Foto
Welkom op de blog
Zoeken in blog

Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 

 

Willekeurig SeniorenNet Blogs
snellebirthy
blog.seniorennet.be/snelleb
Inhoud blog
  • Troyes
  • Moulins-Troyes
  • vervolg foto's
  • Saint Florine-Moulins
  • Mende-Saint-Florine
  • vervolg foto's
  • Albi-Mente deel1
  • Albi-Mende
  • Rustdag in Albi
  • Clermont-Ferrand-Albi
  • Auxerre-Clermont-Ferrand
  • Soissons-Auxerre
  • Essen-Soissons
  • Naar het zuiden van FrankrijkHet regent hier , het is koud
  • Aankomst bron van de Elbe
  • Aankomst in Ludwigslust
  • Overnachting in Worlitz
  • Een dag in Dresden
  • Aankomst in Dresden
  • Ceska LIpa
  • Rustdag in Spindleruv Mlyn
  • Spindleruv Mlyn
  • Stolberg
  • Einde van de reis
  • Dolomieten
  • Commacchio in Italie
  • Split
  • Niksic in Montenegro
  • Terug door Albanie naar Montenegro
  • Debar in Macedonie
  • Trikala Griekenland
  • Patras
  • Op weg naar Patras
  • Miserie op het eiland Paxos
  • Vrije dag op het eiland Corfu
  • Griekenland Corfu
  • Fier in Albanie
  • Petrovac in Montenegro
  • Vela Luca
  • Naar Zadar
  • Cres
  • Naar het eiland Cres
  • We zijn vertrokken
  • Kaart
  • De laatste vier dagen van de reis.
  • Rit Livigno-Solden via Stelvio
  • Rit van Breno naar Livigno
  • Rit van Lecco naar Breno
  • Rit van Chur naar Lecco
  • Chur in Zwitserland
  • Naar Chur
  • We zijn vertrokken
  • Wenen (einde van de reis)
  • Slovenie-Oostenrijk-Sankt Lorenzen
  • Maribor in Slovenie
  • Banja Luka (Bosnie Herzegovina)
  • Bosnie-Herzegovina Mostar
  • Cetinje in Montenegro
  • Rustdag in Niksic
  • Niksic in Montenegro
  • Montenegro
  • Prizner in Kosovo
  • Kosovo
  • Ohrid in Macedonie
  • Skydra
  • Griekenland
  • Sofia
  • Bulgarije
  • Transfagarasan
  • Sibiu
  • Roemenie
  • Gyula
  • Hongarije
  • Autotrein
  • Reserveren in Roemenie
  • Bagage
  • Bijna klaar om te starten
  • Kaart rondreis Balkanlanden
  • Amai mijn motor
  • Einde van de reis
  • Souillac
  • Vervolg Souillac
  • Seix Frankrijk
  • Barcelona
  • Vervolg Barcelona
  • Het verhaal van de gestolen motor
  • Aankomst Barcelona
  • Eindelijk in de haven van Barcelona
  • Naar de ferry voor de overtocht naar Barcelona
  • Vervolg Ferry
  • Tanger
  • Vervolg Tanger
  • Tétouan
  • Vervolg Tétouan
  • Meknes
  • Vervolg foto's Meknes
  • Beni Mellal
  • Vervolg foto's Beni Mellal
  • Conclusie Marrakech
  • Marrakech deel 2
  • Vervolg foto's Marrakech deel 2
  • Marrakech deel 1
  • Vervolgt foto's Marrakech deel 1
  • Naar Marrakech
  • Naar de oase Fint(een dagje off road)
  • Vervolg foto's off road
  • Foto's bezoek aan de Kasbah
  • AANKONDIGING
  • Ait-Benhaddou
  • Foto's van de rit Tinerhir-Aid-Benhaddou
  • Tinerhir(Todrakloof)
  • Vervolg foto's rit naar Todrakloof
  • Todrakloof
  • Met vier maal vier de Sahara in
  • Foto's vier maal vier Sahara
  • Vervolg foto's Sahara
  • Sahara
  • Arrachidia
  • Fés
  • Aan boord van de ferry
  • Op de ferry.
  • We zijn vertrokken
  • Morgen vertrek met de Triumph naar Marokko.
  • Kaart
  • De planning van de reis verloopt vlot.
  • Einde van de reis bron tot monding Loire
  • Rennes
  • De monding
  • Saint Nazaire
  • Angers
  • Chambord
  • Gien
  • Roanne
  • Roanne
  • Ardeche
  • Onderweg naar de bron van de Loire
  • Wandeling
  • Naar de bron van de Loire
  • Ferry Rosslare-Cherbourg
  • Laatste dag in Ierland
  • Waterford
  • De ring van Kerry en de ring van Beara
  • Naar het Schiereiland Dingle
  • Naar Kilrush
  • Naar Galway
  • Rustdag in Westport
  • Weer een regendag
  • Naar Donegal
  • De eerste rit over de Wild Atlantic Way naar Carrigart
  • Muurschilderingen Bloody Sunday Londonderry
  • De Causeway Coast Route
  • Naar Belfast
  • Een dag in Dublin
  • Van Engeland naar Ierland
  • We zijn vertrokken
  • Het aftellen is begonnen
  • Ullapool
  • Durness
  • Durness
  • Thurso
  • Rondrit Black Isle en bezoek aan Inverness
  • Dingwall
  • We zijn vertrokken
  • Weerbericht Schotland
  • Het aftellen is begonnen
  • Weekend Engeland
  • Einde van de reis
  • Kil-Oslo
  • Helsinki-Stockholm. Schipper mag ik over varen ja of nee?
  • De overtocht
  • Op verkenning in Helsinki worden we een beetje glossy.
  • Een grensovergang in de zon, dat is niet bon.
  • Drie dagen St. Petersburg maakt een mens murg.
  • Vervolg foto's St. Petersburg
  • St. Petersburg dag 1
  • Verslag rit 17/08/15
  • M10
  • Veliky Novgorod
  • Torzhok
  • De laatste dag in Moskou
  • Vervolg Moskou dag 2
  • Dag 2 Moskou
  • Dag 1 in Moskou
  • We zitten in Moskou
  • Een toertje over binnenwegen in Rusland
  • Minsk
  • Rusland
  • Belarus
  • Laatste dag in Polen
  • Overgangs rit en wasdag.
  • Pieniny gebergte
  • Lange dag, korte nacht
  • Polen
  • Tjechie
  • We zijn vertrokken
  • We hebben de visums.
  • Nog steeds geen visum
    Reizen door Europa
    Met de motor op reis
    13-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wroclaw

