Balhoofdplaatjes van oude en recentere merken
Merkplaatjes, klevers en transfers
Een balhoofdplaatje is een logo van de fabrikant of het merk dat is aangebracht op de balhoofdbuis van een fietsframe. Balhoofdplaatjes werden al eind 19e eeuw toegepast en waren vaak gemaakt van metaal. Ter bevestiging aan de balhoofdbuis kunnen daarin nagels of schroeven zijn gebruikt. Bij moderne(re) fietsen kunnen tevens, al dan niet met lijm, balhoofdplaatjes van kunststof zijn aangebracht. Ook kan een balhoofdbuis voorzien zijn van een transfer/sticker.
Zoeken in blog

Archief
  • Alle berichten
    Inhoud blog
  • Nieuw/Nouveau - ROYAL CADEC (Belgisch-Congo)
  • Niuew/Nouveau - ROYAL CODRON (Belgisch- Congo)
  • Nieuw/Nouveau - ROYAL KABINDA (Belgisch Congo)
  • Nieuw/ Nouveau -- ROYAL KANDA-KANDA ( Belgisch Congo)
  • Nieuw/Nouveau -- ROYAL MOERO (Belgisch Congo)
  • Nieuw/Nouveau -- ROYAL SIMBA (Belgisch Congo)
  • Nieuw/Nouveau -- ROYAL MBOKO (Belgisch Congo)
  • Aangepast/Adapté -- LÉON TROUET (Belgisch – Congo )
  • Nieuw/ Nouveau -- INDEPENDANCE (Democratische Republiek Congo)
  • Nieuw/Nouveau -- TOPRES (NL)
  • Nieuw/Nouveau-- PHÉBUS (Fr)
  • Nieuw/Nouveau - MORO (Fr)
  • Nieuw/Nouveau -- M. DUTHIEUW (Fr)
  • Nieuw/Nouveau --- LA PETITE BRETONNE (FR)
  • Nieuw/Nouveau -- J. LEPLU (Fr)
  • Nieuw/Nouveau --- HEAVY (Fr)
  • Nieuw/Nouveau --- ANDRÉ LEDUCQ (Fr)
  • Nieuw/Nouveau - S.A.B (Belgisch – Congo)
  • Nieuw/Nouveau - MANGA MANGA (Belgisch Congo)
  • Nieuw/Nouveau - LE ROUTIER (Belgisch-Congo)
  • Nieuw/Nouveau - KYPRIANOU MUDIDI (Belgisch Congo)
  • Nieuw/Nouveau - KIBOKO (Belgisch Congo)
  • Nieuw/Nouveau --- ANTIGOON (B)
  • Aangepast/ Adapté --- LEGIA (B)
  • Aangepast/Adapté -- L’AVENIR (B)
  • Nieuw/Nouveau -- VIARA (B)
  • Nieuw/Nouveau --- RUBIS (F)
  • Nieuw/Nouveau -- RÉAL- SPORT (F)
  • Nieuw/Nouveau -- PRESTIGE (F)
  • Nieuw/Nouveau -- PALM'S (F)
  • Nieuw/Nouveau -- LA PERLE (F)
  • Nieuw/Nouveau --- DIR.NA.DOR (F)
  • Nieuw/Nouveau -- CONFIANCE (F)
  • Nieuw/Nouveau - ARIZE (F)
  • Nieuw/Nouveau -- ALTIÈRE (F)
  • Nieuw/Nouveau -- HARRY (B)
  • Aangepast/Adapté -- ROYAL JENNY(B)
  • Nieuw/Nouveau - EAGLE (B)
  • Nieuw/Nouveau - THE BERCLEY (B)
  • Nieuw/Nouveau --- ARDOR (B)
  • Nieuw/Nouveau -- ANELY (B)
  • Nieuw/Nouveau - M. BUYSSE (B)
  • Nieuw/Nouveau --- KIRCHER LUDWIG (D)
  • Nieuw/Nouveau --- DEUTSCHER WANDERVOGEL (D)
  • Nieuw/Nouveau -- RENOMA (D)
  • Nieuw/Nouveau - SIMSON (D)
  • Nieuw/Nouveau - DAYTON (GB)
  • Nieuw/Nouveau - REX (Zweden)
  • Nieuw/Nouveau - MARATON (Zweden)
  • Nieuw/Nouveau NORDSTJERNAN (Zweden)
  • Aangepast/ Adapter NEDERLANDSE LEEUW (Nl)
  • Nieuw/Nouveau WINGS (Nl)
  • Nieuw/Nouveau SH (Nl)
  • AANGEPAST/ADAPTE - BISMARCK (D)
  • NIEUW/NOUVEAU STOEWER (D)
  • AANGEPAST/ADAPTE BRENNABOR (D)
