Balhoofdplaatjes van oude en recentere merken
Merkplaatjes, klevers en transfers
Een balhoofdplaatje is een logo van de fabrikant of het merk dat is aangebracht op de balhoofdbuis van een fietsframe. Balhoofdplaatjes werden al eind 19e eeuw toegepast en waren vaak gemaakt van metaal. Ter bevestiging aan de balhoofdbuis kunnen daarin nagels of schroeven zijn gebruikt. Bij moderne(re) fietsen kunnen tevens, al dan niet met lijm, balhoofdplaatjes van kunststof zijn aangebracht. Ook kan een balhoofdbuis voorzien zijn van een transfer/sticker.
Zoeken in blog

Archief
  • Alle berichten
    Inhoud blog
  • Aangepast - LA TRIOMPHANTE (Fr)
  • Aangepast - D.G. (B)
  • Aangepast - HERCULES (D)
  • Aangepast - RAPPELET (B)
  • Aangepast - LA VICTOIRE (B)
  • Aangepast - L’ ATEROCYCLE (B)
  • Aangepast - CGM (Belgisch – Congo)
  • Aangepast - MARCEL BUYZE (B)
  • Nieuw - GLORIA (B)
  • Nieuw - WINOF (B)
  • Nieuw - GODBER (Fr)
  • Aangepast - LAPEBIE (Fr)
  • Nieuw - PAUL DOUCET (F)
  • Nieuw - BOREAL (F)
  • Nieuw - BOULARD (F)
  • Nieuw - METEOR (?)
  • Nieuw - LATOUR (F)
  • Nieuw - GENIA (?)
  • Nieuw -- BTC (D)
  • Nieuw - REKORD (D)
  • Nieuw - SK (D)
  • Nieuw - MUFAG (D)
  • Nieuw - OMA (D)
  • Nieuw - Pelz (D)
  • Nieuw - KIRSCH (D)
  • Nieuw - FIXOR (D)
  • Nieuw - TEHA (D)
  • Nieuw - DAS RAD DER HEIMAT (D)
  • Nieuw - BERGSTEIGER (D)
  • Nieuw - EMINENT (D)
  • Nieuw - PHÄNOMEN (D)
  • Nieuw - FLOR DE WULF (B)
  • Nieuw - RALFA (B)
  • Aangepast -- MATADOR (B)
  • Nieuw - ROYAL S.Y.A (Belgisch-Congo/ Congo-Belge)
  • Nieuw - ROYAL SAM (Belgisch Congo /Congo Belge)
  • Nieuw - ROYAL SORIADEL (Belgisch-Congo/ Congo-Belge)
  • Nieuw - ROYAL VICTORY (Belgisch-Congo/ Congo-Belge)
  • Nieuw - VICTORIA (Belgisch Congo – Congo Belge)
  • Nieuw - UELE (Belgisch Congo/Congo belge)
  • Nieuw - ROYAL ANTIPAS (Belgisch-Congo)
  • Nieuw - ROYAL
  • Nieuw - ROCALEY (Belgisch-Congo/ Congo-Belge)
  • Aangepast - FAMILIA (Belgisch - Congo)
  • Aangepast - REXOR (Fr)
  • Nieuw - DAVY (Fr)
  • Nieuw - RIQUITA (Fr)
  • Nieuw - CRESLER (Fr)
  • Nieuw - DANY (Fr)
  • Nieuw - JEZO ROGER (Fr)
  • Nieuw - GUILLER SA (Fr)
  • Aangepast - L' HIRONDELLE (B)
  • Aangepast - PLUME VAINQUEUR (B)
  • Aangepast - LEA (B)
  • Aangepast - CONTINENTAL (B)
  • Aangepast - Peugeot (Fr)
  • Nieuw - GAZ (B)
  • Nieuw -- JEF MINJAUW (B)
  • Nieuw - GOLD KING (B)
  • Nieuw - D.G. (B)
  • Nieuw -- R. VANDESONNEVILLE (B)
  • Nieuw - THE ROGER CYCLE (B)
  • Nieuw --- TOURISTE (B)
  • Nieuw - TOURIST (?)
  • Nieuw - MASSAPRODUCTIEPLAATJES
  • Nieuw - FAST (?)
  • Nieuw - HAMERHAND (?)
  • Nieuw - READY (?)
  • Nieuw - BOXING (?)
  • Nieuw - L' ABEILLE (B)
  • Nieuw - J.M. (B)
  • Nieuw - L. VAN GYSEGEM (B)
  • Nieuw - LAROY-SPORT(B)
  • Nieuw - MARTENS (B)
  • Nieuw - BELFORT (B)
  • Aangepast - SABENA (B)
  • Aangepast - ROLLER (B)
