Balhoofdplaatjes van oude en recentere merken
Merkplaatjes, klevers en transfers
Een balhoofdplaatje is een logo van de fabrikant of het merk dat is aangebracht op de balhoofdbuis van een fietsframe. Balhoofdplaatjes werden al eind 19e eeuw toegepast en waren vaak gemaakt van metaal. Ter bevestiging aan de balhoofdbuis kunnen daarin nagels of schroeven zijn gebruikt. Bij moderne(re) fietsen kunnen tevens, al dan niet met lijm, balhoofdplaatjes van kunststof zijn aangebracht. Ook kan een balhoofdbuis voorzien zijn van een transfer/sticker.
Zoeken in blog

Archief
  • Alle berichten
    Inhoud blog
  • Aangepast - LA TRIOMPHANTE (Fr)
  • Aangepast - D.G. (B)
  • Aangepast - HERCULES (D)
  • Aangepast - RAPPELET (B)
  • Aangepast - LA VICTOIRE (B)
  • Aangepast - L’ ATEROCYCLE (B)
  • Aangepast - CGM (Belgisch – Congo)
  • Aangepast - MARCEL BUYZE (B)
  • Nieuw - GLORIA (B)
  • Nieuw - WINOF (B)
  • Nieuw - GODBER (Fr)
  • Aangepast - LAPEBIE (Fr)
  • Nieuw - PAUL DOUCET (F)
  • Nieuw - BOREAL (F)
  • Nieuw - BOULARD (F)
  • Nieuw - METEOR (?)
  • Nieuw - LATOUR (F)
  • Nieuw - GENIA (?)
  • Nieuw -- BTC (D)
  • Nieuw - REKORD (D)
  • Nieuw - SK (D)
  • Nieuw - MUFAG (D)
  • Nieuw - OMA (D)
  • Nieuw - Pelz (D)
  • Nieuw - KIRSCH (D)
  • Nieuw - FIXOR (D)
  • Nieuw - TEHA (D)
  • Nieuw - DAS RAD DER HEIMAT (D)
  • Nieuw - BERGSTEIGER (D)
  • Nieuw - EMINENT (D)
  • Nieuw - PHÄNOMEN (D)
  • Nieuw - FLOR DE WULF (B)
  • Nieuw - RALFA (B)
  • Aangepast -- MATADOR (B)
  • Nieuw - ROYAL S.Y.A (Belgisch-Congo/ Congo-Belge)
  • Nieuw - ROYAL SAM (Belgisch Congo /Congo Belge)
  • Nieuw - ROYAL SORIADEL (Belgisch-Congo/ Congo-Belge)
  • Nieuw - ROYAL VICTORY (Belgisch-Congo/ Congo-Belge)
  • Nieuw - VICTORIA (Belgisch Congo – Congo Belge)
  • Nieuw - UELE (Belgisch Congo/Congo belge)
  • Nieuw - ROYAL ANTIPAS (Belgisch-Congo)
  • Nieuw - ROYAL
  • Nieuw - ROCALEY (Belgisch-Congo/ Congo-Belge)
  • Aangepast - FAMILIA (Belgisch - Congo)
  • Aangepast - REXOR (Fr)
  • Nieuw - DAVY (Fr)
  • Nieuw - RIQUITA (Fr)
  • Nieuw - CRESLER (Fr)
  • Nieuw - DANY (Fr)
  • Nieuw - JEZO ROGER (Fr)
  • Nieuw - GUILLER SA (Fr)
  • Aangepast - L' HIRONDELLE (B)
  • Aangepast - PLUME VAINQUEUR (B)
  • Aangepast - LEA (B)
  • Aangepast - CONTINENTAL (B)
  • Aangepast - Peugeot (Fr)
  • Nieuw - GAZ (B)
  • Nieuw -- JEF MINJAUW (B)
  • Nieuw - GOLD KING (B)
  • Nieuw - D.G. (B)
  • Nieuw -- R. VANDESONNEVILLE (B)
  • Nieuw - THE ROGER CYCLE (B)
  • Nieuw --- TOURISTE (B)
  • Nieuw - TOURIST (?)
  • Nieuw - MASSAPRODUCTIEPLAATJES
  • Nieuw - FAST (?)
  • Nieuw - HAMERHAND (?)
  • Nieuw - READY (?)
  • Nieuw - BOXING (?)
  • Nieuw - L' ABEILLE (B)
  • Nieuw - J.M. (B)
  • Nieuw - L. VAN GYSEGEM (B)
  • Nieuw - LAROY-SPORT(B)
  • Nieuw - MARTENS (B)
  • Nieuw - BELFORT (B)
  • Aangepast - SABENA (B)
  • Aangepast - ROLLER (B)