  • AANGEPAST/ADAPTE - MIELE (D)
  • AANGEPAST/ADAPTE DÜRKOPP (D)
  • AANGEPAST/ ADAPTÉ - MERCIER (Fr)
  • AANGEPAST/ ADAPTÉ - PANTHER (D)
  • AANGEPAST/ ADAPTÉ - BAUER (D)
  • AANGEPAST/ ADAPTÉ - NSU (D)
  • AANGEPAST/ ADAPTÉ - ADLER (D)
  • AANGEPAST/ ADAPTÉ - GÖRICKE (D)
  • NIEUW / NOUVEAU - DIXI (D)
  • AANGEPAST/ ADAPTÉ - VICTORIA-WERKE AG (D)
  • FELS (D)
  • NÜRBURG (D)
  • FELDBERG (D)
  • FEDIA (D)
  • TRAUSNITZ (D)
  • ROTTAL (D)
  • STYX (D)
  • EDELWEISS ( EDELWEIß) (D)
  • MARS (D)
  • PRECIOSA (D)
  • TRIUMPH (D)
  • JAGDRING (D)
  • ALBRECHT DÜRER (D)
  • JANUS (D)
  • EXCELSIOR (D)
  • BLÜCHER (D)
  • SEIDEL & NAUMANN (D)
  • AMATO & FMB (D)
  • NATIONAL (D)
  • WELTMEISTER (D)
  • MÖVE (D)
  • THE LONDON (B)
  • SPORT M (B)
  • R. DE RIJCK (B)
  • MAXWELL (B)
  • WINTI (B)
  • ARA (B)
  • RENOMA (B)
  • NEW EXTRA (B)
  • FREDDY (B)
  • NERVA (B)
  • RDC (B)
  • DELFA (B)
  • MYLORD (B)
  • A.D.S. (B)
  • J. VAN SANDE (B)
  • LION D' OR (B)
  • L. SERGANT (B)
  • DE VLAAMSCHE LEEUW (B)
  • JOHNY SPORT (B)
  • LION RAPIDE (B)
  • DE PAU - WAEGEMAN (B)
  • R. VERMEER (B)
  • DE PAU – ARBIJN (B)
  • POLE NORD (B)
  • M.D.W (B)
  • FR. ENGELS (B
  • H.V.d. PLAS (B)
  • STARKAD (B)
  • SPECIALE (B)
  • RONNY SPORT (B)
  • BOELAERT (B)
  • R. LIBRECHT (B)
  • STORMVOGEL (B)
  • OSWALD CONSERRIERE (B)
  • G. DE METSENAERE (B)
  • P.V.K. (B)
  • D.L (B)
  • A.R.A. (B)
  • W. DE BLENDE (B)
  • KAM. BUERMS (B)
  • ERIC (B)
  • A.V.W. (B)
  • ST. JOZEF (B)
  • SHRAPNELL – (B)
  • THOMPSON (B)
  • THE FLYER (B)
  • H. HUYBEK (B)
  • BAECK (B)
  • F. TRIEST (B)
  • CLAUWAERT (B)
  • MODESTE LALMANT (B)
  • ST. ANTOON (B)
  • TONY (B)
  • ROS BEIAARD (B)
  • DAVID SCHOTTE (B)
  • GROOTE LEEUW (B)
  • LA PERLE (B)
  • A. V. RAEMDONCK (B)
  • VERMEULEN (B)
  • REINAERT (B)
  • BOXEUR (B)
  • D.W.S. (B)
  • WAASCHE KROON (B)
  • W.R.C. (B)
  • MONDIAL (B)
  • ROYAL LM (B)
  • EXELSIOR (B)
  • NAPOLEON (B)
  • AERENS R (B)
  • HILLAERT (B)
  • LA LOKEROISE (B)
  • NORMANDIE (B)
  • MAHIEU SPORTS (B)
  • BOL D’OR (B)
  • THE MODERN (B)
  • SOLIDA (B)
  • JONGE LEEUW (B)
  • LINDOR (B)
  • ANTILOPE (B)
  • GROENE LEEUW (B)
  • ALDEKA (B)
  • DE KIMPE (B)
  • VAN PRAET (B)
  • EDMOND DESMET (B)
  • M. DEWAELE (B)
  • SALOME (B)
  • ALFA (B)
  • TIGRE(B)
  • POLA (B)
  • RIA (B)
  • MOERMAN (B)
  • MOERMAN (B)
  • DEPONDT (B)
  • DENISIA (B)
  • Fr. HEBBELINCK (B)
  • SALDOS (B)
  • E.D.C. (B)
  • LA SPORTIVE (B)
  • DOSSCHE (B)
  • VEMA (B)
  • BUYSSE (B)
  • NORA (B)
  • VEDETTE (B)
  • GENT – GAND (B)
  • ARGA (B)
  • CYCLES GANTOISE (B)
  • SPLENDIDE (B)
  • PLUME VAINQUEUR (B)
  • G. D’HAESE (B)
  • ROYAL JENNY(B)
  • CYCLES BUFFALO GAND (B)
  • SILVA (B)
  • PARIS SPORT (B)
    Archief
  • Alle berichten
    Foto
    Dropbox