  • Nieuw - JUMA (B)
  • Nieuw - LA MERVEILLEUSE (B)
  • Nieuw- PEGASUS (Belgisch Congo/Congo Belge)
  • Nieuw - J.V.L (Belgisch-Congo/ Congo-Belge)
  • Nieuw - ROYAL RESIDENCE (Belgisch-Congo/ Congo-Belge)
  • Nieuw - RUDDY STAR (Belgisch-Congo)
  • Nieuw - KASHAMA (Belgisch-Congo)
  • Aangepast TRIPAD / TRIEPAD (D)
  • Nieuw - FRANZ DEDERICK (D)
  • Nieuw - WELZIN (D)
  • Nieuw - REKORD (D)
  • Nieuw -- FALTER (D)
  • Nieuw -- PFEIL (D)
  • Nieuw - PFEIL (D)
  • Nieuw - ROLLS WELL (B)
  • Nieuw - MERRY (B)
  • Nieuw - COMET (B)
  • Nieuw - E. LAUWERS (B)
  • Nieuw - PINARD (B)
  • Nieuw - MILORD (Fr)
  • Nieuw - PRESTER (Fr)
  • Nieuw - WINSTER (Fr)
  • Nieuws - ZINGER (FR)
  • Nieuw - FEMINA (Fr)
  • Nieuw - POPULUS (Fr)
  • Nieuw - P. ORUET (Fr)
  • Nieuw -- DIRECT (B)
  • Nieuw - DEVOGHEL (B)
  • Nieuw - DAVID (B)
  • Nieuw - COBRA (B)
  • Nieuw - CD (B)
  • Nieuw - BOVA (B)
  • Nieuw - BAUDELOO (B)
  • Nieuw - ARCA (B)
  • Nieuw - AC (B)
  • Nieuw -A. BUSSCHAERT (B)
  • Aangepast - TOURMALET (B)
  • Nieuw - FEARLESS (GB)
  • Nieuw - CHURCHILL DE LUXE (GB)
  • Nieuw - THE VENUS (GB)
  • Nieuw - THE THANK (GB)
  • Nieuw - LE GAULOIS (Fr)
  • Nieuw - ACTIVA (Fr)
  • Nieuw - CALLA (Fr)
  • Nieuw - JOCKER (Fr)
  • Nieuw - SAISON A. (FR)
  • Nieuw - P. ORUET (Fr)
  • Nieuw - MAGNE ANTONIN (Fr)
  • Aangepast- DE KAMPIOEN (B)
  • Nieuw - WETTRA (B)
  • Nieuw - VAN DAMME (B)
  • Nieuw - SINT BARBARA (B)
  • Nieuw -LE FACTEUR (B)
  • Nieuw - A. VANKERCKOVE (B)
  • Nieuw - TALBOT (Fr)
  • IDEAL (D)
  • UNION (D)
  • STARKENBURG (D)
  • GRITZNER (D)
  • KAYSER (D)
  • VATERLAND (D)
  • FANAL (D)
  • GEIER-WERKE (D)
  • PATRIA - WKC (D)
  • EICHE (D)
  • HWM (D)
  • DOMKRONE (D)
  • FAHRRADKÖNIG VICTOR MEESS (D)
  • PENNING 'CYCLISME MILITAIRE', 1913 (FRANKRIJK)
  • GALIBIER (Fr)
  • J. LEPLU (Fr)
  • J. LEPLU (Fr)
  • RIVA- SPORT (F)
  • URAGO (Fr)
  • MAGNAT DEBON (Fr)
  • TERROT (F)
  • PANDORE (Fr)
  • LA PETITE BRETONNE (FR)
  • ARROW (Fr)
  • GÉNIAL (Fr)
  • REINOR (Fr.)
  • OMEGA (Fr)
  • KOEHLER-ESCOFFIER (Fr)
  • LA FILEUSE (Fr)
  • SYPHAX (Fr)
  • PHÉBUS (Fr)
  • PRESTIGE (F)
  • STELLA (Fr)
  • NIAGARA (Fr)
  • GERMINAL (FR)
  • SYLLA (Fr)
  • GERGOVIA (FR)
  • G.DELION (Fr)
  • H. SALAMAGNE (Fr)
  • TENDIL (Fr)
  • LA ROYALE CHARENTAISE ( Fr)
  • CONFIANCE (F)
  • RABILLIER L. (Fr)
  • PIVETEAU M (Fr)
  • INTER (Fr)
  • CLOUTOUR (Fr)
  • CHAMPOT J.M (Fr)
  • ARDOUIN FILS (Fr)
  • LA TRIOMPHANTE (Fr)
  • NANCIA (Fr)
  • ARIZE (F)
  • HEAVY (Fr)
  • RÉAL- SPORT (F)
  • PALM'S (F)
  • DIR.NA.DOR (F)
  • ALTIÈRE (F)
  • HORIZON (Fr)
  • LA BOUVELEUSE (Fr)
  • LIDEAL (F)
  • GLORIA (F)
  • NORLUX (Fr)
  • LYRA (Fr)
  • LA VAGABONDE (Fr)
  • POLVÊCHE LOUIS (Fr)
  • BERNARD (Fr)
  • E.M. (Fr)
  • AGAMI (Fr)
  • KERCKHOVE (Fr)
    Archief
  • Alle berichten
    Foto
    Dropbox