  • Nieuw - JUMA (B)
  • Nieuw - LA MERVEILLEUSE (B)
  • Nieuw- PEGASUS (Belgisch Congo/Congo Belge)
  • Nieuw - J.V.L (Belgisch-Congo/ Congo-Belge)
  • Nieuw - ROYAL RESIDENCE (Belgisch-Congo/ Congo-Belge)
  • Nieuw - RUDDY STAR (Belgisch-Congo)
  • Nieuw - KASHAMA (Belgisch-Congo)
  • Aangepast TRIPAD / TRIEPAD (D)
  • Nieuw - FRANZ DEDERICK (D)
  • Nieuw - WELZIN (D)
  • Nieuw - REKORD (D)
  • Nieuw -- FALTER (D)
  • Nieuw -- PFEIL (D)
  • Nieuw - PFEIL (D)
  • Nieuw - ROLLS WELL (B)
  • Nieuw - MERRY (B)
  • Nieuw - COMET (B)
  • Nieuw - E. LAUWERS (B)
  • Nieuw - PINARD (B)
  • Nieuw - MILORD (Fr)
  • Nieuw - PRESTER (Fr)
  • Nieuw - WINSTER (Fr)
  • Nieuws - ZINGER (FR)
  • Nieuw - FEMINA (Fr)
  • Nieuw - POPULUS (Fr)
  • Nieuw - P. ORUET (Fr)
  • Nieuw -- DIRECT (B)
  • Nieuw - DEVOGHEL (B)
  • Nieuw - DAVID (B)
  • Nieuw - COBRA (B)
  • Nieuw - CD (B)
  • Nieuw - BOVA (B)
  • Nieuw - BAUDELOO (B)
  • Nieuw - ARCA (B)
  • Nieuw - AC (B)
  • Nieuw -A. BUSSCHAERT (B)
  • Aangepast - TOURMALET (B)
  • Nieuw - FEARLESS (GB)
  • Nieuw - CHURCHILL DE LUXE (GB)
  • Nieuw - THE VENUS (GB)
  • Nieuw - THE THANK (GB)
  • Nieuw - LE GAULOIS (Fr)
  • Nieuw - ACTIVA (Fr)
  • Nieuw - CALLA (Fr)
  • Nieuw - JOCKER (Fr)
  • Nieuw - SAISON A. (FR)
  • Nieuw - P. ORUET (Fr)
  • Nieuw - MAGNE ANTONIN (Fr)
  • Aangepast- DE KAMPIOEN (B)
  • Nieuw - WETTRA (B)
  • Nieuw - VAN DAMME (B)
  • Nieuw - SINT BARBARA (B)
  • Nieuw -LE FACTEUR (B)
  • Nieuw - A. VANKERCKOVE (B)
  • Nieuw - TALBOT (Fr)
  • IDEAL (D)
  • UNION (D)
  • STARKENBURG (D)
  • GRITZNER (D)
  • KAYSER (D)
  • VATERLAND (D)
  • FANAL (D)
  • GEIER-WERKE (D)
  • PATRIA - WKC (D)
  • EICHE (D)
  • HWM (D)
  • DOMKRONE (D)
  • FAHRRADKÖNIG VICTOR MEESS (D)
  • PENNING 'CYCLISME MILITAIRE', 1913 (FRANKRIJK)
  • GALIBIER (Fr)
  • J. LEPLU (Fr)
  • J. LEPLU (Fr)
  • RIVA- SPORT (F)
  • URAGO (Fr)
  • MAGNAT DEBON (Fr)
  • TERROT (F)
  • PANDORE (Fr)
  • LA PETITE BRETONNE (FR)
  • ARROW (Fr)
  • GÉNIAL (Fr)
  • REINOR (Fr.)
  • OMEGA (Fr)
  • KOEHLER-ESCOFFIER (Fr)
  • LA FILEUSE (Fr)
  • SYPHAX (Fr)
  • PHÉBUS (Fr)
  • PRESTIGE (F)
  • STELLA (Fr)
  • NIAGARA (Fr)
  • GERMINAL (FR)
  • SYLLA (Fr)
  • GERGOVIA (FR)
  • G.DELION (Fr)
  • H. SALAMAGNE (Fr)
  • TENDIL (Fr)
  • LA ROYALE CHARENTAISE ( Fr)
  • CONFIANCE (F)
  • RABILLIER L. (Fr)
  • PIVETEAU M (Fr)
  • INTER (Fr)
  • CLOUTOUR (Fr)
  • CHAMPOT J.M (Fr)
  • ARDOUIN FILS (Fr)
  • LA TRIOMPHANTE (Fr)
  • NANCIA (Fr)
  • ARIZE (F)
  • HEAVY (Fr)
  • RÉAL- SPORT (F)
  • PALM'S (F)
  • DIR.NA.DOR (F)
  • ALTIÈRE (F)
  • HORIZON (Fr)
  • LA BOUVELEUSE (Fr)
  • LIDEAL (F)
  • GLORIA (F)
  • NORLUX (Fr)
  • LYRA (Fr)
  • LA VAGABONDE (Fr)
  • POLVÊCHE LOUIS (Fr)
  • BERNARD (Fr)
  • E.M. (Fr)
  • AGAMI (Fr)
  • KERCKHOVE (Fr)
    Archief
  • Alle berichten
    Foto
    Dropbox

