Vrijzinnigenblog
Aanvaard wat je niet kunt veranderen en verander wat je niet kunt aanvaarden

Zoeken in blog


Zoeken met Google




Inhoud blog
  • Einde van mijn blog
  • Ithaka
  • Wat is vrijzinnigheid
  • Het kleine
  • Chassidische vertellingen
  • Bagage voor je leven
  • Een psalm voor de zomer
  • Gebed uit Tsjaad
  • Wonderen
  • Dank je wel
  • De Waarheid en het Sprookje
  • Pinksteren 2009
  • Echo
  • Mensenkind
  • Bij God komen
  • Verwoeste Stad
  • Handen
  • Soera 24:35
  • alweer een jaar verder!
  • Pasen 2009: Geloofsbelijdenis - Leo Tolstoj
  • Een oud Soefiverhaal
  • Elke dag een uitnodiging
  • Nelson Mandela
  • Hoe kun je merken dat je ouder wordt?
  • De klok begint te zingen
  • Gedeelde vreugde
  • Nodeloos gevangen
  • Het verhaal van een parel
  • Een nadenkertje........
  • Vrijzinnigen hebben de toekomst
  • de vluchteling
  • Het jaar 2009
  • Oudejaarsavond
  • Kerstnacht
  • Nadenkertje
  • Advent 2008
  • St. Nicolaas
  • Vitaminen op papier
  • Twee Chassidische vertellingen
  • Wijsheden
  • Willem Wilmink
  • Johann Wolfgang Goethe
  • Juan de la Cruz
  • De grondstof van alles
  • klokken
  • Sprokkeltjes 3
  • De boer en God
  • Zien
  • Sjamanisme
  • Alles heeft zijn uur en zijn tijd....
  • Sterven
  • Verandering
  • In de dood kun je niet wonen
  • Zomer
  • De preek
  • Herman Hesse
  • Als ik voor jou mag zijn...
  • Christelijke spiritualiteit
  • Als ik vandaag.....
  • Bij de kapper
  • Handen
  • Upanishad
  • Soefi-gedachte
  • Stratenmaker
  • Wat is een zoeker?
  • Pinksteren
  • 4 mei
  • Eens was er...........
  • Zoekende
  • Jarig!
  • Het wereldoordeel van onze tijd
  • Wat was
  • Citaten van James A. Long
  • De opstanding
  • Niet meer bang zijn
  • Ik heb de hele winter niet geweten......
  • Ik wil alleen maar aardig zijn
  • Aan een moeilijk vertrooster
  • Persoonlijke God
  • Hoop die in ons is
  • Leven
  • Soms
  • Weten en niet-weten
  • De beste wensen voor 2008
  • Stille Nacht
  • Geen ster te zien
  • Herman Pleij en Erasmus
  • Legende over St. Nicolaas
  • U hebt mijn handen gevuld
  • Soefi Inayat Khan
  • Sprokkeltjes (2)
  • Buitendag Vrijzinnige Geloofsgemeenschap NPB (3)
  • Bij de bushalte
  • Buitendag Vrijzinnige Geloofsgemeenschap NPB (2)
  • Waar de geest zonder vrees is.........
  • Buitendag Vrijzinnige Geloofsgemeenschap NPB
  • Dierendag 2007
  • Er was eens een koning in het Midden Oosten...........
  • Afscheid
  • Een schaduw van God
  • De wind
  • De Stilte
  • glimlach
  • De schaapherder
  • Gezegend de hand
  • Het begrip 'zonde'
  • Zo waait de wind
  • De zin van het leven
  • Waak
  • Een niet noodzakelijk gebeuren?
  • Gedachten en gedichten uit Afrika
  • Sprokkeltjes
  • Wetenschap en mythologie
  • We hebben elkaar nodig!
  • Tijd en ruimte
  • Zondagmorgen
  • Atman
  • Nederland op zijn breedst
  • Ondanks alles
  • Religies
  • Kleuren van Licht
  • Verlangen
  • 2e verjaardag!
  • Rikkert Zuiderveld
  • Paas in Twente
  • De Stilte
  • De Vlinder
  • Vroege lente!
  • De langste reis......
  • Pijn
  • De weg van sterven en verrijzen
  • Bewustsynstroom
  • Uit de school geklapt
  • Luisteren
  • Een mens is deel van het geheel
  • Onze dromen
  • Drie Koningen
  • Een 'na-de-kerst-verhaal'
  • Eindejaarswens
  • Advent
  • Vrije wil en noodlot
  • Mirrewinterhoarn
  • Sint Nicolaas
  • De soepsteen
  • Najaarsgedicht
  • Kunnen wij zelf bepalen wat wij denken en voelen?
  • Wie dan wel?
  • De Hermetische Schakel
  • Herfst 2006
  • We bidden tot dezelfde God
  • Avondliedeke
  • Dierendag 2006
  • De zachtmoedige en de gewelddadige kant van religie
  • Er komt een morgen
  • Hagenpreek
  • Tijd is geen lijn
  • Zelf moet je het vinden
  • Citaat Paul Tillich
  • Echo
  • Stilte
  • De Oneindige openbaart zich uitsluitend in het gelaat van de ander
  • Voor hen die op vakantie gaan!
  • Dit ben jij zelf....
  • Geen dag kan zo beginnen.......
  • De vrome man
  • Een vrolijkheid in ons
  • Wie heeft de waarheid?
  • De tuin
  • Iets en Niets
  • Sprookjes, mythen en sagen
  • Opdat zij uw goede werken mogen zien
  • Een mysterie voor elk mens anders
  • oorlogstijd: 10 mei 1940 - 5 mei 1945
  • Enkele uitspraken van Alan Watts
  • Wetenschap is ook geloof
  • Pasen
  • Eerherstel voor het Koninkrijk
  • Hieperdepiep hoera!
  • Dagsluiting
  • Het Geitenweitje
  • Religie en haat
  • Het is niet altijd wat het lijkt
  • Ik weet iets goeds van jou!
  • De regenboog
  • Twentse weerspreuk
  • Een afscheid van de God die ingrijpt
  • De onontkoombare dood
  • Orgaandonatie
  • De kleine golf
  • Grensgangers van het christendom
  • Ik ben vandaag zo heppie!
  • Er is één God
  • Geloven is een persoonlijke zaak
  • Religieus en wetenschappelijk denken niet met elkaar in tegenspraak
  • Daglicht
  • Wij houden ons nooit aan het heden
  • Wintermorgen in het bos
  • De natuurlijke tijd
  • Nieuwjaerswensch
  • Eindejaarswens!