    13/08/13 Ik word na een goede nachtrust wakker van de regen die tegen het raam klettert. Het zou een wonder geweest zijn als Kees op zijn reis geen regen zou hebben. Na het ontbijt (zeer goed) besluiten we nog wat te wachten om te vertrekken. We zien het absoluut niet zitten om in de gietende regen uit Warschau te geraken. Tramsporen, kinderkopjes en wat nog allemaal voor dingen die de motorpret op een laag pitje zetten proberen we zeker te vermijden. Improviseren dus. Om 10 uur ziet het er redelijk uit, het is droog en er verschijnt een waterachtig zonnetje. De bagage zit al in de koffers, de motors staan heerlijk droog in de ondergrondse parking. Starten en weg wezen. De soep zal een uurtje later zijn dan gewoonlijk. We rijden door het centrum wat nog al wat tijd in beslag neemt. Aan een stoplicht heb ik nog tijd om rap een foto in Warschau te maken. Als we het vliegveld van Warschau zijn gepasseerd begint er eindelijk schot in de zaak te komen. We zijn dan ook al een half uurtje aan het rijden eer we de autosnelweg op kunnen. De rit is 256 kilometer lang vandaag met jammer genoeg maar 100 kilometer autosnelweg. Er liggen gewoonweg heel weinig autosnelwegen in Polen. Bij onze eerste tank en sigaren stop zien we een vrachtwagenchauffeur  zijn tweede halve liter bier binnen werken. Het is elf uur. Santé!!