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Nieuw/Nouveau - ROYAL CADEC (Belgisch-Congo)
  • Niuew/Nouveau - ROYAL CODRON (Belgisch- Congo)
  • Nieuw/Nouveau - ROYAL KABINDA (Belgisch Congo)
  • Nieuw/ Nouveau -- ROYAL KANDA-KANDA ( Belgisch Congo)
  • Nieuw/Nouveau -- ROYAL MOERO (Belgisch Congo)
  • Nieuw/Nouveau -- ROYAL SIMBA (Belgisch Congo)
  • Nieuw/Nouveau -- ROYAL MBOKO (Belgisch Congo)
  • Aangepast/Adapté -- LÉON TROUET (Belgisch – Congo )
  • Nieuw/ Nouveau -- INDEPENDANCE (Democratische Republiek Congo)
  • Nieuw/Nouveau -- TOPRES (NL)
  • Nieuw/Nouveau-- PHÉBUS (Fr)
  • Nieuw/Nouveau - MORO (Fr)
  • Nieuw/Nouveau -- M. DUTHIEUW (Fr)
  • Nieuw/Nouveau --- LA PETITE BRETONNE (FR)
  • Nieuw/Nouveau -- J. LEPLU (Fr)
  • Nieuw/Nouveau --- HEAVY (Fr)
  • Nieuw/Nouveau --- ANDRÉ LEDUCQ (Fr)
  • Nieuw/Nouveau - S.A.B (Belgisch – Congo)
  • Nieuw/Nouveau - MANGA MANGA (Belgisch Congo)
  • Nieuw/Nouveau - LE ROUTIER (Belgisch-Congo)
  • Nieuw/Nouveau - KYPRIANOU MUDIDI (Belgisch Congo)
  • Nieuw/Nouveau - KIBOKO (Belgisch Congo)
  • Nieuw/Nouveau --- ANTIGOON (B)
  • Aangepast/ Adapté --- LEGIA (B)
  • Aangepast/Adapté -- L’AVENIR (B)
  • Nieuw/Nouveau -- VIARA (B)
  • Nieuw/Nouveau --- RUBIS (F)
  • Nieuw/Nouveau -- RÉAL- SPORT (F)
  • Nieuw/Nouveau -- PRESTIGE (F)
  • Nieuw/Nouveau -- PALM'S (F)
  • Nieuw/Nouveau -- LA PERLE (F)
  • Nieuw/Nouveau --- DIR.NA.DOR (F)
  • Nieuw/Nouveau -- CONFIANCE (F)
  • Nieuw/Nouveau - ARIZE (F)
  • Nieuw/Nouveau -- ALTIÈRE (F)
  • Nieuw/Nouveau -- HARRY (B)
  • Aangepast/Adapté -- ROYAL JENNY(B)
  • Nieuw/Nouveau - EAGLE (B)
  • Nieuw/Nouveau - THE BERCLEY (B)
  • Nieuw/Nouveau --- ARDOR (B)
  • Nieuw/Nouveau -- ANELY (B)
  • Nieuw/Nouveau - M. BUYSSE (B)
  • Nieuw/Nouveau --- KIRCHER LUDWIG (D)
  • Nieuw/Nouveau --- DEUTSCHER WANDERVOGEL (D)
  • Nieuw/Nouveau -- RENOMA (D)
  • Nieuw/Nouveau - SIMSON (D)
  • Nieuw/Nouveau - DAYTON (GB)
  • Nieuw/Nouveau - REX (Zweden)
  • Nieuw/Nouveau - MARATON (Zweden)
  • Nieuw/Nouveau NORDSTJERNAN (Zweden)
  • Aangepast/ Adapter NEDERLANDSE LEEUW (Nl)
  • Nieuw/Nouveau WINGS (Nl)
  • Nieuw/Nouveau SH (Nl)
  • AANGEPAST/ADAPTE - BISMARCK (D)
  • NIEUW/NOUVEAU STOEWER (D)
  • AANGEPAST/ADAPTE BRENNABOR (D)
  • AANGEPAST/ADAPTE - MIELE (D)
  • AANGEPAST/ADAPTE DÜRKOPP (D)
  • AANGEPAST/ ADAPTÉ - MERCIER (Fr)
  • AANGEPAST/ ADAPTÉ - PANTHER (D)
  • AANGEPAST/ ADAPTÉ - BAUER (D)
  • AANGEPAST/ ADAPTÉ - NSU (D)
  • AANGEPAST/ ADAPTÉ - ADLER (D)
  • AANGEPAST/ ADAPTÉ - GÖRICKE (D)
  • NIEUW / NOUVEAU - DIXI (D)
  • AANGEPAST/ ADAPTÉ - VICTORIA-WERKE AG (D)
  • FELS (D)
  • NÜRBURG (D)
  • FELDBERG (D)
  • FEDIA (D)
  • TRAUSNITZ (D)
  • ROTTAL (D)
  • STYX (D)
  • EDELWEISS ( EDELWEIß) (D)
  • MARS (D)
  • PRECIOSA (D)
  • TRIUMPH (D)
  • JAGDRING (D)
  • ALBRECHT DÜRER (D)
  • JANUS (D)
  • EXCELSIOR (D)
  • BLÜCHER (D)
  • SEIDEL & NAUMANN (D)
  • AMATO & FMB (D)
  • NATIONAL (D)
  • WELTMEISTER (D)
  • MÖVE (D)
  • THE LONDON (B)
  • SPORT M (B)
  • R. DE RIJCK (B)
  • MAXWELL (B)
  • WINTI (B)
  • ARA (B)
  • RENOMA (B)
  • NEW EXTRA (B)
  • FREDDY (B)
  • NERVA (B)
  • RDC (B)
  • DELFA (B)
  • MYLORD (B)
  • A.D.S. (B)
  • J. VAN SANDE (B)
  • LION D' OR (B)
  • L. SERGANT (B)
  • DE VLAAMSCHE LEEUW (B)
  • JOHNY SPORT (B)
  • LION RAPIDE (B)
  • DE PAU - WAEGEMAN (B)
  • R. VERMEER (B)
  • DE PAU – ARBIJN (B)
  • POLE NORD (B)
  • M.D.W (B)
  • FR. ENGELS (B
  • H.V.d. PLAS (B)
  • STARKAD (B)
  • SPECIALE (B)
  • RONNY SPORT (B)
  • BOELAERT (B)
  • R. LIBRECHT (B)
  • STORMVOGEL (B)
  • OSWALD CONSERRIERE (B)
  • G. DE METSENAERE (B)
  • P.V.K. (B)
  • D.L (B)
  • A.R.A. (B)
  • W. DE BLENDE (B)
  • KAM. BUERMS (B)
  • ERIC (B)
  • A.V.W. (B)
  • ST. JOZEF (B)
  • SHRAPNELL – (B)
  • THOMPSON (B)
  • THE FLYER (B)
  • H. HUYBEK (B)
  • BAECK (B)
  • F. TRIEST (B)
  • CLAUWAERT (B)
  • MODESTE LALMANT (B)
  • ST. ANTOON (B)
  • TONY (B)
  • ROS BEIAARD (B)
  • DAVID SCHOTTE (B)
  • GROOTE LEEUW (B)
  • LA PERLE (B)
  • A. V. RAEMDONCK (B)
  • VERMEULEN (B)
  • REINAERT (B)
  • BOXEUR (B)
  • D.W.S. (B)
  • WAASCHE KROON (B)
  • W.R.C. (B)
  • MONDIAL (B)
  • ROYAL LM (B)
  • EXELSIOR (B)
  • NAPOLEON (B)
  • AERENS R (B)
  • HILLAERT (B)
  • LA LOKEROISE (B)
  • NORMANDIE (B)
  • MAHIEU SPORTS (B)
  • BOL D’OR (B)
  • THE MODERN (B)
  • SOLIDA (B)
  • JONGE LEEUW (B)
  • LINDOR (B)
  • ANTILOPE (B)
  • GROENE LEEUW (B)
  • ALDEKA (B)
  • DE KIMPE (B)
  • VAN PRAET (B)
  • EDMOND DESMET (B)
  • M. DEWAELE (B)
  • SALOME (B)
  • ALFA (B)
  • TIGRE(B)
  • POLA (B)
  • RIA (B)
  • MOERMAN (B)
  • MOERMAN (B)
  • DEPONDT (B)
  • DENISIA (B)
  • Fr. HEBBELINCK (B)
  • SALDOS (B)
  • E.D.C. (B)
  • LA SPORTIVE (B)
  • DOSSCHE (B)
  • VEMA (B)
  • BUYSSE (B)
  • NORA (B)
  • VEDETTE (B)
  • GENT – GAND (B)
  • ARGA (B)
  • CYCLES GANTOISE (B)
  • SPLENDIDE (B)
  • PLUME VAINQUEUR (B)
  • G. D’HAESE (B)
  • ROYAL JENNY(B)
  • CYCLES BUFFALO GAND (B)
  • SILVA (B)
  • PARIS SPORT (B)
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Categorieën
    12-10-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SERCU (B)