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Aangepast - LA TRIOMPHANTE (Fr)
  • Aangepast - D.G. (B)
  • Aangepast - HERCULES (D)
  • Aangepast - RAPPELET (B)
  • Aangepast - LA VICTOIRE (B)
  • Aangepast - L’ ATEROCYCLE (B)
  • Aangepast - CGM (Belgisch – Congo)
  • Aangepast - MARCEL BUYZE (B)
  • Nieuw - GLORIA (B)
  • Nieuw - WINOF (B)
  • Nieuw - GODBER (Fr)
  • Aangepast - LAPEBIE (Fr)
  • Nieuw - PAUL DOUCET (F)
  • Nieuw - BOREAL (F)
  • Nieuw - BOULARD (F)
  • Nieuw - METEOR (?)
  • Nieuw - LATOUR (F)
  • Nieuw - GENIA (?)
  • Nieuw -- BTC (D)
  • Nieuw - REKORD (D)
  • Nieuw - SK (D)
  • Nieuw - MUFAG (D)
  • Nieuw - OMA (D)
  • Nieuw - Pelz (D)
  • Nieuw - KIRSCH (D)
  • Nieuw - FIXOR (D)
  • Nieuw - TEHA (D)
  • Nieuw - DAS RAD DER HEIMAT (D)
  • Nieuw - BERGSTEIGER (D)
  • Nieuw - EMINENT (D)
  • Nieuw - PHÄNOMEN (D)
  • Nieuw - FLOR DE WULF (B)
  • Nieuw - RALFA (B)
  • Aangepast -- MATADOR (B)
  • Nieuw - ROYAL S.Y.A (Belgisch-Congo/ Congo-Belge)
  • Nieuw - ROYAL SAM (Belgisch Congo /Congo Belge)
  • Nieuw - ROYAL SORIADEL (Belgisch-Congo/ Congo-Belge)
  • Nieuw - ROYAL VICTORY (Belgisch-Congo/ Congo-Belge)
  • Nieuw - VICTORIA (Belgisch Congo – Congo Belge)
  • Nieuw - UELE (Belgisch Congo/Congo belge)
  • Nieuw - ROYAL ANTIPAS (Belgisch-Congo)
  • Nieuw - ROYAL
  • Nieuw - ROCALEY (Belgisch-Congo/ Congo-Belge)
  • Aangepast - FAMILIA (Belgisch - Congo)
  • Aangepast - REXOR (Fr)
  • Nieuw - DAVY (Fr)
  • Nieuw - RIQUITA (Fr)
  • Nieuw - CRESLER (Fr)
  • Nieuw - DANY (Fr)
  • Nieuw - JEZO ROGER (Fr)
  • Nieuw - GUILLER SA (Fr)
  • Aangepast - L' HIRONDELLE (B)
  • Aangepast - PLUME VAINQUEUR (B)
  • Aangepast - LEA (B)
  • Aangepast - CONTINENTAL (B)
  • Aangepast - Peugeot (Fr)
  • Nieuw - GAZ (B)
  • Nieuw -- JEF MINJAUW (B)
  • Nieuw - GOLD KING (B)
  • Nieuw - D.G. (B)
  • Nieuw -- R. VANDESONNEVILLE (B)
  • Nieuw - THE ROGER CYCLE (B)
  • Nieuw --- TOURISTE (B)
  • Nieuw - TOURIST (?)
  • Nieuw - MASSAPRODUCTIEPLAATJES
  • Nieuw - FAST (?)
  • Nieuw - HAMERHAND (?)
  • Nieuw - READY (?)
  • Nieuw - BOXING (?)
  • Nieuw - L' ABEILLE (B)
  • Nieuw - J.M. (B)
  • Nieuw - L. VAN GYSEGEM (B)
  • Nieuw - LAROY-SPORT(B)
  • Nieuw - MARTENS (B)
  • Nieuw - BELFORT (B)
  • Aangepast - SABENA (B)
  • Aangepast - ROLLER (B)
  • Nieuw - JUMA (B)
  • Nieuw - LA MERVEILLEUSE (B)
  • Nieuw- PEGASUS (Belgisch Congo/Congo Belge)
  • Nieuw - J.V.L (Belgisch-Congo/ Congo-Belge)
  • Nieuw - ROYAL RESIDENCE (Belgisch-Congo/ Congo-Belge)
  • Nieuw - RUDDY STAR (Belgisch-Congo)
  • Nieuw - KASHAMA (Belgisch-Congo)
  • Aangepast TRIPAD / TRIEPAD (D)
  • Nieuw - FRANZ DEDERICK (D)
  • Nieuw - WELZIN (D)
  • Nieuw - REKORD (D)
  • Nieuw -- FALTER (D)
  • Nieuw -- PFEIL (D)
  • Nieuw - PFEIL (D)
  • Nieuw - ROLLS WELL (B)
  • Nieuw - MERRY (B)
  • Nieuw - COMET (B)
  • Nieuw - E. LAUWERS (B)
  • Nieuw - PINARD (B)
  • Nieuw - MILORD (Fr)
  • Nieuw - PRESTER (Fr)
  • Nieuw - WINSTER (Fr)
  • Nieuws - ZINGER (FR)
  • Nieuw - FEMINA (Fr)
  • Nieuw - POPULUS (Fr)
  • Nieuw - P. ORUET (Fr)
  • Nieuw -- DIRECT (B)
  • Nieuw - DEVOGHEL (B)
  • Nieuw - DAVID (B)
  • Nieuw - COBRA (B)
  • Nieuw - CD (B)
  • Nieuw - BOVA (B)
  • Nieuw - BAUDELOO (B)
  • Nieuw - ARCA (B)
  • Nieuw - AC (B)
  • Nieuw -A. BUSSCHAERT (B)
  • Aangepast - TOURMALET (B)
  • Nieuw - FEARLESS (GB)
  • Nieuw - CHURCHILL DE LUXE (GB)
  • Nieuw - THE VENUS (GB)
  • Nieuw - THE THANK (GB)
  • Nieuw - LE GAULOIS (Fr)
  • Nieuw - ACTIVA (Fr)
  • Nieuw - CALLA (Fr)
  • Nieuw - JOCKER (Fr)
  • Nieuw - SAISON A. (FR)
  • Nieuw - P. ORUET (Fr)
  • Nieuw - MAGNE ANTONIN (Fr)
  • Aangepast- DE KAMPIOEN (B)
  • Nieuw - WETTRA (B)
  • Nieuw - VAN DAMME (B)
  • Nieuw - SINT BARBARA (B)
  • Nieuw -LE FACTEUR (B)
  • Nieuw - A. VANKERCKOVE (B)
  • Nieuw - TALBOT (Fr)
  • IDEAL (D)
  • UNION (D)
  • STARKENBURG (D)
  • GRITZNER (D)
  • KAYSER (D)
  • VATERLAND (D)
  • FANAL (D)
  • GEIER-WERKE (D)
  • PATRIA - WKC (D)
  • EICHE (D)
  • HWM (D)
  • DOMKRONE (D)
  • FAHRRADKÖNIG VICTOR MEESS (D)
  • PENNING 'CYCLISME MILITAIRE', 1913 (FRANKRIJK)
  • GALIBIER (Fr)
  • J. LEPLU (Fr)
  • J. LEPLU (Fr)
  • RIVA- SPORT (F)
  • URAGO (Fr)
  • MAGNAT DEBON (Fr)
  • TERROT (F)
  • PANDORE (Fr)
  • LA PETITE BRETONNE (FR)
  • ARROW (Fr)
  • GÉNIAL (Fr)
  • REINOR (Fr.)
  • OMEGA (Fr)
  • KOEHLER-ESCOFFIER (Fr)
  • LA FILEUSE (Fr)
  • SYPHAX (Fr)
  • PHÉBUS (Fr)
  • PRESTIGE (F)
  • STELLA (Fr)
  • NIAGARA (Fr)
  • GERMINAL (FR)
  • SYLLA (Fr)
  • GERGOVIA (FR)
  • G.DELION (Fr)
  • H. SALAMAGNE (Fr)
  • TENDIL (Fr)
  • LA ROYALE CHARENTAISE ( Fr)
  • CONFIANCE (F)
  • RABILLIER L. (Fr)
  • PIVETEAU M (Fr)
  • INTER (Fr)
  • CLOUTOUR (Fr)
  • CHAMPOT J.M (Fr)
  • ARDOUIN FILS (Fr)
  • LA TRIOMPHANTE (Fr)
  • NANCIA (Fr)
  • ARIZE (F)
  • HEAVY (Fr)
  • RÉAL- SPORT (F)
  • PALM'S (F)
  • DIR.NA.DOR (F)
  • ALTIÈRE (F)
  • HORIZON (Fr)
  • LA BOUVELEUSE (Fr)
  • LIDEAL (F)
  • GLORIA (F)
  • NORLUX (Fr)
  • LYRA (Fr)
  • LA VAGABONDE (Fr)
  • POLVÊCHE LOUIS (Fr)
  • BERNARD (Fr)
  • E.M. (Fr)
  • AGAMI (Fr)
  • KERCKHOVE (Fr)
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Categorieën
    01-11-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw - CALLA (Fr)