    Vrij - zinnige gedachten,gedichten, verhalen en berichten
    31-12-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwjaerswensch
    Klik op de afbeelding om de link te volgen



    Constantijn Huygens werd op 4 september 1596 geboren in Den Haag, waar hij, op 26 maart 1687, ook is overleden.
    Hij was een groot dichter en een begaafd schilder.
    Tevens was hij musicus en componist. Hij reisde veel en had o.a. contacten met Spinoza en Descartes.
    Hij behoorde tot de culturele elite.







    Nieuwjaerswensch

    Het Oude Jaer is om,
    wat vlijen sich de menschen
    met mallen overvloed
    van onverstandigh wenschen.

    Wenscht boven allen,
    wenscht te leven in het Nieuwe Jaer,
    of elcke dagh uw eerst’
    en elck uw laetste waer.

    31-12-2005, 00:00 geschreven door Postduif

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-12-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindejaarswens!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen






    Ik wens al mijn bloglezers
    hele fijne kerstdagen
    en
    een voorspoedig 2006
    !

    23-12-2005, 07:45 geschreven door Postduif

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    21-12-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.God löt nich lös....
    Klik op de afbeelding om de link te volgen



    Prof. Dr. A. v.d. Meiden uit Nijverdal, is oud hoogleraar Communicatiewetenschappen en PR. en ook predikant en vertaler van de bijbel in het Twents.



