Inhoud blog
  • 135 Fusies
  • 133 Moedertaal in de klas
  • Igbo
  • 467 Publicaties
  • 466 Resultaten
    Zoeken in blog

    Foto
    Startpagina !
    AVC Jos Chabert cl
    Talen aan anderstaligen
    avsg,a.a.ac.zc.,kwaliteitsembleem
    03-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.188 Uniciteit AVC cl 1

    188 Uniciteit van het AVCcl

    Iedereen deed in zijn (haar) klas onopvallend opvallen en doordringen dat :
    34ste week = 14 tot 16 mei 1990
    dat " audiovisueel centrum " essentieel NIET duidt op materieel (dia, band, film,video + apparatuur - nochtans ook belangrijk) maar WEL op wetenschappelijk gefundeerde en uitgeprobeerde principes. Wij leveren professioneel werk van hoge kwaliteit. Wij werken constant aan kwaliteitsverbetering.
    35ste week = 21 tot 23 mei 1990
    dat in ons talenpracticum het zelfcorrectief werken een unieke werkwijze is (dit gebeurt enkel en ALLEEN in onze school). Wij hebben daar gedurende 11 jaar op een professionele wijze en met hoge kwaliteit aan gewerkt (zie publicatie). Wij werken alle dagen verder aan nog betere kwaliteit. Spijtig genoeg hebben wij niet alles zelf in de hand (techniek) --- hier wordt in positieve zin over gesproken : wij doen er ALLES wat we zelf kunnen voor om dit aspect onder controle te houden.
    36ste week = 28 mei tot 2 juni 1990
    dat wij proberen jullie zoveel mogelijk te helpen volgens de slogans : "DELIGHT THE CUSTOMER" door jullie zelfvertrouwen zoveel mogelijk te versterken via oefenen in een aangename sfeer (waar de stem van de native speaker (life en opgenomen) zoveel mogelijk benut wordt.
    37ste week = 5 tot 8 juni 1990
    dat het voor onze school belangrijk kan zijn indien een restaurantbezoek gepland wordt in Meise of Jette (ter plaatse), zodat de handelaars effectief voelen dat zij gebaat zijn met de aanwezigheid van zoveel mensen (lijst van deze zaken als bijlage)

    03-03-2009 om 00:00 geschreven door Jef De cuyper


    >> Reageer (0)
    24-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.187 Klein is prachtig!

    187 Klein is prachtig

    Wij moeten ervoor zorgen dat onze doelen haalbaar en uitdagend zijn.
    Prestatiebeoordelingen worden gelinkt aan de beschrijving van doelstellingen en functiebeschrijvingen. Vermijd bureaucratisch te handelen, maar zorg voor een begeleiding als participerende partij. De baas weet alles! Er wordt nooit gehandeld op basis van naamloze standpunten.
    Informatie wordt op een actieve wijze ingezameld, bij iedereen. Er wordt voortdurend geluisterd op de werkvloer door er aanwezig te zijn en men laat de werknemers kleine suggesties doen (ook schriftelijk) om de kwaliteit te verbeteren.
    De mensen die met die informatie omgaan moeten grondig opgeleid worden in de manieren om informatie te ontwikkelen, vast te leggen en te analyseren en ernaar te handelen.

    24-02-2009 om 09:22 geschreven door Jef De cuyper


    >> Reageer (0)
    17-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.186 Heroriëntering

    186 Heroriëntering

    Wees flexibel en snel. Zorg voor kwaliteit met een hoge toegevoegde waarde. Bevorder internationalisme. Hiertoe moeten in het onderwijs meer prikkels gegeven worden die aanzetten tot het leren van vreemde talen. De vorige impulsen werden ondertussen mogelijk, maar de stevige basis (aanleren met sgav en doordacht herhalen en inoefenen in het A.A.AC.ZC.-talenpracticum verdwenen helaas!).
    Proefprojecten vormen de benadering op basis van gegevens.

    Eigenschappen van de manager :
    1. Energie en passie
    2. Idealisme
    3. Pragmatisme
    4. Sluwheid
    5. Niet te bevredigen ongeduld
    6. Een onrealistisch gebrek aan bereidheid om oponthoud te accepteren
    7. Een haat – liefde verhouding met zijn ondergeschikten
    Daarom verminderden we de hiërarchische lagen :
    vroeger                                          nu
    1. Studenten                                  1. Studenten
    2. Leerkrachten                             2. Leerkrachten
    3. Studiemeesters                          3. Organisatorisch – administratief team
    4. Onderdirectie                                 met secretariaat en adjuncten
    5. Directeur                                   4. Directeur - manager
    De gemeenschappelijke noemers zijn superieure kwaliteit, flexibiliteit en algehele participatie.

