192 Ishihuwa
De zes regels van dr. Ishihuwa : 1. Kwaliteit op de eerste plaats 2. Kwaliteitszorg die gericht is op de consument (student) 3. Ieder proces is consument van het vorige 4. Doe alleen uitspraken gebaseerd op feiten en cijfers (statistische technieken) 5. Respecteer uw medewerk(st)ers (probleem - oplossend vermogen exploiteren) 6. Voer een beleid in functie van de kwaliteit
10 stappen in de kwaliteitsactie : 1. Verbintenis van de leiding 2. Opleiding 3. Kwaliteitsraad 4. Eisen en meten 5. In alle plannen accent op kwaliteit 6. Kwaliteitsverbeteringsprojecten 7. Totale betrokkenheid van iedereen 8. Communicatie 9. Erkenning 10. Regelmatige controle en bijsturing van kwaliteitsbewustzijn
Bijna goed leidt tot falen, zeer goed leidt tot slagen.
Kwaliteitsgeboden : Kwaliteit is voldoen aan de eisen van de klant (= student) Het systeem : preventie Norm : nul fouten
|