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Aangepast - LA TRIOMPHANTE (Fr)
  • Aangepast - D.G. (B)
  • Aangepast - HERCULES (D)
  • Aangepast - RAPPELET (B)
  • Aangepast - LA VICTOIRE (B)
  • Aangepast - L’ ATEROCYCLE (B)
  • Aangepast - CGM (Belgisch – Congo)
  • Aangepast - MARCEL BUYZE (B)
  • Nieuw - GLORIA (B)
  • Nieuw - WINOF (B)
  • Nieuw - GODBER (Fr)
  • Aangepast - LAPEBIE (Fr)
  • Nieuw - PAUL DOUCET (F)
  • Nieuw - BOREAL (F)
  • Nieuw - BOULARD (F)
  • Nieuw - METEOR (?)
  • Nieuw - LATOUR (F)
  • Nieuw - GENIA (?)
  • Nieuw -- BTC (D)
  • Nieuw - REKORD (D)
  • Nieuw - SK (D)
  • Nieuw - MUFAG (D)
  • Nieuw - OMA (D)
  • Nieuw - Pelz (D)
  • Nieuw - KIRSCH (D)
  • Nieuw - FIXOR (D)
  • Nieuw - TEHA (D)
  • Nieuw - DAS RAD DER HEIMAT (D)
  • Nieuw - BERGSTEIGER (D)
  • Nieuw - EMINENT (D)
  • Nieuw - PHÄNOMEN (D)
  • Nieuw - FLOR DE WULF (B)
  • Nieuw - RALFA (B)
  • Aangepast -- MATADOR (B)
  • Nieuw - ROYAL S.Y.A (Belgisch-Congo/ Congo-Belge)
  • Nieuw - ROYAL SAM (Belgisch Congo /Congo Belge)
  • Nieuw - ROYAL SORIADEL (Belgisch-Congo/ Congo-Belge)
  • Nieuw - ROYAL VICTORY (Belgisch-Congo/ Congo-Belge)
  • Nieuw - VICTORIA (Belgisch Congo – Congo Belge)
  • Nieuw - UELE (Belgisch Congo/Congo belge)
  • Nieuw - ROYAL ANTIPAS (Belgisch-Congo)
  • Nieuw - ROYAL
  • Nieuw - ROCALEY (Belgisch-Congo/ Congo-Belge)
  • Aangepast - FAMILIA (Belgisch - Congo)
  • Aangepast - REXOR (Fr)
  • Nieuw - DAVY (Fr)
  • Nieuw - RIQUITA (Fr)
  • Nieuw - CRESLER (Fr)
  • Nieuw - DANY (Fr)
  • Nieuw - JEZO ROGER (Fr)
  • Nieuw - GUILLER SA (Fr)
  • Aangepast - L' HIRONDELLE (B)
  • Aangepast - PLUME VAINQUEUR (B)
  • Aangepast - LEA (B)
  • Aangepast - CONTINENTAL (B)
  • Aangepast - Peugeot (Fr)
  • Nieuw - GAZ (B)
  • Nieuw -- JEF MINJAUW (B)
  • Nieuw - GOLD KING (B)
  • Nieuw - D.G. (B)
  • Nieuw -- R. VANDESONNEVILLE (B)
  • Nieuw - THE ROGER CYCLE (B)
  • Nieuw --- TOURISTE (B)
  • Nieuw - TOURIST (?)
  • Nieuw - MASSAPRODUCTIEPLAATJES
  • Nieuw - FAST (?)
  • Nieuw - HAMERHAND (?)
  • Nieuw - READY (?)
  • Nieuw - BOXING (?)
  • Nieuw - L' ABEILLE (B)
  • Nieuw - J.M. (B)
  • Nieuw - L. VAN GYSEGEM (B)
  • Nieuw - LAROY-SPORT(B)
  • Nieuw - MARTENS (B)
  • Nieuw - BELFORT (B)
  • Aangepast - SABENA (B)
  • Aangepast - ROLLER (B)
  • Nieuw - JUMA (B)
  • Nieuw - LA MERVEILLEUSE (B)
  • Nieuw- PEGASUS (Belgisch Congo/Congo Belge)
  • Nieuw - J.V.L (Belgisch-Congo/ Congo-Belge)
  • Nieuw - ROYAL RESIDENCE (Belgisch-Congo/ Congo-Belge)
  • Nieuw - RUDDY STAR (Belgisch-Congo)
  • Nieuw - KASHAMA (Belgisch-Congo)
  • Aangepast TRIPAD / TRIEPAD (D)
  • Nieuw - FRANZ DEDERICK (D)
  • Nieuw - WELZIN (D)
  • Nieuw - REKORD (D)
  • Nieuw -- FALTER (D)
  • Nieuw -- PFEIL (D)
  • Nieuw - PFEIL (D)
  • Nieuw - ROLLS WELL (B)
  • Nieuw - MERRY (B)
  • Nieuw - COMET (B)
  • Nieuw - E. LAUWERS (B)
  • Nieuw - PINARD (B)
  • Nieuw - MILORD (Fr)
  • Nieuw - PRESTER (Fr)
  • Nieuw - WINSTER (Fr)
  • Nieuws - ZINGER (FR)
  • Nieuw - FEMINA (Fr)
  • Nieuw - POPULUS (Fr)
  • Nieuw - P. ORUET (Fr)
  • Nieuw -- DIRECT (B)
  • Nieuw - DEVOGHEL (B)
  • Nieuw - DAVID (B)
  • Nieuw - COBRA (B)
  • Nieuw - CD (B)
  • Nieuw - BOVA (B)
  • Nieuw - BAUDELOO (B)
  • Nieuw - ARCA (B)
  • Nieuw - AC (B)
  • Nieuw -A. BUSSCHAERT (B)
  • Aangepast - TOURMALET (B)
  • Nieuw - FEARLESS (GB)
  • Nieuw - CHURCHILL DE LUXE (GB)
  • Nieuw - THE VENUS (GB)
  • Nieuw - THE THANK (GB)
  • Nieuw - LE GAULOIS (Fr)
  • Nieuw - ACTIVA (Fr)
  • Nieuw - CALLA (Fr)
  • Nieuw - JOCKER (Fr)
  • Nieuw - SAISON A. (FR)
  • Nieuw - P. ORUET (Fr)
  • Nieuw - MAGNE ANTONIN (Fr)
  • Aangepast- DE KAMPIOEN (B)
  • Nieuw - WETTRA (B)
  • Nieuw - VAN DAMME (B)
  • Nieuw - SINT BARBARA (B)
  • Nieuw -LE FACTEUR (B)
  • Nieuw - A. VANKERCKOVE (B)
  • Nieuw - TALBOT (Fr)
  • IDEAL (D)
  • UNION (D)
  • STARKENBURG (D)
  • GRITZNER (D)
  • KAYSER (D)
  • VATERLAND (D)
  • FANAL (D)
  • GEIER-WERKE (D)
  • PATRIA - WKC (D)
  • EICHE (D)
  • HWM (D)
  • DOMKRONE (D)
  • FAHRRADKÖNIG VICTOR MEESS (D)
  • PENNING 'CYCLISME MILITAIRE', 1913 (FRANKRIJK)
  • GALIBIER (Fr)
  • J. LEPLU (Fr)
  • J. LEPLU (Fr)
  • RIVA- SPORT (F)
  • URAGO (Fr)
  • MAGNAT DEBON (Fr)
  • TERROT (F)
  • PANDORE (Fr)
  • LA PETITE BRETONNE (FR)
  • ARROW (Fr)
  • GÉNIAL (Fr)
  • REINOR (Fr.)
  • OMEGA (Fr)
  • KOEHLER-ESCOFFIER (Fr)
  • LA FILEUSE (Fr)
  • SYPHAX (Fr)
  • PHÉBUS (Fr)
  • PRESTIGE (F)
  • STELLA (Fr)
  • NIAGARA (Fr)
  • GERMINAL (FR)
  • SYLLA (Fr)
  • GERGOVIA (FR)
  • G.DELION (Fr)
  • H. SALAMAGNE (Fr)
  • TENDIL (Fr)
  • LA ROYALE CHARENTAISE ( Fr)
  • CONFIANCE (F)
  • RABILLIER L. (Fr)
  • PIVETEAU M (Fr)
  • INTER (Fr)
  • CLOUTOUR (Fr)
  • CHAMPOT J.M (Fr)
  • ARDOUIN FILS (Fr)
  • LA TRIOMPHANTE (Fr)
  • NANCIA (Fr)
  • ARIZE (F)
  • HEAVY (Fr)
  • RÉAL- SPORT (F)
  • PALM'S (F)
  • DIR.NA.DOR (F)
  • ALTIÈRE (F)
  • HORIZON (Fr)
  • LA BOUVELEUSE (Fr)
  • LIDEAL (F)
  • GLORIA (F)
  • NORLUX (Fr)
  • LYRA (Fr)
  • LA VAGABONDE (Fr)
  • POLVÊCHE LOUIS (Fr)
  • BERNARD (Fr)
  • E.M. (Fr)
  • AGAMI (Fr)
  • KERCKHOVE (Fr)
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Categorieën
    19-04-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WOORDENBOEK VAN FIETSMERKPLAATJES/DICTIONNAIRE DES PLAQUES DE MARQUE VÉLOS