    CALLA (Fr)

    ETABLISSEMENTS CALLA / CYCLES CALLA ----- Mulhouse ---- France/Frankrijk

    Bottin du cycle 1953.

    https://encycloduvelo.fr/etablissements-calla-cycles-calla/

     







    01-11-2025, 14:52 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw - JOCKER (Fr)

    JOCKER (Fr)

    Jocker  cycles---------------- France/Frankrijk







    01-11-2025, 14:45 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw - SAISON A. (FR)

    SAISON A. (FR)

    Saison A. - constructeur de cycles--- 16 Quai de la République ---Auxerre – Yonne –France/Frankrijk







    01-11-2025, 14:37 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw - P. ORUET (Fr)

    P. ORUET (Fr)

    P. ORUET ------ Mouzeuil (Vendée)----------France/Frankrijk







    01-11-2025, 14:34 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw - MAGNE ANTONIN (Fr)

    MAGNE ANTONIN (Fr)

    Magne Antonin  cycles - Antonin Magne richtte in 1938 zijn eigen fietsenmerk op, dat later een dochteronderneming van Mercier Cycles werd.

    Antonin Magne was een Franse wielrenner en ploegleider, een van de grote namen uit het interbellum (de periode tussen de twee wereldoorlogen).

    Volledige naam: Antonin Magne

    Geboortedatum: 15 februari 1904

    Geboorteplaats: Ytrac, Cantal, Frankrijk

    Overleden: 8 september 1983, Arcachon, Frankrijk

    Magne was een sterke klimmer en tijdrijder, bekend om zijn uithoudingsvermogen en tactische intelligentie. Hij reed als prof tussen 1927 en 1939. Zijn bijnaam was “Tonin le Sage” ( Tonin de Wijze) — vanwege zijn rustige karakter en leiderschapskwaliteiten. Tijdens zijn carrière als wielrenner verklaarde hij: 'Je moet doorzetten en je krachten sparen om aan het einde even sterk te zijn als aan het begin.'

    Magne had in het begin niet echt aanleg voor de wielersport. Hij begon op zijn zestiende, mislukte en het duurde jaren voordat hij zich zou gaan bewijzen. Toch gaf hij de moed nooit op. Door zijn volharding boekte op zijn 23ste alsnog zijn eerste succes: Parijs-Saint-Quentin. Het jaar daarop, in 1927, won hij Parijs-Limoges. Omdat hij een voorbeeldig bestaan had geleid, zonder een detail te verwaarlozen en omdat hij voortdurend had geprobeerd om boven zichzelf uit te stijgen, trok Magne zich aan de vooravond van de oorlog terug met een benijdenswaardig palmares, bestaande uit twee eindzeges in de Ronde van Frankrijk (1931 &1934) en een wereldkampioenentrui in 1936, dit na een solo-ontsnapping op het circuit van Bern (Zwitserland), waar hij zijn succes boekte met bijna tien minuten voorsprong op de nummer twee. Meervoudig Frans kampioen (1933, 1934)

    Na zijn actieve loopbaan werd Magne een van de meest gerespecteerde ploegleiders in de wielersport.

    Hij was een prestigieus kampioen en mens, heeft tijdens zijn hele carrière schitterende demonstraties van zijn talenten als atleet en voorbeeldige eerlijkheid gegeven. Niet alleen heeft hij in zijn privé- en beroepsleven zijn favoriete spreuk 'zonder deugd geen roem' gerespecteerd, maar hij heeft deze spreuk ook doorgegeven aan generaties sporters voor wie hij tijdens zijn lange en waardevolle carrière als ploegleider die een kwarteeuw (van 1945 tot 1969) duurde, de gids en meester was. Renners als Louison Bobet, Rik Van Steenbergen, Fred De Bruyne, Raymond Impanis en Raymond Poulidor waren zijn pupillen en de kopmannen van de Mercier-ploeg, die van Antonin Magne een echt instituut maakte. Hij leidde de legendarische Mercier-ploeg van 1945 tot 1970.Onder zijn leiding groeide Poulidor uit tot een nationale held, ondanks dat hij nooit de Tour won.

    https://fr.wikipedia.org/wiki/Antonin_Magne

    https://nl.wikipedia.org/wiki/Antonin_Magne











    01-11-2025, 14:32 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aangepast- DE KAMPIOEN (B)

    DE KAMPIOEN (B)

    DE KAMPIOEN Cycles ..........  Zedelgem -- België







    01-11-2025, 14:25 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw - WETTRA (B)

    WETTRA (B)

    WETTRA ---- Niemegeerts ------- Wetteren------ België 

    Op het balhoofdplaatje zien we een middeleeuwse trompetblazer.