    SERCU (B)

    SERCU --- Rijwielen Albert Sercu (BERTIN) – Roeselarestraat 61 --- Izegem--- België

    Albert "Berten" Sercu (Bornem, 26 januari 1918 - Roeselare, 24 augustus 1978) was een Belgische wielrenner die prof was van 1939 tot 1952.

    Hij was zowel op de weg als op de baan actief. In 1947 won Sercu zilver op het wereldkampioenschap wielrennen op de weg in Reims, na Theo Middelkamp. Sercu verzamelde veel ereplaatsen, onder andere in Parijs-Brussel, het Belgisch kampioenschap op de weg, de Ronde van Vlaanderen, Parijs-Tours en de Scheldeprijs. Daarnaast kon hij ook enkele belangrijke wedstrijden winnen. Zo won hij enkele etappes in de Ronde van België, in 1947 Dwars door Vlaanderen, de Omloop Het Volk en Nokere Koerse, en in 1951 werd hij Europees kampioen Ploegkoers op de baan.

    Albert Sercu is de vader van Patrick, een van de grootste zesdaagse renners aller tijden, en ook de grootvader van wielermanager Christophe.  In Roeselare is de Albert Sercustraat naar hem vernoemd. Wegens zijn inzet in de jaren zestig voor de herstelling van de openluchtvelodroom in Rumbeke werd deze eveneens naar hem vernoemd: de wielerpiste Defraeye-Sercu.

    SERCU PATRICK - --- Rijwielen Albert Sercu (BERTIN)

    Patrick Sercu (Roeselare, 27 juni 1944 – aldaar, 19 april 2019) was een Belgisch wielrenner en Olympisch kampioen.

    De koersgenen had Patrick al mee, want hij kwam op 27 juni 1944 ter wereld als zoon van Albert of “Berten” Sercu die geen onverdienstelijk wielrenner was, zowel op de piste als op de weg. Patrick Sercu werd al op jonge leeftijd door zijn vader opgeleid als pisterenner. Amateurrenner Sercu mocht in 1964 naar de Olympische Spelen in Tokio. Deze werden een succes. Hij behaalde goud op de kilometer met vliegende start. Daarna behaalde hij in dezelfde discipline nog twee keer goud (1967 en 1969) en twee keer zilver (1965 en 1968) tijdens de WK’s voor profs.

    Sercu zette de stap naar  de profs bij de ploeg Solo-Superia en zou daardoor ook op de weg actief worden. Tot op het einde van de jaren 1970 zou hij de piste en de weg blijven combineren. Op het einde van zijn loopbaan zou hij zich steeds meer op de piste toeleggen.

    Sercu startte zijn profcarrière bij Solo-Superia, maar zou regelmatig van ploeg veranderen. Zo reed hij in de Faema-ploeg van Eddy Merckx en voor Dreher. Zijn grootste successen op de weg haalde hij bij Brooklyn en Fiat. Na 1977 stapte hij over naar de ploeg van Marc Zeepcentrale en zou hij vooral nog op de piste actief blijven tot hij in 1983 op wielerpensioen ging.

    Op de weg eindigde hij bij de profs 287 keer bij de eerste vijf. In 1970 viel Sercu een etappezege in de Giro te beurt, de eerste van in totaal dertien. In de Tour de France zegevierde de ras sprinter zes keer: drie keer in 1974 en evenzoveel drie jaar later. Op dertigjarige leeftijd maakte Sercu in 1974 zijn Tourdebuut, dat  nadat Brooklyn hem op zijn aandringen voor de Tour  had ingeschreven. In de derde etappe was het al raak, de vierde en de achtste volgden. Dankzij die vroege zeges pakte Sercu snel veel punten voor de groene trui. Een vierde plaats in de rit van Dieppe naar Harelbeke leverde hem zelfs een halve dag de gele trui op. Tijdens de slotrit, toen de Tour voor het laatst op de piste van het Parijse Vincennes eindigde, diende hij door een spurtincident met Gustaaf Van Roosbroeck zijn zege aan Merckx af te staan en kwam hij op plaats nummer drie terecht. Dat was wel voldoende om Merckx die zijn laatste Tour won, net van het groen af te houden.  Drie jaar later zette Sercu in de Tourrit van Roubaix naar Charleroi een prestatie neer waarvoor hijzelf geen verklaring had. Van de 190 km reed hij er 176 in de aanval, om met meer dan zes minuten te zegevieren en een premie van ongeveer 2.500 euro te incasseren bij een tussensprint aan het Beursgebouw te Brussel, waar speciaal maar nutteloos een camera voor fotofinish was geplaatst.

    De laatste overwinning op de weg was het criterium van Mortsel in 1982.

    Met Eddy Merckx won hij in 1965 zijn eerste zesdaagse, nota bene in het Kuipke van Gent. Sercu en Merckx reden uiteindelijk 27 zesdaagsen, waarvan ze er vijftien wonnen.

    Sercu vormde ook 21 keer een koppel met de Nederlander Peter Post, wat goed was voor veertien zegetuilen. In totaal betwistte de West-Vlaming 223 profzesdaagsen, met 57 verschillende ploegmaats. Hij won 88 keer, een record.

    Sercu bleef na zijn wielercarrière in het zesdaagse circuit als directeur of (medeorganisator), uiteraard ook in het Kuipke, en/of vurig propagandist van het baanwielrennen. Hij zorgde achter de schermen ervoor dat zesdaagsen uitgroeiden tot een totaalspektakel.

    1 - Balhoofdplaatje van wielrenner Albert Sercu. Op het koperen plaatje staat de afbeelding van ex-wielrenner Albert Sercu. Hij draagt een wit truitje en is afgebeeld op een rode achtergrond. De naam ‘SERCU’ staat in zwarte letters onderaan.

    hoogte: 5.9 cm

    breedte: 3.3 cm

    diepte: 1 cm

    materiaal: koper

    opschrift: SERCU

    Sercu

    gerelateerde persoon: Sercu, Albert

     

    2 - Balhoofdplaatje met de afbeelding van ex-Olympisch kampioen / ex-profwielrenner Patrick Sercu.