    WOORDENBOEK VAN FIETSMERKPLAATJES.

    Hier is een kleine inventaris van fietskentekenplaten; documenten afkomstig van Ebay, Le Bon-Coin, TontonVélo... enz...; en, voor de kentekenplaten van Fontenay le Comte en Vendée, grotendeels overgenomen uit de collectie van JMG 85 met zijn toestemming.

    De kentekenplaten zijn alfabetisch geordend en de series zijn persoonlijk en niet chronologisch genummerd;

    * voor het gemak worden de hier vertegenwoordigde merken in de merkenlijst van de WIKI aangegeven met een asterisk *

    ( bijvoorbeeld ♦ AA * , fietsen in Choisy - Val de Marne ).

    Updates zullen regelmatig plaatsvinden en als u kentekenplaten heeft die er niet tussen staan, kan ik ze toevoegen. In dat geval kunt u uw kentekenplaten op het onderwerp plaatsen. Fietsplaatjes voor het woordenboek. Tenzij ik me vergis, zijn er geen dubbels.

    https://forum.tontonvelo.com/viewtopic.php?t=53516

    DICTIONNAIRE DES PLAQUES DE MARQUE VÉLOS.

    Voici un petit recensement de plaques vélos ; documents piochés sur Ebay , Le bon-coin , TontonVélo... etc... ; et , pour les plaques de Fontenay le Comte et de la Vendée en grande partie tirées de la collection de JMG 85 avec son autorisation.

    Les plaques sont classées par ordre alphabétique et les séries sont numérotées de façon personnelle et non chronologique ;

    * pour plus de facilité les marques représentées ici sont signalées dans la liste des marques du WIKI par un astérisque *

    ( exemple ♦ A A * , cycles à Choisy - Val de Marne ).

    Des mises à jour seront faites régulièrement et si vous avez des plaques qui n'y sont pas je peux les rajouter. Dans ce cas, postez vos plaques sur le sujet Plaques de vélos pour le dictionnaire. Sauf erreur de ma part il n'y a pas de doublons.

    Platen van A naar B:

    https://www.dropbox.com/scl/fo/zeiuzwnbcerdbkevm0gf0/ALF155SnQ9_ZcHkvpaJ8YLA?rlkey=ey24vk11s9hfy28xfmegi7l5t&e=1

    Platen C tot D:

    https://www.dropbox.com/scl/fo/0mhqv13u448pz81c98502/AOMrZFvMsVIlVm7-CAnMlNI?rlkey=v37d8lxxzf9jjgxxr88bng2cx&e=1&dl=0

    Platen E tot en met F:

    https://www.dropbox.com/scl/fo/vqwk7q9gvqhggafnq4yep/ABu7jDHUubIZJQp0RORiv6A?rlkey=rv561ysaxqkihnhycczf1mpqi&e=1

    Platen G tot K:

    https://www.dropbox.com/scl/fo/9wxc3pg3mds6mltrt6ldq/ABdlqPYJ0eh41v3riAipnRw?rlkey=adnut2syz6b65wb6icapdtgzv&e=1&dl=0

    Platen van L tot M:

    https://www.dropbox.com/scl/fo/nxfh95tfiivbjn21r44qn/AH8_b1-IoyzKN_BNBQMkgUo?rlkey=pugn75kz3b1micvmpj51hpm0a&e=1

    Platen van N tot P:

    https://www.dropbox.com/scl/fo/r2t9iieicezitddv037mg/ACkSkw1nb4ekkUksCy8yYRk?rlkey=y3a3yy4y0fr201yhak41vaftw&e=1&dl=0

    Platen van Q tot S: https://www.dropbox.com/scl/fo/ocgnof19hco52cipqwkfl/AIyX1s0hhVaDDpEL6hsUxEY?rlkey=cc0xa1iiit0piuem790hj6xyb&e=1

    Platen van T tot Z:

    https://www.dropbox.com/scl/fo/w2komq18iozcvm8q0tztj/ANPPEqx8dI2YXeHTGUAgdss?rlkey=od2w96524jne7ajsnpjt24z8u&e=1&dl=0

     

     

     

     



    19-04-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    18-04-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MINERVA (B & Nl)

    MINERVA (B & Nl)

    In 1883 vestigde een jonge Nederlander, Sylvain de Jong (1868-1928), zich in Antwerpen, België.

    Minerva begon in 1897 met de productie van standaard veiligheidsfietsen. De uitvinding van de  veiligheidsfiets , in  1885 door een zekere John Starley, was een succes! De wielen waren nu even groot. Pedalen draaiden het achterwiel rond via een ketting, en het voorwiel was verbonden met het stuur – net als nu. De scheiding van de functie van de wielen betekende dat de fiets veel veiliger te berijden was. Misschien wel het belangrijkste was dat het zadel dichter bij de grond zat en de wielen voorzien waren van met lucht gevulde banden. Die absorbeerden de ergste schokken, waardoor fietsen over de kasseien veel minder gevaarlijk werd.

    In 1900 breidde Minerva uit naar lichte auto's en "motocyclettes", met name gemotoriseerde fietsen die een voorloper waren van motorfietsen. Ze produceerden lichtgewicht clip-on motoren die onder de voorbuis van de fiets werden gemonteerd, speciaal voor Minerva-fietsen, maar ook verkrijgbaar in kitvorm en geschikt voor bijna elke fiets. De motor dreef een riem aan die een groot tandwiel liet draaien dat aan de zijkant van het achterwiel tegenover de ketting was bevestigd. Deze kits werden over de hele wereld geëxporteerd naar landen als het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Australië en andere Britse gebieden van die tijd.