    01-11-2025, 14:16 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw - VAN DAMME (B)

    VAN DAMME (B)

    VAN DAMME-------Van Damme --- vermoedelijk Roeselare -- België

    Dit balhoofd plaat lijkt goed op het plaatje van Cycle Barnum (MLD) (zie BARNUM) -- Libberecht – Roeselare, op beide zien we in de ovale vorm het dubbel kruis van Roeselare. Volgens een lokale legende kreeg de burggraaf van Roeselare, Oscar, van paus Gregorius VII tijdens de investituurstrijd een schild met daarop het dubbele kruis, waarna dit symbool in gebruik kwam in de stad. Het ontwerp van dit plaatje heeft duidelijk een link naar het stadswapen en vlag van Roeselare, dus het is een herkenbaar symbool van Roeselare.







    01-11-2025, 14:15 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw - SINT BARBARA (B)

    SINT BARBARA (B)

    SINT BARBARA ……dit merk komt voor op een lijst van Belgische fietsfabrikanten en handelaars.

    …… cette marque figure sur une liste de fabricants et de commerçants belges de vélos.

    SINT BARBARA :

    De heilige Sint Barbara (ook bekend als Barbara van Nicomedië) is een christelijke martelares en heilige die waarschijnlijk in de 3e eeuw leefde. Hoewel er weinig historische zekerheid over haar leven bestaat, is ze een van de bekendste en meest vereerde heiligen in de christelijke traditie — vooral in de middeleeuwen.

     Barbara was de dochter van een rijke heidense man, Dioscorus, die haar uit angst voor slechte invloeden in een toren opsloot. Tijdens zijn afwezigheid bekeerde Barbara zich tot het christendom en liet ze in de toren drie vensters maken als symbool voor de Heilige Drie-eenheid (Vader, Zoon en Heilige Geest).

    Toen haar vader ontdekte dat ze christen was geworden, werd hij woedend en leverde haar over aan de Romeinse autoriteiten. Ze weigerde haar geloof af te zweren en werd daarop gemarteld. Uiteindelijk werd ze onthoofd door haar eigen vader — die volgens de legende door een bliksemschicht werd getroffen direct na de executie.

    Barbara werd al vroeg vereerd als martelares. Haar feestdag is op 4 december.

    Ze is een van de “Veertien Noodhelpers” (veertien heiligen die werden aangeroepen voor specifieke noden en gevaren).

    Sint Barbara is de beschermheilige van mensen die werken met vuur, explosieven en gevaar. Daarom is ze patroonheilige van: mijnwerkers, artilleristen en soldaten, bouwvakkers en tunnelwerkers, brandweerlieden.







    01-11-2025, 14:10 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw -LE FACTEUR (B)

    LE FACTEUR (B)

    LE FACTEUR cycles -----  Waregem ---- België







    01-11-2025, 14:06 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw - A. VANKERCKOVE (B)

    A. VANKERCKOVE (B)

    A. Vankerckove-----------Lokeren ----------- België







    01-11-2025, 14:04 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw - TALBOT (Fr)

    Talbot (Fr)

    Talbot cycles--- 29 Rue Salneuve ---- Paris/Parijs ----France/Frankrijk.

    Sub-merk van Peugeot

    TALBOT / GRANDE ARMEE ACCESSOIRES / CYCLES TALBOT

    In de fietsgids van 1967 wordt het fietsmerk Talbot vermeld, geassocieerd met het bedrijf Grande Armée Accessoires, onderdeel van de bedrijven Gentil et Compagnie.

    Op het merkplaatje staat een laurierblad met een eikel afgebeeld. Mogelijks maakte dit merk ooit deel uit van het bedrijf Gentil.







    01-11-2025, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    11-10-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.IDEAL (D)

    IDEAL (D)

    IDEAL Qualitäts Fahrrader  --- Duitsland.

    IDEAL -- gebruikt door verschillende firma’s.

    Bron: Frank Papperitz









    11-10-2025, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.UNION (D)

    UNION (D)

    Union --- vrij merk ----Duitsland







    11-10-2025, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    10-10-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STARKENBURG (D)

    STARKENBURG (D)

    STARKENBURG FAHRRAD UND METALLWERKE -- L. BAUER & Co. -- KLEIN-AUHEIM a. M.--- Duitsland







    10-10-2025, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    07-10-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GRITZNER (D)

    GRITZNER (D)

    GRITZNER - Duitsland

    Maschinenfabrik Gritzner was een Duits bedrijf dat naaimachines , fietsen en motorfietsen produceerde , gevestigd in Durlach .

    De machinefabriek werd in 1872 opgericht door Max Carl Gritzner (1825–1892). In 1879 vond Gritzner de bril loze, dubbel circulerende grijper uit. Dit wordt vandaag de dag in licht gewijzigde vorm nog steeds gebruikt door bijna alle naaimachinefabrieken ter wereld. Op dat moment had Durlach 120 medewerkers in dienst en werd de 20.000 naaimachine gemaakt.

    In 1886 werd het bedrijf een naamloze vennootschap, het werd omgezet tot de vennootschap Nähmaschinenfabrik vorm. Gritzner & Co. AG. Vanaf 1887 werden er ook fietsen geproduceerd en vanaf 1903 motorfietsen. Ook pompen en stoommachines maakten soms deel uit van het productieprogramma. De miljoenste naaimachine werd geproduceerd in 1902 en de twee miljoenste naaimachine in 1910. Gedurende deze tijd ontwikkelde de Gritzner machinefabriek zich tot de grootste naaimachinefabriek van Europa.

    Het bedrijf fuseerde in 1931 met de naaimachine- en fietsenfabriek uit de Palts, voorheen Gebrüder Kayser AG in Kaiserslautern, tot Gritzner-Kayser AG . Van ongeveer 1900 tot de jaren vijftig werden ruim 7 miljoen naaimachines geëxporteerd naar 82 landen. Soms werd 80% tot 90% van alle vervaardigde producten geëxporteerd. In 1955 verwoestte een brand het grootste deel van de productiefaciliteiten in Durlach.