    17-02-2009 om 10:46 geschreven door Jef De cuyper


    >> Reageer (0)
    10-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.185 Veranderen

    185 Veranderen

    Verander alles behalve de structuur van het basissysteem.
    Vereenvoudigen !
    Kwaliteitsverbetering houdt nooit op.
    Blijf niet toekijken, maar wees iets.
    Briljante uitvoering is belangrijker dan briljante strategie op zich. Het sine qua non hiervan luidt :
    1. iedereen kent de koers (systeem, uniciteit, de 4 meerwaardes van het AVC)
    2. die koers wordt consequent aangehouden
    3. de te volgen weg is spannend genoeg om ermee door te gaan
    Reputatiemarketing.
    Behandel de student als groeiend kapitaal. Contacten met studenten opdrijven, peilen naar tevredenheid vooral in de buitenring (het immateriële).
    Luisteren :
    1. mensen op hun eigen terrein ontmoeten
    2. intensief en naïef luisteren
    3. zorgen voor snelle feed –back en actie
    Klein beginnen. Smaller is better : Japan’s Mastery Minitiature (D. Young Lee Korea)
    Duizend mijl terugbrengen tot een voet (Tessen Soki)
    Al het kleine is mooi, onverschillig wat het ook is (Shei Shonogan)
    Iedereen minsten 40 u. per jaar in de schoolbanken (voortdurende bijscholing) en daarom wordt het budget hiervoor opgedreven.

    10-02-2009 om 09:20 geschreven door Jef De cuyper


    >> Reageer (0)
    03-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.184 Praktijk

    184 Praktijk

    De dwaasheid kent drie persistente houdingen : ongevoeligheid voor de groeiende onvrede bij de achterban, zichzelf verheffen tot de belangrijkste doelstelling en de illusie van een onkwetsbare positie “Wie doet me wat ?”. Barbara Tuchman in The march of folly.
    Thomas J. Peeters schreef drie boeken over zijn management :
    1. In search of excellence. Excellente ondernemingen.
    2. Thriving on chaos. Revolutionair management.
    3. A passion for excellence. De dynamiek van het ondernemen.
    Hij ontwikkelde zo zijn “Kwaliteitsrevolutie”, die ik aanpaste aan het volwassenenonderwijs (thesis management in het onderwijs V.U.B.) en toepaste ten gronde.
    Differentiëren door service, kwaliteit en diversiteit is de winnende lange termijnstrategie.
    Een kwaliteitsrevolutie ontketenen.
    Kwaliteit steeds differentiëren in termen van de student (alle studenten).
    Staat kwaliteit dagelijks bovenaan mijn prioriteitenlijstje ?
    Er wordt niets opnieuw gedaan, we doen het van de eerste keer goed.
    De attitude van toewijdingen en emotionele betrokkenheid moet vertaald worden in het dagelijkse handelen.
    Er is een systeem zonder gepassioneerdheid (instructies, didactisch profiel en studie).
    Kwaliteit wordt gemeten. Deze meting moet zichtbaar gebeuren en moet gebeuren door mensen die het uitvoeren.
    Kwaliteit wordt beloond.
    Iedereen wordt getraind in kwaliteitstechnieken.
    Klein is erg mooi.

    03-02-2009 om 09:50 geschreven door Jef De cuyper


    >> Reageer (0)
    27-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.183 Effectiviteit

    183 Effectiviteit

    Wat maakt scholen effectief ?

    1. De politieke wil van scholen om hoge onderwijsopbrengsten te realiseren. Of anders gezegd : optimale leerresultaten als doelstelling nemen. Of nog beter : beter dan alle anderen of uniek trachten te zijn.
    2. Maximalisering van de daadwerkelijke leertijd of de lesuren maximaal benutten.
    3. Gestructureerd onderwijs : organisatorisch - administratief en didactisch - pedagogisch.
    Er is meer kans op slagen als meer onderwijs tot meer resultaten leidt en dat men de beste onderwijstechnologie dient te gebruiken.
    Hier spreekt men van het Multi-niveau model voor schooleffectiviteit met drie besturingsniveaus : de klas, de school en de context van de school.