    Na honderd kilometer is het gedaan met het ontspannen motorrijden. We komen op de E67 een baan met twee rijvakken waar al het internationaal vrachtverkeer over moet. De weg baant zicht door allerlei kleine dorpjes waar iedereen even hard door knalt. We hebben weer een nieuw verkeersbord leren kennen. Het geeft aan dat je rijsporen in het wegdek kunt verwachten. En wat voor rijsporen, met momenten een centimeter of vijftien diep. De 156 kilometer die nog moeten worden afgelegd ontaard in een helse rit. Rijen vrachtwagens worden aan flinke snelheden ingehaald, we zeilen spoor in spoor uit. Felle rukwinden maakt het allemaal niet gemakkelijker. Trouwens de Tri heeft meer last van zijwind dan de Guzzi. Ik moet constant corrigeren wanneer ik een vrachtwagen heb ingehaald en terug volop in de wind terecht kom. We beginnen als Polen te rijden en heel wat verkeersreglementen worden aan de laars gelapt. We groeten de chauffeurs die ons doorgang geven en vloeken luidop voor degenen die de deur dicht houden (bewust dicht houden) Bij de inhaalmanoeuvres wordt de snelheid flink opgedreven. Theo wordt dan ook gewaar dat hij 50 pk minder onder zijn kont heeft dan Kees. Hij moet alle zeilen bij zetten om te volgen maar het lukt hem goed.  De rijervaring die we in het Midden-Oosten hebben opgedaan komt hier goed van pas. Met goed berekende risico’s worden er ontelbare vrachtwagens ingehaald, we vinden dat we niet onverantwoord rijden maar eisen wel onze plaats in het verkeer op. Als er iemand bij ons had achterop gezeten zou die er waarschijnlijk wel anders over gedacht hebben. Om 13 uur stoppen we aan een wegrestaurant voor onze soep, althans Theo neemt soep ik hou het bij een hamburger. Nog 90 kilometer te gaan. We hebben geluk met het weer, zien in  verte regelmatig buien hangen maar blijven van regen  gespaard. Nog zeventig kilometer moeten we gaan als het verkeer tot stilstand komt. Regelmatig een paar honderd meter rijden zonder tegenliggers en dan weer stilstand. Als het verkeer op ons baanvak stil stat komen er even tegenliggers, zodra die niet meer komen rijden we weer even. Het kan niet anders of er moet een ongeval gebeurd zijn.  Zodra de stroom tegenliggers weer stil valt profiteren wij er van om over het linkse baan een paar kilometer te winnen. Een tegemoet komende motorrijder doet teken dat er een zwaar ongeval is gebeurd. De E67 zit kilometers aan een stuk potdicht. Als we de plaats van het ongeval naderen zien we dat er een motorrijder bij betrokken is. De weg is afgezet en beurtelings laten de mannen van de brandweer het verkeer passeren. De motor ligt nog op de plaats van het ongeval en zoals hij er uit ziet moet het een harde klap zijn geweest. Bij het passeren vliegen de koude rillingen over onze rug. Geen fijn gevoel als je zoiets ziet liggen, zeker niet nu we aan helse rit bezig zijn. We moeten echter verder en proberen er niet te veel aan te denken. We rijden wel even met iets meer discipline en concentratie, maar om fatsoenlijk vooruit te komen moet er op zijn Pools gereden worden, we gooien ons dan ook weer geconcentreerd in de ratrace. Ondertussen komen er zware donkere wolken op ons af, de wind wordt nog heftiger en rechts van ons vliegen de bliksems in het rond. Als de eerste zware regendruppels beginnen te vallen passeren we een richtingsaanwijzer naar Wroclow via de S8. De S8 blijkt een splinternieuwe autosnelweg te zijn. We draaien de autosnelweg op en met een snelheid tussen de 140 en 150 kilometer per uur proberen we de zware bui voor te blijven. Het is een surrealistisch zicht, voor ons schijnt de zon, als we in de spiegels kijken is de lucht inktzwart. We halen al de paarden van stal en de snelheid wordt nog wat opgedreven. Eindelijk nog eens geluk we blijven de bui voor en rijden zelfs in de zon. Wroclaw is een grote stad en het hotel staat weer in het centrum. Zonder kleerscheuren  en met een beetje zweet onder de helm arriveren we rond 16 uur is ons hotel. Douchen, terrasje zoeken, kletsen over de rit en de omstandigheden die we vandaag gehad hebben. We komen tot de conclusie dat we op het scherp van de snede hebben gereden maar zeker niet onverantwoord. Het was weer wel genoeg voor vandaag. Een stadswandeling na het avondeten zit er wegens te moe niet meer in. 