    Twente is het oostelijke gedeelte van de Nederlandse provincie Overijssel .Na de tsunami, met kerst een jaar geleden, maakte Prof. Dr. Anne van der Meiden dit mooie gedicht in de streektaal, de taal van de regio waar ik woon.
    Ik denk dat dit niet al te veel moeite oplevert.

    God löt nich lös….

    God löt nich lös, zien leefde höaldt oons vast,

    Zien hart’zal biej zien ‘eagen schepping blieven,

    Ok as ’t water oet de deepte wast,

    En meansen in nen wissen dood zal drieven,

    Wat wiej in ’t kleane veur de meansen doot,

    Dat maakt Hee Groot.

    -----

    Is God nich völs te hoog veur oons verstaand?

    Hoo komt wiej ‘roadsel van ’t kwoad te wetten?

    Wiej zeet wal wat het water döt met ’t laand,

    Met meansenkeender, meer hoo mo-w dat metten,

    En as wiej vroagt: woarum dat grote leed,

    Krie’w gin bescheed.

    -----

    Sprek Hee wal deur de macht van de natuur?

    Kö-w ’n hogen God zo’n meansenraamp tooschrieven?

    Is Hee nich doar, woar wiejleu hölpe stuurt,

    Woar leefd’en zoarg kort biej ’t leed weelt blieven?

    Wiej deent Um, as wiej ’t depe leed verzacht,

    Dat gef oons kracht.

    -----

    Anne v.d. Meiden
    (Tsunami, Kerst 2004)

    21-12-2005, 13:33 geschreven door Postduif

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    18-12-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuwe uitleg van een oud verhaal
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

    Carien Rietberg gaf voor onze geloofsgemeenschap ‘Aan de Regge’ een lezing over:

    ‘De Barmhartige Samaritaan, hoe om te gaan met agressie en terrorisme in deze tijd’.(Lucas 10 ; 25-37)