    Naarmate het motorvermogen toenam, kwamen framebreuken steeds vaker voor, en in 1903 had Minerva een in-frame ontwerp voor hun fietsen ontwikkeld, met de motor boven de trapas gemonteerd, terwijl ze nog steeds de clip-on kit aanboden. Vanaf 1904 begon Minerva zich meer te richten op de productie van auto's, en terwijl de ontwikkeling en productie van de Minerva gemotoriseerde fietsen en motorfietsen doorging tot ongeveer 1909, werden ze steeds meer een minder belangrijk onderdeel van het bedrijf.

    Tijdens de Eerste Wereldoorlog waren Sylvain de Jong en zijn ingenieurs gestationeerd in Amsterdam, waar ze de ontwikkeling van hun auto's voortzetten. Minerva-auto's werden aanvankelijk gebruikt voor hit-and-run-aanvallen op de Duitsers, dat  met geweervuur en lichte mitrailleurs van eenvoudig beschermde voertuigen met een open dak. Deze voertuigen werden steeds geavanceerder totdat de loopgravenoorlog hen beroofde van de nodige mobiliteit voor hun hit-and-run-tactieken.

    Tijdens de Eerste Wereldoorlog waren Sylvain de Jong en zijn ingenieurs gestationeerd in Amsterdam, waar ze de ontwikkeling van hun auto's voortzetten. Minerva-auto's werden aanvankelijk gebruikt voor hit-and-run-aanvallen op de Duitsers met geweervuur en lichte machinegeweren van eenvoudig beschermde voertuigen met open dak. Deze voertuigen werden steeds geavanceerder totdat de loopgravenoorlog hen beroofde van de mobiliteit die nodig was voor hun hit-and-run-tactieken.

    In 1920 keerden ze terug naar België om de productie van luxe auto's opnieuw op te starten. Ondanks het succes leidden de financiële problemen in de jaren dertig tot de fusie met Impéria Automobiles, een andere Belgische fabrikant.

    Minerva stopte in 1956 met zijn activiteiten en werd verkocht aan Rheinmetall (Duitsland).

    MINERVA in België

    MINERVA ---De Jong S. & Co.  ----Antwerpen/Anvers --- Belgique/ België-----1897-1908

    MINERVA  ( 1910...) , S.A. Minerva Motors ,autos ,motos ,vélos ,aéroplanes, rue de la Pépinière-Berchem-Anvers – Belgique/ België

    MINERVA -------Bruyninx -----Beringen --- Belgique/ België

    MINERVA  ----- Larcher ------Charleroi ---- Belgique/ België

    Minerva was een belangrijke godin in het oude Rome. De naam van deze godin duidt haar aan als een echt Italische godheid. De invloed van de godsdienst van de Etrusken, die hun godin Menrva noemden, heeft zich echter reeds in zeer oude tijden bij de gebruiken, die op haar verering betrekking hebben, krachtig doen gelden. Minerva of Menerva is een personificatie van de goddelijke macht van het verstand, van de vindingrijkheid, van de menselijke geest en van de wijsheid. Als voorwerpen heeft ze een uil en een wapenrusting. Daarnaast staat haar betekenis als de beschermster van de burchten van de steden, zoals de Sabijnen haar vereerden, en de opvatting van de Etrusken, die haar zowel beschouwden als de godin, die de bliksem neerslingert, als haar erkenden als de uitvindster van al wat nuttig en aangenaam is voor het menselijk leven. Vooral de uitvinding van de fluit werd haar door hen toegeschreven.

    https://nl.wikipedia.org/wiki/Minerva_(mythologie)

     



















    18-04-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    17-04-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. LASSIE (B)

    LASSIE (B)

    LASSIE -……dit merk komt voor op een lijst van Belgische fietsfabrikanten en handelaars.

    …… cette marque figure sur une liste de fabricants et de commerçants belges de vélos.

    Lassie (Schots-Engels of Iers-Engels voor meisje) is de naam van de populaire televisieserie met in de hoofdrol de gelijknamige Schotse collie. De serie kwam oorspronkelijk uit de Verenigde Staten, waar men op 12 september 1954 met de eerste televisie-uitzending begon. Men baseerde de serie op het jeugdboek Lassie Come Home van de schrijver Eric Knight. Er zijn ook diverse films over de collie gemaakt.  Lassie is, zoals genoemd, een collie oftewel Schotse herdershond, en wel van de kleur sable-wit. Ze is langharig en heeft dus een lange, zijdeachtige vacht met een dikke ondervacht. In de twee pilotafleveringen werd Lassie gespeeld door Pal, de collie die ook in de zeven MGM-films de hoofdrol had gespeeld. In de televisieserie werd Lassie gespeeld door vijf verschillende honden, allemaal reuen en nakomelingen van Pal.

    https://nl.wikipedia.org/wiki/Lassie_(televisieserie)

    https://post.bark.co/fun/lassie-television-dog/







    17-04-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.UILENSPIEGEL (B)

    UILENSPIEGEL (B)

    Fietsmerk – Uilenspiegel --België

    Tijl Uilenspiegel (Duits: Till Eulenspiegel) is een personage uit onder meer de Duits-Nederlandse folklore. Volgens de Duitse sage van rond 1500 was Uilenspiegel een schelm die vrij als een vogel in de veertiende eeuw door Duitsland trok en iedereen voor de gek hield met zijn streken.

    De Belgische    schrijver Charles De Coster herschiep Tijl Uilenspiegel 1867 in de roman La légende et les aventures héroiques, joyeuses et glorieuses d'Ulenspiegel et de Lamme Goedzak au pays de Flandres et ailleurs (De Legende van Uilenspiegel). In dat verhaal is hij een zestiende eeuwse Vlaamse vrijheidsstrijder, mogelijk een nazaat van de vorige Uilenspiegel, die aan de zijde van de geuzen tegen de Spaanse overheersing vecht.

     

    https://nl.wikipedia.org/wiki/Tijl_Uilenspiegel

    https://www.vlaams-historisch-archief.org/tijl-uilenspiegel/

     









    17-04-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NAP ( ?)

    NAP  ( ?)