    Morgen nog 200 kilometer in Polen voordat we aan de grens met Duitsland zijn. In totaal een rit van 410 kilometer voor een laatste overnachting van deze reis.











    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (1)

    14-08-2013
    Poseren

    Hier zie, de Kees en ikke int stad !!! grt 

    14-08-2013 om 00:13 geschreven door Ludwina




    Categorieën
  • 2000 01 Dagtrips met de motor (4)
  • 2013 02 De Baltische Staten (17)
  • 2013 03 De Moezel van bron tot in de Rijn (3)
  • 2013 04 Weekend Moezel (1)
  • 2013 05 Donau van bron tot monding (93)
  • 2014 06 Frankrijk (17)
  • 2014 07 Noorwegen Lofoten en Vesteralen (28)
  • 2014 08 Rond de Zwarte Zee (56)
  • 2015 09 Italie (25)
  • 2015 10 Rusland (33)
  • 2016 11 Schotland (11)
  • 2016 12 Weekend Engeland (1)
  • 2016 13 The Wild Atlantic Way in Ierland (18)
  • 2016 14 Loire van bron tot monding (13)
  • 2017 15 Rondreis door Marokko (47)
  • 2017 16 Rondreis Balkanlanden (27)
  • 2017 17 Italie Stelvio (9)
  • 2018 018 Croatie-Griekse eilanden en Albanie (20)
  • 2019 019 Elbe van bron tot monding (9)
  • 2019 20 Naar het zuiden van Frankrijk (22)

  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Laatste commentaren
  • brug (Armin)
        op Albi-Mente deel1
  • Onaangenaam (Ludwina)
        op Essen-Soissons
  • foto's (Maria Van Ginderen)
        op Aankomst bron van de Elbe
  • Thuis (Ludwina)
        op Aankomst bron van de Elbe
  • Verlof (Ludwina)
        op Overnachting in Worlitz
  • Wel grappig... (theo)
        op Aankomst in Dresden
  • Kilometers (Ludwina)
        op Spindleruv Mlyn
  • Begin (Ludwina)
        op Stolberg
  • Zeker vol houden (Kees)
        op Debar in Macedonie
  • Allé mannen... (Lieve)
        op Debar in Macedonie
  • oogjes (Jeanine en Walter)
        op Trikala Griekenland
  • varen (Jeanine en Walter)
        op Patras
  • foutje (Ludwina)
        op Miserie op het eiland Paxos
  • Eiland (Ludwina)
        op Miserie op het eiland Paxos
  • Goedemiddag! (Lieve)
        op Petrovac in Montenegro
  • Houten kop (Ludwina)
        op Cres
  • Paniek (Ludwina)
        op We zijn vertrokken
  • Mooi (Ludwina)
        op Kaart
  • Awel (Kees)
        op Rit Livigno-Solden via Stelvio
  • Awel (Ludwina)
        op Rit Livigno-Solden via Stelvio

  • Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!