168 Streven naar snelle innovatie
Bij het streven naar snelle innovatie moeten wij belangrijke richtlijnen in acht nemen. Wij investeren best in een toepassingsgericht en bescheiden begin. Dus wij steken onze energie niet in holle theorieën zonder toepassing. Onze plannen zijn best klein, maar efficiënt en onmiddellijk toepasbaar. De resultaten moeten onmiddellijk gevoeld worden op alle échelons d.w.z. bij de studenten en het personeel. In het onderwijs gaat het om administratief organisatorische en didactisch - pedagogische doelen. Wij zullen dit verder uitdiepen. Maar over het didactische aspect hebben wij het in de vorige afleveringen al uitvoerig gehad. Bij het a.o. aspect kunnen wij beginnen met een gedetailleerd organigram, waarin wij alle medespelers situeren. Een lid van het directieteam houdt zich hiermee specifiek bezig. Als de luxe van een kwaliteitsmanager zou aanwezig zijn zitten wij nog beter. Alle medespelers moeten afgestemd worden op mekaar en krijgen inspraak en informatie. Dit moet leiden tot onmiddellijke implementatie (zoals men dat zo mooi verwoordt) in het werkveld en leiden tot zichtbaar en voelbaar resultaat.
|