    NAP  cycles construction garantie ( NAP = afkorting van Napoleon)

    Op het balhoofdplaatje staat de beeltenis van Napoleon Bonaparte.

    Napoleon Bonaparte (Ajaccio, 15 augustus 1769 – Sint-Helena, 5 mei 1821), gedoopt als Napoleone di Buonaparte, was een Frans generaal en dictator tijdens de laatste regeringen van de Franse Revolutie. Als Napoleon I was hij van 2 december 1804 tot 11 april 1814 keizer der Fransen. Van 17 maart 1805 tot 11 april 1814 was hij koning van Italië (hij nam een groot deel van het Italiaanse schiereiland) en van 1806 tot 1813 beschermer van de Rijnbond. Zijn juridische hervorming, de Code Napoléon, had een grote en blijvende invloed op het recht in vele landen, onder andere in Nederland en België. Hij wordt eveneens herinnerd om zijn rol in de napoleontische oorlogen en vanwege de titel van keizer die hij aannam. Het lukte hem tijdelijk een groot deel van Europa onder zijn gezag te brengen.







    17-04-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    16-04-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.M. VAN HYFTE (B)

    M. VAN HYFTE (B)

    Cycles M. VAN HYFTE – België

    Maurice Van Hyfte , of Maurits Van Hyfte , was een Belgische wielrenner, geboren op 11 februari 1903 in Adegem en overleed op 21 januari 2002 in Damme . Profrenner van 1925 tot 1930, en in 1933 won hij met name Parijs-Saint-Étienne in 1926.

    Maurice Van Hyfte, ou Maurits Van Hyfte, est un coureur cycliste belge, né le 11 février 1903 à Adegem et mort le 21 janvier 2002 à Damme. Professionnel de 1925 à 1930, puis en 1933, il a notamment remporté Paris-Saint-Étienne en 19261.

    Professionele teams/Équipes professionnelles

    1924:    individueel / individuel

    1925:     Wonder

    1926:     Ravat-Wonder-Dunlop

    1927:     Wonder

    1928-1930:         Alcyon-Dunlop

    1933:     individueel / individuel







    16-04-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CYCLES RAY. IMPANIS (B)

    CYCLES RAY. IMPANIS    (IMPANIS. - Jacobs, Elewijt )

    Raymond Impanis (Berg, 19 oktober 1925 – Vilvoorde, 31 december 2010) was een Belgisch wielrenner.

    Zijn bijnaam was het bakkertje van Berg. Het verhaal gaat dat hij door zijn moeder, die onbekend bleef, te vondeling gelegd werd in een biezen mand op de stoep van de kerk van Berg alwaar hij door de plaatselijke pastoor gevonden werd die vervolgens de bakker van Berg de opdracht gaf om zich over het kind te ontfermen. Het kind zou dan de achternaam Impanis, hebben gekregen, potjeslatijn voor in een brood. De veronderstelling dat Raymond Impanis of zijn vader vondelingen waren, berusten evenwel op een misverstand. Raymond Impanis zag het levenslicht in een bakkersfamilie. Hij erfde zijn ongewone Vlaamse familienaam van zijn grootmoeder.

    Impanis was beroepsrenner van 1947 tot 1963. Hij won klassiekers als de Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix (die hij evenals Servais Knaven 16 maal uitreed, een record), Gent-Wevelgem en de Waalse Pijl, en was tweemaal eindwinnaar in Parijs-Nice. Frappant is wel dat Impanis nooit Luik-Bastenaken-Luik won maar hij werd wel viermaal tweede, in 1947, 1948, 1954 en 1955. Een val in 1942 tijdens een wedstrijd in Tremelo zorgde ervoor dat hij zijn rechterarm amper nog kon buigen. Eén record staat nog steeds alleen op zijn naam: bij zijn debuut in de Tour in 1947 - hij was toen 21 jaar - won hij de langste individuele tijdrit die ooit in de Tour werd gereden. Het was een rit tussen Vannes en Saint-Brieuc over 139 kilometer.

    Zijn naam is verbonden aan de Grote Prijs Raymond Impanis, tussen 1982 en 1993 een wedstrijd voor beroepsrenners. Vanaf 2006 tot 2010 werd het een wedstrijd voor eliterenners zonder contract en beloften, georganiseerd door de plaatselijke Wielerclub Kampenhout. Vanaf 2011 is het weer een volwaardige profkoers, maar wordt nu verreden onder de benaming Primus Classic Impanis-Van Petegem. Samen met zijn zoon Ben zorgde hij voor de radioverbindingen voor de Koninklijke Belgische Wielrijdersbond tijdens belangrijke nationale wielerwedstrijden. Impanis overleed op 31 december 2010 in Vilvoorde op 85-jarige leeftijd.







    16-04-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    15-04-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.B.S.A. TRADE MARK ( B & F)

    BSA Trade Mark   (B & Fr)  

    BSA, Trade Mark           Holz, J.   Brussel  1903-03-14

    Tijdens het eerste decennium van de 20e eeuw verkocht BSA frames en fittingen via de handel aan fietsagenten die hun eigen transfers konden toevoegen voor wederverkoop aan het publiek. Zo'n fiets wordt nu algemeen beschreven als een BSA Fittings Machine . Als de fiets een BSA-frame bevatte en door BSA zelf was geassembleerd, kon deze worden uitgerust met een BSA Piled Arms- transfer. Als alle componenten BSA waren behalve het frame, zou deze een transfer kunnen hebben (gemonteerd op de bovenkant van de zitbuis) met de tekst: 'Gegarandeerd gebouwd met een set BSA-fittingen.'BSA Fittings vertegenwoordigden een zeer belangrijk onderdeel van de fietsgeschiedenis, dit vanwege hun hoge standaard en perfecte standaardisatie. In feite hanteerde BSA bij het bewerken van fietsonderdelen dezelfde hoge normen als bij de wapenproductie.