    Hoe kunnen wij met agressie en terrorisme leven zonder ons mee te laten slepen door angst en machteloosheid? We moeten heel sterk zijn om ons niet door de media te laten hypnotiseren. De bijbel, zegt zij, is voor haar geen historisch verslag. Ze ontkent niet dat het niet historisch gebeurd kan zijn, maar volgens haar is het niet de bedoeling om het alleen te lezen op het bewustzijn van de tijd, de historie, ‘his-story’, maar we kunnen het ook bekijken vanuit ‘her story’.
    We gaan deze morgen het verhaal van de Barmhartige Samaritaan proberen te beleven vanuit ’her story’, vanuit de vrouwelijke intuïtieve energie. We kunnen het namelijk ook zo zien, dat de bijbel, en speciaal het Nieuwe Testament, de droom van God is. Maar de droom van God is ook de droom van ieder mens vanuit het hogere Zelf in ons.
    Op hoger niveau is er geen scheiding tussen ik en de ander. Het is dus ook ons verhaal. We dromen ónze werkelijkheid zoals die in óns leeft en iedereen kan die werkelijkheid weer anders beleven.
    De Barmhartige Samaritaan
    In barmhartig zit het woord ‘baren’. Wij baren uit ons hart. Barmhartigheid is een appèl (of 'appel'?) op de mens om vanuit je hart, vanuit je hogere liefde in het leven te staan. De vier evangelisten uit het Nieuwe Testament beschrijven allemaal een proces van ons.
    In dit verband gaat Carien de verschillende chakra’s, de energiecentra, langs. Ieder chakra hoort bij een van de evangelisten. Lucas beschrijft het chakra van het hart, dat bereiken we pas als we de voorafgaande chakra’s doorgegaan zijn. Lucas is de enige evangelist die het verhaal beschrijft van de Barmhartige Samaritaan. Alleen in je hart kun je het onacceptabele accepteren. In het verhaal komen we de wetgeleerde tegen die Jezus wil verzoeken. Hij vraagt: Meester wat moet ik doen om het eeuwige leven te beërven? Wat is de wetgeleerde in ons? De wetgeleerde is altijd iemand die alles zwart wit ziet, volgens de wet leeft. Het is dat deel in ons dat alles alleen ziet uit de horizontale- of tijdsdimensie. Het probeert altijd dat wat eeuwig is naar beneden te halen en kritiek op te hebben. Jezus antwoordt: Gij zult de Heer uw God liefhebben met heel uw hart,met geheel uw ziel , met geheel uw kracht en met geheel uw verstand en uw naaste als uzelf . Vier dingen, het is een ‘vierheid’. We kunnen vier lichamen onderscheiden. Het bovenste lichaam is het spirituele lichaam, dan komt het mentale lichaam, gevoelslichaam en het stoflichaam. Al deze lichamen moet je leren liefhebben. ’En uw naaste als uzelf’. Als er geen ik en ander bestaat wie is dan je naaste? Met ‘als uzelf’ wordt bedoeld je goddelijke Zelf. Wie is de naaste van je hoger Zelf? Dat is je eigen lager zelf, dat menselijke deel in je waaruit je aardse emoties en gedachten voortkomen. Je moet primair jezelf leren accepteren en liefhebben. Het Hebreeuws woord voor naaste en het kwade is identiek. Het kwade is je schaduwlichaam. Dit heb je nodig om bewust te worden van je lichtlichaam. Je kunt pas mild zijn voor de ander als je mild naar jezelf kunt kijken. Als jezelf iets afwijst in de ander, wijs je dat ook in jezelf af. Als je kritiek op de ander hebt, doet die iets wat jij jezelf niet toestaat. Jezus zegt doe dat en gij zult leven.De wetgeleerde vraagt: Wie is mijn naaste? Jezus verhaalt dan: Een zeker mens daalde af van Jeruzalem naar Jericho. Jeruzalem kun je stellen voor je innerlijke hart. Het is ook de stad van de vrede. Jericho is het woord voor maan het aardse. Hij daalde af van de zon naar de maan, uit de eeuwige bron naar die dimensie waar de tijd heerst.Dan vallen we in de handen van rovers.Dat wil zeggen dat we ons laten beroven van het bewustzijn van de verbinding met de bron. Elke angstgedachte heeft ermee te maken dat wij op dat moment de verbinding met onze bron niet voelen, want in het Zijn mag alles zijn. We blijven halfdood liggen. Dan staat er: Bijgeval daalde een priester af langs de weg, hij zag hem, maar ging aan de overzijde voorbij. De priester is dat deel in ons dat de goddelijke kern symboliseert. Afdalen is altijd van het hogere naar het lagere. De priester in jou, je goddelijke kern, is altijd bij je , maar mag niet ingrijpen.Hij omhult je met zijn liefde, maar gaat aan de overzijde voorbij. Hij is de bron van je bestaan, maar wij hebben de verbinding verbroken. Dan komt de Leviet. Hij behoort tot de priesterklasse. Hij is de verbinding van de priester met de mens die we zijn. Hij brengt de priester in ons dichterbij. Hij loopt al meer met ons mee, maar mag ook niet ingrijpen en gaat ook aan de overzijde voorbij. Dan komt de Samaritaan en hij werd met ontferming bewogen. De stad Jeruzalem, kun je zien als je hoger Zelf en de stad Samaria voor je lager zelf. In het Hebreeuws hebben ze een getalswaarde en die getalswaarde is voor beide hetzelfde. Ze zijn in wezen één. In ieder mens moet die barmhartigheid, die ontferming, die liefdekracht geboren worden. Het is het openen van je hartchakra. We hebben te leren het onacceptabele een plek te geven. De Samaritaan doet olie en wijn op de wond. Olie heeft in het Hebreeuws hetzelfde woord voor het getal 8 als voor hemel.
    In een 8 (lemniscaat) gaan het hogere en lagere geïntegreerd samen. Wijn is het getransformeerde bloed. Het is de volledige verbinding met je eigen hoger Zelf. In de herberg stelt De Samaritaan de waard 2 schellingen ter hand. De herberg is voor ons ons rustpunt in het dagelijks leven; 2 is het getal van de dualiteit, het eeuwige deel en het tijdelijke deel. Als het meer gaat kosten zal de herbergier later meer krijgen. Dat wil zeggen, als het je te veel wordt komt de ‘Barmhartige Samaritaan’ altijd weer terug. Hij zal weer helen en je verbinden, de olie en de wijn erop doen enz. Dan vraagt Jezus: Wie van de drie is de naaste geweest van de man die in handen van de rovers was gevallen? Het antwoord is dan: Hij die hem barmhartigheid heeft bewezen.
    Dit verhaal is heel symbolisch. De verandering in de wereld, zegt zij, zal nooit van buitenaf komen, de verandering moet komen vanuit je eigen hart.
    Het is boeiend dit verhaal eens vanuit een andere hoek te bekijken.