    In 1957 werd het bedrijf, inclusief de herbouwde fabriek, overgenomen door GM Pfaff AG in Kaiserslautern. In 1958 nam de inmiddels Pfaff-dochter Gritzner-Kayser AG de productiefaciliteiten van de Mars-motorfietsfabriek over voor de modellen “Monza” en “Milano”, die in vele kleuren werden geleverd (vaak: blauw-wit en rood -wit).

     













    07-10-2025, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    06-10-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KAYSER (D)

    KAYSER (D)

    Kayser--- Kaiserlautern  en  Durlach bei Karlsruhe ------Duitsland

    Geregistreerd in 1864 door de gebroeders  John  en Friedrich Kayser.

    Fietsenproductie sinds 1886.

    1892 - Pfälzische Nähmaschinen- u. Fahrradfabrik, voordien gebroeders Kayser.

    Sinds 1899 Pfälzische Nähmaschinen- u. Fahrradfabrik, voordien gebroeders Kayser A.G. in 1899 ook productie van  auto’s en moto’s.

    1929, 1955: Gritzner-Kayser A.G. Karlsruhe  - Durlach, onstaan door de  samenvloeiing van de twee firma’s.

    1929- 1931 productie van Kaiserlautern naar Durlach bei Karlsruhe.

    1961 Verhuur van de fabrieksfaciliteiten aan G.M. Pfaff AG.

    Historie

    Het bedrijf werd in 1864 opgericht door de ingenieur John Kayser († 1899) en zijn broer, de zakenman Friedrich Kayser († 1882), aanvankelijk als een naaimachinefabriek in Kaiserslautern. In 1882 telde het ongeveer 250 werknemers. Na de dood van zijn broer nam John Kayser het roer over als enige directeur. Het bedrijf produceerde aanvankelijk naaimachines voor het Amerikaanse bedrijf Singer en zou in 1872 de grootste fabrikant in Duitsland zijn geweest. Later produceerde het naaimachines onder de eigen merknaam Kayser , die ook voor fietsen werd gebruikt. De productie van fietsen begon in 1886.

    In 1891 werd het bedrijf omgezet in een naamloze vennootschap. Op dat moment had het bedrijf ongeveer 350 werknemers.  In 1895 adverteerde het dat er 29 eerste, 16 tweede en 17 derde prijzen waren gewonnen op zijn fietsen in wielerwedstrijden in Duitsland tijdens het voorjaar en de zomer.   In 1899, na de dood van John Kayser, nam zijn zoon Karl Kayser het roer over als directeur van het bedrijf, een positie die hij bekleedde tot zijn eigen dood in 1916.  Ook in 1899 begon de productie van auto's als onderdeel van een grote productieverandering: de productie van naaimachines verhuisde naar een hal die in 1899 was gebouwd. De vorige hal werd gebruikt voor de productie van fietsen. Kort daarna begon de productie van motoren en auto's.  De merknaam van de auto's was aanvankelijk Kayser , en vanaf 1902 Primus . Het bedrijf exposeerde in 1901 op een autoshow in Frankfurt am Main en in maart 1903 op de Duitse autoshow in Berlijn.

    Na twee boekjaren die met verliezen eindigden en vanwege de slechte zaken met fietsen en motorvoertuigen, werdener  in 1902 vestigingen gesloten en werden de verschillende productietakken organisatorisch en ruimtelijk samengevoegd en werden de ruimtes die niet meer nodig waren deels verhuurd en deels verkocht. In 1903 werd de productie van motorvoertuigen beëindigd. De bedrijfsgebouwen bevonden zich in dat jaar aan de Lutrinastraße in Kaiserslautern.

    In 1908 werden de bedrijfsgebouwen uitgebreid. In 1909 beschikte het bedrijf over een terrein van ongeveer 4,5 hectare, waarvan ongeveer 1 hectare bebouwd was, deels met arbeiderswoningen.  In 1914 bestond het personeelsbestand uit ongeveer 40 technisch en commercieel functionarissen en ongeveer 1.100 arbeiders.

    Tijdens de Eerste Wereldoorlog stortte de verkoop van fietsen tijdelijk bijna volledig in. Tijdens de hyperinflatie en politieke onrust van 1923 werden de activiteiten tijdelijk opgeschort. Vervolgens werd een meubelmakerij opgericht als een nieuwe tak van het bedrijf.  In 1924 was het bedrijf uitgebreid tot een terrein van ongeveer 6 hectare waarvan 1,3 hectare bebouwd was. Er werkten daar toen 130  mensen die verantwoordelijk waren voor het technisch en commercieel deel en  daarnaast waren er nog ongeveer 1.500 arbeiders. Het personeelsbestand had daarmee ongeveer zijn hoogtepunt bereikt. Het hoofdkantoor van het bedrijf werd uiteindelijk gevestigd aan de Barbarossastraße 54 in Kaiserslautern.

    Na toenemende verkoopmoeilijkheden in de nasleep van de wereldwijde economische crisis en een scherpe daling van de aandelenkoers, werden in 1930 onderhandelingen gestart over een fusie met het bedrijf Gritzner, dat zich in een vergelijkbare situatie bevond, en werden delen van het personeel als voorzorgsmaatregel ontslagen. Een stillegging van de productie in Kaiserslautern en de verplaatsing ervan naar Durlach werd duidelijk. In maart 1931 besloten de raden van commissarissen van beide naamloze vennootschappen uiteindelijk tot een fusie met Gritzner als overnemende onderneming. In april keurden de twee algemene vergaderingen een wisselkoers van vijf Kayser-aandelen voor één Gritzner-aandeel goed. Een minderheid van de aandeelhouders van Kayser slaagde er niet in de liquidatie van de onderneming te eisen. De onderneming heette voortaan Gritzner-Kayser AG . In augustus 1931 werden de laatste overgebleven restanten van de productie in Kaiserslautern gesloten, eind september was de administratie daar nog steeds gevestigd.