    Voor fietsenbouwers in het buitenland was dit een ideale regeling, vooral omdat onderdelen goedkoper te importeren waren dan complete machines. In feite heeft BSA Fittings een complete revolutie teweeggebracht in de fietsenhandel. Dankzij de fittingen konden fietsfabrikanten een eindeloos aanbod van op maat gemaakte fietsen aan hun klanten leveren:

    'Als gevolg hiervan nam de import van complete fietsen geleidelijk af, totdat deze uiteindelijk helemaal verdween, en, in omgekeerde verhouding, werden de naam BSA en het handelsmerk van de Three Piled Rifles erkend als het kwaliteitskenmerk, zoals toegepast op fietsen . Niets beters was gewenst, niets zo goeds was verkrijgbaar, en vandaag de dag staat de lokaal gebouwde BSA-machine oppermachtig als de enige fiets die echt de moeite waard is om te hebben voor Australische omstandigheden.'* Je kunt de BSA-fittingen op de hieronder afgebeelde machine bekijken bij Lewis Cycle en Motor Works in McHenry St Adelaide, rond 1904. (Foto met dank aan Leon Mitchell**).

    Afgezien van Spring-Frame-modellen, maakte BSA in die tijd geen complete fietsen voor het publiek. Als een lid van het publiek een BSA-machine wilde, bestelde hij een frame bij een lokale leverancier en liet het voorzien van BSA-componenten. In de catalogus van 1903 adviseerde BSA:

    Opgemerkt moet worden dat wij geen complete fietsen maken; maar als een fietser moeite heeft een fabrikant te vinden die zijn specificatie van BSA-fittingen accepteert, geven wij u graag het adres van een betrouwbare fabrikant in welk district dan ook.

    BSA hervatte in 1910 de directe verkoop van complete fietsen.

    https://onlinebicyclemuseum.co.uk/1900-bsa-fittings-catalogue-french/?tax=tour&tid=64a









    15-04-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GEEMAILLEERDE BALHOOFDPLAATJES
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    EMAILLEN KOPMERKEN/BALHOOFDPLAATJES

    Vanaf 1910 werden in Duitsland, Frankrijk, België … de balhoofdplaatjes van sommige duurdere luxe- fietsmodellen van email voorzien. Er bestaan zeker honderden zo niet duizenden Belgische geëmailleerde kopmerken, in Nederland zien we die niet.

    België telde een groot aantal fietsmerken, bijna iedere serieuze fietsenmaker had zijn eigen merk waarvoor er veelal weer meerdere uitvoeringen van balhoofdplaatjes met diverse typeaanduidingen werden gemaakt. Een grootdeel van die kopmerken, Vlaams voor balhoofdplaatjes, was voorzien van duurzaam email. Helaas zijn in de loop der tijd veel van die plaatjes beschadigd doordat door vervorming het email er helemaal of gedeeltelijk is afgesprongen. Email heeft een hele mooie, unieke uitstraling. Er is geen enkel ander materiaal dat de duurzaamheid en uitstraling van email kan evenaren. Email was al in de 15e eeuw een veel gebruikt materiaal. Emailleren is een dus eeuwenoude techniek om sieraden en andere gebruiksvoorwerpen te decoreren. Email is glas met kleurpigment. Het kleurpigment bestaat als poeder of als brokken. Het email wordt aangebracht op metaal of edelmetaal zoals zilver of goud en wordt op ongeveer 800 graden gebakken. De email poeder of brokken smelten en veranderen in vloeibaar glas. Email is hard, glad en kan niet branden. Er kan geen water en zuurstof bij het metaal komen waardoor het goed beschermd is tegen corrosie.

     











    15-04-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    14-04-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. MASSAPRODUCTIEPLAATJES

    MASSAPRODUCTIEPLAATJES









    14-04-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FABRICATION GARANTIE (?)

    FABRICATION GARANTIE







    14-04-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MODEL DE LUXE CONSTRUCTION GARANTIE

    MODEL DE LUXE CONSTRUCTION GARANTIE







    14-04-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CONSTRUCTION GARANTIE (?)

    CONSTRUCTION GARANTIE ?







    14-04-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CYCLES

    CYCLES ?







    14-04-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CYCLES

    CYCLES

    Cycles—dit is een regelmatig voorkomend massaproductie balhoofdplaatje. Plaatje komt vaak voor in België, maar ook in Nederland. Komt ook voor zonder kroon.









    14-04-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    13-04-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CYCLE GARANTI (?)

    CYCLE GARANTI (?)







    13-04-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MASSAPRODUCTIEPLAATJES - onafgewerkte

    Massaproductieplaatjes - onafgewerkte







    13-04-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MASSAPRODUCTIEPLAATJES

    MASSAPRODUCTIEPLAATJES

    Met balhoofdplaatjes is het altijd uitkijken geblazen! Vanaf ongeveer 1895 toen de massaproductie van tweewielers op gang kwam werden de balhoofdplaatjes vervaardigd door naamplaatfabrikanten. Daardoor waren de kopplaatjes vaak eenvoudiger en werd de tekst er soms in geslagen met slagletters. Uiteraard waren er nog andere en luxueuzere plaatje te verkrijgen.

    Fietsenmakers konden heel lang frames en alle ander toebehoren van een fiets bij de groothandel bestellen, de fiets samenstellen en er dan vervolgens een eigen balhoofdplaatje op bevestigen. De catalogus uit 1925 van Arthur Hérold, uit Villemomble bij Parijs, toont ons diverse modellen.  Zo staat er ook een balhoofdplaatje  bij met het merk "Great-Event" uit Chicago. Dat de fiets uiteindelijk in Parijs (om zo maar een Franse plaats te noemen) in elkaar werd gezet en absoluut geen Amerikaanse fiets was deed er niet toe, maar het maakt het er nu voor de verzamelaar van oude fietsen of balhoofdplaatjes niet gemakkelijker op. Een Engels of Amerikaans klinkende naam stond toen vaak garant voor klasse en deugdelijkheid en het was ook modieuzer.

















    13-04-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    11-04-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het balhoofdplaatje komt terug!

    Het balhoofdplaatje komt terug!

    Vóór 1896 waren fietsen zelden voorzien van emblemen, waardoor liefhebbers en verzamelaars tegenwoordig moeite hebben het merk te bepalen. Er werden vaak stickers op het balhoofd of het onderframe aangebracht. Metalen kopplaten kwamen in Europa pas rond 1896 in de mode met de industriële massaproductie van fietsen. In reliëf gemaakte of geëtste metalen emblemen vervingen de emblemen al snel bijna volledig, en hoogwaardige fietsen werden later uitgerust met gekleurde emaillen emblemen. Tijdens de crisis in de fietsenbranche in de jaren zestig verdween het reliëffietsembleem en werd vervangen door goedkope stickers. Met het nieuwe momentum en het succes van de afgelopen jaren maakt het metalen balhoofdschild nu een comeback.