    12-10-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. R. DE SMET (B)

    R. DE SMET (B)

    R. DE SMET ---------- Schoolstraat 54  ------Iseghem ( nu Izegem)----- België







    12-10-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.POLLEY (B)

    POLLEY (B)

    POLLEY Cycles ------ Izegem ------- België







    12-10-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VAN GAVER (B)

    VAN GAVER (B)

    Cycles Van Gaver  ---- Cachtem/Kachtem---- België

    Balhoofdplaatje van fietsenhandel Van Gaver uit Kachtem.







    12-10-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    13-10-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cycles Lion Victorieux (B)

    Cycles Lion Victorieux

    Cycles Lion Victorieux-- Tielt--België

    De Cycles Lion Victorieux werd blijkbaar gemaakt in België in de stad Thielt, (nu Tielt). Bepaalde bronnen suggereren dat Lion Victorieux samenwerkte met het Britse merk BSA. Doch die tijd kochten veel kleinschalige, 'ambachtelijke' fabrikanten over de hele wereld BSA-onderdelen en accessoires in om hun eigen fietsen te maken. Veel merken gebruikten BSA-kettingsets op hun machines als teken van een fiets van hoge kwaliteit. Via de BSA catalogi konden ze een fantastisch assortiment van BSA accessoires aankopen en  zo fietsen in BSA-stijl kan produceren. We spreken over vele honderden fabrikanten. (meer info welkom)







    13-10-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TIELTIA (B)

    TIELTIA (B)

    TIELTIA -----  Cools ---- Tielt/Thielt – België











    13-10-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. DALIA (B)

    DALIA (B)

    DALIA ----------BILLIET Maurice----------- Tielt/Thielt --- België

    DALIA ---------COOLS Marcel -------------Tielt/Thielt --- België









    13-10-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SUPERSPORT (B)

    SUPERSPORT (B)

    Cycles Supersport  -- J. De Vrieze - Thielt (Tielt) - België







    13-10-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SIMPLEX (B)

    SIMPLEX (B)

    SIMPLEX --- Maertens Arthur ---------- Tielt/Thielt   ---- België







    13-10-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NOORDSTER (B)

    NOORDSTER (B)

    NOORDSTER ..........  Tielt/Thielt  ---------- België







    13-10-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    15-10-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DUJARDIN (B)

    DUJARDIN (B)

    Cycles DUJARDIN ------ Dujardin Maurice ------ Wakken --- België







    15-10-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. BALLEKENS (B)

    BALLEKENS (B)

    Ballekens Cycles -------Hulste ------- België







    15-10-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RAPHAEL BOSSUYT (B)

    RAPHAEL BOSSUYT (B)

    Velos Raphael Bossuyt ………… Desselghem (nu Desselgem) ……… België

    Desselgem is een dorp in de Belgische provincie West-Vlaanderen en een deelgemeente van de stad Waregem.







    15-10-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    16-10-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SUPER (B)

    SUPER (B)

    RIJWIELFABRIEK SUPER -----Debou Oscar----  Torhoutbaan, 31-33 -Ichtegem, België

    Later fietsmerk RICHARD DEPOORTER.







    16-10-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BEMO (B)

    BEMO (B)

    BEMO Cycles   ----Debou O. ------- Ichtegem------ België







    16-10-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RICHARD DEPOORTER (B)

    RICHARD DEPOORTER (B)

    Richard Depoorter ----- Ichtegem ----- België

    Richard Depoorter (Ichtegem, 29 april 1915 - Wassen, 16 juni 1948) was een Belgische wielrenner. Hij was beroepsrenner van 1937 tot 1948. In 1943 en 1947 won hij Luik-Bastenaken-Luik en in 1946 behaalde hij het eindklassement van het "Omnium van de Weg" in Namen.

    Hij stierf op 16 juni 1948 in de Ronde van Zwitserland nadat hij in een tunnel werd overreden door een volgwagen. Bij de autopsie werden meervoudige breuken en bandensporen op zijn lichaam vastgesteld. De volgwagen werd bestuurd door Louis Hanssens, en onder de passagiers was ook Lomme Driessens. De chauffeur werd later veroordeeld. De dood van Richard Depoorter is omgeven door mysterie.

    Met een jaarlijkse koers, de Grote Prijs Richard Depoorter wordt zijn naam in Vlaanderen levend gehouden.

    Geschiedenis

    Richard Depoorter was een stille West-Vlaamse jongen uit Ichtegem met een opleiding tot banketbakker, zijn opleiding volgde hij in Roubaix. Dat laatste was zeker niet de aanleiding dat hij op de koersfiets stapte, maar het had gekund. Het was zijn dorpsgenoot en Flandrien Jules Vanhevel die in zijn gloriejaren de wielerkoorts deed ontvlammen bij Poorterke. Met vader ging hij naar de plaatselijke rijwielhandel Debou. Daar kocht hij zijn eerste koersfiets en stal onderweg ook het hart van de dochter. Op een verlofdag tijdens zijn bakkersopleiding nam hij deel aan een kermiskoers in Ichtegem en reed er met de besten naar de meet. Zonder enige ervaring was hij kansloos in de sprint en werd zevende.

    Ongeveer gelijk met de opkomst van het nationaalsocialisme in Duitsland kreeg de carrière van Depoorter vorm. Belgisch kampioen bij de Junioren in ’35, een aantal ereplaatsen in 1938 bij de elite en niet te vergeten een huwelijk met Marthe Debou, de dochter van de fietsenmaker. Na zijn huwelijk werd hem het fietsenfabriekje “SUPER” (te Ichtegem) in de schoot geworpen, hij verdiende behoorlijk wat geld. Het leven lachte hem toe, maar …..