    06-10-2025, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    05-10-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VATERLAND (D)

    VATERLAND (D)

    Vaterland----------------  Neuenrade,  Sauerland -------------Duitsland

    Herfeld & Co. (1901)

    Vaterland-Werk

    Friedrich Herfeld & Söne Fahrradfabrik

    Vaterland Werk Friedrich Herfeld Söhne GmbH & Co. KG was een van de oudste Duitse fietsfabrikanten uit het kleine stadje Neuenrade in Sauerland , die het gelijknamige merk "Vaterland Fahrrad" produceerde. Het bedrijf was een van de oudste fietsfabrikanten in Duitsland. Tot de klanten behoorden onder meer de Duitse detailhandel, van Aldi tot Metro Real (onder de merknaam Ragazzi), en de grootste Duitse groep Fahrrad XXL, bestaande uit de 15 grootste Duitse retailers.

    Herfeld & Co. begon met de productie van blaasinstrumenten en accordeons en was destijds een van de grootste postorderbedrijven en fabrikanten van muziekinstrumenten in Duitsland. Het bedrijf is ontstaan ​​uit het familiebedrijf Herfeld en bleef zich tot 1933 voornamelijk richten op de productie van muziekinstrumenten. In dat jaar schakelde men over op de productie van fietsen. Al in 1930 begon het bedrijf met het assembleren en verzenden van fietsen onder het merk “Vaterland”. Sinds 1933 dus eigen productie van fietsen, ze verkochten ze via eigen kanalen. Een van de afnemers was de Duitse post. Tot de andere klanten behoorden onder meer ook de Duitse detailhandel, van Aldi tot Metro Real (onder de merknaam Ragazzi), en de grootste Duitse groep Fahrrad XXL, bestaande uit de 15 grootste Duitse retailers.

    In de jaren vijftig werden ook bromfietsen geproduceerd en werden Japanse naaimachines verkocht onder de naam “Ideal”.

    De merknaam bestaat al sinds 1906. Het bedrijf produceerde jaarlijks 250.000 fietsen.

    Eind 2007 staakte het bedrijf de productie en legde de productie stil.

    De voormalige fabriek Vaterland bevond zich in het stadscentrum van Neuenrade, in de wijken Hinterm Wall, Am Stadtgarten en Am Wall. Het bestond uit drie bouwblokken: het kerngebouw met een uitbreiding uit 1927, de fabriekshallen uit de jaren dertig en moderne hallen in het achterste, westelijke deel. De Dienst Monumentenzorg pleitte voor het behoud van het complex, onder andere omdat de fabriek belangrijk was voor de economische geschiedenis van de stad. Wetenschappelijke en stedenbouwkundige redenen pleitten voor het behoud en gebruik ervan.

    Het productiegebouw in het centrum van Neuenrade werd in de zomer van 2011 gesloopt. Het voormalige, monumentale bestuursgebouw uit breuksteen is bewaard gebleven en gerenoveerd. Op de locatie werd een wooncomplex voor senioren gebouwd.

     













    05-10-2025, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    04-10-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FANAL (D)

    FANAL (D)

    Fanal Schötmar i.L. , Bad Salzuflen

    In 1935 naar SUDBRACK  

    Bron: Frank Papperitz







    04-10-2025, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. GEIER-WERKE (D)

    GEIER-WERKE (D)

    GEIER-WERKE ---------------LENGERICH i/W-------------Duitsland

    De Geierfabriek werd rond 1910 opgericht door Ernst Upmeier, die aanvankelijk werkzaam was als fietsenhandelaar en slotenmaker . Na de Eerste Wereldoorlog produceerde Upmeier zijn eigen fietsframes en in 1919 bouwde zijn zoon Gustav Upmeier de eerste fiets. Halverwege de jaren twintig werd de productie uitgebreid met fietsonderdelen. De omzet groeide gestaag, zodat in 1933 een nieuw bedrijfspand werd betrokken. Dit was het begin van de Geier-Werke Lengerich, die sinds 1935 Geier-Fahrradwerke Ernst Upmeier & Söhne heette, nadat de in 1897 opgerichte Geier Fahrradfabrik Hannover was overgedragen aan Oscar Upmeier.

    In 1932 begon Upmeier met de productie van motorfietsen , waarvoor hij de 74 cc-motor van Sachs kocht . Grotere populariteit kregen echter de gemotoriseerde driewielers , die ontworpen waren voor het vervoer van goederen en personen. Vanaf 1935 werden ze uitgerust met een 125 cc ILO- motor en konden ze een lading van maximaal tweeënhalfhonderd kilo vervoeren . De zwarte driewielers werden geleverd met een laadbak of een gesloten bak. De maximumsnelheid van de voertuigen bedroeg ongeveer 40 km/u. Ze hadden een terugtraprem . Vanaf 1938 bood Geier versterkte modellen aan met DKW -motoren. Tegelijkertijd ontwikkelde de fabriek Geier een motorfiets met een modern buizenframe. Voor de IAA van 1939 bracht Upmeier echter nog twee versies van een driewieler uit, waarvan de krachtigste de “Geier-Motor-Liefer-Dreirad” type 100/S 3RT was met een 100 cc DKW-motor, die volgens de reclame een “hoogwaardig vervangend voertuig voor geïmproviseerde bestelwagens” was dat een topsnelheid van 35 km/u bereikte. Het was een voorlader met twee wielen aan de voorkant, een bak met daartussen een deksel of eventueel een voordeur en daarachter een brede stang als stuur om de bak te kunnen zwenken. Het voertuig had een driewielrem, waarbij de voetrem op de voorwielen bediende; De wielbasis bedroeg 1450 mm, de spoorbreedte 1100 mm en de totale lengte ongeveer 2400 mm. Het achterframe, de motoropstelling, het zadel en de brandstoftank kwamen overeen met die van een motorfiets. De krachtigere versie met een 3,5 pk motor en een laadvermogen van 200 kg in plaats van 125 kg werd in 1941 aangeboden voor 635,00 Reichsmark. 

