169 Vier sleutelmethodes voor snelle innovatie
Wij moeten streven naar een uitbouw van product service in teamvorm. Het product is het resultaat bij de student. De service wordt gegeven door alle actoren, eensgezind. Naar de studenten toe moet de teamgeest gevoeld worden. Er heerst een cultuur van kwaliteitsverbeterende service. Daarom worden vele pilootprojecten opgezet en uitgevoerd. Om die te voeden doet men aan creatief stelen d.w.z. dat men zijn (haar) ogen en oren openhoudt, overal waar men komt, om nieuwe ideeën op te doen. De geest van kwaliteitsverbetering die in de school hangt, moet naar buiten gedragen worden; Dit gebeurt spontaan door mond to oor marketing. Iedereen propageert bij zijn achterban de meerwaarde van het syteem. Hiertoe moet de school regelmatig ge-restyled worden zonder de verworvenheden van het verleden, die de meerwaarden bevatten, te verwaarlozen. Er wordt een vernieuwingsvermogen gecreëerd doorheen heel de school. Iedereeen, op alle niveaus, participeert hieraan en dit niet alleen in ideeën, of woorden, maar in onmiddellijk resultaat in het werkveld.
14-10-2008 om 09:27
geschreven door Jef De cuyper
|