    Mei 1940, de Tweede Wereldoorlog brak uit. Richard moest onder de wapens. Het dramatische verloop van de Duitse invasie is gekend,  Richard kwam terecht in de slag om Oostwinkel, daar boden de Belgische eenheden drie dagen heftig weerstand tegen het dominante Duitse leger. Hij werd gevangengenomen en op transport gezet. De associatie trein was logisch, maar deze lading krijgsgevangenen werd ingescheept in de Rhenus 127, een binnenvaartschip. Ter hoogte van Willemstad in Nederland liep het schip op een Duitse mijn en zonk. Zo eindigde het leven van minstens tweehonderd van de twaalfhonderd opvarenden van de Rhenus. Enkele overlevenden slaagden erin de wal te bereiken en te vluchten, de overige gevangenen werden een dag later met een nieuw schip alsnog op transport gesteld. Onder hen ook Richard Depoorter. Na ternauwernood nog een treinongeluk overleefd te hebben nabij Koningsbergen kwam hij in 1942 terug thuis en maakte er voor het eerst kennis met zijn dochtertje Lilianne. Het was een fijn weerzien met zijn gezin. Kort nadien werd zijn tweede dochtertje Jeanette geboren.

    Onder het motto Panem et Circenses (brood en spelen) probeerde de Duitse bezetter het volk tevreden te houden,  er mocht volop gekoerst worden in Vlaanderen. Richard Depoorter stapte weer op de fiets en won in 1943 voor Briek Schotte en Stan Ockers, toch niet de minsten, Luik-Bastenaken-Luik. Met een tweede overwinning in La Doyenne in 1947 wist de bescheiden Depoorter de Belgische wielerbond te overtuigen om hem het jaar daarop mee te nemen naar grote buitenlandse rondes. Voor ’48 stonden de Ronde van Luxemburg (derde plek), de Ronde van Zwitserland en de Tour de France op zijn programma. Die laatste zou Richard niet halen.

    Na drie etappes in de Ronde van Zwitserland 1948 stond Richard Depoorter tweede achter de Zwitser Ferdi Kübler. Die dag, 16 juni, reden ze van Thun naar Altdorf. De eerste bergetappe van deze editie, met onder meer de beklimming van de Süstenpas.  Richard was van plan die dag zijn slag te slaan maar Kübler doorzag zijn tactiek. Kübler koos de beste verdediging en trok vanaf het startschot samen met Robic ten aanval. Op de top van de Süstenpas hadden achtervolgers Ockers en Depoorter nog maar een geringe achterstand van iets minder dan drie minuten op de koplopers en zetten alles – letterlijk alles, zal later blijken – op alles om er in de afdaling bij te geraken.

    Vanaf hier wordt het verhaal mistig (in tegenstelling tot de omstandigheden op dat moment, want die waren goed: bewolkt maar droog). Naar verluidt schampte Depoorter een sneeuwwal en moest Stan Ockers wat lengtes toestaan. In een verslag staat te lezen dat bij deze aanvaring het stuur van Depoorter scheef sloeg en dat zijn remmen beschadigd waren. Om Ockers bij te halen en de achtervolging op Kübler en Robic te hervatten stortte  Depoorter zich met een overdaad aan adrenaline in de afzink. Nabij het dorpje Wassen (broedergemeente van Ichtegem) moesten de renners door de onverlichte Scheitel-tunnel, in de tunnel lag ook nog een verraderlijke bocht. Met 70 per uur schoot Depoorter de donkere tunnelmond in. Aan de andere kant werd hij door verzorger Lomme Driessens en Francis Péllisier naar buiten gedragen. Dood! Amper 33 jaar, hij liet twee dochters en een zwangere echtgenote na.

    Het politierapport beschreef het als een jammerlijk ongeluk. Koblet, de eerste renner die het ongeluk passeerde wist van geen auto. Onderzoek van de fiets indiceerde geen defect aan stuur of remmen. Willy Depoorter, de broer van Richard, sprak van een aanslag. De tubes rondom de wielen van zijn broer waren niet vastgelijmd. Zeer ongebruikelijk en levensgevaarlijk in een bergrit met afdalingen. Hij vermoedde een complot: Kübler moest winnen. De Belgen waren betrokken in dit complot. Willy eiste een lijkschouwing en de heropening van het onderzoek. Wat bleekt? Op de koerstrui van Depoorter stonden bandensporen. De lijkschouwing wees uit dat zijn broer was overleden aan de gevolgen van een ingedrukte borstkas. Richard Depoorter was in de tunnel overreden door zijn eigen ploegleiderswagen. Chauffeur en manusje-van-alles Louis Hanssens zweeg in alle talen. Lomme Driessens wist van niets: “Ik lag op de achterbank te slapen”! Bijrijders Jean Leuilliot (journalist) en Charles Smulders (zoon van de voorzitter Belgische Wielerbond) konden of wilden niet voor opheldering zorgen.

    De uitvaart van Richard Depoorter zorgde in Ichtegem voor een nooit geziene volkstoeloop. Er werden over het drama tientallen liedjesteksten geschreven. Willy bleef bij zijn mening. Het was geen ongeluk, hield hij vol. Na 10 jaar procederen werd Hanssens veroordeeld tot 6 maanden gevangenisstraf voor “onachtzaamheid”. Hij zou zijn straf niet uitzitten en zelfs geen dag in het gevang doorbrengen. Kort voor hij achter de tralies moest overleed hij. De enige straf voor Lomme Driessens was een nieuwe bijnaam: Lomme de slaper. Normaal altijd een woordje klaar, maar zodra de naam van Richard Depoorter viel zweeg Driessens, en dat tot in zijn graf.

    Op 16 juni 1998 – vijftig jaar na Richard Depoorters dood – werd in de tunnel op de Sustenpass een marmeren gedenkplaat te zijner ere onthuld. De tunnel heette sinds die dag de Depoorter-tunnel. Depoorters zoon Roland bezocht de plek regelmatig, als eerbetoon aan de man die hij nooit heeft gekend: hij kwam enkele maanden na het ongeluk ter wereld.

