186 Heroriëntering
Wees flexibel en snel. Zorg voor kwaliteit met een hoge toegevoegde waarde. Bevorder internationalisme. Hiertoe moeten in het onderwijs meer prikkels gegeven worden die aanzetten tot het leren van vreemde talen. De vorige impulsen werden ondertussen mogelijk, maar de stevige basis (aanleren met sgav en doordacht herhalen en inoefenen in het A.A.AC.ZC.-talenpracticum verdwenen helaas!). Proefprojecten vormen de benadering op basis van gegevens. Eigenschappen van de manager : 1. Energie en passie 2. Idealisme 3. Pragmatisme 4. Sluwheid 5. Niet te bevredigen ongeduld 6. Een onrealistisch gebrek aan bereidheid om oponthoud te accepteren 7. Een haat liefde verhouding met zijn ondergeschikten Daarom verminderden we de hiërarchische lagen : vroeger nu 1. Studenten 1. Studenten 2. Leerkrachten 2. Leerkrachten 3. Studiemeesters 3. Organisatorisch administratief team 4. Onderdirectie met secretariaat en adjuncten 5. Directeur 4. Directeur - manager De gemeenschappelijke noemers zijn superieure kwaliteit, flexibiliteit en algehele participatie.
17-02-2009 om 10:46
geschreven door Jef De cuyper
|