01/08/13 De Tri deze morgen stipt om zeven gestart en
richting Limburg gereden om mijn motormaat op te halen. Het is van 2010 geleden
dat we nog eens op reis zijn geweest. Toen een memorabele reis mag ik wel
zeggen. Een week nadat we uit Syrie
waren vertrokken zijn ze daar oorlog gaan voeren en ze zijn nog bezig. We waren
een dag uit Dubrovnik weg en het liep onder water. In Mei ben ik langs de Donau
naar de Zwarte Zee gereden, ik was er nog geen week weg en alle steden langs de
Donau overstroomden. Als er binnen drie
weken in de Baltische Staten ook rare dingen gebeuren zal de volgende reis naar
Nispen zijn.
Inderdaad beste
blogvolgers Kees heeft na 17 jaar met een Guzzi te hebben gereden een nieuwe
Triumph Trophy SE gekocht. Een beetje
met spijt in het hart, maar door omstandigheden was mijn geduld met Guzzi
radicaal op. De bekendmaking van de
nieuwe moest eigenlijk een primeur worden op de blog. Moest! Theo wist echter
niet beter om een paar dagen voor het vertrek
het nieuws op de blog te gooien. Weg primeur.
Vandaag 585 km autosnelweg gereden, dan moet je natuurlijk
al heel veel fantasie hebben om over deze dag een verhaal te schrijven. Voor de
eerste keer dat ik met Theo vertrek geen regen. Fijn denken jullie dan
waarschijnlijk, en eigenlijk zou dat ook zo moeten zijn. Niet echter als het 32
graden is. Het is dan precies of onze lieve heer met een verschrikkelijke grote
haardroger op de hoogste stand in je gezicht aan het blazen is. Niet direct een
prettig gevoel. Afgepeigerd en zeiknat (echt waar nat tot op mijn onderbroek)
zijn we in het hotel aangekomen. Maar wel een heerlijke Duitse braadworst genuttigd.
Het is eigenlijk een klein wonder dat we aangekomen zijn. De
drie dagen voor ons vertrek was het voor beiden een hekse ketel. Theo laat
nieuwe banden op zijn BMW Rockster leggen. Een dag later, de dag voor het
vertrek moet hij met een leerling naar het examencentrum. Theo heeft namelijk
een auto-motor rijschool te vinden op het web onder de naam Mot-Art. Hij komt
bij zijn BMW en stelt tot zijn ontzetting vast dat de voorband zo plat als een
cent staat. Er zat namelijk een piep klein gaatje in de nieuwe band. Na de
nodige miserie is er een nieuwe band opgelegd. De avond voor het vertrek
springt zijn koplamp kapot. Geen gewoon lampje, neen een Xenon verstraler niet
simpel om te vervangen , toch zeker niet op een avond voordat je moet
vertrekken. Kees zijn nieuwe motor
wordt door allerlei omstandigheden drie
dagen later geleverd dan was afgesproken. Aangezien er eerst 800 km over
binnenwegen moet worden gereden om het
eerste onderhoud uit te laten voeren kwam dit zeer slecht uit. Zaterdag in
gietende regen moto gaan halen. Zondag en maandag het snot voor mijn ogen
gereden. Dinsdag motor binnen voor het onderhoud. Woensdag heel de dag ziekenhuis
en tegen de avond met motor terug naar garage omdat er een heftige trilling in
het stuur zat. Er blijkt een fout in de voorband te zitten. Band vervangen rond
19 uur thuis , eindelijk bagage inpakken en donderdag vertrekken. Dit kan moeilijk aanzien worden als een
ontspannend vertrek. Het belangrijkste is echter dat we vertrokken zijn. We
zitten nu in Koninslutter in een hotel dat prima in de smaak valt. Tijdens het
avondeten hebben we besloten om morgen eerst naar een BMW garage rijden. ZE
moeten daar licht in de duisternis brengen voor de BMW van Theo. We vinden het
onverantwoord om Polen binnen te rijden zonder verlichting op de motor. Nog
altijd staat de veiligheid op de eerste plaats, extra vroeg ontbijten want er
staan 608 km autosnelweg te wachten in een temperatuur die zou oplopen tot een
graadje of zevenendertig.
Vinden we licht in de duisternis? Zijn we morgenavond niet
compleet uitgedroogd of misschien zelfs gesmolten? Volg de blog en beleef het
mee.
|