    Bronnen:

    -        Bas Van Eijk

    -        https://www.dcisite.be/nl/dci-steel-bikes/depoorter-3

    -        https://alchetron.com/Richard-Depoorter

    Het fietsmerk Richard Depoorter heeft  Richard zelf niet gekend. Zijn fietsmerk was eigenlijk een soort postuum eerbetoon, het fietsmerk Super werd herdoopt tot fietsen DEPOORTER. De fietsen  werden nog 35 jaar na het ongeval gemaakt en verkocht, toen niet meer met een koperen geëmailleerd balhoofdplaatje maar met een sticker, waar wel nog steeds het melancholisch portret van de renner op stond ( de officiële pasfoto die na het ongeval werd verspreid). De familie in Ichtegem besloot dus om de fietsen die tot dan toe “Super” geheten hadden naar hun betreurde schoonzoon te noemen. Omdat ze over de afzet nooit te klagen hadden, zijn ze er maar mee door gegaan.











    16-10-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    17-10-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SUPERIA (B)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    SUPERIA (B)

    Superia-------Remi Claeys---------Zedelgem---- België

    Superia was een Belgisch merk van o.a. bromfietsen en fietsen, de bedrijfsleider was Remi Claeys (Zedelgem 29 september 1897 – aldaar 24 november 1974). Het merk was gesetteld in Zedelgem en Lichtervelde en kwam voort uit het bromfietsmerk Flandria, dit na een dispuut tussen de broers Aimé en Remi Claeys.

    De tweede zoon van de Zedelgemse hoefsmid Ludovicus Claeys (1846-1913) richtte in 1897 het Rijwielenbedrijf Claeys op en liet het in 1906 over aan zijn broers Aimé, Alidor, Remi en Jerome. Zij gaven het op 13 augustus 1924 de naam VGN Claeys Gebroeders. Ze produceerden op artisanale wijze rollend speelgoed, kinderwagens, fietsen en bromfietsenn dat gebeurde onder het merk De West-Vlaamse Leeuw. Toen ze begonnen in de rijwielindustrie, introduceerden ze de merknaam Flandria. Buizen die een belangrijk deel waren, kochten ze bij derden.In 1949 richtte Remi zijn eigen buizenfabriek op en nam zo de toelevering in eigen handen. Tussen de spoorweg, het station en de Kortemarkstraat in Lichtervelde vond hij vrije percelen bouwgrond. Op 25 april werd het machtigingsbesluit voor de fabrieksbouw afgeleverd en kreeg hij ook de gemeentelijke goedkeuring.

    Een ruzie met broer Aimé zorgde in 1956 voor een breuk in de Zedelgemse fietsenfabriek. De ontbinding van de VGN gebeurde op 3 november 1956. Daarna produceerde Aimé verder onder de naam "Flandria", terwijl Remi het type Flandria-bromfiets, de "Superia" als label gebruikte.

    In het fabrieksgebouw in Zedelgem werden de poorten dicht gemetseld om zo het fabrieksgebouw op te delen in twee. Remi Claeys bouwde aan zijn deel een nieuwe fabriek en gaf ze de naam Superia. De fabriek in Lichtervelde bleef in zijn handen. Beide broers voerden een concurrentieslag in de rijwielsector. Wielercoryfeeën Briek Schotte, Walter Godefroot en Freddy Maertens maakten Flandria wereldberoemd. Rik Van Steenbergen, Eddy Merckx en Patrick Sercu koersten voor Superia. Als Rik Van Looy in 1963 zijn contract ondertekende met de wielerploeg Solo-Superia, was dat in aanwezigheid van de familie Claeys.

    De feitelijke vennootschap van het echtpaar Remi Claeys en hun kinderen omvatte dus twee ondernemingen: de “Buizenfabriek Remi Claeys” in Lichtervelde en de “Superia” te Zedelgem.

    Er waren nog banden tussen beide fabrieken, men kon in Zedelgem achterom van de ene fabriek in de andere.

    In 1968 vormde de feitelijke vennootschap zich om van de “Buizenfabriek Remi Claeys” in Lichtervelde en de “Superia” in Zedelgem tot een naamloze vennootschap met de naam “Werkhuizen Remi Claeys” (in het Frans “Ateliers Remi Claeys”) met de maatschappelijke zetel in Lichtervelde, Kortemarkstraat 32.

    Naast bromfietsen en fietsen werden er bij Superia ook triporteurs, kinderwagens en rollend speelgoed gemaakt zoals driewielers en trapauto's.

    De fabriek bestaat nog en produceert o.a. verwarmingsradiatoren aan de Remi Claeysstraat in Zedelgem. De fietsafdeling bleef productief tot in 1987.Tot op heden maakt de Superia radiator afdeling onderdeel uit van de Vasco-Group.

    Bron: Wikipedia

    Balhoofdplaatje van fietsenfabrikant Superia uit Zedelgem. Het koperen plaatje wordt afgetopt door een kroon met rode accenten. Bovenaan bevindt zich op een wit tekstkader een opschrift met de merknaam in rode letters. Centraal staat er een witte driehoek afgebeeld op een donkerblauw vlak. Over de driehoek loopt een uitgestrekte leeuw. Onderaan bevat een wit tekstkader de naam van de vervaardiger, in rode letters. Er net onder is er een opschrift dat verwijst naar een plaatsnaam.

    hoogte: 7.3 cm

    breedte: 3.8 cm

    diepte: 1.1 cm

    materiaal: koper

    opschrift: SUPERIA

    opschrift: REMI / CLAEYS / ZEDELGEM

    opschrift: M D











    17-10-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE WESTVLAAMSCHE & DE WESTVLAAMSE LEEUW (B)

    DE WESTVLAAMSCHE &  DE WESTVLAAMSE LEEUW (B)

    De Westvlaamsche Leeuw --1910 – Zedelgem ---België

    In 1825 trouwde Alexander Claeys, van beroep smid, met een dochter van de familie Dombrecht. De familie Dombrecht bezat een smidse in Zedelgem en Alexanders bruidsschat was die smidse. Hij startte zijn eigen bedrijf. Zijn zoon Louis begon landbouwwerktuigen te maken en in 1896 werd de eerste fiets geproduceerd.

    Louis Claeys had zeven kinderen waarvan er één, Aimé, de drijvende kracht zou worden achter het latere merk Flandria. Samen met zijn broers en zussen koos Aimé voor de naam DE WESTVLAAMSCHE LEEUW. Tegen 1910 hadden de Claeys 150 fietsen verkocht. De fiets werd het favoriete vervoermiddel voor de werkende man.

