsje


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dina met planten

Je hebt onder moeilijke lichtomstandigheden moeten werken, maar gelukkig kunnen onze moderne camera’s veel aan. En die schermpjes . . . ik heb er ook moeite mee en kan de foto’s pas goed beoordelen als ik ze op het scherm van mijn laptop zie. Wat de inzending betreft, bedoelde ik eigenlijk wat verder weg dan de eigen tuin, maar dan had ik me maar nauwkeuriger moeten uitdrukken. Hoe dan ook, wat je instuurt is zeker ook natuur. Omdat je zelf aangeeft dat je goed gekeken hebt naar de plaats van de knoppen, heb ik die nog een tikje meer accent gegeven en nog een enkele aanpassing gedaan. Wil dat zeggen dat je foto niet goed is? Allerminst. Door het gekozen standpunt vertoont jouw foto zowel een duidelijke struktuur alsook een cyclische herhaling van de bladeren.  Goed werk dus, al geldt ook hier wellicht dat minder niet altijd slechter is. Voor de volgende keer mag je helemaal zelf met iets bijzonder moois komen op het gebied van R&S. Ik laat me graag  verrassen!
Dushi





21-10-2011 om 02:55 geschreven door Marsje


20-10-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Erlaf met pastorij
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Wat valt me het meeste op? Is het de mooie ritmische herhaling van de ramen, of wordt mijn oog toch nog eerder getrokken naar het schitterende patroon van de bakstenen die tezamen de muur vormen? Hoe dan ook: op meerdere manieren is een aantrekkelijke herhaling van elementen te zien. Wat recht moet staan, staat netjes recht, dus ook daar is goed opgelet. Het weer oogt wat grijzig, dus geen sprankelijk licht. De weersomstandigheden hebben we nu eenmaal niet in de hand en voor een foto als deze is het ontbreken van harde schaduwen eerder een pluspunt. Wat R&S betreft, heb ik geen enkele kritiek. Of je ook het geleerde inzake de  compositie hier goed in praktijk hebt gebracht, mag je zelf beoordelen.
Voor de volgende keer wil ik graag een foto zien met een of meer wielen als hoofdonderwerp.
Dushi  

20-10-2011 om 02:36 geschreven door Marsje




Gastenboek

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Blog als favoriet !

E-mail mij

Opmerkingen of bijkomende vragen kan je steeds doormailen.


Foto

Archief per week
  • 16/09-22/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 25/09-01/10 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 16/11-22/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 20/11-26/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!