    Carien Rietberg houdt zich bezig met astrologie en kabbala en volgde verschillende andere opleidingen, zoals dromenworkshops en workshops over tekeningeninterpretatie. Zij wordt vooral geïnspireerd door de Engelsman Ronald Beesley, wiens White Lodge-cursussen ze volgde over spirituele psychotherapie.

                                                                     

     

     

     

     


     

     

     

    .                                                                 

     

     

     

     

     

    18-12-2005, 00:00 geschreven door Postduif

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (4 Stemmen)
    13-12-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kersttraditie


    Kersttraditie

     

    Het zal weer gaan als alle and’re jaren :
    wij voelen nog wel wat vertedering
    om ’t Kind, en om Maria die moest baren
    terwijl ze nergens onderdak ontving.

     

    We zullen nog wel aan de herders denken
    en aan de wijzen – want dat maakt ons blij ;
    wij zouden God niet graag op Kerstmis krenken,
    en wat gewijde sfeer – dat hoort erbij.

     

    We gaan ook naar de kerk, om weer te horen
    van grote blijdschap, die ’t heelal omvat ;
    wij prijzen ’t orgelspel, de zang der koren,

    en dan heeft Gòd het meeste wel gehàd….

     

    Daarna gezellig eten met z’n allen;
    dat is een hoogtepunt, als ieder jaar.
    Wij willen maar niet denken aan de stallen
    waar mensen wonen, bovenop elkaar.

     

    Wij laten ons genoegen niet bederven
    door de gedachte aan ellend’ en dood :
    Kerstfeest is feest van léven, niet van sterven,
    we horen al genoeg van zorg en nood.

     

    We vieren feest: de kerstboom staan in ’t midden,
    beseffen in een flits soms ons tekort ;
    op zo’n moment kun je alleen maar bidden
    dat ook dit feest ons weer vergeven wordt…

                                      

     Dichter onbekend

     

    13-12-2005, 00:00 geschreven door Postduif

    Reageer (1)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    09-12-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In iedere generatie is hij er
    Klik op de afbeelding om de link te volgen  

    Martin Buber, joods godsdienstfilosoof, werd op 8 februari in Wenen geboren en stierf op 13 juni 1965 in Jeruzalem.
    Vanaf 1903 begon Buber zich bezig te houden  met het chassidisme, een richting binnen het orthodoxe jodendom, ontstaan in het begin van de 18e eeuw en waarvan de oorsprong in Polen te vinden is. Hij werd een van de belangrijkste onderzoekers en verzamelaars van deze traditie.

     

    Het chassidisme is gebaseerd op de gedachte dat alles vervuld is van Gods aanwezigheid en dat het hierdoor mogelijk is om vanuit de dingen van het gewone leven te komen tot de hoogste extase.