    De Tweede Wereldoorlog leidde tot een verandering in de productie! Er moesten onder andere handgranaten worden geproduceerd.

    Na de oorlog werd een groot deel van de fabrieksinstallaties door de bezetter ontmanteld, waardoor de productie alleen onder moeilijke omstandigheden kon worden hervat. Maar al in 1948 werden de eerste 150 bromfietsen met een 98 cc ILO-motor gebouwd. Ze kwamen overeen met het laatste vooroorlogse model, maar al in 1949 was tegen meerprijs een telescopische vork leverbaar in plaats van de parallellogramvork .

    Op de eerste grote fietsbeurs in Frankfurt am Main in 1950 presenteerde de fabriek Geier een nieuwe motorfiets. De Geier-Volksmofa was de goedkoopste bromfiets op de beurs . Het voertuig was leverbaar in een eenvoudige grijze lakkleur voor slechts 535 DM. Tot 1953 produceerde de fabriek Geier haar eigen motorfietsen. Naast de eigen motorfietsen en motorfietsen met ingebouwde motoren werden er ook tweewielers voor andere fabrikanten geproduceerd, bijvoorbeeld voor de Torpedofabriek in Frankfurt, die in de oorlog werd verwoest . Later werd de bromfiets “Necko” met Sachs-motor toegevoegd, verkrijgbaar bij Neckermann-Versand , die ook onder de eigen naam L300 van het bedrijf werd verkocht.

    De verliezen die ontstonden door de teruggang in de markt voor tweewielers werden gecompenseerd door de ketelbouw , die ook door de Geierfabriek werd geëxploiteerd. In 1967 werden de economische problemen echter steeds duidelijker, wat in maart 1968 leidde tot een faillissement . Volgens de documenten van het stadsarchief werd het bedrijf in 1974 ontbonden. De fabrieksgebouwen werden gesloopt tijdens de stedelijke herontwikkeling. Tegenwoordig is er niets meer over van het bedrijf dat ooit meer dan 600 mensen in dienst had.









    04-10-2025, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Over mijzelf
    Ik ben Delameilleure Philippe
    Ik ben een man en woon in Preshoekstraat 145 - 8510 Marke - België (België) en mijn beroep is Gepensioneerd.
    Ik ben geboren op 27/09/1960 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Wielrennen - Verzamelen van fietsmerkenplaatjes (balhoofdplaatjes) .
    Blog als favoriet !
    Archief per maand
  • 11-2025
  • 10-2025
  • 09-2025
  • 08-2025
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
    Gastenboek

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Mijn favorieten
  • seniorennet.be
  • KOERS, Wielermuseum Roeselare
  • Belgische fietsfabrikanten
  • Rijwielindustrie Nederland
  • Utrechtse rijwielhandel
  • Burgers E.N.R. (Eerste Nederlandse Rijwielfabriek)
  • Balhoofdplaatjes, Fietsmuseum Mommen (NL)
  • De Oude Fiets
  • Klassieke Nederlandse Racefiets
  • Amsterdamse rijwielfabrieken
    Mijn favorieten
  • Cycles Peugeot
  • De Kampioen
  • Franse bakkersfietsensite
  • L’encyclo du vélo
  • Repertoire-des-marques
  • Liste de fabricants de bicyclettes
  • Bicycle headbadges
  • RUDGE & RUDGE-WHITWORTH Cycle Co
  • Website balhoofdplaatjes
  • Fietsemblemen en balhoofdplaatjes
    Mijn favorieten
  • Encyclo du vélo
  • Online Bicycle Museum UK
  • VERZAMELING VAN JAN V D ZANDEN
  • Balhoofdplaatjes Diamant
  • Balhoofdplaatjes
  • Facebook balhoofdplaatjes
  • Gruno
  • Gazelle
  • Germaan
  • Steuerkopfschilder von Rädern der Fa. Todtenhöfer. MASOVIA.
    Mijn favorieten
  • Neurenbergse fietsgeschiedenis!
  • OLDTIMER FAHRRAD STEUERKOPFEMBLEM - STEUERKOPFSCHILD
  • Zweedse merken en balhoofdplaatjes
  • Duitse fiets info
  • Archief balhoofdplaatjes Oude Fiets
  • JAPANESE FIETSEN
  • Belgische militaire fietsen
  • Museum station Kropswolde | G.R.M. Groninger Rijwielen Museum.
  • Franse fietsmerken uit Lyon
  • Fietsfabriekanten uit Nürnberg - Duitsland
    Mijn favorieten
  • FIETSMERKEN UIT DRESDEN - DUITSLAND
  • Een interessant adres?
    Foto
    Zoeken in blog

    Laatste commentaren
  • julia fiets mechelen (Robbe Baert)
        op JULIA (B)
  • Goeden avond (Dirk)
        op HET VERHAAL VAN DE BALHOODPLAATJES.
  • lijst met mogelijke kleuren (johan arijs)
        op JOHNY SPORT (B)
  • julia fiets mechelen (Robbe Baert)
        op JULIA (B)
  • Armstrong (Ronald )
        op ARMSTRONG (GB)
  • Willekeurig SeniorenNet Blogs
    engelen
    blog.seniorennet.be/engelen
    Zoeken met Google


    Foto
    Een interessant adres?
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Categorieën
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    lunic
    blog.seniorennet.be/lunic
    Archief
  • Alle berichten
    Zoeken in blog

    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    frankshotchpotch
    blog.seniorennet.be/franksh
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    oudefotos
    blog.seniorennet.be/oudefot
    Zoeken in blog

    Een interessant adres?
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    ilona
    blog.seniorennet.be/ilona
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    patty_en_freddy
    blog.seniorennet.be/patty_e
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    maarten1955
    blog.seniorennet.be/maarten
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    jefrenoir
    blog.seniorennet.be/jefreno

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!