    27-01-2009 om 09:53 geschreven door Jef De cuyper


    >> Reageer (0)
    20-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.182 Ik las voor u ...

    182 Ik las voor u ...

    In EOS2009.1 vielen mij twee artikels op.

    De aanraaktafel voor klaslokalen met ingebouwde computer, geluid en projectiesysteem. Dat deed me onwillekeurig terug denken aan de reputatie die wij uitbouwden met het AVC in Meise. Naast ons uniek talenpracticum werden alle klassen uitgerust met bandrecorder, diaprojector, klankinstallatie en scherm. Wij hadden de recentste leermiddelen in huis, die aansloten bij ons doordacht didactisch profiel. Zelfs overhead-projectoren waren ter beschikking van de leerkachten in de jaren 60! Op http://www.smartboard.be is dit te vinden.

    In de sector van de Informatica wordt “cloud computing“ beschreven. Google en IBM sloegen de handen in mekaar en pakken uit met hun Google Apps Team Edition. Yahoo, H.P. en Intel stelden een soortgelijk initatief voor. Amazon ontwikkelde Elasting Computing Cloud of EC2. Microsoft pakt uit met Azure, een alternatief voor Windows 7. En de EU kon ook niet achterwege blijven en lanceert Resources and Services Virtualisation without Barriers vanuit het IBM Research Lab in Haifa, Israël.

    20-01-2009 om 09:25 geschreven door Jef De cuyper


    >> Reageer (0)
    13-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.181 Meerwaarde

    181Meerwaarde

    Eigen administratief programma JDC – Luc Ooms

    Eva Cl eigen testsysteem in multiple – choice JDC – Luc Ooms

    C.L. eigen didactisch forumen bijscholing JDC – Rik Degraeg – Raymond V.H.

    Avsg – didactisch profiel – talen aan anderstaligen JDC

    0 – niveau JDC - Anne Hoorelbeke

    A.A.AC.ZC.-talenpracticum JDC– Ley – Divace – Sanako

    Taaloefeningen op P.C JDC – Luc Ooms

    Taaloefeningen op internet – website AVC Luc Ooms

    Kwaliteitsrevolutie Tom Peters – JDC

    Leerplan Nederlands Werkgroep Gem.o. – JDC

    Leerplan universeel talen JDC

    Basiswoordenschat gesproken Nederlands Werkgroep Gem.o. – JDC

    Basiswoordenschat Europese talen JDC

    Basiswoordenschat gesproken Tibetaans JDC - …

    Basiswoordenschat gesproken Russisch Koviako Oksana

    http://blog.seniorennet.be/cl JDC

    cmFTAcl JDC

    cmFALcl JDC

    13-01-2009 om 09:51 geschreven door Jef De cuyper


    >> Reageer (0)
    06-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.180 Actieplan

    180 Actieplan

    Een actieplan vernieuwing, lees maar kwaliteitsverbetering, houdt in dat men snel ageert na een vergadering binnen de 72 uur. De slogan van de kwaliteitsrevolutie heet niet voor niets ‘Just do it!’.

    Het is handig tijdens vergaderingen een blanco formulier ‘actieplan voor vernieuwing’ bij de hand te hebben. Daarop noteert men de ideeën die opborrelen i.v.m. het onderwerp en die onmiddellijk toepasbaar zijn in onze praktijk. De items die erop voorkomen zijn : studenten, collega’s, voorbereiding, les, klas, school en verwerking.

    Er hoort ook een formulier ‘ Ideeën voor de volgende drie maanden’ bij.

    Tijdens een kwaliteitskring op 2 mei 1990 werd deze formule concreet gehanteerd.
    De voorbereiding van de vergadering bestond uit 4 punten :
    1. Bezinnen over : “ De dwaasheid kent drie persistente houdingen : ongevoeligheid voor de groeiende onvrede bij de achterban, zichzelf verheffen tot de belangrijkste doelstelling en de illusie van een onkwetsbare positie : Wie doet me wat ? Zie Barbara Tuchman in ‘The march of folly.

    2. Lectuur : de vier boeken over kwaliteitsverbetering.
    3.De tabellen van het Excellence van Tom Peters.
    4. Instructies L/90/1

    06-01-2009 om 09:18 geschreven door Jef De cuyper


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 11/11-17/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 31/12-06/01 2008
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 23/05-29/05 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 09/05-15/05 2005
  • 02/05-08/05 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!