    Na de Eerste Wereldoorlog, in 1924, richtten de vier gebroeders Claeys: Alidor,  Aimé, Remi en Jerome de Werkhuizen Gebroeders Claeys op.  Deze werkhuizen moeste  dienen voor de productie van fietsen en andere producten. In 1927 had het nieuwe bedrijf meer dan 25.000 fietsen geproduceerd.

    Tijdens de Tweede Wereldoorlog besloot Aimé om met behulp van nieuwe technologieën de fabriek en de productietechnieken te moderniseren. In 1940 veranderde hij de merknaam van de fietsen, i.p.v. DE WESTVLAAMSE LEEUW werd het nu  FLANDRIA. Direct na de oorlog kocht Aimé moderne machines uit Amerika en Engeland en vanaf dat moment werd er jaarlijks nieuwe apparatuur aangevoerd, wat resulteerde in een toenemende efficiëntie en productie. De vraag naar fietsen nam toe en om aan de vraag te voldoen werd er in Zwevezele een tweede fabriek gebouwd. In 1952 verkocht het bedrijf jaarlijks meer dan 250.000 fietsen. Ook bromfietsen werden aan het Flandria-assortiment toegevoegd en in het eerste productiejaar werden er meer dan 25.000 verkocht.

    DE WESTVLAAMSCHE &  DE WESTVLAAMSE

    Op 1 september 1934 voerde men de vernieuwde spelling van de Nederlandse taal in: De palato-alveolaire klank aan het eind van veel woorden op -s was sinds het Middelnederlands uit de gesproken taal verdwenen, en werd nu ook niet meer geschreven, bijvoorbeeld in visch en mensch. Hierdoor verdwenen sommige verschillen, zoals tussen as (spil) en asch (verbrandingsrest) en tussen wassen (groeien) en wasschen (schoonmaken), verschillen die in het Duits en Engels nog bestaan.

    oo en ee aan het einde van open lettergrepen (zoo, heeten) veranderde in o of e, behalve ee aan het einde van een woord (zee).

    https://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_de_Nederlandse_spelling











    17-10-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE KAMPIOEN (B)

    DE KAMPIOEN (B)

    DE KAMPIOEN Cycles ..........  Zedelgem -- België







    17-10-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.U.P. (B)

    U.P. (B)

    U.P. Cycles ----------- Zedelgem -----------België







    17-10-2024, 00:00 geschreven door phd  
    Reacties (0)
    Over mijzelf
    Ik ben Delameilleure Philippe
    Ik ben een man en woon in Preshoekstraat 145 - 8510 Marke - België (België) en mijn beroep is Gepensioneerd.
    Ik ben geboren op 27/09/1960 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Wielrennen - Verzamelen van fietsmerkenplaatjes (balhoofdplaatjes) .
    Blog als favoriet !
    Gastenboek

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Mijn favorieten
  • seniorennet.be
  • KOERS, Wielermuseum Roeselare
  • Belgische fietsfabrikanten
  • Rijwielindustrie Nederland
  • Utrechtse rijwielhandel
  • Burgers E.N.R. (Eerste Nederlandse Rijwielfabriek)
  • Balhoofdplaatjes, Fietsmuseum Mommen (NL)
  • De Oude Fiets
  • Klassieke Nederlandse Racefiets
  • Amsterdamse rijwielfabrieken
    Mijn favorieten
  • Cycles Peugeot
  • De Kampioen
  • Franse bakkersfietsensite
  • L’encyclo du vélo
  • Repertoire-des-marques
  • Liste de fabricants de bicyclettes
  • Bicycle headbadges
  • RUDGE & RUDGE-WHITWORTH Cycle Co
  • Website balhoofdplaatjes
  • Fietsemblemen en balhoofdplaatjes
    Mijn favorieten
  • Encyclo du vélo
  • Online Bicycle Museum UK
  • VERZAMELING VAN JAN V D ZANDEN
  • Balhoofdplaatjes Diamant
  • Balhoofdplaatjes
  • Facebook balhoofdplaatjes
  • Gruno
  • Gazelle
  • Germaan
  • Steuerkopfschilder von Rädern der Fa. Todtenhöfer. MASOVIA.
    Mijn favorieten
  • Neurenbergse fietsgeschiedenis!
  • OLDTIMER FAHRRAD STEUERKOPFEMBLEM - STEUERKOPFSCHILD
  • Zweedse merken en balhoofdplaatjes
  • Duitse fiets info
  • Archief balhoofdplaatjes Oude Fiets
  • JAPANESE FIETSEN
  • Belgische militaire fietsen
  • Museum station Kropswolde | G.R.M. Groninger Rijwielen Museum.
  • Franse fietsmerken uit Lyon
  • Fietsfabriekanten uit Nürnberg - Duitsland
    Mijn favorieten
  • FIETSMERKEN UIT DRESDEN - DUITSLAND
  • Een interessant adres?
    Archief per maand
  • 10-2025
  • 09-2025
  • 08-2025
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 11-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
    Foto
    Zoeken in blog

    Laatste commentaren
  • julia fiets mechelen (Robbe Baert)
        op JULIA (B)
  • Goeden avond (Dirk)
        op HET VERHAAL VAN DE BALHOODPLAATJES.
  • lijst met mogelijke kleuren (johan arijs)
        op JOHNY SPORT (B)
  • julia fiets mechelen (Robbe Baert)
        op JULIA (B)
  • Armstrong (Ronald )
        op ARMSTRONG (GB)
  • Willekeurig SeniorenNet Blogs
    johnjjuist
    blog.seniorennet.be/johnjju
    Zoeken met Google


    Foto
    Een interessant adres?
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Categorieën
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    vava
    blog.seniorennet.be/vava
    Archief
  • Alle berichten
    Zoeken in blog

    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    dierenuwvriend
    blog.seniorennet.be/dierenu
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    denise1947
    blog.seniorennet.be/denise1
    Zoeken in blog

    Een interessant adres?
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    dukje
    blog.seniorennet.be/dukje
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    lies
    blog.seniorennet.be/lies
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    dreammaeker
    blog.seniorennet.be/dreamma
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    arnouts
    blog.seniorennet.be/arnouts

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!