    Das Steuerkopfschild kehrt zurück!

    Fahrräder wurden vor 1896 nur selten mit Emblemen ausgestattet, wodurch sich heute Enthusiasten und Sammler bei der Markenbestimmung schwertun. Oft wurden Abziehbilder am Steuerkopf oder am unteren Rahmen angebracht. Steuerkopfschilder aus Metall kamen in Europa erst ab etwa 1896 mit der industriellen Massenproduktion von Fahrrädern in Mode. Geprägte oder geätzte Metallembleme lösten die Abziehbilder dann schnell fast vollständig ab und hochwertige Fahrräder wurden später auch mit farbig emaillierten Emblemen ausgestattet. In der Krise der Fahrradindustrie in den 60er Jahren des vorigen Jahrhunderts verschwand dann das geprägte Fahrrademblem und wurde wieder durch preiswerte Aufkleber ersetzt. Mit dem neuen Schwung und Erfolg der vergangenen Jahre kehrt das Steuerkopfschild aus Metall jetzt wieder zurück.

     

     



    11-04-2024, 12:54 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Balhoofdplaatjes/Bicycle Headbadges

    Balhoofdplaatjes (merkplaatjes van fietsen)  / Plaques de cadre bicyclette / Bicycle Headbadges / Steuerkopfschilder

    Een balhoofdplaatje is een logo van de fabrikant of het merk dat is aangebracht op de balhoofdbuis van een fietsframe. Balhoofdplaatjes werden al eind 19e eeuw toegepast en waren vaak gemaakt van metaal. Ter bevestiging aan de balhoofdbuis kunnen daarin nagels of schroeven zijn gebruikt. Bij moderne(re) fietsen kunnen tevens, al dan niet met lijm, balhoofdplaatjes van kunststof zijn aangebracht. Ook kan een balhoofdbuis voorzien zijn van een transfer/sticker.

    A head badge is a manufacturer's or brand logo affixed to the head tube of a bicycle.Head badges may be made of metal or plastic, and they may be held in place with adhesive, screws, or rivets. Some are simply stickers, apparel, decals, or painted logos.Head badges for a single brand may change from year to year or from model to model.







    11-04-2024, 12:47 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Over mijzelf
    Ik ben Delameilleure Philippe
    Ik ben een man en woon in Preshoekstraat 145 - 8510 Marke - België (België) en mijn beroep is Gepensioneerd.
    Ik ben geboren op 27/09/1960 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Wielrennen - Verzamelen van fietsmerkenplaatjes (balhoofdplaatjes) .
    Blog als favoriet !
    Archief per maand
  • 11-2025
  • 10-2025
  • 09-2025
  • 08-2025
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
    Gastenboek

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Mijn favorieten
  • seniorennet.be
  • KOERS, Wielermuseum Roeselare
  • Belgische fietsfabrikanten
  • Rijwielindustrie Nederland
  • Utrechtse rijwielhandel
  • Burgers E.N.R. (Eerste Nederlandse Rijwielfabriek)
  • Balhoofdplaatjes, Fietsmuseum Mommen (NL)
  • De Oude Fiets
  • Klassieke Nederlandse Racefiets
  • Amsterdamse rijwielfabrieken
    Mijn favorieten
  • Cycles Peugeot
  • De Kampioen
  • Franse bakkersfietsensite
  • L’encyclo du vélo
  • Repertoire-des-marques
  • Liste de fabricants de bicyclettes
  • Bicycle headbadges
  • RUDGE & RUDGE-WHITWORTH Cycle Co
  • Website balhoofdplaatjes
  • Fietsemblemen en balhoofdplaatjes
    Mijn favorieten
  • Encyclo du vélo
  • Online Bicycle Museum UK
  • VERZAMELING VAN JAN V D ZANDEN
  • Balhoofdplaatjes Diamant
  • Balhoofdplaatjes
  • Facebook balhoofdplaatjes
  • Gruno
  • Gazelle
  • Germaan
  • Steuerkopfschilder von Rädern der Fa. Todtenhöfer. MASOVIA.
    Mijn favorieten
  • Neurenbergse fietsgeschiedenis!
  • OLDTIMER FAHRRAD STEUERKOPFEMBLEM - STEUERKOPFSCHILD
  • Zweedse merken en balhoofdplaatjes
  • Duitse fiets info
  • Archief balhoofdplaatjes Oude Fiets
  • JAPANESE FIETSEN
  • Belgische militaire fietsen
  • Museum station Kropswolde | G.R.M. Groninger Rijwielen Museum.
  • Franse fietsmerken uit Lyon
  • Fietsfabriekanten uit Nürnberg - Duitsland
    Mijn favorieten
  • FIETSMERKEN UIT DRESDEN - DUITSLAND
  • Een interessant adres?
    Foto
    Zoeken in blog

    Laatste commentaren
  • julia fiets mechelen (Robbe Baert)
        op JULIA (B)
  • Goeden avond (Dirk)
        op HET VERHAAL VAN DE BALHOODPLAATJES.
  • lijst met mogelijke kleuren (johan arijs)
        op JOHNY SPORT (B)
  • julia fiets mechelen (Robbe Baert)
        op JULIA (B)
  • Armstrong (Ronald )
        op ARMSTRONG (GB)
  • Willekeurig SeniorenNet Blogs
    lovingme
    blog.seniorennet.be/lovingm
    Zoeken met Google


    Foto
    Een interessant adres?
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Categorieën
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    carettedanny
    blog.seniorennet.be/carette
    Archief
  • Alle berichten
    Zoeken in blog

    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    guilmet
    blog.seniorennet.be/guilmet
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    teckeltje
    blog.seniorennet.be/teckelt
    Zoeken in blog

    Een interessant adres?
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    wijninfo_marianne
    blog.seniorennet.be/wijninf
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    overmezelf
    blog.seniorennet.be/overmez
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    loek_1934
    blog.seniorennet.be/loek_19
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    oompie_rob
    blog.seniorennet.be/oompie_

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!