     

    In iedere generatie is hij er, de Baalsjemtow

    Eens zaten verscheidene chassidim van rabbi Chajim van Kossow ’s avonds in diens leerhuis en vertelden elkaar verhalen van wijzen, van tsaddikim, voornamelijk van de Baalsjem, de man van de goede naam. Omdat zowel het vertellen als het luisteren zo boeiend en zo goed was, zaten zij er na middernacht nog bij elkaar. Opnieuw werd er een verhaal verteld van de Baalsjem.
    Daarna slaakte een ander een diepe zucht en zei voor zich uit: “Och, och, waar vind je tegenwoordig nog zo iemand!”

    Op hetzelfde ogenblik hoorden zij voetstappen op de houten trap van de woning van de tsaddik afkomen.

    Reeds ging de deur open en in het korte huisjasje dat hij ’s avonds altijd droeg, stond rabbi Chajim op de drempel.
    “Jullie dwazen”, zei hij zachtjes, “in iedere generatie is hij er,
    de Baalsjemtow alleen was hij toen openlijk aanwezig en nu verborgen. ”Hij deed de deur dicht en ging de trap weer op. Zonder een woord te zeggen bleven de chassidim daar zitten.

     (uit ChassidischeVertellingen van Martin Buber)                   
      Zie ook in mi
    jn blog ‘Kabbala en de ziel’, het laatste stukje (10 okt.’05)

    09-12-2005, 15:54 geschreven door Postduif

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-12-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nogmaals over bidden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Bidden
    (uit: De Spreuken van broeder Egidius, een van de eerste volgelingen van Francisus van Assisi)

    Iemand vroeg broeder Egidius voor hem te bidden.
    Deze vroeg: "Waarom vraag je van een ander wat je zelf kunt?" De man antwoordde: "Ik ben een zondaar en jij een heilige.
    Jij zult eerder verhoord worden."
    Broeder Egidius zei: "Als alle pleinen van Perugia vol goud en zilver lagen en iedereen mocht er zoveel van nemen als hij dragen kon, zou je dan een ander sturen of zelf gaan?" "Ik zou niemand anders vertrouwen en zelf gaan", antwoordde de man. "Zo is het ook met God", zei broeder Egidius. "Heel de wereld is vol van Hem en iedereen kan Hem vinden. Ga daarom naar Hem toe en stuur geen ander".

    ----------------------

    Bidden

    Het geloof van mijn vaderen speelt allang geen rol meer in mijn bestaan. Sterker nog, ik heb het officieel en administratief afgezworen, volgens een calvinistische drang naar orde en eerlijkheid. Toch zijn er momenten dat ik het mis. Bij ziekte, operaties of ander groot ongemak wil ik... ja wat wil ik? Ik wil iets doen.
    Bidden helpt, daar ben ik mee opgegroeid. Maar bidden is voor afvalligen niet meer weggelegd. Gelukkig is er familie die zich nog in de schoot der kerk bevindt. Ik bel hen op, ik vertel hun mijn leed en ik weet zeker dat zij nog diezelfde avond voor mij en mijn geliefde op de knieën gaan. Ik schaam mij niet voor deze handelwijze, ik kom er hier zelfs rond voor uit. Hoewel er een zeker risico aan kleeft: als God, die alles ziet, deze krant onder ogen krijgt, kan ik het voortaan wel vergeten.
                    Simone Kramer  (uit een NRC van 2001) 
                

    04-12-2005, 07:58 geschreven door Postduif

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Wetenschap zonder religie is kreupel, religie zonder wetenschap is blind. Albert Einstein

    Archief per maand
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006
  • 02-2006
  • 01-2006
  • 12-2005
  • 11-2005
  • 10-2005
  • 09-2005
  • 08-2005
  • 07-2005
  • 06-2005
  • 05-2005
  • 04-2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Gastenboek
  • Lieve groetjes van uit De Klinge
  • maak er een mooie zondag van
  • Groetjes,
  • groet van Gitta
  • zeer interessante info Postduif

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    kelly1962
    blog.seniorennet.be/kelly19


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!